• Frisbee

    Zdravím bikeři. Momentálně je na cestě ke mě nová Reba SL 100mm 2009. Zajímal by mě Váš názor na úpravu od Tuning-testu. Na stránkách je cena 800Kč, s dopravou se vlezu do 1000. Šli by jste do toho? Na test jsem měl neupravenou rebu 2008 a dalo by se říci, že mi její nastavení vyhovovalo.. Nebo myslíte, že bude vhodné pouze nastavení tlaku v komorách (ne podle tabulek, ale pocitově) stačit pro mou hobby (max 3000km/rok) potřebu. Zajímá mě hlavně co by mi přinesla ona úprava. Díky za Vaše názory!

    0 0
    • MlokCZ  

      Úprava umožní dvě věci. Zlepšit citlivost na magickou hranici odtrhu 5kg. Tady si můžeš změřit svůj kousek, jak na tom je a o kolik si pomůžeš (pokud máš extrémně dobrý kus kolem 7–8kg, tak už rozdíl nebude tak moc velký, pokud průměrný kolem 10kg, tak rozdíl je už znát hodně a pokud nějaký mizerný kus, tak tam by byl rozdíl obrovský). A pak změnit průběh (snížit/zvýšit progresivitu). U obojího musíš vědět sám, jestli to chceš.

      Za mě můžu říct, že rozdíl mezi upravenou a neupravenou Rebou je velký a to i v případě u-turn verze, která není tak progresivní a není tedy třeba u ní upravovat průběh.

      0 0
      • Frisbee  

        Možná velká troufalost, doufám, že to nevyvolá flame… ale mohl by jsi mi prosím popsat, jak si mám změřit velikost odtrhu na své vidlici?? Nepochybuji, že to najdu v nějakém threadu, ale… Díky moc

        0 0
        • MlokCZ  

          Máš pravdu, bylo to tu napsané už mnohokrát. Jen stručně. Sundáš přední kolo, postavíš kolo vidlicí na váhu a pak postupně zvětšuješ sílu na řídítka dokud se vidlice nepohne do zdvihu. Váha odpovídající momentu kdy se vidlice pohned do zdvihu je odtrh. Váha samotného kola se samozřejmě do toho počítá, tedy žádné nulování váhy po tom, co dáš kolo vidlicí na váhu. Komplikovanější je pouze měření nízkých odtrhů, kdy už jen po položení kola vidlicí na váhu jde vidlice samotnou vahou kola do zdvihu. To je ale někde cca od hranice 5–6kg (samozřejmě dle váhy konkrétního kola), takže tohle se u neupravených vidlic stává jen vyjímečně.

          0 0
          • Svět videa  

            a proč tam to přední kolo nemůže zůstat? kvůli zkreslení při stlačení pláště? zkreslení je podle mě větší když sundáš přední kolo a bike je v nepřirozené pozici šikmo dolu…

            0 0
            • MlokCZ  

              Bez něj se to měří lépe a hlavně nemusíš řešit nějaké odečítání váhy za váhu předního kola. A pak, co je také velmi podstatné, metoda je pro všechny stejná, tedy výsledky porovnatelné. Vidlice je také přibližně kolmo na váhu, tedy odthr je váha odpovídající skutečné síle potřebné k pohnutí do zdvihu.

              V reálu pak stejně dle situace působí síly na vidlici s odlišných směrů a podstaté je pak výsledná složka ve směru vidlice.

              0 0
              • Svět videa  

                když se tenhle způsob měření ustálil, tak nemám nic proti, jen jsem se ptal …

                … jsem si to šel zkusit… zhruba 6,5 – 7 kg

                (psal jsem ti na ICQ, asi tam nejsi)

                0 0
                • Svět videa  

                  při těhle hodnotách asi nemá cenu „tunit“, že?

                  0 0
                • Deathklaat  

                  Dneska jsem taky zkoušel změřit odtrh.Tedy poprve s novou MZ 55ATA2.Došel jsem taktéž někde k 7 kg.Šlo by tedy po upravě dosti poznat,pokud bych se dostal třeba pod těch 6 kg?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    7kg x 5kg už tak velký rozdíl není. A jen pro ověření, po tom, co jsi dal vidlici na váhu, tak si v podstatě téměř ani nemusel se dotknout řídítek (kola) a už šla vidlice do zdvihu? Protože to kolo, co máš v profilu nebude mít k těm 7kg na váze daleko samo o sobě, tedy k tomu stačí přidat 0,5–1kg na řídítka a pohned se do zdvihu?

                    Ne pro každou vidlici platí, že lze upravit na těch 5kg, netuším, jak je na tom ta 55tka.

                    0 0
          • vikicek  

            Já tohle pořád nechápu .. přece když si podhustím vidlici a pořádně ji namažu a vyčistím stíráky, tak sklouzne skoro sama … ale  každý má vidlici nafoukanou na svoji váhu ne? Když je někdo těžkej a má hodně nafoukanou vidlici, tak je potřeba vyvinout větší síly, aby šla do zdvihu. Aby byly tyhle měření porovnatelný, tak by musel každej foukat stejně ne?

            0 0
            • Tomínos  

              Tu větší sílu na to aby šla do zdvihu by ti měla eliminovat negativní komora, případně pružina.

              0 0
            • jecnak  

              V kazde vidlici jsou dve pruziny, ktere tlaci proti sobe a zajistujou tak, ze i kdyz treba sjizdis z obrubniku a vidlice vysune spodni nohy do maxima, tak nezazni kovova rana a ani te to nekopne do rukou. Teoreticky by ty pruziny meli byt v rovnovazne. To mereni odtrhu nezavisi na tom jak je vidlice nafoukana, pokud je nafoukana „dobre“ = tlaky jsou v negativce i pozitivce stejne. Prakticky by se melo jednat o sily, ktere brani vidlici v kazdem okamziku jejiho zdvihu jit dal do zdvihu, pominu-li silu pruzin a nejsem-li na dorazu.

              Pomijim ted nastaveni schvalne umrtvujici citlivost – min v negativce, ruzne inteligentni systemy tlumeni atd.

              0 0
              • Wojtek  

                tak to se mýlíš,v mojí staré suntource(tušim XCT-lo,75mm),dvě pružiny nebyly,takže si třeba představ jízdu přes kořeny,to byly rany a randál,jako kdyby si střílel z brokovnice,a pak jak sem přešel na suntou XCR lo,tak sem si říkal ,jaká se to spervidlice

                0 0
                • Vilém  

                  No tak tam byl gumovy doraz nebo neco podobneho. Kov na kov to urcite nechodilo.

                  0 0
                  • Wojtek  

                    bylo to kov na kov

                    ale trochu sem to změkčil tím,že sem pod ty šrouby naspod tady nějaké gumové těsnění,takže to nebyli zas takové rány,ale pořád to bylo hrozné

                    0 0
                • jecnak  

                  Dobre, no tyhle drzaky predniho kola za vidlice nepovazuju a ani ty supermarketovy vykriky techniky ne.

                  0 0
              • krokus  

                Nevím proč, ale v upravené Rebě (zvýšená citlivost, snížená progresivita) musím vozit různé tlaky v pozitivce a negativce, cca 80 × 60 – jinak bych se nedostal na potřebný zdvih. Ale není v tom problém, vidlice chodí parádně. Už tady psal i někdo jiný, že upravenou Rebu fouká podobně.

                0 0
      • TC  

        A v čem spočívá úprava Reby? U ní se snad nic nevyměňuje jako třeba u Epicona, takže to je „jenom“ nějaký seřízení?

        0 0
        • jecnak  

          Pochybuju, ze by se tu o tom chtel Milan sirit, ale pocitam, ze vymeni provozni naplne a da nejake sve lepsi. Vymeni nektere tesneni a zrejme i upravy prutokove ventily na tlumici a poud je to treba tak i prelisuje futra. Tolik moje spekulace.

          0 0
          • Michell  

            Přelisování nových futer – zajímavé, ale asi nebude v základní ceně. Výměna originálních náplní – citlivost může teoretickyovlivnit olej s lepší mazací schopností. Výměna těsnění – v tom bude asi největší kouzlo a to si opravdu sám udělá jen málokdo. Úprava průtokových ventilů – proč? Má v tom Reba problém?

            0 0
            • jecnak  

              Doporucuju si znova precist posledni vetu v prispevku na ktery reagujes.

              0 0
              • Michell  

                Já nejsem slepý ;-) Ale tohle je přesně to téma, které tady spoustu lidí zajímá nejvíce a o kterém se vejvíce mlží. Ty uvádíš zajímavé postřehy a já se je pokouším rozvíjet. Nic víc, nic méně.

                0 0
            • Michell  

              Ještě k té výměně těsnění. Ukazuje příliš velký odpor originálního těsnění na jeho předimenzovanost? Nesníží se výměnou těsnění za neoriginální jeho životnost?

              Podobné úpravy totiž provádí Plh v Ebolabikes. Při výměně těsnění v tlumiči Maitou Swinger použil nějaké, které si nechával na zakázku vyrobit a údajně mělo být lepší. Výsledkem však bylo to, že těsnění odešlo 2× dříve, než to originální. Vzhledem k SPV jsem změnu citlivosti příli nezaznamenal.

              0 0
        • MlokCZ  

          Nějaké povědomí o tom mám, ale přesně detaily neznám. Tady je to právě o těch znalostech jak na to.

          I právě přesto, že se nedějí takové zásadní věci jako předělání z mazání vazelínou na olejové nebo výměna stíráků, tak i přesto u průměrného kusu Reby se dostane odtrh z cca 10kg (průměrný kus) na těch magických 5kg.

          0 0
      • pustipav  

        Ahoj, ja tomu porad asi moc nechapu… v cem ta uprava spociva? Nerozumim, co lze menit na takto hotovem produktu, kde navic obe pruziny jsou vzduchove.. vzdyt za nejakou upravu by se dalo povazovat vymenit vnitrek te vidlice, a to zas preci nemuze stat 800 Kcs?

        Jinak jeste poddotaz..

        mam Sid, ale starsi, cca 03, dual air, a at delam co delam, vidlice mi prijde nejaka malo citliva – nevim, jesli jsem rozmazlen foxem, ale myslim, ze neni problem v nejakych pasivnich odporech apod, protoze vyfoukla se hyba naprosto lehce.. problem je, ze kdyz nasednu, budto splaskne a pak uz je zase tvrda v chodu, protoze jen ten pocatek je hezky citlivy, nebo je kdyz nechci aby po nasednuti tak zajela, tak je uz tvrda od zacataku chodu..

        Toto mi fox nedela, po nasednuti sice lehce zajede, ale chod je i na dale hezky mekky, nechodi na doraz.

        0 0
      • Necris  

        Tak mě tenhle „test“ zaujal, že jsem to zkusil. Reba 2012 – 5,4–5,5 Kg. Jsem zas divnej a mám divnej kus, nebo obrovský kus štěstí ?

        0 0
        • kubad  

          spíš s to blbě změřil :D nebo tam máš nějaký vaklík

          0 0
          • Necris  

            Nebo se nám tu na kolejích deformuje gravitační pole. Závist je svině. Schválně zkusím někdy jinou neprehistorickou Rebu, třeba bude podobná.

            0 0
            • kubad  

              vím co to je 5,5kg na odtrhu a u zanovní Reby :D by to byla velká haluz, ale možné je vše

              0 0
        • MlokCZ  

          Jak jsi to měřil? 5,5kg je někde na hranici toho, že nemusíš tlačit žádnou silou na řídítka a vidlice se sama pohne do zdvihu pouze vahou kola.

          Není to náhodou tak, že jsi musel na řídítka působit silou 55N (tedy odpovídající 5,5kg)?

          Pokud ano, tak bys měl klasickou průměrnou Rebu s odtrhem někde kolem 10–11kg (dle váhy kola).

          0 0
          • Necris  

            Spíš jsem asi to kolo jinak umístil. Váha byla na židli, takže ta přední část rámu asi netlačila takovou silou jako když je na zemi. Holt siločáry většiny kola mířily mimo střed misky. Zkusím to znovu s miskou na zemi, asi to bude víc, ale ne 2× tolik myslím. Dost závisí na tíze kola a vidlice že ? 2012 je určitě lehčí než 2k8 /asi, hádám/

            0 0
            • Smazaný účet  

              tihu kola muis zapocist…odtrh je pak vysledna hmotnost va vaze pri niz se vidle pohne (teoreticky bys mohl odecist hmotnost spodnich nohou,a le to nikdo nedela aby v tom nebyl bordel..)

              0 0
    • jecnak  

      Jestli ti jde nova Reba, tak bych na ni najezdil nejake hodiny, pak dal do oficialniho servisu na servisni prohlidku kvuli zaruce a koncem sezony ji dal Milanovi. To uz bude vidlice zajeta a bude potreba stejne vymenit oleje.

      0 0
      • Frisbee  

        Díky to je rozumný názor. Ptám se výhledově..

        0 0
        • jecnak  

          Problem je hlavne v tom, ze vidlici musis dat do autorizovaneho servisu aby ti bezela plna zaruka. Od toho se odviji ostatni. Snad me nekdo doplni, ja svoji Rebu kupoval dost davno a navic u znameho, takze jsem tohle vubec neresil.

          0 0
    • Bafoon  

      Přesně jak ty – váhal jsem jestli upravovat svoji rebu nebo ne – přeci jen jsem od vidlice za xxtisíc kč očekával už vysoký nadstandart, nakonec jsem se opil rohlíkem že to JE dobrá vidlice v základu a neřešil to i když pocitově proti předešlé vidlici S XCR byl jen v tom že mi nechodila nadoraz a trochu lepší chod. Pak jsem si při přestavbě změřil samotný odtrh vidlice a jak píše mlokcz měl jsem kliku na mizerný kus s odtrhem tuším kolem 13kg při 100/100psi na metrák váhy. Takže lákadlo 5kg odtrhu či lépe řečeno cokoliv pod 8kg mi zase začalo vrtat hlavou.

      Ted jsme kamarádovi vybrali epicona nakonec i od TT a tak konečně vím o čem to je ta magická hranice odtrhu. Ta upravená vidlice měla i po rozbalení tak sametový chod že to se s mojí rebou absolutně nedá srovnat. Nakonec to dopadlo tak že první projížďku co byl epicon ustrojený jsem jel já a kamarád jel mého DC  s rebou :-Dvidlice vysloveně hltá každou nerovnost, krásně využívá max.zdvihu přičemž na doraz šla jen v extrému. Jízda po pražcích nebo zaschlém traktorovém vzorku – to je pastva pro oko, jak ta vidle maká :-)

      tedy za sebe můžu říct při srovnání neupravená reba race / upravený epicon 09 že ten rozdíl je sakra poznat čili nevím jak to Milan dělá ale dělá to pekelně dobře

      ps.: solidní reklamka ale co, ptal jsi se na dojmy ;-)

      0 0
      • kubad  

        :-) krásné srovnání, ale o tom to právě je – srovnat ty vidlice vedle sebe pak to člověk rychle pochopí

        0 0
        • MlokCZ  

          Akorát pak může nastat trošku problematická situace, kdy mám Talase s odtrhem o trošičku horším než těch magických 5kg a vím, že upravená Reba, upravený Epicon, prostě upravené kde co bez snižování zdvihu je ještě o něco citlivější (a o pár kouskách upravných pružinovek s odtrhem ještě znatelně pod 5kg ani nemluvě), ale že když nehodlám oželet rychlé snižování zdvihu, že mám smůlu.

          Uvidíme, až se objeví nějaký upravený Talas 09, jestli přepracovaný Talas systém dovolí se k té magické hranici odtrhu ještě více přiblížit (když je tam teď méně věcí o něco zvyšujících odtrh).

          0 0
          • MlokCZ  

            A nejhorší je, že tu upravenou Rebu mám v ruce každou chvíli, když ji mažu silikonem, takže mi to pořád připomíná, že je na tom s citlivostí o trošičku lépe :-)

            0 0
          • vlk  

            Problém nenastane, pokud se smíříš se snižováním u Epiconu TAD :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Nemám teď poslední informace, zda není nějaká změna, ale i u Epicon TAD x klasický Epicon byl nepatrný rozdíl po úpravě ve prospěch klasické verze.

              0 0
              • MlokCZ  

                A ještě bych přišel o regulaci low speed expanze na korunce (samozřejmě beru, že high speed by byla dodělaná). Tohle už by až tak nevadilo, ale další detail do srovnání. Ten systém snižování by mi vadil více.

                Kdybych stavěl nové kolo po dílech, tak bych o upraveném Epiconu TAD uvažoval taky, ale když jsem koupil Talasy s kolem (tedy za dobrou cenu v kompletu) a už je mám upravené, tak měnit určitě nebudu.

                0 0
              • vlk  

                No záleží, jak to upravíš, pokud vyhodíš s pružící patrony tu pružinu s koncouvkou co se stará, aby šel měnit zdvih vždy jen v určitém rozmezí(tedy změníš vidlici tak, že páčkou ovládáš snižovíní z max zdvihu plynule až do minimálního), tak není důvod.

                Tlumič je tam stejný, vnitřní i vnější nohy včetně stíráků a těsnění jakbysmet a u pružící patrony pak zbyde stejně těsněný píst jako u klasické verze.Tedy v rámci odporů to samé co klasická verze. Jediný rozdíl by mohl nastat v možnostech-v rozdílném nastavení progresivity, což TAD mi vyhovuje jak je. S lowspeed a high speed kompresí máš pravdu. Dodělával jsem si  high speed, ale asi v této oblasti nemám dostatek informací, protože se mi nepodařilo ji seřídit, tak aby mi vyhovovala, tak jsem ji nakonec vyhodil a mám klasiku.

                Talase jsem jel jednou, tak nedokáži říci, zda je pro mne high speed a low speed komprese výhoda.Co srdce nepozná, po tom netouží (hlavně jsem si nepřišel na to jak si ji nastavit pro sebe, aby mi vyhovovala) :) Nicméně jako starý zastánce pružiny a olejové lázně jsem z Epiconu docela překvapen, co se z něj dá vytáhnout.

                   
                0 0
                • nobody  

                  jaké si nakonec dal stíráky? V jiném threadu jsi psal, že původní ti nesedí a že budeš dávat jiné.

                  0 0
                  • vlk  

                    Zatím jsem nechal původní, neboť jsem jiné nesehnal-nechci je objednávat, potřebuji je nejdřív vidět a přeměřit.Stejně teď na kole moc nejezdím(není čas),snad až o prázdninách­.A nebo si je přeměřím, jak budu repasovat vidlu na přítelčině kole.

                    0 0
          • kloubik  

            Sice jsem se o změny mezi 08/09 nezajímal, ale zrovna jsem četl o Fox vidlicích pro rok 2010, kdy asi dochází k významnějším změnám.

            Ohledně Talase by měly být sníženy odpory, všechny vzduchové vidlice by měly být více lineární a zřejmě dojde k upravení vnitřního nastavení komprese pro větší citlivost, viz:

            „Other updates include new left- and right-handed remote levers, more linear spring curves for all air-sprung forks, lower friction on TALAS models as well as bigger and more ergonomic TALAS travel-adjust knobs.  Last year’s somewhat heavy-handed compression tune updates have also been backed off a bit to regain a plusher feel.“

            Jinak na mtbr.com jsem četl krátké uživatelské review Talase 2010, kde uživatel píše, že využívá absolutně bez problémů plně zdvih, což se mu dařilo u 2008 Fox float 140 mm jen u Push-nuté verze, a před úpravou vůbec.

            0 0
            • kloubik  

              Ještě doplním, že ve stejném článku jsou informace i k novým tlumičům, kde by měly být změny v nastavení/úpravě Propedalu, aby při jeho zapnutí zůstala zachovaná citlivost tlumiče na menší nerovnosti.

              0 0
            • MlokCZ  

              Tak to vypadá, že se to opět otáčí zpátky správným směrem a už i neupravené verze Talasu by zase mohla být vynikající.

              0 0
              • milan1  

                Tyhle zprávy jsou opravdu hodně zajímavé, všichni, kdo jen papouškovali FOXáckou předchozí vizi o pojetí vidlic z poslední doby by se mohli chytit za nos.

                To, jak jejich vidlice chceme a požadujeme už přestavujeme přesně podle požadavku zdejších jezdců a Fox nám najednou takhle dává za pravdu. Takže shrneme, podobná provedení, jako  2010 tady jezdí již v dostatečném množství a budeme se opravdu těšit na změnu přístupu.

                Tohle přesně je kapitola o filosofii odpružení a to, co by mělo splňovat to nejkvalitnější v oboru.

                Není tohle dobrá zpráva ? :-)

                  
                0 0
                • Michell  

                  Naprosto! Přidám i definici toho nezřejmého pojmu „filosofie odpružení“.

                  Pokud je „filozofie“ poznání všech věcí z jejich posledních čili nejvyšších příčin, získané přirozeným světlem rozumu, je pak „filosofie odpružení“ poznání všech věcí týkajících se odpružení z jejich posledních čili nejvyšších příčin, získané přirozeným světlem rozumu.

                  Jen teď nevím, jak to zapadá do kontextu. Zdá se mi, že nezapadá. Tak radši půjdu spát :-).

                  0 0
                  • milan1  

                    Nevím, do jakých výšin filosofie jsi se dopracoval v tak pozdní hodinu ale možná by se ti hodilo i zcela běžné poznání, že termín filosofie je používán a i zde je použit v běžně známém a nikoliv neobvyklém smyslu.

                    Kdyby potřeboval nějaké potvrzení, tak si ujasni ve wikipedii něco termínů, třeba zrovna tento.

                    „Ve 20. století se začal název filosofie používat v širším slova smyslu i pro vypracované systémy náboženské a školy moudrosti, a mluví se tedy i o filosofii indické, čínské nebo africké. V anglicky mluvící oblasti se běžně hovoří i o „filosofii“ ve významu např. firemní strategie nebo záměru a tento zvyk se přenáší i k nám. “

                    0 0
                  • treatt  

                    Tak ona je nejjednoduseji a velmi vystizne filosofie nazyvana jako kladeni si otazek…

                    Pri pouziti teto proste definice vyplyva – kdyz se ptas po puvodu byti, je to filosofie. Ptas-li se po obecnem, a priori, pristupu vyrobce k pojeti odpruzeni, je to otazka v oblasti filosofie odpruzeni ;)

                    0 0
                • treatt  

                  Neni, budes mit min fajnovy prace na foxynach :)))

                  Ale tak uvidime, treba nakonec prijdou takovi tragedi, jako ja a dovali staryho lisaka :-D

                  0 0
      • Lister  

        sakra už se těším až toho epicona koncem týdne tesnu, jsem zvědavý jak si povede oproti mému domácímu stádu – budu srovnávat hlavně s pružinou, která je u mě zatím v citlivost TOP :-)

        0 0
        • Michell  

          Jestli myslíš prižinovýho Blacka, tak to ti říkám na rovinu, že to tedy TOP není.

          0 0
      • soc  

        Velmi podobný příběh, ale měl jsem vidlici Suntour RUX, odtrh kolem 11kg. Pro mladou jsem kvůli její váze koupil Epicona TT, zbytek už popisuješ víceméně Ty.

        Prostě Milan ví co dělá a dělá to dobře.

        0 0
      • mill  

        Nerikej ze foukas 100/100 psi pri 100kg? Ja mam 70 kg a na Rebe Race foukam 100/100 a pri beznym jezdenim jsem tak 1–1.5cm od dorazu. Kdyz vyjimecne neodolal a skocim si tak jsme i pod 1cm od dorazu. Pri 100kg a techdle tlacich bych musel porad byt na dorazu

        0 0
        • Dvain  

          Reba SL: vážím 70, foukám 70. Kořeny do 5cm necítím a na doraz nechodím. Myslím, že 100 při 100 bude pohodlné.

          0 0
          • mill  

            Jeden cas jsem zkousel jezdit 80–80, na doraz jsem nechodil ale uz jsem mel strach ze me moc nechybi. Jak tak koukam asi zkusim zase snizit, ono na tech poslednich 5mm pred dorazen je treba asi fakt velka sila.

            0 0
            • Dvain  

              Reba (neupravená) je tak progresivní, že snad ani na doraz jít nemůže:-)

              0 0
        • Bafoon  

          :-) 100/100 bylo na zdvih 100, ted když jsem ji přetěsňoval a zjistil jak jednoduché je přehazovat zdvihy tak jsem ji předělal na 115mm patrně sem se ustálil na vyhovujícím tlaku 80 negativka a 100pozitivka. SAG je celkem velký cca 3cm nevyužitý zdvih je asi 0,5cm a na doraz jsem ji dostal jen jednou když jsem ji chtěl dostat na doraz… :-)  ale moc neskáču spíš rýchlé sjezdy šotolinou kořeny apod olej 2,5W tlumení na zajíčkoj max

          0 0
          • Dvain  

            Proč máš v negativce jen 80? Nesnižuje to zbytečně citlivost? Foukám většinou tak, že nafouknu pozitivku na požadovaný tlak a pak foukám negativku do té doby, než nohy začnou pomalinku zalézat. Výsledná citlivost je parádní…

            0 0
            • Bafoon  

              hmm nevim – zkouším. Ono mě to ladění chytá jen občas, ted to vozim takhle a přijde mi citlivější než před tím – chvilku to tak budo vozit a pak vyzkouším jiné nastavení (třeba tvůj postup ;-) )

              0 0
              • mill  

                souhlasim s Dvainem, na negativce mam stejnej tlak jako na pozitivce kvuly citlicosti, proste foukam dokud nezacne noha zajizdet

                0 0
                • iX.tlan  

                  Ahoj, myslím, že je to k tématu, tak to dám sem. Není to Reba, ale Sid race 09 dual air (100mm). Předpokládám, že systém bude zcela stejný.

                  Manuál říká: „Negativní tlak by měl být vždy menší nebo roven pozitivnímu tlaku, v opačném případě bude mít vidlice snížený zdvih.“

                  A tady je otázka, zda se níže popsané děje jen u mého kusu nebo je to normální projev.

                  Přestože negativku foukám o 20 méně než pozitivku, tedy 80/100, po projetí dojde ke snížení zdvihu skoro o 5%. Dle indexace na noze je to dobře čitelné. Když jsem nafoukal 100/100, tak se po projetí snížila o 8%. Naopak do plného zdvihu nevyjíždí při odpouštění postupně, ale jakoby vyskočí až při úplném vypuštění negativky.

                  Tipuju to na nějaký O-kroužek, ale nerad bych, aby odkládanou opravou (pokud je nutná) něco dalšího uvnitř odešlo. Pokud nic jiného krom ztráty pár mm zdvihu nehrozí, nechám to napodzim a spojím s výměnou oleje.

                  0 0
                  • kyl  

                    Máš olej nad pístkem?

                    0 0
                    • iX.tlan  

                      Dík, jestli tím myslíš že by to mohlo být pouze suchou pozitivní komorou – viz obr., tak jí večer otevřu a zkontroluju.

                      0 0
                      • Darius  

                        Muj SID Team 100mm se chova podobne… drive na RVL jsem byl zvykly foukat cca stejne tlaky do + i – komory. U SIDa mi tento postup taky „zere“ zdvih. Foukam tedy – komoru o nejakych tech 10–20 psu min nez + a funce zda se netrpi. SAG je 20–25%, vidlice je slusne citliva a nejakých par mm „chybejiciho“ zdvihu neresim.

                        Cilem by melo byt mit vyhovujici fci vidlice a ne stejne tlaky v komorach.

                        Nad pistekm olej mam.

                        0 0
                        • iX.tlan  

                          Mám jí celkem krátce a považuji za lepší se tady optat, než něco zanedbat a poté řešit třeba finančně mnohem náročnější opravu. Faktem je, že jsem si toho všimnul právě díky té indexaci na noze, funkčně je ok.

                          0 0
                          • Darius  

                            Jasne, rozhodne zkontroluj olej na pistku (je to zalezitost 2 minut), buh vi kolik a zda vubec ho tam Cinan nalil. Po cca 200–500km neni od veci zkontrolovat i mazaci olej v nohach…

                            0 0
                            • iX.tlan  

                              Dik, nad pistek se mrknu jeste dnes vecer po praci, weekend jeste pojezdim a pristi tyden ji rozdelam celou, tech 500 km ma uz urcite, aspon se presvedcim, ze tam cinan nenechal i nejakou tu hlinikovou šponu :)

                              0 0
                              • Darius  

                                Pokud jeste nemas, tak tady je par obrazku rozborky SIDa od antucha (viz vlakno „navod SID race 2009“) + samozrejme neco se vali na webu sramu, abys vedel co te ceka. Ja kdyz do neho lezl, tak mi vubec nesly odklepnout vnitrni nohy, abych je mohl vytahnout… chtelo to jen se nebat a pouzit trochu sily.

                                0 0
    • jIrI___  

      Pořád se tu řeší jen Reby a Epicony. Zajímalo by mě, jestli máte někdo od Milana upraveného Recona Solo Air (pokud je vůbec upravuje). Ta jeho mega progresivita mi leze čím dál víc na nervy.

      0 0
      • MlokCZ  

        Recon určitě upravit lze a už jich Milan určitě více upravoval (vůbec netuším přesně, ale o pár případech vim a celkově jich muselo být mnohem více). Ale u Reconů upravených jsem moc nezkoušel (ty případy, o kterých vím mi nejezdí v blízkém okolí), takže netuším jaký je potenciál změny rozsahu progresivity a ani jestli i Recon se dostává na těch 5kg nebo ne.

        0 0
      • Mamut  

        Mam a trocha sa ta progresivita zlepsila. Bol by som radsej za este linearnejsi chod, ale uz sa to da rozumne pouzivat. Predtym to prehravala na celej ciare s Judy XC'00 s pruzina/olej. Odtrh sa tiez zlepsil, aj ked aj ten by sa mohol viac. Nie som schopny nijak tieto pocity kvantifikovat, mam len digitalnu vahu a charakteristiku tovarnej konstrukcie som ani nemeral.

        0 0
        • jIrI___  

          S odtrhem jsem spokojený, jde mi hlavně o tu progresivitu.

          0 0
      • stanin  

        Citlivost se zlepšila výrazně (neměřeno, jen pocitem). Na progresivitu Milan rovnou říkal že u Solo Air s tím moc dělat nejde, ale trochu lepší to je. Neupravenej jsem dostal tak 1,5 – 2 cm od dorazu, upravenej asi 1 cm. Zároveñ jsem nechal zvednout zdvih ze 100 na 115, takže dohromady tam těch 100 mm využitelnýho chodu bude.

        0 0
        • jIrI___  

          Škoda s tou progresivitou, zas se mi nechce dávat za „malou“ úpravu progresivity (citlivost bych bral už jen jako bonus :) ) téměř půlku toho, co mě samotná vidlice stála. Nechám si to uležet v hlavě a na příští rok se uvidí :)

          0 0
          • jecnak  

            Muzes to spojit s pravidelnou udrzbou, kterou stejne jednou za cas udelat musis.

            0 0
      • dieegoo  

        Jóóó, to mi taky vrtá v hlavě, jestli má smysl Recona na tuning posílat a nebo ne. Progresivita je u něj fakt odporná a citlivost by možná mohla bý taky o fous lepší. Teď z jara je po servise, tak to asi nechám do podzimu být a pak až by šel na výměnu oleje, tak místo do servisu ho pošlu k Milanovi a nechám se překvapit.

        0 0
        • Mamut  

          Z hladiska toho, ze aj po uprave to stale nie je zazrak vidlica, tak sa neoplati. Z hladiska toho, ze bez upravy je uplne nahovno, je ta uprava skoro nutnost a asi jedine riesenie.

          0 0
          • dieegoo  

            Ono ve finále by bylo asi nejlepší poslat Recona do světa a s minimální příplatkem pořídit upravenýho Epicona.

            0 0
          • dieegoo  

            Schválně jsem postavil kolo na váhu, abych změřil odtrh, sice to na té digitální nejde uplně snadno, ale naměřil jsem v různých pokusech ± 13 kg, což je asi celkem dost, podle toho, co tu čtu, takže něco na tom, že recon nestojí za moc, bude :)

            0 0
            • jIrI___  

              Já mám na svojem odtrh tuším kolem 8 nebo 9 kg. Už si to přesně nepamatuju, ale do jednoho vlákna kde se řešila právě citlivost jsem dával i komplet graf.

              0 0
              • dieegoo  

                Doufám teda, že postup byl správný – sundat kolo, postavit ho na váhu, nechat ustálit a pak tlačit na řidítka do doby, než se vidle pohne a v tu dobu odečíst hodnotu.  Jinak 8 a 13 je celkem rozdíl :/

                0 0
            • mera  

              13kg nic nejni, já měl před úpravou na R7 co byla pořízená s rámem odtrh přes 30kg – to bylo maso :oD Teď nádhera, jezdí vlastně sama…

              0 0
              • Bafoon  

                no nekecej! :-D ted jsem „výhodně“ vyměnil kamarádovi na krose svoji vzduchovou suntourku (ta byla tuším kolem 14kg) za jeho novou rst neon a ta má odtrh 30–31kg jsem myslel že takhle luxusní jsou jen levné rst u R7 bych čekal lepší i když je to R7 :o)

                0 0
      • AleZ80  

        Ahoj všichni,

        neposbíral za ty roky někdo další zkušenosti ? Má smysl posílat Recona SL AIR do T-T ?

        0 0
        • mastihuba  

          úprava u Rekona nebyla nijak markantní, velký rozdíly nečekej. Progresivita se snížila jen nepatrně.

          0 0
          • AleZ80  

            Ta progresivita mi ani nevadí, alespoň to furt nemlátím na doraz. Spíš mi jde o to, aby byla vidle citlivější v těch prvních 5cm zdvihu ? Myslíš teda, že má smysl ho tam poslat ? Dík.

            0 0
            • mastihuba  

              rozdíl v citlivosti jsem teda moc nepoznal, ale to je kus od kusu jiný. Pokud se ti zdá málo citlivej tak ho prodej a kup si od milana epicona. :)

              0 0
              • AleZ80  

                To by se asi nevyplatilo. Těžko říct kolik bych dostal za sezónu jetýho Recona a jak dlouho by trvalo než bych se ho zbavil. Navíc se tu občas objevují nářky ohledně výdrže těch Epiconů.

                0 0
                • kubad  

                  nesmíš věřit všem pověrám co kdo píše, je potřeba rozlišovat.

                  jeden z místních useru tady hlásá pověry o vaklu v Epiconu, nakonec se zjistilo že měl povolené hlavové, taky je potřeba rozlišit Epicona z TT který má doladěné pouzdra na olejové mazaní a seriové doma upravené Epicony na olej které vakl mají protože ta původní vazelina ji vymezuje.

                  Když vemeš cenu servisu tunigu + něco bys za tu vidlici na bazaru určitě dostal, tak to už zase extra daleko od Epicona z TT nebude, ale je to na tobě

                  0 0
                  • mastihuba  

                    ja měl rekona u milana kvuli velké progresivitě a ta se nijak extra nezlepšila, sám mi to potvrdil, citlivost se po úpravě dostala tak na 7–8kg, ale to jsem nikdy extra nepoznal. Za mne tunit rekona nema moc cenu.

                    0 0
                    • kubad  

                      jasné, on tunig je vlastně i komplet servis takže pokud se to takhle spojí tak ten tunig zase tak drahý není. tak sem to myslel,

                      0 0
                      • mastihuba  

                        jj souhlas

                        0 0
                      • AleZ80  

                        Nějaký posezónní servis by to asi chtělo. Najel jsem s ní cca 3tkm a ani jsem na ní nešáhnul. Takže za nějaké vyčištění a promazání bych stejně nějakých 400 Kč dal, ne ?

                        0 0
                        • kubad  

                          i víc

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            mam pocit ze tuning "zvyseni citlivosti " ma fixne 500Kc ne? pokud se neco nevymasti..nechce se mi to hledat na webu, radi dycky pisu maila:)

                            0 0
                            • AleZ80  

                              Já mu asi zkusím napsat, jestli mi napíše co je schopný s tím udělat a za kolik. To bude nejjednodušší.

                              0 0
                  • Georrge  

                    jooo s tím hlavovým už jsem se taky jednou vypek :D sem si říkal že ta vidle nějak chytla vakl, a ona si jen sedla hlava :D po dotažení všechno v cajku.

                    0 0
    • roud  

      Já bych se na to vybod podle mě je to zbytečný vyhazování peněz (měl sem v ruce upravenýho epikona sice chodil hezky ale zas takovej zázrak to nebyl)

      0 0
      • MlokCZ  

        Když Tobě se zdá, že hezky pruží i ta karbonová pevná, to je pak těžký :-)

        0 0
        • roud  

          To bude tim že fakt pruží :O) ale já to říkám pořád vy už máte zastřenej zrak z těch tuněnejch kousků mě to prostě jak takovej zázrak nepřijde…

          0 0
          • jecnak  

            Fakt pruzi. Taky to porad rikam, ale nikdo mi neveri :-D

            0 0
            • roud  

              zajímavé video a myslim že to ale neosvětluje vůbec nic protože k přejíždění cihly ta vidlice fakt určená neni ;O]

              0 0
              • jecnak  

                Ja to taky rikal, ale oni nic, prej se rozjed co nejvic a sed pri tom. A ja jim na to skocil. Ale vazne pevnou neprejizdim za vyssi rychlosti skoro nic, vetsinou to preskocim a nebo projedu po zadnim. Tvrdit ale ze pevna nejak zvlast pruzi je nesmysl. Vic ti pruzi karbonovy riditka.

                0 0
                • roud  

                  v tom případě si nejel s pevnou carbec vidlí jinak cihla mi nepřipadá jako typická přehážká ta ostrá hrana podle mě dost zkresluju jako typickou překážku si představuju kořeny a kameny a ty nemaj takovouhle hranu proto se i vidle bude chovat jinak a to platí obzvláště pro tu pevnou…

                  0 0
                  • jecnak  

                    Jel a dostkrat, ale pevna karbon se od pevne oceli lisi jen tim pocatkem, tedy tim prvnim pocitem kdy kolo narazi do prekazky, jinak uz je to stejne. Ale nebudem tu tlachat a misto toho az dohodnem termin, tak te pozvu na dalsi testovani a sam uvidis.

                    Zkus si predstavit jen tak pro zajimavost, ze pokud ta vidle nema zahnute nohy tak nejvetsi cast prace, kterou muze odvezt je v predozadnim smeru. Tedy predni naboj se pohybuje po jakesi krivce, hodne zkreslene by se to dalo nazyvat kruznici se stredem v spodni casti uchyceni predstavce. Ve smeru pusobeni sily dane razem pri prejezdu prekazky jsou mnohem vic exponovane riditka potazmo predstavec. Opet to ale jsou radove milimetry (klidne i 10mm), v jakych pruzi.

                    Co se tyce prejizdeni, tak jsem spis myslel nejaky rychlejsi sjezd. Nedovedu si predstavit, ze to co jezdim po zadnim bys projel s prednim kolem na zemi aniz bys neznicil rafek, dusi pripadne plast. Ja si to ani s 2.3 plaste dovolit nemuzu.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jestli bude nějaké další testování, tak klidně vezmu i celopevňáka. Skoro si myslím, že ta pevná Pellska bude na tom znatelně hůře v tom jak „pobere“ nějaké nerovnosti. Přesně jak píšeš, sice pruží a ne tak málo, ale zato v úplně špatném směru a v úplně špatných situacích.

                      Akorát nevím, jestli se odvážím to s tou pevnou zkusit i při 40km/h :-) Při normálním ježdění, když někde nezvednu přední kolo, tak mám pocit, že i při 20km/h a překážce menší než ta cihla, tak že mi to urazí ruce.

                      0 0
                      • jecnak  

                        S Milanem jsem mluvil a domluvil, ze neco bude, ale jeste neni vubec termin a nic. Nejspis ale opet v Kokorine, protoze ten klid, pohoda a moznosti na okolnich trailech jsou obrovske. Myslim, ze i Milan uz se tesi, protoze predvadel nova udelatka na testovani nejen vidlic. Ostatne ja se tesim taky.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Kokořínsko je v pohodě, takže klidně znovu tam. Rád také znovu přijedu.

                          0 0
                        • milan1  

                          Mám samozřejmě spoustu nápadů a další rozdělané věci.

                          Kokořínsko u tebe je super pohodou i zázemím ale chybí tam filmovatelný terén.

                          Právě ty debaty o kořenech a podobně. To by chtělo reálné záběry a bylo by po debatách. Osobně cihlu a její ostrá nástup považuju za přímý ekvivalent větších kořenů a nepovažuju to za něco s čím se běžný biker nesetkává. Podle mě je právě tahle velikost překážky přesně tím, co ještě zvládají Xc vidlice.

                          Např pro dlouhozdvihové je již připravena a odzkoušena překážka, cihla na výšku.

                          Hodil by se i zpomalovací pás, to pro ty kdo se chtějí přiblížit jinému typu překážek, tam by byl efekt pevné vidlice také dobře zaznamenatelný, opět bys letěl ale trochu kontrolovatelněji. zde samozřejmě díky za ten tvůj přejezd tenkrát , je to ta nejlepší ukázka která krásně dokumentuje právě možnosti odpružení.

                          Těch překážek a jejich možností je více, stačí je nastavit pro daný typ vidlic. tak aby byl právě na hranici možností které zvládají a které ukáží rozdíly. Například, jako vhodný pro ty pevné bych viděl roletku sestavenou z latěk cca 10 mm vysokých. Vzdálenost 1 m, to je vzdálenost mezi koly. Co a jak se děje s pevnou vidlicí by se zde muselo ukázat velice výrazně.

                          A ještě jako dodatek. To, co se filmovalo neukazuje ani v nejmenším to, o čem zde lidé píší a to je citlivost na nejmenší nerovnosti. Tahle citlivost nejde ani v takhle zpomalených záběrech dost dobře zdokumentovat, pohyby jsou příliš malé a zde by měl přijít na řadu akcelerometr. Nevím ale zda bude vše tohle vyzkoušenoa  připraveno.

                          Toilk tedy ke zkoušení.

                          A článek ve Velu. Nevím, jak a co vše proběhlo předtím zde ale stali jste se zcela jistě tím, co bylo startovací pro tento článek. Byl jsem osloven a padalo mnoho odkazů, na debatu na bike foru, především na Mloka.

                          0 0
                          • jecnak  

                            Dam si za ukol najit nejakou peknou prosvetlenou korenovou pasaz vhodnou k toceni a nedaleko zakladny.

                            0 0
                            • milan1  

                              Já si dávám za úkol doladit ten akcelerometr a jeho zpracování dat, snad to stihnu.

                              0 0
                            • Medunka  

                              jedno místo mě napadlo, myslím že je na jednom z videí z Kokořína 2006 – najdu a ukážu, vůbec nevím, kde to je, ale třeba to nebude nějak daleko

                              0 0
                        • Flegmatik  

                          Dali byste mi pak vědět, až se to bude konat? Rád bych se na to jel podívat…

                          0 0
                        • treatt  

                          Muzu potvrdit, ted jsem u nej byl a uplne mu zasvitila ocka, kdyz se zminilo slovo „dalsi testovani“ :)

                          0 0
                      • roud  

                        občas mi připadá že nečtete co píšu … cihla opravdu neni typická překážka a ta vidle k tomu neni určená proto měření pevný vidle a jejich schopností na cihle mi přijde na hlavu padlý z toho nemůžeš získat žádnej objektivní závěr o tom jak se ta vidle chová…

                        0 0
                        • jecnak  

                          Ja ted potkavam koreny o velikosti cihly naprosto bezne ;-)

                          0 0
                          • roud  

                            ;O]

                            0 0
                            • jecnak  

                              Pockej ted vazne. Na vem bys chtel pevnou testovat idealne aby vysledek byl viditelny na zpomalenem zaberu.

                              0 0
                              • kubad  

                                asi by bylo zajímavé to nasnímat na kočočch hlavách a srovnat s odpruženou, ale je to celkem fuk, pevná něco odfiltruje, ale o pružení se mluvit nedá, i když maxtor byl v sobotu v šoku když sem mu předvedl práci pevné ocelové při prudkém zabrždění

                                0 0
                                • roud  

                                  :O) já zas jak troll odjezdil víkend s vyfouklou fattynou na dorazu a taky sem to přežil :O)

                                  0 0
                                • milan1  

                                  Zkoušeli jsme tenkrát více věcí a předozadní pružení jsme měli i na jiných záběrech, jak se chová taková vidlice pod brzdami bude velice zajímavé.

                                  Když se sejdou lidi, které to zajímá, tak se dá pro zábavu řešit cokoliv.

                                  Předpokládám, že tebe by to taky oslovilo.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    jj počítám s účastí pokud se vyloženě něco nepos…

                                    0 0
                                  • treatt  

                                    No, jak jsme se bavili u Tebe, to je vec, ktera treba me eminentne zajima ;)

                                    0 0
                              • roud  

                                já osobně bych to zkusil na serii zaoblenej překážek který by simulovali kořeny od menších po větší přeci jen pevná vidle pruží předozadně tak se nedá očekávat že výsledek bude identický s přejezdem cihly který je vysoká s ostrou hranou když vemu že normální vidle se bohybuje zjednodušeně řešeno nahoru a dolu ( jinej způsob mě nenapadá možná bych i na náký umělý překážce zkoušel simulovat přejezd díry jakým způsobem by se chovala … jedinou nevýhodu vidim v tom že nedostaneš graf porovnatelnej s ostatníma vidlicema ale zas uvidíš jak se ta vidle chová v realu…

                                0 0
                                • milan1  

                                  Pro vysvětlení, Jecnak se tehdy obětoval aby ukázal, jaké rozdíly jsou u odpružení a co přinesl vývoj pro ty, kdo nedští na odpružení oheň a síru.

                                  Kdyby ses podíval trochu výše, jistě bys našel můj příspěvek na téma testování pevných vidlic.

                                  0 0
                                  • roud  

                                    kdyby ses podíval kdy sem to sem napsal pochopil bys že v době kdys ho sem vkládal sem tento příspěvek psal tak nvm co řešíš…

                                    0 0
                                    • jecnak  

                                      Panove nehadejte se. Ono totiz ma Milan teoreticky pravdu. Mrkni se Roude na casy u prispevku, jenze Milan ten svuj psal podstatne dele nez ty, takze mas pravdu ty. Hlavne klid, jde jen o cihlu ;-)

                                      0 0
                                      • roud  

                                        V pohodě jen nám oboum trvá než se vymáčknem…

                                        0 0
                                    • milan1  

                                      Kdybys přečetl vše, co se tady řeší i své příspěvky, tak bys poznal již teď něco, co se ukáže v případném testování.

                                      Právě proto, že pevná vidlice pruží jenom v předozadním směru nemůže mě z teréních nerovností odfiltrovat vůbec nic.

                                      Její funkcí je jenom zahlazování právě těch ostrých hran, ( ovšem daleko menších) které promění jenom v trochu oblejší ale z jejich výšky neumaže ani milimetr, když se potom ukáže, že kmitáním třeba ještě maličko vystřelí bike nad překážky, bude z toho jenom hladší let nad zemí s menším kontaktem s povrchem.

                                      Vše by se mělo a mohlo ukázat na překážkách, které jsem naznačil.

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        jen doplním, mnohem víc než pevná vidlice odfiltruje široká a vhodně nafoukaná pneu – tedy co nejmíň aby neplavala.

                                        Sem si nedávno pěkně naběhl když sem vyjel s pomalým defektem a pneu nafoukal na max. abych v klidu ty 3hodiny odjel, strašný rozdíl najednou sem cítil snad každý kamínek :-(

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Pneumatika je velký žrout nerovností a já bych na ní vsadil daleko více, než na karbonovou vidlici :-) pruží totiž v tom správném směru a daleko nejcitlivěji. právě proto máme na testování pneu přehuštěné, když chceme ukázat jenom funkci samotného pružení.

                                          Taková pneu má to  jednu nevýhodu, ono se to houpe i při šlapání ale jak vím, tak tohle oko nepozoruje a mnoho jezdců co nepozoruje okem, to síly nebere.

                                          Zase jedno téma, komfort zamčené, pevné verzus UST pneu s nízkým tlakem. Ty bys mohl mít dost zástupců od různých skupin.

                                           
                                          0 0
                                          • kubad  

                                            přechod na UST na 29" plánuju co nejdřív doufám v zlepšení všech vlastností, prozatím se mě pokusně nepovedlo s ráfky DTSwiss Tk7,1 + páska NoTubes nafoukat, takže až po přechodu na ráfky Notubes se uvidí, ale tady výsledek asi zkreslí váhová úspora cca 200–220g na jednom kole.

                                            0 0
                                            • milan1  

                                              Budeme si muset asi udělat své vlákno.

                                              Co a jak testovat bude právě ovlivňovat výběr terénu a Jecnak bude mít v tomhle hlavní slovo, zná to tam nejlépe.

                                              Takový terén aby ukázal rozdíl 26 verzus 29 by mohl být zajímavý ale najít právě vhodný a vypovídající na filmování nebude záležitostí chvíle.

                                               
                                              0 0
                                • MlokCZ  

                                  Jenže to předozadní pružení vidlice je v reálu právě téměř k ničemu a jak píšu níže, tak i když předozadně pruží i třeba 2–3cm, tak se to absolutně nedá srovnat ani se zamčenou Rebou chodící 1cm ve správném směru.

                                  0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak to je třeba začít jezdit taky v terénu, o tom je tu snad řeč :-)

                          Jinak je samozřejmě jasné, že když se jede s pevnou opravdu v terénu, tak se to nedá jet stylem jako při tom testu na té cihle, to bylo jen pro srovnání.

                          A pokud jde o typickou překážku, tak ta cihla podle mě má velmi blízko k typické překážkce (je fakt, že v terénu jsou překážky často vyšší). Některé kořeny nemají tak ostrou hranu, ale zase některé kameny mají hranu i ostřejší. Pocitově je to na hodně překážkách v terénu podobné jako na té cihle, rozdíl bývá hlavně v tom, že tam není ta překážka jedna, ale je jich x rychle jdoucích po sobě.

                          A pevnou já neposuzoval dle cihly, protože jsem tu Pellsku na testování ani ještě neměl, ale z reálného terénu. Tam na větší překážce s pevnou přední kolo zvednu, ale třeba při prudčím sjezdu kde jsou terénní schody a kde to buď nejde po zadním nebo to u mě nehrozí kvůli technice, tak se sjíždí i mnohem vyšší překážky než cihla a v tu chvíli taky nepropruží téměř vůbec. Naopak při ostrém brždění ji dostanu do slušného předozadního pohybu. Tohle jsem přesně měl na mysli, že se pruží ve špatném směru a ve špatné situaci. A srovnával jsem např. oproti zamčené Rebě s nastaveným lockem na hodně tvrdo, tedy tak, že se vidlice neotvírá a zůstává zamčená. Takhle chodí kolem 1cm. A ten 1cm ve správném směru je proti té Pellsce obrovský rozdíl (ve prospěch zamčené Reby).

                          0 0
                          • roud  

                            nebudu srovnávat chování pevný vidle v těžším terénu s rebou to mi přijde taky na hlavu padlý ale v lehkym terénu s kořenama a kamenama co nejsou jak zeď je pevná jasně lepší a nepotřebuju na to žádný měření… co se toho těžkýho terénu týče vždycky bude lepší dobře pružící vidlice otázkou tam pak ale je že každýmu člověku vyhovuje jiná charakteristika pružení vidlice a proto bych to všechno neviděl tak jednoznačně napsali sme toho hodně ale nic sme tu zatím nevyřešili… jinak opravdu by mě zajímal test na sérii překážek ne jen na jedný cihle možná by se ukázaly větší rozdíly v případě stejný trasy a stejný nájezdový rychlosti…

                             
                            0 0
                            • jecnak  

                              Mlok ale srovnava zamcenou Rebu s pevnou vidli, tohle srovnani az tak nekulha. Porovnava prakticky nesmyslny predozadni pohyb pevne v radu centimetru a vertikalni pohyb spodniho monobloku cca 1cm u zamcene Reby. Jde mu o ten smer pohybu, nic vic.

                               

                              v lehkym terénu s kořenama a kamenama co nejsou jak zeď je pevná jasně lepší - co znamena lepsi?

                              0 0
                            • kubad  

                              furt to neřeš, prostě na pevné si rychlejší což je pro tebe plus, na odpužené je to pohodlnější, ve výsledku záleží na terénu a technice, sou lidi co budou na pevné rychlejší než jiní na fullu.

                              pak je ta hlavní otázka jestli ta ztráta pohodlí má smysl a co ti přinese.

                              0 0
                              • roud  

                                Máš pravdu nebudu se tu do toho dál plíst pokud někdo bude chtít slyšet můj názor na cokoli sem na ICQ a klidně můžem pokecat…

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak možná pro Tebe je pevná lepší do lehčího terénu, ale rozhodně to neplatí obecně (samozřejmě nejsi jediný, je vás tu více, komu to sedí, ale rozhodně jste menšina).

                              Jak jsem začal postupně jezdit více lehčí terén (těžší si dávám jen ojediněle malý kousek pro spestření, být toho více, tak je to utprení) na celopevňáku (původně to mělo být převážně jen na asfalt), tak už zase uvažuju, že tam vrátím Rebu. Ta pevná je pro mě parádní jen na asfaltu do stoupání pro častější chození ze sedla, jinak i do sjezdů na asfaltu je to horší, musím mnohem víc pečlivě hlídat díry apod a když něco náhodou přehlídnu, tak to pak stojí opravdu za to.

                              Jak jsem psal, tak i když jsem jezdil s Rebou zamčenou, tak se chovala v lehkém terénu o třídu lépe než ta pevná, jen pro to ježdění ze sedla to bylo horší a samozřejmě to kilo navíc.

                              0 0
                              • roud  

                                Teďs na to kápnul nejlíp musíš hlídat díry a dávat pozor všechno je to totiž o tom že odpružení určitým způsobem degraduje techniku všichni dneska čekaj že jim vidle a tlumiče všechno zažehlej ale o tom snad to kolo neni ne ? ale co už nechme to bejt každýmu nám vyhovuje něco jinýho a nejde najít řešení pro všechny…

                                0 0
                              • JSt  

                                mloku, ty jsi strasnej extrem :-). jet po silnici na mtb s 2" gumou a pevnou vidlou, tak te nemuze nic prekvapit. to projede vsecko…

                                0 0
                            • milan1  

                              Ale co by se tady mělo řešit a vyřešit, tady se probírají mořžnosti a lidi, které to zajímá se vyjadřují k tématu, které je oslovuje.

                              Kdyby se tady nemělo vyřešit nic jiného, tak jsme si už naznačili, jak by mohlo probíhat v reálu měření na téma pevných vidlic.

                                
                              0 0
                            • milan1  

                              A ještě doplním, testování v podobě, která byla v loňském roce neměla podobu, že někdo někoho chtěl o něčem přesvědčovat, bylo to spontální pro všechny a vše, co z toho vzešlo byla společná práce a nápady všech zůčastněných.

                               
                              0 0
                              • roud  

                                kdybych to nechtěl řešit tak sem nepíšu návrh jak bych to viděl já jako objektivní testování…

                                0 0
                          • JSt  

                            Jinak je samozřejmě jasné, že když se jede s pevnou opravdu v terénu, tak se to nedá jet stylem jako při tom testu na té cihle, to bylo jen pro srovnání.

                            ano. ono je imho celkem prasarna to ve 30kph naprat do cihle bez nejakyho nadlehceni i se 100mm xc vidli na pevnaku…

                            0 0
    • Svět videa  

      zamysleli jste se nad tím proč výrobce už to „milanovo vylepšení“ nedová rovnou? protože chce prodávat horší vidlice? méně funkční? nebo chce ušetřit? nebo na to ještě nepřišel v čem svoje výrobky vylepšit?asi nééé…

      nechci vrtat… přemýšlím, že si nechám moji rebu team taky vylepšit, ale… vždycky je přece nějaké ale…

      0 0
      • jecnak  

        Podle me je to hlavne o individualni pristupu – kazdy vyrobeny dil ma v urcitych vyrobnich toleranci svoji funkcnost. Takovou ktera je schvalena, funkcni a dostatecna. Milan si proste s kazdou vidlici vyhraje a sladi vsechny kusy do perfektniho celku. Chce to cas a zkusenosti a asi i urcitou davku invence u kazdeho kusu. To se dost neshoduje s klasickou pasovou vyrobou…

        0 0
        • KRAJIC  

          V tom máš určitě pravdu – z hlediska té pásové výroby.

          0 0
      • MlokCZ  

        Třeba proto, že by vidlice byly dražší? Tohle je hlavně narážka na to, že vidlice se vyrábí ve velkém a kus od kusu se velmi liší a tedy by třeba co se týká citlivosti pro začátek stačilo, kdyby zrovna Reby byly obecně jako ty nejlepší kusy.

        A co se týká např. průběhu u Reby? Tady se na to při konstrukci zcela vyflákli. Základem byla u-turnová Reba, která má průběh výborný. A když z toho ten u-turn vyhodili, tak se jim při tom i změnila velikost pozitivní komory a konstruktérům to bylo očividně jedno. Samozřejmě se najde sem tam ojediněle někdo, komu ta velká progresivita sedí, ale proč ty verze mají zcela odlišný průběh?

        A když 99% lidí netuší, že může být něco lepšího a je nadšená už z originálu, tak výrobci nemají naprosto žádnou motivaci.

        A pak dost úprav je dle konkrétních požadavků + dle konkrétní váhy jezdce. A každý má ty požadavky jiné, takže tohle ani předem výrobce nikdy vyřešit nemůže i kdyby chtěl.

        No a taky může třeba taky výrobce schválně citlivost zhoršit, jako se děje poslední dobou u Foxe. Nejdřív x let všude vynášejí do nebes, jak jsou napřed oproti konkurenci a jak mají skvěle citlivé vidlice (dříve to tak opravdu bylo) a pak najednou cíleně tu citlivost zabijou zvýšenou kompresí i u nižších zdvihů (kde ta komprese nemá žádný smysl). Většina nakupujících vůbec netuší, že nějaké takové změny proběhly, koupí si Foxku a nemají srovnání a myslí si, jak je maximálně citlivá.

        0 0
      • Michell  

        Z výrobní linky to jde ta-ta-ta. Nedolaďuje se nic. Ve vidlici je blbá hladina oleje, špony a pavouci.

        0 0
    • goboloco  

      Frisbee nejsi náhodou Psysbee z Č.B.? Jinak mám Rebu Race 2009 a chodí výtečně i bez úprav, ale vozím ji dost natvrdo 140 psi/120 psi a vážím 63 kg.

      0 0
      • Ricci  

        To si z nej urobil skoro pevnu vidlicu pri tvojej hmotnosti nie? :-) Ja pri mojej hmotnosti cca 108kg fukam 150/150 a je to tak akurat co sa vyuzitia zdvihu tyka

        0 0
      • jecnak  

        Pri 100/100 se nedostanu na doraz ani pri extremne agresivni jizde se skoky. Mam 75kg a upravenou Rebu Team SL. Tvoje se musi chovat jen jako tlumic extremnich razu.

        0 0
      • JSt  

        tak to je husty :-)

        0 0
      • MaPa  

        Vážím o dvě kila víc, ale tyhle tlaky pro mne znamenají totéž co lock-out (byť s trochu povolenou gate). Kup si pevnou, bude lehčí a komfort stejný, nebo si zkus trochu přečíst historii fóra, na nastavení Reby se tu ptalo poměrně dost lidí.

        0 0
      • antuch  

        tak to seš marek párek…nechápu potom, proč si kupovat vidlici…to nemůže při tvý váze chodit. Leda bys měl řidítka na úrovni brejlí, abys tam měl těžiště…

        0 0
        • Michell  

          Jarda Kulhavý taky vozí podobný tlaky a věřím, že tomu bys do toho takhle blbě nekecal. Ať si každý fouká jak chce, ne?

          0 0
          • kubad  

            vážně věříš tomu že Kulhavec vozí tydle tlaky i mimo závod?

            případně jezdí vůbec na bajku mimo závody?

            0 0
            • Michell  

              Věřím tomu, co řekl při rozhovoru (pro mtbs tuším). Dokonce myslím, že mluvil o tlacích 160/150.

              0 0
              • antuch  

                tomu bych do toho kecal taky…chlapec vozí vidli jen proto, že mu to sponzor nakázal. Já si pamatuju doby, kdy jezdil na titanový vidli MORATI a nechtěl jinou…

                 

                Tím chci říct, že tady goboloco pakj nesmyslně vozí na kole odpruženou vidlici…tečka

                0 0
                • Michell  

                  Ty budeš asi velkej znalec. Tak promiň.

                  0 0
                  • antuch  

                    nejsem znalec, jen chlapec závodil kdysi dávno za Apače a ty vedl můj šéf…

                    0 0
                    • Michell  

                      Nepochopil ;-) Kulhovo spešla Epic a vidlicí Morati už viděla půlka národa. Každej ví, že na ní nezanevřel. Já to myslel jinak, ale to máš fuk.

                      0 0
          • Vilém  

            To jiste muzes foukat jak chces, ale co si potom maji lidi myslet o tomto? „chodí výtečně i bez úprav“ tam mozna 20mm zdvihu.

            0 0
      • Bafoon  

        :-))))

        0 0
      • jecnak  

        Ted je ale take mozne, ze mas spatne merici pumpu. Uz jsem se s necim podobnym setkal a dost dlouho si lamal hlavu nad tim, proc mam prece spravne tlaky a vidle chodi na doraz…

        0 0
    • Ricci  

      Inak myslim,ze v poslednom Vele bol tuning vidlic a dovody,preco sa robi,popisany viac nez vystizne… Dovodom je v prvom rade prisposobit vidlicu jej majitelovi a jeho poziadavkam

      0 0
      • MlokCZ  

        Jsem to ještě nečetl (vím o tom, že to tam vyšlo) a možná si to Velo i koupím, část toho bylo předpokládám právě od Milana.

        Na webových stránkách Vela k tomu je také nějaký text a jsou tam k tomu také některé z videí z našeho loňského testování na Kokořínsku.

        0 0
        • jIrI___  

          Byl tam i přímo malý rozhovor s Milanem.

          0 0
        • Mug  

          Úsměvné je, že autorem článku je jistý redaktor onoho časopisu, který se tu nedávno vehementně zastával ten názor, že dnešní odpružené vidlice a tlumiče stačí pouze nastavit a pak chodí přesně tak jak každý potřebuje.

          0 0
          • MlokCZ  

            Monžá to bylo tak, že ta předchozí diskuze byla podnětem. Pokud ano, tak měla ta předchozí debata aspoň nějaký smysl.

            0 0
            • Mug  

              Jo to jo. Podívej se nad sebe jestli ti tam nebliká kolečko svatozáře, po té tvé trpělivé diskuzi s ním ;)

              0 0
        • treatt  

          Pro Milana – heh, tak tam nakonec prece jenom jsem :)

          0 0
    • Smazaný účet  

      mě by zajímalo jestli se úpravami vidlic zabývá i někdo jiný, ze zahraničí vím jen o TF Tuned, ale asi bude více firem např. i v USA atd.

      0 0
      • kloubik  

        Z USA je to např. Push Industries. Nejsem si na 100 % jistej, ale myslím, že je to dokonce mateřská firma TF Tuned.

        Zajímavější je ale podle mě ČR – jestli se tomu věnuje i někdo jiný než Milan. Čím větší výběr, tím lépe a víc možností výběru pro nás…

        0 0
        • jIrI___  

          Hlavně čím větší výběr, tím větší konkurence. To ještě nikomu neuškodilo.

          0 0
          • milan1  

            To jsou vážně zajímavé dotazy a já bych se rád připojil.

            Jaká je cena  úpravy Puch a jaký je výsledek u vidlic? 145 dolarů je zřejmě nejmenší cena.

            Troufne si někdo porovnat dosažený výsledek? Tohle by zajímalo třeba mě.

            Můj postup a vývoj nebyl kopií zahraničí, a hlavní důvod že to někde takhle dělají, není to rozhodně kopírování ale vlastní cesta.

            Tato cesta byla byla zcela jiná a byla směrována právě na náš trh a to od levných vidlic, které dosáhly tak vysoko, že nastala nutnost řešit i drahé kousky.

            Tak tohle byl zdejší ryze tuzemský vývoj.

              
            0 0
            • Svět videa  

              můžu se zeptat v čem zhruba spočívá úprava vidlice? neptám se proto abych to zkoušel kutit doma na koleně, jen abych měl zhruba přehled… a ještě jedna otázka, jsou v ní provedeny nějaké nezvratné mechanické změny, které by nešly (např. pro účely reklamace) vrátit zpět? díky za odpověď, mám rebu team

              0 0
              • milan1  

                Jakýkoliv zásah znamená to, že obchodník se zřekně záruky.

                Tohle jsou věčné tahanice, které mnoho lidí odmítá pochopit.

                Proto vidlice koupené rovnou s úpravou se ukazují jako jediná vhodná cesta.

                To, na co se ptá na počátku zakladatel vlákna je jeden z příkladů.

                Odpověděl bych mu přesně tak, jak mu v textu odpovídá naprosto správně Jecnak. Pojezdi, vyzkoušej, najdi si závady a ptom přijď.

                Nenechám na sebe padnout problémy, které má řešit někdo jiný, vinou úprav rozhodně není ona zde až velice často probíraná netěsnost zmoiňované vidlice.

                 
                0 0
    • juk  

      Mám teď u Milana Rebu SL 2008, takže až se mi vrátí, dám sem svůj subjektivní názor, jestli ta úprava je znát, nebo ne…

      0 0
    • destr  

      No a co třeba SID? O tom se zde a ani jinde pokud sem si dobře všiml nikdo nezmínil. Ten se nedá zlepšit na úroveň upravené Reby?

      0 0
      • jose  

        tak to by mě taky zajímalo, pokukuji po něm..... ale předpokládám, že to bude podobné jak reba, jen možná bude mít lepší těsnění:) Jestli ho Milan nebo někdo jiný testoval, hoďte sem info:)

        0 0
    • Stipka  

      No a a nemohli by ste mi nekdo poradit kde  bych mohl zvysit zdvih u Reba SL 100mm 2009 na 120 ? aby mi nespadla zaruka tak to musím dát do nákeho autorizovaneho servisu? nebo to mi to udelaj v normálním ?

      0 0
      • jIrI___  

        V neutoritovaném servisu ti vidlici nepřijmou, aspoň taková je moje zkušenost z Brna. Jinak změna zdvihu u Recona v autorizovaném servisu, včetně pročištění a výměny oleje, mě stála 180 Kč.

        0 0
    • dedasurovec  

      dnes jsem na mojí Reba SL 100mm  změřil velikost odtrhu, a dostal jsem se na hranici asi 16Kg což mi potvrdilo, že moc dobře nepracuje.

      Lze to nějak snížit, výměnou oleje, jinak nafoukat atd…  nebo je to hold špatný kus?

      0 0
      • Smazaný účet  

        jaký jsi tam měl tlak?

        ale spíše to bude chyba kusu.

        0 0
        • dedasurovec  

          nevím, foukali mi to v servisu, ale mělo by to být podle tabulek na 70Kg, pomohla by úprava od milana?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Důležitý je SAG, né tabulková hodnota. Od té se musíš jenom odrazit a dofoukat/upustit abys dosáhl asi tak 20–25% SAG

            0 0
            • dedasurovec  

              takže chápu správně, že na velikost odtrhu hodně záleží nafoukání vidlice?

              0 0
              • Smazaný účet  

                částečně. samozřejmě když nafoukám vidli na 250 psi tak se asi bude chovat jinak než když ji nafoukám na 60, to je snad jasné každému, ale v rozsahu ‚normálních‘ hodnot (mám epicona tak ho vezmu pro příklad) ten se fouká přibližně od 80 do 110 psi (nebo alespoň největší procento lidí ho tak podle mne vozí) no a při těchto tlacích by měl být ten odtrh u těchto hodnot hodně podobný.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Já mám Epicon LOD 140mm T-T a foukám od 60 do 75 PSI, sag kolem 30mm, nadoraz nechodím. Když jsem nafoukal na 100PSI(max. doporučenej tlak co mám od Milana v manuálu – měl bych se podle něj pohybovat kolem těch 80ti) tak odtrh zůstal, jen se změnila křivka průběhu – takže výsledek se zdál méně citlivý. Jestli píšu bludy tak mě prosím poupravte. :0)

                  0 0
                  • misak.kadlec  

                    Tlak ve správně nafoukaný vidlici velikost odtrhu téměř NEOVLIVŇUJE!!! U Reby se to může stát ale je to 100% buď tím že není olej na pístku ale spíše proto že je malý tlak v negativce. Ve správně nastavené vidlici, která je v klidu, (je jedno jestli vzduch nebo pružina) by měli být síly působící od spoda (-) a zvrchu (+) v rovnováze.

                    0 0
      • Dvain  

        Máš olej na pístku? Bez něj je to katastrofa, vůbec to nežehlí a citlivost je mizerná. Mimo to se asi přepouští vzduch pozitivka <> nagativka a vidlice nefunguje správně…

        0 0
        • juk  

          Jak se kontroluje u Reby SL olej na pístku (netuším, kde ten pístek hledat)? Je potřeba rozebírat nohy vidlice? A popř. jakým olejem jej namazat?

          0 0
          • Bafoon  

            vyfoukni levou nohu (pozitivní komora) tuším 27 klíčem odšroubuj zátku – uvidíš pístek. leje se tam olej" redrum":http://www.kupkolo.cz/…ml_2281.html cca 5ml

            0 0
            • juk  

              jak často (nebo zhruba po kolika km) to má smysl dělat? jinak dá se ten olej nahradit i něčím jiným, třeba WD-40? a negativku vyfukovat teda nemusím?

                
              0 0
          • Dvain  

            Jak píše Bafoon + negativku vyfoukni taky, protože ti z ni vyteče olej, který se přemístil z pozitivky do negativky (výhoda dual-air). Podle manuálu se tam dává tuším 6ml. Jak často? Když se ti bude zdát, že je vidlice nějaká líná, tak tam asi není olej na pístku. Když to bude moc často, tak zkusit přetěsnit. Olej: buď Redrum, nebo třeba motorový, hlavně aby nebyl agresivní. WD-40 (rozpouštědlo) rozhodně ne!

            0 0
            • Smazaný účet  

              Měl bych dotaz k namazání vzduchového pístku Tory. Podle manuálu to vypadá, že bych ml odšroubovat víčko s ventilem, odštoubovat  plunž dole v noze, vytáhnout celou patronu a až teď oddělit víčko patrony s ventilkem od těla.

              Teď bych měl z podpístku vylít olej-pokud tam nějaký protekl a nalít do něj 6mm oleje a do spodní nohy 15ml oleje. Jenom se chci ujistit v postupu, než začnu vidlici šroubovat, abych něco nezdupal:D

              0 0
    • v POHODÌ klokan  

      200 ;-)

      0 0
    • Kohout  

      Chtěl bych se zeptat, ví někdo alespoň přibližně, co všechno se Rebě při úpravě od TT dělá? Nejde mi o nějaké technické podrobnosti, ale spíš chci alespoň rámcově vědět, co případně za svých 800 Kč dostanu…

      0 0
      • MlokCZ  

        To záleží na typu Reby a na požadavcích. Vždy se řeší citlivost, kde se u každého kousku dostane na těch 5kg (nebo těsně k 5kg).

        A pak průběh, ten záleží na verzi. U-turnové Reby mají velmi dobrý průběh už v originále, takže tam se většinou na průběh nesahá (pokud nejsou nějaké specifické požadavky).

        U ne-turnové verze se pak většinou snižuje progresivita, ale zase záleží na požadavcích každého.

        0 0
        • Kohout  

          Díky. Ještě by mě zajímalo, zda jsou úpravy na vidlici vratné nebo nevratné.

          0 0
          • MlokCZ  

            Co se týká citlivosti, tak kdybys potřeboval servisovat v jiném servisu, tak si toho možná ani nevšimnou, že je něco jinak, to není třeba řešit vůbec (pouze po kompletním servisu jinde zase může dojít k mírnému zhoršení citlivosti).

            A změna velikosti komory, tam netuším, jak to přesně probíhá. Sice mám právě na úpravě už 3. svojí Rebu, ale opět je to u-turn verze, takže s průběhem (a tedy velikostí komory) se nic nedělá.

            A už jsem u jedné upravené Reby zažil servis jinde (akutně bylo třeba vyřešit během bikové akce, aby mohl kamarád jezdit, začla mu téct pravá noha) a žádný problém.

            0 0
          • kubad  

            Neco vratit jde, neco ne. Bohuzel se zarukou to bude slozitejsi.

            0 0
        • MaPa  
          • přestavení zdvihu.
          0 0
          • MlokCZ  

            Tak samozřejmě, měnit zdvih se může taky. To jsem neuváděl, protože to udělá případně každý servis.

            0 0
            • MaPa  

              BF-ko to upravilo, ta tečka je ve skutečnosti „plus“ (a to jsem to přeeditovával s mezerou), samo že úprava zdvihu je to nejmenší, spíš je to ode mne doplnění co všechno může dostat za těch 800,–. Se vším tím co jsi napsal navíc souvisí výměna olejů a jejich doplnění, to taky umí každý servis ale tady je záruka že ti to Milan nezprasí.

              0 0
              • Kohout  

                Díky za info.

                Právě cena 800,–Kč mi přijde na nějaké větší úpravy dost nízká. Za tyhle cca peníze většina servisů mění jen olej.

                Třeba jen nové stíráky stojí kolem 500 Kč (nevím teda, jestli je taky mění)…

                0 0
                • natureman42  

                  kazdopadne se vyplati – ja ji k nemu dal prave misto kazdorocni vymeny oleje (ta v CB vyjde v aut. servisu na 500) a musim rict, ze po jeho zasahu sem ziskal pocit, ze vidlice konecne zacla delat to co ma – tj. zehli i drobnejsi nerovnosti a pri narocnejsich sjezdech z ni nemam ruce na odpis jako sem mel kolikrat driv u neupraveny verze..

                  0 0
      • funkatron  

        mne Milan vymenil aj tesnenia, ked som mal rebu u neho…este okrem toho vsetkeho…

        0 0
    • Peslezedirou  

      Zeptám se, jestli někdo netuší co by moho být příčinou toho, že mi vidlice chodí cca 4cm a kluzáky jsou zanořené. Můlže to být tím, že nemám olej nad vzdochovým pístkem? Vidlici asi stejně pošlu k Milanovi, tak jen jestli to není nějaká prkotina, kterou odstraním sám.

      0 0
      • MirosPikos  

        Hledej na foru, souvisí to s tím, že si protekl olej od někud někam, ale neřeknu ti přesně kam. Sám v tom tápu :) Spravit bys to dokázal i sám. Udělat rozborku a vyměnit o-kroužky.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Právě si myslím, že všechen olej nad pístekm se dostal do negativky, jezdím teď s pevnou, ale vzpomněl jsem si, že mám někde i tu odpruženou, že by jsem to mohl začít řešit :-)

          0 0
      • metr-x  

        Vyměnit o-kroužky, někde je tady na foru fotka s účtenkou, kde jsou všechny těsnění rozepsané. Olej přetekl, kam neměl.

        0 0
      • mastihuba  

        když přeteče olej přes těsnění do nohy vidlice tak se kluzáky nemají kam zanořit, protože to udělá doraz. Vidlice zůstane zanořená když je fest přefouklá negativka oproti pozitivní komoře. Začal bych tím že vypustím tlak z Poz. i z negativní komory a zkusil to dobře nafoukat.

        0 0
      • mr.nikdo  

        Zkus z negativky vypustit vzduch a naprat pozitivku treba na 110 PSI a zmer zdvih…

        Pokud bude normalni (jak ma byt), tak to mas spatne nafoukane anebo je problem s tesnenim… Pokud to nebude na 100% zdvihu, tak olej :)…

        0 0
        • Peslezedirou  

          Díky, tlaky jsem hned restartoval a výsledek je na pikachu, pořád stejný doraz.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Tak potom asi tesneni…

            Ja jsem resil podobny problem a vysledek byl, ze jsem to mel malo nafoukane… Nakonec to drzi tlak jen obcas, takze asi budu potrebovat vymenit ventilky :) (anebo dovnitr naleju NoTubes at utesni diry)…

            0 0
          • xshreck  

            kup oleje a rozdělej to. Jiná možnost není :)

            0 0
          • mastihuba  

            bude dojebaný těsnění mezi pozitivkou a negativkou, což je v levé noze. Rozkuchej patronu s komorama vyměň tam těsnění a dolej olej nad pístek a bude po problému.

            Pišeš o dorazu. Krom toho že máš zanořený nohy ti to nejde na max zdvih? když jsi měl vypuštěnej luft zajelo to na maximum?

            0 0
          • Evilcleaner  

            podle mě bude mrtvý o-kroužek pod motion controlem. když rozebereš vidlici a vyjmeš tlumič tak v tlumičové vnitřní noze je zespodu plastový výleček a v něm těsnění, to bude špatné. nicméně je docela jednoduché určit ve které noze je problém protože když vypustíš olej tak z té které vyteče více než doporučené množství oleje pro mazání vnitřních noh (ca. 15ml) tak tam je problem.

            0 0
            • Smazaný účet  

              S proteklym tlumenim mi ale nesedi to permanentni zanoreni. U nove RS vidle ti po vysroubovani sroubu na spodku zpravidla nevytece vubec nic:)))

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.