REBA RLT 2012 - problém s lockoutem

41 nepřečtených
  • JirkA

    Zdravím, koupil jsem Rebu RLT s Kupkola. Zdvih 100mm. Dnes jsem ji namontoval a objevil se problém. Po uzamčení dál pruží, pouze se trochu „přitvrdí“. Normálně jde ale stlačit. Pokud porovnám s původní RS Duke, tak ta po uzamčení zůstane pružit tak 1cm, ale dál ji nedostanu (pouze nárazem po překonání nastaveného gate). Reba se po uzamčení chová tak, jako bych ji jenom přifoukl na vyšší tlak.

    Co teď? Dá se to nějak jednoduše řešit, nebo pouze reklamace? Vzhledem k tomu, že jsem měl s dodáním docela problémy (nejdřív mi dodali jinou, pak chtěli znovu zaplatit dobírku..) tak bych nerad znovu sundával z kola, posílal, čekal… kurva, myslel jsem, že budu jezdit… :-((

    Dík za rady. Jirka

    • Georrge  

      Reba pyčo!

      • Georrge  

        ale teď vážně. Reba má měkej lock, takže trochu chodí i když je zamklá. Jestli ale chodí po celém zdvihu i s lockem, jen trochu hůř, tak se asi patrona nezamkne úplně. A nebo je zavzdušněná. A nebo rozesraná a pak na reklamačku.

        • kubad  

          na reklamačku je to každopádně, nebo si to doma rozdělat a doplnit olej, ještě zkusit potočit kolečkem Gate nebo jak se to teď jmenuje

          • JirkA  

            Kua, tak to mě ta reklamace asi nemine. Nějak se mi v nové, ještě nejeté vidlici nechce vrtat. Ještě, že mám toho Duka. Takže zas sundat, dát Duka, předělat hydrauliku tak, aby neškrtala… do řiti…

            Každopádně díky všem za odpovědi.

          • JirkA  

            Jo, a ten gate nefunguje vůbec. Ani se není co divit, protože ten má nastavovat sílu, nutnou k překonání locku. A ten nefunguje…

    • worlusho  

      Vypusť vzduch z pneumatické pružiny a pak jí vyzkoušej s uzamčeným tlumičem stlačit, pokud jí stlačíš na její zdvih, tak potom nezavírá ventil, pokud ti to nepůjde až na doraz zdvihu, tak je málo oleje v tlumiči.

      • marapara  

        pneumatické pružny, nezavírá ventil … :DDDDD … málem jsem na těmi termíny zalkl smíchy :DDDD

        • JirkA  

          A tvoje rada?

        • worlusho  

          Napsal jsem to tak, aby to pochopil i úplný technický antitalent. Ale ty jsi překonal i tuto metu. Já mu radím, aby vypustil vzduch a vše ostatní se týká tlumiče. Ale pro tebe je to asi i tak dost složité na pochopení.

        • kubad  

          ale on má pravdu, jen je to kostrbatě napsané, ta vidle má vzduchové pružení :D

      • JirkA  

        Tak vypustil jsem vzduch z obou komor. Pri stlačení ventilku negativky vystříklo i trochu oleje – to asi není dobré znamení? Nebo to je běžné?

        Vidlice (bez vzduchu) jde bez locku stlačit lehce. V zamčeném stavu jde stlačit taky (v podstatě až na doraz) jen to nejde tak lehce – chce to trošku přitlačit, ale ne moc. Gate nastavený na max, tedy na největší sílu otevření.

        To tedy asi znamená, že lockout je v hajzlu, že?

        • Nikovlas  

          Ve vzduchových komorách je olej, aby to bylo namazaný. Pozitivku můžeš vyfouknout normálně – olej je při běžné poloze kola steklej dole. Při vypouštění negativky musíš kolo otočit vhůru nohama a počkat, až ti olej steče na druhou stranu – jinak ti vystříkne ventilkem.

          A když to zamkneš a tlačíš na to málo, ale dlouho – zasune se to (jestli to není jen viskózní odpor)?

        • skvedo  

          Olej z negativky je v pořádku (pokud ti nekapne na kotouč), když ho není moc.

        • worlusho  

          Negativka si při vypouštění vždycky trochu oleje odplivne i tam je olej na mazání těsnících kroužků. Z tvého popisu je evidentní, že uzávěr netěsní, ale když nevíš jak to vevnitř vypadá, tak se to těžko vysvětluje. Rozdělat to není složité, ale záleží jestli se na to cítíš. On ten mechanismus není zas tak složitý.

    • Flegmatik  

      Máš to s dálkovým poplockem nebo ne? Dotáhne ti lanko to kolečko úplně nadoraz?

      • JirkA  

        Jo, je s dálkovým, kolečko je nadoraz, to jsem vyzkoušel jako první, protože jsem si to taky myslel.

    • cvalda69  

      Měl jsem na Rebě RLT U turn 2011 ten samý problém, z fabriky bylo málo oleje v tlumení. Nech si někde zkontrolovat a dolít, pokud nepomůže pak reklamovat.

    • HHF.CeZet  

      Já mám vidli Rock Shox SID RL Dual Air PopLoc 100 mm Tapered a mám ten samí problém, tak sem poslal vidli na reklamaci, a po třech dnech sem jí měl doma s vyjádřením, že "vidlice byla prověřena atd., že má systém uzamykání motion control, který nelze NIKDY plně uzamknout. Po zmáčknutí páčky dojde k aktivování systému. Testováno – plně funkční. Závada nevznikla z důvodu výrobní vady.Doporučuji prostudovat přiložený návod na vidlice " … tak to asi tak má být.

      • cvalda69  

        Jasně, MC není tvrdý lock, ale pokud je floodgate uzavřený a dost oleje v tlumení, pak lze stlačit na zhruba 1 cm, ne víc.

      • JirkA  

        …s vyjádřením, že "vidlice byla prověřena atd., že má systém uzamykání motion control, který nelze NIKDY plně uzamknout. Po zmáčknutí páčky dojde k aktivování systému. Testováno – plně funkční. Závada nevznikla z důvodu výrobní vady.Doporučuji prostudovat přiložený návod na vidlice " … tak to asi tak má být.

        No tak vzhledem k tomu, že mám doma ještě druhou vidlici s motion control, tak vím, že takhle to být nemá.

        • navlcinci  

          ZDE VYSVĚTLENÍ POJMŮ OD OFIC. DOVOZCE. Motion Control

          Technologie: Motion Control systém tlumení dovoluje jezdci rychle přizpůsobit průběh

          pružení vidlice jízdním podmínkám bez použití pumpičky a dalšího nářadí. Systém

          přináší širokou škálu možností nastavení rychlosti komprese a tlumení, stejně jako

          nastavení citlivosti proražení vidlice (Floodgate).

          Nastavení:

          V otevřeném stavu (OPEN) umožní systém plnou funkci, toto nastavení je vhodné především pro nejnáročnější

          terén.

          Do pozice OPEN se vidlice dostane:

          ? U zavírání z korunky otočením kolečka na pravé noze proti směru hodinových ručiček na doraz.

          ? U zavírání z řídítek (RMT) zmáčkněte tlačítko UNLOCK.

          V pozici LOCK je pohyb vidlice omezen. Minimální pohyb vidlice však zůstává – je to proto, aby jezdec měl lepší

          kontrolu nad kolem (v porovnání se systémy, které vidlici uzavřou zcela).

          Do pozice LOCK se vidlice dostane:

          ? U zavírání z korunky otočením kolečka na pravé noze po směru hodinových ručiček na doraz.

          ? U zavírání z řídítek (RMT) zmáčkněte páčku.

          U některých vidlic lze také nastavit míru rychlosti komprese, lze se tak vyhnout například ponoření vidlice při brzdění.

          Toto nastavení se nachází:

          ? U zavírání z korunky mezi polohami OPEN a LOCK.

          ? U vidlic s páčkou Poploc Adjust na zvláštním modrém kolečku.

    • jim.v  

      Já namontoval REBU RL 2012 koupena na Kupkole a také po uzamknutí trochu pruží.. Když jsem se poptával, bylo mi řečeno, že to tak bývá.. Tak to zatím moc neřeším, ale sleduji to a uvidíme..

      • divisek  

        To samé jako jim.v…po uzamknutí vidle chodí ztuha cca.2cm,myslim,že to opr.normální

        • JirkA  

          Jo, to chápu. Jenže mi chodí po uzamčení TÉMĚŘ V CELÉM ROZSAHU. Což teda za normální nepovažuju.

        • JirkA  

          Jo, to chápu. Jenže mi chodí po uzamčení TÉMĚŘ V CELÉM ROZSAHU. Což teda za normální nepovažuju.

        • JirkA  

          Jo, to chápu. Jenže mi chodí po uzamčení TÉMĚŘ V CELÉM ROZSAHU. Což teda za normální nepovažuju.

        • JirkA  

          Jo, to chápu. Jenže mi chodí po uzamčení TÉMĚŘ V CELÉM ROZSAHU. Což teda za normální nepovažuju.

        • JirkA  

          Jo, to chápu. Jenže mi chodí po uzamčení TÉMĚŘ V CELÉM ROZSAHU. Což teda za normální nepovažuju.

          • JirkA  

            Do řiti, sorry, 5× jsem to nechtěl…

          • mxv  

            jeste!jeste!:)

            to znamena, ze jeste pred koncem zdvihu se chyti a lockne? To fakt vypada, ze mas jen malo oleje..

            • JirkA  

              Tak vzhledem k tomu, že díky progresivnímu chodu vidlice ji nedám zcela na doraz ani v odemčeném stavu, nejsem schopen posoudit, jestli se na konci „chytí lock“, nebo ji jen prostě dál nestlačím.. :-)

              • mxv  

                mas ji prece vyfouklou, ne? kdyztak muzes trochu nafoukat negativku, tim ji pomuzes do zdvihu. floodgate dej na max a pak bys mel byt shopny odfiltrovat progresivitu od locku.

                jinak nedavno to myslim tu nekdo resil, na MC mel nejaky hrbolek co zpusoboval staly prutok oleje, kdyz ho zabrousil, tak OK. pohledej

                • JirkA  

                  Takže s vyfouklou vidlicí:

                  Odemčený lockout, floodgaate na minimu:

                  Vidlice jde lehce až na doraz, bez „zvukových efektů“ :-)

                  Zamčený lockout, floodgate na minimu:

                  Vidlice jde lehce až na doraz, slabounké syčení při stlačení.

                  Zamčený lockout, floodgate na maximu:

                  Vidlice jde o malinko hůř, ale stále poměrně lehce až na doraz. je slyšet zřetelné syčení.

    • Neko  

      Zdary, taky mám Reba RLT 2012

      Zamčená mírně pružila dál ale bylo to asi centimetr a to jsem se musel opřít plnou vahou do řidítek. Po dotlakování komory na moji váhu se to pohybuje max v milimetrech. Zamčení ale používám jenom na silnici a do kopce.

      • JirkA  

        Jo, přesně tak mi chodí starý RS Duke…

        • worlusho  

          Myslím, že asi nejrychlejší způsob bude odstrojit ty ovládací nesmysly z hlavy tlumiče a vyšroubovat patronu MotionControl a zkontrolovat hladinu oleje (při nafoukané vidli). Vzdálenost hladiny by měla být od korunky cca o 20mm kratší než je délka patrony. Olej by měl být tuším 5W (já si oleje míchám, tak tam dávám něco jiného). A pokud bude hladina správná, tak se podívej na patronu (aniž by si jí rozebíral), jestli v rámci ovládání chodí v rozmezí on-off a jestli tam není nějaký otřep. Vygooglil jsem pár fotek, protože tu mám jen TK patronu.

          • Lišák  

            OBNOVA VLÁKNA

            Dávám to sem, protože jsou tady fotky.

            Na vidlici se po odjištění páčky modré kolečko locku odmítá vrátit do polohy otevřeno. Lanko nedrhne, je volné, kolečko lze dotočit ručně. Na té třetí fotce to vypadá, že je ve víčku nějaká pružina. Je to tak? Ta by mohla být vyskočená/pras­knutá…

            Není to moje vidle, tak než ji budu kuchat, rád bych si přečetl zkušenosti místních.

            Dík L.

            • mr.nikdo  

              A kdyz odpojis lanko a nechas ovladani samotne, vraci se do otevrene polohy?

              • Lišák  

                Tak jsem lanko odpojil, a chodí to. Lanko skutečně trochu drhne, to jsem přehlédl. Vyměním ho i s bowdenem a uvidím.

                Zatím dík. L.

                • mr.nikdo  

                  Neni zac. Uvnitr je sice pruzina a nekdo ji snad i vice napinal, ale nema to smysl.

                  Lepsi je tam proste narvat poradne lanko, dat pozor na prumery koncovek – na riditkach je klasicka 4 a na korunce je 5 prumer… Casteji menit lanko a bowden a jsi v klidu :).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.