• boo-beek

    Zatím jsem na to jinde nenarazil…

    https://m.cycology.cz/novext2020/?…

    • Vilém  

      A pritom stacilo kouknout na B-F

    • puka  

      Vilda je přepracovaný a neví co vkládá. Tady máš vlákno, zdroje, ohlasy pozitivní a hlavně negativní

      • boo-beek  

        OK, tohle mi uteklo, pravda, hledal jsem samostatné vlákno, když ho tu má každá kravina ;)

    • doubleingram  

      Plho, o tom už se od včera bavíme jinde :)

      • blue.sun  

        Jen ho nechte, však se tohle vlákno bude hodit, až budeme řešit stížnosti a problémy…

        • Zdendyš  

          Jj, hmotnost mezi kazetou XT a XTR je 100gr coz nejni ouplne malo …

          • Tina  

            Ale cena bude cca polovičná …

            • Zdendyš  

              Tak to ma potom logiku.

              • Tina  

                A už som to písala v inom vlákne, Shimano ma posledné 4 pastorky väčšie, t.j. viac materiálu ako Sram (51–45–39–33z).

                • tomxxx  

                  Ale tak priznejme si, ze rozsah 10–51 ma shimano jen aby se lisil a mel proste vetsi rozsah. Ten jeden zub na lehkejch te fakt nevytrhne. Za me je to teda spis trapné.

                  • Tina  

                    Osobne som bola trochu sklamaná, že Shimano nešlo do 52z pastorku. Skok zo 45z na 52z (15,6%) by bola stále príjemnejší ako u Eagle 42–50z (19%).

                    Pointa však bola v odstupňovaní a nie v tom jednom zube. Na Shimano kazete môžem jazdiť 34z prevodník a mám podobné prevody hornej polovici kazety ako na Srame s 32z prevodníkom. Veľa krát sa mi stáva, že predposledný prevod na Srame by som potrebovala iba o niečo ľahší, ale keď zaradím zo 42z na 50z tak už je zbytočne veľmi ľahký.

                    Eagle 28–32–36–42–50z, prevodový pomer s prevodníkom 32z 1,14–1,00–0,89–0,76–0,64

                    Deore XT 28–33–39–45–51z, prevod. pomer s prevodníkom 34z 1,21–1,03–0,87–0,75–0,66

                    Ale chápem, že každému vyhovuje niečo iné pretože nejazdíme v rovnakých podmienkach.

                • Zdendyš  

                  Ja vim, tu kazetu jezdim … Pro mne ma xtr lepsi odstupnovani kazety v horni polovine nez Eagle. Jednak mi vadily u Eagle ty osmizubove skoky a druhak lze v uvozovkach jezdit vetsi prevodnik.

                • nooski  

                  Sram kazeta je taky mnohem odolnější. Titan na kazetě je fajn kvůli hmotnosti, ale nic nevydrží. U Shimana jsou 3 pastorky hliníkové, 5 z titanu zbytek ocel. U Sramu je 11 ocelových a největší hliník. Životnost neporovnatelná.

                  • Tina  

                    To nemyslíš vážne, že titan nič nevydrží, že? Koľko titanových kaziet si v živote jazdil a ojazdil?

                    • Singlespeed  

                      Pokud soudíš podle sebe, tak je třeba si uvědomit, že pánům vydrží komponenty cca 3× měně než dámám, takže co je pro Tebe trvanlivý komponent, pro pány může být spotřebáček na pár závodů :-).

                      • p@X  

                        Spíš je otázka, jak dlouho tak Tině vydrží rám a komponenty? Si myslím, že už to nebude ani sezóna.

                      • DoomHammer  

                        Ne každej má holt ten dar bejt superhustej rejsr, kterej bedně obětuje všechno. Ti ostatní trapáci to nemaj šanci pochopit :)

                        • Zdendyš  

                          Nemají, jak vidno :)

                        • Singlespeed  

                          Dle Tininých příspěvků na B-F lze usuzovat, že mění drahé komponenty po pár km, každý rok má nové kolo, takže o trvanlivosti komponentů představu moc mít nemůže :-).

                      • Tina  

                        Nesúdim iba podľa seba. Chápem, že nemám taký výkon aby som sa mohla porovnávať s „borcami“ z B-F, ktorí dávajú priemer cez 300W na výjazd. Poznala som však cca 90kg týpka, ktorý pravidelne jazdil v každom počasí v teréne. Chcel svojho času prejsť kompletne na Sram a jediný komponent na kole od Shimano bola kazeta XTR. Točil na nej 5 reťazí a za 2 roky ju nevedel ojazdiť.

                        Poznám však aj takých čo si kúpia top kazetu ale reťaz jazdia pomaly na úrovni Deore a potom sa divia že im odchádzajú kazety a prevodníky.

                    • nooski  

                      A ty si myslíš, že titanový pastorek vydrží více než ocelový? :-) Titanovou část kazety jsem ojezdil za 2 řetězy. Zbytek kazety naprosto v pohodě a to jsem ještě ty titanové využíval sporadicky s více zuby.

                      • Tina  

                        A tie řetězy boli samozrejme tiež v kvalite XTR, že?

                        • nooski  

                          Jelikož to byla Campa, tak mnohem kvalitnější ;-) titanový pastorek má menší tvrdost než řetěz, takže je to jaksi logické.

                          • Lister  

                            Vždycky když chci zareagovat na nějaký příspěvek od Tiny tak si dlouho opakuju – je to marný, je to marný, je to marný, ale občas me to přemůže a víš jak to pak dopadne – bylo to marný, bylo to marný, bylo to marný…

                            • Singlespeed  

                              Tina žije trochu v jiném světě než většina béefáků, bych řekl, takže tvoje názory a zkušenosti opravdu pochopit nemůže :-).

                          • petrun  

                            Řetězy Campa jsou ve srovnání s Shimanem a Sramem o dost tvrdší. Když jsem ještě jezdil dvoj a troj placky tak jsem k Campě musel dávat ocelové převodníky. Hliníkové převodníky Campa vždy doslova sežrala za živa.

                          • Tina  

                            Ja predsa nerozporujem že titan vydrží menej ako oceľ. Ja som reagovala na príspevok, že „titan nic nevydrží“. Dva roky na titanovú kazetu je IMHO celkom slušná výdrž. A kto hľadá dlhšiu výdrž má predsa možnosť kúpiť oceľ, nie?

                            To je podobné ako niekto nechce resp. nemôže používať „ultralajt“ komponenty lebo váži metrák. Ale to predsa nie je vina tých komponentov.

                            Áno, je pravda, že komponenty alebo kola mením za novšie modely po cca 2 rokoch. Ale jazdím pomerne dosť. Cca 10tis km ročne (silnice 65% MTB 35%). Ale aj tak si dovolím tvrdiť, že dvojročný test životnosti top ultralajt komponentov je celkom dostatočne dlhý.

                            • nooski  

                              Oproti oceli titan opravdu nic nevydrží a na kazetu mi prostě tento materiál s vlastní zkušenosti nepřijde vhodný. Kor když existuje způsob, jak vyrobit téměř celou kazetu z oceli a přitom lehčí. Pro ultragramaře jsou pak ještě jiné varianty.

                            • orm  

                              Cele to zacalo o tom, ze sram ma ocelovou kazetu se stejnou hmotnosti jako shimano, kde shimano to musi dohanet vice hlinikovyma a titanovyma pastorkama a ze ocelova kazeta bude odolnejsi. Coz je fakt.

          • tomxxx  

            Vsak je to podobne jako GX. Tam proste nic nevymyslis. Spis xtr je trochu zazrak, ze s touhle konstrukci je srovnatelna se sramem.

    • Atilla  

      Nevíte jak to bude s kompatibilitou sram řetězu a nových převodníků na XT/SLX? Moc se mi líbí ty nové SLX a cenové jsou na pohodu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.