• hcrevize

    Po výměně kazety Ultergra 6800 mi kazeta rezonuje-klepe-vydává klepavé zvuky jako když je něco někde uvolněné, při přejezdu nerovností, tedy jen pokud není v tahu, když jedu na volnoběh, v tahu při šlapájí zvuky nepozoruju.

    Kazeta měněna v servisu. Nemáte někdo ponětí čím by to mohlo být? (špatně nandaná kazeta, nedotažená, jiná možnost.....?)

    Vše vypadá OK na první pohled není nic poznat.

    Díky za rady

    • kubad  

      sáhni jestli nejsou jednotlivé pastorky volné, to vypadá že kazeta není stažená

    • jIrI___  

      Takhle se mi projevovala málo utažená kazeta.

    • jecnak  

      Muzes mit klidne i moc dlouhy tetez, jestli mas 6800 prehazovacku. Je citliva na soravnou delku a nedokaze pak vsude dost napinat retez a horni doraz pak mlati pri prejezdu nerovnosti.

    • hcrevize  

      Servis který mi to měnil má bohužel dovolenou. Byl jsem v jiném servisu. Údajně tam chybí nějaká setinová podložka pod kazetu, kterou ovšem neměli. Dle mého tam ale nebyla, u předchozí výměny jsem byl a žádná podložka tam nebyla. Vůle je evidentně na kazetě na ořechu, dotažené je to naplno.

      Nemůže to být tím že originál byla kazeta Ultegra 6800 a nyní jsem dával novou Ultegru C-R8000?

      Kola Mavic Ksyrium Elite.

      Kde se dá ta podložka sehnat? Nebyl by odkaz?

      • vik  

        No, v manuálu píšou o 1,85 mm podložce při montáži na „road“ nábu. Na bajkovou prý není třeba. Kazetu kupovals OEM v pytlíku od pečiva, anebo „origoš“? :-)

        Tátovi jsem předělával komplet kolo z 5800 na 8000, už si nepamatuju, zda tam tahle podložka byla. Ale mrknu se a bude-li to ještě aktuální, dám vědět. Abys když tak pátral po jiný příčině.

        • hcrevize  

          Kazeta originál v krabičce.

          Ta vůle není veliká počítám nějaké desetiny mm…

          Podložka v krabičce nebyla.

          Ani na původní kazetě podložka nebyla.....

          Jediný rozdíl náhrada 6800 za 8000.

          • tromboonen  

            Daj se koupit kovové podložky pod kazetu tl 1 mm… já mám 10sp kazety a na některžch novějších nábách, kde jsou 11sp ořechy tam musí být 1 nebo i 2 ty podložky aby nebyla vůle, taky se tím dá dobře vyladit přesná vzdálenost kazety od konce osy/v rámu aby to bylo nachlup stejný na všech zápletech a mohl jsi přehazovaty bez štelování kazety, na to je to lepší, než tlustší podložka…

            Normálně to maj v kupkolo a podobných obchodech, odkaz teď nemám…

          • Zdendyš  

            https://www.kupkolo.cz/…zeta_z90853/

            Tolik slov kvuli takove kjavine …

            Edit, pozde jsem si vsiml, ze Kubad uz reagoval.

        • hcrevize  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • MartyM  

        Tim by to asi nemelo byt, mel jsem puvodne kazetu 5800, dal jsem 6800 s mensim rozsahem a pak se pokorne vratil k vetsimu rozsahu, tentokrate 8000 a vzdy bez problemu, zadna podlozka netreba, ovsem nemam nabu mavic…

    • hcrevize  

      Jen mi není jasné proč to z kazetou 6800 bez podložky bylo OK a s kazetou 8000 je tam vůle.....

      Nechápu.

      Nešlo by dát podložku pod tu utahování matici? Že by to jako přitáhlo z druhé strany, takhle se zdá že je matice zasroubovana nadoraz a nestáhne to kazetu.

      • kubad  

        podložka se dává za kazetu,a je to přesně to co popisuješ , možná se sešly tolerance, těžko říct

        prostě 1mm podložka za kazetu a je po problémech,

        https://www.kupkolo.cz/…zeta_z90853/

        • hcrevize  

          Díky za odkaz.

          Půjde to když je to na 10s?

          Mám 11s kazetu…

          Případně mám původní kazetu nešla by z toho použít nějaká podložka? Ale ty asi budou víc než 1mm…

          • Vilém  

            .Mohl bys zkusit vysomrovat v nejakym servise plechovou podlozku, ktera se davala pod posledni dva pastorky. Ta ma cca 1,5mm a v odpadu b,y se valet mohla.

            • hcrevize  

              Zkusím změřit podložky z původní kazety třeba se některá bude hodit.

    • hcrevize  

      Tak zjištěno kazetou to určitě není, vůle je v ořechu na kazetu, který se kýve i z kazetou.

      Máte někdo tip čím to může být? Já myslím že ložisky, ale může to být i něčím jiným?

      Celé složení jsem rozebral ale nevím jak vyndat ložiska jak z ořechu tak ze středu na osu.

      Používají v servisech nějaké stahovány na ložiska? Můžete doporučit servis kde to umí vyměnit směr Praha východ.

      Foto přikládám níže

      • Vilém  

        Nj, Mavic a jejjich kluzne pouzdro:) Pokud neni obehane telo naboje pod kluznym pouzdrem, tak se to bile v orechu nemeni. Vnejsi lozisko orechu normalne vyklepnes, totez lozisko z naby, pokud budes menit.

        • hcrevize  

          Díky.

          Tělo náboje pod kluzným pouzdrem myslím vypadá OK, je maximálně trochu sedřená modrá barva.

          Takže by tedy mělo stačit vyměnit ty ložiska?

          Jakým způsobem vyklepnout ty ložiska? Nikdy jsem to nedělal a nerad bych něco zničil.

          Dají se ty ložiska běžně koupit, jsou to běžné průmyslové ložiska?

          Přikládám ještě foto náby pod pouzdrem a pouzdro.

          • Vilém  

            Jo, to telo vypada jeste slusne. Napred bych zkusil zda ty loziska, jak v orechu, tak v nabe maji nejakou vuli. To v naboji by na tvuj problem nemelo mit moc velkou roli. Cisla lozisek z hlavy nevim, ale nic nesehnatelneho to nebude, normalni lozisko. Vyklepnout z vnitrni strany nejakou vhodnou kulatinou ap.

          • mr.nikdo  

            Hehe, tak presne proto jsem se ptal… :-D

            Kolik ta kola maji najeto? Dle meho nazoru od stolu je kluzne lozisko K.O. (to bile). Bud Hub Doctor a nalisovat, anebo hledej a modli se. I kdyz silnicarsky orech k dostani jeste nekde byl… (ted hledam tez).

          • jecnak  

            Mas to kluzne lozisko dostatecne namazane lehkym mineralnim olejem? Obvykle tenhle orech rezonuje, kdyz je prakticky na suchu. Vule byva problem, az kdyz spatne radi prehazovacka nebo chrupe v zaberu. Do te doby jen vyzaduje castejsi udrzbu. Najezd k 50t neni problem. Pak HubDoctor a zas chvili slape.

            • hcrevize  

              Namazané to bylo naposledy ve výrobě. U žádného kola jsem ještě nerozebíral ořech abych to mohl namazat :-(. ani jsem o tom něvěděl.

              No zkusím ještě namazat a uvidíme co s tím dále.

              • Vilém  

                Tak to je drobny detail :) U mavicu jakmile zacne byt volnobeh hlucnejsi je treba namazat olejem. Nejpozdejsi poznavaci znameni je, kdyz to zacne pri volnobehu namotavat retez, nebo naprazdno tocit klikama.

                • Johny.Merida  

                  No mě to jednou při volnoběhu začalo vrzat jako kráva… Rezonance. Pár kapek shimano mineral oilu to spravilo.

            • hcrevize  

              Tak namazáno, sestaveno a zdá se že opravdu ta rezonance, klepání zmizelo. Vůle sice pořád je ale aspoň je klid. Zítra to pojedu projet uvidíme jak se to chová na silnici.

    • hcrevize  

      Může někdo poradit jestli je to ten ořech který potřebuju?:

      https://www.ebay.com/…231934551435?…

      přikládám foto toho svého.

    • hcrevize  

      Je tu někdo kdo má namontován HUBDOCTOR aby potvrdil jaké je to s ložiskem v provozu po nějakém nájezdu?

    • hcrevize  

      Odpověď firmy MAVIC proč používají kluzné ložisko:

      As for the bushing thing, I too questioned why it was used over the bearing. I think I may have found the answer over at VeloNews. Leonrad Zinn posted this in 2006 and was updated in 2010:

      I thought I’d jump in and explain about that inboard plastic bushing instead of a real bearing. I got the scoop on it when I was up at a Mavic 2007 MTB product intro in Whistler in July and wrote the following about it as part of a longer article for the VeloNews print magazine: Mavic has a solution for high freehub wear rate. The FTS-X freehub system retains the bushings so often complained about but reduces wear on them with harder pawls. Mavic points out that its two-pawl FTS system is a very good freehub system only in need of a bit of tweaking. It’s efficient and stiff, being a part of the hub body supported by bearings near either end of the axle, rather than being a separate part with correspondingly inboard bearing support. It is extremely simple to disassemble, clean, maintain and reassemble.

      The bushing on the inboard interior end of the freehub body that riders who have had problems assume is a cheap substitute for a bearing is actually far superior to a bearing and is not the cause of freehub failure at all, according to Mavic. Loaded up to 400 kg under the pedaling force of many riders is no problem for it, as it can withstand almost a ton of load without distorting, whereas a bearing can be damaged with a 300 kg load applied to it. It’s 40 grams lighter than a bearing, and when freewheeling, there is no load on the bushing and hence no friction (and it’s as slick as Teflon to boot).

      So what’s been the problem? Over the years, Mavic has upped the hardness of its freehub bodies without increasing the hardness of the pawls, which can wear away and generate fine steel dust capable of grinding down the bushing. Furthermore, the thread-in axle stub can loosen up. And finally, the chain can drop onto the chainstay when freewheeling because the friction of the freehub is so high, not due to bushings or bearings, but due to a sticky lip seal.

      In going from the current FTS-L system to FTS-X, Mavic has made the pawls of harder steel and applied threadlock (good for six disassemblies before applying new Loctite) to the axle end screw threads. The new pawls, being so hard, could not be forged with the little tabs to hold them in place, so those tabs are now on snap-on plastic pieces. Mavic has also created a new lip seal made of softer material with a slick surface treatment to reduce frictional drag by 50 percent.

      Zdroj:

      odkaz

    • hcrevize  

      Tak vyměněn ořech za nový. Nějaká nepatrná vůle tam je ale je to mnohem lepší než na původním.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.