Všimnul jsem si na vidlici RS Tora 302 U-Turn, že mi kolem kolečka lock-outu teče olej. Nesetkal jste se někdo s touto závadou? Doufám, že to vyřeší jen výměna nějakého O-kroužku a výměna oleje.
Všimnul jsem si na vidlici RS Tora 302 U-Turn, že mi kolem kolečka lock-outu teče olej. Nesetkal jste se někdo s touto závadou? Doufám, že to vyřeší jen výměna nějakého O-kroužku a výměna oleje.
to je celkem častá závada u týhle vidlice :) Vyřeší to výměna těsnění
Tak jsem vidlici rozebral a zdá se mi, že to teče přímo kolem toho ovládacího kolečka. Nicméně mi připadá, že toto je asi nerozebiratelné. Malý O-kroužek na obrázku je nasazen na ovl. kolečko a je přitlačován páčkou lockoutu a jištěn segrovkou. Nevíte jestli jde ten modrý vehement rozebrat a tam případně vyměnit nějaké těsnení?
A lockout ti šel v pohodě?
Díky tomu, že mi vyteklo hodně oleje, tak lock-out už nefunguje
teoreticky by tam mohol byť opačný závit. opatrne to vyskúšaj. výmena toho tesnenia, ktoré je pod páčkou tomu nepomôže. ja som to na svojej tore kedysi tiež skúšal riešiť, ale nakoniec som to nechal tak. jedna-dve kvapky oleja tomu neublížia. teda ak mám pravdu povedať, tak ten olej spôsobil oddelenie tej čiernej gumy n apáčke od modrého tvrdého plastu. tak som ju celú strhol a hotovo ;)
Tak skutečně tam byl obrácený závit. Po rozdělání tam už vidím těsnění, které to způsobuje. Teď se jen modlit, aby to v nějakém RS Centru v Praze měli.
A nie je to len obyčajný O-krúžok? Veď odfoť.
tiež si tak myslím… okrem toho v RS centre mu predajú zrejme len komplet service kit so všetkými tesneniami za nepeknú sumu…
Kdepak O-kroužek to není. Vypadá to jako gufero. Naštestí jsem ho sehnal, ale oficiálně se prý mění celý ten modrý píst, což je pak sranda kolem 1.000.
To vyzerá ako V-krúžok. Kde si to zohnal?
Bikelive, Lounských 7, Praha 4 http://www.bikelive.cz
Dík
Dnes som zavesil bajk za predné koleso. Prvý krát od generálky. Okamžite to začalo mokvať okolo zamykania. Pred generálkou to nemokvalo, bo to už všetko vytieklo. :/ Jediné, čo som negenerálkoval bol ten motion control. Takže sa jeho rozoberaniu asi nevyhnem.
Inak, mám 318ku, ale to je asi jedno. Ten princíp je tam rovnaký.
Tak jsem včera vyměnil V-kroužek a do rána ani kapka. Nicméně ještě pro klid duše bych se chtěl zeptat, jak má být správně složený ten tlumič (modrý a černý díl).
me se to stalo taky, a to je uplne nova a v servise mi rekli ze to je v pohode a ze az prestane zamykattak mam prijet, ale me se zda ze mekne a ten lock out prestava mit funkci…snad to jde reklamovat?
Je to vada vidlice a k reklamaci se staví bez problémů. Já mám toru 302 a tekla, kamarád ji má na meridě taky tekla, ale bez problému to vymění.
Vada vidlice, ale bez problémů to lze reklamovat a vmění těsnění.
jo a mam jeste jeden dotaz: na internetu jsem vetsinou nasel toru v zdvihu 100mm ale dnes jsem to meril, a ma necelejch 100 celkove ta kluzna plocha, tzn zdvih po tu rysku z oleje kam az se da stlacit je 80 mm- da se takovyto typ vidlice nejak „vytunit“ aby mela aspon tech 100 mm?
dá…stačí rozebrat a vyndat požadované množství spacerů:-)
super diky…
pokud ji budeš rozebírat, tak si kup potřebný oleje a rovnou je vyměň (teda podle toho jak dlouho už ta vidle vidlí;-)
BTW: nevím jak dobrej kutil seš, ale někdy je lepší to nechat na servisu;-)
mno ta idle je z roku 07 ale to kolo je koupeny letos, vidli cca 3 tydny, olej se menit bude pac tece, v servise ten zdvih udelaj? neni to proti zaruce?
proti záruce je i to že ji otevřou, pokud to nebude RockShox centrum (autorizovanej servis RS):-(
ale pokud to bude autorizovanej servis RS, tak by to proti záruce bejt nemělo;-)
jak tam pujdu tak se zeptam…
jestli to máš v záruce, tak to prostě reklamuj a zeptej se jich jestli ti tam přehodí zdvih…buď to udělaj, nebo si za to nechaj připlatit, nebo tě pošlou do…ty víš kam:-)