• grand2

    Ahoj,

    prosím o radu ohledně ucházejících bezdušových kol. Asi po 2 letech mi začala ucházet kola kolem několika drátů. Dnes tedy sundána páska z ráfku, vyčištěno, odmaštěno a nalepena nová páska + nalit tmel. Problém ale přetrvává. Neví někdo, co s tím? Díky

    • Rychlej turista  

      Někde páska netěsní.

    • notobi  

      ventilek těsní jak má?

    • jaja01  

      A nejsou ty dráty náhodou kolem ventilku?

    • Slavik  

      Přešel jsem před 2měsíci na bezduše, ráfky Fulcrum Red Power HP 29", pláště Schwalbe 2,25" přední Rocket Ron a zadní Racing Ralph, mlíko NoTubes. Dle návodu jsem nalil 60ml, přední drží tlak asi skoro dokonale, ale problém mám se zadním kolem: pomalu ale jistě se upouští. Sím, nějaká rada, přidat mlíko atp.? Dík

      • oo.viper.oo  

        Můžou to být bočnice. Celý kolo komplet potopit do vany a pozorovat bublinky. Buď rovnou uvidíš velmi jemný řetízek drobounkých bublinek unikajícího vzduchu, nebo, pokud je dírka ještě menší, se začne na povrchu pláště tvořit po určité době malinká bublinka. Jakmile víš kde to je, tak pak můžeš kolo vytáhnout a nechat ho přes noc ležet v takové poloze, aby tmel byl zevnitř nalitý na onom místě, kde to utíká. To by mělo mikro dírku definitivně ucpat.

      • plzakj  

        Jakou verzi tech ralphu mas?

      • Chlebovnik  

        60 je málo. Spíš 90 – 100 ml.

        • Libas  

          Přesně tak, mě taky pomohlo dat více mlíka a důkladně pomalu protočit. Dělal jsem gravel kola 700×30.

      • praivo  

        Dle jakého návodu? Stan doporučuje podstatně víc, viz FAQ:

        For a XC 29er tire we recommend 3–4 ounces (89–118ml) of sealant. The amount of sealant can be adjusted based on the volume of the tire. More sealant can also be added if a tire is porous and difficult to seal“

      • String  

        Při takovým množství po 2 měsících bude v plášti sucho. Podíval bych se dovnitř a rovnou dolil, pokud tam nebude ježek a zvlášť tekutina. Ale odhaduju sucho.

      • Slavik  

        Tak jsem to namočil a utíkalo to okolo vnitřního ventilku (byl dotažen fest). Tak jsem vnitřek vyměnil a skoro OK. Když teď zakvedlám celým ventilkem, tak to vždycky trošku uteče dírkou v ráfku. Nikde jinde to neutíká. Při výměně jsem dolil i 40ml mlíka (načež mi asi 10ml vyteklo jinudy :-) ).

        Páska, ventilky Alík.

        Namotával jsem pásku sám. Myslím, že to bude asi neodborně udělanou dírkou do pásku pro ventilek – prostě jsem ji křížově řízl a asi blbě. Příště budu chytřejší.

        Všem co reagovali děkuji za podnětné rady…

        PS: RaRalph je s ráfkem Fulcrum na bezduše peklo. RoRon jsem dal na poprvé a no problem.

        • Nikovlas  

          Jen bacha – pokud ti jdou bublinky kolem ventilku, znamená to, že vzduch z ráfku uniká ven kolem ventilku. Nevíš ale, kudy vniká z pláště do ráfku – může to být i špatně nalepená páska v kterémkoli místě na obvodu. Jestli to utažením ventilku přestalo, možná se utěsnil průnik z pláště do ráfku kolem ventilku… nebo se utěsnil jen únik z ráfku ven (to, co vidíš) – to by znamenalo, že jsi odstranil pouze symptom, nicméně příčina zůstala. Takže to ještě raději sleduj…

          • Slavik  

            Bublinky lezou, jen když s ventilkem kvedlám. Jinak ne. I tak je to na pytel, o víkendu to rozdělám a dírku udělám teplou jehlou… Dík

            • kadlec  

              Staci krizovym sroubovakem. Ja se s tim sral taky, z vyroby nalepena paska a udelali velkou diru a furt to utikolo. Nalepil jsem novou pasku a udelal krizakem dirku a cajk.

              • mire  

                Úspěšně jsem to propichovali propiskou s kuželovým tvarem. Plastický zdeformovaný otvor, a žádné natržení se nekonalo. Ventilek tam pěkně vlezl.

                Teď od Spešlu mám jen ty jejich natahovací opásky na bezduše. Kupuji širší a seříznu na správnou šířku, aby to bylo v ráfku od boku k boku. Doopravdy chválím. Ralph i Burt naskočí na 2.5 barech, to jsou ty 2 lupnutí. Samozřejmě patky pláště i ráfku, vnitřní a vnější dosedací průměry, mažu štětcem s mýdlovým roztokem těsně před nahozením. Ventilky jsem používal s kuželovým těsněním, ale nyní dávám ty s patkou, se správným poloměrem padnoucím na středový žlábek ráfku, Nextie i25. Prostě správný materiál, neřešit a jezdit, nechápu o čem je tu furt řeč.

            • Lister  

              Nevím jaký přesně ventilek máš ale já mám docela špatnou zkušenost s ventily které mají tu vnitřní čas ve tvaru kostky – stačí malý pohyb a často utíkají.

              Naopak ty s konickou vnitřní části většinou drží mnohem lépe. V každém případě nesmí být mezi ventilkem a páskou mezera tím pak může utíkat vzduch pod pásku a dál k nejbližší díře pro nipl nebo jednoduše to pak utíká kolem toho ventilku.

              A až to budeš znovu lepit, tak si zkontroluj jestli není prasklý ráfek kolem ventilku – to je bohužel taky možnost.

        • oo.viper.oo  

          Ventilek je potřeba nervat. Je to neintuitivní, ale když ho dotáhneš moc, tak pak část toho těsnění může ztratit plastičnost a přestat doléhat. Otvor dělat kulatým hrotem aby nedošlo k natržení pásky. Já nejdřív udělám malý otvor spínacím špendlíkem a pak ho zvětšuju propiskou.

          • String  

            Vezmu celej ventilek se zašroubovaným vnitřkem a prostě ho tou páskou protlačím. Díru vytvoří oska ventilku sama a pak je díra přesně na ventilek a neřešíš nářadí.

    • R-A-D-I-U-S  

      Ještě bys mohl definovat jak moc to uchází.

      Začalo to až teď nebo zadní kolo netěsnilo od začátku?

      Pásku si motal na ráfek sám?

      Testoval jsi jak to těsní bez tmelu když si to poprvé nahodil?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.