• Smazaný účet

    Čau, nedávno jsem kupoval použité kolo a musím se s vámi podělit o pár dojmů.

    Kolo stalo 38000,– z původních 68000. Mělo být ježděno drobnější paní v normálních podmínkách (žádné závody ani metrákový chlap).

    Kolo bylo dle prodejce, který prodej zprostředkovával, po servisu a připraveno k prodeji. Po krátké projížďce pred obchodem jsem kolo nakonec koupil.

    První dojmy skvělé, kolo fungovalo jak mělo.

    Dva měsíce uběhly. Kolo používám pro cestu do skoly/ze skoly s občasné výlety. Zatím jsem najel okolo 1000 km. Behem dvou měsíců se objevilo pár, na lehce jezděné kolo, neobvyklých problémů. Po dnešním servisu (v jiném cykloservisu) jsem se dozvěděl následující:

    • Přední vidlice (Lefty) začala při stáni občas křupat.
    • Střed u presmykače praská prakticky při všech režimech jízdy krom lehké rovinky (kdybych neměl sluchátka, jet se nedá)
    • dráty u kol jsou k ráfkům prilepeny (dle servisu důkaz o používání bezdusovych kol)
    • řetěz vytahán neúměrně (na nájezd, který byl deklarován)
    • je potřeba vyměnit ložiska u předního i zadního kola
    • vidlice Lefty je potřeba opravit (při zamceném módu jde promáčknout)- po užívání lehkou ženou prakticky nemožné

    Všechny tyto opravy by vyšly na 10k +

    Servis doporučuje obrátit se na prodejce, který je zodpovědný za prodej kola. Co myslíte vy?

    0 0
    • Carloss  

      To bylo z kamennyho obchodu?

      0 0
    • Al Stra  

      řekl bych že další vlákno, kde bude veselo-)

      0 0
    • kubad  

      že si vůl a když nevíš co kupuješ tak to nekupuj,

      Přední vidlice (Lefty) začala při stáni občas křupat – pokud to předtím nekřupalo tak to těžko prokážeš

      Střed u presmykače praská prakticky při všech režimech jízdy krom lehké rovinky (kdybych neměl sluchátka, jet se nedá) – při nájezdu 1000km se to klidně může projevit těžko prokážeš

      dráty u kol jsou k ráfkům prilepeny (dle servisu důkaz o používání bezdusovych kol) – co to dokazuje? bezduše jezdí kdekdo

      řetěz vytahán neúměrně (na nájezd, který byl deklarován) – řetěz odpálíš i po 1000km to neprokážeš

      je potřeba vyměnit ložiska u předního i zadního kola – to nebude nájezdem, ale ježděním v bordelu to může i drobnější paní

      vidlice Lefty je potřeba opravit (při zamceném módu jde promáčknout)- po užívání lehkou ženou prakticky nemožné – když s to kupoval tak to fungovalo? Lefty má tvrdý lock?

      podle mě těžko cokoli prokážeš

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jojo, lock by měl být tvrdý.

        S tím prosazováním máš pravdu. Musím promyslet, s čím budu hájit nároky na reklamaci.

        0 0
    • Tencovozikmin  

      Bazarové,ježděné celopéro,nebrat !!!

      0 0
    • novas752  

      Chápu dobře, že si kupoval bazar, ale přes prodejce kol?

      • To křupání by asi bylo dobrý nahrát. Je vidlice 2spring (na noze je nálepka „2“), nebo původní soloair? Ten soloair někdy dělal problémy a mohlo by to být z toho, proto se to upgradovalo na 2 spring.
      • Křupající pressfit asi reklamuješ po tvých 1000km těžko. Bohužel tenhle dnes hojně používaný systém je tak debilní, že je praskání v něm dost běžný jev. Ale nemělo by se nic měnit, stačí vytáhnout ložiska, očistit, aplikovat nějakou protikřupací pastu/sprej a zpátky zalisovat. A nemusí to být přímo střed, už jsem měl několik kol rozebraných skoro na holej rám a nakonec se ukázalo, že křupe nečistota mezi patkou a rámem, nebo v šroubech na košík. Typickým zdrojem praskání jsou nečistoty mezi sedlovou trubkou a sedlovkou nebo objímkou a pak v uchycení lyžin sedla. Rámem se to nese a často je každý křupání mylně považovaný za střed.
      • Těma drátama myslíš co? Někdy se dráty zajistí lepidlem na závity proti povolení (závit drát-nipl), to je normální postup.

      Bezdušové použití samo o sobě na žádný terén neukazuje, vozí se to i na silničních kolech. Akorát ten lepkavý tmel se k drátum nemá šanci dostat, v ráfku je vlepená tubeless páska. Takže co?

      • Jestli i ten řetěz je míněn až po těch tvých 1000km, tak se vzpamatuj. Jsou jedinci, kteří řetěz ojedou na výměnu během 300km, nájezd na jeden řetěz lehce přes 1000 je u horských kol naprosto běžný, já na jeden dám jen 850. Jestli nemáš na výměnu opotřebených částí, klidně na tom jezdi. Ten řetěz je schopnej ujet klidně 10 000km, akorát to bude hůř řadit, víc mlátit a bude hrozit prasknutí víc a víc až jednou praskne. A pak budeš muset vyměnit vše „zubatý“ co se okolo řetězu točí.
      • Vidlice má dálkové ovládání z řídítek nebo ne? Jestli má, tak to nejspíš jen bude zavzdušněné, odvzdušnění je záležitost pěti minut.
      0 0
      • Smazaný účet  

        Díky moc.

        V servisu vyzvedaval brácha. Nejsme doma, jen prepisuji info, které mi zaslal. Na název vidlice se podívám. Servis mi oznámil výměnu spojenou s řetězem za 5000,– (informaci mi posílal brácha, který ji asi zkrkolomil).

        Pressfit zkusím, diky!

        Bracha o drátech psal, jak je napsáno výše. Ješte jsem kolo po servisu neviděl.

        Ovládání vidlice neni z riditek, u Lefty je ovládání umístěno prakticky u představce

        0 0
        • novas752  

          A mas na ten pressfit vytahovak a lis na loziska?

          Ja vim jak vypada Lefty, ale na drazsich verzich je to z vrsku vyvedeno hydraulickou hadickou do RockShox packy na riditka.

          V tom pripade bude neco podelany uvnitr no, mozna s tim bude souviset i ten zvuk z vidlice. To nezamykalo od zacatku? Protoze jestli to fungovalo, tak s tim zase nic neudelas.

          0 0
    • scret  

      tady bude sranda:)))

      0 0
    • budíček  

      no co, v lepším případě všude možně rozhlásit po okolí i po netu, že je ten obchodník podvodník a hotovo

      0 0
      • Smazaný účet  

        Obchodník neobchodnik. Kolo prodávala soukromá osoba přes prodejce kol. Čekal bych, že prodejce kol vybaveny servisem si nedovoli prodávat kolo pod svým jménem a s nepravdivou historii…

        0 0
        • Singlespeed  

          Však dal na kolo slevu 30000. Řetěz jsi opotřeboval ty, o tom není pochyb. Pressfit křupe po chvíli skoro každému, o tom taky není pochyb, je to prostě vlastnost systému. Opotřebovaná ložiska na ojetině je přece běžná věc (pokud chceš kolo bez opotřebení, nemůžeš přece kupoval ojetinu v komisi), používat bezdušáky je dnes naprosto normální věc, nic, co by se mělo trestat. Takže vše v pořádku, není co řešit.

          0 0
        • Smazaný účet  

          S tou nepravdivou historii je to tedy hodne sporne. Napr. ja po tisicovce km v terenu hazim retez automaticky do smelcu.

          0 0
      • Singlespeed  

        Jakože by lhal a očernil neprávem poctivého obchodníka? Obchodník přece nemůže za to, že se mu po 1000 km vytahal řetěz, to je přece naprosto normální věc stejně jako křupající pressfit a blbnoucí zamykání lefty a vymletá ložiska u jetého kola koupeného za polovinu ceny.

        0 0
      • Vilém  

        A jinak jsi v pohode?

        0 0
    • random  

      Kolo v ceně 68k (neuvádíš rok výroby) a servis za 10k není nic neobvyklého.

      0 0
    •  

      Pan prodejce si tě „vychutnal“ – nezkušený, mladý, penězi disponující a pro cyklistiku zapálený mladík- ideál pro všechny prodejce :-)

      Kupovat kolo za ty peníze, jeté, jen po krátké projížďce…To mluví za vše – také jsem tak v mládí „nakupoval“. Dnes by trvalo tak půl hodiny, než bych si kolo „proklepl“…od zjištění stavu ložisek, převodů až po kontrolu vycentrování a geometrie rámu…

      …tak každá zkušenost, pokud se z ní poučíš, je dobrá..

      0 0
      • Smazaný účet  

        No ale ty prece uz dvacet let zadna kola nenakupujes. Mas prece ta nejdonalejsi kola, na kterych jsi najel uz 270 000 km.

        0 0
        •  

          tak to je snad logické , že kola na kterých jezdím jsou pro mě ta nejdokonalejší :-)

          Na těch kolech jsem tolik nenajel-ale je pravda , že některé komponenty na nich mají tolik najeto..asi pro tebe dost nepochopitelné, co? Rébus – máš s tím nějaký problém , že tady řešíš moje kola? :-)

          0 0
      • Breakpain  

        Hele … a co takhle taky počítat s tím, že si to oddělal sám? ;) …

        Pressfit křupe po pár desítkách km v prachu …

        Ložiska – stačí blbej děšť a můžou jít do kopru …

        Řetěz vytahám dřív než za 1000km

        Mno a Lefty se obecně prdí a vyžaduje extra péči … stačí nešťastná nerovnost při zamčeném locku a můžeš to prorazit jako u jakékoliv jiné vidle ;) …

        Nikoho neobviňuju, ale F29 jsem jezdil … krk křupal asi po 150km – běžná praxe, špatná kombinace s OPI představcem … odstranit to moc nejde. Ložiska byla nic moc zatěsněná a odcházela jak na běžícím páse v krku. Řetěz jsem měnil cca po 700–800 km, Lefty se mi podělala jednou – servis to vyřešil (5ka).

        Každopádně aby to šlapalo jak má, Lefty sama o sobě je ráda, pokud jde na servis 2× za rok ;) a v případě orgií v bahně, tak i potom ;) … řešit reset vidlice atp … ;-). To kolo vyžaduje docela dost banánů, jezdí fajn, funguje fajn, ale běžný servis jak popisuju vyšel cca kolem 10ky za rok a to se nic nepokazilo (počítám tam i ty dva servisy vidle).

        0 0
        • Smazaný účet  

          Oddělat jsem to samozřejmě mohl, ale jezdím stezky a silnice kolem Pruhonickeho parku… nic, kde by kolo dostávalo zátěž…

          ohledně vidlice, vidlici zapinam jen na sjezdu… co je zhruba 500m u baráku, jinak je zamčena

          0 0
          • Singlespeed  

            Jezdit neustále se zamčenou vidlicí není dobrý nápad, možná by se tím i vysvětlila závada na zamykání…

            0 0
          • Breakpain  

            Čoveče … a to je možná ono – jestli ji máš převážně zamčenou, tak to nedělá dobrotu …

            Mno, ony ty stezky můžou být docela prašný – jezdil jsem to taky (u Radotína) – po jedný jízde křupal řetěz, obvykle střed … lahůdka ⇒ vyprat řetěz, rozebrat ložisko, vyčistit, promazat. Takže ono to mnohdy nemusí znamenat – cyklostezka – menší záhul. Paradoxně v lese mi to funguje delší dobu bez problému, než na prašné stezce :).

            Hele, neber to tak, že Tě obviňuju ;) …

            0 0
            • Smazaný účet  

              Raději by jsi jezdil na komfortní notu i po rovině a nechat odvádět vidlici svou práci i přes neustále (pro mě zbytečné) houpaní? Ona houpe fakt hodně, což při sjezdu je prima, jinak moc ne

              0 0
              • Breakpain  

                Ona houpe, pokud spurtuješ. Pokud jedeš a nešlapeš zelí, tak to moc nehoupe ;-) – pokud ji máš nafoukanou tak, jak se očekává – je to XC vidle, nikoliv „žehlička“.

                Hele, tak to prostě je – vidlice je dělaná na jízdu v otevřeném stavu a lock se má používat v případě potřeby – spurt, výjezd atp … Proto je taky ovládání na korunce trošku nesmyslné a úsměvné.

                Klidně jezdi tak, jak Ti to vyhovuje, to je jen fakt, který konstatuju na základě infa servisáků Leftyn – bo jsem trošku dělal sondáž, než jsem to kupoval.

                Další věc, pokud to defakto nepoužíváš – je blbost mít odpruženou vidli, kór zrovna Lefty …

                0 0
              • novas752  

                Leftyny moc nehoupou. Pokud nešlapeš jako do zelí, tak se ani nehne i když je otevřená. To by ses měl projet na upravených Suntourech, to je jiná písnička. :)

                Máš jí správně nafoukanou? Tj, aby po nasednutí a zaujmutí pozice, jakou máš při jízdě, se vidlice zanořila o 20–25% zdvihu?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ano, je na mou váhu. Mám 73 kg.

                  Uvažoval jsem o neodpruženém Carbon kole… bez brzd? Bez přehazky? Ve městech to letí

                  0 0
                  • Breakpain  

                    bez brzd … no tvl …

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Nevim jak tomu říkají, kdyz brzdí smykem ;-)

                      0 0
                      • novas752  

                        Bez brzd těžko můžeš brzdit smykem. :) Asi myslíš torpédo jako na dětských kolech. Na tom bych nevyjel.

                        0 0
                      •  

                        Film Expresní zásilka -viděls? Tam to má – a jezdí s tím po městě…fixka

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Jasně že! Tento film mě k fixie přivedl. Ale mít ho spis jako kolo pro zábavu než jako tréninkový stroj

                          0 0
                          •  

                            ..upřímně-nevěděl jsme , jak ten film brát-teda jak hodně to přehánějí? Je teda asi fakt, že jezdit po takovým velkoměstě s expres zásilkama musí dost velký adrenalin..

                            0 0
                  • novas752  

                    Jak by se ti jezdilo bez přehazky si snadno můžeš vyzkoušet. Prostě objeď svůj oblíbený okruh bez zařazení. Jestli seš sebevrah, můžeš zkusit i bez brzd.

                    Jinak rychlé karbonové kolo s pevnou vidlicí a širšim pláštěm, proč ne.

                    0 0
              • Vilém  

                Vidlici to nebude.

                0 0
          • novas752  

            To nechápu. Zrovna ty leftyny jsou tak tuhý a se zdvihem šetřej, že osobně bych jí vůbec nezamykal. Ono si stačí uvědomit jak to zamykání funguje. Je tam jakási soustava kanálků skrz které normálně proudí tlumící olej, které se při zamčení zavřou. A když ta vidle dostane náraz, v té patroně se prudce zvýší tlak, což velmi snadno „protrhne“ nějaký těnění atd.

            0 0
        • novas752  

          TAk reset ložisek by mohl zvládnout sám. Vypustit a bouchat, boucha, bouchat. :)

          0 0
          • Breakpain  

            to se nepřu, jen jsem naznačoval, že to rozhodně není bezúdržbové kolo :) … spíš pravy opak, ale funguje to příjemně ;)

            0 0
        •  

          no, ale na druhou stranu, to kolo uvedený mladík rozhodně nerasoval jako ty…Dle mého není 10 k zase tak moc na opravy a servis při té nákupní ceně

          0 0
          • Smazaný účet  

            S tím jsem bohužel nepočítal… čekal jsem roční servis do 5 k…

            0 0
          • Breakpain  

            že bych tomu kolu dával čočku mi nepřišlo ;) … subjektivně víc nažrat dostávala jiná kola … a vyžadovala menší péči

            0 0
            •  

              ..no pane jo! Takže stejnou dobu, po kterou jsi na kole jezdil, jsi pak věnoval údržbě a opravám ?

              To by pak provoz takového skvostu (Kč/km) vyšel nastejno jako provoz Superbiku ! :-)

              0 0
              • Breakpain  

                To jsem nikde nenapsal ;-) … nicméně máš překvapivě pravdu.

                Netuším, jak jezdíš na kole ty – já to beru jako sportovní nářadí – větší zátěž, větší servis … a defakto ano, věnuju tomu veškerý volný čas – dělám to naplno.

                superbike … si spadl z višně ne … jeden rok jsem jezdil na okruhu a za ty prachy co tam necháš by sis koupil pár kol ;) …

                0 0
                •  

                  tak myslím motobike pro „normální“ provoz na věřejných komunikacích…Takže spíš nějaký supersport – obyčejnýho ninju, banditu a jiný podobný fichtly ..

                  PS: tak samozřejmě jsem netušil, že jsi takový drak! Já někdy beru větší ohledy na kolo než na sebe :-)

                  0 0
              • novas752  

                Dobrej vtip. :)

                0 0
    • scalar  

      Pokud Ti prodejce nedal ke kolu prohlášení, že věškeré díly na něm použíté jsou věčné, nepodléhají opotřebení a nevyžadují servis, tak asi budeš mít s reklamací problém.

      0 0
    • MatS  

      Nekupuj si opicku kdyz nemas na banany. Vidlice Lefty vyzaduje castejsi a nakladnejsi servis nez dvounohe vidle.

      Zbytek zavad je standardni opotrebeni po 1000km. Navic nekupoval jsi uplne nove kolo. Mel jsi si vzit pri nakupu nekoho zkuseneho.

      0 0
      • novas752  

        To svet nevidel, ma to jenom jednu nohu a jeste je servis drazsi!!! :D

        0 0
      • Smazaný účet  

        Je mi 18 let. Holt, nejsem zkušený jako vy. Na kole jezdím hodně, chtěl jsem si koupit kolo, které využiji Připouštím, že jsem si mohl kolo proklepnout víc, ale při nákupu od velkého prodejce bych čekal alespoň upozornění na budoucí investice. Prodejce i pres dotaz na budoucí investice ani necekl

        0 0
        • Singlespeed  

          Do budoucna ještě počítej s možností prasknutí osy zadního náboje (některé používané u Cannondalů jsou na to obzvlášť náchylné).

          0 0
        • novas752  

          Ale kdys si ho mel „novy“, tak to fungovalo ok, ne?

          Dražší kola jsou jako závodní auta. Jsou stavěná na výkon, ne na výdrž a automaticky se počítá s větší péčí.

          Po 1000km reklamovat cokoliv je nesmysl. Pokud to na začátku fungovalo. Snad jedině ty ložiska v nábách pokud jsi to nikde nenamočil, ale i to by po 1000km přijmul a vyreklamoval jedině blázen. Jestli si ke kolu dostal klasickej Cannondale záručák s návodem, tak tam jsou myslím různý věci ohledně servisu zmíněný.

          0 0
    •  

      Tak je otázka , zda není lepší těch 10 k investovat do oprav, než nějaké nekonečné tahanice ohledně reklamace!

      A jak píšou starý bajkerský psi – tohle na reklamaci asi neuhraješ!

      0 0
      • Smazaný účet  

        Je mi to jasný. Díky

        0 0
      • Smazaný účet  

        Těch 10 k ale nemám…

        0 0
        • Breakpain  

          čoveče, tak to Ti dobře radím nech to opravit a prodej to … Lefty je krapet nákladnější vidlice … to sis měl zvolit klasiku na RockShoxu

          0 0
          • Smazaný účet  

            Dobře, řekneme že se pro tvou variantu rozhodnu, jaké kolo by jsi doporučil. Idelane minimální servisní náklady

            0 0
            • Breakpain  

              No, jestli využíváš vidli na 500m úseku a hobluješ cyklostezky – full HT MTB anebo CX. Já vzal CX na tyhle věci – jediná nevýhoda – úzké gumy. Teď bych volil asi full HT MTB – gumy 2.25 s nízkým tlakem – slušně to žehli a na rozbitějších úsecích je to rychlejší než CX.

              Jinými slovy – 2×10 / 2×11 bez odpružení (mnohem nižší náklady) … a naučit se základní servis – brzdy, řazení, výměna lanek atp.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Co cyklokrosové kolo? To by mohlo splnit očekávání

                0 0
                • Breakpain  

                  cyklokrosové kolo je CX ;-) …

                  0 0
                • novas752  

                  Mohlo. Nebo Gravel bike.

                  Ale na tom by ses musel predem projet, protoze berany nemusi sednout kazdemu.

                  0 0
                  • bezdratova.sprcha  

                    Jestli si tady někteří nezaměňují CX a gravel. Gravel berany mít nemusí, disciplína to nevyžaduje, CX ano.

                    0 0
                    • novas752  

                      Cože?

                      Gravel je silnička na tlustších pláštích. Když to má rovný řídítka, neni to gravel ale pevný mtb.

                      Gravelbiky jsou osazený silničníma sadama.

                      Jeazli ty si to nepleteš s fitness kolama, to je sionička s rovnejma řídítkama.

                      0 0
                      • bezdratova.sprcha  

                        Fitness kolo vůbec nemám na mysli.

                        Silnička na tlustších pláštích je CX. CX mohou mít pláště do tuším 35mm. Cokoliv nad 35mm je už technicky gravel a jestli se nepletu, neexistuje závod který by určoval limit pro šířku pláště gravel kola.

                        Podívej se na čem se gravel závody jezdí a historicky jezdily. Všechno mezi těžším CX a lehkým XC, často kola seskládaná a upravená dle potřeby jezdce a trati.

                        Berany jsou v disciplíně dominantní, protože jsou pro délky závodu vhodnější než rovná řidítka. Rozhodně však nejsou disciplínou vyžadované.

                        0 0
                        • Martin  

                          A co když mám vzadu 33 a vepředu 38? Je to gravel nebo cx?

                          0 0
                        • novas752  

                          Silnicka na tlustsich plastich je gravel! Vetsina gravelbiku ma geometrii prakticky shodnou s endurance silnickama, akorat je tam trochu vic mista pro plaste.

                          CX kolo ma geometriii odlisnou, protoze je staveny na motani po poli, ostry zatacky kolem mantinelu a tak podobne.

                          0 0
                          • bezdratova.sprcha  

                            Tak ale teď je otázka jestli se bavíš o tom co tlačí výrobci, nebo o tom co reálně existuje. Výrobce si musí určit, co chce prodávat a prodávat to.

                            Gravel závody, aspoň co jsem si já vědom, nemají žádná pravidla, která by diktovala jak musí kolo vypadat a čím musí být vybavené. A nezávodní ježdění už tak nekonkrétní definice gravel kola ještě více rozšiřuje.

                            Čistokrevné CX kolo je dělané pro krátké a rychlé tratě a je kritická váha kola kvůli přenášení.

                            Jediné, co mají všechny gravel biky společné, že jsou optimalizované především pro dlouhé rovné pasáže, několikahodinové až několikadenní cesty v mírném až středně náročném terénu.

                            Pokud by se měly od něčeho odvíjet, pak od touringových kol, což je taky dost volná kategorie. Že se ta kola (gravel i touring) často podobají endurance silničkám není náhoda, zrovna tak jako není náhoda, že se mražák podobá ledničce. Jsou to věci určené pro velice podobné účely.

                            0 0
                            • novas752  

                              No právě! A proč tedy silničku na tlustších pláštích označuješ jako CX, když to neni CX, ale gravel? Sám sis sepsal, že CX je určené na úplně něco jiného, než silnice a gravelbiky.

                              0 0
                              • Martin  

                                má v tom hokej :)

                                0 0
                              • bezdratova.sprcha  

                                Napsal jsem, že silnice, CX i gravel jsou všechno kola určená pro něco jiného.

                                Pokud bys chtěl všemu, co se podobá nějakému kolu, říkat XYZ na širších/užších pláštích, tak tady máme jenom horská kola a silničky na užších nebo širších pláštích.

                                CX mívá oproti obecným silničkám tu geometri uvolněnější a gravel je oproti CX obvykle ještě volnější a komfortnější, tzn. má od silničky dál než CX. Pokud chceš tedy něčemu říkat silnička na širších pláštích, tak právě CX.

                                Gravel a adventure jsou kategorie, ve kterých pevné definice neexistují. Gravel, spíš než konkrétní typ kola, určuje disciplínu, pro kterou takové kolo má být určené. Proto je nesmysl hledět na výrobce co vyplodili, ale je potřeba mrknout na kořeny disciplíny do USA, kde ty závody vznikly. Když se podíváš, na čem se to jezdí a jezdilo, pak pochopíš, proč gravel bike opravdu není „silnička na širších pláštích.“

                                0 0
                                •  

                                  tak a teď už v tom mám totalní chaos! Když už jen rovná řidítka místo beranů udělají z kola ouplně jinej druh posunovadla! to mě tedy..

                                  Takže když si nějaký profík veme na Tour rovný řidítka ,jiný řadící a a brzdové páčky – jinak kolo stejný -tak co?

                                  už má fitnes nebo co?

                                  0 0
                                  • bezdratova.sprcha  

                                    Pořád vám některým nedochází, že kola se odvíjí od disciplín, nikoliv disciplína od kola.

                                    Silnička s rovnými řidítky už není běžná silnička, je to silnička s rovnými řidítky, nebo elegantně řečeno fitness kolo. UCI například vyžaduje, aby silnička měla berany v určitém rozmezí šířek, zakazuje rovná řidítka, a určuje také šířku plášťů. I když přjdeš na nějaké závody které UCI nepodléhají, nejspíš by tě nechali závodit na širších pláštích, i když by možná kroutili hlavou, ale bez beranů by tě většinou poslali do háje.

                                    To samé platí o cyklorosu – berany a šířka plášťů je regulace pravidel.

                                    A v opačném táboře – UCI zakazuje berany na horských kolech.

                                    Gravel ohledně šířký nebo typu řidítek vůbec žádná pravidla nemá, berany dominují z toho prostého důvodu, že na dlouhých vyjížďkách jsou komfortnější. Historicky se však na rovných řidítkách gravel jezdil a jezdí.

                                    0 0
                                    •  

                                      Tak díky za vysvětlení. Už v tom mám jasno… Prostě , když chci jet na nějaké oficiální závody , musím respektovat „přikázání“ UCI.. a jinak si klidně můžu „vymyslet“ kategorii kol, jakou chci a mít třeba „kočkopsa“ a pak v té kategorii uspořádat nějaký pouťák.. :-)

                                      Ale musí se uznat – Američani jsou velmi tvůrčí a vynalézaví ! Tady v Evropě jsme poněkud konzervativní a připosránkovaní z oficiálních institucí..

                                      0 0
                                      • bezdratova.sprcha  

                                        Právě že si myslím, že gravel závody vznikly i tak nějak na truc, aby se tam vyžili všichni, které nebaví se držet vytesaných pravidel a proto je škála gravel biků tak široká, protože si závodníci jezdí na čemkoli co jim přišlo jako vhodné kolo pro tu disciplínu. Když se mrkneš na pravidla UCI ohledně silniček, zjistíš, že je tam celkem hodně pravidel ohledně použitelných geometrií.

                                        Například pokud bys měl kolo se zadní osou delší než 135mm, už se nejedná o silničku, protože je to proti pravidlům.

                                        Samozřejmě všechno se může změnit, některé gravel závody nabývají oficiálnosti, některé už jsou myslím i zaštítěny pod UCI, takže asi se do budoucna nějaká pravidla objeví.

                                        A pouťáky jsou opravdu jediný způsob, jak si zazávodit v disciplíně na kole, které nepodléhá UCI pravidlům. Tam se obvykle hledí hlavně na to, abys nenarušoval dav, tj. asi tě nepustí na silniční závody s rovnými řidítky, pokud tam jsou ti závodníci opravdu natlačení na sobě (i když na mnohé takové XC závody se s berany dostaneš). Pokud jsou to ale nějaké malinké závody, tak tam obvykle můžeš dojet na čem se ti zlíbí. Když pojedeš na něčem vtipném nebo exotickém, spíš to budou brát jako zajímavé zpestření (pokud teda nevyhraješ, pak ti nadají že je to nefér :D )

                                        0 0
                                  • gersa  

                                    Kdyz si profik na tour vezme jiny riditka misto beranu, tak je to casovkarsky special :)

                                    0 0
                                    •  

                                      ..ale s tím zase nemůže na klasickou etapu…Jak jsem pochopil

                                      0 0
                          • plzakj  

                            No, me prijde, ze vetsina gravel biku (tak jak jsou delany v miste vzniku v USA) je geometrii spis evropske trekingove kolo s beranama.

                            0 0
                            • Martin  

                              :D:D:D:D:D:D:­D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:­D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:­D:D:D:D

                              0 0
                    • Smazaný účet  

                      U obou jde především o řešení bez vidle, lehké stavby? Ješte nějaké benefity?

                      0 0
                      • novas752  

                        Gravelbike má silniční převidy, takže se s tim dá valit 60+.

                        Někde si to vyukoušej

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          To bych i užil :-)

                          0 0
                          •  

                            ale třeba přijdeš nakonec na to, že je lépe mít více kol „čistokrevných“ než různé „kočkopsy“ ! Postě pořádnou silničku, HT MTB, enduro…když finance dovolí-samozřejmě..!

                            Já jsme musel „vařit z vody“ a vyřešil jsem to různými sadami kol a převodů -jiné pastorky ,užší sliky na silnici a balony do terénu…Prostě časem zjistíš , co ti sedne a na co máš finance..

                            0 0
            • novas752  

              singlspeed bez brzd. :)

              Pokud chceš kolo podobného charakteru jako Flash, tak se větším nákladům nevyhneš. Specifikum Cannondale je akorát ta Lefty, jinak je to z hlediska servisu totožný jako jiné značky.

              Počítej pláště 2×800 až 1500Kč na zhruba 4000km, řetěz zřejmě něco málo pod 1000km, kus za 300–600. Brzdový destičky výdrž 200–5000km, okolo 250–500 za jeden pár. Servis klasický vidlice: jednou za ±100h jízdy malej servis (při časté jízdě v bahně klidně i jednou za 50), což je zhruba 500Kč (nebo se to naučit udělat sám). Jednou za 5–8000km velkej servis a případně přetěsnění (podle typu 1000–2000Kč), kazeta vydrží tak 5–6 včas vyměněných řetězů, převodníky by mohly dát 2 nebo 3 kazety. No a jednou za čas drobnosti typu lanka a bovdeny.

              Z toho si spočítej, kolik tě servis za rok může stát, nepočítám do toho případný rozmlácený díly při pádech apod.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Přesně, single a brzdit o něco :-)

                0 0
                •  

                  tak mládí je nám dáno k experimentování-tak si to užij! Vyzkoušej , co ti sedne …a až ti bude jako mně , budeš rád, že sám vylezeš na kolo a po 100 km z něj zase sám – bez pomoci slezeš :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Poslední dobou přicházím na to, že bych rad vyzkoušel i tu silnicku, nicméně řidiči jsou bezohlední a mam z nich strach

                    0 0
                    • bezdratova.sprcha  

                      Záleží kde bydlíš a jaké máš v okolí cesty. Když se vyhýbáš těm frekventováným, je to úplně v pohodě. Horší to je, jak nemáš žádné kvalitní silnice. To hodně kazí pocit z jízdy. Proto taky hodně lidí silničky nakonec prodá a pořídí CX nebo gravel. Stejně, většina české krajiny je taková, že si to valíš po silnici, koukáš vlevo vpravo, vidíš ty nádherné polní cesty a i když si tu jízdu na silničce nesmírně užíváš, trochu tě mrzí, že na těch polňačkách si moc nezajezdíš. Aspoň teda moje osobní zkušenost.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        A na gravelu si tu cestu užiješ?

                        0 0
                        • Martin  

                          Klidně to můžeš střihnout po polní cestě nebo lesem :)

                          0 0
                        • Al Stra  

                          definuj význam slova užiješ-)?

                          0 0
                        • bezdratova.sprcha  

                          Ano, na čemkoli co je schopné projíždět ty polňačky a lesíky si takové ty delší trasy užiju mnohem víc, hlavně proto, že se nemusím držet silnic. Nemůžu říct, že bych si tu jízdu na silničce neužil, ale když třeba jedu pět hodin jenom po silnicích, tak pak odjíždím domů trochu nenaplněn.

                          Řeším to teď takovým těžkým trekovým kolem a jakmile dám dohromady momentálně rozestavěného horáka, začnu řešit nějaký gravel. Silničku zatím mám téměř výhradně na 40–90 minutové vyjížďky. Ten pocit z jízdy je fakt parádní :)

                          0 0
                    • Breakpain  

                      Tak nato kasli. Ja jsem v tomhle flegmaticky – rikam si, ze nejsou kreteni … A kdyz, tak at je to totalka a nemusim nic resit. S jinym pristupem je to o hubu ;)

                      0 0
                  • DaD  

                    Pokud je ti opravdu 48 let a jsi rád že na kolo sám vlezeš a taky z něj po kilu sám slezeš, tak si na tom docela bídně.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    No vidíš a já potkávám na cestách spoustu důchodců co dají těch 100 km za den a jsou ok. Nedávno třeba Němec co jel z Hamburku do Budějovic. Měl na to týden.

                    0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Potenciálně druhý pohled na věc. Neber to ode mě nepřátelsky:

      Prodejce ti deklaroval kolik mělo kolo najezděno? To, že na něm nejezdil metrákový chlap a že se na něm nezávodilo, neznamená, že nedostalo pěkně na prdel. Pokud na něm jezdila nějaká čertice co si dává technické výšlapy k snídaní, nájezd a zátěž mohly být opravdu značné.

      Pokud je středové složení na pressfitu, praskání je zcela běžný jev. Jsou na to fígle, ale buďto si s tím musíš pohrát, nebo se domluvit se slušným servisem na opečování.

      Používání bezduše nevidím jako žádný problém, pokud by tedy prodejce netvrdil, že bezduše provozovány nebyly.

      Vytahaný řetěz u horského kola po 1000km není nic neobvyklého, naopak, vytahat jde i za podstatně méně.

      Problémy s vidlicí nejsou jednoznačné. Je to i otázka toho, co konkrétně je špatně.

      Třeba „vidlice jde promáčknout“ je hodně nespecifické. Pokud jde snadno protáhnout třeba přes 60% zdvihu, pak bych to asi jako problém viděl. Jinak po zamčení zůstane sag vidlice prakticky stejný a vidlice bude pořád pružit. Sice méně, ale přece. V nízkém tlaku problém být nemůže?

      Problémy s vidlicí nemusí nastat pouze vlivem neúměrného nebo dlouhého používání, ale také blbou náhodou nebo špatným seřízením/údržbou. Zrovna tak to může být špatným modelem a potažmo důvodem, proč šlo kolo prodat.

      Ohledně ložisek jde jen těžko psát. Co s nimi je vlastně špatně? Je s nimi vůbec něco špatně? Netahají tě za nos? Problém s ložisky vyžadující komplet výměnu bych nečekal dřív než po 5000km.

      No a co se ceny oprav týče, pak problém hledej i v tom, že se jedná o kolo za 70K. Při koupi kola nelze hledět jenom na to, jestli si ho můžeš dovolit pořídit, ale jestli si ho také můžeš dovolit udržovat. A pokud sis to koupil jako kolo na dojíždění, tedy stroj co bude žrát kilometry jako ježibaba děti, obávám se, žes udělal chybu. Na dojíždění a výlety si můžeš pořídit velmi luxusní jezdítko, ale úplně jinak dimenzované.

      Ještě dvě věci: Kam do servisu sis to vlastně dal? Není možné, že servis chce trhnout? Pár takových co si za běžnou údržbu účtují galaktické částky už se tu řešilo.

      A při koupi ses na případnou záruku nedotazoval? Měl jsem za to, že při koupi jetého kola přes obchod prodejce nějakou tu záruku dává.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ke kolu jsem dostal jakysi pas na doživotní záruku na rám.

        Servis, kam dáváme kola pravidelně. Platil jsme kolem 1100,– za vycentrovani zadního kola, vyměnění ložisek mezi slapatky, správne nasazení přední gumy (přes takový ten rantl) a výměnou hadicky řazení

        O tlaku nevim, musím se optat.

        Osobně mi nevadí, kdyz vidlice v lock režimu pruzi cca 15–20 % maxima… pokud se v tom neztrácí výkon jezdce, příjemnější jízdu vítám

        0 0
        •  

          a těch 1100 bylo včetně materiálu (ložiska, hadička..) ?

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Nevím, jaké přesně ložiska středového složení se tam dávaly, takže tam cena mohla poskočit, ale celkově se jedná o běžnou servisku, která by se ve slušném servisu měla vlézt pod 600Kč. Centrování jednoho kola se obvykle vleze do 100Kč, podle pracnosti, 150 už je za to celkem dost a muselo by se jednat o hodně křivé kolo. Výměna pláště/duše je naprosto banální položka která se obvykle plácne jenom na 50–70kč, je to pro zdatného servisáka práce na dvě minuty, pět když jsou komplikace. Výměna lanka a bowdenu pak by neměla vyjít víc než 150Kč včetně seřízení. Opět je to neskutečně banální záležitost, zrovna tak jako výměna středového složení, za které si slušný servis neřekne víc jak 150Kč.

          Vidlice má vždycky nějaká sag, tj. stlačí se o něco jenom tím, že na ni sedneš. Tohle udělá ať už máš vidli zamčenou nebo ne. I když je zamčená, tak pak samozřejmě bude pružit dále. Zámek vidlice totiž není vyloženě zámek. Když to řeknu laicky, čím víc je vidlice stlačená, tím víc zámek odolává dalšímu stlačování. Každopádně úplně zamknout takovou vidlice nelze. Po osobních zkušenostech bych už zámek vidlice nechtěl, hlavně ne s ovládáním z řidítek. Po čase se to kazí, zvlášť když se to používá často.

          0 0
          • novas752  

            Docela utopie ty ceny. :)

            0 0
            • Singlespeed  

              To jo. Třeba u Štěrby mají ceduli, že si berou něco přes 600 Kč za hodinu :-).

              0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Ceny naprosto běžné, pokud nebydlíš v předražené lokalitě.

              0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Jakože edit:

                Mrkni třeba na tohle: https://www.cyklopoint.cz/…h-sluzeb.pdf

                Ze zkušenosti vím, že mnoho těch položek bývá v některých prodejnách ještě levnější, než oficiálně uvádí.

                0 0
                • novas752  

                  Jó cyklopoint, když přišla nějaká Merida přelepená páskama cyklopoint to jsem vždy jásal. :) Celý kolo předělat.

                  A ten trekking/mtb servis ála přirážka 100KČ za stříknutí vidle silikonem, to je docela peklo. :D

                  0 0
                  • bezdratova.sprcha  

                    Udávám je jako příklad, protože mají ceník online. S kvalitou servisu nikdy nebyl problém v žádném z místních shopů. Pokud někde měli na hovno servisáka, bohužel, je to problém prodejny, nikoli celku.

                    Samozřejmě jedna věc je, pokud na sevise dělá nějaký brigádník, kterému to moc nejde, jinak ale absolutně neakceptuji logiku že čím víc si servis hraje na profi, tím víc se u nich platí. Servis buďto servisovat umí, nebo neumí. Že mají nejdražší nářadí na trhu a já nevím co není důvod, aby za výměnu duše nebo docentrování kola chtěli dvě stovky. To už se bavíme o platu několik tisíc za hodinu.

                    Tohle si vysvětluji jedině tím, že v lokalitě moc servisů není, nebo že ty servisy raději obslouží méně lidí a naúčtují si víc, raději než aby lidi lákali na přijatelné ceny.

                    0 0
          • Breakpain  

            Servis, kde se zaměřují na Leftyny, většinou nepatří mezi ty levné ;) …

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Ano, typický argument „jsme velmi kvalifikovaný servis, solte víc“.

              0 0
              •  

                tak samozřejmě! Autorizovaný servis je vždy dražší. U aut to platí 100% – dokonce ohrnují nos, když jim dnes přivezete starou Feldu – „To mi už neděláme-běžte za nějakým "garážmistrem“ – jsou pěkně nafoukaný – nechtějí si „mazat“ ručičky… Fachman na vesnici vám zavaří výfuk za 300 stovky a má to na počkání., opravený alternátor máte druhý den-repas..

                a tak je to i v servisech na kola…Prostě „profesionálové“ pracují v rukavičkách a nemají rádi babičky, které jim přivezou staré kolo, protože má defekt, popraskané dráty, vytahaný řetěz, naražený ráfek, ulomený pedál …Někdy se k servisákovi ani nedostane a dostane kopačky hned v prodejně., buď řeknou rovnou, že to nedělají- ať jde jinam ,nebo nadsadí cenu opravy. Ti slušnějí ji dají doporučení na nějakého „normálního“ šmudlu – opraváře, který spravuje „obyčejnáí“ kola za „lidovku“…

                0 0
                • tomas.nov8  

                  Možná díky tomu, že cena za práci na Feldě bude větší než hodnota samotného auta? Já mám s autorizovanejma servisama aut celkem dobrý zkušenosti, řekl bych, že ceny nejsou vůbec velký (za práci), něco jinýho je cena náhradních origo dílů. Ale tyhle hospodský povídačky jak jsou díly na Škodovku nejlevnější a že támhle Japonec je nejdražší, to miluju…

                  0 0
                • nox159  

                  Přidám i druhý pohled na věc, zákaznik prijede se starou plečkou, že chce jen tuhle drobnost udělat, kdyz do toho človek sahne a vymeni třeba jen jeden dil kolo prestává fungovat neli začiná se sypat.

                  Chce jen docentrovat kolo → sundvám kolo zjistuju že je prasklá oska ( tak se udelá naboj a dá se oska novy) → zacnu centrovat → zacnou praskat dráty → vymenit ty co praksnou s dalsima 3ma nejde ani pohnout… → prepletení vypletu

                  Kdyby se dalo za 450,– nove cele kolo tak to zakaznika vyjde lepe, ale to on nechce vzdyt se má jen docentrovat ostatni veci jsou v porádku…

                  Pak jde o to jestli chce človek bastlit neco napul, udelat to „nejak“ aby to chvili jelo a nebyt schopný za svou práci dát ruku do ohne s tim že kdyz pak zaklaznikovi jen rekne ze je na kole plno problemu tak, je on za toho spatneho. Nebo se na to vykašlat už predem protože vi, že zakaznik nebude spokojený a ani ten servisák ne protoze delat praci napul treba nechce…

                  Vetsinou jak píšeš o tom šmudlovi co to tem lidem opravi, tak je to často človek, který ani nevi která bije, má doma v dilne hasák a kladivo a tim to konci… neríkám že je to tak u všech ale bohuzel popisuju to s cím se tady setkávám…

                  0 0
      • novas752  

        Leftyny zamykaj natvrdo.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Úplně?

          0 0
        • kubad  

          Lefty (podle verze mají systém RS ) nejsem si právě jistý jak natvrdo zamykají

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Možná se pletu, leftynám jsem pozornosti nikdy moc nevěnoval, ale domnívám se, že ten opravdu pevný zámek byla záležitost starých modelů.

          0 0
          • novas752  

            I nové modely mají pevný lock. Geniální je, že když se ti zavzdušní ovládání, vidle se zamkne. :)

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Aha. Já měl za to, že už to funguje úplně stejně jako u RS nebo Fox. Nové obzory každý den :)

              0 0
              • PavlikXSS  

                Záleží kolik oleje je v patroně, lock může být tvrdý jak beton nebo naopak téměř úplně měkký :) na školení u lefty jsme to právě řešili.

                0 0
              • novas752  

                U některých RS je taky při uvolněném lanku zamčeno. U jiných zase ne.

                0 0
                • 74restart  

                  Nevim kdo jakou verzi lefty videl, ale napr starsi DRL zamykala na tvrdo, PBR kterou mam ted uplne na tvrdo nezamyka a tvrdost zamku se nastavuje interne v patrone oridanim nebo ubranim pruzinovych podlozek. To jak nekdo nade mnou psal ze tvrdost locku zavisi na mnozstvi oleje je kravina. Patrona v lefty musi byt vzdycky precizne odvzdusnena, jinak nefunfuje dobre. Tim padem v ni musi byt vzdy stejne mnozstvi oleje. Pokud ti to nezamyka a chodi treba 2–3cm mas zavzdusnenou patronu. Bezna vec.

                  0 0
    • plzakj  

      Tak hlavne, ze je na tom napsano “cannondale”. Za 38k sis mel koupit novy kolo lowend znacky a neresit naklady na servis. Na to, co jezdis by to bylo az az.

      Chapu, ze se muzes cejtit podvedenej prodejcem, ale tem, co inzerujou kola jako “jezdeno zenou na cyklostezce” bych neveril ani nos mezi ocima. Navic u kazdy bazarovky je pozreba pocitat s urcitou castkou na “dani kola do slusnyho stavu”. 10k mi prijde primereny u tohoto kola.

      Edit: z my zkusenosti high end kola po 2letech toci skoro jenom zavodaci. Normalni clovek ti ho za 2roky nebude prodavat.

      0 0
      • Breakpain  

        Vetsinou ;)…, nejsem zavodnik, udelal jsem si radost vyssi verzi v karbonu a stejne jsem ho s pompezni ztratou otocil do sveta ;).

        Defakto vetsinu kol ve slusnem stavu otocim v prumeru za 1–2 roky – prestane me bavit a chci zmenu…

        Ale uznavam, ze jsem vyjimka. Kolega, ktery uvazuje ekonomicky nad timto pocinanim krouti hlavou. Ja chci funn faktor, tak holt zdimu penezenku.

        0 0
        • plzakj  

          No, zrovna u tebe bych cekal, ze na nem obcas nejakej zavod pojedes? I kdyby ne, spadas do ty my kategorie taky :-). “Funn faktor” = 2 roky na nem rajtujes a davas mu kour a pak ho posles :-)

          0 0
          • Breakpain  

            Trénuju docela dost, beru to docela vážně, ale na závody nechodím krz zdravotní omezení – nějak mě netankuje takové to heslo „hlavní je se zúčastnit“, já jsem na to moc soutěživej a deptalo by mě motat se vzadu – vyzkoušel jsem si to a nedopadlo to.

            Tak jsem si to zařídil tak, aby mě to bavilo – tréninky jezdím sólo a když je čas, dám nějakou skupinovku s kamarády / sjezdovky atp …

            0 0
        •  

          ..tak tomu říkám „užít si jízdu“ ! Úplně jiný pojetí cyklistiky než mám já…Je teda fakt, že u mě je to hlavně o financích.

          Mně osobně by se ale velmi líbilo kola takhle „testovat a užívat“ jako ty !

          0 0
    • Smazaný účet  

      Takze ses vycinkal na vonavce a ted nemas ani na chleba?…smula:DDD

      0 0
      • Breakpain  

        komu se to v podobném věku nepovedlo ;) …

        0 0
        • romachain  

          Jo jo, taky jsem v tom věku věděl kulový, dnes už s nákupem použitých kol nemám vůbec problém, po mnoha a mnoha zkušenostech si troufnu koupit, případně nekoupím protože se nedohodneme na ceně vzhledem ke stavu apod…

          V tomto případě si z popisu nemyslím že koupil kolo za špatnou cenu, ale celkem jistě koupil něco jinýho než si představoval s ohledem na reálnou životnost dílů a taky moc neví co s kolem má a může dělat (viz jízda se zamknutou vidlicí…)

          0 0
        • Pavel  

          Přesně tak! Je mladej, nezkušenej. Teda teď už asi jen mladej. :-)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Ja se klidne prihlasim:) Koupil jsem bajka, krupal cep. Po jeho rozebrani jsem tam nasel dve vymlete palcove loziska. Nova sada lozisek a osy by stala asi trojku nebo tak. Tak jsem nechal vytocil vlozku, udelat novou osu a nejake koncovky a predelal to na metricke loziska:)

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          No já se přiznám taky, v nějakém takovém věku jsem měl doma starého horáka a chtěl ho uvést do chodu. Chtěl jsem to udělat co nejlevněji, takže logicky je nejlepší si to udělat sám bez odborné pomoci, že ano? Bez jakýchkoli znalostí jsem vešel do obchodu a postupně nakoupil vše co jsem myslel že potřebuju, akorát jsem neměl vůbec páru, kolik je vhodné do toho vložit. Dal jsem přes tři litry do hodně dobitého kola a provedl opravy, které by jinak šly zvládnout pod tisícovku se stejným efektem.

          Ke všemu jsem neprovedl opravy kompletně, protože jsem tehdy ani neměl páru, že se například musí měnit kazeta.

          0 0
          • Martin  

            a kdybys byl mileniál, tak zakládáš na B-F témata tohoto typu http://www.bike-forum.cz/…prehazovacka a viníš celé širé okolí :)

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              No do dneška mi přijde docela vtipné, že se mi tehdy podařilo přesmyk i hazku správně seřídit. Takže i když kazeta v záběru střílela řetěz, tak to přehazovalo celkem dobře.

              0 0
            • Pavel  

              Mile co?!?

              0 0
              • Martin  

                http://dfens-cz.com/milenianove/ :)

                ve zkratce mladej vocas, co nic neumí, ale všude byl, všechno ví nejlépe a když náhodou narazí na problém, tak z něj viní všechno od okolí až po Putina.

                0 0
        • novas752  

          Řetěz na mtb mi po 8000km přišel už takovej ojetej. :) Netucha vùbec nic o měnění řetězu jsem pořídil novej a střílelo to (rozuměj řetěz se ničil aby sedla na ojeté komponenty) asi 1000km. :D Ale najel jsem na něm dalších 8000km. Pak šlo všechno zubatý do koše.

          0 0
          • Breakpain  

            V 17 jsem nafasoval prvni slusnejsi horske kolo (cenovka kolem 16tis).

            Brzdy – nikdy jsem nato nesahl

            Retez, kazeta, prevodniky – menit, coze, to se dela? (Ale chapu, proc mi pak zacal v terenu padat retez co chvili …) v te dobe jsem usoudil, ze jezdim tak velkou kudlu, ze to chce lepsi kolo – full :)

            0 0
    • jIrI___  

      K tomu lze napsat snad jen tři věci:

      1. kupovat bazarové kolo je vždycky riziko,
      2. kvůli tomu to chce kolo pořádně projet, zaměřit se na sebemenší pazvuky nebo vůle,
      3. když chceš opičku, musíš mít i na banány (drahý servis Lefty není žádným tajemstvím, ba naopak je na to všude spíše poukazováno).
      0 0
    • Roxteedy  

      Klasický případ…

      Prodejce bych z toho vynechal… Jak on mohl vidět to, co se Tobě projevilo až po 1k km? On kolo vezme od zákoše na protiúčet. Seřídí, umeje a jde dál. Nehledě na to, že je jen zprostředkovatel – kolo si kupoval od majitele, ne? Kdyby ho prodejce měl 200km ojet, aby vychytal případné mouchy, popř. udělal generálku, kdo to zaplatí?

      Předchozího majitele 2 roky ježdění stály jen na ceně kola 30tis. Jestli myslíš, že koupíš jetýho kanóna, který Ti bez údržby bude jezdit do smrti, jsi na omylu. Naopak, jetý bude údržby a výměn komponent vyžadovat podstatně více. A čím víc hi-tec, tím víc.

      U použitého zboží máš možnost reklamovat skryté vady, které mělo kolo prokazatelně už v době nákupu. Nikoli nízkou životnost, či opotřebení. Tj. už se tu někde řešilo, že někdo zjistil, že koupil karbon, kterej byl někde lepenej šroubama. OK, prodejce neupozornil, jasná skrytá vada. Ale řetěz? Zvuky ze středu? Výměna ložisek? Servis vidle? To je prostě u jetýho kola nereklamovatel­ná věc.

      A že Ti servis pomlouvá konkurenci – i taková je realita. Samozřejmě máš teď výčitky, že si to nekoupil u nich, viď? :) A je fakt, že když jezdíš na servis k prodejci, snáze se pak o závadě komunikuje…

      Být tebou, nechám opravit a jezdim…

      Já bych jetý kolo nikdy nekoupil. Ale to je muj subjektivní názor. Výše uvedené jsou jasná fakta.

      Držim palce, ať si spokojenej!

      0 0
      • budíček  

        prodejce bych určitě z toho nevynechal, on kolo prodal, on je odpovědný, v tom případě to není prodejce, ale nějakej pokoutnej vekslák, slušný prodejce prodává jen slušné a solidní produkty, prodejce je blb, že vzal kolo na svou prodejnu a prodal něco o čem nemá ani potuchy co prodává, onehdá jsem řešil jednoho blba z Loun cykloprodejce nějakej Chrobák, fakt zážitek, no co, poslal jsem na něj živnostňák a ČOI-ku

        0 0
        • novas752  

          Však to je jasný, prodejce může za to, že po 1000km ojel řetěz a křupe mu střed! :D

          0 0
        • Smazaný účet  

          WTF četl jsi vubec co má za problém? Za prvé nesprávně užíval kolo a za druhé většina problémů vznikla opotřebením.

          0 0
          • Roxteedy  

            +1

            Navíc, zakladatel píše, že prodejce je zkontaktoval a předal peníze. Z čehož usuzuju, že prodej probíhal mezi současným a minulým majitelem.

            0 0
    • SkejT  

      nechapu lidi co si koupi ojetou vec a mysli si ze je ve stavu nove.

      0 0
    • freerider159  

      A co čekáš, že to kolo bude jako nové z fabriky?? Kupoval jsi ojetou věc. Mi křupe střed při celodenní vyjíždce v bahně.. řetěz vytáhneš klidně za 700Km, ložiska taky odrovnáš v hnusném počasí. Co se týče lefty , tak nevím proč píšeš že není možné aby šla při zamčeném stavu promáčknout, když byla používána ženou :-D :-D stačí zavzdušněný lock, nebo v zamknutém stavu jedeš přeš díry. Taky je třeba srovnat dráhy. Všechno je to normální opotřebení.

      …Kolo bylo dle prodejce, který prodej zprostředkovával, po servisu a připraveno k prodeji. – Ano, u něj to tak nejspíše bylo připraveno..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.