• Ma7ous

    Tak s novou silničkou jsem maximálně spokojen, je to moje první, ale kola co na ní jsou opravdu špatná hlavně když jdu ze sedla a nebo když do kopce jedu na težký převod tak vidím jak se přední kolo kroutí a nechci ani vědět co dělá zadní.

    Jinak závody nemám v plánu jezdit, a co nejmenší hmotnost při výběru taky nehraje roli, jde mě spiš o tuhost, a taky aby to nemělo tolik drátu jako trekové kola. Jinak važím cca 85kg a měřím 181cm.

    Poradit se v krámu jsem zjistil, že nemá vyznam vždy mě nacpou toho čeho se chtějí zbavit tak se obracím na radu sem.

    Cenový limit bych viděl tak někde kolem 13 tisíc max.

    Koukal jsem se na internetu a upoutali me tyto modeli kol

    http://www.eod.cz/…ude-650–31mm

    http://www.kupkolo.cz/…00_2941.html

    http://www.cyklosvet.cz/…k/71223.html

    http://www.eod.cz/…hey-wcs-zeta

    http://www.axitbikes.eu/index.php…

    0 0
    • Marskatin  

      Reynoldsy mají jiný rozměr, jsou to 650 ne 700kč. DT swiss mi připadají težká vzhledem k ceně. Ksyria (starší 2008) jsem měl chovaly se i pod metrákem váhy celkem slušně. Ritchey neznám. Asi bych volil mezi ksyrii a racing 3.

      0 0
    • nooski  

      Co do tuhosti jsou Campy vždycky dobře hodnocené http://www.vltava2000.cz/…dsDetail.asp?… Jen jsi nenapsal jestli potřebuješ s ořechem Campagnolo nebo Shimano/Sram, ale dají se sehnat právě i se shimano ořechem http://www.koloasport.cz/…gnolo-zonda/

      0 0
      • Ma7ous  

        mám silničku osazenou kompletně sadou shimano 105, ale právě že jsem si všimnul že všichni dělají oba dvvě varianty tak jsem ji nepsal

        0 0
      • Prtko.cz  

        Mám campy a jsou opravdu dobrý.

        0 0
        • Joseph de Sax  

          campy byly vždycky zachlazený už od vývoje, proto jsem si musel začít vyrábět campu podle sebe a hnedtode..

          0 0
          • treatt  

            No jo, jenže na to musíš mít mentálně :)

            0 0
            • kubad  

              jj na tohle musíš být fakt mentál aby sis to pořídil :D

              0 0
              • Bafoon  

                proběhlo už prosím tě to testování? Nějak mi utkvělo, že jsi se za ním chtěl rozjet a otestovat co to vydrží :-)

                0 0
                • kubad  

                  :-) ještě ne, zatím sem to neřešil

                  0 0
                  • Bafoon  

                    ještě na to nejsi mentálně připravený jo? :-D

                    ok, dík, jsem docela zvědavý na tvoji recenzi

                    0 0
                    • roud  

                      Myslím že by to mohla bejt docela gut akce rozjet se za ním zachlastat odzkoušet super kola vrátit co z nich zbylo a jet dom :O)

                      0 0
          • georgio  

            V čem spočívaj ty úpravy kol? Graficky teda značně odpudivé :-)

            0 0
            • kubad  

              se pořádně podívej na náboje a dráty, ráfky sou už seriové

              0 0
    • muppet  

      Jedny Zera v limitu (nejsou moje)

      0 0
      • Zdenda CUBE  

        Za tu cenu mazec !!

        0 0
      • Ma7ous  

        dokonce i v černé barvě kterou chci jdu psát inzerentovi a uvidíme zdali je ještě má

        0 0
        • muppet  

          ten telefon bude jistější :-) (tedy pokud jsi ho neměl na mysli SMS) :o)

          0 0
        • ememem  

          a sa ho nezabudni opytat ci k nim ma centrovaci kluc, ten nipel je taky drbnuty rozmer, 5 je mala, 6 velka, sice to nudzovo ide 6-kou klucom ale ak to dotahujes viac uz to neni ono. btw je to sucast dodavky.(dufam som ti tie cisla povedal spravne ale inak pricip zostava zachovany -:) )

          0 0
          • Lister  

            Pokud je neměl na kole…

            Ale jinak je to pravda, měl by tam být centr, magnet, držák plochých drátů a vaky na obě kola.

            0 0
      • Biker jak Pes  

        Pecka! Šel bych po těhle…

        0 0
    • bluma  

      Ksyrium Elite

      0 0
      • martin7  

        taky hlas pro ně. Bez problémů a že jsem potkal moc děr po Šumavě. Odešli až když jsem probrzdil ráfek.

        0 0
    • rasto  

      na zimaku mam campa vento. za dobu sveho zivota 4,5 roku jeste nebyly centrovany. drzaky neskutecne. davam jim docela kotel, i prazskym provozem (rocne cca 7k km, ma vaha 67 kg v sezone)

      ruku do ohne bych dal i za mavic – na zaklade zkusenosti se ksyrium sl. ale to je jina kategorie…

      0 0
    • Lister  

      Při váze 85kg bych ty FR3 ani nezkoušel, to je tak limitní váha při které se o nich dá ještě uvažovat, ale i tak to není ideální. Ale jelikož ti jde o tuhost, tak ruce pryč – mě při stejné váze neuvezly a musel jsme upgradovat na FR1.

      0 0
      • radek910  

        Můžu se zeptat, co znamená, že tě neuvezly? Uvažuji také o upgradu, chci začít od kol a fr3 mám jako favorita, ale když čtu tvůj post tak nevim, jestli to bude na mých skoro 90 to pravé ořechové.

        0 0
      • rainbowone  

        Konstrukčně jsou to vlastě Campagnolo Zonda jen je použit výplet 2:1 Two-to-OneTM. Tyhle kola jsou dle mého naopak velmi tuhá.

        Podle oficiálních stránek je váhový limit 109Kg, doporučená váha jezdce 82Kg a doporučení častější servisní prohlídky u těžších jezdců.

        http://www.fulcrumwheels.com/…/Racing3.pdf

        0 0
        • Lister  

          Zondy jsem nejezdil, sice jsou si podobné, ale podle srovnávacích testů se chovají trochu jinak.

          Můžu sloužit pouze svými pocity. Pod 90kg zadní kolo plavalo a myslím, že za to může ten asymetrický výplet a ne zcela tuhé dráty. Ve srovnání s FR1, které mám teď, je ten rozdíl markantní. Když jsme zhubl na 85kg, tak už se ten pocit skoro ztrácel, ale jelikož jsem věděl, jak se to chovalo při větší zátěži, tak jsem to i dále registroval. Kola jsme nechal i dotáhnout a pravidelně kontroloval vůli v zadním náboji – obecná vlastnost FR, je potřeba po zajetí cca 2× dotáhnout zadní náboj. Nakonec jsem upgradoval na FR1 a ty ani pod 94kg neuhýbaly (aktuálně mám mnohem méně a to už je úplná pohoda).

          Jen tedy ještě doplním, že ani zadní stavba mého Rubéčka není úplně super tuhá takže se to mohlo potencovat, ale i na něm jsem jezdil kola, která mi dávala 100% jistotu – třeba základní Campagnola – sice těžká jako prase, ale rozhodně odolnější.

          0 0
    • martin7  

      ještě můžeš zkusit to porovnat s :

      http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      0 0
    • Smazaný účet  

      no, já si vyhlídnul tyhle:

      http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      0 0
      • muppet  

        vybral sis správně?

        0 0
        • Smazaný účet  

          určitě :-) vybrány vzhledem k servisovatel­nosti, náby na průmyslech a je to na silničku, na která jezdím prakticky jen triatlony a dlouhý rovinatý švihy, do kopců a sraček mám CX

          0 0
          • Ma7ous  

            osobně se zeptám dělám ve fimě která užívá ložiska a jejich výroba je silně závislá na jejich kvalitě a podle popisu kol a jejich ložisek bych si nekoupil ani jedny zapleteny kola :)

            co se označuje za prumyslova a co nějaký jejich parametry ?

            0 0
            • Smazaný účet  

              jedná se o to, že tam jsou standardní běžně dostupný ložiska, že to není nějaká proprietální záležitost, kdy ti kuličky běhají v miskách, který jsou napevno součástí náby, nebo tak něco…

              0 0
            • Singlespeed  

              Namáhání ložisek v nábojích kol není bůhvíjaké, není důvod používat nejaká špičková, jako třeba do rotoru vrtulníků. Stačí obyčejná malá kuličková, která v kole vydrží ažaž, třeba 6903LU ;-)

              0 0
            • raceman  

              neda mi to… a co nejaka interpunkce? :) cist po tobe nejaky obchodni mejl musi byt radost :)

              0 0
    • Raider  

      Zdravím, nechci zakládat další diskuzi tak to napíšu sem.. Hledám na moji silničku pořádné kola.. Cenová hranice je 20 000.. na své silničce mám mavic open pro a na předním mavic classic myslim.. Když jdu ze sedla tak se to pořádně prohýba.. myslím že mají už tak 8 let a mnoho tisíc kilometrů.. Potřeboval bych něco pevného mám 90kg někdy 95kg.. Našel jsem několik značek v této cenové relaci ale jakou z nich vybrat… toť otázka.. Děkuji za radu

      0 0
        • Raider  

          Ještě doplním, jde hlavně o tréninky a občas nějaký triatlon.. všechno amatérsky spíš tak na pohodu..

          0 0
          • blaf  

            tak na triatlon asi spis vyssi rafky

            0 0
            • Raider  

              je to spíš takový horský triatlon.. žádné časovkářské speciály..

              0 0
        • blaf  

          rozmyslel bych si jaka kola hledas, zera jsou lehka kola s nizkym profilem, cosmicy a red windy jsou maji aero profil, ale jsou tezsi

          sam nevim jaka bych vybral :)

          s zadnyma z tehle kol chybu neudelas

          0 0
          • Raider  

            No právě.. nevím jaký bude rozdíl ve vysokých nebo nízkých.. Vím jen to že když zafouká boční vítr tak to je nepřijemný :D.. Chci aby to hlavně vydrželo několik sezón… O váhu mi ani tak nejde..

            0 0
        • prvniodkonce  

          Na ježdění Zera, na časovky nebo pózing ty ostatní.

          0 0
          • Raider  

            Asi budou v tom mém ohledu nejlepší, ale moc se mi líbili ty MAVIC Cosmic Carbone SL S WTS 2014 jenže ted jsem si přečetl že jenom do 100kg.. to najedu na nějakou nerovnost u může být po kole.. Jinak jestli by byla nějaká jiná značka kterou jsem sem nedal, klidně doporučte z čím máte zkušenosti vy..

            0 0
            • Ma7ous  

              Na zera pozor, Fulcrum ofiko nedává váhový limit. Ale doporučená hmotnost jezdce je pouze 90kg.

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Ale di ty brepto :)

                What are the weight limits of the wheels? Where can I find the weight limits allowed by the wheels?

                All Fulcrum wheels are constructed to meet the highest standards of resistance and durability. If you weigh over 109 kg/240 lbs we advise you not to use this product. Non compliance with this warning can damage the product irreversibly. If you weigh 82 kg/180 lbs or more, you must be especially vigilant and have your bicycle inspected more frequently (than someone weighing less than 82 kg/180 lbs). Check with your mechanic to discuss whether the wheels you selected are suitable for your use, and to determine the frequency of inspections. Using tires with a larger diameter and a frame that respects the standards will help to increase the lifetime of the wheels.

                0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Z osobní zkušenosti mohu Zera jen a jen doporučit ;)

            0 0
        • alinceb  

          20tis. je poměrně solidní rozpočet na kola a když upřednostňuješ dlouhou výdrž, tak bych chtěl něco snadno servisovatelného a něco, na co seženeš díly za rozumnou cenu. Takže bych klidně nechal zaplést custom záplety – něco jako na DT240 28/28h + DT Aerolite + AL niple + DT 450/465. Cenově by ses měl vejít a váhově budeš kolem 1500–1600g.

          0 0
          • jecnak  

            Proc ne, ale alu niple bych teda nebral.

            0 0
            • alinceb  

              Je pravda, že teď pár gramů ho už asi nevytrhne, takže mosazné ProLock a kola budou neprůstřelná…

              0 0
              • jecnak  

                Hlavne servisovatelna i po par sezonach.

                0 0
                • alinceb  

                  Však právě. 240ky se dělají v nezměněné formě X let, dráty se taky vyrábějí pořád a ráfky taky vždycky seženeš. Proto mám radši ruční záplety. Když vidím, co stojí třeba ráfek na Cmaxy, jak po 5 letech přestávají dělat ND a jak blbě se shání náhradní dráty na Fulcrumy, tak mi tovární záplety domů nesmějí…

                  Ještě sem zkousnul Cridy, ale to byl strop…

                  0 0
                  • jecnak  

                    Jde o to, ze alu niple po nejakem case zarostou na dratech a vysledek je ten, ze se musi cele kolo rozplest a nebo dokonce draty vystipat.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Jo, to je fakt. Doma je mám jen na silničních kolech a tam stejně musím občas přecentrovat, takže nezarostou…:)

                      0 0
                      • jecnak  

                        Zalezi jak moc jezdis a v jakych podminkach. Jedna zima v soli a pro alu niple je to konecna.

                        0 0
                        • Raider  

                          ve sračkách nejezdím.. jenom když je pěkně to si raději zajdu na spinning.. Vysoké kola by se mi líbili.. jaká je pevnost o proti nízkým?

                          0 0
                          • jecnak  

                            Jak u kterych. Treba Coscmicy nemaji vysoky rafek. Je to nizky rafek s nasunutou karbonovou kapotazi.

                            0 0
                        • alinceb  

                          V zimě jezdim na běžkách a SNB, takže kola odpočívají doma a niple nezarůstají…;)

                          0 0
                          • jecnak  

                            Staci obcas dest v lete a tak. Sul ten proces jen urychluje.

                            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Jo, ALU niple ne.

              0 0
        • Ma7ous  

          Vybral bych si kola podle krajiny, kde budete jezdit. 50 mm ráfek v otevřené krajině, kde dost fouká je nepřijemný při bočním větru, ale zase kolo pocitově opravdu jede. Kdyžto v kopcích nic moc, blbě se taková kola uvádí do cestovní rychlosti (30 km/h a víc). Vše píšu podle pocitů.

          A určitě bych si vybral značku, která má u nás bezproblémový servis (DT swiss, Mavic, Fulcrum popřípadě Campa kola), protože dřív či později se tam stejně něco posere.

          0 0
          • jecnak  

            Vysoky rafek nevadi pri vetru, ale pri narazovem vetru a nebo pri jizde kolem prekazek, kde vznikaji narazy vetru. Jinak se da prave pri vetru vysoky kola celkem dobre vyuzivat.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ano ano ano, vysoké rafky s větrem jedou mnohdy rychleji a lépe. A nárazový vítr vadí i nízkým kolum.. ten vadí všem:D

              0 0
      • pohy  

        sice nejsou nejlehčí, ale budou to držáky – mrkni sem

        http://www.bottico.cz/…a_detail.php?…

        vyprodávají loňský modely kol – 1850 s nábama DT240 ti opravdu vydrží…

        0 0
      • jecnak  

        Vykaslal bych se na snahu utratit limita poridil Fulcrumy 3 2way-fit + bezduse.

        0 0
        • Ma7ous  

          přesně ty mám, najeto cca 5000 km a bez problémů

          0 0
          • treatt  

            Prosím Tě, krapet OT, ale abych zas nevytahoval jiný starý vlákno..někde jsi psal, že SKS ty dlouhé máš a že Ti nevyhovují. Řekl bys mi prosím Tě proč? Mám Crudy a jsou na můj setup moc úzké, tak hledám něco pro náhradu..díkes

            0 0
            • Ma7ous  

              Nějak tomu příspěvku nerozumím. Mám doma 3 kola na silnici FR3 2way-fit, DT Swiss RR1900 a oriognáli kola nějaky noname.

              DTswiss jsou držáky, žádný servis najeto cca 7000 km, ale jsou měkká hlavně při jízdě ve stoje.

              FR3 najeto letos cca 5000 km, jsou lehčí, pocitově lépe vedou stopu a rychleji reagují, a hlavně jsou výrazně tužší.

              0 0
              • Lada,s  

                On se ptal na blatníky :-D

                0 0
                • treatt  

                  Jo jo, přesně tak, díky :) Myslel jsem SKS Raceblade XL, o kterých se Ma7ous někde zmínil.. ;)

                  0 0
                  • Ma7ous  

                    Jo tak, ty mám doma. A jsou prakticky nepoužitelný. Hrubě nedoporučuji, klidně za poštovné pošlu ať si je někdo vyzkouší. Koupím si Crudy

                    0 0
            • Ma7ous  

              No přední blatník je krátký, hlavně přední část před vidlicí, při větší rychlosti to už nestíhá a lítá to na tebe. A na zadní části je plastový nástavec, který rozšiřuje původní blatník, bohužel není pevnou součástí a 2× mě upadnul za jízdy a pak to opět letí na tebe.

              Zadní blatník je lepší, ale ta část co jde do rámu je krátká, takže to jde opět na tebe a kolo. Kupodivu šířka blatníku není problém.

              0 0
              • treatt  

                Aha, promiň, přehlédl jsem tuhle Tvou odpověď, tak sorry za otázku o kousek výš :)

                Tak se ještě zeptám, jak drží to uchycení..zvážil bych nějaký dobastlení, kdybys je byl ochoten pustit na zkoušku..

                0 0
                • Ma7ous  

                  Systém uchycení je řešen gumovými závěsy, které se upínají na přední vidlici a zadní stavbu. Moc to bohužel nerží, hlavně přední blatník.

                  0 0
                  • treatt  

                    Hm, to jsem právě chtěl vědět. Tak na to kašlu, díky za info

                    0 0
                    • Ma7ous  

                      No jak mám se SKS poměrně dobré zkušenosti tak tohle se jim opravdu nepovedlo. Holt možná je střelím přes bazar za 200 :)

                      0 0
        • treatt  

          Kdybych teď měl volný prostředky a chtěl je dát do zápletů, byla by to po uvažování o všem možným nakonec jednoznačně moje volba. Do té doby, než bude něco konečně na kotoučích :)

          0 0
    • Delkim  

      se tady maličko přiživím na tématu :)

      mám na současném kole z jara nové Mavic Cosmic Elite a díky jiné kazetě (Ultegra 6700) na nově stavěném kole asi budu i řešit nová kola

      asi bych zvolil něco jiného, hodně tu doporučujete Fulcrum 3, cenovou hladinu mám tak do 8–10 tisíc

      na Kupkolu jsou v této relaci tyhle volby, uvádím i jejich váhu:

      Shimano Ultegra WH-6800 – 1640 g

      Ksyrium – 1550 g

      Campagnolo Zonda 2013 – 1555 g

      Fulcrum 3 – 1595 g

      Shimano WH-RS80 C24 Carbon – 1516 g

      moje váha by se měla pohybovat pod 90 kg

      jde mi o svižná lehká kola, co vydrží mojí váhu a které mají i potenciál na bezduše

      dík!

      0 0
      • jecnak  

        Nezapomen na 11s orech, pokud pujdes do 11s sady. Za me klidne Fulcrumy 3 2way fit. Nechal bych ale s klidem i Cosmic a hodil na ne bezduse.

        0 0
        • Delkim  

          mám 10s sadu

          Cosmic stojí půlku co Fulcrumy 3, ty bys v tom významný rozdíl neviděl?

          dají se teď koupit nové za 6500 Kč, já stejně asi nové budu muset koupit i kdyby to měly být zase Cosmicy, jedna sada kol mi nemůže stačit, zvláště když tam budou nekompatibilní kazety (9 vs. 10)

          0 0
          • blaf  

            no a nemas nahodou jeste stara kola z toho cx? na cx hod stara a na tu silnici cosmicy

            z toho tveho vyberu Fulcrumy 2way fit, mozna bych zauvazoval nad Pancho wheels, vaha pod 1500g, cena 6500,–, tuha mi prisla dost, srovnani s Fulcrumy ale nemam, zacatkem pristiho roku maji byt jeste nejaka nova Pancha s jinym rafkem, vic info v odkazu od uzivatele raf007

            0 0
            • Delkim  

              jj, ty samozřejmě mám, jenže ty váží snad 3 kila :))) a na nich mám TACX plášť na trenažér

              na ty Pancho se mrknu, nicméně pokud je to nějaká hand_made výroba tak pak je otázkou co servis, atd… omrknu to

              0 0
              • blaf  

                se servisem by nemel byt problem, vycentruje to kazdej kdo umi vypletat kola, naby jsou snad klasika novatec

                0 0
                • jecnak  

                  Se servisem nebude problém prakticky u žádných kol. Problém jsou spíš náhradní díly. Zrovna Novatec moc velka zaruka kvalitni fce neni.

                  0 0
                  • blaf  

                    Mel jsem zato, ze Novatec je rozumna kvalita za rozumnou cenu. Alespon bikove.

                    O nahr. dily jsem se nezajimal tak o tom nic nevim.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Loziska v nich nejsou nejkvalitnejsi. U bikovych byly problemy s orechy. Jestli se to tyka i silnice netusim. Zas ale v podobne cene neni moc z ceho vybirat.

                      0 0
                • raf007  

                  Náboje u kol Panchwheels již nejsou Novatec, ale OEM od jiné Taiwanské firmy pro Panchowheels. Měl jsem je rozebrané a subjektivně :-) lepší zpracování, nižší váha a u ořechu je 6 praporků místo 4 (Novatec).

                  U MTB konečně možnost konverze na pevné osy pomocí koncovek.

                  0 0
          • jecnak  

            V uzitnych vlastnostech moc velky rozdil nevidim. Jen FR3 jsou nativne bezdusove. U Cosmicu budes muset kouzlit s paskou a i tak neni uplna jistota, ze pujdou na bezduse.

            Spis pouvazuj jaka kola vlastne chces a kde na nich hodlas jezdit.

            0 0
            • Delkim  

              a ty FR3 jsou vhodné jako bezduše i ty letošní nebo myslíš konkrétně jen ten nový model 2 Way Fit?

              jinak jezdím mix, teď v prosinci bych to měl doklepat na 15 tisíc km, kde bydlím a kde to hlavně najíždím víš, takže asi nějaký držák na ty někdy horší silnice plus chci příští rok vyrazit i do pořádných kopců, ale zase takový „univerzál“ ve finále jsou kola na prd, buď jedno nebo druhý, co?

              ono v tom asi fakt zásadní rozdíl nebude, jestli vezmu jedny nebo druhý, asi to chce spíše upřednostnit snadnost bezduší a jedině pak ještě mrknout jestli mají kola 1550g nebo třeba 1750g

              0 0
              • blaf  

                2way fit je bezdusova verze FuRa, urcite byly uz i roky zpatky, i na obyc FuRa bezduse nakonec nahodit jdou, ale neni to bez problemu, jestli je ti jedno jestli das o par stovek vic a chces Fulcrumy tak kup 2way fit

                0 0
                • Delkim  

                  no asi koupím ty Mavicy a spolu s láhví volitelného špiritusu poprosím Ječňáka o upgrade na tubeless :) :) :)

                  nicméně mám na to tak měsíc čas, pořádně to projdu a mrknu co se kde aktuálně nabízí

                  0 0
                  • jecnak  

                    Tak upgradovat muzem ty stavajici. Kup si 21mm pasku Notubes a k tomu budou potreba nejaky delsi bezdusovy ventilky a nebo kratsi s nastavcem se zavitem na pojistnou matku. Bezdusovy plast, mliko, kompresor a ruce dodam.

                    0 0
                  • jecnak  

                    Tak upgradovat muzem ty stavajici. Kup si 21mm pasku Notubes a k tomu budou potreba nejaky delsi bezdusovy ventilky a nebo kratsi s nastavcem se zavitem na pojistnou matku. Bezdusovy plast, mliko, kompresor a ruce dodam.

                    0 0
                    • Delkim  

                      ta stávající kola si chci nechat na TCXku, mimo jiné je přední kolo je od jarního sražení autem nějaký čtvrt milimetr ťuknuté, když brzdím naplno tak to v tom místě, jak se to otočí, vždycky „bouchne“ do brzdy, takže to je taky asi další důvod na nová kola

                      v rozpočtu do 10 tisíc bys tedy klidně vzal i tyhle poměrně levné Cosmicy, ok?

                      0 0
                      • jecnak  

                        Je to vzdy o penezich. Jestli chces trochu usetrit, klidne bych sel do Cosmicu s tim, ze bych nejdriv overil fci ust na stavajicim paru. Bude te to stat jen trochu pasky.

                        0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          Furt nerozumim tomu co na tech cosmicach vidite. Nejsou ani lehky, ani aero, ani levny.

                          0 0
                          • jecnak  

                            Tak tyhle levny stoji 6t, kdezte FR3 kolem 10. Vse ostatni je samozrejme pro FR3. Pak ale muzes plynule pokracovat az nekam k Lightweightum.

                            0 0
                            • Hroch obojzhivelnyj  

                              No ale porad nevidim vyhodu ani proti aksiim, ktery budou levnejsi a lehci a aero asi tak nastejno.

                              On je to na delsi rozbor,jak bych si predstavova idealni kola, ale ted nejak nestiham. Za me neco ± v tehle kategorii by se mi asi nejvic blizily ted asi Pancha nebo Swissisde Heidi.

                              0 0
                              • jecnak  

                                Mne se treba hodne libi AC naby, CXray draty 28+32, rafky ZTR predu 340 a 400 vzadu. Akorat jsou drahy a nemaj cool efekt tovarnich zapletu a uz vubec ne vysokych rafku. Mame doma dvoje a jsou to skvely kola, ale nevim, jak by se chovaly pod 90kg. Nemluve o tom, ze pripadne vymeteni diry znamena konecnou pro ultralehky rafek a nabam je take treba venovat vetsi pozornost. K pro me idealnim kolum by to chtelo jeste idealni silnice a to v Cechach nejsou. Zrovna predevcirem jsem cestou domu prehlidl krasnou diru na mamuty a sel na oba rafky. S dusema bych domu tlacil.

                                Problem Cosmicu je, ze jich je takovych druhu v takovem cenovem rozpeti, ze se neda mluvit ani o podobnych kolech. Levne maji naby a draty z Aksii a k nim lepsi rafek. Vaha cca 50g + proti Aksiim. To neni spatne, kdyz uvazim, ze ty kola jsou vyrazne tuzsi. Vyssi Cosmic maji uz nizky rafek okapotovany karbonem a naboje z levnejsich Ksyrii. Vyssi Cosmicy maj uz vlastni naby, Exalith brzdnou plochu atd. Ve vsech pripadech je vyssi vaha Cosmicu spis o tom, ze jsou celkem predimenzovana a vydrzi.

                                0 0
                                • Člověk a jeho svět  

                                  Musím říct, že jsi největší propagátor bezduší na silnici ;). A to je prosím pouze a jenom konstatování, ne hodnocení :)

                                  0 0
                                • Hroch obojzhivelnyj  

                                  Tak ja bych si predstavoval univerzalni kola nejak takhle:

                                  • siroky rafek 21–23mm, vyska 24–30mm
                                  • kompatibilni s bezdusemi(tj. co vim jedine ZTR nebo Pacenti SL23)
                                  • ploche draty nejlepe Sapim a ne mnoho.
                                  • draty s primou hlavou
                                  • mosazne niple
                                  • vyplet vpredu radial, vzadu 2+1

                                  kolem 1500g a 10kKc.

                                  Nevim o hotovce co by mi to splnovala vsechno. jo a cool efekt jsem zapomnel.

                                  (no a ted v zime jezdim vepredu nizky rafek Bayer s 36 kulatymi 2mm draty a vzadu nejlevnejsi zaplet od Shimana :-)

                                  0 0
            • Karaya  

              Příplatek za 2 way fit verzi je skoro 4 tisíce, to fakt za to stojí?

              0 0
      • okapes  

        A co American Classic Road Tubeless – kolem 1200g

        0 0
        • alinceb  

          91kg bude limit vč. kola, takže půjde přes něj. Ultralajt kola pro 90kg jezdce bych teda rozhodně nebral…

          0 0
    • blaf  

      mate nekdo zkusenosti s koly Swoop 1, 2? mam 82kg, uvezou me? :)

      0 0
    • martin66  

      Zdravím, nechci zakládat nový topic tak to hodím sem. Několik tisíc jsem najel na Aksiích, momentálně mám Ksyria equipe a ten rozdil mně přišel docela slušný. Momentálně uvažuju o lehčích kolech(Ksyria elite nebo fulcrum racing zero), bude ten rozdíl tak velký, když shodím řekněme 200–300g ? Nebo je lepší vzít nějaký vyšší ráfek karbon ? Na vysokých rafcích jsem nikdy nejel, takže nevím jak to jede…Váhu mám kolem 70ti. Díky za odpovědi

      0 0
      • blaf  

        záleží jak a kde jezdíš. Já bych šel do vyšších ráfků vzhledem k tomu, že jezdím převážně v Polabí.

        0 0
        • martin66  

          tak především na závody, ksyria equipe mi na trénink stačí bohatě

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Tak pokud to chceš speciálně na závody a rozpočet máš takový, že se Ti do něj vejdou Fulcrumy Zera, tak bych koukal po galuskových karbonových vysokých ráfcích. A aby ses vyhnul obavám z problému s bočním větrem, tak bych na předek dal výšku 38mm a 50mm na zadek…

            0 0
            • martin66  

              No právě že FR zera už jsou přes rozpočet…max do toho chci dát tak 15, protože když zruším kola za 20 a víc tisíc a nemusí to být ani mojí vinou tak bude vymalované, jelikož si to cvakám já

              0 0
    • Klabrdon  

      Psal jsem už do iného vlákna-ale nespíš špatného tak píšu sem:

      Řeším nová zapletená kola na silničku. Aktuálně tam mám obyč ráfky alexrims da22, náboje tiagra,32 drá­tů nerez.

      Moje váha je 105 kg, takže potřebuju aby vydrželo:-)

      Aktuálně mám ve finálním výběru tyto kola:

      Mavic Aksium ONE x versus ručně zapletá kola od místního servisáka – speciface

      náboj Novatec ložiskový přední

      náboj Novatec ložiskový zadní

      špice nerez černé Hvézdonice 64ks

      niple nerez Hvězdonice. 64

      ráfek remerx grand rock

      Oči by chtěli aksia, rozum ty ruční záplety,váhově vycházejí líp ty aksia 1825 x ca 2150 g ruční záplety. Cenově to vyjde ± stejně.

      Do čeho byste šli vy?

      Díky K.

      0 0
      • Datel Stepní  

        Nevim, zda to ma vubec smysl. Ty rucni zaplety jsou dost podobne tomu co mas. Na tu vahu spise 32 spic. Dobre servisovatelne, odolne.

        0 0
        • Erknold  

          silničku ani nevlastním, ale jsem zajedno, že s tím ručním zápletem to bude bajvočko to samé, jen budeš o 4k lehčí a s Mavicama je otázka, jak těch pár drátů se popere s Tvou váhou.

          Už si nepamatuji kolik vážila ta sestava co tu měl Maajkee na prodej asi před měsícem, ale mám dojem, že to bylo kolem 1900 g a cena by mohla být podobná. Ráfek asi rapid a náboje už netuším.

          Takže bych zkoušel hledat ještě jiný odolný ruční záplet.

          0 0
      • Zdenda CUBE  

        Těch Aksií bych se vůbec nebál a klidně do nich jdi, jsou to držáky které si se 100± hravě poradí …

        0 0
        • Datel Stepní  

          Dobre vedet, ale bude nejaky prinos proti rucne zapletene klasice? Vzhled urcite ano.

          Resim neco podobneho.

          Mam ted klasiku: Naby Dura 7900, rafky Mavic open pro a draty DT competition. Potreboval bych ale kola na 11sp.

          Jaka by byla alternativa z tovarnich?

          Nechce se mi to same zapletat na naboji pro 11sp, mel bych stejna kola…

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Pokud bychom zůstali u Mavicu, tak asi nová http://www.kolokram.cz/…s-wts-1.html Jsou dodávána v ceně komplet obutá a ořech na 11sp nebude jistě problém. A pokud bys chtěl něco jiného než Mavic, pak asi Fulcrum dle možnosti tvé kapsy.

            0 0
            • Datel Stepní  

              Ok, diky.

              Trochu jsem na ne myslel.

              Jeste zvazuju Shimano RS81 C35.

              0 0
              • Zdenda CUBE  

                U těch Shimano kol opatrně!! U nich byl vždycky velký problém se servisem a náhradními díly.

                A teď v poslední době se v Shimanu v ČR změnil člověk který má na starosti dodávání náhradních

                dílů a je to úplná tragedie nejen v zapletených kolech, ale ve všech dílech !!

                0 0
              • McBlacky  

                podle mě dobrá volba, taky jsem o nich uvažoval, ale nakonec dostaly přednost Ksyria Elite s

                0 0
      • martin66  

        Na aksiiích jsem najel něco přes 15 tis. km, během té doby pouze 2–3 krát docentrované jinak nic. To jsem je kupoval zánovní z bazaru, za mě supr kola. Ale je pravda že mám 70kg.

        0 0
    • vylizplech  

      http://www.kupkolo.cz/…zeta_z93195/ zdravím, nechci zakládat nové vlákno, ale sháním nějaká levná zapletená kola a narazil jsem na tyto, nemáte někdo zkušenosti?

      0 0
      • Singlespeed  

        Starší model s užším ráfkem byl hodně nepovedený, novému bych taky příliš nevěřil. Ritchey záplety dle mého názoru moc neumí. Vzal bych třeba Aksia od Mavicu, to je osvědčená klasika.

        0 0
    • vylizplech  

      Díky za info, podívám se tedy na ty Aksia od Mavicu.

      0 0
      • Pepino71  

        Ahoj všem. Využívám tématu, rozhodl jsem se investovat do vysokých 50mm rafku. Výběr jsem zúžil na SHI RS81, COSMIC Carbone a Fulcrum red wind. Nedělám si iluze ohledně váhy, ale výše než 25tis. se mi nechce jít. Jedním z faktorů je WOW efekt, ale tím hlavním na co bych rád znal vás názor je odolnost těch kterých kol. Mám 85–90kg, jezdím na Vysočině, do 5tis km ročně. Žádné závodní ambice. Jen bych rád, aby to pode mnou nějaký ten pátek vydrželo. Favoritem jsou cosmici, ale po přečtení zdejších dotazů a reakcí jsem zase nakloněn k Fulcrum wind. SHI mi zase obsadily posledni misto ve WOW zebricku.Díky za jakoukoliv reakci či postřeh…

        0 0
        • Radovan84  

          Mrkni ještě po Pancho.Teď sem bral 38mm novej model Rush a vypadají dobře. Navíc jsou i hodně široká takže na tvou hmotnost bych to viděl jako +.Nebo mrkni na toto

          http://m.bikepart.cz/…pw38-tubular

          0 0
          • Pepino71  

            Diky, zajimave hlavně co se tyka vahy, ale radeji bych tech 50mm.

            Zase bych se dostal k nižším rafkum, menší váze a tím už jsem prošel. Koukal jsem na SHI Dura C24, nebo Fulcrum zero, jelikož ale jezdím zondy, tlacim to do uz jen do těch vyšších.

            Pláště a 11s.

            0 0
          • blaf  

            hlavne jsou galuskove, on chce pravdepodobne plastove

            0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Kolega si nechava neco zaplest na rafkarna.cz, tam by ses podle konfigurace vesel do 25 s 50–60mm celokarbonem. Ale nevim o nic vic nez maj na webu. Wow efekt tam bude :-)

          0 0
          • Pepino71  

            Díky, díval jsem se, ale celokarbon ne. Vysočina je poseta rafinovanými otvory od nedbalých silničářů, kteří nepřejí cyklistům…:-)

            0 0
            • blaf  

              a hlinu za stejny prachy ti neni lito znicit?

              0 0
              • Pepino71  

                …se svojí váhou celokarbon nechci.

                0 0
                • jecnak  

                  Tak karbon je hlavne opravitelnejsi nez hlina. Rafek na Cosmicy a nejaky noname carbon neni cenove velky rozdil.

                  0 0
                  • Pepino71  

                    Bojím se těch brzdnych ne-účinků. Kdybych byl 70kg švihácky elegan, ale mám o 20 víc. Nejezdím v mokru, ale i tak…

                    0 0
                    • McBlacky  

                      se žlutými swis stop a jinými speciálními špalky na carbon to brzdí i za mokra (a to i na základní basaltové úpravě, pokud máš ráfky s kovovými vlákny v brzdné ploše, je to ještě dál). Za sucha nepoznáš rozdíl. S dobrou brzdou (dual pivot SH) je to v rámci silničních měřítek kotva.

                      Kdo šetří a brzdí korkem musí jít do kompromisu i za sucha a za mokra zůstat doma :)

                      0 0
                      • standoslav  

                        Dotaz: odchází mi Z ráfek Al. plášťový Ritchey s 28 dírama, nevíte jestli se dá někde koupit ? Uvažuji o celém novém Z kole od Maxbiku, s Tiagra nábojem, ale stejně mi pak zůstane doma náboj 28dír a mohlo by to být náhradní Z kolo.

                        0 0
    • MI.KU  

      Ahoj typ na dobré záplety?

      Moje váha 85kg

      Požadavky:

      Nízká váha

      Vysoká tuhost (boční)

      Životnost

      Exalith nebo podobnou úpravu brzdné plochy

      Plášťová verze – o galuskách nejsem moc přesvědčen ale třeba bych podlehl.

      Provedení na Shimano 11s

      Chci to hlavně do zvlneného profilu silnic a do hor takže nízkej max nižší střední profil

      Cena kol 30 – strop 40

      Předvybráno – Ksyrium Pro Exalith, R-SYS Exalith

      Pokud by mi nekdo zhodnotil tyto modely zda v nich je rozdíl – cena je dost rozdílná.

      Co striktně nechci jsou čínské karbony.

      No koukal jsem i na LIGHTWEIGHT – ale oproti R-SYS sou lehčí o necelejch 100g za 70000 příplatek ;) takže nic pro mne – cenově sou mimo a váha není nijak lepší a brzdit budou hůř.

      Kdyby mel nekdo typ tedy kol 30 max 40 na pěkné s váhou pod 1200g a pritom spolehlivé a td budu rád – jinak to vidím na volbu jedněch z výběru.

      PS – Cosmic sou težké a je to už dost…

      0 0
      • Singlespeed  

        Pár zkušeností s lehkými záplety mám. Většinou nejsou moc spolehlivé a životnost není bůhvíjaká. Nejvíce odcházejí mini ložiska (tam se hodně šetří na váze na úkor spolehlivosti a trvanlivosti), hliníkové ořechy některých zápletů taky nejsou zrovna to, po čem bych toužil, hliníkové niple občas potěší tím, že prasknou :-). U R-sysin Premium (starší a v porovnání s dnešními odolnější typ) po cca pěti letech intenzivního jezdění popraskaly téměř všechny špice na straně ořechu. Zippy chytly vakl po pár stech km, u karbec Eastonů se sypalo skoro všechno stejně jako u Ritchey WCS, Corimy taky nic moc, ložiska dimenzovaná tak na 50 kg rachitika :-). Ložisek pro rachitiky jsem si všiml taky u nových Ksyrií.

        0 0
        • MI.KU  

          No co s vámi chlapče… No nepotěšil jste mne… A ani já vás nepotěším… ;)

          Co se tedy dá vybrat na 85kg jezdce…?

          Třeba váha u středu by mi nevadila, ale na obvodu jo, chci něco co trochu pojede v kopcích – záplety na 28/32 rozhodně nechci ;)

          Taky trvám na upravené brzdné ploše – lepší než nic a prý to fakt funguje.

          Třeba DT má v nabídce prd…

          Po čem se tedy tak koukat?

          S Mavic jsem byl vždy spokojen – pokud by slo o ložiska vzdyt to stoji prd oproti jiným vecem.

          0 0
          • Delkim  

            zkus si něco naklikat a uvidíš jak ti to vyjde

            http://www.rafkarna.cz/…na-kola.html

            0 0
            • MI.KU  

              Klikám jak mourovatej a pod váhu Maviců to nejde a výsledek nevalnej cena jak za Mavic.

              0 0
          • Singlespeed  

            Řeším to tak, že na hrkání kiláků během roku vozím levnější záplety a jak přijde červenec a srpen, nasazuju v případě pěkného počasí R-sysiny :-).

            0 0
            • MI.KU  

              Nojo tak Aksia sou použitelný ale kdyz budu vědět ze mam doma lepsi no tak je proste budu chtit jezdit ;)

              0 0
              • Delkim  

                takhle jsem si postupně pořídil už asi pátá kola a nakonec jezdím jen ty nejlepší a ty ostatní jen leží a smutně koukají :)

                asi je prodám, dokoupím teď nějaké univerzál karbony na galusky a minimálně Cosmicy a Dury půjdou do světa

                0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Fulcrum Racing Zero Carbon sice nemají 1200 gramů, to podle mě nebudou mít ani ty Mavic (reálně), a podle testů by to měla být super kola. Ještě ke galdám, pořád mají svoje opodstatnění. Zvaž to ;)

                0 0
                • MI.KU  

                  Což zvážit to mohu mohu…

                  Plán byl koupit nová kola v zimne, na jaře… Treba by bylo neco noveho ale nudim se tak koukam uz ted… Kdyby bylo neco super ze bych to hodil na hlínáka uz ted.

                  Jaký výhody krom pomalého vypuštění mají?

                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    150–200g dolu na rafkach.

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Noooo ok tech 150 jo.

                      A oproti plášti jede to tedy hůř nebo ne či je to jak u plášťů jak co?

                      Ta ,,bezpečnost,, je to opravdu rozdíl?

                      Zas kdyz si vemu profiky tak jezdi prakticky jen galusky ale z jakého důvodu? Sjezdy v rychlosti nebo ze to ,,donedávna,, lip jelo?

                      0 0
          • Smazaný účet  

            Co Fulcrum racing zero, nebo Campagnolo shamal ? Lehké jsou dost, ale zároveň držáky. Známý vozí ty zera a jsou to nesmrtelná kola.

            0 0
        • nooski  

          Bory nebo Dury budou mít super náboje i ořechy. Třeba nové Bora one jsou lehká, odolná, perfektně servisovatelná kola s asi nejlepšími náboji na trhu a parádní brzdnou plochou. Já jsem se svými staršími spokojen velice i přes to, že jsem letos urval přední drát – ale letos mám smůlu nebo hroznou sílu a likviduju kde co. Pokud hlínu, tak opět nějaké Fulcrumy. Mavicu bych se vyhnul, ikdyž nové ořechy by snad už měly být lepší.

          0 0
      • Člověk a jeho svět  

        No, LW zase tak špatně nebrzdí.

        0 0
        • Delkim  

          já bych se jim rozhodně nebránil

          kdyby byly někde v 90% slevě tak je beru hned :)

          0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        1200g alu clincher spolehlivy na 85kg…si myslim ze tohle nema reseni. Ale kdyz myslis, namety by byly

        lehka pancho

        odolna? swissisde

        dobra v testu rose

        fulcrum zero

        prakticky nemam zkusenost s nicim, resp. dlouhodobou kladnou s FR3

        0 0
        • MI.KU  

          Lehká – to váží stejně ale ;)

          Odolná – těžší, těžší… A mají nižší váhový limit :(

          Dobrá v testu – těžší… Ani ta brzdová plocha není :(

          Fulcrum Zero – těžký… Ty karbony nevypadají blbe ale ta cena…

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Ona te prvni trefena dira pouci.

            0 0
            • MI.KU  

              Jak?

              Je rozdíl kdyz vymetu díru na 1300g kolech oproti 1500g?

              Při mojí váze?

              Myslim ze výsledek je stejny :D

              0 0
          • treatt  

            Hele a nevím teda, zda Exalith je takové dogma. Svezl jsem se kousek na kole s Kšýriema s plochou Exalith a brzdily teda podstatně hůř, než moje „obyč“ DT Swiss ráfky se špalkama Kool stop losos.. marketingové řeči jsou jedna věc, realita věc druhá :)

            0 0
            • jecnak  

              Vidim to z dlohodobeho hlediska docela podobne. Vyhody nastavaji az za mokra a deste – zvlast za deste, kdy clovek brzdi prakticky hned a neceka nez spalky setrou vodu z rafku. Hlavni vyhodu ale spatruju v zivotnosti brzdne plochy – pokud clovek nejezdi cyklokros, tak rafek neprobrzdi. Pokud chce clovek opravdu dobre brzdne vlastnosti, tak jedine kotouce.

              PS: Jezdim uz 4 roky Cosmicy s Exalithem a ted druhou sezonu kotouce a prvni kotouce s karbon rafkama. Az se UCI laskave rozhodne, co bude mozne jezdit na podnicich, kde se jezdi podle UCI, tak se budu dlouho rozhodovat, jestli vymenit cele kolo a jit do kotoucu i na jednici.

              0 0
              • tromboonen  

                No ale hlavni vec je, ze jak je to cely cerny, tak to vypada jak karbony… a vo to de :)

                Uz jsi z toho Exalitu neco osoupal, nebo drzi?

                0 0
                • jecnak  

                  Tak pro tebe by to asi bylo to nejdulezitejsi. Ja sel po zivotnosti, brzdeni a plastich. Po 25t bylo na zadnim kole v jedno miste znat, ze ta uprava je osoupana – cca 1cm, ale mozna tam nejdriv dostalo zasah kaminkem. Pak jsem menil zadni rafek – mel jsem pretazene draty – praskliny u niplu. Dneska doba pokrocila a kabonu a galusek bych se uz nebal, respektive nebojim.

                  0 0
                  • MI.KU  

                    A jak je na tom karbon s životnosti brzdné plochy?

                    0 0
                  • tromboonen  

                    Tak me samozrejme taky zajima zivotnost, to s tim karbon lookem bylo jen takovy spickovani – ale jestli jsi to cerny nebyl schopnej obrousit Ty (krome jednoho kousku) za 25k, tak bych rek, ze to zivotnost prodlouzi ve srovnani s obyc hlinou vyrazne..

                    Ja dalsi kola budu resit az jednou.. je mozny, ze to budou galdy jen aby to bylo neco uplne jinyho nez ostatni zaplety co mam, uvidime..

                    0 0
              • treatt  

                Počkej, tady jde někomu o něco jinýho, než o pózing? :-O

                0 0
                • jecnak  

                  Tak pokud na tech kolech i casto jezdis, tak ano. V mem pripade navic muzu pozovat tak jezevcum a srnkam. Ty srnky ale nedavno mely opravdu zajem. Po zjisteni, ze se nejedna o cinsky karbon to ale vzdaly.

                  0 0
              • michalkuba1  

                Ahoj. Mám dotaz ohledně životnosti exalith špalků. Mám teď nové ksyrium exalith pro sl 2017 a po prvních pár km mám pocit že budu měnit špalky tak dvakrát do měsíce. Ty vroubky to úplně žerou… Nebo se to zlepší? Díky za odpověď.

                0 0
                • jecnak  

                  Po polovine prvnich spaliku se to vyrazne zlepsi. Pak menim spalky cca po 10t km.

                  0 0
                  • michalkuba1  

                    Díky za pozitivní odpověď :-) a přestane i to pískání? Když trochu víc přitlačím, je to jako náklaďák )))

                    0 0
                    • jecnak  

                      Prestane po prvnim poradnem sjezdu, kde budes muset opravdu brzdit. Jeste je taky nutne mit predni kolo spravne otocene – viz navod. Jinak mne pravidelne dlouho piska po vymene bezdusi – nakydam si na brzdnou plochu mliko a pak to kvili.

                      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Jinak si ujasni ty váhy, abys nebyl překvapený a abys popř. koupil ty LW, protože nejsou lehčí oproti Mavicu o 100 gramů ;)

        R-Sys :1295 g bez upínáků (reálně opět spíš více)

        Pro-Exalith: 1355 g bez RU

        0 0
        • MI.KU  

          Myslel jsem oproti těm R-Sys – 1295g

          LW píšou cca 1200g – zda s nebo bez upínají typuji ze bez.

          Hele o LW neuvažuji ani omylem :D 120000 za ne nedám ani kdyby vážili sebemíň :)

          Ted me akorát nahlodal kolega těma galuskáčema – už by to nebylo 30–40 ale 40–50 ale pokud by to mělo mit reálný přínos uvažovat by se o tom dalo – vyšší cena galusky – cca 2 litry mi nevadi oproti top plášti cca 1300 to uz je buřt. Jde o to zda to ma přínos či ne kdyz dle novych testu pláště valí lip.

          Edit. Jo tos byl ty ten červíček co mne nahlodal.

          0 0
    • LukiS6  

      A co campy, jsou u s Shimano ořechem.

      http://www.kupkolo.cz/…lack_z91214/