EPICON DRED 1001x (Váha jezdce)

30 nepřečtených
  • roud

    Předem říkám že tenhle dred myslim vážně a ne jen jako ftip potřeboval bych vědět zda je epicon vhodnej pro 100kg jezdce (nejde o mě) ve stavu bez jakejkolif úprav typu milan atd. ??? (předem děkuji za všechny odpovědi) popř. když ne epicon jakou jinou vidli za slušnej peníz na tuhle váhu jezdce a reba a spol už je moc drahá…

    Anketa: Je Epicon vhodnej pro 100Kg cyklistu

    Ano
    10x
    91%
    Ne
    1x
    9%
    0 0
    • Scully  

      Myslím že váha není jedinej faktor, záleží taky na jaký kolo by to přišlo, jak dotyčnej jezdí, jakej má posez (jak moc leží na rukou), a pod.

      Ale obecně by měl Epicon být vhodný i pro jezdce se 100kg.

      0 0
    • wraith  

      Řek bych, že úprava nebude mít na tuhost vliv…jinak  já ho mám, nekroutí se, ale na XC sou ty 2Kg fakt dost

      0 0
    • kubad  

      100kg není vůbec problém – ale vem upraveného

      0 0
    • Smazaný účet  

      co takhle Tora 302 U-turn?

      0 0
      • Smazaný účet  

        kolik chce kolega investovat? mám úplně novou Toru, sundanou z nového kola na prodej

        0 0
        • roud  

          řeším to zatim teoreticky co je na výběr a co ne…

          0 0
      • antuch  

        nepřipadne ti divný nabízet U-turn jezdci se 100 kg?Dyk jí zasedne a bude se jen houpat. Ta vidle není pro těžší lidi co s týká tvrdosti pružení…

        0 0
        • MlokCZ  

          Co je tohle zase za nesmysl?

          0 0
          • antuch  

            myslím to tak, že bez výměny pružiny za tvrdší je to poměrně měkká vidle. Mě by to prostě nevyhovovalo.Pár­krát sem na tom jel a zasedl sem jí do poloviny(a to mám 85 kg)

            0 0
            • Smazaný účet  

              u turn nemá s tvrdostí nic společného jak píši níže. Ta pružina se pravděpodobně bude muset vyměnit u každé pružinové vidle při vyšší váza.

              0 0
        • Smazaný účet  

          u-turn je snizovani zdvihu v rozsahu 85–130 mm na té toře. Nevím jak to bude s tuhostí té pružiny, nicméně pevnost a masivnost Tory je myslím hodně slušná

          0 0
          • antuch  

            ale to já netvrdím, že je měkká v krutu nebo tak něco. Jen říkám, že se nedá seřizovat tvrdost…tím pádem je to pro těžšího člověka bez výměny pružiny vidle na dvě věci

            0 0
    • Lišák  

      Vidlice je dostatečně tuhá a 100kg pro ni nebude problém.

      Jak píše kubad-vezmi upraveného. Rozdíl v chodu je nebe a dudy.

      0 0
    • milan1  

      Napadlo vůbec někdy někoho zkoumat, jestli RS a nebo FOX je dostatečně pevný a jestli náhodou ta váha kolem dvou kil není nějak mnoho?

      Protože mohou vznikat debaty poloznalých, tak je tady k dispozici měření bike-magazínu, které dává k dispozici na svých stránkách právě Suntour a je to zde. http://www.srsuntour-cycling.com/…06/index.php?…

      Kdo se orientuje v pevnosti zaměří se na hodnoty uváděné vedle obrázkuvidlice v tabulce na pa­rametry  s názvem VERDREH-BREMSFESTIGKAIT a to jsou hodnoty pevnosti v krutu a předozadní tuhosti. Je tam samozřejmě Epicon a je kupodivu na špici, rovná se přesně s FOXem, Marzocchi 700 hluboko propadá a Reba jenom nestačí. A když jsme u těch vah, tak talas je jen o 100g lehčí, než ten Epicon. Kdo tedy namítne, že Epicon je těžký, tak může jít do Axonu, je tam také, pevnost Axonu je tam ještě dokonce vyšší a není to způsobeno větší pevností ale prostě hlavně nižším zdvihem. Pevnostně se Axonu opět nemůže rovnat Reba a dokonce ani FOX a jen tak mimochodem, Axon je tam téměř nejlehčí vidlice v testu. A velezajímavý údaj Reba je téměř o 100g těžší než ten Axon.To samozřejmě víme ale tady je to změřeno v jednom srovnávacím testu. Jó není nad solidnější porovnání. Tak tolik asi k tomu stálému zkoumání a hledání, kde že je problém, když to nabízí tolik.

      0 0
      • milan1  

        A musím říct, že v tom testu je spousta zajímavých údajů a mohlo by to vpustit i trochu světa do tohoto rybníčku znalostí. Tak třeba zde netrpělivě očekávaný Sid je tam, co do tuhosti, tak váhy zcela pokořen vidlicí Manitou Minute. Takže pro gramhoniče jasná zpráva Sid není to pravé a ani pevností se nedá jeho vyšší váha proti Minute ospravedlnit. A jsme tady zase u marketingu, který v případě Manitou jako vždy selhává. Kdo by chtěl maximum váha a velesolidní pevnost, má tam k dipozici Dt Swiss a kdo by chtěl opravdu něco pevného a přitom extra lehkého, tak má zase Maguru Durin. To jesou jenom drobné postřehy, dás e toho tam objevit daleko víc.

        Tak takhle můžou taky vypadat údaje, když se někdo nepříčí naměřeným hodnotám a hlavně, když časopis rozumí své práci.

        0 0
        • milan1  

          Tak a musím odvolávat dokonalost časopisu, jedna tisková chyba dokáže změnit dost zásadně výsledky. Týká se Magura Durin a je tam rozpor tabulky celkových pevností a údaje, který je u obrázku vidlice. Dost zásadní a podstatný rozdím 19 proti 29.

          0 0
          • milan1  

            Tak a ještě doplním něco z reálného měření a stálého porovnávání váhy, jestli náhodou není těch téměř 2000g nějak moc. Tak právě tady mám Toru, tu nejlehčí 318 a provedení soloair a podržte se, ta je o plných 250 g těžší než Epicon. Možná bude i malinko pevnější, protože ta váha a pevnost nejsou zase tak daleko od sebe, viz přiložené údaje z měření Bike magazínu. Sledovat zdvih, váhu a pevnost může být dobrá zábava pro každého, kdo se v těch podrobných údajích magazínu chce trochu lépe vyznat a pochopit, jak se k sobě mají superlehká a normální provedení a také, jak asi je to daleko od maximálních pevností 20 mm os. Nabádám tím k pořádnému prostudování materiálů z odkazu.

            0 0
            • Jenda  

              to je divny ze ta moje 302 oem ma fakt tech 2050. Ze by tolik vazil motion control se mi skoro nechce verit ale mozny je vsechno.

              0 0
              • milan1  

                Ta tvá je doslova vykuchaná, motion opravdu není zcela bez váhy a rozdíl 150g to klidně udělá. tahle měla 2 200g a motin control. Holt není Tora jako Tora a i u jedné značky, jednoho typu se vyplatí rozlišovat.

                0 0
    • OLy  

      Já mam epicona neupravenýho a táta mi na nem jezdi lmesíc a má 120 kylo. To bez problému vydrží Akorát u epicona se ti ččasem začne odírat čerň ze sloupku ale me to neva

      0 0
    • roud  

      Jen dodám že vše čtu a dělám si obrázek pro sebe :O) zatím díkes za všechny příspěvky :O)

      0 0
    • Ferdyš  

      EPICON 2008,Tuning-test.Mám cca 97 kg,na vidli najeto 500km,zatím jen samá pozitiva a sociální jistoty.Kupodivu jěště nesedřené kluzáky,bez vůle a tuhost na 180 mm kotouči BB7 bez výhrad.Jen rozdíl vůle destiček při SAGu/zatížení pod brzdou,tady si myslím že pevná osa má své výhody.(na 100 kg není od věci,ale i bez jsem  velice spokojen,při 100 mm zdvihu asi nemá význam)

       
      0 0
    • dancing dog  

      100–110kg na Včkách od Milana,model 2007, v pohodě. Letošní je snad ještě pevnější se silnějšíma nohama…myslím, že není problém…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.