• cyp

    Nazdar lidi. Hodlam si od Milana poridit Epicona, ale rad bych pred tim tak trochu vedel, do ceho ze to vlastne jdu. Vim, peje se zde na ne chvala a asi budou vynikajici. Ovsem velmi rad bych nejakou videl (a treba i zazil) v akci. Nenasel by se nejaky mistni dobrak…? Kupovat Rebu ci Foxe se mi nechce, kdyz muzu dostat srovnatelnou funkci za polovinu ci dokonce mene. :-)

    Predem rikam, ze toto vlakno neni zalozeno z duvodu neduvery vuci Milanove praci. Pouze bych rad vedel, co kupuju.

    Vsem predem dekuji a preji hezky den.

    0 0
    • cekanka  

      dneska budu epicona nasazovat, ale na delší testovací jízdu si budu muset ještě počkat (vzhledem ke svému stavu:-). Ale můžu ti sem pak napsat nějaké bližší hodnocení.

      0 0
    • MlokCZ  

      V Ostravě netuším, jestli má někdo upraveného Epicona.

      Jen poznámka k té srovnatelné funkci. Tu právě u Reby ani Foxe rozhodně nedostaneš. Upravený Epicon chodí lépe než neupravená Reba i než nové Foxky. Reba chodí srovnatelně s upraveným Epiconem pouze když je také upravená (přímé srovnání Reby co jsem jezdil a teď jezdí manželka s upraveným Epiconem samozřejmě bylo a to jak před úpravou Reby, tak po úpravě). U Foxek je zase teď problém s tou dementní vyšší kompresí, která jim kurví chod a zhoršuje citlivost a přínos nemá žádný a s tou jsou na tom také hůře než upravený Epicon.

      0 0
      • Scully  

        Podobný dilema jsem řešil taky, ale nakonec jsi pro ní jedu i bez předchozího vyzkoušení.

        4MlokCZ: Má upravený Epicon i nějaké stiné stránky?? Přeci jen nemuže být výrobek 2× levnější a 2× lepší zaroveň :-)

        Má třeba jízda na takhle upraveném epiconu nějaké věci čeho bych se měl vyvarovat, oproti neupravené verzi nebo jakékoliv jiný vidli??

        0 0
        • Zerocool  

          REBA PY.O!

          0 0
        • MlokCZ  

          Nic speciálního na vyvarování není.

          Z negativ mě napadá akorát váha, pokud ho budeš mít na nízkém zdvihu (na 140mm zdvihu je ta váha na ten zdvih už slušná) a pak zde už mnohokrát zmiňovaný vizuální problém černé barvy, která se časem obrušuje a to je díky tomu, že jsou vnitřní nohy ocelové a na ocelových nohách ta barva moc dobře nedrží. Na funkci to nemá žádný vliv a případně si občas někdo rovnou domluví obroušení barvy rovnou u nové vidlice. Některé modely RS mají pak nastavitelný floodgate, tedy je možno nastavit sílu otevření locku. U Epiconu je lock řešen stejným způsobem, ale nemá možnost nastavení té síly otevření, ta je napevno.

          2× levnější a současně 2× lepší brát nemůžeš když srovnáváš upravenou verzi Epiconu. Když vezmu např. Rebu SL nebo RVL, tak aby to bylo férové, tak je třeba je srovnávat také upravené. Pak budou chodem na stejné úrovni, budou nepatrně lehčí než Epicon, dualair navíc umožní snižovat si zdvih i bez interní změny (když nastavíš vidlici na maximální zvih interně) nebo u RVL u-turn, nastavení floodgate. Takže ty RS budou pak sice 2× dražší, ale přitom chod bude srovnatelný a ty RS budou mít pár drobností k dobru.

          A kdybych vzal např. RVL v továrním stavu, tak bude chodit o trošičku hůře než Epicon (rozdíl v citlivosti), ale nebude ten rozdíl zas tak moc velký.

          0 0
          • Broncho  

            Všiml jsem si, že jakmile se objeví někde jméno „MILAN“, okamžitě se začnou i objevovat propagační příspěvky od MlokCZ na Milanvidle. Nic proti nim ani samotnému Milanovi nemám, naopak, fandim ladičům. Jen se podivuji, že MlokCZ (PLZEŇ) se k dotazu na vidli v Ostravě pouští do propagace. Že rozebírá MC u RS, když na takový dotaz zrovna odpovídá Milan na svých stránkách. Nebo je to jen tím, že náhodou zkouknul po sobě to samé co já? Že na kole vozí horší FOXku a Epicona dal polovičce? Zdá se mi to?

            0 0
            • jIrI___  

              Tak kdyz tomu rozumi, proc by tu nemohl rozebirat veci co se vidlic tykaji? Ja naopak jsem rad ze to dela, protoze se dozvim neco vic o vidlicich nez byva uvedene v propagacnich letacich ;-)

              0 0
            • Vilém  

              Pokud bys tu byl dyl, tak zjistis ze si vzajemne notuji:) Nema cenu se nad touto neplacenou reklamou pozastavovat, je to boj s vetrnymi mlyny. Jinak pokud bys pozorne cetl, tak Mlok pise ze sam vozi upraveneho Foxe, takze tezko bude horsi.Navic muze mit i jine duvody, ktere zminoval, treba nizsi vahu.

              0 0
              • Smazaný účet  

                nebo pohodlna zmena zdvihu za jizdy…

                0 0
                • cyp  

                  Proc se do kazde debaty pokazde nase*e kopec lidi, kteri si davaji za ukol hlavne prudit? Ja jsem se chtel poinformovat na Milanovy vidle. Vubec mne nezajima, jestli si tady dela reklamu nebo cokoliv jineho. A uz vubec ne Reba pyčo.

                  0 0
              • milan1  

                Ale vždyť tady máš svobodu, zřejmě bys tady rád viděl příspěvky typu Zerocool a podobné, jestli ti vadí Mlok, tak je to jeden z nejkpoctivěji testujících a nejzkušenějších jezdců, co se odpružení týká. Je náročný a nemluví jenom za sebe ale i za okolí, které sleduje stejně pečlivě, jako sám a zná hodnocení mnoha lidí včetně začátečníků, kterým prý odpružení nic neříká. Navíc je schopen s kýmkoliv zde rozebírat záležitosti do mnoha detailů, co se týká jak odpružení předního, tak zadního. co na tomhle je asi tak špatného. Když máš něco konkrétního k hodnocení, můžeš s ním rozebírat, nic ti nebrání, jedině snad menší zkušenost, která se ihned ukáže. Komu tohle vadí, tak zřejmě chce aby zde převládly jednotné popěvky a la Reba pi..

                0 0
                • Vilém  

                  Aaa to jsem mel cekat, ja vul. Nebylo to mysleno nijak urazlive, proste konstatovani situace. Mlokovi ani tobe Vase znalosti a zapal neupiram a nikde jsem nic takoveho nenapsal. Ba naopak jsi z meho prispevku mohl pochopit, ze jsem ho napsal na vasi obhajobu.

                  0 0
              • jecnak  

                Nevim o jake neplacene reklame mluvis. Ja tu vidim jen odpovedi na otazky. To ze se resi Milanem upravene vidle je fakt, ale za reklamu tohle nepovazuju.

                0 0
                • Vilém  

                  A myslis ze neustale opakovani dvou slov, Epicon a Milan1, nepusobi na lidi jako reklama? to bych se hodne divil. Napsal jsem take, ze nema smysl se nad tim pozastavovat, ze to tak proste je. Nic vic nic min.

                  0 0
                  • jecnak  

                    I tak se to da brat. Ja osobne vidim to zde tesne u hranice, kde reklama zacina. Za reklamu by pak slo povazovat i to jak resime testovani vidlic. No nevim.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      tak tak, stejne tak by nekdo mohl rict ze delate reklamu na jakekoliv kolo ktere se tady probira, na jakoukoliv znacku ktera padne v diskuzi. to uz by jsme odpadli jak na nejake posahane tv nova…

                      0 0
                  • Archer  

                    Uz to neni „reklama“, tomu se rika UZNANI ;)

                    0 0
                    • kubad  

                      taky si myslím že sou to pochvalné ohlasy spokojených zákazníků

                      0 0
            • kesu  

              zda,mlok je clovek co vyzaduje specifickej chod vidlice nejen upravama na zvyseni citlivost ale ma i specificke pozadavky na prubehy tlumeni a taktez na progresivitu.Proto fox.i v tlumeni jsou znacne rozdily mezi vyrobci…A prave kdyz mas takovyhle pozadavky tak ti nezbyva nic jinyho nez nechat si vidlici naladit presne na sebe.Ja kdyz srovnam svoje pozadavky hlavne na tlumic ale i vidlici co se tyka progresivity tak bych ocenil presny opak toho co mlok.Proto mlok pise svoje zkusenosti sem

              0 0
            • MlokCZ  

              Opravdu nechápu co jsi tím tvojím příspěvkem chtěl říct. Na Milanovi stránky se sem tam podívám, ale rozhodně je nečtku každý den a netuším, na jaký dotaz ohledně MC tam teď Milan odpovídal, ty dotazy nečtu popravdě skoro vůbec, protože se tam lidi ptají pořád na základní věci.

              Já se nikdy o žádnou propagaci ničeho nesnažím, jen se snažím napsat skutečné vlastnosti daného výrobku jaké má a ať se každý sám rozhodne co si koupí. Ale snažím se o to, aby to nebylo už ve stylu „to je drahé, tak to musí být dobré i když o tom vlastně nic moc nevim a srovnání nemám skoro žádné“.

              A s horší Foxkou a polovičkou jsem to už nepobral vůbec, co jsi tím chtěl říct. Kdyby ses podíval do mojeho profilu, tak vidíš co vozím za vidlice včetně toho, co za vidlici vozí manželka (upravenou Rebu u-turn).

              Já mám pro svoje potřeby nejlepší vidlici jakou tam můžu mít a i když k ideálu tomu ještě nepatrný kousek chybí (a i když oba Talasy mám upravené, tak to ještě není definitivní stav a ještě se něco málo dle dalšího testování dále dle mojich požadavků upravovat bude), tak lepší řešení k mání není. U mě by od Suntouru do úvahy připadal pouze upravený Epicon TAD, který má už slušně použitelné snižování zdvihu (ale na Talasu je to provedené o malinko lépe), ten by mi ale nepřinesl žádnou výhodu oproti upravenému Talasu, i když by byl v některých věcech na tom zcela srovnatelně, ale pár věcí by bylo o malinko horších. Má sice jednu výhodu, že je za výrazně lepší cenu, jenže na druhou stranu Talase jsem oba kupoval s kolem, takže také nevyšly tak hrozně draho. Kdybych někdy kupoval samotnou vidlici, tak bych u Epicon TAD uvažoval, takhle pro mě nemá žádný smysl v současném stavu.

              0 0
            • Jirik123  

              Mlokcz se ve vidlích vyzná a má toho hodně otestovanýho, takže bysme mu měli být naopak vděční když fundovaně odpovídá na stále se opakující dotazy. Milanovo působení na fóru má dlouhou historii a pro někoho je docela kontroverzní, ale s vidlema to evidentně umí. A dobré zboží si prostě reklamu udělá samo.

              0 0
          • cyp  

            Ahoj Mloku, dekuji za vycerpavajici opis moznych rozdilu. Abych upresnil, tak hmotnost pro mne neni urcujicim faktorem (rozhodne ne natolik, abcyh kvuli 150g utratil o 5000,– vice, tedy dvojnasobek). Barvu neresim, cerna jde prece ke vsemu a stirani barvy na vnitrnich nohou je bohuzel vec, se kterou se treba smirit. Co se tyce zdvihu, tak to bude zalezet na ramu. Ten jeste neni vybrany, nicmene melo by to byt neco jezditelneho za zhruba 5 litraku a geometrii takovou, aby to zvladlo zdvih cca 120.

            Jinak srovnavat s neladenou konkurenci ani prilis nechci. Nejde mi o to, abych dostal Rebu za polovic. Chci proste fajn vidlici, ktera bude fungovat tak, jak by fungovat mela. Jestli bude lepsi ci horsi nez RS, Fox ci Marzocchi mne nezajima. Zkratka resim pomer cena/vykon a ten se zda byt v pripade Epiconu naprosto bezkonkurencni.

            Nejake technicke detaily moc asi rozpytvavat nebudu, nemam s odpruzenim moc velke zkusenosti. Ted jezdim RS J3, predtim nejake levne Maniotou atd., takze moc siroky rozhled a hlavne zkusenosti nemam.

            Jeste jednou diky.

            0 0
          • Scully  

            Tak váhu nebereru jako problém přeci jen těch ±1.8kg bude o dost míň něž má muj Axel :-)  A nastavení zdvyhu na HTčku taky ani nepotřebuju a kupodivu jsem ani jednou ještě nepoužil lock, takže to mě zatím taky moc nebere.

            Spíš mi šlo o to jestli tam třeba moc nechybý ta rychlá expanze… Nebo zkrátka něco co by mi mohlo zkazit radost z jinak myslím dobře investovaných peněz do nové vidle, abych nato byl zkrátka připravenej.

            0 0
            • MlokCZ  

              Důležitost high speed expanze narůstá se zdvihem. A pokud budeš mít na HT Epicona na 100mm, tak to až tak zásadně nevadí.

              Ale hlavně RS high speed expanzi nemají taky, takže tady je to stejné. High speed expanzi mají Foxky (až na některé R verze) a pak Manitou s tpc a tpc plus.

              Třeba na Skarebu jsem při 80mm high speed expanzi ale nijak výrazně nikdy neocenil. Na Rebě, kterou jsem vozil trvale na 115mm mi už trochu chyběla.

              0 0
              • Scully  

                Takže moje vidle má high speed expanzi?? Tak v tom případě mi funguje jen ta, protože mi na malé nerovnosti vubec nereáguje. :-(

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ano. U tpc externě nastavuješ low speed expanzi a high speed je na pevno nastavená ve vidlici.

                  Expanze (ať už high speed, tak low speed nebo jediná společná u vidlic bez high speed) ovšem s reagováním na malé nerovnosti nemá absolutně nic společného. To je problém úplně někde jinde (velké pasivní odpory a potřebná velká síla k tomu aby se vidlice pohla, vhodnost pružiny na tvojí váhu, stav vidlice a další…).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    K té citlivosti na malé nerovnosti ještě má vliv kromě už toho co jsem uvedl také negativka, která musí být správná pro danou váhu jezdce. U některých vzduchových vidlic, které foukají pozitivku a negativku současně a mají v nich stejný tlak je to zajištěno automaticky, u dual airu u RS si to můžeš nafoukat jak chceš. Tam kde je negativka pružinová je ale problém a pro ideální chod by se musela měnit na váhu jezdce, stejně jako u pozotivní pružiny.

                    0 0
                  • Scully  

                    Tak to mě zbývaj jen ty pasivní odpory, protože je to vzduchovka (a foukat na jinej tlak nepomohlo), je jetá od podzimu. Hold jsem naletěl a kopil jsem poskládaný kolo i s touhle vidlou.

                    A boužel se zatím nerozhejbala, jak všichni tvrdí že si to časem sedne a bude to ok.

                    No už se těším na Epica co bude mít minimální odpor k činosti :-)

                    0 0
          • maxtor  

            Omlouvám se za zneužití threadu, ale rád bych se zeptal na jednu konkrétní věc, na kterou jsem nenašel vyčerpávající odpověď. Ta zní: JAKÝ MAZACÍ OLEJ DO REBY?

            V manuálu se píše stručně 15W, někdo tu psal, že nejlepší je PitStop Redrum, na jednom nejmenovaném shopu mi poradili 10W půl na půl s Redrumen, někdo tu zase psal, že stačí jakýkoliv 15W. Sám bych rád šel do poslední (z daleka nejlevnější) varianty. Můžeš mi, nebo někdo jiný, stručně poradit?? Díky!!

            0 0
            • MlokCZ  

              Ne oleje expert nejsem, tady ani netuším co za speciální koktejl mám ve svojich vidlicích, co tam Milan používá pro nejlepší funkci.

              Takže akorát Redrum je jasný na vzduchový pístek. Do pravé nohy bych použil, co doporučuje RS, pokud s tím nemáš problém např. s tím, že jsi na konci rozsahu nastavení odskoku a potřeboval bys ještě rychlejší.

              0 0
              • maxtor  

                Díky, asi zkusím nějaký motorový olej o viskozitě 15 Wt (litr se dá sehnat kolem stovky) a uvidím. Někdě se tu psalo, že je v podstatě jedno, co tam je, jen aby byla alespoň trochu odpovídající doporučená viskozita, množství oleje a jeho pravidelná výměna. Pořád si říkám, že odpružená vidlice není raketoplán a to mazání by zase nemělo být tak citlivé na přesný tip oleje.

                0 0
      • fluider  

        Mlok, dve tvrdé slová v jednej vete som od teba ešte nečítal! Čo ťa v práci nasrali ? :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Jsem tenhle týden celý doma, od soboty mám střevní chřipku a v neděli jsem měl horečku. Od včera je mi už trochu lépe. Naštvat mě v práci tedy nikdo nemohl, ale asi jsem když mi nené úplně dobře snadno podrážděnější. Takže tím mám ale aspoň na BF víc času a můžu tu být průběžně celý den :-)

          Fox mě s tou kompresí ale už prudí delší dobu, nejen u vidlic a jak se mi protahuje stále úprava tlumiče (což se tak protáhlo kvůli té otočené páčce propedalu), tak mě ta komprese asi čím dál víc štve. U obou Talasů už kompresi mám naštěstí pořešenou díky Milanovi a tlumič už se také snad blíží k dořešení (minulý týdne odeslán do TF tuned tentokrát ten původní na úpravu).

          0 0
          • fluider  

            Črevnú chrípku nezávidím, pred pár rokmi som si ju užíval tiež týždeň. To som ale presedel na WCku ako prietokový ohrievač …

            Btw: nevieš, či Milan donesie na ten váš testovací víkend aj nový Durolux ? Strašne som naň zvedavý.

            0 0
            • MlokCZ  

              To netuším, já se moc nepídím předem po informacích, co se tam objeví, ať je také nějaké překvapení. Zatím ani nevím, jestli budu moct vzít svoje obě kola (jistý je jen zatím jedno), jestli mi stihne přijít zpět tlumič na Stereo. Rezervaci na úpravu v TF tuned mám na tenhle čtvrtek (což tam snad tlumič vůbec dojde, zatím dle údaju ČP nedorazil, ale aktualizují zahraniční se zpožděním a minule posílaný v po došel také za týden v út, takže by to vyjít mělo), takže v pátek snad pošlou (tvrdili že ano) a bude rozhodovat rychlost pošty (od nich sem to ale chodí o něco rychleji, takže šance je poměrně slušná).

              0 0
              • Archer  

                Ten muj (novy, chci zkusit Vanillu) u nich naplanovan na zitra :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  No tak hlavně aby se na tom tvojem nějak moc nezasekli a pak se to neprotahovalo :-)

                  0 0
    • littlebiker  

      Když už to tu je, tak bych se přidal s dotazem, jestli nemá někdo upravenou jakoukoliv Suntourku z jižní moravy? Nejlíp okres Hodonín

      předem díky

      0 0
    • nobody  

      dotaz na milana1 … někde ve foru jsem od někoho četl, že neupravuješ (nepředěláváš na olej) už ježděné vidlice (třeba 1/2 – 1 rok), že prý to nejde, tak by mě zajímalo jestli to je pravda?

      0 0
    • dejvv.  

      Četl jsem zde už mnoho threadů na téma Milan a vidlice a nikde jsem nenarazil ani na zmínku o tom, co s těma vidlicema dělá, že s úpravou za cenu kolem 800 Kč se chod zlepší tak rapidním způsobem. Tak si říkám v čem je zakopaný pes. Buď jsou výrobci vydlic v čele s Rock Shoxem a Foxem tak blbý a nemají tušení, že jednoduchou úpravou mohou vidlice podstatně zlepšit, nebo má ta úprava nějaké nevýhody (např. životnost).

      Dám příklad z jiné oblasti. Nechám si chipnout auto a sníží se mi životnost – čím víc to chipnu tím menší živostnost (nekdě uvádějí, že přiměřené zvýšení nemá na životnost vliv, tomu bych i věřil, ale má to zase jeden háček, platí to jen při tankování kvalitního paliva a tím si člověk taky dneska nemůže být jistý).

      Jinak neberte to prosím jako nějaký útok na Milana, tak to uřitě nebylo myšleno, věřím že je to borec a ty vidle fakt choděj super, jenom by mě zajímalo, jak to s tím je. Kamarád si nedávno koupil mtb s vidlí Manitou Scareb a ztěžoval si, že ta vidle nechodí moc dobře. Říkal jsem mu jak na B-F většina lidí píše o špatné citlivosti této vidle a také o velkém zlepšení po úpravě od Milana. První na co se mě zeptal je, co s tou vidlí dělá a proč už to neudělal výrobce. Nedokázál jsem mu odpovědět. Je toho někdo schopen?

      0 0
      • cyp  

        Snad nechces, aby Ti tady na pockani vysypal cele svoje know-how…? :-D Ta zivotnost podle mne nebude problem. Jiste si toho je vedom a neprodaval by neco, co po prvni sezone pujde do kytek. To by mu dlouho psenka nekvetla… ;-)

        0 0
        • dejvv.  

          To samozřejně nečekám ani nechci, já se do vilde vrtat nebudu, jenom mě zajímalo proč výrobci nedělají lépe svojí práci.

          0 0
          • Krys  

            To by chcel asi každý. Ručne vyrobenú vidlicu s použitím tých najlepších materiálov. A samozrejme za pár korún.

            0 0
      • MlokCZ  

        Všechny detaily, co u které vidlice Milan dělá ti nikdo nepoví. Některá úprava jako taková až tak složitá není, ale složité bylo zjistit, jak a co přesně upravit u které vidlice, aby se dosáhlo optimální výsledku.

        Třeba co je obecně známo u úpravy Epicona, kde se toho při úpravě dělá dost:

        • předělání na mazání olejem
        • vymezení vůlí pouzder pokud je třeba (vůle je v továrním stavu často maskovaná vazelínou)
        • snížení pasivních odporů (a tady to je jedna z oblastí, kde detaily nejsou známé, některé z metod co se používá je jiný olej na mazání s lepšími vlastnostmi, někdy jiné množství, jiné stíráky pokud originální nejsou dobré, ale když nevíš co přesně a jak, tak sám tohle nikdy nepořešíš bez x hodin testování a dlouholeté praxe)
        • pokud se jedná o extrémní váhu, tak úprava charakteristiky (zmenšení/zvětšení progresivity)

        U dražších vidlic jako RS a Fox pak není třeba tolik věcí upravit a už v originále nejsou špatné, ale prostor se tu najde.

        Jedna věc jsou totiž úpravy obecné, třeba pro snížení pasviních odporů, ale pak jsou tu další úpravy, které se dělají dle váhy jezdce. V originále nikdy vidlice nemůže být ideální současně na 50kg a 100kg jezdce. A nejde tu pouze o výměnu pružiny v pružinových vidlicích.

        A co se upravuje např. u Reby:

        • snížení přílišné progresivity neuturnové verzi zvětšením pozitivní komory; sem tam někomu ta velká progresivita sedět může, ale většině lidí ne
        • snížení pasivních odporů pro lepší citlivost; skok už to není tak extrémní, protože Reba není špatná ani v originále, ale stále je to dost znatelný rozdíl, detaily jak toho Milan dosahuje netuším

        U Foxek prostoru k úpravě není už tolik, teď ale u posledních modelů je to třeba ta navýšená komprese, jejiž význam jsem u zdvihů 100–140mm ani trošku nepochopil a tím chod vyloženě kurví.

        Další možnosti úprav u Foxe jsou pak právě na váhu jezdce a pro specifické požadavky jezdce. U Talasu do toho třeba patří změna charakteristiky vidlice. Pro někoho bude ok v originále, pro někoho ne. Sedět všem ale rozhodně nemůže. A třeba už jen to, že Talas 07 a 08 má poměrně odlišný průběh. Tedy pokud někomu seděl průběh jednoho, tak mu nemůže sedět průběh druhéhe.

        Skareba, alespoň verze, která má vzduch + pozotivní pružinu na tom s citlivostí je velmi dobře i v originále a úpravou se sice nepatrně citlivost zlepší ale už ne moc, tam už moc prostoru není. Zásadní problém Skarebu je ta pozitivní pružina, která je vhodná pouze pro některou váhu jezdce a tedy je ji nutné vyměnit a dát správnou na danou váhou jezdce. Ta originální bude vhodná odhadem tak na 90kg. Pro lehčího jezdce je moc tvrdá. Kvůli tomu aby nechodil Skareb na doraz, tak je nutné ho nějak fouknout a pak na počátku je v součtu té příliš tvrdé pružiny a vzduchu moc tvrdý a blbě žehlí. Výměna pružiny u Skareba je ale možná i standardně, to není žádná speciální úprava, jen na to každý kašle a málokdo to udělá a jen se pak diví, že mu třeba na 60–70kg chodí blbě.

        Na váhu je pak ideální vyměnit i negativku.

        Na životnost Milanovo úpravy rozhodně vliv nemají, tedy občas mít mohou, jako u Epiconu, kde životnost prodlouží (vymezení vůle pouzder).

        0 0
        • jIrI___  

          Jeste jen tak pro zajimavost – u nove vidlice upravene Milanem ztracim narok na reklamaci nebo ne?

          0 0
          • Vilém  

            Zaruku ti dava on, jako prodejce, svou osobni.

            0 0
          • fluider  

            Milan poskytuje záruku len na tie modely, ktoré má v ponuke tzn. dostaneš od neho novú & upravenú vidlicu.

            0 0
            • jIrI___  

              Takze Milan mi nevezme na upravu napr. Axona 08, ktereho jsem koupil na nejakem e-shopu. Musim ho koupit primo od nej. Je to tak?

              0 0
              • fluider  

                Áno, resp. modely, ktoré má v ponuke, neupravuje ak sú zakúpené inde, práve kvôli záruke.

                0 0
          • MlokCZ  

            Přesně jak píše fluider. U vidlic koupených jinde máš pak se zárukou smůlu. Milan může ručit za úpravu, ale ne za vady vidlice, které s tím nesouvisí. A původní prodejce ti upravenou už vyreklamovat nemusí (ale asi jak kdo, když přivezu zlomenou vidlici na reklamaci, tak se asi moc nikdo nebude vrtat uvnitř a řešit věci, které s tím nijak nesouvisí).

            0 0
          • Smazaný účet  

            ja to u epicona od milana mam tak, ze by snad garanci mel drzet milan, nicmene zatim jsem jeste nic nepotreboval takze snad bue vse OK i nadale ‚tuky tuk‘

            0 0
      • Jirik123  

        Spíš by ses měl ptát, jestli má výrobce opravdu zájem, aby levné modely chodily stejně dobře jako ty drahé. Marketing je svině;-)

        0 0
        • dejvv.  

          Mě třeba Reba jako levný model nepřijde a přesto je údajně rozdíl po úpravě velký.

          0 0
          • MlokCZ  

            I když u Reby je po úpravě citlivost znatelně lepší, tak patří právě k těm vidlicím, kde je rozdíl nejmenší po úpravě, protože patří k těm, co jsem v továrním stavu na tom nejlépe.

            A druhý problém Reby příliš velká progresivita, to je dotaz na RS, proč to tak debilně udělali, když u-turnová verze Reby ten problém nemá (tedy proč nemá neuturnová stejně velké komory, když to konstrukční problém žádný není), RVL a Pike také v pohodě s progresivitou. Občas někdo ocení průběh Reby (neuturnové) jak je, hlavně když se vozí na nižším zdvihu, takže tam to není aspoň s tou progresivitou špatně úplně a pro někoho to je vhodné (i když určitě pro menšinu uživatelů).

            U Talasu je ale vidět, že tovární nastavení progresivity lítá pořád sem tam. 06, 07, 08 každá z těch vidlic má průběh jiný s tím, že čím novější tím méně progresivní. A 09 má být opět výrazně progresivnější než 06. Je vidět, že u Foxu v podstatě ani neví, co většina chce, jinak by to nemohli pořád takhle měnit. Samozřejmě všem se nikdy nezavděčí a tady právě nastupují individuální ladění dle požadavků každého.

            0 0
            • dejvv.  

              Samozřejně, že všem se člověk nezavděčí. Já bych jenom od top výborců čekal, že půjdou takovou cestou (nebo se budou alespoň maximálně snažit), aby tovární nastavení bylo co možná nejuniverzálnější, což mi přijde, že ne vždy tak je. Kdyby chtěli nějakou zpětnou vazbu, učitě by pro ně nebyl problém ji získat.

              0 0
              • Medunka  

                Zkus jim navrhnout aby kazdy model mel nekolik variant. Na vahu od 50 – 60 kg atd ;-) Treba budou nadseni

                0 0
                • dejvv.  

                  Jestli si to četla celé, tak o naladění na váhu zde vůbec nejde. Nevím jestli zrovna třeba nastavení progresivity se nějak výrazně mění s váhou jezdce.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Nastavení progresivity je také třeba různé pro různou váhu jezdce. I když tady bude ještě důležitější styl ježdění než váha jezdce.

                    Ono pak vše souvisí se vším. Některé věci jsou u vidlice konstatní nezávisle na váze jezdce, třeba pasivní odpory a pro různou váhu jezdce se pak do celkového chování vidlice promítnou jinak, protože jsou v jiném poměru k silám působícím ve vidlici, to samé tlumení, které nelze regulovat (tedy třeba komprese na většině vidlicí s nižším zdvihem) a pro podobné celkové chování je pak nutné to kompenzovat jiným nastavením něčeho, co by samo o sobě na váze jezce závislé být nemělo.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    A ještě jsou tu další faktory, které ovlivní progresivitu a to na jaké kolo to dáš. Teď myslím, i když na něm bude jezdit stejný jezdec a stejným stylem.

                    První věc je geometrie kola. Podle toho jaké procento hmotnosti máš v klidu na rovině na vidlici, podle toho je třeba progresivita. Protože ve sjezdech bude docházet k jiným poměrovým změnám zatížení, extrémní příklad, budu mít jen 20% váhy na předním kole v klidu, v prudkém sjezdu dokážu vyvinout klidně sílu odpovídají až 15× větší hmotnosti, když ale budu mít na předním kole třeba celých 50% váhy, tak nemám šanci to ve sjezdu zvýšit ani na desetinásobek. Příklad je opravdu extrémní a ani jedna varianta by nebyla příliš ok, ale rozdíly tam přesto budou, i když o něco menší.

                    Další věc je, na jakém kole vidlici použiju, jestli na HT nebo fullu. Na HT je třeba vždy o malinko větší progresivita, na fullu přeci jen téměř vždy aspoň nepatrně energie rázu od předního kola pobere zadní stavba. A třeba Reba se běžně používá jak na HT, tak na fullech.

                    A všechny tyhle faktory se sčítají.

                    0 0
      • fluider  

        Myslím, že v prípade niektorých modelov Milan práveže predåži životnosť tej vidlice.

        Prečo to nerobí výrobca, a to je úplne jedno či MZ, RS, Fox alebo Magura ? Pretože majú zmluvy s výrobcami bikov, ktorým dodávajú vidlice v obrovských sériách. Výrobcovia sa snažia vyhandlovať čo najnižšiu cenu za kus, preto treba vyrobiť čo najviac kusov vidlíc. Ako pri každej výrobe, najdrahšou nákladouvou položkou je ľudská práca (skladanie, kompletizácia, QA, balenie … ). No a ladenie vidlice je práve tá drahá ľudská práca. Tak preto. A zrejme preto sú, u niektorých výrobcov, rozdiely medzi dvoma kusmi rovnakého modelu.

        0 0
        • fluider  

          Jednoducho ladenie každého kusu novej vidlice nie je ekonomicky výhodné. Neviem koľko času strávi Milan napr. pri Epicone, ale ak by to bola povedzme len 1 hodina a ľudská práca pri výrobe tej vidlice je možno len 0,5 hodiny (neviem, odhadujem tipujem) tak je tam veľký nepomer.

          0 0
      • MlokCZ  

        A proč některé věci výrobci nedělají rovnou? Věci týkající se úprav na váhu jezdce, tam to nejde.

        A u ostatních hlavně proto, že není poptávka. Spousta lidí tomu nerozumí a neví, že by mohla chtít něco lepšího.

        U RS je tohle pěkně vidět, jak stále ignorují high speed expanzi, i na dražších vidlicích. Když se náhodně zeptáš pár cyklistů, co to ta high speed expanze je, tak v dost případech ani nebudou tušit.

        A marketing udělá také hrozně moc a dokáže prodat i vyloženě horší řešení. Jako se nám tu teď snaží Fox tvrdit, jak je to skvělé na navýšená komprese.

        0 0
        • dejvv.  

          Dík za vyčerpávající odpověď, tak z toho vychází, že Milan je opravdu borec a vyrobci na to kašlou. To že hodně dělá úprava na váhu jezdce je mi jasné, méně jasné mi je to, proč třeba zrovna Reba není v originále naladěná lépe (univerzálněji), asi nebude moc lidí kteří s ní budou spokojeni s továrním nastavením. Ne jednou jsem tady narazil na komentář typu kup si rebu a ani ji nevybaluj a obratem ji pošli Milanovi na úpravu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tu Rebu jsem zmínil výše, tam to naprosto také nechápu, když u u-turnové verze to jde a u RVL a Piku taky.

            Skoro mi přijde, že primárně byla navržená u-turnová verze, která byla odladěná a pak pro variantu bez u-turnu to někdo jen na rychlo nějak přenavrhnul a už to vůbec neřešili a prostě to odflákli. No a díky tomu, že u-turnová verze je drahá, tak skoro každý sáhne po neuturnové a pak většina lidí na průběh nadává.

            0 0
          • Jirik123  

            Pravděpodobně drtivá většina zákazníků ani neví co by měli od vidle očekávat a že může fungovat i lépe. Obvykle jim stačí, že na kole nějaká vidle je, že tam jsou kotouče a že to kolo má 29 rychlostí. Zákazníků, kteří opravdu vědí co po vidli chtějí a proč to chtějí bude jen mizivé procento.

            0 0
            • MlokCZ  

              A navíc, když ještě dříve měli třeba úplně mizernou skoro nechodící vidlici a pak si koupí už celkem slušnou, která je oproti té předchozí mnohem lepší, tak jsou nadšení.

              Kdo ale vyzkoušel nějakou supercitlivku, třeba i úplný začátečník, tak až na pár extrémistů, kteří by raději pevnou, tak to pozná každý a těžko se pak zvyká zpět na horší.

              0 0
          • MlokCZ  

            U té Reby by se bez některých jedinců z BF nevědělo, že je takový rozdíl mezi u-turnovou a neuturnovou. Dnes už je to přitom zcela samozřejmá informace.

            Před dvěma lety a něco jsem vidlicím skoro nerozumněl, o rozdílu mezi u-turnovou a neuturnovou verzí nevěděl vůbec nic a vlastně jsem měl štěstí, že na AMS Pro byla u-turnová verze. V té době jsem jen tak zběžně vyčetl, že Reba je slušná vidlice a víc detailů nevěděl a s tím jsem kolo kupoval. Pak se to rozjel velmi rozsáhlý thread, kde bylo hodně nespokojených lidí s Rebou a její progresivitou, já byl docela spokejený a pořád mi bylo divné, proč oni jsou tak nespokojení. Až ve chvíli kdy byly pro obě udělány grafy se zjistil ten rozdíl a že je dost velký.

            0 0
            • milan1  

              Já to zařadím pod tebe i když to bude o celém dění v tomhle vlákně. Nejdřív jako vysvětlení pro ostatní začnu proč si rozumíme navzájem. Jednoduše proto, že jsme oba naladění na stejnou notu a nemusíme si navzájem sáhodlouze vysvětlovat, jak tomu kdo z nás porozuměl. Tohle je naprostý základ. Tady padá spousta dotazů a otázek, co že to vlastně dělám, a je to od lidí, kde právě takovéhle naladění není a kde převládá setrvačnost myšlení tvořená nejspíš marketingem. Jiný způsob ověřování, než který je běžně dostupný  jsem se právě zde pokoušel navodit známými grafy. Zde jde nalézt právě snahu o to sjednotit  tu společnou řeč a vysvětlovat vše stejným jazykem. Mnoho lidí ví moc dobře, proč se nezdařilo. Kdo se vyzná v technice zobrazování a kdo má navíc  k dispozici praktické znalosti a dostatek zkušeností, ten snadno odhalí omyly, které se zde a často i v časopisech hlásají. Tyto znalosti a mnoho praktických zkušeností to je něco, co Mlok má v míře více než vrchovaté a rozdal by se aby se podělil o své zkušenosti. Tyhle metody vlastního hodnocení, ke kterému zde v počátcích přispělo více lidí přineslo i své první a Mlokem zmiňované výsledky, které jinak neodhalil nikdo – ani časopisy, ani slavné zahraniční weby. To jenom na okraj ke smyslům takovýchto metod. Když se zavedou jednotné postupy, které lidi chápou vysvětlí se mnoho věcí a každý a kdekoliv si je může ověřit a nemusí se vyptávat a nevěřícně se divit, co, že to valstně ty úpravy přinášejí a jaké že to jsou vlastně rozdíly mezi vidlicemi. Přesto je vidět že to oslovilo dost lidí ale jenom Mlok má síly a trpělivost pokračovat pořád dál ve vysvětlování. já jsem už tuhle snahu vzdal a když se zde bavím, tak už jenom s lidmi se kterými to má smysl. Vysvětlovat, že kdo nechápe grafické znázornění, tak nemá šanci ani pochopit smysl a význam úprav je celkem zbytečné. Kdo požaduje parktickou zkoušku, to je jiná, ten nepotřebuje graf ale jak je vidět z dotazu, tak praktická zkouška nemusí být vždy k dispozici každému.

              0 0
              • petrbw  

                pro mě, co přesně neví o jaké úpravy vidle se jedná.Hoďte sem odkaz na stránky.Mám vidli naprd a trochu mě to zajímá.Díky Petr

                0 0
    • zmolko  

      ja by som sa chcel spytat: aky je rozdiel medzi Epiconem a Axonem, alebo R7 (vsetky od milana) ? kedze tie druhe 2 su skoro raz tolko drahe. porovnavate tu Rebu, Foxky s Epiconom, tak ako su na tom tieto dve? a este aky je medzi R7 a Axonom rozdiel (okrem vahy a priemeru noh) ?

      diki moc za odpovede

      0 0
      • MlokCZ  

        Upravený Axon je oproti upravenému Epicona v podstatě jen váha dolů za ty peníze + nemožnost u Axonu použít větší zdvih. A pak Axon nemá ten kosmetický problém stírání černé barvy díky Al vnitřním nohám, na který to drží. Chod bude zcela srovnatelný. Upravená R7 bude ještě o dalších pár gramů lehčí. R7 má navíc ještě high speed expanzi, což ale u tohoto zdvihu není nic ztěžejího. Tuhost bude samozřejmě u R7 o trošičku nižší, ale žádná katastrofa. Pokud nehledáš nižší váhu, tak za ty dvě nemá smysl připlácet.

        0 0
        • zmolko  

          diki moc, praveze tu nizsiu vahu hladam, no konecne rozhodnutie bude, az ked budu peniazky.

          zatial som najviac rozhodnuty pre R7, ale tam mi „vadia“ tie 30mm nohy. chcem, aby mi ta vidla par rokov vydrzala, aby sa nekrutila. momentalne mam 60kg (do roka predpokladam cca 65 :-D), budem davat 180mm kotuc dopredu. ako myslis, ze to bude s tou pevnostou a krutenim? ja sa v tomto moc nevyznam. diki moc

          0 0
          • MlokCZ  

            Při tvojí váze bych se toho nebál. Také jsem rok ojezdil na Skarebu a mám 70kg. Ten už se teda kroutil hodně, ale R7 je na tom výrazně lépe a vážíš o pár kilo méně než já.

            Větší kotouč vadí pouze v případě, že bys s tou brzdou se snažil brzdo často zcela naplno. U mě není při změně kotoučů žádný rozdíl, pokud to o trošku hůře brzdí, tak si sem tam pomůžu druhým prstem na páce a stejně brzdím ve výsledku stejnou silou.

            0 0
            • zmolko  

              este ma cosi napadlo. aky priblizny bod odtrhu dosahuje SR Axon po milanovom tuningu?

              dik

              0 0
              • MlokCZ  

                Současný Axon by měl dosahovat stejných výsledků jako upravený Epicon a upravená Reba, tedy odtrhu cca 5kg.

                0 0
                • zmolko  

                  sucasny, tym myslis ako tohtorocny? meni Milan vidlice tak ako ich menia vyrobcovia (po rocnikoch)?

                  a dik za odp.

                  0 0
          • kubad  

            s tvou váhou bych se R7 vůbec nebál.

            180mm je s tvou vahou taky celkem zbytečný, ale nevím jak a co jezdíš pokud si často v kopcích tak se hodí.

            0 0
          • scret  

            mam R7 a cca 73–75kg + kejml… a vidlice drzi v poho uz 2 sezony… oproti 32 noham je samozrejme min tuha,ale ten rozdil neni nijak dramaticky… to je jenom takova zdejsi povera…:) driv kdyz byl jeste Black novinkou, ktery mel 30 nohy, tak se nikdo nebal jezdit ho s kotoucem a na 60kg vahy:) a ty nejlehci Blacky nebyly tak zas o tolik tezsi nez R7…

            0 0
    • losna  

      Milanova webovka nefunguje? Skáče mi tam nějaká stránka o ČVUT či co.

      0 0
    • Aragor  

      Vrátím se k původnímu tématu :-) takže pokud by někdo chtěl vidět upravený EPICON 2008 od Milana v akci  v okolí Ostravy tak není problem že bych vidli ukázal na mém kole :-)

      0 0
      • RoKo  

        Cau – kde jezdis? ze by jsme dali nejakou vyjizdku… ;) Mam verzi RLD taky 08 tak muzem srovnat… :D – ale vazne, docela jsem zvedavy, jak se chova na celoperu oproti memu HT…

         
        0 0
        • Otisaq  

          a nejedete zitra nebo v nedeli do beskyd ? Ja mam pro zmenu epicon 08 ale jen vlastnorucne predelany na olej..tak by me zajimalo srovnani :-)

          0 0
          • Aragor  

            tak v sobotu nebo v neděli byto šlo :-) konkrétně jsem z Havířova a často jezdím na prašivou a pak buď dolů po žluté do komorní lhotky a nebo po hřebenu někam dál… ale klidně bych se jel podívat na vaše trasy… :-) + mám celkem peknou trasu tady u mě kolem Těrlické přehrady ± 2,5 km terenem kolem přehrady až ke hrázi, tak kdo by měl zájem na nějáky společný výlet nebo srovnání vidlic tak ať píše na moje ICQ 333909867 nebo na mail petrds@centrum.cz :-) popřípadě tady

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.