Teče olej z vidlice RockShox Tora 302 U-Turn

15 nepřečtených
  • Kenobi

    Ahoj.Prosím o radu.Před rokem jsem koupil bike s touto vidlicí a už po ujetí pár kilometrů jsem zjistil, že na straně, kde je ladění odskoku kape olej.Kolo mám v bytě a musím pod vidlicí mít noviny, je to nekolik kapek denně.když prijedu z vyjíždky, pravá strana pneu je zacákaná olejem.Kdyz jsem byl na garančce, chlapík v sericu mi na to řekl, ze to víc utáhl, ale problém se tím nevyřešil.Olej zřejmě nevytéká z pod těsnění pod šroubem, ale z vnitřku toho dutého šroubu, okolo nastavovacího imbusu odtrhu.Do prodejny to mám asi 50km a nevím, jestli se na tuto závadu vztahuje záruka, jestli je to vada z výroby.Aby mi chlapík neřekl, že je to normální, že z vidle kape olej, ale toto se mi zdá moc.Nikdo koho znám a má pružino-olejovou vidli si na toto nestěžoval.Budu vděčný za jakoukoliv radu.

    • Hornet  

      Tento problem som riesil skoro pred rokom na Hornetkinom GTW, niekde v histori by si to nasiel.

      Riesenie je dost jednoduche, staci ti teflonova paska.

      Das dolu tu umelu ciapocku, na srob namotas teflonovu pasku a narazis tu umelu ciapocku naspat a je po presakovani oleja, odvtedy ani kvapka :-), mozes popripade vysrobovat aj ten duty srob a dat na zavit teflonovu pasku, ale tade to netecie.

      Nemam to z vlastnej hlavy, tymto dakujem za tu radu :-)

      • Sibstr  

        Ou, tak něco takovýho slyšim poprví v životě, to jako fakt funguje jo? Podle mě se ten olej stejně dostane ve vidli někam, kam nemá ne? Ta páska jenom zabrání tomu, aby vytek ven úplně.

        Opravdu zajímavé řešení.

        • Hornet  

          JJ, funguje to, mozno sa to zda moc jednoduche, ale fakt to drzi v pohode :-)

           
    • Sibstr  

      Tak Toru sice namám, ale pokusim se poradit. Podle mě to budou o-kroužky, což je cca 300kč + práce. Doporučuji podívat se na tenhle dokument, ať aspoň trochu víš co je vevniř.

      Jestli ti to teče už od doby cos to měl nový, tak si to měl reklamovat v prvních 30 dnech, by ti to uznali jako výrobní vadu, teď ti řeknou, že je to běžné opotřebení.  Každopádně jakejkoli únik oleje z vidle neni normální a je dobré to rychle vyřešit.

      Snad poradí ještě někdo, kdo tomu rozumí víc než já. Doporučuji také využít hledání v historii tady na fóru.

      • Hornet  

        Tak ked si otvoris ten dokument, pozri obrazok 40a vpravo, ten ukon uobis, ze vytiahnes tu ciapocku s nastavovacim kolikom, a na teb srob co trci z vidlice, je na nom o-kruzok, tak cez ten o-kruzok namotaj niekolko otacok teflonovej pasky, tak aby to islo stuha nasadit, a mas vystarane za 5min :-)

        Hornetka na tom najazdila cca 2000km a vsetko je ok :-)

      • Kenobi  

        Díky za odkaz na tu servisní knížku.Když jsem to tak nějak projel, koukám, že tlumicí jednotka je jen v jedné noze, a to v levé.V té pravé, ze které mi to teče, je zřejmě jen U-turn pružina a nějaký olej na její mazání.Dole samozřejmě O-kroužek.Tipuju bud na vadu vnitřní strany nohy vidlice, která poškodila O-kroužek, nebo špatný O-kroužek z výroby.Kdyby se mi někde podařilo sehnat ty o-kroužky, tak si to klidně vyměním sám.Ušetřím peníze za předraženýho technika, který si stejně myslí, že je to v cajku.Ale jestli je to vada v noze vidlice, tak se to pak stejně pos.re a stejně budu muset do servisu.Vzhledem k tomu, že je to v záruce, nevim co s tim… Jestli do servisu, tak co nejdřív.Za chvíli je jaro a bez kola budu akorat pekně nas…

        • kubad  

          pokud je vidle v záruce, nechápu co řešíš – šup s ní do servisu

          • marapara  

            jj, asi to bude fakt ten o-kroužek, ale pokud je vidle v záruce, tak bych tohle řešil přes reklamaci.

            • kubad  

              tak- navíc teď ksyž se moc nedá jezdit a do jara ještě daleko

    • baboon  

      No promiň,ale když ti mechanik řekne že je to normální že z toho kape olej, tak to servisuje ruský traktory,ne? I pod autem když najdeš pár kapek denně,tak je to dost zlý..:) Jinak asi zkus záruku,ale jak bylo psáno výš,kdoví jestli to uznaj a na opravu budeš čekat kdovíjak dlouho a za kdovíjaký peníze.. Nicméně asi bych vzal prostě cajk, čistý hadříky popřípadě olej a jal se opravovat.. Nic zázračnýho v tej vidlici nenajdeš, jestli jseš trochu zručnej nevidim v tom problém.. Nejsou to švýcarský hodinky.. Ještě k tej záruce, budou to 30 dní zkoumat a pak ti stejně řeknou že nic..:) Ale třeba taky ne..

    • tožtak  

      Měl jsem úplně stejný problém, koupil jsem vidlici s novým kolem. Šel jsem to reklamovat na prodejnu a tam se mechanik pokoušel taky přetěsnit ten spodní šroub-bezúspěšně. Nakonec vidlici poslali k žitnýmu. Do měsíce byla doma a opravená (prý nějaká vadná serie součástek).

    • potměšilý host  

      Je to sériová závada. Reklamuj to u svého prodejce, ten to pošle k Žitnému a tam vymění celý U-Turn. I když to ucpeš páskou, tak olej není tam kde funguje a tlumí.

      • Kenobi  

        Díky za tipy, ucpávat páskou by mě to teda nenapadlo, jen mě štve to lítání s tim, když jsem to tomu technikovi říkal už tenkrát, že to z toho leje jak z vědra.Doufám, že s nima bude i po tak dlouhé době slušná domluva a nesvedou to na opotřebení.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.