• Mofo

    Zdravím, už nějakou dobu mě s… jedna věc, a to banální nasazení kola do vidlice… Mám vepředu kotouč a když ho seřídím tak, že desky vůbec neškrtají a po nějaké době vyhodím přední kolo, po zpětném nasazení kolo nedokážu dostat do původní polohy, vždycky kotouč lehce škrtá. Su opravdu tak levý nebo je to normální (o čemž pochybuju)???

    • BB  

      zkus vždy při nasazení maximálně odtlačit destičky od sebe, tím zasuneš prasátka do třmenu a srovnají se o kroužky a chvíli to dá pokoj.

    • yetti  

      Muzu te ujistit, ze to je naprosto normalni. Hodne zalezi na tom jak presny jsou koncovky. Ja treba, kdyz nasadim kolo do Marzocchi, kterou mam ted, tak je vse ok a kolo sedi presne tam kde vzdy, ale predtim jsem mel Suntourku a tam pokazdy, kdyz jsem kolo vyndal a nasadil zpatky tak sedelo nekde jinde. Mimochodem na zadnim kole mam na Authorackym ramu taky problem. Kolo prevazim docela pravidelne v kufru auta a kvuli tomu musim obe kola vyndavat a tak s laskou vzpominam na Vcka, se ktaryma v tomhle smeru zadnej problem nebyl.

      • St1c  

        tak si skus tie koncovky poriadne precistit, trosku prebrusit a potom to vsetko nastavit, potom uz by to podla predpokladu malo sediet vzdy:D (ale ja mam V-brake a som spoko:d)

      • Mofo  

        no já mám taky Bombra, sice jenom Z5, ale to nasazování je fakt drsné…

        • kurýr na bajku  

          Ta rada co se týče prasátek bude jistě účinná, ale jinak je to naprosto normální, to buď fklidu. Holt někomu škrtá a někomu ne ;-)

          • Mofo  

            to myslíš vážně?

            • Lister  

              nevěříš mu snad – mě taky škrtá, ale jen zadek :o)

              • Mofo  

                no přijde mi to docela divné, že to nejde vychytat, aby to po každém nasazení bylo jako po vyladění…

                • kurýr na bajku  

                  Já s tim např. problém většinou nemám, ale občas se to stane a neuděláš nic. Musíš srovnat třmen.

            • kurýr na bajku  

              Na chvíli to určitě pomůže, prostě uděláš to stejný jako dyš měníš desky. Ovšem nejúčinější je nastavit třmen vždy, pokud vyměníš kolo a škrtá ti to. Chápu, že si tak převratnou radu jistě nečekal, ale nic lepšího pro tebe nemám.

      • Vilém  

        Spolecne s koncovkama ma vliv vroubkovani casti naby ktera doseda na patku.Ze stejneho duvodu dela ted Shimano na nekterejch nabach konec osy bez zavitu.Se zavitem to tam sedne pokazde jinak a pak to skrta.

    • Alex  

      no ja predne kolo nasadzujem tak, ze pri povolenom rychloupinaku zatazim predne kolo (zatlacim na riaditka) a potom zatiahnem rychloupinak. Kolo si najde svoju polohu a neskrta to.

    • MlokCZ  

      Jak píše Vilém, tak opravdu velký vliv vroubování části náby. Mě se to chovalo úplně stejně špatně, že bylo vždy nutno seřídit brzdu. Pak jsem si udělal na náboji značku, jak tam to kolo bylo a jakmile ho po sundání vrátím do úplně stejné polohy, tak brzdy zůstanou seřízené naprosto přesně stejně. Tenhle problém mám i na silničce s ráfkovými brzdami, opět stačí vrátit kolo do stejné polohy a problém se neobjeví.

      • kafac  

        Presne! Hlavni problem je i v tom, ze matky na konusech nejsou naprosto souose, a kdyz se kolo da jinak, tak desky skrtaji. Mam na matce konusu pilnikem udelanej zarez a od te doby nemam zadnej problem…

      • mechanik  

        JJ to je přesně ono… ZNAČKA na rámu i na kontramatce.

    • VencaV1  

      Jak to tady ctu, tak si rikam „zlata lefty“. :)

      • Lister  

        ty nemusíš na leftyně sundat prase abys dal kolo dolů ??

        • VencaV1  

          To jo, ale nikdy to ani neskrtne. :)

          • Lister  

            no a o to tady jde – neškrtat bez sundávání prasete, takže ty jseš na tom vlastně nějhůř, protože si bez jeho povolení ani neškrtneš :o)

            • VencaV1  

              Ja myslel ze tu jde o to skrtani. Jenze ja to kolo skoro sundavat nemusim (teoreticky ani pri defektu). :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.