Nová silniční zapletená kola

253 nepřečtených
  • Marekstrni

    Dobrý den,

    Koukám po nových kolech pro plášťovou verzi a na rafkove brzdy

    Chtěl bych kola na hobby jízdy a snadnou údržbu

    Moje váha 70kg.

    Mám nějaké tipy ale rád bych přivítal i vaše rady.

    Děkuji

    Moje tipy

    https://www.kupkolo.cz/…019_z105515/

    https://www.kupkolo.cz/…-lg_z104092/

    https://www.kupkolo.cz/…c17_z105315/

    https://www.kupkolo.cz/…bila_z98784/

    https://www.kupkolo.cz/…n-par_z2793/

    https://www.kupkolo.cz/…5-lg_z99936/

    nebo bazar

    https://www.cyklobazar.cz/…stu-schwalbe

    https://www.bike-forum.cz/…oad-racing-7

    • roupik  

      Mám Mavic Aksium a za tu cenu jsem byl tehdy (mam je asi 3 sezony)velice pozitivně překvapen

      • Marekstrni  

        Já mám teď taky aksia akorát už jsou ročník tuším že 2012. Říkal jsem si, jestli bych nezkusil jiné.

        Jinak cena kolem 5500kc.

    • mykovec  

      Mavic Open pro, 28/32 drátů DT Revolution, konusový náby od Shimana, třeba Ultegry. Na Tvoji hmotnost lehoučká nesmrtelná kombinace

      • Marekstrni  

        A tahle verze by mě stála okolo 5000?

        A údržba je nějak složitá abych nemusel furt centrovat treba.

        • mykovec  

          Centrovat bys nemusel, ale cenově to vychází výš.

          • Marekstrni  

            Těch 6000 by byl asi strop. A tady na fóru jsou lidi, kteří by vypletli slušné kola za dobrý peníz?

            • mykovec  

              za těch 6K by to šlo se zadní nábou Shimano 105 a přední Shimano XT a oboje na 32 drátech

              • Marekstrni  

                Kolik by vážila ta kola?

                • mykovec  

                  pod 1700gr by to mělo být určitě

                  • Marekstrni  

                    Takže z těch co jsem vypsal by se nedalo dobře vybrat?

                    Je teda lepší nechat si vyplest?

                    • tromboonen  

                      Kup si na bazáči nějaký málo jetý Mevicy, Fullcrumy atd. za cca 4k, to bude cajk, já měl nějaký lepší Ksyria, Ksyrium Elite nebo tak nějak se jmenovaly, siper držáky, pohodlný, váha taky cca těch 1700, ale bylo to před cca 10 lety, do dneška je mám na CX a něšáh jsem na nic, ani náby ani centrování a jezdilo to slušně, ne top, ale to za ty prachy nikdo nečeká, byloy sundaný z novýho kola prý, každopádně evidentně málo jetý. Straight pull náby, ploché dráty, super. Stejně tak 35 mm Vision s půlkulatým profilem, hliníkové, za 6k taky bazar, taky málo jetý, ty maj ofiko 1600 gr. Viz kola v profilu.

                      • Marekstrni  

                        A je nějaký velký rozdíl mezi Mavicy a fulcrumy, který bych já jako hobby jezdec poznal? Jezdím teprve druhým rokem tak se ještě tolik nevyznám.

                        • tromboonen  

                          Skoro ne, jenom v marketingu a vzhledu, řek bych, záleží na modelu,fullcrum 5, pokud vím jsou slušný za slušný prachy (použitý), Mavicy, tam je to loterie, maj marketing, celkem zvedlý ceny občas, ale většina toho bejvá blbovzdorná, ono i základní Aksia (skoro nejnižší model) jsou vlastně slušná a vydrží, dneska už parametry jaoi ty moje lepší Aksia v podstatě, bral bych něco v tom grádu, lidi to prodávaj když koupí kolo se základními záplety třeba, prostě ne co maj najeto jako tréningový a přes zimu, tam se o to někteří moc nestaraj. Sice by to mělo stejně vydržet, ale to už je ta druhá ruka rizko ve výběru. Dej na to, co Ti řekne ten, kdo to prodává…

                          nebo tady Aksia nový, v dekáčí, takže Ti to pošlou i poštou nebo do nejbližší prodejny když jim zavoláš, super nabídka za 4800, https://www.decathlon.cz/…8331679.html?…

                          Fulcrumy nový asi dražší? Tady jsou 6 za 5290, parametry taky OK, 1760g https://www.kolokram.cz/…-6-2019.html?…

                          • Marekstrni  

                            Jo na ten dekac jsem koukal, levněji jsem je neviděl nikde. Toho bazaru se trochu bojím ale je fakt že zatím z komponentů co jsem na bazaru bral jsem byl spokojený.

                          • Marekstrni  

                            Jo na ten dekac jsem koukal, levněji jsem je neviděl nikde. Toho bazaru se trochu bojím ale je fakt že zatím z komponentů co jsem na bazaru bral jsem byl spokojený.

                            • tromboonen  

                              Tak vem dekáč a máš to… doprava domů zadara tam píšou. s těma Aksiama jako začátečník špatně neuděláš nic, v Dekáči si kup i zelené latex duše od Michelinu, tam jsou nejlevnější, plus někde na netu, klidně v německu, nějaké dobré a odolné pláště s vysokým TPI a čířkou 25 mm min, ale radši i 27mm, jestli se to vleze do kola, tam bych nešetřil, kolem tisícovky za jeden, v tom GER možná budou za míň, to Ti udělá super pohodlný, nenatřesený kolo a bude slušné proti defektům, nekoukat ani tam v první řadě na váhu, ty lehký bejvaj tvrdý a pomalu valivý, nebo ještě dražší.

                              • Marekstrni  

                                Duše mám teď nějaké ultralite od Continental.

                                Je lepší latex duše nebo ty ultralite? S pláštěma jsem spokojený mám grand Prix 4000sii 25mm. 28mm už bych asi nedal do ramu, Contiky určitě 28 mm ne.

                                Dík za rady.

                  • Singlespeed  

                    Těsně nad 1700 gr má kombinace Dura-Ace + Open Pro + DT Competition 32× + alu niple takže se 105 + XT to bude spíše kolem 1900 gr nebo ještě více.

                    • mykovec  

                      mám to zvážený a jezdím na tom, dráty Rev 2/1.5/2 32 vpředu a 36 vzadu, nába vpředu Novatec 120gr (xt má o 5gr víc) vzadu Shimano 105 – 1055, ta první 8ková. Competišny jsou těžší. Přední kolo má pod 700gr zadní pod 1000gr.

                      • Singlespeed  

                        Teď jsem vážil Open pro 32z + DT revolution vepředu radiál 32× + DT revolution od kazety 16× + champion u kazety 16× + mosaz niple + Ultegra 6800 + pásky. Přední 795 gr, zadní 985 gr, tedy 1780 gr. Druhé záplety mám skoro ty samé, jen náboje jsou Dura 7900 a hmotnost celku 1655 gr.

                        • mykovec  

                          :-) Přední kolo open pro stříbrný, novatec 171nába, 32děr, niple dt alu, revolutiony 2/1.5/2, 3×křížený výplet, 695gr bez pásky. Chceš to vyfotit? :-)

                        • Honzis  

                          Ultegra 6500 = 370g + 36× DT 2–1,8 zeslabované, Mavic Open Pro 430g a jsem na 1060g bez RÚ zadní kolo, akorát jsem to vypletl.

                  • Honzis  

                    pod 1700g by to nejspíš nemělo, 3000Kč za ráfky, k tomu Ultegry náby skoro další 3 :-( Měl jsem Openy na 105 nábách vyšlo to onehdá 6000Kč určitě. Najeto asi 40–50 000km, pak se lehce vytrhaly kalíšky. Nesmrtelná kola, ale když to srovnám s FR5 tak bych si to už nezaplítal, to spíš nějaký low-cost na Remerxech, jinak bych to viděl radši na hotovku, kor když má 70kg.

              • mykovec  

                Ten XT náboj se od ultegry liší jen povrchovou úpravou, ultegra je šedá a xt stříbrný mat

              • Singlespeed  

                Zadní náboj 105 je docela těžký, v reálu skoro 400 gr, takže postavit lehký záplet se 105 je docela problém.

      • Singlespeed  

        Ultegru 28 špic ani Open pro 28 špic není úplmě tak jednoduché sehnat. V drtivé většině se prodává jen verze pro 32 špic.

    • Cavendish  

      Dodělávám silniční kola. Cca 1580g. 24/28 dratů. Jen čekám na zadní náboj.

    • Jirra  

      Využiji tohoto vlákna. Co by jste doporučili za silniční kola na kotoučové brzdy. Váha jezdce necelých 100kg, plus kolo. Limit cca max 15.000,–. Mám kola co mají 1750g, ale znáte to v hlavě hlodá „Nešlo by něco lehčího?“ :-)

      Samozrejmě jsem si vědom, že na tu váhu musí být i dostatečná tuhost, takže nevím jestli bych si za ty penize vůbec pomohl.

      • Cavendish  

        Náboje Novatec 791/792, niple Sapim Polyax mosaz 14/16mm, dráty 2×28 3× křížené CN Spoke Aero 424, ráfky LB RRU35C02. Cenově tak 16 000 tisíc. Váha cca 1650g V plášťové verzi. V galusce by to šlo o cca 100g níž.

        • Jirra  

          Díky za reakci. Asi budu muset zatim zůstat u těch stávajících. 16k za 100g se mi moc davat nechce, tak časem, když tak přitlačím, abych se dostal aspoň na 1500g.

          • kubad  

            Jak píšeš

            Za 5–6 nic moc lepšího než Axia nevymyslis a váhové si taky moc nepomůže.

            Musel bys někam k 10.t.kc

      • mykovec  

        Se 100kg živé váhy nemá cenu řešit 250gr na výpletech. Bude to náchylnější na poškození, měkčí a drahý, tím spíš na kotoučích

    • roupik  

      zkus kouknout ještě na DT Swiss, podle mě taky držáky, lepší dostupnost dílů než např. u Mavicu…akorát nevím jestli se cenově vejdeš do cca 6tis.

    • jecnak  

      V tehle cenove kategorii (a nejspis i celkove do 10t) jsou asi nejrozumnejsi nove Mavic Aksium Elite UST v setu s plastema. Koupil bych jen lepsi titanove upinaky a mas lehka spolehliva moderni kola.

    • Haddock  

      Pokud jezdis casto po rovinach a ne moc do dlouhych kopcu, mohu doporucit Fulcrum racing quattra, napriklad tady za dobrou cenu https://www.probikekit.co.uk/…1184763.html

      Vaha OK, rychlost na rovinach velmi dobra, vetsi tuhost oproti aksium, do vetsich stoupani pomalejsi.

      • milan.v  

        Jen tam nesmíš nic reklamovat…

      • Marekstrni  

        Jo jezdím, tak různě ale extrémně dlouhé kopce nejezdím.

        A třeba tyhle oproti aksium by nebyly lepší na roviny?

        https://www.kupkolo.cz/…5-lg_z99936/

        https://www.kupkolo.cz/…-lg_z104092/

        • Coural  

          Určitě nebyla. Fulcrumy mám jen Zera a v žádném případě to nejsou pohodlná kola na roviny. Kup si Aksia s UST, a za ušetřené peníze buď přímo Mavic UST pláště, nebo nějaké tubeless.

          • Marekstrni  

            A ty aksia s ust do těch normální duše nepasuji?

            Nechce se mi moc přecházet na bezduse.

            • tromboonen  

              Jestli míváš delší období kdy nejezdíš (zima nebo i během roku), tak je rozumné nečílet s bezdušema, jednak je to jebačka, druhak prý občas seschne mlíko a zjistíš to až když chceš vyjet, a zásoba taky v prdeli nebo zkažená… prostě je to spíš dobrý do terénu a na pravideůný provoz. Na silnici jen pokud to jezdíš furt a neodkládáš kola. Ani na CX jsem si to nedal, protože prostě občas nejedu s CX záplety dlouho a dávám tam silniční.

              UST ráfky sice nemám, ale jsem přesvědčenej, že když do nich vrazíš duše (jdi do těch latexových, víc vydržej), tak to bude jezdit normálně a můžeš mít ne UST gumy (taky by měly na UST ráfky sednout, s duší, ať mě někdo opraví jestli ne)… ostatně i s bezdušema sebou člověk vozí náhradní duši pro velký defekt, ztrátu mlíka atd.

              Ta UST verze bude asi lepší ráfek, líp prodejná, nebo časem přezbrojíš na UST gumy, takže jestli máš někde za podobný prachy (trochu víc), šel bych do toho asi stejně, pokud ne, tak platí ty Mavicy z dekáče, levnější jsem neviděl, přitom to nejsou ty nejtěžší, a tedy nejstarší, co jsem viděl, plus při 100+ kg s kolem na pár gr. nesejde, sice je fajn mít lehký kola, ale zas aby to nebylo na úkor pevnosti a odolnosti náb nebo pohodlí a držákovosti, asi bych moc váhu neřešil když bude do cca 1700 nebo i kousek plus, jsou to fakt držáky kola asi oboje, i když UST jsem nejel.

              • Marekstrni  

                Tak to pro mě asi bezduse zatím nebudou mít smysl jelikož nejezdím každý den. Tak za ty latexové duše 250 Kč jeden kus mi přijde palba, pokud by to byl přínos tak bych o tom uvažoval. Celou sezónu jsem jezdil klasické duše CST za 90kc kus a řešil jsem jeden defekt. Včera jsem nandal ultralite duse, ale zatím jsem s nimi ještě nevyjel, tak netuším jestli poznám rozdíl.

                Mysliš, že bude znatelný rozdíl pro jízdě?

                • Rowdy  

                  Latexový duše jsou kluzké, tedy snižují třecí ztráty mezi duší a pláštěm. Trochu líp to jede. Ale latexový duše mají tu vlastnost, že rychle utíkají. Navíc po každém dalším nafouknutí utíkají trochu rychleji.

                  Nevím, jestli nezávodíš … k čemu ti těch pár vteřin bude?

                  • kubad  

                    utikají trochu víc, zas bych to nedramatizoval

                  • tromboonen  

                    Ty zelená v Dekáči stojej rozhodně míň, jen je nemaj na netu, ptej se v prodejně. Jiný neber. Malinko ucházej jakože cca za dva dny, ale to aspoň před každou vyjížďkou správně dofoukáš a zkontroluješ. Kromě toho, že maj lepší valivej odpor taky víc vydrží, prostě nepícháš a necvakáš, nebušit na max tlaky, to je kontraproduktivní.

                    • Marekstrni  

                      Na jejich webu jsem našel jen tohle https://www.decathlon.cz/…8196134.html

                      Možná, že přímo na prodejně budou mít jinou.

                      Mám dobrou dílenskou pumpu, takže dofoukavani před jízdou mi nevadí. Tak tlak foukam nejnižší uvedenou hodnotu na plášti, což na Continental grand Prix 4000sii 25mm je 95 psi.

                      • tromboonen  

                        Ne, ty o kterých mluvím maj jinej kód, snad někde najdu krabičku, jsou extra odolné, stojej cca 150? V Dekáči vyloženě nejlevnější, ale jen nabízeny místně, ne na webu. Foukat ne podle pláště, ale podle „břicha“ (tedy vlastního, živé váhy na kole), i tak, aby se vytvořilo stejný břicho cca 10–15 procent pokud to není něco tlustšího a člověk má těch cca 100 kg s kolem, záleží na posedu, aby to pod prdelí nešlo po ráfek a vepředu zas většinou méně zatížené, těch cca 10 proc bude asi pro začátek stačit, líp se to točí, kór s latexkama, míň to píchá a pořád to necvaká duši o ráfek, záleží i na měkkosti materiálu pláště… na netu to prostě nemůžu najít, možná už změnili i krabičku případně kód, ale krabka byla zelenošedá tuším a kód něco jako L2 nebo tak, měli pro ruzné pláště na MTB a jednu pro silnice, v pohodě se roztáhne i do 33 plášťů na CX, má relativně silnou stěnu, asi není superlehká, ale vydrží fakt hodně, snad si tu někdo vzpomene jak přesně se to jmenovalo, nebo kde to maj v Dekáči zrovna, já jsem předzásobenej a Dekáč mám jenom strašně daleko, v části prahy kam nejezdím, takže se mi to vypařilo, ten typ, doufám, že to už nevzdali v Michelinu, fakt to byla specialitka úplně jiná než jiný latexky, co celkem nic nevydrží, praskaj samy a jsou skoro nepoužitelné, jako červený Challenge a jiné, ty fakt nedoporučuju.

                        • Marekstrni  

                          Já mám dekac celkem blízko v Ostravě až tam pojedeme určite se na ty duše poptam. Těch 150 už není takový ranec, pokud říkáš že vydrží. Já teda vážím 70 kg a když foukam víc než 7 baru, tak subjektivně se mi nezda, že by to lépe jelo, ale jsem naklepanej když trefim nekvalitní asfalt. Je to dost nepohodlné.

                          Snad tě neotravuju, Cykloprikryl nemáš s ním nějaké zkušenosti?

                          Nebo kdokoli jiný, pokud byste měli s tímto obchodem zkušenosti, rád bych věděl reference na něj. Děkuji

                        • Marekstrni  

                          Ještě bych se chtěl zeptat na ty latexové duše, přemýšlím o nich, ale nevím teda, kterou značku.

                          Challenge píšeš, že nevydrží.

                          Našel jsem teda jen tohle https://www.sportovnidum.cz/…8-622-fv51mm?…

                          https://www.decathlon.cz/…8196134.html?…

                          • tromboonen  

                            M i ch e l i n, ale jiný, než ty za 250..

                            • Marekstrni  

                              https://m.heureka.cz/…rcomp-latex/

                              Tyhle stojí ještě více. Ty levnější jsou s autoventilem

                              https://m.heureka.cz/…mp-latex-av/

                              Tak teď nevím

                              • tromboonen  

                                Hele mám těch zelenejch asi 8 ks na různých kolech, všechny s galdovým ventilkem, plus v zásobě, krabička vypadala podobně jako ta šedá za 349, ale název byl jiný, něco jako L2, udělej search v silničním tématu, tam se to diskutovalo, s udáním typu. Vittorky nevím, ale jiný ne. Jiný Michelin taky asi ne, jdi fyzicky do Decathlonu a nějakého borce z oddělení kol tam vyzpovídej, ale není řečeno, že to tam zrovna budou mít…

                                Tohle všechno už jsem Ti ale psal…

                                Možná bude lepší, při Tvé nerozhodnosti, koupit obyč butylky a jezdit na nich zatím, pak budeš mít aspoň náhradní, až se trochu otrkáš, plus budeš možná dávat lepší pláště časem, pro tebe je asi nemožné všechno vyřešit rovnou, jsi ten druh člověka prostě. Náhradní s sebou někdy taky vozím butylky, i když já skoro nepíchám, v zimě se hodí…

                                • Cavendish  

                                  Butyl Continental SuperSonic váží 55g a tlak drží podstatně déle. Cena cca 300Kč.

                                  • Marekstrni  

                                    Díky kouknu na ni.

                                    • Cavendish  

                                      Vozil jsem je celou sezónu. Tlak drží asi týden, za tu dobu pokles cca 25 psi. Jen je třeba dávat pozor při montáži. Jsou přece jen slabší.

                                    • Honzis  

                                      obyč Rubena Light má asi 80g, stojí 90Kč a naprosto cajk

                                      • Cavendish  

                                        Taky jsem vozil. Taky dobrý :) Ta SuperSonic je prostě gramařina no

                                      • tromboonen  

                                        Něco takovýho jsem myslel, prostě obyč „starej černej typ“, ne latex, duše, co něco vydrží, pro začátek, pak jestli jej to chytne a půjde do lepších plášťů, může klidně upgradovat a tyhle držet jako náhradní, gramařský duše já obecně nemusím, a to mám odolný irychlý pláště, jen se mi ty tenoučké nevyplatily, teda v latexu, ale může to být stejně i jinak, poškození při instalaci nebo procvaknutí o ráfek, někde moje chyba částečně, ale nestojí to za to, pár gramů navíc mě nezabije, pláště taky nemám ultralight, ani tenké a tvrdé jako prase, protože jezdím na i odešlém asfaltu občas. Marek ze strní vypadá, že není schopen udělat základní rozhodnutí, ani si dohledat ten typ Michelinů, co byl za míň a prokazatelně dobrej, ani se na něj přeptat v Dekáči, ale někoho, kdo tam je dýl, jestli se takový typ ještě vyrábí, jestli jej mívaj tam, nebo třeba jinde, ty latexky tam zrovna nebyly furt a všude, ale nikde jinde je za takovou cenu neměli a určitě to bylo méně, než 250 nebo 300, na netu ale u nich nešly objednat.

                                        • Marekstrni  

                                          Ještě jsem neměl cestu do Decathlonu a na netu jsem nenašel jiné silniční latexové duše než ty z Decathlonu za 250 nebo dražší za 300. Levné byly s autoventilem.

                                          Já jsem chtěl vyzkoušet právě ty latexky s mými plášti Continental grand Prix 4000sii.

                                          Když nic neseženu tak nechám co tam mám.

                                          • tromboonen  

                                            Největší jistota bude prohledat tady sekci silniční na Michelin (search a ignorovat výsledky z netu co sjou nahoře, nevím, jestli děláš), protože já fakt nemám žádnej doklad ani krabičku a přesně ten název si napamatuju, ani v dekáči co je u Tebe to tak nemuselo být, nebo na to může ten člověk co s ním budeš mluvit srát, i to se tam stává, kdybyých zjistil, dám Ti vědět, ale fakt nevím, ani na duši nemám žádné názvy nebo štítky. Jinak nechat teď jak je je taky OK, až na to přijdeš, pokusit se sehnat, ale nic jiného, no a v tom dekáči to fakt bylo jednoznačně nejlevnější a přitom specificky nabízeno a na jejich webu ne. Jinde jo, ale za trochu víc. Teď nic nevidím minimálně u nás, ale nemůžu hledat ten přesný název, a v cizině jsem ani nezkoušel teď. Relax…

                                            • Marekstrni  

                                              Tak jsem byl v tom Decathlonu sehnal jsem ty latexové duše. Jsou to teda ty zelené v šedé krabičce 1ks/180kc. Ptal jsem se a slečna říkala že tyhle duše doprodavaji a že to jsou poslední kusy.

                                              Potom je asi náhradni nějaké jiné.

                                              Jen doufám, že to nejsou úplně nějaké ležáky a vydrží něco. Dneska je zkusím nandat na kola.

                                              • tromboonen  

                                                Sláva, co je na nich napsané? (jméno). S tím doprodejem a slečnou to může bejt blbost, jak jsem říkal, tyhle bývaly i v Dekáči jen někdy.

                                                Při nasazování nechat trochu vzduchu, ale ne moc, pozor aby se nezackavkly pod páku, nebo pod plášť, nafukovat pak pomalu a kontrolovat všude kolem na obou stěnách ráfku, u většiny ráfků a plášťů, zvláště zajetejch, to bývá OK, tohle jen pro jistotu. Pak nefoukat na tvrdo, ale na malou deformaci (aby se neprocvakl plášť o ráfek, ale ne tvrdé jako kámen, na doporučené tlaky nedbej, zkoušej v aktuálním posedu a na aktuální verzi kola podle váhy), pak už to dostaneš do ruky…

                                                a zkontrolovat před každou jízdou stačí rukou, pokud to nestálo víc než dva dny, to můžou ujít, ale záleží, jak se chová plášť. Taky si časem zvykneš a když budeš používat správně, mělo by to být dobré, i když pocity ne vždy odpovídají, to je dokázáno.

                                                • Marekstrni  

                                                  Jsou to tyhle. Zkusím nandat podle tvých rád.

                                                  • Cavendish  

                                                    Taky bych rád latexové duše do druhého páru kol. Ale… tyhle Michelin jsou jen pro 22–23mm a já budu vozit 25mm. Latex Challange nemá moc dobrý reference. Vittoria 25–28mm stojí zase 350Kč a má přes 80g.

                                                  • vt  

                                                    Ruzove Vittorie jsem mel, byly moc pekne … jednou jsem jednu zkusil nafouknout mimo plast a na dvou mistech se delaly boule – bylo videt jak je blbe vyrobena. Checknul jsem i druhou a bylo to dost podobne … takze jsem je vyhodil a od te doby na latex nemam odvahu :-/

                                                  • Hroch obojzhivelnyj  

                                                    Ehm, kazdy latex ti udela bouli kdyz ho nafouknes mimo plast. Stejne jako poutovej balonek kdyz nafukujes, nejdriv udela dole bouli a pak se dofoukne spicka. Stejnej matros.

                                                  • vt  

                                                    Nafouknul jsem ho jen trochu vic nez byl v plasti a uz se nehezky deformoval … ok, mozna je to normalni, ale mne se to nelibilo :-) Kdyz jsem porovnal vyhody a nevyhody, tak jsem je vyhodil.

                                                  • kubad  

                                                    Prostě bez opory v plastu se nejslabší část takhle vybouli.

                                                    V kole to neudělá, zbytečně starost, tohle dělají i klasické duše.

                                                  • tromboonen  

                                                    Mimo plášť je to jasný, prostě i praskne jako ten balónek, nemá omezení, to je normálka, butylka by to eventuelně taky udělala, proč to foukat mimo záplet „víc, než je to v plášti“? Když kontroluju třeba po lepení nafouknu jen naprosto minimálně, tak ani ne na pár barů, ostatně i při instalaci je dobré mít tam malinko vzduchu, ale málo, jen aby se to nezmáčklo pod patkou pláště.

                                                  • kubad  

                                                    tohle je naprosto běžné :D

                                                  • Hroch obojzhivelnyj  

                                                    25mm bez problemu, vozim to tak na C4000s ktery jsou spis jeste vetsi.

                                                  • Marekstrni  

                                                    Jo můžu potvrdit, já je vozím na pláštích Continental grand Prix 4000sii ve 25mm a zatím nebyl problém. Zatím na těch latexkach mám najeto cca 150km.

                                                    Uvidím, co bude dál snad vydrží.

                                                    Při foukání to žádné boule nedělalo.

                                                  • Cavendish  

                                                    Díky, tak snad si nenamlátím :)

                                                  • tromboonen  

                                                    Sorry, byl jsem pracovně vytížen, krabky vypadaj podobně, ale jestli jsou to přesně ony netučím, krabice už nemám a na duších není název ani nic…

                                                    Cav: vozím ty 22–23 mm nebo kolik byla specifikace, prostě základní velikost, i v 32 mm CX pláštích, i v 27 mm Challenge pláštích, i v jednoim co je cca 30, žádnej problém a defekty skoro nic, většinou jen malý věci jak se něco dlouhodobě namáhá u ventilku atd. V pohodě se to „roztáhne“ do velikosti, jinak dobré rozhodnutí, Challenge tenké šlupičky červené praskly šíleně, prostě jsou jak prezervativ, hodně tenkej, extrémy…

                                                    V galdách Vittoria jsou taky nějaké latexy, ale asi Vittoria, defekt zatím nic, ale jsou jen do hezkého počasí.

                                                    Se vším ale jezdím pod/v Brdech, někdy i po už neasfaltkách :)

                                                  • Marekstrni  

                                                    Akorát nevím, jak v budoucnu, jestli třeba seženu náhradní ty Michelinky zelené, jelikož na webech jsem ji nenašel krom teda zahraničních. A jestli je Decathlon už doprodával, tak budou těžko k sehnání.

                                                  • Cavendish  

                                                    Tak koupíš butyl Conti SuperSonic

                                                  • Marekstrni  

                                                    Máš s nimi zkušenost? jezdil jsi je nebo jezdíš?

                                                  • Cavendish  

                                                    Jezdil jsem je rok a byl jsem spokojený. Váží 55g, tlak drželi slušně. Za týden mě tlak klesl o cca 25 PSI. Stojí stejně jako latex duše. Jen je třeba dávat pozor při montáži na procvaknutí.

                                                  • Marekstrni  

                                                    To jsou hodně lehké ani ty latexky neváží, tak málo.

                                                    Defekty jsi řešil nějak více oproti klasickým duším?

                                                  • tromboonen  

                                                    Nešpekuluj s váhou, těch pár gramů je jedno, ani zbytek nemáš asi nejlehčí, tatexky prostě líp jedou a bejvaj i odolnější ve správných pláštích, když by Tě to nenadchlo, kup normální gumu, takovou tu základní, nestojí, taky píchá jen s pláštěm co nic nechytí a dát tam jinou je za pár kaček… člověk zas nesmí všechno řešit moc, tohle bylo doporučení nejlepšího řešení, když ses o ně zajímal, ale Michelin holt jako všechny firmy dneska (a cyklo zvlášť) „jakože inovuje“ aby to stálo víc a bylo to možná i malinko horší, aspoň někde…

                                                  • Marekstrni  

                                                    Jasně mě šlo spíše o ty defekty určitě těch pár gramů nepoznám.

                                                  • Cavendish  

                                                    V papírových Tufo Calibra plus (180g ve 23mm) jsem defekt nikdy neřešil.

                                                  • Marekstrni  

                                                    Tak dneska při foukání před vyjízdkou latexka v zadu praskla u ventilku.

                                                    Možná to půjde nějak opravit, nevím nezkoušel jsem, nahodil jsem klasickou duši.

                                                    Ve předu zatím latexka drží.

                                                  • tromboonen  

                                                    Buď jsi moc foukal, nebo jsi měl něco ostrého kolem díry na ventilek… jsem Ti říkal, že máš napřed nahodit s obyč dušema, jestli to jsou nový pláště.. procvakni si kulatou dírku o kousek menší než průměr ventilku do záplaty, jsou na to takový štípací věci co používaj ševci, krejčí a tak, kup normální lepidlo, nový, ne žádnou zaschlinu a zalep, hotovo, no a pak si zkonrtoluj ostrý šrámy na ráfku, všude, i v tý díře, ale mohs to klidně mít posunutý nebo něco…

                                                  • Marekstrni  

                                                    Prasklo to kolem 4baru, pláště nemám nove. Prasklo to v tom spoji kde je pridelany ventilek k duši.

                                                  • tromboonen  

                                                    Mě se jen prošoupaly přímo u kořene ventilku, tuším jenou, protože ráfek a jednou protože drobná posun duše vůči ráfku za malého tlaku v terénu (CX záplety), takže moje chyba, jinak ne. Mohla být vada, nebo zteřelý spoj, ani to bych nečekal teda, ale kdo ví…

                                                  • tromboonen  

                                                    Jo a kdyby se ti s tím chtělo prdět a neměl to daleko a nešlo to opravit atd, tak pokud opravdu vada materiálu, asi bych „reklamoval“ a vyžádal si v Dekáči jinej kus, na místě a s koloprodejcem, co není jen podpírač regálů, ale to jen pokud vše výše a chtělo by se mi.

                                                  • Marekstrni  

                                                    Možná za týden tam budu mít cestu, tak ji vemu na reklamacku. Prvních 150 km na nich bylo v pohodě, buď se to fakt nějak posunulo.

                                                  • tromboonen  

                                                    Nezkoušej reklamaci přes web ani na info nebo reklamacích tam, tam můžou mít naučené postupy na „vyfakování zákazníků“, šel bych za přímo nějakým prodavačem v cyklo oddělení, pokud možno co tam je a má zrovna volno, ne co jen prochází, tomu vše vysvětlil i třeba ukázal, jestli si myslí, že můžeš od nich dostat novou a pak už třeba i s ním na ty reklamace atd pokud to bude nutné… jen tak pro jiustotu, oni to taky nenabízeli na webu, rozhodně ne všude, ani neměli v přehledu zboží na místě, tak zas jim neskákat na vše, co zkusí, ale rozumně :)

                • jecnak  

                  Spravne udelane, coz ty komplety od Mavic jsou, uchazeji min jak duse a to, ze jednou za rok dolejes mliko skrz ventilek, mi nejak dramaticka udrzba nepride. Zminovani “jezci” se v silnicnich plastich tolik nedelaji.

          • petr mensik  

            kdyby náhodou někdo chtěl Fulcrum Racing 1 což jsou skoro stejná jak Zera mám na prodej. Jsou to možná trochu nepohodlná ale zato jedou.

        • Honzis  

          FR5 LG mám – jede to slušně, ale ráfky rozhodně nejsou zrovna moc lehké. Povolovaly se mi dráty naproti kazetě, pořád se to natáčelo do „neaero“ polohy, musel jsem je víc „přervat“, jinak spokojenost.

          • Honzis  

            tak jsem schválně zvážil FR 5LG a reál je 1760g (ořech Shimano)

    • maajkee  

      Kdyby měl někdo zájem, v průběhu února budu mít na prodej hodně málo jety Ksyrium Elite. Nechám určo za slušnou cenu.

    • vrkal  

      Sháním nějaké levné záplety, akorát podmínkou je ořech campa. Díval jsem se na Calimy https://www.kupkolo.cz/…c17_z103192/ nebo je už lepší si trochu připlatit za Khamsiny https://www.kupkolo.cz/…c17_z105315/ ? Chci aby něco vydržely na normální najíždění kilometrů. Žádné závody apod…

      Nebo jít do jetých lepších Fulcrumů a přehodit devítkový campa ořech co mi zbyl ze starého zadního náboje za Shimano, prý to jde? Bazarové záplety na Campě je totiž celkem problém sehnat…

      • vt  

        Na tyhle ucely se mi skvele osvedcily Aksia, to jsou nesmrtelny kola … Centroval jsem akorat zadni po stretu s autem, jinak za 20–30kkm jen obcasna udrzba orechu.

        • vrkal  

          Jenomže sehnat aksia s campa ořechem je nadlidský úkol..

          • vt  

            Netusim … pred lety sem bral campove z kolokramu a bez problemu.

    • ms82  

      Mam na starem cx kole Easton EA50 Aero kola. Prohyba se to i pode mnou (63 kg), neco to uz ma najeto (23k), zadni naboj je praskly u spice (vrze to) a orech jsem sice menil nedavno, ale zase je v mizernem stavu. Asi bych to radeji vymenil za nova kola, jestli na tom jeste vubec budu jezdit.

      Maji smysl nova Aksia, nebo mam jen prezout Syncrosy, ktere jsem dostal ke svemu Scottu? Syncrosy pouzivam na cestovani se silnici, jinak na ni jezdim karbonova kola. Scott samotny nabizi syncrosy na svych cx kolech. Jaky siroky plast bych na ty Syncrosy pripadne mohl obout? Do kola se mi toho asi vejde dost (Cube Cross Race 2013).

      • tromboonen  

        Jestli jsou nová Aksia podobná, jako ta, co jsem jel (starší verze) a nevadí Ti „hrozná váha“, ve skutečnosti už je slušná za tu cenu, a navíc jsou relativně držáky, klidně bych šel do nich, o Syncrosech pravda nic nevím, ani o Eastor EA 50, myslím nejetejch, ale asi jde i o prachy, možná trochu vzhled, a aero ne v první řadě?? Pokud jo, Aksia no problem skoro, leda že bys plánoval mega nájezd a některé z těch jinejch v novém stavu by to dávaly ověřeně lépe, ale to netuším s novejma ani Aksiama…

    • Fran-tic  

      Rozhoduju se na cx kolo s kotouči pro druhý pár kol a vidím to buď na fulcrum racing 600 db a nebo dt swiss r24. u dt bych musel přikoupit redukce dopředu i dozadu. nemáte někdo porovnání?

    • Fresch  

      Ahoj,

      přidám dotaz. Delší dobu se rozhoduji o koupi nových kol a čím víc to řeším tím méně mám pocit, že vím co chci. Neměli byste někdo nějaké typy? Nevadí mi ani kola z bazaru s nižším nájezdem. Rozpočet do 30 000.

      Kola s ráfkem 35–55mm. ráfkové brzdy. Plášťové nebo tubeless (u karbonových) – shimano ořech.

      Váha: 76kg

      roční nájezd cca 5500km + 2–3 amatérské závody (spíš pro radost)

      Roviny a kopce se mi daří celkem dobře střídat cca v poměru (60:40).

      Do teď jsem jezdil na Aksium a klidně bych u Mavic zůstal – co např. Exalith varianta ? bude o tolik znát oproti vyšší

      karbonové řadě cosmic pro carbon UST modelu?

      Zaujaly mě i Spinollo premimum model, ale moc jsem se toho nedočetl o bezdušovém systému..

      U dalších značek vůbec nevím co,jak je.

      Kdybyste mi někdo poradil prosím pár typů, moc by mi to pomohlo.

      • Cavendish  

        Mavic

      • Raf  

        Do toho rozpočtu se mi vešly plášťové Lightbicycles 45mm, Extralite náby, CX Ray, zapletení. Mají 1350 gramů.

        • tromboonen  

          Mě se do 23k vlezly LB 45 mm galuskové/ráfkové brzdy, s DT swiss nábama, bez gald teda, i s dopravou, clo nebylo, protože posláno z Holandska.

          • Fresch  

            Ahoj,

            díky za návrhy. Máte nějaký nápad na něco mimo čínu?

            Mavic co posílal Cavendish jsou podle mě kola z ebay z Rumunska…

            • tromboonen  

              Hele netuším,

              já chtěl něco úplně jiného než mám jinak, ale aby to nebylo za 40k nebo víc… myslím, že značkový karbony s vysokýma ráfkama (galdový na ráfk. brzdy aspoň) jsou tak min za těch 40k, pokud ne starší atd.

              LightBicycle není „Čína“ jako jiné Číny, dost známý, spousta recenzí, , můžeš si specifikovat složení i dopravu z Evropy, prostě není to ani kolo z aliexpres, ani z bazaru, ani „česká Čína“… netvrdím, že vše z toho druhého musí být nutně špatné, ale je to přece jen asi jiná kategorie.

              Pokud už nemáš, šel bych asi do hodně dobrých kol od slušné značky s dobrým servisem, na alu, něco co vydrží, má rozumnou váhu a odolnost a maličkosti jako dobrá ložiska, jejich štelování, vůbec top náby a dráty… karbon není nutný, jen potěší, ale na pláště a ráfkové brzdy to chce dobře vybírat, s diskama taky, ale už je to bezpečnější, váha je až na posledním místě a u plášťových a diskových verzí stejně nebývá minimální…

              Ale je to každého volba, já se nepovažuiju za odborníka, mám cca 3 páry zápletů, důležitá pro mě byla třeba plná kompatibilita se všemi koly bez nutnosti výměny nebo i štelování řazení a kazety, což bylo jednoduchý, všechno desítky v mém případě a pod kazetama jsou různé počty tenkých podložek aby byly na milimetr přesně i když na jiných nábách konstrukčně, takže na mm přesně vzhledem k poloze patky rámu a přehazky na ní, zabralo to jen chvíli hraní s těma podložkama a jejich nákup ve větším množství…

      • Cavendish  

        A co třeba takhle:

        Náboje DT Swiss 240 – 12500Kč 330g

        Ráfky Nextie NXT45CX 45mm – 12500Kč 950g (případně JAVAX RA409 40mm 13 000Kč 840g)

        Dráty Sapim CX Ray – 2700Kč 200g

        Niple Sapim Polyax mosaz 14mm + podložky – 300Kč 70g

        1550g s vypletením 28 500 Kč (pro Javax 29000Kč 1440g)

        Oboje bezdušové

      • Spartacus  

        Kolem 15 se dají sehnat hliníkové Fulcrum Zero. Měl jsem je, považoval jsem to za top mezi hliníkovými koly. Krásné provedení s mohutnými dráty, nekompromisně tuhé, lehké a ložiska jak po másle. Výborná akcelerace, tuhost v záběru, dobře jely i rychle na rovině, jediné mínus byl nižší komfort, prostě byla tvrdá. Protože to nebyla jedinná pozitivní zkušenost s Fulcrum, tak bych šel klidně i do karbonových zero, quattro carbon, ty má známý a taky si je nemůže vynachválit. Prostě Fulcrum :) nyní mám Reynolds assault, s těma jsem taky velmi spokojený, jen nedokážu poreferovat o brzdné ploše, neb mám kotoučovou verzi ;)

        • Fresch  

          a co třeba značka FFWD? Koukal jsem na dobré hodnocení na FFWD F4R FCC DT350 Tubeless Wheelset.

          Mám možnost za cca 1300 euro, což je trochu přes rozpočet, ale umím si ještě představit.

          Nicméně značku FFWD moc neznám.

          • gemini  

            FFWD jsem vozil v galuskové verzi a spokojenost…

          • Spartacus  

            FFWD jsem nikdy nezkoušel, ale pár známých je k plné spokojenosti vozí a obecně se dají považovat za lepší značku. Už to, že to je zapletené na DT swiss je jakási záruka klidu :-)

    • Sugar67  

      Využiju této diskuze:

      uvažuju o upgradu nejspíš pořízením nových zápletů, ale nemám dostatek zkušeností abych posoudil, jestli to k něčemu bude. Aktuálně mám 95kg, roční nájezd cca 5000km (silnice + bike), Fulcrum 3 + Continental GP4000 25, na silnici zatím spíš rovinatější až zvlněný terén. Lákají mě o něco vyšší ráfky (50–60), možná i v karbonu. Akorát zatím mi bylo řečeno:

      • s tvojí váhou si pořiď karbonhliník – karbon se bude kroutit
      • s tvojí váhou si pořiď karbonhliník – bude lépe brzdit, nebo karbon na kotoučích
      • pokud karbon, tak galuska

      Tak, a jsem v prdeli! Ještě se sluší doplnit, že po letech (kdy jsem stavěl a vychovával děcka a přibral 15kg) začínám znova jezdit, takže fyzička jde pomalu nahoru a kila snad dolů (myslím kvůlivá nosnosti kol). Cenový limit nemám, ale zbytečně vyhazovat taky nechci.

      Díky za všechny smysluplné odpovědi.

      • kubad  

        Prostě si u karbonu kontroluj vahovy limit kol 120kg je bez problémů sehnatelne.

        • Sugar67  

          Váhový limit 120kg jsem zatím viděl pouze snad u jednich FF (tam je hmotnost přes 1900g), u karbonhliníků to problém není. Pak jsem viděl ještě 106kg u Fulcrum Speed 55c

          • kubad  

            3T co mám mají 120kg

            lightweight co mám mám taky ve verzi 120kg , ale to je asi špatný případ

            číňan u ráfků uvádí 100–130kg podle hmotnosti, a samo na to má vliv i zapletení

            • Sugar67  

              Z číny mám strach. Koupím si od nich svítilnu, tam nic nehrozí, ale kola? ;-)

              • kubad  

                Nextie, Lightbikes jsou ověřené firmy není důvod se obávat

                • Sugar67  

                  Díval jsem se. Zeptám se – někde jsem tady četl, že U-profil ráfků je již překonaný, ale nevím proč. A tam jsou pouze U-profily.

              • Cavendish  

                LB nebo Nextie jsou kvalitou v pohodě. Spinollo má ráfky od Nextie a hodně kluků je vozí i na CX.

              • mastihuba  

                cinana se neboj už se to naucil :-) mam bezejmeny karbony na bajku a je to v klidu. s tvojim rozpoctem bych se nebal jit do galusek. :-)

                • Sugar67  

                  Nazdááár! Jak žiješ – jsem tě dlouho neviděl! Takže to už není karbon, co se pod tebou rozsype ;-)

      • gemini  

        Za mě celokarbony a pokud jsi smířen s „nevýhodami“ galusek, tak galuskový…

        • Sugar67  

          Největší nevýhoda je, že s nima neumím zacházet (myslím servis). Jiné zatím neznám ;-) nikdy jsem je neměl.

          • mastihuba  

            to se naučíš, když ti nepude paska tak ti to napiple kolega na stadecu chemoprenem :-)

      • Jaarque  

        Klidně celokarbon plášť, od renomovaneho výrobce by s tím neměl být problém. Často je brdna plocha upravena tak, aby si poradila i s vyssim zatizenim. Co třeba Bontrager Aeolus 5?

        • Sugar67  

          Myslíš tohle https://www.bike24.com/1.php?… ? To vůbec nevypadá špatně a cena taky není špatná! Ale teď jsem si uvědomil, abych tedy nekoupil něco špatně, já tam mám klasický rychloupínáky. Doufám, že QR (Quick Release) je správně.

          • Cavendish  

            Koho máš to OK. Jsou relativně lehký na široký a vysoký plášťový ráfek. Navíc na ně půjdou bezduše.

            • Sugar67  

              To je sice pěkný, ale nemůžu je sehnat. U nás vůbec a na tom mém odkazu píšou do týdne, čemuž většinou rozumím jako „nemáme“.

              • gemini  

                Tyto Bontragery se na nějakým CZ shopu vali za 20 tisic. Jen si za boha nevzpomínám kde…

                • dolomiti  

                  Za necelejch dvacettři Kola-Víšek, ale pozor jsou to Comp ne Pro ;-)

                  • gemini  

                    Je to na kolohopu – verze Pro, ale bohužel 3ky

                    • dolomiti  

                      Jj tam jsem je viděl taky, ale jak píšeš ;-)

                      • Sugar67  

                        No právě, že je nemůžu nikde sehnat. Asi se budu muset poohlédnout po něčem jiném. Nějaké návrhy? Tu čínu LB ši Nexie jsem uplně nezamítnul, ale …

                    • vysmátej bajker  

                      to jako 35 nízké? to jezdíte tak rychle že je to znát nebo jen vyšší líp vypadá?

                      • gemini  

                        vypadá to líp a když máš kolem metráku a víc, tak je i tuhost kol znát…:-)

      • capo  

        Jsem na tom o pár kg líp než ty a řešil podobnou věc. Po nějaké době řešení plášť vs galuska (jezdím už pár let bezduše) se nakonec rozhodl opět pro bezduše a karbon (a klasika brzdy). Je to těžší ale na provoz spolehlivější a méně pracná, navíc více blbuvzdorná varianta. Vybral jsem komplet set od Lightbicycle (55mm) s DT350 a CXRay. Cena pod $900 s dopravou.

        Praktická zkušenost ale teprve přijde, kola jsou již vyrobena, ale budou se posílat…

        • Sugar67  

          Takže nemůžeš poreferovat. Škoda. Jak jsem psal, z číňana mám strach, ikdyž tohle je lepší číňan. Navíc si říkám, jak jsou na tom brzdné plochy od číňana. Pak hoď referenci.

          • Coural  

            Brácha měl 105kg a na kolo jsem mu dal Selcof. Bezduše, váhový limit 130kg, ráfkové brzdy a zatím najel 15 000km bez jediného problému.

      • jonti  

        Mam jeden par Fulcrum racing 3, druhy par karbony Bontrager Aeolus 3 Pro.

        Hmotnost podobna, do kopce pocitove lip jedou Fulcrumy i jsou pohodlnejsi, roviny o neco lip vali Bonti. Brzdeni za sucha ok, za mokra Fulcrumy o dost lepsi. Bonti vypadami o dost lip.

        Podle me pro rekreacni pouziti nemaji ty karbony moc smysl. Ja je ale vozit budu, jsou hezke, ale priste bych bral karbony jen na kotoucove brzdy.

        • gemini  

          Můžeš poreferovat o těch Bontragerech ? Jsou to nějaký rozumný náboje, nebo jen nějaká čína pod značkou Bontrager?? Celkem mě láká, že bych je koupil Emondě na nedělní vyjížďky:-)

          • kubad  

            bontrager používá DT na vyšších modelech, levné verze jsou šrot

        • Sugar67  

          To je dost zajímavé porovnání. Jak dlouho je máš? Podle mě se všechno vyvíjí, i zpracování brzdných ploch na karbonech. Navíc – mám kola 2, takže podle počasí si můžu vybrat, na kterém vyjedu a nemusím přehazovat záplety a špalky. Zase , pravdou je, že investovat cca 30tis do téměř nulového efektu, by se mi asi nechtělo. Věřím, že ten efekt bude stát za to (nemyslím vizuál), ale pro jistotu pokládám tuto otázku zde, kde je dost zkušených jezdců. Ale taky rýpalů ;-)

          • tromboonen  

            Hele placebo funguje vždycky (skoro). Já karbony na galdách pořídil protože jsem potřeboval +1 záplety a nechtěl jsem další stejný, co už mám (teď 2× hlína, 1× karbon)… netuším, jak velký je efekt, nejsem žádný závodník ani extra vytrvalec, ale v různých větrech (zboku, šikmo) se zdá, že je to příjemnější, samo, že nějaké dobré hlíny by mě taky nezabily, ale… (karbony jsou Lightbicycle 55 mm tuším, s DT Swiss výpletem, U profil, stály asi 23k i s cestou, bez cla, posílaj to z Evropy…galdy Vittoria s graphenem)…

            Záleží, jak se chceš rozmazlovat, za mě jsou nejvíc a vždycky poznat super pláště, nemyslím 19 nebo 23 mm užovky nabušené na beton, ale spíš širší (25, 27 mm atd, ono záleží na ráfku, kolik to dá do šířky), plus latex duše, plus ty pláště z nějaké extra dobré gumy/jemné tkaniny/vysoké/TPI (jakože nízký valivý odpor), nehustit na trvrdý a nebrat extra lehký, co furt píchaj, nebo jsou náchylný na proražení/říznutí… galdy to samé. To kolikrát udělá na pohodlí, výdrž i jízdu/odpor víc, než super kola, ale záleží samozřejmě jak seriózně a moc někdo jezdí.

            • Sugar67  

              Moc hezky řečeno! V podstatě jsem na tom stejně – chci další kola a nechci kupovat ty stejný, resp kupovat ty stejný mi přijde jako blbost (ikdyž Fulcrum Zero Competizione vypadají dost dobře). A jak jsem řekl – nejdu po ceně za každou cenu. (řekněme do 40K – když to má smysl). Ale když už to investuju, rád bych pocítil rozdíl. Spíš pořád věřím značkám, takže ty Aeolusy jsou OK, ale nabízí se taky Mavicy (Cosmic či Comete), případně Fulcrumy (Speed 55C). Ty Mavicy se dají sehnat celkem levně – sundaná z kola, ale někde jsem slyšel, že to jsou OEM verze, tedy jiné, než koupené sólo (prý karbonhliník)

              Už jsem jednou i na tvou radu dal a pořídil jsem širší a kvalitnější pláště (z 23 na 25 Conti GP) a je to skutečně poznat.

              • Cavendish  

                A co se řídit jeho radou i teď? Kup karbon u LB a zbyté ti ranec na hodně kvalitní obutí. 30 tisíc to nepřeleze.

                • Sugar67  

                  Jak jsem řekl výše – LB jsem ještě nezavrhnul. Prostě zatím sháním informace. Teď pojedu s kámošem na kola do Chorvíku a ten teď pořídil FF 50mm na galdách Vittoria , tak to budu moct vyzkoušet – další zkušenost. A hlavne vlastní.

                  • tromboonen  

                    Podívej se na recenze LB (nejen na jejich webu), spíš jsou v zahraničí, ty recenze myslím, když zvolíš ty kvalitnější náby a dráty, nemyslím, že by se bylo čeho bát, teda aspoň to tak zní… jo a můžeš si vybrat i niple, tuším hliník, mozas, podložky nebo ne, i barvu těch niplů… no a když Ti to zapletou oni, asi tuší, co ty jejich ráfky chtěj, někteří vyplejtači u nás můžou třeba jen tipovat, jak moc to našponovat… ale to nechci oivlivňovat, já prostě 30–40+ do toho dát nechtěl a jsou to sváteční kola, jen na jednici, jen v létě, jen když je slušně, za mě drží slušně, zahulit jim nedávám, ale stejně… jo a přidej i kvalitní špalky, nevím, jak jsou na tom jejich, ale měli tuším modré, to jsem na kolo nechtěl, mám žluté, jsou i extra brzdící tuším černé, ale i ty žluté brzdí super, když nenecháš brzd plochu zastanou plus máš dobře seřízené brzdy. FF jsou ostatně taky čína a ne vždy ty širší a kulatější profily, plus polepy jsou na můj vkus trochu divoké, mám bez polepů, i když jsem si pohrával s myšlenkou nechat si udělat decentní stealth „ZAPP“ nápisy, jakože ne fake, ale sranda, nakonec jsem nešel ani do toho a nevadí mi to.

                    • Sugar67  

                      Jo, včera jsem se s tím pohrával a na mě tam je až moc možností, ale nakonec jsem tím prošel, co se mi u Nextie nepovedlo. Vycházel jsem z těchto https://www.lightbicycle.com/…patible.html , náby DT350, dráty Sapim Straight pull a vyšlo to na nějakých cca 900USD. Ale jak říkám, na mě až moc možností a spíš bych to potřeboval posoudit. Případně doporučit.

                      • Cavendish  

                        Doporučuji rafky LB, naby 350, dráty CX Ray SP :)))

                      • tromboonen  

                        Hele já se po mailu bavil s nějakou tamní slečnou z firmy, ptal jsem se, proč nemaj v konfiguraci některé možnosti (neměli tam např ty 55 mm a U profil ráfky), ale ona řekla, že je samozřejmě nabízí, jen to nemají doděláno na webu do konfigurace, jen samostatně, za pár dalších mailů a dní jsme dořešili všechno ostatní, včetně dopravy s „předplaceným“ clem (furt levnější), nabídla mi i nějakou slevu nebo něco extra v nábě, no a na pár věcí jsem se zeptal tady (niple a podložky).

                        Měl jsem tu i nabídku na zapletení na stejném materiálu v CZ, vycházelo to na podobný peníze celkem, možná malinko levněji díky kurzům a PayPalu, ale jen kousek, objednával bych odtamtud pak jen ráfky, ale jak říkám, předpokládal jsem, že zvlášť u relativně nových ráfků to budou oni vědět nejlíp, jak to zaplíst, napnout a co s tím dělat… na tom webu se sposta věcí blbě hledala, nebo nefungovala, nebo tam nebyla, ale ten mailový kontakt doporučuju, slečna uměla slušně anglicky na Číňanku a pomohla se vším, taky jsem měl údaje včetně specifikace a ceny v mailu, ono se to z té stránky i blbě ukládá… vždycky lepší si je takhle „prověřit“, no a pak stačilo s čímkoli psát rovnou jí, ne všechno znova vysvětlovat anonymovi operátorovi.

        • vysmátej bajker  

          podle toho co píšeš jsou na hobi ježdění R3 lepší – pohodlnější a líp jedou do kopce,po rovině se vozím :).

          podle mé zkušenosti jsou zera lepší než R3 i po rovině tak vlastě nemám důvod jít do karbonu který i s 240 a AeroLite je celkově těžší.

          • jonti  

            Pocitove jedou R3 lip, rychlostne to asi bude jinak diky lehcim rafkum R3.

            Ja aerodynaminku poznam jen podle Stravy, kdy jsem po presedlani ze Specialized Roubaix na Trek Emonda s dost agresivnejsim posedem delal vsude PR. Aerodynamika kol je ale tak maly rozdil, ze to nepoznam.

            • capo  

              Protože aerodynamika se začíná projevovat víc až u vyšších, než máš ty… (nactena teorie)

              • jonti  

                Aerodynamiku neni proste vubec citit, hezky je videt rozdil, kdyz se drzim za paky a nahore. Kdyz chci jet 35km/h, rozdil asi 20W, ale bez sledovani wattaku a rychlosti bych jel porad stejny vykon a jen o neco pomaleji.

              • jonti  

                A s tou rychlosti mas pravdu, vetsinou mam prumer pod 30.

                • vysmátej bajker  

                  Nrmas fotku kola s F3 a B3?

                • capo  

                  Vyšších ráfků jsem myslel

                  • Singlespeed  

                    Aero odpor kol je mnohem menší než odpor těla jezdce, proto má změna polohy jezdce větší vliv na aerodynamiku než nasazení aero kol.

                    • capo  

                      O tom žádná. To ale neznamená že to nejde měřit, případně poznat. Já jen reagoval na to, že jointi to ani poznat nemůže, protože jeho ráfek je moc nizkej na to, aby se to projevilo…

                      • look_as1  

                        IMHO vetsi rozdil nez 30 vs 50 mm rafky udelaji spravne nahustene kvalitni plaste – bezduse nebo latexove duse.

                        Jinak odpor jezdce je fakt nejvetsi – konecne jsem vyladil posed na koze – testovano v nedeli – Mochov – Podebrady:

                        • TT helma
                        • Castelli silnicni kombineza s kapsama
                        • koza na Zipp 808 a Vittoria Open Corsa CX 23 mm
                        • drop 19 cm! ;-)
                        • navleky na lytka
                        • v hrazde mimo konzumace gelu a piti z bidonu kazdych 10 minut
                        • tam 39 km/h 259 W (bez zastaveni – mimo zpomaleni na kruhacich)
                        • zpet 38,7 km/h 247 W (semafor v Jirnech)
                        • jonti  

                          Mě trochu rozčilují lidé, co měří 170cm a mají podobné poměry rychlosti a wattů na normální silničce v normálním dresu.

                          Každopádně ale souhlas, tělo jezdce a helma dělají nejvíc.

                          • look_as1  

                            No mam 195 cm, ted uz neni posed v ramci UCI pravidel – moc dlouhe nastavce. A ten drop 19 cm je pro normalni smrtelniky masakr. Trup mam vodorovne;-) A presto bych na top 3 v UACu musel mit FTP o 30 W vetsi :-(

                            S diskem vidim meritelny rozdil az spis v 50 km/h… Musim si zalepit behoun plaste a dat si ty Podebrady znovu…treba zkusim jeste vzit Endura kombinezu a navleky na tretry;-)

                            • kokoska.rokoska  

                              Drop 19 cm mi nepřipadá nijak velký. Já mám lehce přes 20 (vršek sedla<->područky) a jen proto, že na koze musím vyržet 180 km a pak čerstvý vyrazit na běh. „Poděbrady“ (30 km) jsem kdysi pokusně jel bez podložek, tj o 5 cm níž a taky to šlo…

                              • look_as1  

                                Ja mam ISM sedlo, tam se to meri jinak.

                                A naklonenej dolu jezdit nechci;-) Taky je to setup na casovku, 2 hodiny do Podebrad byla vyjimka…

                                • Honzis  

                                  a proč máš setup na časovku, když žádné nejezdíš? to jen tak na okraj

                                  • look_as1  

                                    A jakej mam mit setup na koze? To se jako nesmi mit kozu a nezavodit?

                                    • Honzis  

                                      to byla jen taková narážka. Já bych to všechno zakázal, na silnice z mého pohledu prostě nepatří ani nástavce na řidítka! A doufám, že v triatlonu ty neregulérní stroje brzy zatrhnou! i když byznys asi super …

                                • kokoska.rokoska  

                                  Taky mám ISM sedlo. Se prostě smiř, že máš na časovku moc malý drop. Na turistiku (alá hobik na Ironmanu) to stačí, ale na opravdu svižnou jízdu potřebuješ víc.

                                  • look_as1  

                                    No tak dik.

                                    Musim nekdy zajit za Kuretem, treba to pak jeste zrychli;-)

                                    • kokoska.rokoska  

                                      Jak myslíš, ale Kuře nastavuje hodně turistické posedy. Musíš mu fakt extra říct, že chceš sportovní pozici (alá Dumoulin, Wiggo a pod) a stejně tě bude tajně přesvědčovat na tu turistickou.

                                      • look_as1  

                                        Ja myslim, ze umi i agresivni nasteveni.

                                        Viz Haberamann, sam Kure a Kotrlik.

                                        • Honzis  

                                          třeba takhle? :-)

                                          • look_as1  

                                            To by asi na silnici neslo. Jezdit 50 km/h v teto pozici v Mexiku by umel asi kazdej :-D

                                            Zaroven jsem presne tuto fotku chtel Kokoskovi ukazat jako protipriklad na drop.

                                            Zalezi totiz na delce kosti ramenni a uhlu v ramennim kloubu.

                                          • raw 4  

                                            A potom hle se složí zpátky jak?

                                            • look_as1  

                                              Potom se nebeha maraton;-) Potom se jde slavit svetovy rekord – 35 mil a par drobnych.

                                        • kokoska.rokoska  

                                          Netvrdím, že neumí, píšu, že to běžně nedělá.

                                          A zrovna Kuře nijak zvlášť velký drop nemá. Podívej se třeba na Campanaertse.

                                          Každopádně, mě je jedno jak máš kozu nastavenou, jen mi přišlo úsměvné prohlásit 19centimetrový drop za velký.

                                          • look_as1  

                                            Protoze Kure prohlasil za velky 15 cm :-D

                                            A co jsem videl, tak nejenom drop hraje roli – zalezi, jak dobre se v tom poskladas – jak mas ramena, hlavu, zda… zrovna ve videu jak se nejaky amater pokousel ukazat, jak tezky je hodinovy rekord je priklad, ze 2 cm rozdil v dropu, ale zadnej rozdil v aerodynamice.

            • Spartacus  

              Tak ono nízké hliníky Fulcrum 3 a Zero mají kupodivu na svou kategorii velmi dobrou aerodynamiku ( bylo v testech ). Měl jsem jak trojky, tak zera, a oboje šlahalo ochotně i po rovině. Proto je možné, že vůči ne příliš vysokým Bontragerům necítíš žádnou nevýhodu. A vůbec to jsou držáky, pokud nízké kola, tak jedině Fulcrum. :-)

              Na novém kole jsem měnil původní DT swiss R24 (ráfek výška i šířka 23mm) za Reynolds Assault ( ráfek výška 41mm, šířka 29mm) a to byl výrazný skok..Kolo je ve větrném počasí mnohem stabilnější, bočák tolik nezpomaluje, lépe po rovině drží vyšší rychlosti. Takže by mne teď celkem zajímalo, jak by jely nějaké 50mm, nebo jak poletí třeba takový Aeroad CF SL na 60mm…

    • peter934  

      Prizivim sa na teme:

      neviem ci sa mi oplati vymena kolies. Momentalne mam fulcrum quattro. Rozmyslam ze kupim jazdene shimano rs80 c50 (50mm vysoky, alu+carbon). Ma to zmysel? Hmotnost cca rovnaka, akurat vyska rafiku 35 vs 50. Urcite to bude lepsie vyzerat ale otazka ci to vramci vykonu pocitim. Nad 30km/h napr.

    • JK_Cookie  

      Vybírám nová karbonová zapletená kola, ale nevím jaká výška ráfku je univerzálnější, tak bych chtěl poprosit o váš názor. Ráfky budou pro kotoučové brzdy, rozhodl jsem se pro plášťovou verzi, pláště šířky 25 spíše 28 Conti GP 5000. Za stejné peníze mohu mít výšku ráfku 50 mm – váha setu cca 15×xg , nebo výšku ráfku 38mm váha setu o cca 100g nižší. Ty 50 budou samozřejmě vypadat lépe na kole, ale nevím jestli neoželet krásu a ušetřit váhu na kolech. V okolí nemám žádné velké kopce, ale plánujeme s kolegy i Itálii, Rakousko atp.. Díky za názory.

      • tromboonen  

        100 g ani nepoznáš, no a když si vezmeš s sebou něco na opravu, nebo nedej bože kus špeku, bude 100 g o ničem. na těch kolech s kotoučema stejně nejvíc váží středy a ty kotouče a třmeny, ráfky můžou být naopak lehčí, protože tam se nebrzdí, takže ani ten gyro efekt tam není… 30–38, to jsou celkem běžné míry, spíš normálka nebo kopce ne extrém?, ale 1400 g stejně žádnej extrém nebude a ty conti taky nejsou pírka co nejedou ale jsou lehký (to chválím), udělej kompromis, cca 45 mm, aspoň v bočních větrech poznáš rozdíl, ale záleží i na šířce a tvaru, váha samotná je jen číslo co po něm každý hledí, ale málokdo to řeší do detailu, má proč a má smysl (nebo nesmysl), když chceš lehčí, dej to na ráfkový brzdy a galusky, ono to i pojede jinak, akorát to píchání nebude už taková zábava :)

        • look_as1  

          GP 5000 jsou jak duse tak bezduse z pohledu valiveho odporu top plaste. Ty na duse jsou i lehke a s latexkama maji stejny odpor jako bezduse.

          • deekay  

            Jak volis tlak v pneu? Predpokladam ze mas wattakem overene, jaky je nejvhodnejsi i podle povrchu. Hrubsi vs hladsi asfalt atd.

            • look_as1  

              Hladky asfalt v kuse nikde neni.

              23 mm – 7 bar

              25 mm – 6 bar

              25 mm bezduse – 5 bar

              28 mm – 5 bar

              • vt  

                Kolik vazis?

                • look_as1  

                  71–72 kg, koza 9.9 kg se vsim vsudy vcetne bidonu, helmy, treter a navigace… Silnicka s vecma do prace ve velke podsedlovce podobne.

              • deekay  

                Ja kdyz nafoukam takovy tlaky tak se mi to zvyka jak svine. Jak plaste, tak galdy. A vazim 72.

                25mm galdy ted mam 7.5 predek a 8.2 zadek. zezacatku jsem vozil 5–6bar, coz bylo fajn na pohodli, ale v zatackach mi to prislo, jak kdyz jedu ve s*ackach :)

                • Cavendish  

                  Tolik foukám svoje 25mm galdy a to mám 83Kg :) Silnice 7,5Kg

                  • deekay  

                    Vim, ze foukam hodne, ale proste s mensim tlakem je to cele takove tupe, gumove a tak si silnici nepredstavuju, na to mam CX na bezdusich :D

                    • vt  

                      Jestli najdu odvahu, tak to zkusim :-) jinak davam tlaky jako lookas (vazim o par kg vic) a uz tak mi to prijde prijemne kamenny (Zondy + GP4000/Schwalbe one/Spesl)

                      • deekay  

                        Conti Grand Prix classic + Aksia – 7.2/8.0

                        Conti Gatorskin galusky + Spinollo carbon 25/38 – 7.5/8.2

                        Zadek mi ani tak nevadi,ale vadi mi gumovy predek. A z toho pak vychazi tlak zadku logicky, protoze moc mekky predek a nahuststeny zadek se zase chova debilne.

                        • jonti  

                          Foukam i vazim podobne jako Look-ak, kdyz foukam vic, tak to i drzi o neco hur, predevsim za mokra.

                          Taky nejsou 25mm gumy jako 25mm gumy, Continental GP4000 jsou o neco sirsi nez Mavic, Bontrager nebo Michelin.

                          • look_as1  

                            Ja jsem nikdy nevozil obycejne levne plaste.

                            Zatim jenom Continental GP4000, Vittoria Open Corsa CX, Vittoria Corsa G+, Specialized Turbo Cotton a ted Continental GP5000.

                            Nepocitam teda v zime Continental 4-season 28 mm…

                          • deekay  

                            Tak ono hodne lidi fouka takhle, jak ty nebo Look_as. Taky jsem to zkousel, ale z nejakeho duvodu mi to proste pocitove nevyhovuje. Ze to drzi hur s tim vyssim tlakem je jasne, mensi stycna plocha. Furt je to teda daleko za hranici toho co ja jsem schopny jet na silnici, tak mi to staci. S tema Gatorskinama specialne to i na mokru postavim na predni. Ty mi prijdou, ze drzi velmi dobre na bordelu. Treba klasicke Corsy od vittorky (ne Control verze) mi klouzaly vic.

                            • look_as1  

                              Mokro nemuzu soudit, za mokra jezdim na silnicce minimalne.

                              To beru gravela s blatnikama na 32, 37 nebo 40 mm plastich, podle toho kudy chci zrovna jet.

                              • tromboonen  

                                Ja Vam do toho kluci mluvit nebudu a ani nemuzu, vaha fluktujici, fyzicka taky a nekdy hodne, ALE, vozim spise ty sirsi a zasadne ty mekci/drazsi, idealne latex a hedvabi nebo neco podobneho, latex duse, k bezdusim jsem se nepropracoval, protoze nekdy to muze pul rok lezet a to by vyschlo asi.

                                Co jsem tak vycet a odpozoroval, tak HODNE zalezi i na sirce (vnitrni) rafku, poku´d se bavime o plastich, u gald na tvaru karkasu a galdy samotne, plus lepeni no a ten rafek je tam sice zvlast, ale pocity taky dela… no a cele je to hodne silne o pocitech, neboli jak se tady taky obcas rika, o PLACEBU.

                                Někdo se prostě 23 mm, nebo dokonce 22, i 19 mm nevzdá a „správná silnice musí být trvdá“, jinak to nejede, no a když to ještě jsou lehké závodní tenké šlupky, pokud možno s nějakou výdrží, tak těch vlivů co jdou jinam je už moc na jejich posouzení i s power metrem atd.

                                25 mm plus je dneska norma i u profíků, široké ráfky samozřejmost, galdy více méně kvůli bezpečnosti při defektu a teple, ale ani ty už vždycky ne, i majstri časovkári jednou na bezduších nebo duších někdy, ale zas většinou na lepším asfaltu, off topic.

                                Každý ať si to navolí podle sebe, literatura a testy tvrdí, že ty silnější 25 mm+, měkčí směsi a karkasy s vysokým TPI, konkrétně pár plášťů je na valivý odpor nej, pár hodně top galusek se blíží, no a pak je mezi plášti a galdami ještě takovej zlatej top střed, kterej dobře jede, nepustí ani na mokru v zatáčce a kolikrát relativně dlouho vydrží a někdy navíc ani nepíchá jen při pohledu na vzdálený kamínek… ty Conti tuším 5000 jsou dobrej příklad, Vittorky G+ atd, no ta odolnost většinou jde ruku v ruce s vyšší vahou a vložením nějaké vrstvy proti defektu dovnitř, ne pro weight weenies, ale na takové to poježdění ideál, placebo jsme už probírali…

                                Já ani netuším, jestli mi dílenská pumpa měří naprosto správně, ale 4 bary vzadu a 3,5 vepředu mi někdy připadá i „zbytečně tvrdé“, no zas se nemusím bát, kdybych něco vymet s neodlehčenou prdelí, asi by to bylo OK i tak, ale… může to být nepřesnej manometr, může to být zvyk a sračka asfalty s opravami v Brdech a pod nimi, kolikrát i polňbačka nebo ostrý jako štěrk, ale takhle v kombinaci s 25, 27 a dokonce jednou 28 vzadu (no a navíc vše kromě gald Vittorek G+ ty dražší Challenge) mi to vyhovuje a minimálně pocitově to jede nejlíp na čemkoli, plus nepíchám, ale to už jsou ty dojmy a u někoho může to samé být jinak i kvůli těm ráfkům třeba.

                                • deekay  

                                  Z tohodle bych fakt vypichl to o pocitech.

                                  Jelikoz nezavodim, nakych par wattu me nezabije. Co je dulezite, abych se citil ze mam kolo pod kontrolou a dobre se mi jede. To pro me znamena,a bych dostaval impulsy po cem jedu, abych citil v zatackach tu protisilu od kola, cim vetsi je G :) Na mekke gume tohle nemam a citim se ve vyssich rychlostech nejiste.

                                  • tromboonen  

                                    Souhlas s pocity, já i když jsem na tvrdých jezdil dlouho, tak zas mám respekt na tvrdých, mám pocit, že když se to rozskáče ve sjezdu v zatáčce kvůli nerovnostem, položím to kvůli vlastnostem rámu nebo chybě v řízení, třeba když budu jednou rukou držet bidon… no prostě i rozvor mám delší a ty vlastnosti to zlepšilo, na rychlost a watty sere pes a na některých rámech to není vůbec problém, na jiných možná jen v mojí hlavě, plus že to jinak „líp jede“ i podle jiných i podle pocitu/placeba, prostě jsem přešel na ty širší a měkčí a sedí mi to…

                                    • deekay  

                                      Tak ja zjistil, ze spis nez dle sirky ptoazmo objemu gumy, foukam proste na pocit, dle gumy konkretni. Berna mince je pro me predek. Pak podle nej jen pomerove doladuju zadek. Zpravidla prefouknu a ubiram az do doby, kdy citim ze se ten predek jakoby „prilepi“ na asfalt a prestane odskakovat. Pokud bych ufoukl jeste o kus vic, dostanu se do faze, kdyz se to zacne prave na tahlejsich nerovnostech pohypovat. Jako auto se spatnyma tlumicema. Ono je to dost vyrazne citit a kazda guma – asi dle kostre a smesi – to ma jinak.

                    • Honzis  

                      hele já to mám stejně, prostě když tam mám 5atm tak se to žvejká a mám divný pocit v zatáčkách a když trefím nějakou díru a pořád se dívám dolů zda nemám defekt, proto dávám 6–7, ať to klidně víc drncá. Každý to má prostě jinak a „staří“ silničáři zvyklí na 8–9 do 23mm mají asi jiné návyky :-)

                      • vik  

                        Jako vyzkum a tabulky a testy hovori pro nizsi tlaky, taky jsem to zkusil a pocitove i realne proste pro mne humus. Zvejkani a tahani gumy:-) A to na plastich i galdach. Nekde na GCN maj anketu v pelotonu a hemzi se to tam 8–12 baru, skoro nic pod tyhle cisla. A ja mam u nas na jihu temer vsude, kde jezdim, luxusni asfalt, tak foukam „po staru“.

        • JK_Cookie  

          Díký za názor, ještě doplním: rám je na kotoučové brzdy, takže tady se šetřit nedá. Pláště preferuji já, přijde mi to lepší řešení při řešení defektů, ale jinak zaplejtač mi taky doporučují galusky, že to prý líp pojede, ale že je to na mě. Přijde mi lepší dát duši při defektu než řešit defekt galusky.

          Ale jak galuskové tak plášťové ráfky mám na výběr pouze 38 nebo 50mm v mé cenové hladině. Na 50mm jsem nikdy nejel a nevím jak moc to je citlivé na ten boční vítr a v jiných diskuzích se psalo že do kopců je pochopitelně lepší nižší/lehčí ráfek tak si říkám jestli těch 38 mm není kompromis. Galuskový set by se pohyboval v 50 mm do 1400g, takže vychází lépe než plášťová verze.

          Ještě doplním, že jsem měl v plánu GP 5000 bezduše max. latex duše.

          • jonti  

            Do kopců v středočeském kraji rozhoduje aerodynamika, pokud nevážíš pod 60kg bych bral 50 mm.

          • tromboonen  

            45 mm a 50 mm je taky vpodstatě to samé, i měření u jednotlivých výrobců se liší, plus ten profil/tvar a celkově vlastnosti ráfku a výpletu to podle mě ovlivní víc, ale u kotoučů je ráfek z obliga, neřeší se tolik teploty při brždění a odolnost, no u nás se asi nemusí řešit ani u ráfkových, ale záleží jak kdo jezdí… takže tady zvol těch 50 mm, 100g neřeš, aero i kdyby jen pro pocit, stejně to tělo pokazí asi, ale kola budou furt stejný, bočního větru se s 50 mm neboj, jsou rozdíly kvůli tvaru asi, obecně V profil horší než U profil, minimálně u levnějších, ale zas to není pravda do kamane a oboje v 50 mm normálně ujedeš bych řek, taky to ujedu a to nejsem závodník se zkušenostma nebo mega nájezdem.

          • Honzis  

            z mojí zkušenosti v kopci jde hlavně o poměr W/kg a jestli máš záplety 1400 nebo 2000g je víceméně jedno, pokud zrovna nenastupuješ jako Contador či nemáš 60kg a jezdíš 8% kopce. Rozdíl mezi Shamalama a „32 dráťákama“ v kopci takřka nepociťuji, ten rozdíl je fakt až od vyšší rychlosti nebo při max intenzitě ze sedla … Já myslím, že na hobby úrovni typu jezdím do 10tis km a nezávodím se špičkou v UACu je nejlepší volbou vzít co se ti líbí a neřešit, neb ve finále jsou ty rozdíly minimální proti tomu, jaký rozdíl udělá výkonnost jezdce.

            • JK_Cookie  

              Díky i díky Tromboonen. Chtěl jsme jen nějaký další info a zkušenosti, které osobně nemám. Nechtěl jsem jít primárně po parádě a preferovat woow efekt, vzal 50 mm a pak při běžném větru se s kolem ,,pral" a pak si drbal hlavu. Mám 70kg a je mi jasný, že když 2× za rok pojedu do Alp apod. tak řešit 100g asi nemá smysl a bude to vždy jen a jen o mé fyzičce. Spíše mi šlo získat nějaké reálné názory.

              • tromboonen  

                Hele na mě se moc neohlížej, mám to jen vyčtené a karbon kola jedny, první, sváteční a málo používané… tohle je všechno co mi zbylo v hlavě po zkoumání co koupit, taky jsem nechtěl za max peníze, prostě jiná kola než mám, potřeboval jsem jedny navíc a zas stejnej druh co už mám dvakrát ne, i když by taky posloužily. Bočák žádný problém i když zkušenosti minimum, teď už i k těm 70 kg, jde fakt spíš o druh a tvar ráfku než číslo samotné, ale vražda je to jen když se sejde víc negativ a navíc když jde o závod, hobík může zpomalit vždycky, kolikrát to dělá izáměrně, já teda určitě…

                • deekay  

                  Jeste jedna vec. Treba ve sjezdech se mnohem lepe na silnicce citim s tezsima kolama, ktere maji vetsi gyroskopicky efekt. Kdyz jsem ted prehodil zimni aksia za carbon galuskace, kde je vpredu nizky carbon rafek, tak to zase honim po cele silnici, nez si zvyknu :D Ale zapletu tam taky 38ku co je vzadu a bude.

                • JK_Cookie  

                  Dávám to na kolo typu Endurance. Ráfky jsou U-shape, 24 drátů P/Z Sapim CX Ray, přímý výplet. Co jsem tak kukal na marketingové členění velkých výrobců, tak do 40mm mají uváděno jako 100% climbing, od 45mm do 50/55mm zvlněný terén atd. Koukal jsem i na videa GCN, např. kde porovnává 40mm/60mm na stejné 6,5km trase do 5,6% kopce a rozdíl byl 3 setiny sekundy v neprospěch 60mm, takže zcela zanedbatelné. Co jsem koukal na Canyon, tak ty nejdražší Endurance kola prodávající s 47mm ráfky. Mám ještě cca týden na rozmyšlení, než se začne zaplétat… :-)

                  • tromboonen  

                    Jen taková technická, třeba to GCN a jiné podobné byla myslím čistě o hodně/dost aero kole a bývalém profíkovi, a jednom testu, ne moc o dlouhodobém provozu… rozhodně ne o endurance a hobíkovi, co ani v když si dává pozor nesedí v aero pozici (teda já určitě ne…).

                    Moc to neřeš, už Ti i větší odborníci tady poradili jít do těch cca 50 mm, zvlněný terén je u nás skoro všechno a 50 mm funguje v pohodě i ve větších horách, v rámci normálního provozu, Nairo a spol mám pocit nebudeš, což je úplně v poho…

                    Nízké nebo hodně nízké karbony na endurance set-upu jsou logický nesmysl skoro a stejně ta váha u endurance celku taky nebude muší, tak co řešit, pohodlí, nějaké to aero při bočáku, odolnost/výdrž, jednoduchý servis, to je to, o co by ti mělo být… a malinko i toho gyroskopiského efektu, setrvačnosti prostě se na takovém kole a s takovým využitím taky sejde, i když to svádí být zahleděný do milimetrů, gramů a aero maličkostí, tak tohle furt funguje a kolikrát i líp :)

                    • deekay  

                      To s tim gyro efektem muzu potvrdit :) Lehke predni kolo je pak hodne „zive“ i kdyz zbytek kola zustava nezmenen. Osobne mam radsi, kdyz tam nejaky ten znatelny gyroskopicky efekt je.

                  • Honzis  

                    ještě bych se zamyslel nad dráty 20 + 24 nejlehčích CX Ray nemusí být co odolnosti úplně nej.

                    Ad rozdíly vteřin – kola dělají vteřiny, výkonnost v kopci minuty, tudíž fakt nemá cenu úplně honit výbavu jak při časovce na passo Giau

                    • jonti  

                      Když si to už ale člověk skládá, proč by to neudělal na tom nejlepším co je možné. CX Ray docela drží, ale není levný.

                      2–1,8–2 bude odolnější, ale taky těžší.

                      • Honzis  

                        já když si vzpomenu na CX Ray, co jsem měl v RMX Rapidech, tak to bylo měkký i při 66kg, a dráty praskaly. já bych radši 4 dráty přidal za cenu + 30g váhy.

                        • jecnak  

                          Protoze ty rafky od Remerxu.

                        • jonti  

                          Mam cx ray na nekolika kolech, vsechno 28 nebo 32 dratu a maximalni spokojenost.

                          • Honzis  

                            tomu bych věřil, ale 20 + 24 vzadu nemusí být úplně moc. V porovnání s jinými dráty mi tohle v ruce přišlo až moc odlehčené a tenké, proto i ten dojem že je to měkké do strany když vezmu za ráfek. A že by mi ulítlnul drát 5cm od niplu se mi stalo jen s CX Ray, ale určitý podíl na tom asi měla i kombinace přírub Novatec + ráfků RMX Rapid.

                            • jecnak  

                              16 + 20 drzi naprosto bez problemu.

                              • Honzis  

                                Delkimovi nevydrželo :-) ale vydržely mu Dury se stejným počtem, asi jak se to povede udělat jako celek.

                                • jecnak  

                                  Vzhledem k tomu, kde servisuje a jake z nich padaj perly, tak bych to asi tak uplne nesvadel jen na kola :-)

                                  • look_as1  

                                    Dneska rano jsem vyndaval ventilek kvuli dolejvani mlika.

                                    Kdybych nemel 18 dratu, ale vic, tak mi tam spatne projde original Zipp klic na povolovani ventilku ;-)

                                • Hroch obojzhivelnyj  

                                  Hrochovi dlouhodobe prochazi tenky placaty 16+21 na 2 parech FR3 uz asi 35tkm resp 15tkm aniz by s tim byly problemy nebo to potrebovalo centrovat, a to s tim obcas zajedu i mimo asfalt. Drat jsem menil akorat po srazce s manzelkou. Knock knock.

                                  • vrazdit  

                                    ta lichá špice mě zajímá, rozepíšeš se o tom?

                                    • Marskatin  

                                      16 vpředu

                                      21 vzadu. Vzadu používá Fulcrum asymetrický výplet, kde je na straně kazety 2× více špic než na druhé. V tomto případě 14 na straně kazety a 7 na protilehlé straně.

                                      • vrazdit  

                                        aha, zajimavé, já jsem to považoval za překlep… stále se dozvídám nové věci :)

                                      • Hroch obojzhivelnyj  

                                        Tak. Fulcrum a Campa. Nocni mura pokud chces vymenit rafek za neco levnejsiho nez origo (leda 28 der a nechat neco mezi pro mravence). Nebo si to nechat extra navrtat u cinana do ev. karbonu…

    • Pikaču  

      Taky se zapojím s otázkou. Co tyto kola, jsou dobrý?

      MAVIC COSMIC PRO CARBON UST DISC 

      Maji je ted za dobrou cenu . Uvažuji taky o karbo aero kolech ale stale nevim zda to ma smysl pri mem posedu ( endurance). Spis kvuli tuhosti. Ty moje se krouti jako špagety. A manzelka se taky kroutí ze jsem se zbláznil :) kupovat kola za 26–40 tisic.

      https://www.delta-bike.de/…2019/p-5183/?…

      • Singlespeed  

        Mavicy jsou sázka na jistotu. Parádní zpracování, volnoběžka s rychlým záběrem, bezdušáky nahozené už z výroby, takže stačí jen odmontovat vnitřky ventilků přiloženým klíčem, nalít tmel z přiložené butylky a můžeš jezdit. Jen taková poznámka: nalévat tmel originální velkou stříkačkou se šlauchem (bývá dodávaná s koly) není zrovna nejpraktičtější řešení, osvědčila se mi normální injekční stříkačka.

      • ms82  

        Mam rafkova Mavic Cosmic Pro Carbon SL, takze jeste tu drazsi verzi a jsem spokojeny. Je to i tim, ze jsem je kupoval za cenu tech, na ktere davas odkaz ;-) Reklamoval jsem orech, pze lozisko drhlo uz asi po 1000 km (bez deste). Po asi 8t km dotazeni vypletu, po zime jsem taky promazal orech. Vic starosti jsem s nema nemel. Koupil bych znovu (ale uvazoval bych rovnez spise o discich).

    • snílek  

      Ahoj, přidám dotaz do diskuze. Sháním silniční kola, ráfkový brzdy, rychloupínáky, pro ženu 57kg, bezduše, pokud možno bezúdržbová. Hmotnost co nejnižší, cena okolo 15 000,– Nemáte nějaký tipy? Moc se v tom nevyznám a na silnici jezdí hlavně žena :)

      Equator, 1590g, 14 999,– (tady mě trošku vadí, že je to nějakej karbon od čínskej dětí)

      Mavic Ksyrium Elite UST, 1530g, 15 399,–

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.