• Nikolka

    Ahoj, dneska, když jsem byla na biku, tak vše v poho, vidlice (REBA SL) pružila normálně tak jako vždycky, ale kousek od baráku když jsem šla ze sedla, tak najednou jakoby se blokla nebo zamkla a přestala pružit. Potom když jsem přejela nějakou nerovnost, tak jakokdyby ty kluzáky v nohách na něco narážely…A tak se chci zeptat, jestli už se to někomu z vás stalo a co s tím bylo?? Nebo jestli někdo nevíte co s tím může být. Mám to v záruce, tak to budu nejspíš posílat na reklamaci, ale jsem z toho docela nešťastná, protože měsíc bez své vidilice… :( A ještě by mě zajímalo, když to pošlu na reklamaci a jim by to nedejbože nešlo opravit, tak musí poslat úplně tu samou vidlici (akorát třeba letošní) – tz. stejný typ, barva atd.??

    • Vegan  

      Typoval bych ze je to problem v tesneni ktery se tu jiz vicekrat resil. pokud ji mas v zaruce reklamace jiste pro tebe bude nejsnadnejsi cesta k naprave

    • Nikolka  

      Dík kluci, docela jste mě uklidnili… Jen doufám, že jak mi to kamarád potom zkoušel dofouknout a vyfouknout (jestli není problém v tomhle) tak že mi to ještě víc nepokahňal ale tak to by nemělo mít na to prasklé těsnění žádný vliv ne?

      • Piki  

        Měla jsme ten samý problém Reba race, špatné těsnění oleje, vidle nepružila a narážela, ale jelikož jsem byla v Polsku a potřebovala ještě den jezdit tak jsem to alespon občas dofoukla horní část vzduchem aby to nebyli takový nárazy. trošku to pomáhalo. Poté kamarád vyměnil vandné těsnění a vydle šlape jako nová:-)

    • marapara  

      jak píše vegan, prdlé těsnění, olej stekl dolů do vidlice a nohy na něj naráží a nepruží. Reklamace to řeší.

      • Wojtek  

        mam jen dotaz,když se tam vylil olej,tak to pak narazí ale pak to musí aspon pomalejc zajíždět,né? a né se uplně seknout

        • mathasek  

          Olej je téměř nestlačitelnej, takže se to sekne hned

          • Wojtek  

            ok,ale přece musí se vytlačovat nahoru,ne?,nebo není kama?

            • mathasek  

              Tak ale možná né tak  rychle aby se tlumil náraz. Nevim nejsme inženýr :D

               
            • marapara  

              není kudy, když ti vnitřní noha plochou narazí na olej.

              • Tomínos  

                On asi myslel, že to skrz to prdlý těsnění teče zpátky. To by mohlo, ale zas tam nebude takovej průtok aby si to pocítil jako pružení.

                • Wojtek  

                  kolem vnitřní nohy nahoru,musí tam být místo

                  • Tomínos  

                    Tam máš futra který by to měly dotěsnit, taky tam je trošku vůle, ale opět zas ne tak velká aby to propružilo. Možná by se to dalo vyzkoušet tak, že by jsi se o tu vidli opřel a koukal jestli pomalu zajíždí. :-)

                    • marapara  

                      jj, když prdne těsnění, tak tam přece není díra jak kráva, aby to volně protékalo :)

                      • acidb  

                        Oživím vlákno:). Mám SL letošní verzi, zatím jsem nic negativního  během ježdění nepozoroval, nicméně když jsem tento víkend převážel kolo v autě (odmontované přední kolo) tak jsem si vždy po převozu všimnul, že je kolem zámku na vidlici (vrch pravé nohy) trocha oleje, která tam rozhodně předtím nebyla. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti, zda nejde o těsnění či já nevím co? Nebo je to normál a není třeba to řešit:).

                        • yoggi  

                          toto iste ma kamarat na rebe je to zle tesnenie treba vymenit, mozno ti niekde budu ponukat vymenu celeho zamku ale to nesuhlas staci iba tesnenie ak to mas v zaruke tak reklamuj.

                          • acidb  

                            V záruce je, ale do Koblenze to zatím posílat nebudu:(. Při jízdě to vůbec nesákne a to jezdím poměrně agresivně dolů v horším terénu. Myslíte,že můžu počkat do přespříštího týdne, neboť  příští víkend plánuju dvoudenní 200km přejezd, vše terén?

                        • beranek666  

                          tak už i já… dvě reby, dvě špatné těsnění… to co popisuješ. zatím jsou obě na reklamaci, takže výsledek neznám. jsem zvědav co na to žitný. každopádně je to nezaviněná závada, ale vidlice nebyla na garančce (na té co si má zákazník zaplatit :-D ) tak snad nebude dělat problémy při uznávání.

                        • Almond  

                          Mám ten samý problém, dnes jsem si toho všiml poprvé, rovněž vyteklý olej na pravé korunce (a né zrovna málo, doteklo to dolu až na kluzák a prosáklo i horizontalne par cm od druhe korunky)… Také Canyon (Kolbenz jak pises), to uz skoro vypada na celou vadnou serii… Kdy ti kolo dorazilo? Mne prelom cervenec/srpen 2008… A taky se mi to na reklamaci 2× posilat nechce :-(

                          • acidb  

                            Mě kolo přišlo v říjnu 2008 a pořádně jsem na něm začal jezdit až od dubna letošního roku. Zkusím servis a výměu těsnění.

                            • beranek666  

                              já srpen a září 2008, dvě vidle, dvě vadné

                              • acidb  

                                Dnes to kolega biker dobře popsal v tomto vláknu, já jsem rozdělal vidlici, únik je opravdu kolem šedého plastu, viz. šipka na fotce. Jen by mě zajímalo, zda někdo ví, jak to lze rozdělat, abych se k tomu těsnění dostal? Spodní část „patrony“ jsem demontoval, ale dál jsem byl bezradný a nechtěl bych to úplně zničit? Každopádně zdá se, že když jsem kolo vezl domů, ani kapka se zatím neobjevila, takže také doporučuji vyčistit.

                          • Mug  

                            Stejná věc výrobce i doba sedí. Vyměnil jsem si to doma sám. Investice 30kč Okroužek a 250kč Redrum olej (ale toho mi většina ještě zůstala).

                            • gyngy  

                              Zdar,

                              chcem si to urobit tiez sam, nenapises prosim postup? Pripadne manual, ktoreho si sa drzal a popis presneho O-kruzka, ktory bol prasknuty?

                              Dik!

                               
                              • acidb  

                                I já bych se rád přiučil a poprosil tě tak o alespoň stručný návod. Dík.

                              • Mug  

                                Bylo tu řešeno ve více vláknech různých názvů, třeba tady, a tady o Piku (ale stejná věc, je tam fotka toho kroužku i kde je).

                                Fota rozborky 1. a 2.

                                Jinak jsme si stahoval ten kompletní manuál ze stránek Rock Shox, tam je to detailně včetně potřebného nářadí jen je to anglicky, ale to asi nebude problém neb fota jsou detailní.

                                 
                        • garretx  

                          Aha, dík za upozornění, že se to řeší už tady. Kolo taky vozím uvnitř auta, takže je možný že vidle byla částečně vzhůru nohama. Mám taky Canyon, GC 6.0., cca od května loňského roku. Loni jsem žádný problém s vidlí nepozoroval, až letos. Je nutné to kvůli reklamaci posílat do Německa? Nemůže to vyreklamovat nějaký servis co servisuje přímo rock shox? Než bych kolo posílal do Němec, tak to raději zaplatím za servis, asi.

                  • kyl  

                    Samotnej olej v kluzných pouzdrech to dokáže utěsnit,stejně jako menší vakl.

            • vrabčo  

              nuz ked som mal este stare tesnenie tak som to skusil na noc otocit dole hlavou. Kedze olej cez tesnenie spet nepretiekol tak som na to siel hrubou silou a na vidlici robil narazy na tu hladinu oleja … ked tu zrazu mi vyskocil gufer / stierak :D. Takze prakticky to mozne nie je.

    • spartakcz  

      Měl jsem podobnej problém s Rebou… Řeší se reklamace, tedy spíše výměna… Ale prodejce mi sám potvrdil, že reklamace se jen hrnou… Tak nevím, co si o tom mám myslet…

      • t29  

        Tipnul bych si, že se jich prodalo nejvíc z takových „lepších“ vidlic a proto jich jde taky nejvíc na reklamaci

      • yoggi  

        co mam informacie tak vraj seria 2008 hlavne vidlic dart, tora su hrozne to snad kazda je problem, reba je na tom v celku v pohode akurat dost ludi musi riesit tesnenia na nich to potvrdil aj predajca ze skoro kazda druha, no na reklamacku tam mal asi 2× dart, 3× tora a 1 reba.

    • Lucke  

      …já se jen připojím jako ten odpurce reby…:) ne ze bych ji nemel rad..ale je tu  na b-f urcita komerce fox vs reba…a docela mě pobavil nadpis reba – problem ..

      ale už si jdu zase po svých…kdybych vyvolal nejake nevole..hadku­..při..pardon :)

      • baboon  

        Tady jde o to,co zmínil výš t29..Stala se z toho oblíbena vidlice a má jí valná hromada lidí..Myslím,že kdyby bylo takové procento foxek,tak se jich také o to víc bude kazit..Stejná situace jako když děcka z dolekopu nadavaji praskajici Dura,ale nedochází jim, že byly na takřka každym kole na dirt/street..A už vůbec jim nedošlo, že kdyby tam byly navěšený dirtjumpery taky bez pevný osy,tak to praská úplně stejně..:)

        • Lucke  

          ..ano s tím já souhlasím:))..a líbí se mi označení ,,děcka z dolekopu" :))

    • Pavel100  

      Podle emailové korespondence s cyklozitny a následně shánění informací v RS centru je problémů s tímto o-kroužkem minimum…odhaduji asi tak 5 v celé ČR dle jejich informací:-)

      • beranek666  

        hmmm tak to jsem já a mí známí :) a zbytek si všichni vymýšlíte, bo by nás už bylo asi 100 a žitný není žádný lhář :-D

        • Pavel100  

          podle emailů to tak vypadá, naopak dle dnešních info z RS centra kluci u žitného trochu nestíhají…ono to je docela problém vyměnit na všech Rebách o-kroužky místo originálních, protože ty se časem vyserou všechny:-(

      • Sibstr  

        Tak ona většina lidí to ani nereklamuje, nemá to cenu. Mě kolem toho o-kroužku tak taky olej, ale když jsem si představil, že zaplatim 150kč za poštovný a budu měsíc bez vidle, tak jsem si to radši nechal za 280kč vyměnit v servise a měl jsem to druhej den. Takže ona si to asi většina lidí umí spočítat a na nějakou reklamaci se vykašlat… Mimochodem, já za poslední půl rok, musel vyměnit úplně všehny těsnění co jsou v Rebě, pač všechny odešly. Nejdřív odešlo těsnění u Motion Control, posléze utíkal vzduch, tak vyměnit těsnění v levé noze a teď pro změnu nějaký další těsnění v negativní komoře. Ale jinak chodí Reba suprově…

        • vysmátej bajker  

          nemáš napsané jaké rozmněry a tvrdost o-kroužků jsi kam použil?

          • Sibstr  

            Ou, hele tak to fakt netušim. U MC je to standartní a u vzduchu mám nějaký těsnější o-kroužky, pač jsem měl problém s únikem vzduchu hlavně při teplotách kolem 0°C a nižších.

    • ememem  

      otazka na vsetkych – to mate uz modely 09 alebo starsie? zvazujem kupu reby ale toto ma desi, ja chcem jazdit a nie sa v tom rypat.

      • acidb  

        Já mám 09, znám další 3 případy 09, dva případy 08, v servise mě řekl o dalších dvou případech za posl. měsíc, verze 09. Je to na tobě:-).

      • Pavel100  

        vím o několika kusech modely 08

    • Bafoon  

      takže :-) začlo to zadrháváním locku, pak přestala moje reba zamykat uplně. tady z vševědoucího BF jsem se dočetl o možných příčinách a byť je reba ještě v záruce asi půl roku tak kvůli nějakému okroužku a práci na hodinku být až měsíc bez Charona jsem to rozvrtal sám. Servisní návod, ivelo, BF a TT – to je ta správná kombinace :-)

      Nakonec se to zvrhlo, rozebral jsem ji celou, vyměnil těsnění všude a všechna (co jsem našel) doplnil oleje a BAJK BAJK ;-)

      potřeboval jsem 5imbus, 10klíč, 27 klíč a kleště na segerovky

      všecho drží, funguje, není čeho se obávati btw – bylo to to těsnění po MC olej byl i tam kde neměl být

      přeju hodně štěstí při „servisu“

      • vysmátej bajker  

        Kdyby se ti chtělo a mohl napsat jaké ty O-kroužky jsi skutečně použil,na tom účtě je na 3ks ne? 

        • Bafoon  

          uplně všechny :-) očísloval jsem si ty sundané a pak zašel do obchodu a ke každému jsem si nechal dát 3ks (do zásoby)

          • pepek  

            Zeptal jsem se v obchodě, zda je možné dostat ty „O“ kroužky měkčí (50–60Sh) – aby ty RSky už konečně držely.

            Dobrá zpráva je, že je to možné objednat.

            Horší zpráva: muselo by se objednat tak asi 5 – 10000 kusů. (Takže kdybychom se všichni domluvili. . . . . . :-)

      • Zerocool  

        a problém byl v tom nejmenším nahoře motionu, že?

        • Bafoon  

          jestli ti dobře rozumím tak ne e, protekl mi olej do pravé vnější nohy takže to těsnění uplně dole

      • Bafoon  
         

        tak jsem to pro vás dotáhl k dokonalosti ;-) je to sice 29" reba ale přeci to bude stejné ne

        • Bafoon  

          Pro jistotu jsem zkusil napsat i k Žitnému, jestli je to o.k. :-) a odpověd mi přišla v neděli což mě příjemně překvapilo

          Dobrý den,
          myslím že je to v pořádku i když použijete o něco menší rozměry něž používám
          já osobně.
          č. 3 vaše 22×2,5 / moje 23×2,5
          č. 6a8 vaše 21×3,5 / moje 22×3,5
          ale je to v pořádku!

          S pozdravem
          A.Kaipr

          • MirosPikos  

            Krátím si chvíli, než mi přijde nový bajk a spravuju ten starej :) Konkrétně potřebuju přetěsnit vidlici (o-kroužky). Byl jsem nakupovat, ale neměli kroužek č. 1 12×3,5. Vzal jsem místo něj 12×3 a 12×4. Půjde tam jeden z nich? A když ano, tak který? Já jen jestli už se mohu pustit do díla a nebo to nechat, až budu mít kompletní kroužky. Díky

            • lukas aka mitro  

              Mohl by jit ten 12×4, ale mozna se bude krabatit v dire, do ktere je vsazeny…pak bys ho musel trochu posolichat smirglem.

              • MirosPikos  

                Ok, tak to se asi ještě projedu zítra do jinýho kšeftu, ať nemusím nic ladit ;) I tak dík za echo.

          • Jeanb  

            Ahoj, potreboval bych poradit. Chtel jsem udelat servis reby sl a kdyz jsem rozebral vnitrek, tak koukam, ze je trochu jiny od tech fotek ( mam vntrnosti viz obrazek), ktere jsou tady nafoceny s tim seznamem o-krouzku. Kdyz jsem sundal o krouzek ze vzduchoveho pistku, tak je mensi a mozna silnejsi nez soporucovany ze seznamu.

            Muzete mi prosim rict, jestli se vzhledem k jinym vnitrnostem lisi i velikosti krouzku?

            Moc diky.

            • allrose  

              vnitřní nohy jsou stejné přes modely,píst pravděpodobně také,nejspíš tam někdo dal jiný kroužek

              • Jeanb  

                Ok, takže jediný rozdíl v té 29" co má na fotce Bafoon a na 26" co jsem dal já, je jen v té plastové trubičce a jinak vypadajících stírácích?

                • Vilém  

                  A ta tva je taky dual air?

                  • Jeanb  

                    Ano, je to dual air. Vnitřnosti jsou přesně ty co jsou na té fotce, akorát bez spaceru. Já jsem tam ty těsnění dal, vypadají, že tam asi budou sedět, ale jediný co nevím, je takový silnější kroužek, který jezdí po tý dutý trubičce, kterou se napouští do negativky vzduch – nevím jak jí mám pojmenovat. Origo těsnění je takový široký – vnitřní průměr 10mm, tl. 3,5 a výška toho těsnění je necelých 7mm.

                    • allrose  

                      nechal bych origo doraz,pokud není zpuchřelý

                      • Jeanb  

                        Ok. zpuchřelý není, tak to tam zatím nechám.

                        Ještě se chci zeptat – nemám u vidle spacer a chtěl bych jí snížit na 100mm – Jaký mám koupit spacer? Bude pasovat tenhle? http://www.kupkolo.cz/…last_z90371/?…

                        Díky.

                        • allrose  

                          ano,ale jseš exot,všichni honí zdvih.

                          ta fotka pístu je tvoje?..tam jsou dva spacery!?!

                          • Jeanb  

                            :)

                            Já to mam totiž pro manželku a na menší rám, tak nevím zatím jak bude v pohodě geometrie. Ona nebude nikdy jezdit nějaký mega terén, jen spíš lesní, polní cesty a tak. Takže velkej zdvih nepotřebouje, hlavně spíš pohodlnější.

                            Moc dík za rady.

                      • mr.nikdo  

                        Neni nahodou doraz plastovy?…

                    • mr.nikdo  

                      Tesneni ze seznamu sedi.

                      Nekde Bafoon psal, ze mu to potvrdil i Zitny, ze sice on tam dava jine, ale jde dat i to, co psal.

                      Aspon 3 sezony a 3 sady u me a 2 u kamose… A nikde problem.

                • allrose  

                  kupoval jsem sadu-servisák řekl,že je to na rs32 obecně,k výměně nedošlo,protože jsem zapoměl dát vazelínu do negativky kde unikal vzduch

        • Bafoon  

          tak bych měl nový problém u své úžasné reby -začal mi utíkat vzduch z negativky. Je to celkem rychle během hodiny mám ze 150psi slabých 90psi někde kolem 75psi se unik zastaví. Poradíte mi někdo které z těch těsnění to zas je? Nějak si neumím vydedukovat kam mi to utíká :-) díky

          • Bafoon  

            no tááák – někdo jste to určitě řeši taky :-) historii čtu souběžně ale je toho mraky :-(

            • vysmátej bajker  

              máš oba tlaky stejné?

              • Bafoon  

                v pozitivce se udrží na cca 120 v negativce mi z 120 klesá a do pozitivky to nejde, ventilky jsou ok, těsnění nová

                ted co jsem to asi desetkár rozdělal a složil tak mi z negativky utíká do pozitivky a obráceně :-) pístky pod olejem, všechno složené dobře.

                v rebě jsou originál O kroužky 21×3,5 a 10×3,0 tak které by to mohlo dělat? zkusil jsem 10×3,5 ale to už je moc na to místečko co je v prolisu plastu. Zkusím 21×4,0 jestli se vleze. Ideálně kdyby jsi měl (nebo někdo) tyhle rozměry vyzkoušené? :-)

                • Bafoon  

                  největší co tam na písty jde dostat je 22×3,5 ta 4,0 ani omylem. Natlakuju uvidím. To jste to opravdu všichni řešili servisem?

                • vysmátej bajker  

                  čím ten tlak měříš?

                  • kyl  

                    Třeba má dvě pumpičky a nechá je našroubované.Já to dělal podobně když sem vidlu předělával na vzduch,nahoře natočenou pumpičku a dole malej manometr s naletovanou redukcí na ventilek.Když to drželo tlaky tak sem si šel koupit vlastní pumpičku.

                    • Bafoon  

                      přesně – má dvě pumpičky :-) a vzhledem k tomu že tam ted mám těsnění 22×3,5 a 10×3,0 napojené obě pumpičky a natlakované na 150psi už dvě hodiny a tlak drží tak je to z 99% únik tlaku při montáži/demontáži nebo levý ruce nebo tak něco a mě z toho trefí protože to tak těžce řeším a je to taková volovina :-((

                  • Bafoon  

                    origo pumpičkou k vidli – tohle mě ted taky napadlo, že se z toho můžu poto a vzduch mi utiká převážně při odpojení pumpičky

                    zkusím tuhle kde by to mělo být ok http://www.bikesport.cz/…vidlici_1179

                    • pepek  

                      Normálně při odpojení každé pumpy na vidle uteče vzduch pouze z hadičky. Někdy ale ventilek má dlouhou tyčinku, takže vzduch uteče při sundávání i z vidle. Stačí ucvaknout tak 1mm tyčinky a všechno je OK.

                      • vysmátej bajker  

                        zajímavý nápad:).Takže únik vzduchu přes pumpičky? Nebo při nasazování a sundávání?Mně při nasazení na pozit.tak o 10psi a neg.20psi méně- asi vzduch který unikne do pumpy.

                        • pepek  

                          Změř si hloubku v které je konec tyčinky ve ventilku, kterej funguje. Pokud máš někde tyčinku delší, tak ventilek vyšroubuj a konec tyčinky zastřihni na stejnou délku.

                          • kyl  

                            Dobrej nápad,mám občas taky ten problém,vyzkouším to a navíc ventilek skoro nic nestojí.

                      • MaPa  

                        Před tím ucvakáváním bych se přesvědčil že je zašroubovanej až na doraz, občas pomůže už tohle ;-)

                • biker jura  

                  z pozitivky do negativky mi ted u Sida po servisu v autorizovaném servisu taky přefukuje vzduch. zítra to nesu na reklamaci servisu pač to bylo minulý tyden a po jedne vyjíždce mi vidle spadla na jeden cm. Jak jsi to vyřešil, příští servis si taky chci dělat sám, profíci tomu asi taky moc nerozumí nebo nechtějí :(

                  • blisterexist  

                    nechápu jak někdo může dávat vidle do servisu, je to naprosto primitivní, těsnění stojí pár korun

                  • Bafoon  

                    já to vyřešil koupí pořádné blbuvzdorné pumpičky :-) těsnění bylo ok, jen jsem měl zkrátka levé ruce při montáži/demontáži.

                    jinak na „domácím“ servisu v tomhle případě nic není. Je to velmi jednoduché z toho nesmíš být předtento :-) poprvé jsem se moc moc bál ted už mi přijde výměna těsnění hodně v pohodě

                    • biker jura  

                      jo díky, já právě nevěděl jaký olej atd. a ještě jsem něco někde četl o odvzdušnění motion controlu ale to asi bejvávalo, že? a jakou že jsi vzal pumpičku, ta současná dosluhuje.

                • blisterexist  

                  mě zase mizel vzduch a olej z pozitivky, tak místo kroužku 21×3,5 jsem poupil Xkroužek 21,82×3,53 jsem zvědavý jak to bude fungovat:-)

                  • xshreck  

                    díval jsem se dneska dovnitř vidle, kurňa nechápu furt to tvoje dvojité utěsnění :D nechceš to blejsknout?

                    • blisterexist  

                      tady to máš, mezi tím, šedým nahoře a černým je ještě molitan, ale ten tam nemám vyfocený:-)

        • blisterexist  

          který z těch o-kroužku jde na vzduchový píst?

      • beranek666  

        kde se prodávají takovéto pičovinky? v globusu to nemají :)

        • Bafoon  

          zadej si do vyhledávače O krožky a pak podle kraje města ;-) jinak já to kupoval v prodejně s ložisky, hydraulikou, oleji apod

          • VanVren  

            Vidlice ti maká v pohodě? Taky o tom uvažuju, jen se trochu bojim, že to nejsou originál kroužky.

            • Bafoon  

              jo úplně v poho, opravdu se není čeho obávat, jde to samo. + viz výše – koupené O kroužky jsou odsouhlasené z „technické podpory cykložitný“ ale i jinak – prodavač specializované prodejny…přeci jen to má v oku že :-)

               
              • acidb  

                Opravdu se není čeho bát, přetěsnit takto vidlu jsem zvládnul i já a to se považuju za méně zručného:-).

              • gyngy  

                A aky olej si nalial do ktorej nohy?

                • beranek666  

                  panenský olivový

                  • kubad  

                    spatne spatne :-( musi byt extra pannensky :-)

                    • beranek666  

                      musí ho lisovat panna, jinak se to pozná! začal jsem mít problémy s rebou, tak jsem hledal příčinu a nakonec jsem se dozvěděl, že ta panna mě pána a průšvih byl na světě. takže pozor na kvalitní olej a hlavně, kdo ho lisuje!

      • marapara  

        Bohužel se mi na Rebě stalo teď to samé. Přestala mi zamykat a vidle nejde úplně na doraz, ale někde do 2/3 zdvihu, kde pak narazí na olej ve spodku vidlice.

        Takže o-kroužky jsou normálně k dostání? Mám poblíž prodejnu s ložisky a gufery, tak by je tam mohli mít?

        • lukas aka mitro  

          Ten o.krouzek 3.5×12mm se shani blbe,ale snad budes mit stesti. Asi te nemine nova napln tlumice, protze pusovni tlumicovy olej bude smichany s mazacim..

          • marapara  

            Asi nemine, počítám s tím.

            • C-ampari  

              Pokud se Ti to stalo tak, že vidle byla zamklá a dostala ránu, tak možná nebude ani třeba měnit těsnění. U mne se to stalo takhle, vyměnil jsem jen nápně a funguje dobře už dva roky.

              • marapara  

                Jinak se to stalo ne že vidle byla zamklá, ale prostě jeden fungovala normálně, další den už nezamykala chodila do půlky zdvihu a narážela na olej.

        • Bafoon  

          tady měli chlapi všechny kroužky skladem v podobné prodejně – jinak přeju rychlou ruku servisáka ;-)

          • marapara  

            Už je to opraveno. Nakonec se mi s tím nechtělo drbat, tak mi to kamoš z cykla opravil i s výmenou olejů. O-kroužky dokonce už Žitný posílá na dobírku, jen je docela zlodějina chtít za 2 o-kroužky 20 Kč a poslat to za poštovné 120 Kč, když to šlo poslat za 40 Kč doporučeně na dobírku, ale budiž.

            Dokonce Žitný dřív prý náhradní díly neposílal, ani tyhle o-kroužky, ale chtěl poslat vidlu a opravit to sám.

    • Kubiczech  

      Oživím.V historii jsem neuspěl.

      Před chvílí jsem foukal negativku u Reby. Vše v pohodě až na to, že po nafoukání jsem domáčkl pumpu a z ní vystříklo trochu oleje.. Hádám, že to nebude normální…

      • Dvain  

        Kam si myslíš, že mizí olej v pozitivce z pístku …:-)

      • Vegan  

        Pretekl ti olej z pozityvky do negativky muze to trosku ovlivnovat funkcnost respektyve prubeh pokud te to stve vypusti vydli, z negativky vypusti olej a prelej ho do pozityvky ventilkem prace na 5minut :)

        • ememem  

          jedna vec mi uplne jasne neni ale je mozne ze som nejaky spomaleny tak prosim o kludnu odpoved :-)

          v navode pisu ze sa olej ma liat do hornej aj spodnej nohy a to 15WT / 6ml do hornej a 15 mm do spodnej. vysvetlil by mi niekto naco? akoze ta horna a dolna cast je oddelena (resp. mala by byt -->>  +/- komora ??).  ja som otvaral iba hornu (mimochodom bola takmer uplne sucha po 200km a kedze viditelne netecie tak asi od vyroby…) dolial som 6ml redrumu a pri fukani negativky z toho noveho oleja evidente „odfrklo“ von. z toho vyplyva ze to vnutri uplne tesne neni a olej sa „prelieva“ z jednej nohy(komory) do druhej. moja otazka je ci je to ok (sa tu na vieceych miestach pise ze je) a potom mi ale neni jasne naco tam mam liat este nejakych 15ml oleja zospodu alebo neni a potom to treba pretesnit.

          dik za odpoved.

          p.s. – servis samodomo je bohuzial minimalne na slovensku jedina moznost pokial to clovek nechce mat mesiac a viac u dovozcu, nikto iny to neni minimalne v blave a okli robit.

          • ememem  

            reloaded – nikto nic?

            • Darius  

              ac nemam rebu, vsechny dual-airy od RS funguji stejne, takze:

              # zvrchu leve ve nohy mazes hustym olejem (napr. Redrum) pistek oddelujici + a – komoru, tento olej postupne muze prolinat a hromadi se v – komore

              # zvrchu parve nohy lijes tlumicovy olej, spravna hladina je dulezita pro tlumeni expanze a hlavne fci MC

              # na obou stranach zdola davas mazaci olej mezi vnejsi a vnitrni nohy (tedy ne do – komory)

               
              • C-ampari  

                Tušíš jak je to s tím hromaděním v negativce? U dual-air si to asi odteče při vypuštění, ale co solo-air?

        • op  

          Jeste jeden stupidni dotaz: Jak vypustim olej z negativky? Muj problem s Reba SL je, ze neni moc citliva a pri foukani negativky mi vzdycky vytece trochu oleje do pumpy. Jeste jsem ji nerozebiral a olej nedoplnoval, ma cca 1000km.

      • kubad  

        je to normalni :-)

        • Kubiczech  

          Děkuji. Vidím obsáhlé vlákno o problémech s Rebou, vidím olej, plaším, nenapadlo mě to. První vzduchovka,no.  Kdybych použil své ženské alterego L-A-M-E-N-t, tak bych se teď za své neznalosti nestyděl. (o:

          • Dvain  

            To není neznalost, to je Reba, pyčo:-) Taky jsem si myslel, že tak drahá vidlice bude bez problému. Ale jo, kromě neustálého dolévání oleje a výměny tesnění chodí pěkně…

    • ememem  

      zdravim, maly dotaz, dufam ze to popisem aby to islo pochopit.

      reba pruzi, zamyka akurat pri spatnom chode je ten posledny povedzme 1 cm strasne „rychly“, „tvrdy“ alebo jak to nazvat skratka je tam citelny naraz „kov na kov“.

      alebo este inak – skusal som schvalne slapat do kopca v stoji a robilo to citelne buch, buch, buch pri kazdom navrate.

      nevie niekto co by to mohlo byt? sa mi to nezda na nejaky z tu uz preberanych problemov kedze takmer vzdy prvy prejav bol neda sa zamknut a nepruzi co neni moj pripad. v historiii som o tom nic nenasiel (alebo zle hladal…)

      • Krys  

        Len pre istotu pre nenarodených v Československu.

        Slovom „spatnom“ bolo asi myslené „spätnom“ teda „spětném“.

        Ememem určite nemal na mysli „pri špatnom chode“. ;)

        • ememem  

          ja mam s tymi nasimi specialnymi znakmi problem, bud pisem anglicky, nemecky, obcas taliansky takze ani neviem kde vlastne su a trva mi to potom o hodne dlhsie a stejne s chybami. navyse odchovany na unixe…takze dik za doplnenie a sorry.

          • Krys  

            Pohoda. Mnoho vecí sa dá povedať viacerými spôsobmi, takže sa snažím počas pobytu v Čechách rozprávať a písať tak, aby som sa pokiaľ možno vyhol nedorozumeniam.

            Napr. by som napísal, že „vidlica pri návrate na poslednom centimetri…“ Alebo nejak tak.

            V žiadnom prípade to ale prosím neber ako pindanie. Bola to fakt len poznámka na okraj. :)

      • Darius  

        nemas prazdnou negativku?

        • ememem  

          jak prazdnou, bez vzduchu? nie nemam, ale vozim v nej tak o 15psi menej ako pozitivke, to bolo aj doteraz a nerobilo to.

          • Darius  

            ok, presto bych to zkontroloval, vidli uplne vypustit a znovu nafoukat

            jinak o 15psu mene urcite neni problem

      • alex33  

        Možná málo oleje v tlumící patroně,asi bych nejdřív mrknul tam.Hledal bych chybu někde kolem tlumení když máš nedotlumený konec

        • MlokCZ  

          Tohle nemá s tlumením souvislost, tlumení nikdy nezabrání, aby šla vidlice na doraz při max. vytažení. Chová se mu to přesně jako u vidlic, kdy ještě se nepoužívala negativka a nebyl tam ani elastomerový doraz.

          • ememem  

            a pricina by mohla byt?

            • alex33  

              nesouhlasím co psal mlok ,že příčina jednoznačně nemůže být v tlumení,když popisuješ že poslední cm není dotlumený.Nevím jakou rebu máš myslím ,rok, zdvih,já měl 2007 team x krát rozebranou ,servisovanou a vytuněnou doma.Jeden návrh jak lépe určit takhle na dálku a zvládneš ho sám je že zkus přefouknout negativku proti pozitivce,řekněme tak aby ti vzala 1cm zdvihu a vyzkoušej

              • ememem  

                rebu mam 09 team alebo sl fakt neviem, zdvih nastaveny na 120.

                tym prefuknutim negativky proti pozitivke zistim co? t.j. ak to robit prestane znamena ze?? a ak neprestane??

                • Darius  

                  predstav ci co se deje pri navratu vidle do plneho zdvihu:

                  pozitivni pruzina se roztahuje a stlacuje negativni, takze pokud mas v negativce zadny nebo jen velmi maly tlak, neni co stlacovat a vidlice se „roztahne“ prilis rychle a ty pak slysis cvaknuti…

                  proto jak jsem psal a pise i Mlok a alex, zacni revizi tlaku v obou komorach

                  • ememem  

                    to som spravil ako prve. nafukane 110/95. oleja je dost ale pre istotu som ho cely vypustil a dolial novy. rovnako som to jazdil aj predtym kym sa problem objavil.

                    • Darius  

                      tak ta foukni dle alexe na treba 110/120 (poz/neg)

                      ktery olej jsi vypoustel a doplnoval? z pozitivni komory?

                      • ememem  

                        ano, vypustil som vzduch, vysroboval jak vrch tak ventilok zospodu, nechal vytiect a nasledne doplnil red rumom tak 6 ml jak je v navode. nemalo to ziadny vplyv, bucha to rovnako. nohy som zatial dole nedaval, podla mna len tak naslepo zbytocne kedze som to robil na jesen a od tej dobyt najazdil iba par sto km. bucha to poslednych 150–200km.

                • alex33  

                  znamena to že jsi měl malý tlak v negativce a klepal ti pístek o doraz

                  • ememem  

                    jak som pisal, tlak mam v negativke o 15 psi nizsi jak v pozitivke. mam skoro 100kg, nepotrebujem onen x krat preberany 5kg odtrh, skor trocha vyssiu progresivitu co sa takymto nafukanim da ciastocne dosiahnut. jazdil som to tak aj doteraz kym sa mi toto koncove „buchnutie“ neobjavilo.

                    a co sa tyka moznej poruchy tlmenia co si naznacoval? mohol by si to trocha skusit aspon naslepo rozviest?

                    mne je jasne ze sa asi nevyhnem rozobratiu MC ale netusim na co sa zamerat. je mozne ze system „vystupit a znovu nastupit“ moze pomoct ale rad bych mal do buducna vo veci trocha jasnejsie.

                    • alex33  

                      http://www.bike-forum.cz/…team-07.html#… v tomto vlákně máš fotky rozerbrané reby jen pro představu jak to tam vypadá a funguje.Foukni ty komory prostě naopak tím pádem bude pístek nad dorazempokud to bude klepat tak v pružení to není a můžeš zkoumat tlumení

                    • MlokCZ  

                      Menším tlakem v negativce rohodně nezískáš větší progresivitu. Tímhle se (i když za mírnou ztrátu citlivosti) naopak řeší problém příliš vysoké progresivity, abys ji snížil.

                      Když foukáš teď 110/95, tak máš nějaký konkrétní sag (nevím jaký, ale to není podstatné).

                      A např. při 120/120 (to je odhad, může to být mírně jinak, ale jde o princip) budeš mít sag stejný. A hlavní rozdíl bude v tom, že vidlice bude obtížněji využívat celý zdvih.

                      • ememem  

                        Tímhle se (i když za mírnou ztrátu citlivosti) naopak řeší problém příliš vysoké progresivity – jasne, mas pravdu, napisal som to opacne, mi uz asi sibe, to je tak ked clovek robi tri veci naraz…

                        problem bol ze pri nafukani na rovnaky tlak (stylom pozit. na isty sag cca 25mm a negativna dofukat na moment ked zacne sama zachadzat co da priblizne rovnaky tlak v oboch komorach) bola na moj vkus zbytocne citliva a prilis progresivna. nafukanim popisanym vo vyssom prispevku sa riesilo presne jak pises mierne znizenie progresivity za cennu straty citlivosti na pociatku zdvihu.

                        dik za opravu, najradsej by som ten svoj blud zmazal.

                  • ememem  

                    no musim si nasypat popol na hlavu, asi je to naozaj tym malym tlakom v negativke. cely problem je ze ked to nafukam tak sa to chvilu tvari ako v poriadku (preto som bol presvedceny ze tlak je ok) ale ked som prisiel domov (nastvany ze to furt bucha) tak som premeranim tlaku v negativke zistil ze je v nej tak 40PSI z povodnych 100PSI za tri hodiny jazdy. inak povedane unika mi z negativky vzduch. samotny ventilok sa zda byt ok (som to postriekal takou penou na zistovanie unikov plynovych potrubi) kade to moze fucat? dik.

                    • Darius  

                      mereni tlaku v negativce je trochu problem, protoze komora je pomerne mala a vysledny zmereny tlak je ovlivnen objemem hadicky u pumpicky, kam pri mereni vzduch expanduje

                      takze nafoukat na pozadovany tlak, odsroubovat pumpu, nasroubovat a zmerit, to same pak zkusit po vyjizdce nebo po delsi dobe

                      • ememem  

                        no ved prave to som skusil a vyzera ze z nej unika vzduch. inak ju fukam tak ze trocha prefukne a potom priamo na pumpe cez vypustny ventil uvolnim na pozadovany tlak prave abych eliminoval tebou popisovany efekt.

                        • natureman42  

                          dle mych zkusenosti je prebytek tlaku v hadicce cca. 10–15 PSI max. Tj. kdyz na manometru je cca. 95PSI, tak real tlak po sundani je cca. 80PSI.

                          • lukas aka mitro  

                            Neni to tak trochu blbost? Kdyz je pumpa nasroubovana, tka vzduch muze proudit po cele soustave a vsude je ten tlak vice-mene stejny .. viz treba pascaluv zakon o sireni tlaku v kapalinach, ikdyz tady je to pokazene gradientem tlaku.

                            Mlok to tu uz vysvetloval jedenactkrat. Pokud odsroubujes hadicku, tka vzduch ktery unika je (pokud mas dobrou pumpu) jenom stlaceny vzduch z hadicky. Kdyz potom pumpu znova prisroubujes a zmeris mensi tlak, je to dane tim ze cast tlaku ukekla aby natalkovala pumpicku. Rozhodne nemuze nastat efekt jaky popisujes, tedy ze budik ukazuje nejaky tlak a ve vidlici je o 10–15 PSI mene.

                            • MlokCZ  

                              Díky, po 12té bych už asi sílu neměl pořád tenhle nesmysl vyvracet.

                              • lukas aka mitro  

                                to je jenom otazka casu;)

                              • ememem  

                                dobre, o tom debata ale neni, ja mam problem ze po navrate je zo 100psi tak 50psi. to nemoze byt ani gradientom tlaku ani nicim podobny ani nahodou. akurat ze neviem v com by to byt mohlo a zacina ma to docela rozculovat.

                          • mirav  

                            mi to dělá negativka na SL to samý, o cca 15 psů míň, už sem se s tím smířil.

                            • lukas aka mitro  

                              A čím ten tlak po sundání pumpy změříš?

                              • mirav  

                                Fouknu 115, povolim, utáhnu 100, povolim, utáhnu 85, atd..

                                Pumpa RS. Pozitivka je OK. Na Reba Race to je + i – taky OK, dělá mi to Reba SL 08.

                                • Nikovlas  

                                  O kousek výš je to vysvětlené – když sundáš pumpičku, je tam takovej tlak, jakej jsi naměřil. Když ji tam znova nasadíš, dojde k vyrovnání tlaků v pumpičce (atmosferickej tlak) a v komoře – čímž se tedy tlak v komoře sníží a pak ti to logicky ukáže menší tlak. Ten tam bude do chvíle, než na ventilek znova nasadíš nenatlakovanou pumpičku a znova dojde k vyrovnání tlaků (pakliže všechno funguje správně). Čili tlak, který naměříš, by ti tam měl zůstat i po sundání pumpičky. Nemůžeš to však ověřit, protože nasazením pumpičky ten tlak snížíš.

        • ememem  

          to asi pozriem aj ked sa mi do toho moc nechce a preto sa pytam. v kazdom pripade nejake viditelne uniky, ani ine prejavy poruchy tlmenia t.j. a pod.(nezamyka, nepruzi co by mohlo znamenat vyteceny olej resp. prasknute tesnenie a preteceny do spodnej nohy ) som nepozoroval.

          • alex33  

            Vycházel jsem jen z tvého pocitu ,že máš nedotlumený konec,při návratu zpět do zdvihu

            • ememem  

              no je to take nedotlmene, neviem ako to nazvat. proste to pir navrate do vytiahnutej polohy citelne buchne. ked napriklad na mieste zosadnuty zatlacim a pustim tak je citelny resp. pocutelny naraz. sa pytam na moznu pricinu preto ze sa mi to moc nechce to puntiku rozobrat (aj ked sa tomu asi nevyhnem ale furt neviem na co sa zameratr)a ine typicke prejavy poruchy tlmenia ktore sa tu rozoberali to nema.

              • mirav  
                1. Je v záruce, reklamovat
                2. Když nemůžeš, nebo nechceš, tak se rozborce nevyhneš. Stáhni si

                manuál (Cyklo Žitný). Podle mě bude chyba ve vymezení zdvihu podložkou (špacer). A nebo, jak tu už psali vypustit + / -, a znovu nafoukat.

              • slai  

                a co ji jen víc přitlumit aby se nevracela tak rychle nastav ji víc na želvu a uvidíš

    • Nikovlas  

      Trochu off-topic:

      Mám REBU SL 100mm. Mám ji rok, za minulou sezónu jsem najel jen cca 900km, letos ještě bohužel nic. Je třeba před novou sezónou dělat nějaký servis? Je to dáno ujetými kilometry nebo i časem (když to jen stojí na balkóně)? Nepřišlo mi, že by se chování nějak změnilo – akorát citlivost byla při prvních propruženích trochu menší, ale trochu jsem postříkal viditelné části nohou silikonovým olejem – někde jsem tu četl, že se to hodí – už je to lepší. Tak co myslíte s tím servisem? Žádné zvlášť vybavení nemám, vylévat nějaké oleje se mi doma nechce, pumpičku na to taky nemám – je třeba se tím teď zajímat, nebo to mám řašit, až toho víc ujedu – třeba po další sezóně?

      Dík.

      • kubad  

        minimálně dofoukat na správné tlaky, a trochu oleje do pozitivní komory by to chtělo, pokud s nejezdil nějaký extra bordel a bláto tak by servis nepotřebovala.

      • alex33  

        Loni se mi dostala do ruky jedna reba najeto 100km kriticky málo mazacího oleje v obou nohách,není to první Rs kde bylo málo oleje holt to ve fabrice neřeší.Při troše šikovnosti to zvládneš doma sám.Správná množství jsou v tabulkácj od sramu

        • Nikovlas  

          No jasný, ale to bych musel jednak pořídit ty oleje, jednak to asi vylévat a znova plnit (abych věděl, kolik tam toho je), jednak si půjčit nebo koupit pumpičku… Nevíte, jak to chodí v servisech? (jsem z Prahy) Když jim to tam zanesu na kontrolu množství oleje a dofoukání na mou váhu – neřeknou si za to nějakou přemrštěnou cenu? To by ani nemuselo dlouho trvat, takový servis, ne?

          • alex33  

            nevím jak v Práglu,bikelive určitě měl jsem u nich tlumič rychlá akce cena přiměřená a RS dělají,to ti poradí místní.

            pumpičku potřebuješ určitě.V tvém případě bych raději naštívil asi servis

            • Nikovlas  

              A kolik je myslíš cca přiměřená cena? Bych čekal tak kolem 200kč, ale vůbec nemám představu.

              doporučil bys my (nebo kdokoliv jiný) nějakou levnou funkční pumpičku na vidli? Vím, že je jich hodně – rozdíly mezi nimi samozřejmě neznám…

          • Stanley_vy  

            Před sezónou jsem platil za kontrolu vidle (Reba Race U-turn) s dolitím oleje a přecentrováním obou kol 495 Kč.

    • Flegmatik  

      Zdravím. Tak jsem právě kontroloval tlaky na Rebě. Na dolním ventilku mi to nechtělo ukazovat žádný tlak, tak jsem ho vyšrouboval a co se stalo: vylítl takový červeno-žlutý napěněný olejovatý humus a kousky krystalků (jako kdybyste tam dali trochu krupicového cukru a celý to v oleji napěnili). Prostě tohle dole ucpávalo ventilek. Nesetkal se s tím někdo už? Je to nějaký usazený bordel nebo co? A případně mám dolů trochu něčeho zpátky dolít – dal jsem tam zatím pár kapek Redrumu. Ale je to už podruhé, co sem tam potkal takovýhle špunt.

      • pepek  

        Toto se mi stávalo ve staré Judy. Odhadl jsem to na korozi hořčíku, quli špatné povrchovce uvnitř a reakci s kondenzovanou vodou (přenášení kola ze zimy do tepla a naopak.

        Ta koroze byla v těch dolních nohách viditelná (takový květáky :-)

        • Bulda  

          ale vnitrni nohy nejsou z magnezia

          • pepek  

            Já vím, tak to už pak leda nekvalitní olej, snad.

            • Flegmatik  

              To možná. Zbytky toho původního, továrního… Protože už prošla servisem (a doufám tedy že výměnou olejů :)

      • Bulda  

        olej by mel byt v poradku, pokud je ho jen trocha, krystaly nevim, to asi v poradku neni

        ten olej se dava nad pist, tedy do pozitivni komory, ale je jasny, ze se pohybem pistu musi malinko dostavat do spodni, kdyz maze kluzny plochy …proto se ma taky dolivat

        • Flegmatik  

          (to byl mimochodem ten problémek, proč loni v srpnu na Kokoříně jsem měl tu vidli podle vás málo nafoukanou – ona byla totiž přefoukaná negativka a těžko jsem v ní měřil tlak díky tomu sajrajtu :)

          Jo jo, nahoru jsem taky trochu oleje nad píst dal. Takže je možné, že trocha toho oleje z horní komory prostě steče po nějaké době dolů, tam nějak napění a drží se pak tohle logicky dole u ventilku. Ty krystalky – jsou takové průhledné, jako kdyby olej zkrystalizoval.

          Jako vidle teď funguje parádně, zdvih jaký má mít, citlivost taky, ale jen jestli se s tím taky někdo nesetkal. Normální to asi není.

          • kyl  

            Tak minerální olej=krystalky minerálů :-),ne,sranda ale setkal sem se stím nedávno při opravě šroubového kompresoru kdy po povolení vzdušáku místo vzduchu odsat začal prskat takovej mazlavej sajrajt a v něm něco jako zrnka krupice.Přitom měl jít jen vzduch,maximálně s trochou oleje.

    • vsn  

      ano, pokud to tvuj prodejce nezvladne opravit tak ti musí zaslat nový kus stejného zbozi, pokud ji más méně jak půl roku tak se to dá uhrát na skrytou vadu při prodeji a máš nárok na odstoupení od kupní smlouvy… pokud by ti ji vyreklamoval a dal ti jinou (staci barva) tak to opet nemusis prijmout … to samé pokud to nestihne do 30 dní.

      ale snaž se nebejt na prodejce ošklivá oni s tím pak mají problém

    • Radek7  

      Zkusim ozivit.

      Chtel jsem se zase pustit do servisu reby, byl jsem zvykly ze nahoru do leve nohy (pruzeni) se lilo trochu oleje. Ted koukam do navodu 2010 i 2011 a tam uz u leve horni nohy neni olej ale vazelina (grease) nevite nekdo proc to menili? Davate tam porad olej? Mam rebu asi 2008 a sida 2010.

      • podvlada  

        Tak já nevim jak to je teda s novejma 2011, ale co se týče starších modelů, většina lidí dává buď stejnej olej jako do spodních nohou (já), případně spešl Red Rum, co patří právě sem a nikam jinam, ale o vazelíně slyšim poprvý… Snad tady nešířim bludy :)

    • ZdenekPha  

      Ahoj,chci se zeptat myslíte ze reba na DF X-calibru 2011 bude kvalitní? .dekuju

    • blisterexist  

      dotaz pro zkušené: i při stejně nafoukaných komorách mám výrazně snížený zdvih, čímto?

    • hctr  

      jdes na kolo a ani mi nereknes jo to si v zime na kopci vyridime.

    • Martin11  

      Já tedy Rebu kupovat nebudu… http://www.jysk.dk/…00/a/catalog

      • kyl  

        Ale při té výšce musí mít pěknej zdvih.:-D

      • Flegmatik  

        A to já bych ji klidně koupil, ale ještě jsem tu na tu z odkazu nečetl uživatelské zkušenosti, tak váhám … :-)

    • blisterexist  

      kolik dáváte do noh oleje na mazání?, se mi zdá že ho tam je moc(dával jsem podle tabulek) a že kuli tomu vidla nechodí až nadoraz, i když jdu na tvrdo na konec vidle ale na dorazu není, takže asi naráží na hladinu oleje, ale to je divné protože těsnění jsem měnil, nebo čím to může být?

      • StuntJ  

        tuším že je to mezi 10–15ml 15W

        • blisterexist  

          a chodí to normálně na doraz? cca 5mm pod korunku?

          • StuntJ  

            To snad změříš, jestli je její pracovní rozsah 100 mm, vypustit vzduch z nohy a vidlu zatlač ručně, pak poznáš její pracovní rozsah ..

            • blisterexist  

              no tak blbej nejsem, samo že jsem to zkoušel a na ten plný zdvih jí dotlačím, asi jak se olej vytlačuje nahoru, ale v provozu ji na doraz nedám a narazím na hladinu

              • StuntJ  

                spíše bych viděl , že narazíš na progresivitu vidlice … Já u TORy mám cca 1,5cm od konce zdvihu tak silný odpor, že mám pocit že taky narážím už na dno vidle. Ale nevím, jak je REBA moc progresivní. A pokud tam ten olej, tak se nikam při ručním zásunu nevytratí, nemá kam.

                • blisterexist  

                  při ručním zásunu se procedí přes drážky ve futrech až navrch:-), ale nevzpomínám si že by mi to dřív ta vidle dělal, vždy chodila tak 2–3mm od úplného dorazu

    • klemi  

      trošku to tady oživím. Po výměně oleje a změně zdvihu na Rebě SL mi nefunguje zamykání. Jinak normálně funguje, chodí do zdvihu jak má, tlak zůstává… Nevyměňoval jsem na ní olej poprvé, tak mě to celkem zaskočilo, navíc jsem s MC nic nedělal. Dřív než ji zase rozeberu a budu zjišťovat co je špatně, tak jsem se chtěl zeptat co by mohlo být příčinou… Lanko jsem překontroloval a to je v pořádku.

    • blisterexist  

      nemáte někdo změřenou vnější šířku kluzných pouzder?

    • mr.nikdo  

      Ahoj, kontrolni otazka: Seznam O-Krouzku do Reby SL je stejny, jako do Reby U-Turnove?

      PS: Nechci rozebrat tu Rebu a pak shanet tesneni…

      • Atilla  

        za 300 koupíš sadu těsnění i se stírákama

        • mr.nikdo  

          Jo. A normal sadu dam za 40 Kc. Stiraky kazdy rok fakt menit nepotrebuji.

      • hrajem  

        Kde bych takovy seznam o-kouzku nasel? Mam rebu SL 2008 a na tu jsem komplet sadu nenasel. Jen samotne stiraky.

        • MirosPikos  

          Tohle jsem naposledy kupoval já, když jsem řešil mou Rebu SL 2010.

          6 21×3,5 NBR70 (22×3,5 NBR70 žitný)

          8 21×3,5 NBR70

          4 25×2,5 NBR70

          5 25×2,5 NBR70

          2 23×2,5 NBR70

          3 22×2,5 NBR70 (23×2,5 NBR70 žitný)

          1 12×3,5 NBR70

          7 10×3,0 NBR60

          Možná jsou tam nějaké kroužky navíc, ale jsou to korunové položky, tak jsem to neřešil a byl jsem připraven na víc možností :)

          Ještě jsem pořizoval kroužek jako indikátor SAGu/zanoření

          31×2,0 NBR70 tuším, že to je on. Ale také jsem jich koupil víc a zkoušel který se bude hodit víc.

    • Miramar  

      Ahoj,mám problém..dneska jsem poprvé vyjel na novém bajku a po pár set metrech jsem si všiml,že je vidlice nějak zatlačená nízko,tak jsem zajel domů a zkoušel jestli neunikl vzduch a nic,bylo tam stejně jak jsem foukal doma.Na fotce je v ní cca 120 PSI a je takhle zatlačená.Neví někdo co s tím??

      Při tom když sem jí zkoušel propružovat doma tak nic a i když jsem na něj nasedl kvůli nastavení sedla,tak v pohodě.

      • mr.nikdo  

        Foukal jsi to podle sagu?

        To se takhkle zatloukla na rovince anebo na rozbite ceste?

        • Miramar  

          jj foukal jsem podle sagu…bylo to pár sed metrů od baráku,takže na takové rozbitější asfaltce..nic velkého…vůbec to nechápu

          • mr.nikdo  

            Je uplne nova? Nevis, jestli tam mas dane nejake tokeny? Bez tokenu ma byt silene progresivni, coz by mozna mohlo udelat.

            • Miramar  

              Je právě úplně nová,na sériovém kole,jestli tam jsou nějaké tokeny to fakt netuším,ani nevím na co to má být.

              • pepek  

                přišlápni ráfek k zemi a tahej za řidítka, případně s pomocí osoby blízké

            • Mad_Cat1  

              naopak s tokenama má být líp a víc progresivní než bez nich přece, bez nich si lidi stěžovali často na lineární chod. Měl jsem SA bez tokenů na Canyonu a teď mám na ghostu novou rebu SA se dvěma tokeny a je to mnohem lepší a živější…

              • xshreck  

                já sehnal DA a jsem spokojen :D

              • mr.nikdo  

                Se divam, co jsem to napsal za kravinu. Myslel jsem urcite linearni :-D.

                Chybicka se vloudila.

                Ale jak psal Shrek – SA vymeneno za DA :-D

      • allrose  

        Jestli máš SA roztáhni horní/spodní nohy od sebe,tlaky mezi pozitivkou a negativkou se vyrovnají…DA srovnej tlaky přes ventilky,nahoře dole…přečti zbývající temata reba/servis v uterý

        • Miramar  

          co to je SA a DA??Mám Rebu RL Solo Air,zkoušel jsem je roztáhnout od sebe,ale za boha to nejde a ventilek mám jen jeden klasicky nahoře.

          • allrose  

            Tak máš sa soloair,jestliže nemáš sílu,je ještě jedna možnost a to odšroubovat v levé noze dole šroub a pod ním je ventilek a tudy vypustit…jak psal" nikdo" nastav sag,ne podle tabulek

            • Miramar  

              A mám ji roztahovat když je vyfouklá nebo nafounutou?nechci se mi do toho moct lézt protože ve vidlicích se fakt nevyznám…abych tam něco nepodělal ještě

          • mr.nikdo  

            SA – Soloair. DA – Dual Air.

        • scret  

          tohle je nova reba, takze SA…

          A jak pises… zrejme nafoukal vzdych a nic jinyho s tim nedelal…

          • Miramar  

            No jasně že jsem jí jenom nafoukal,co jiného bych s ní měl dělat??

            • scret  

              je potreba s ni parkrat zapruzit atd. Vyrovnaji se tlaky mezi komorama… pak pripadne muzes zkusit vypustit podtlak, jak tu radili prede mnou…

              Pokud tohle nezabere, pak uz nevim…

            • metr-x  

              Možná těsnění ve vzduchové komoře, konkrétně na tom pístku, co odděluje komory není v pořádku..

              • Miramar  

                No tak zajel jsem s tím ke kámošovi a zkoušeli jsem to roztahovat,pru­pružovat,vyfu­kovat,nafukovat,… :-) a ono jako by se zdálo že už je to ok,ale jakmile jsem na to sedl a ujel třeba 1–2km tak to postupně klesalo až to bylo zase zanořené…A ve finále jsem si ještě všiml že je trochu povylezlé gufero na levé noze,takže v úterý půjde na reklamaci,mám fakt ohromnou radost.

                • PavelBlecha  

                  vadné těsnění pozitivní komory. Hold stane se a nepotěší..

                • scret  

                  no, tak to je potom jasny… Jak pise kolega pode mnou, ze vzduch.komory ti utika vzduch…

      • Jirra  

        Jak jsi dopadl s tou vydlicí? Předpokládám, že jsi jí dal na reklamaci? Mě se stalo to samé, najeto ani ne 40km. Už jsem ji tam take odnesl. Tak snad to bude příští týden opraveno a nebude se to opakovat. Asi nějaký běžný problém nových Reb.

        • Miramar  

          Jo měl jsem jí na reklamaci,opravili to přímo na prodejně…prý tam byl nějaký otřep,ale nepůsobili moc sebevědomě,že to bude stopro ono,tak jsem ji radši nechal poslat k Žitnému,ale tam reklamaci neuznali s tím,že s ní nic není,takže to asi bylo ono,ale mám jistotu a i tak jsem jí měl do týdne zpátky a teď už je v pohodě…ťuk ťuk…snad to tak i zůstane:-)

          • Jirra  

            Díky za reakci. Mě to rovnou někam poslali, předpokládám, že k Žitnemu. Tak doufam, že to pak vydrží což přeji i tobě.

        • bimjeam  

          Hmm, mne sa stalo to isté po 3tis km cca (po 2 tis reklamovaná 1.krát )

          Vyzerá to, že to je nejaká častá choroba, ako tak čítam fórum

    • bimjeam  

      Nemali ste náhodou niekto rozobratú 29" Rebu solo air 15QR, tapered 100mm ešte bez black-gold anodizácie , akú osadzoval Trek na superfly-e modelovej rady 2014 ???

      Chcel by som objednať bottomless tokeny, no momentálne nemám doma 24mm kľúč, aby som sa pozrel , či tam už od výroby nejaké sú, resp. či je tam vôbec závit na ne. vďaka za rady!

    • bimjeam  

      Dnes som zistil, že moja 100mm Reba 29" SA (2014) je akosi podozrivo ponorená,

      Vzdialenosť maznice medzi púzdrom a korunkou je len 80mm a SAG je na úrovni 20% v nezaťaženom sta­ve.

      Má niekto potuchu, čo tomu je ?

      Pokles tlaku v pozitívnej komore ?

      Poškodené tesnenia ?

      • skvedo  

        Mohlo ti to někde ve zdvihu fouknout mezi komorama a teď máš přefoukanou negativku. Protože SA je u Reby konstruován že přepouští jenom v plném roztažení tak to tak zůstalo.

        Můžeš jí zkusit roztáhnout až na doraz, ale vzhledem k malému objemu negativní komory se ti to nemusí podařit.

        Někdo dříve psal (dokonce i s fotkou) že pod šroubem držící táhlo ve spodních nohou je ventilek umožňující vypuštění negativní komory.

        Každopádně doporučuju koupit si pumpu a dát jí nějaký servis.

      • allrose  

        roztáhni h/d nohy od sebe,namaž píst(vyměň těsnění)..a jedem..

      • popokatepetl  

        měl jsem přesně to samé, v obchodě vidlici rozebrali a složili a tvářila se OK, ale stejně ji poslali do aut. servisu a tam vyměnili pístek. Byla v záruce tak jsem nechtěl laborovat. od té doby je klid a po pravě chodila lépe.

      • racek_chechtavy  

        a dřív to bylo na 100mm??

        …na mě to působí jako by byla nastavená na zdvih 80 mm :-)

        • bimjeam  

          samozrejme bola predtým na 100mm, vidno to aj na fotke čo mám v profile ;)

          • mr.nikdo  

            A nedal jsi to mezi tim do servisu na opravu a nevymenili ti tam patronu?

            • allrose  

              patronu to nemá…podle rozkresu reba 2014 SA se mění velikost délkou pístních tyčí..tak kdo ví co má

              • mr.nikdo  

                Presne tu pistni tyc jsem tou patronou myslel :-D.

                Treba to dal do servisu a proste mu tam jebli to, co meli skladem. To, ze je to neco jineho, asi nedomysleli :-D. Veril bych tomu.

                • bimjeam  

                  Našiel som 2 týždne starú fotku, kde vidno na maznici pekne všetky tri rysky SAG-u (10%, 20%, 30%) pre 100mm

                  Teraz tam mám 120 PSI, aby som mal SAG 10%, ak je tam pod 100PSI, tak už to má SAG okolo 20% v nezaťaženom stave

            • bimjeam  

              Vidlica už raz v reklamácii bola, zhruba po mesiaci a 800km chytila vakel v púzdrach.

              Odvtedy bol pokoj.

              Dnes som ju skúšal vyfučať na 0 PSI a následne zasa nafúkať.

              Aj napriek tomu, že tam bolo skoro 150 PSI, tak stále stupnica ukazovala cca 7mm SAG.

              Viac som ju už tlakovať nechcel.

              Budúci týždeň bude musieť žiaľ znova na reklamáciu

              • bimjeam  

                Tak ešte doplním vyjadrenie servisu:

                Pokles zdvihu je spôsobený bežným opotrebovaním tesnení, na ktoré je záruka 3 mesiace, čiže som si zaplatil 44€ za pretesnenie vidlice.

                Vôlu v púzdrach mi „odstránili“ v rámci záruky.

                • mariotn  

                  Fúú tak to je celkom dosť. Servisný kit stojí do 15 € (všetky tesnenia a gumičky, stieráky), olej tlmičový 500 ml 10 w – 5 € Pri troške šikovnosti si to mohol zbúchať doma sám. V servise už nevedia čo pýtať !!!

                  • mr.nikdo  

                    A co cistice, likvidace stareho oleje, hadry a nakonec – samotna prace?!

                  • bimjeam  

                    Nabudúce si to spravím sám, budem to mať na počkanie a lacnejše, myslím, že technicky by som to mal podla manuálu sramu zvládnuť , len neviem či mi tým nepadá automaticky záruka ..

                    • Vilém  

                      …tak kdyz nic nezprasis:)

                    • ememem1  

                      keby na to prisli samozrejme pada :-) . nicmenej jedna velkq vyhoda RS je, ze su servisivatelne prakticky kompletne doma na balkone aj pre priemerne zrucnych ludi ako som ja co sa s tym babru skor ako z nudze cnost nez zo zabavy. staci bezne naradie, navody su na nete step by step, olej kupis raz za zivot, stieraky a molitan maju pri opatrnej manipulacii zivotnost pomerne znacnu a vsetky ostatne tesnenia sa vyprdni na originaly a kup za par centov (neviem teda odkial si ale napr. v blave gufero v raci). volkade tu je aj kompletny zoznam.

                      • bimjeam  

                        S týmto sa do bodky stotožňujem! :)

                        Nebol by si ochotný mi tu napísať svoj mail, keby som raz potreboval poradiť ohľadom tesnení a ich lokalizácie v Rači ? :)

                        • ememem1  

                          zoznam kruzkov je tu plus nasledna debata ale asi by bolo dobre pozriet svoj model, je to uz predsaj len starsie.

                          predajna tych tesneni je http://www.tesnenia.sk/…Kontakt.html

                          inac ti moc poradit neviem, jak pisem vyssie nie som ziadny extra mechanik, skor mam problem s tym, ze pri frekvencii ktorou to robim (tak raz za dva roky) je to vzdy jak prvy krat ale ked som to zvladol tak to snad zvladne kazdy.

    • lukas aka mitro  

      Hele, na Domainovy ma kamos prochcane tlumeni, takze o-krouzek 12×3,5…otazkou je, zda vzit prvni z kramu s tesnenim na ktery narazim, nebo zda je lepsi nejake vychytanejsi tesneni ala bezesvy krouzek nebo tam vleze nejake gufero. Nevite?

      • Jery01  

        Dal jsem do Reby „první na který jsem narazil“ v obchodě a rok je to ok :)

    • Pentaroth  

      Hojte! Dam to sem. Asi pred mesicem, dvema jsem si nechal udelat servis reby 2013. Pak jsem si vsimnul, ze se nechce vracet do plnehozdvihu. Proste par milimetru zustala zanorena. Tak jsem si rikal, ze snad casem se rozhybe. Par vyjizdek se zacala vracet, ale zjistil jsem, ze chytla trosku vakl. No, a dneska mi vystrelilo gufero na leve noze… A taky jsem zjistil, ze ty molitany pod nim jsou uplne suche…Btw.kolo epic 2013 a oficialni servis v Ove… Mam to reklamovat? Dikas.

      • Vilém  

        Jasna reklamace. Unikl ti tlak do spodnich nohou.

        • Pentaroth  

          Dikas. Dneska tam zavolam a poptam se co a jak a hlavne jak se k tomu postavi…

          • PolsondeSide  

            zeptám se, mám Reba 2014 SA 100mm, pokud jedu větší nerovnosti tak žehlí dobře, při menších mám skoro pocit jakoby vůle (možná je to normální tím že se rychle vrací)

            Po pevném povrdchu nebo brždění nemám pocit, že by měla vůli. Dá se to nějak jednoduše ověřit bez návštěvy servisu?

            • scret  

              vule ve vidlici se meri tak, ze zabrzdis predni brzdou a kmitavyma pohybama zepredu dozadu a rukou na vnitr.kluzacich to poznas…

              • PavelBlecha  

                tak podle tohoto testu se zdá být OK. Možná je to nastavením rychlého odskoku kdy na malých nerovnostech vzniká tento pocit. No nechám jí každopádně prohlédnout u známého na servisu a doplnit olej, je 2 měsíce stará.

                • scret  

                  v tom pripade bych to neresil, je tzv. mrtvy chod, kdy u novejsich RS to tak bohuzel je…

            • bimjeam  

              Žiaľ vôľa v nových SA Rebách je na začiatku zdvihu bežná vec. Ja už som to 2× úspešne reklamoval.

              Celkovo mi prídu tie nové Reby dosť nespoľahlivé a kazové

          • Pentaroth  

            Btw.nemely by byt ty molitany pod tim guferem mazane nejakou vazelinu?