Shimano XT 1x12 vs. Sram GX Eagle 1x12

122 nepřečtených
  • Michal_Unca

    Můžete mi prosím někdo říct, jestli je nějaký velký rozdíl v těchto sadách? Vím že hodně lidem se nelíbí Sram SX/NX, ale o GX sem tu toho moc nečetl. Brali by jste raději kolo s Shimanem NX, nebo Sramem GX? Cena kola je stejná, liší se jen tou sadou. Děkuji

    • novas752  

      Shimano NX???

      Pokud je to skutečně celá sada GX = i s kazetou 10–50z a ne 11–50 NX, tak jednoznačně GX.

      Co se týče GX vs XT tak XT. Funguje to líp, má to lepší kladky, silnější a rozebiratelnou + nastavitelnou brzdu ramínka, méně objemnou konstrukci, pro někoho i možnost odřazování po 2 převodech najednou…

      • Esi  

        Pořád čekám až udělá Canyon HT kolem 65 tisíc na Shimanu a pořád nic :-(

      • mirage  

        Se mi libi jak se tu porad resi to odrazovani po dvou. Ja jak radim, tak chci az mi to tam skace po jednom a ne az mi to tam jebne o dva. Porad tu kazdy resi, tam u toho razeni je kazeta o 2 zuby nahoru, tam o 3 zuby a pak to jebne o dva na razeni, to skoci na kazete asi o pet a je mu to jedno.

        • Bubaaak  

          Mám rád jemně odstupňovaný kazety a proto nejsem příznivec 1×X systémů

          Je fajn si na asfaltu vždy najít vhodný převod, ale někdy se prostě hodí tam mít z vteřiny na vteřinu úplně jiný převod

          A v lesiku, kde je členitý povrch, o to víc

          Je jasný že na cyklostezce podél labe tohle neoceníš.....

        • Aussig  

          Jestli odřadíš o jeden nebo o dva se dá kontrolovat hodně lehce.

      • Aussig  

        Souhlasim s tebou, jenom bych dodal že řazení XT je o dost tvrdší než SLX a Sram celkově. Pro závoďáky a chlapy je to vetšinou plus, pro moji ženuchu to byl ale třeba šok a museli jsme nasadit SLX páčku.

    • milan.v  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Mr.Duck  

      XT.

      Přesnější chod, mnohem lepší kvalita zpracování, lepší systém kazety a víc vydrží + netrčí 5cm do boku vedle rámu.

      Měl sem na servis i na otestování mnoho GX a na kolo bych si to nedal.

    • Adam1985  

      Mám druhý rok na kole sadu Sram GX 1×12 (10–50) a vůbec o řazení nevím – v zimě výměna řadícího lanka a toť vše – cvak a je to. Takže bych to viděl spíš na osobní sympatie – Shimano vs. Sram. Funkčně bude obojí dobré!

      • Tydlii  

        minimálně řazení fakt není stejný:

        XT: možnost řadit o 2 dolů jedním klikem, instant release (po cvaknutí odřazuje, nikoliv až po puštění páčky) a možnost odřazovat ukazovákem.

        → to vše navíc proti GX…

        Další výhoda XT je levnější kazeta.

        Pro GX hovoří XD ořech na který je veliký výběr alternativních kazet + v případě výměny výpletů ho nabízí výrazně víc výrobců (ale to se časem srovná)

        Sám mám GX a za mě nejduležitější věc pokud přecházíš na 1×12 je mít rovnák patky a umět s ním pracovat. Srovnat patku nějak jinak se mi dosud nepodařilo :) (byť už jsem docela blízko)

        • Singlespeed  

          Partnerka si pochvaluje 12 sp. Sram zejména kvůli tomu, že v porovnání se Shimanem XT lze gripsgiftem shodit naráz o více než 2 pastorky, což je u mnohopastorkových kazet docela výhoda a komfort.

          • Tydlii  

            tak pokud je spokojená s gripshitem tak to potom jo :) . ja mluvil o srovnání páček.

          • novas752  

            Já si nějak neumim představit situaci kde bych odřazení o tolik najednou prakticky využil. Řazení na lehčí to je jiná, ale odřazení fakt nechápu. Cvakám to po jednom i s XT páčkou.

            • Mr.Duck  

              Já si to třeba umím představit velmi dobře. Většina terénu kolem je prudce nahoru prudce dolů a i s řazením o dva to někdy nejde dost rychle.

              • novas752  

                No na lehčí to chápu, právě sjedeš do dolíku a stěna nahoru, jasně. Ale opačně se stejně rozjíždíš spojitě a spolu s tim spojitě řadíš (jak když se rozjíždí náklaďák, taky neřadí přes 5 rychlostí najednou) nebo je tam hned padák dolu, kde stejně šlapat nebudeš.

                Jedině kde mi to dává smysl je stěna nahoru, do 5m potom padák dolu kde to bez možnosti šlapání rozjedeš na 40 a pak mírný výjezd kde chceš šlapat ale převodama jsi o 30km/h méně.

                A osobně si nevybavuju mnoho takových míst, i když se v poměrně členitých terénech pohybuju dost často.

                Paradoxně mě to na XT spíš nasírá, rychlejší rozbitý sjezd přechází v rovinku, chci si odřadit o jeden na těžší, bum a jsou tam 2. Rozdíl mezi jednim a druhym cvakem je tam fakt malej.

                • adam320  

                  Tak to ja teda odrazuju klidne po peti, kdyz dupu nekam nahoru a mam tam nejlehci prevod, pak se doskrabu na vrcholek kde se z toho behem dvou metru stane sjezd mezi sutrama tak to tam kvrdlam vsechno naraz abych nemusel pak tocit slapkama a neriskoval. Kolikrat bych ocenil kdybych mohl seradit o 11 dolu…

                  Priklad s nakladakem uplne stejnej, nevim kolik mas najeto s nejakou 30ti tunou treba v horach, ale je to to samy, bezne radim ve stejnych situacich 3–6 nebo i 4–8

                  • Mr.Duck  

                    Přesně tak. Hodně ježdění tady je kolmá stěna nahoru, pak jednou otočíš klikama abys tam dostal co nejtěžší převod a měl nějakou oporu v pedálech protože najednou jedeš kolmo dolů ani si neměl čas zařadit :) Takový to postupný rozjíždění se moc nekoná..

                    • zdenek  

                      Spíš mi dělá problém přijet ke stěně nahoru. Buď podřadím brzy, takže ke stěně dojíždím setrvačností a ztratím rychlost. Nebo zařadím pozdě a to už nestihnu dát dostatečně lehký převod. Takže rvát to na těžký nebo slézt.

                      U starší ho kola tohle řešilo shození na menší převodník…

                      • p@X  

                        Jo toto je problém, když jedeš za někým v lese na nejtěžší a najednou si ve stojce. Ani s gripshiftem to nejde rychle naházet nahoru, hazka nestíhá.

                • jarda65  

                  Tak nevím, já nezávodím (jezdím v klidu, je mi 55), ale řazení jsem vyměnil právě i kvůli tomu za XT (jinak mám komplet GX). Někomu to třeba přijde normální, ale když vyjedu 16% a narovná se to, tak jestli klapnu 8× nebo 4× je znát. To nemluvím o vlnitých trailech na kopcích. A u mě je rozhodně rozdíl mezi 1 a 2 skoky dostatečný. Komu to vadí, může řadit ukazovákem (jako u Sramu), tam to jde jen o 1 :-)

    • Jenda  

      Radši XT už jenom kvůli dalším provozním nákladům, navíc ta kvalita imho opovídá tomu, že je to u shimana 2. nejvyšší sada. Je fakt že u 12 je snad poprvý v historii všechno až na kazetu zaměnitelný mezi oběma výrobci, nicméně zrovna ta kazeta, 4 litry GX a necelý 3 litry za XT, hmotnostně je to skoro stejný…

      Myslím že shimanu může člověk vytýkat malou progresivitu, neustálý měnění standardů i-specs a pod, ale co se kvality týče, přijde mi že XT je na tom pořád hodně dobře.

    • Annaaa  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Michal_Unca  

      Ano, jde mi o výběr kola. Váhám a nevím.

      https://www.merida-bikes.com/…bignine-6000

      https://www.merida-bikes.com/…7/bignine-xt

      Rozdíl mi přijde jen v té sadě.

      Ale jak vidím vývoj v ČR ohledně Covidu, tak času asi mám ještě dost. Hned tak obchody asi neotevřou. :-(

    • MirosPikos  

      GX bych se nebál nahradil SLXem. A pokud rovnou XT, je to jednoznačně spolehlivější těšení jak trapný 12kový GX.

      • MilanT  

        Nevím co je trapného na GX 1×12.

        Vozím ho přes 2 roky,hezkých pár tisíc km najeto (občas i nějaký ten závod) a funguje luxusně bez sebemenší závady.

        Od podzimu mám na druhém kole NX 1×12 a po ujetí cca 2K tréninkových a vyjížďkových km také nepozoruji sebemenší problémy.

        XT hodnotit nemůžu,ale GX je za mě naprosto spolehlivý a NX vypadá podobně.

        • novas752  

          Tak až se projedeš pořádně na XT nebo Shimanu 12spd obecně tak prosím hodnoť.

          Za mě luxusně fungoval 11spd Sram, Eagle je trochu horší a Shimano ho i po stránce samotného řazení převodů snadno překonává.

          • MirosPikos  

            GX 11s mám a mohu potvrdit. Tam to funguje skvěle.

          • KAITEN  

            XO 11 sram je bomba, dokonce mi nevadi ani 42T kazeta

          • MilanT  

            novas752:

            Já jsem nic nehodnotil ve smyslu co je lepší,jen jsem uvedl že GX i NX jsou ZA MĚ bezproblémové sady a za tím si stojím.

            Naprosto chápu že má každý soudruh jiné nároky,já je mám zřejmě malé :-)

            Na druhou stranu je životnost a funkčnost materiálu často dána stylem používání,já jsem na své věci hodný :-)

            Měl jsem sadu GX jako jeden z prvních když se v republice začala prodávat a od té doby snad nějakou zkušenost mám a mohu se vyjádřit.

            Apropó, Sram GX 1×11 jsem měl taky a též byla bezproblémová.

            Takže asi tak

        • Mr.Duck  

          Jak píše novas, zkus to porovnat s XT a uvidíš. NX je smutek a GX bych přirovnal ke XT s prasklou patkou co se týká přesnosti řazení, jen ty páčky XT jsou pořád o třídu jinde.

          Neříkám že Eagle nějak nefunguje, jen bych GX řadil někam pod SLX, cenově to tak moc není..

        • milan.v  

          I ten snýtovaný šunt GX?

          To asi ne…

    • Aussig  

      Bral bych XT + kazetu od Sramu (ideálně aspoň X01 ale i GX stačí), je to ale subjektivní pohled.

      • JachymP  

        Rozdíl v kazetě GX a X01 je astronomickej, mám vyzkoušeno na jednom kole. Z pohledu cena výkon je kazeta GX předražená.

    • mirage  

      Zdar chlapi. Potrebuji info, kolega vybira nove kolo a to by melo byt na 1×12. To neni problem, on ale ovlada kolo jen jednou rukou, tak potrebuje vse na leve strane, 2× brzda +razeni. Ano da se to resit Sramem. Jen v jeho cenove relaci do 50 tis. je vse SX,NX a to nechce, nepiste odkazy na kola, ma vybrane.Tak se chci optat – Dalo by se dat razeni Sram grip shift na slx, xt prehazovacku,. Chodilo by to?

      • petyn  

        Jestli to je 12 SP tak v pohodě. Sram grip shift mám na prodej, ale nedáš to na levou stranu. Musel by radit od sebe.

        • mirage  

          Ano bude to radit naopak ,a on stim pocita, mu to i tak pomuze. Tak rikas ze ten Sram grip shift 12 bude na 12 Shimano hazce uplne a dobre chdit,je to fakt na 100% ? Jinak dik za info

          • mirage  

            Muzes mi jeste potvrdit co jsem napsal o patro vys. Moc mi to pomuze, s kolegou to budu asi resit uz dnes. Moc dekuji

            • kamaro  

              Z logiky věci: pro 12s jsou kompatibilní Sram a Shimano řadící páčky, mají stejný tah lanka. Sram nabízí varianty páčky nebo gripshift, obojí jde kombinovat se stejnou hazkou, tzn. tah lanka mají stejný. Takže kompatibilní to bude. Jak to skutečně funguje by Ti musel potvrdit někdo, kdo to takto vozí. Nebude jich mnoho, gripshift se moc často nevozí.

              Na tobě bude poté dořešení natočení gripshiftu tak, aby to nekolidovalo s těmi brzdami. S tím nikdo tady nebude mít zkušenosti jak to tam ve výsledku „sedne“.

              • p@X  

                Dává se tam uřízlý Esi grip, origo odsune Shimano páku hodně daleko.

                • yetti  

                  tam bude spíš problém s tím, že pravej gripshift bude na levé straně a tudíž budou vývody trčet jinam než kam to má standardně vést a bylo by dobré zjistit, zda to s brzdou nebude kolidovat.

                  • p@X  

                    • kamaro  

                      Podle tohoto obrázku by to mělo fungovat normálně a s brzdou nebude problém. Jediný rozdíl bude ve směru otáčení). Díky P@Xovi za foto.

                      Jak tam potom budou ty brzdy? Budou dvě těsně za sebou a trochu vzájemně pootočené? Nebo se bude přední a zadní ovládat společně jednou pákou s nějakým rozdělovačem? Tlačí to potom dost kapaliny na to aby to potlačilo všechny pístky?

                      • Raf  

                        Richard Štěpánek na biku vozil dvě páky, na koloběžce má myslím rozdělovač (http://www.richardstepanek.cz/)

                        Případně Hope dělá přímo brzdovou páku pro dva třmeny.

                      • Marskatin  

                        Co se týče toho napumpováníjednou pákou přes rozdělovač, tak to funguje. Některé páky jsou pro tento účel vhodnější, některé méně. Funguje to např. na těchto strojích.

                        Akorát tady je rozdíl, že se brzdí sice dvě kola, ale vždy dvě přední nebo dvě zadní. Na kole jsou asi lepší 2 páky.

                • yetti  

                  z tvaru gripshiftu to vypadá, že by přehození na levou stranu neměl být žádný problém:

                  https://www.spoke.cz/…ip-shift-12/?…

            • petyn  

              Funguje to na 100% chvíli jsem to vozil s 12sp Sh XT, ale gripshift mi nesedl. Jak řikám mám ho na prodej za 600 cca 5 dnů používaný.

    • Barak  

      Trochu jsem se zamotal do přestavby na 1×12 Shimano. Pročetl jsem toho dost a čím víc pročítám tím víc mám chaos ohledně řetězové linky.

      Mám neboost rám s nábojem O.L.D 142 mm a mám zjištěno, že na něj bude pasovat DT Swiss Micro Spline ořech. Novou 12s sadu bych chtěl Shimano SLX M7100 nebo XT M8100 s převodníkem 34T.

      Jenom mi není jasné, jestli to bude fungovat, když vzadu budu mít řetězovou linku cca 49mm a vepředu na nových klikách 52mm. Dá se to nějak srovnat nebo ty 3mm sada nějak pobere? Úplně bych nechtěl, aby mi spadával řetěz při protočení dozadu, jak tady bývá zmiňováno, spadával řetěz z krajních pastorků atd.

      Předem díky.

      • Kouba_2005  

        Ahoj. S 1×12 mám zatím pramalé zkušenosti, ale třeba řetěz z pastorků při protočení dozadu mi z největšího spadával třeba o 4 dolů jen se Sram řetězem. Se stejnými komponenty ale s Shimano řetězem to bylo v klidu a nespadlo to nikdy. Taky to na převodník Shimano nabíhalo při největších pastorcích tak, že už to rachotilo neúnosně. Opět ale pouze se Sram řetězem, s 12s Shimano řetězem ticho. Ona ta kompatibilita je zvláštní, ne všechno spolu funguje, ač by mělo.

        • Barak  

          ok, díky za zkušenost. Komponenty v rámci sady bych zachoval. Šlo mi hlavně o případný problém s tou řetězovou linkou.

          • Kouba_2005  

            Tak to nevím.

            Na dvě kola jsem to naházel, linku neměřil, a chodí to :-)

            Na jednom komplet XT na MS ořech, na druhém lowcost verze se Sram kazetou na klasický ořech a nejlevnějšíma klikama Shimano na 12s, řazení a hazka SLX. Všude Shimano řetězy.

      • RUSH  

        Mám SLX 1×12, vzadu 135 mm s 10 mm RWS osou.

        Vpředu jsem nechal kliky SRAM s převodníkem AB 34 zubů což je řetězová linka 49 mm vepředu i vzadu. Funguje to parádně.

        • Barak  

          To bych mohl, nechat současně kliky a dát jen jiný převodník… Díky.

    • qwertz375  

      Plánoval jsem koupit kolo s osazením 12sp. Shimano XT nebo SLX (lepší cena, větší spolehlivost). Od jednoho prodejce mám však možnost koupit identické kolo se SRAM GX Eagle o 2 tisíce levněji než s osazením SLX. Má i v takovém případě smysl vzít raději Shimano?

      12sp. sadu jsem zatím nejezdil, takže mimo technické parametry nemůžu dobře srovnávat.

      SRAM:

      • dražší spotřební díly – kazety, převodníky,…
      • na eagle je tu docela dost stížností (SRAM údajně některé komponenty přepracoval).
      • GX eagle řadí až o 5 patorků nahoru, 1 dolu
      • XD náboje umožňuje osadit kazetu začínající 9z pastorkem.

      Shimano:

      • má levnější kazety i převodníky
      • SLX a XT zatím všichni chválí
      • SLX řadí o 3 pastorky nahoru a 1 dolu
      • XT řadí o 4 pastorky nahoru a 2 dolu
      • Microspline umožňuje kazetu s volnými pastorky (minimálně 4 nejmenší jdou vyměnit zvlášť)
      • kamaro  

        No pěkně jsi to sepsal, je vidět že jsi shromáždil veškeré dostupné informace pro Tvé kvalifikované rozhodnutí. Já osobně bych šel cestou Shimana i z toho důvodu, že jsou mi sympatičtější jejich brzdy a mám to rád vše od jedné značky.

        • Lister  

          Třeba projev brzdy u Shimana spolu s absencí aretačního šroubu pro jednodušší vyndávání kola považuji za dvě největší nevýhody vůči Sramu.

          A jak mám rád tvrdší projev řazení tak nové Shimano je v tomhle už takové skoro na hraně – ještě to jde, ale někdy už to úplně příjemné není.

          • qwertz375  

            To se týká jen XT/XTR ne? SLX řadí velmi pohodlně.

          • novas752  

            Aretační čudlík mi na Shimanu chybí, to jo.

            Funkcí brzdy mslíš co? Když na SLX sejmeš její kryt, uvnitř se odpor dá nastavit libovolně. Sramy maj brzdu dost slabou, časem tam slábne ještě víc a nic s ní dělat nejde.

            A starší 11spd Shimano bylo v páčkách určitě tvrdší. Minimálně páčky m8000 vs m8100.

            • Lister  

              Prostě Shimano se zapnutou brzdou se nechová až tak příjemně jak s vypnutou a řetěz má tendenci být hlučnější. Že zapnutou občas chvíli trvá než si to na novém pastorku sedne – nevím jak přesně to popsat, ale Sram tohle nedělá. Je to drobnost, ale ten rozdíl tam cítit je.

              Měl jsem doma dvě sady XT 11 a teď mám XT 12 a nový system je mnohem tvrdší

              • Mr.Duck  

                To musíš mít něco špatně. Jezdím teď jak sram tak Shimano na různých kolech a Shimano je rozhodně tišší a hladší řazení.

      • Lister  

        Jen k těm 4 volným pastorkům. Nevím jestli to považuješ za výhodu v tom, že je pak teoreticky můžeš vyměnit. Tohle je spíš důležité v tom ohledu, že do měkkých ořechů se to bude zakusovat úplně stejně jako u klasické HG kazety.

        Jestli Sram přepracoval hlavní šroub GX hazky jedině dobře.

        Teď jsem prodával 10let starou XTR hazku a v hlavním čepu skoro bez vůle, dva roky stará X0 ji má mnohem větší. GX se vymlátili po pár desítkách km – pak úspěšná reklamace a výměna za tu X0

        • qwertz375  

          Snad to ve SRAMu předělali. Také se zmiňuje přepracovaný design ozubených kol na ramínku přehazovačky, kde se řetěz občas dostal mimo a celé se to pak tahem rozletělo na kusy.

          Originál Microspline ořech od Shimana je z hliníku, a pastorky se do něj skutečně zakusují, viz srovnání jednotlivých ořechů zde.

          • p@X  

            To se mi stalo po třech letech na X01 bez následků, jsem si ani neuvědomil, že takhle asi začíná destrukce GX šaltru. Ztratil jsem trochu důvěru.

            • qwertz375  

              Úpravy, které na 12sp. SRAMu GX provedli jsou popsány např. zde.

              Nicméně z tohoto srovnání obou řad vychází jasné doporučení koupit SLX.

          • novas752  

            Zajímavý, řekl bych že se to na Micro dít nebude, mnohem více a mnohem vyšší zuby než HG ořechy…

            • Jenda  

              Jasně že se to děje, asi trochu míň ale pořád, což u drážkovýho systému nelze při použití Al eliminovat. Akorát nevím, jestli se i na HG ořechu teda někomu povedlo se prokousat skrz nebo ne? Spíš je opruz, že přes otřepy pak nemusí jít kazeta snadno sundat.

              • Lister  

                Že by to někdo protočil a tom nevím, ale kousnutou kazetu jsem měl několikrát.

    • Sulka  

      Takze rikate, ze bude urcite lepsi misto doslouzile 11 NX hazky, poridit za v podstate stejne penize https://www.moolbike.cz/…ore-xt-11-2/?…. K tomu razeni. Staci SLX, nebo kdyz uz tak taky XT?

    • Radza  

      Chci se zeptat na kompatibilitu sady Shimano XT 1×12 a SRAM GX Eagle.

      Mám kolo v mém popisku tak jak jsem ho koupil, tedy se sadou SRAM GX Eagle a chci přejít na SHIMANO XT 1×12.

      Budu muset koupit náboj a nechat přeplést, údajně na Giant náboj s GX ořechem žádný MicroSpline ořech nejde, kazetu bych vzal SLX 10–51, měnič a řazení XT. Co mě zajímá jsou kliky, resp. převodník. Je převodník 32z GX Eagle kompatibilní s řetězy Shimano 1×12? Bude to fungovat? Nebo bude potřeba měnit i kliky s uchycením pro Shimano resp, jiný převodník než SRAM?

      Neví někdo bližší specifikaci středového složení na tomto kole? Neměl jsem to rozebrané ještě, mel by tam být Shimano PressFit, ale bližší specifikace nevím, jestli tam jdou kliky Hollowtech2? Díky za info.

      Druhý dotaz, šlo by to i tak, že bych vyměnil Náboj, abych mohl použít kazetu SLX 10–51? Bude na této kazetě fungovat měnič GX Eagle s řetězem SRAM PC GX Eagle?

      Tohle by bylo aspoň prozatím lepší řešení, pokud to bude fungovat, jde mi o cenu kazety GX Eagle. 4400 Kč se mi zdá dost ujeté. SLX stojí méně než polovinu a pochybuji, že vydrží polovinu nájezdu kazety GX Eagle,,

      • Chlebovnik  

        K převodníkům se nevyjádřím, ale vypozoroval jsem, že kazeta by měla zůstat stejná, jako je hazka. Na Shimano kazetu Shimano hazku. Na SRAM kazetu SRAM hazku. Řazení je fuk.

        • Radza  

          Tak to už by byl slušný guláš

        • MirosPikos  

          Mam shimano hazku na sram kazetě a funguje to líp jak GX na GX.

          • Chlebovnik  

            To bylo jasné, že se někdo ozve. Zkoušeli jsme XT řazení + hazku na nové GX kazetě a SLX řazení + hazku taktéž na nové GX kazetě. Řetězy SRAM. Nikdy to nešlo seřídit úplně perfektně v obou krajních polohách. I celková šířka kazet je rozdílná, což potvrzuje Garbaruk. V prvním případě výměna za komplet XT vč. ořechu MicroSpline, ve druhém návrat ke GX hazce a rázem bylo po problémech.

            • mpIII  

              Co potvrzuje Garbaruk?

              Rear derailleur compatibility note

              Garbaruk recommends using 12-speed SRAM XD-compatible cassette with the following SRAM 12-speed rear derailleur models: XX1 Eagle, X01 Eagle, GX Eagle, NX Eagle. However, in case you would like to use it with Shimano 12-speed rear derailleur, this setup will also work well

              • Chlebovnik  

                Neumíš číst? „I celková šířka kazet je rozdílná, což potvrzuje Garbaruk

                https://www.garbaruk.com/…rain-setup-3

                • mpIII  

                  A ty umíš číst?

                  However, in case you would like to use it with Shimano 12-speed rear derailleur, this setup will also work well

                  https://www.garbaruk.com/…peed-xd.html?…

                  Jak u Microspline, tak u XD verze kazety píšou:

                  Compatible rear derailleurs:

                  SRAM 12-speed: XX1 Eagle, X01 Eagle, GX Eagle, NX Eagle. Shimano 12-speed: RD-M7100 (SLX), RD-M8100 (XT), RD-M9100 (XTR) SGS (long-cage) version only

                  Ano, šířka je rozdílná a je lepší používat stejnou značku systému, ale kdyby to nefungovalo (jak píšeš ty), tak si asi nedovolí psát do kompatibility oba systémy, že?

                  • matbiker  

                    Chlebovníku, 6 desetin na kazetě? Hák šaltru vykřivený o 2 stupně ti na paralelogramu dá víc…

                    • MlokCZ  

                      Jenže problém je v tom, že je to navíc. Tzn. pokud budeš mít třeba trochu křivou patku, tak i když to může udělat i více, tak se to hezky nasčítá už s tím, co tam máš díky té ne úplné kompatiblitě.

                      A zvlášť u 12sp, kde to je obecně háklivější na seřízení si to komplikovat už od začátku bych tedy nechtěl, i když těch 0,6mm (v reálu seřídíš na střed, takže budeš mít 0,3mm na každé straně kazety) není nic výrazného.

            • pivos  

              Vozím také hazku a řazení XT a kazetu a řetěz GX. Naprosto bez problémů. Akorát vzdálenost horní kladky od kazety bylo potřeba nastavit podle měrky Sram a nikoli podle značky na vodítku hazky.

      • Tydlii  

        no hele a jestli se teda chystáš přeplétat jen z důvodu výměny ořechu ( – a musí proto jít celý náboj) – abys mohl dát shimano, není potom lepší upgradovat na X01 a zůstat tak u sramu, ušetřít si sraní s nábojem? Netuším jak to máš spočítaný ale zásadní rozdíl je v řadící páčce (vyzkoušeno) hazku můžeš nechat GX a potom kazetě. Potřeboval bys tedy kazetu X01 (do 7000,– v akci), řazení X01 (cca 3000,–) a řetěz X01 za 1100,– (oproti GX vydrží téměř dvojnásobek – cca 2500km). Byl bys v tom za 11 100 Kč a funkcí by ses dostal určitě na úroveň XT, váhově blíž XTR.

        Samozřejmě, jestli tě to s nábojem vychází furt líp na shimano tak dej shimano, funguje super :) . jen že bych si to spočítal…

        • Mr.Duck  

          Myslíš na úroveň Deore :)

          Možná bych nechal kazetu kdyby se mi nechtělo měnit náboj, ale hazku a řazení určitě Shimano stojí za to.. Jen je ta sram kazeta hlučná dost no.

        • tomxxx  

          hlavní co řeší – cenu kazety a ty mu poradíš upgrade na X0 s kazetou za sedmičku

          • Radza  

            Ano, řeším cenu kazety GX která stojí dneska 4400 Kč a nějak se mi nechce věřit, že by klesla třeba pod 2000.

            Zadní náboj Shinamo XT s Microspline ořechem cca 1800 Kč.

            Kazeta SLX stojí cca 1700 Kč.

            • tomxxx  

              Ale tak co bys zase chtěl, gx váží 450g a slx 520g. To je mezi kazetama velkej rozdíl.

            • mpIII  

              Záleží kolik najedeš a jak dlouho ti kazeta vydrží.

              • KAITEN  

                jakoze cim vic najedes tim dyl vydrzi :D

                • Radza  

                  On myslel, že když najedeš 500 Km za sezonu, nemá moc velký smysl měnit sadu komplet. Vydrží ti to třeba 6 let. Já najedu cca 1500 až 2000 za sezonu. Momentálně mám na GX kazetě 1800 km. Poctivých. Vozím tachometr. Životnost kazety GX 4000 až 5000 km, co jsem se tak dočetl sedí? Osobně jsem ke kolu ohleduplný, resp. k řazení. V záběru neřadím, naučil jsem se to za tu dobu co jezdím už nějak zvládat. No uvažuji teď nad možnostmi. Sundat z kola kazetu, řetěz, měnič, řazení a kliky s převodníkem – prodat to, otázka je za kolik a přejít komplet na SHIMANO XT 1×12, anebo dojezdit kazetu a řešit to potom…

                  • mpIII  

                    Přesně :0) moje formulace asi nebyla ideální ;0)

                    Za mě na případném prodeji kazety budeš dost tratit, takže to podle mě nemá smysl prodávat. Kombinaci Shimano řazení a SRAM kazeta vozí spousta lidí a bez problému.

                    Až bude kazeta po smrti, tak bych řešil co dál.

                    Mám to stejně – přecházím na XTR, ale abych měnil ořechy a kazety na dvou kolech (X01 a GX), to je šílená představa…

                    • KAITEN  

                      dal jsem tam smajla :D

                      osobne to taky resim, retez kazdej mesic a kazetu 2× do roka, tj proste voseeeer

                      • mpIII  

                        To pak je problém, můj point byl, že pokud nenajedeš moc a pokud kazety a řetězy Sram Eagle vydrží tolik, co se na B-F píše, tak nemá moc smysl řešit cenu kazety.

                    • Radza  

                      No nejspíš to tak nakonec opravdu bude. Nechám stávající kompletní sadu řazení a dojedu to do morku kosti :D.

                      Pak někdy vyměním.

                      Co ale budu měnit 100% tak jsou brzdy. Stávající SRAM Guide RS chci dát pryč a jdu do Shimano XT BR-8120.

                      Kdyby mel někdo zájem o komplet SRAM Guide RS i s kotouči, ať se přihlásí. Mrknul jsem se na tachometr, ať nekecám (letos jsem kolo ještě nevytáhl, zdravotní problémy) 2150 km najeto.

                      • mpIII  

                        Tak pokud chceš měnit řazení a přehazku, nevidím problém.

                        Guidy RS neznám, ale měnil jsem Guidy R za XTR 9120 a byl to opravdu krok dopředu. Kotouče ale klidně můžou zůstat Sram Centerline.

                        • Radza  

                          A kotouče jsi nechával Centerline a vše v pohodě? Samozřejmě taky jsem uvažoval nad možností kotouče nechat.

      • tomxxx  

        Všechny kombinace fungují, jediné co bych nekombinoval jsou páčky a šaltr různých výrobců, ale myslim, že na 12sp funguje i taková kombinace (někdo to tady nebo jinde testoval)

        • honza_k87  

          S tímhle nemůžu souhlasit, dal jsem na novou Eagle X01 kazetu XG-1295 a k tomu řazení + přehazku XT 12, kliky sram, řetěz XX1 a nešlo to prostě vůbec seřídit, buď to řadilo dobře dolu nebo nahoru, ale nikdy ne obojí. Pak jsem se dočetl o těch rozdílných šířkách kazet a zkusil jsem dát X01 řazení + XT přehazovačku, kazetu nechal X01 a funguje to mnohem lépe, dá se to celkem seřídit a funguje i přehazování po více převodech (po 2, po 3 nahoru), což u XT řazení, XT přehazovačky a X01 kazety vůbec nefungovalo. Každopádně stále mám pocit, že to není úplně ono a zvažuju tak výměnu XT přehazky za Sramáckou, abych měl komplet Sram.

          • mpIII  

            Zajímavé. Třeba tady mají GX kazetu + XTR:

            https://www.vitalmtb.com/…/setup,40866

            https://www.vitalmtb.com/…/setup,41762?…

            • honza_k87  

              No je to zvláštní, spousta lidí píše, že jim to funguje dobře a mě ne, skvěle fungující 12 je prostě trochu alchymie :D. Nejdřív jsem řešil pořád patku, rovnal… nakonec jsem koupil úplně novou, ale nic se nezměnilo.

              Obrovský vliv má dokonalý chod lanka a bowdenu, ale ten mám teď perfektní, dál mi pomohlo dát na konec bowdenu v XT přehazce kovovou utěsněnou koncovku + trochu upravenou koncovku s brčkem, jako je to u XTR. Další věc, která ovlivňuje přesnost a lehkost řazení je stabilizátor řetězu, mám zkušenost i z minulosti, že když je v něm málo maziva a „kouše“ se ramínko, řadí to blbě. Ale tohle vše mám teď vyladěné a jediná věc, kterou si nejsem jistý a může mít vliv na přesnost řazení je, že moje XT přehazovačka má od začátku velký vakl ramínka, podobný jako na tomto videu tady od kolegy: https://www.zonerama.com/…31/213080535

              Takže zvažuju reklamaci, ale nechci zase mít kolo měsíc bez přehazky…

      • Milan-KV  

        Mě třeba Shimano řetěz na GX převodníku nejde tak hladce, když jde z převodníku. Na převodník nabíhá dobře (dělá to pokud je zařazeno na větším pastorku). Nevím jestli to je opotřebením převodníku nebo řetězem Shimano. Budu to řešit řetězem SRAM… Ale i tak se s tím jezdit dá v pohodě.

      • mpIII  

        Kup jen řazení a přehazovačku, zbytek nech Sram, než to dojedeš.

        Měním to teď podobně – kliky, převodník, řazení a přehazovačka XTR, kazeta X01, řetěz XX1. Jsem na to proti komplet X01 zvědavý.

        • Radza  

          V tom případě nechám dojet celou kazetu GX a potom přejdu na komplet Shimano 1×12.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.