• šlapatko

    Nazdar vím že tu je moc a moc vláken o rebě,ale i tak se poptám.Jedná se o Reba SL 06.Jednoduše se posrala:-(.Jak se stalo?Při jízdě v pozici stojmo,do kopce.Vidlice byla zamklá.Najednou povolila a  nezamyká.Pružení a tlumení je v čoudu.Vidlici jsem sundal z kola a hezky to v ní štěrchá a čvachtá.(Jakoby olej a v něm kovová částice)V pravé noze,kde se nachází zámek vidlice.Vidlice je dva týdny po servise avšak po záruce.Na servise to snad neposrali.Mám s nimi dobré zkušenosti.

    Nevíte co s tím může být?Dík všem za rady.Vím že se to dozvím až po rozebrání.

    0 0
    • jecnak  

      Z tveho popisu nejde poznat co s ni vlastne je. Je zajeta ve zdvihu? Neni zajeta ve zdvihu, ale netlumi a cvachta? Nepruzi vubec – zasekla? Byt tebou reklamuju ten servisni zasah.

      0 0
    • bastr  

      Chybu bych hledal v o-kroužku na vnitřní tlumící noze. Ten bohužel moc nevydrží a tlumící olej proteče dolů do vnější nohy. Tam se vyplní prostora a vidlice přestane vidlit. Oprava – bikelive dává už nějaký okroužek s břitem a to prý vydrží déle – cena v rámci ročního servisu 1000.

      0 0
      • Mug  

        Stejná zkušenost. Originál O-kroužek stojí okolo 30kč a a jeho výměna je docela snadná.

        0 0
    • alex33  

      Jestli náhodu při tom servise špatně nenasadíli segerku co zajišťuje aby tlumicí píst držel ve vnitřní noze,tím pádem to cele vystřelilo do vnější nohy,podle tvého popisu mi to tak připadá

      0 0
      • StevensSFC  

        To je možné.Zdá se mi divné že kdy by to byla unava materialu že by to v tom servisu nepodchitily.

        0 0
      • StevensSFC  

        To je možné.Zdá se mi divné že kdy by to byla unava materialu že by to v tom servisu nepodchitily.

        0 0
        • pepek  

          Únava segerofky? To přece žádná baba nemůže podchitit.

          0 0
        • vikicek  

          A nebo v servisu na nějaký servisování serou a jenom inkasujou :)

          0 0
    • šlapatko  

      Je čas koupit pevnou vidlu.Zatím nějakou alu.Na jaře jezdím jen asfalt.O pevné přemýšlím dlouho.Na singlíku jezdím ocelovou a jsem spokojený i v terénu.

      0 0
      • alex33  

        Možná by bylo levnější,podívat se na fotky rozebrané reby,a zkusit do ní podívat, k čemu vlastně došlo.Holt co si doma neuděláš.......:-)

        0 0
      • vikicek  

        Tak mi tu rebu klidně můžeš přenechat, jestli přecházíš na pevnou :P :D

        0 0
    • šlapatko  

      Pevnou skusím,ale Reba zůstane doma.Semtam se bude hodit.Přítelkyně má taky kolo:-)

      0 0
      • bastr  

        věř, že je to banalita toho o-kroužku. Stalo se mi to stejné na rebě team po ca 3000km jsem vyměnil olej a ještě dřív než jsem to dal na kolo ten olej protekl. minulé pondělí jsem se o tom bavil s člověkem co se mu stejná věc stal už po 800 km nové vidlice.

        0 0
    • Martin  

      před pár týdny mi reba přestala korektně fungovat. nezamykala, zdvih se snížil z 80 na 40mm, poté tvrdej náraz. měl jsem podezření na prasklý těsnění a problém s hladinou oleje

      vidle šla do servisu a servisák mi tvrdil, že to není těsnění, ale že prý byla prázdná negativka, tak mi jenom vyměnil olej, na těsnění prý nechytal.

      po návratu ze servisu vidla chodila dobře, nedávno se ale závada objevila znova. kontroloval jsem tlaky v komorách, v pozitivní bylo 125, v negativní 100.

      existuje nějaká jednoduchá kontrola, jak bez nutnosti rozebrání zjitit, kde je problém?

      napadá mě vypustit obě komory – v tomhle případě by měla vidla kompletně celá zajet. pokud je olej v místě, kde nemá co dělat, tak by vidle měla zajet jenom částečně. pletu se?

      jde o Rebu SL, ročník 2008

      0 0
      • Martin  

        tož, nikdo nic?

        0 0
      • Bafoon  

        mno… ne že bych byl odborník ale tohle co popisuješ mi udělala moje 29" když mi protekl olej z MC dolů do nohy – těsnění. Jediné co se dá bez nějakých velkých rozborek je vyndat MC, vycucnout olej a změřit si jeho množství (už si to přesně nepamatuju) a mohlo by se z výsledku usoudit co to je :-) ale proč by se k tomu snižoval zdvih to netuším – leda by jsi měl double a ucházelo i těsnění +/- komory ale to nechceš slyšet ;-)

        dával jsem své zkušenosti do tohohle vlákna http://www.bike-forum.cz/…problem.html

        0 0
        • Martin  

          já to popsal trochu nešikovně

          zdvih zůstal na 80mm, ale využívalo se jenom 40, potom tvrdej náraz, asi na hladinu oleje, kterej protekl dolů

          0 0
          • Bafoon  

            hem to pak jo, to si myslím že tedy „klasika“ – těsnění u MC

            takovej šikovnej kluk to zvládne opravit doma ;-)

            0 0
            • Martin  

              já to mrsknu do servisu, ve vidli se nechci rejpat :-) – stejně tam musím s prasklým drátem v zadním kole

              0 0
              • The_Trooper  

                Měl jsem stejný problém u Reby bylo to těsnění u MC. Oprava u Kořínka Olomouc s výměnou oleje za 700kč.. DoomHammer kde servisuješ ty, jestli se můžu zeptat?

                0 0
                • Martin  

                  cyklo vego na Ostravské

                  0 0
    • vrabčo  

      Rovnakým spôsobom sa podarilo odrovnať lock i mne, vo výjazde so zamknutou vidlicou, naraz rana a vidlica sa nedala zamknúť. Po rozobratí som zistil že sa ohol jeden kovový o-krúžok pod MC, ktorý tým pádom nedržal tesniaci o-krúžok. Stačilo to vyrovnať a funguje to ďalej :D. Pravda deň predtým som dal vidlicu až na maximálny možný doraz, takže neviem či to je presne tvoj problém.

      0 0
      • vset  

        Chel jsem se jenom zeptat u Reby kdyz se zamkne vidlice tak tam nejde nastavit aby se pri narazu otevrela?

        0 0
    • pižmoň  

      nj Reba je strasne poruchova vidlice nekomu funguje skvele a dlouho,a nekomu se sere co to de..

      0 0
      • Smazaný účet  

        No, imho je relativni poruchovost reby dana jejim pomernym zastoupenim u bajkeru.

        0 0
      • roud  

        heh a když sem tu před pár dny napsal že reba je pěknej paskvil tak se tu někteří těžce divily a měly mě za barbara akorát se potvrzuje co už sem psal bohužel teda pro bikery :O(

        0 0
        • kubad  

          kuš

          už ti opravili druhý defekt FATTY ???

          hehehe

          0 0
        • mates555  

          hele asi takhle…zajímalo by mě kolik tomu klučinovi těch vidlic rukama prošlo…ty píšeš že ji někdo v tvém okolí vozí beru…letos sem rozdělával 4 (nepočítám mojí,bo na tom zas tak moc nejezdím a se svejma 2k ročně se mě neposere vůbec nic…:-))+2 recony…dvě réby byly kvůli poruše…populární závada,poničený těsnění(jasná slabina tý vidlice…bohužel­..)jinak udržba…vidlice bez vaklu,spodem nekly,olej v pravý noze většinou čistej,mazací olej špinavej(spíš zakalenej…ale ne „hrubej“),nad pístkem více či méně spotřebovanej(opět celkem normální věc..)

          Takže za mě dobrý,víc se mě jich letos bodužel do ruky nedostlo,ale stačí mě to k tomu,abych si ji sám na kolo dal a neměl k ní předsudky jen na základě toho,že se na BF sere…je jen potřeba si připusti,že to neni žádná nadvidlice ale normální slušně fungující produkt…:-)

          To bych potom musel mít předsudky ke všemu…psalo se tady i nepovedený fatty(tekla) a nevím co ještě…tobě jak tak čtu taky nefunguje uplně dokonale…napos­led,když sem rozdělával nějakou santůrku(tuším raidon…byl to vzduch)tak mě po odklepnutí vnějších noh začalo týct dírama pro šrouby řídký blato a voda jako z rybníka…a jak je tady santůr chválenej…:-) atd…

          0 0
          • žatec  

            nic než souhlas. taky bych to tipl na proteklý olej přes špatné těsnění. bud si to dej do servisu a nech si vyměnit těsnění a nebo to zkus sám. jestli si aspon trochu manuálně zručný , tak to s manuálem od žitného zvládneš. jestli ne přenech servisu. čus

            0 0
          • roud  

            predsudky nemam kvuli bf ale kvuli tomu ze prakticky vsichni s kterejma jezdim maj rebu a vidim jak na ni sou krasne vsici nasrany viz co uz sem psal minule jinak nepochzbuju o tom ze je to hodne v pohode vidle ale urcite by se na kvalite nekterejch jejich casti dalo jeste hooodne zapracovat hlavne na tech tesnenich…

            0 0
            • mastihuba  

              pod todle bych se moh podepsat, 80% lidí co znám a maj rebu, tak mají nebo měli problém s těsněním. Za sebe jsem za čtyři roky měnil 3× těsnění na Rekonu solo air a 1× za půl roku na RLV. Je to vcelku jednoduchý, ale je to pakárna.

              0 0
            • mates555  

              ty těsnění jsou ******* no…:-(

              0 0
    • rock  

      Přiživím se na vlákně :-)

      Reba SL '06 – funguje, pruží, zamyká. Akorát v uzamčeném stavu, kdy pruží jen v řádu cca 2–3 cm, si při tom propružení zasyčí (zvuk, jako by někudy unikal vzduch). Jinak se to neprojevuje a na funkci to (zatím) nemá vliv. Odemčená tenhle zvuk nevydává, takže problém bude asi (jako obvykle) v pravé noze. Nevíte někdo, o co jde ?

      0 0
      • Lovec_007  

        jo, MC ti propousti olej pres horni tesneni, pokud to rozdelas, vycistis, tak to prestane, hledej, je toho tady mraky…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.