První bezduše, problém s nahozením.

74 nepřečtených
  • Pista.Wassermann

    Ahoj,

    mám tyto pláště:

    raceking 2,2 a po docela těžkém nahození do ráfku RYDE EDGE 26 mi plášt automaticky patkama sklouzne do středového žlábku a nožní pumpa s tím nehne. Chystám se na pumpu na benzínku, ale ptám se: Jsou vůbec mé pláště bezdušové? V odkazu se píše, že pro použití s duší. Nechci s tím laborovat zbytečně. Díky moc!

    • Atilla  

      Zkus, napřed pořádně nafunět plášť s duší, potom jednu patku vycvakni, dej ventilek a zaklapni druhou. Mělo by to pak jít nahodit v klidu. Spíš co ty ráfky?…

      • Pista.Wassermann  

        Ráfky jsou tubeless. Včera jsem to jak píšeš udělal a přes noc mám nafoukané kolo s duší s kumbálu. Až přijdu z práce, zkusím opatrně vyndat duši, ale bojim bojim, že mi patky stejně sklouznou do žlábku. Ráfky mají ještě takové ty výstupky proti sklouznutí patek do středového žlábku, ale i tak to vždy sjede…

        RÁFKY

        • MlokCZ  

          Tak to je ještě jiná verze než jsem našel. Našel jsem verzi se stejným profilem, která neměla výstupky.

          Tím tedy lépe a s výstupky tam patky držet nejspíš budou a je to ideální varianta ráfku na bezduše. Také záleží jak máš pásku a jestli pláště nejsou moc volné (jejich patky). Když jsou moc volné, tak mohou i tak nedržet a vyskočí. Pak to ale znamená, že to chce kvůli nim přidat vrstvu pásky, aby volné nebyly. TLR pláště mívají právě jako jednu z vlastností větší kontrolu průměru v patkách, aby to nebylo moc volné. Když je to moc volné, tak nejen, že to skáče zpět do žlábku, ale je to i riziko za jízdy. To ale vyřeší vrstva pásky navíc.

          • Pista.Wassermann  

            Jestli to dobře chápu, tak patky pláště moc volné nejsou. Montpákou jsem velmi trpělivě a po velmi malých kouscích nahazoval plášť na ráfek. jednu montpáku jsem zlomil. Ve chvíli, když jsem plášť nahodil na ráfek, měl jsem obě patky pláště uprostřed ve žlábku. Když jsem se rukou snažil vytáhnout jednu stranu pláště ze žlábku na kraj, po pár sekundách opět sjel do středu. Instaloval jsem tedy duši a foukal tak dlouho, dokud to nezaskočilo, místy se ozvalo lupnutí. Zkusím vyfouknout a vyndat opatrně duši a nafoukat. Spíš mi šlo u příspěvek níže, zda se s mými plášti vůbec snažit, jestli to, že není tubeless znamená pouze více mlíka pro zatěsnění bočnic po instalaci, nebo zda je to úplně blbost a koupit jiné pláště.

      • MlokCZ  

        Ty ráfky vypadají, že mají profil (koukal jsem jak vypadá) ok na bezduše. Nahodit to na ně jít musí.

        Kromě uvedeného bych ještě přidal:

        • druhou patku (nebo ráfek) potřít čímkoliv co klouže (funguje lecos, od tmelu, přes mýdlovou vodu po třeba speciální roztok Schwalbe, který má pěkný aplikátor)
        • nakombinovat s tím co psal Atilla
        • pokud ani to nebude stačit, tak montpákou nahodit kus patky (dá se cca 2/3), i když ráfek nemá výstupek proti spadnutí zpět do ráfku, tak nevím jak moc to bude držet, ale zase ta plocha patky ráfku je velká a rovná a protože je ráfek asymetrický, tak bych pomocí duše nahodil do té užší patku ráfku a ručně se snažil do té širší

        Použití správně široké pásky předpokládám máš.

        Samotné pláště nejsou tubeless ready, ale minimálně nahodit to jít musí a pak se teprve ukáže jak moc budou fungovat bez duší (jestli nebude problém je zatěsnit a jak budou těsnit patky).

        • Atilla  

          S tou mýdlovou vodou se to ale nesmí přehnat, už mi párkrát zapískalo v uších když místo toho aby patky zaskočili, vyskočili:)

          • MlokCZ  

            Tak to bude záležet na konkrétním plášti, jaké má tolerance vůči ráfku. A řekl bych i na výšce boků ráfků. A také, když je to natřené, tak není potřeba už moc velký tlak na zaskočení, natřené to nepřefukuju.

            Natírám vždy a nestalo se u mojich ráfků nikdy z mnoha desítek kusů plášťů. Vždy jsem ale používal výhradně pláště, které byly UST nebo teď TLR a patky opravdu těsné na ráfku.

            Řešil jsem tak vždy přesně opačný problém. Po zaskočení patek pláště do patek ráfku byl často problém dostat plášť zpět do žlábků přes ty pojistné výstupky.

            Používám UST ráfky, tam jsou ty výstupky ještě výraznější. Pokud jsou u TLR ráfku překryté páskou, tak je to snáze přeleze.

          • MlokCZ  

            A jestli má moc volné patky pláště když zaskočí do patek ráfku (tedy by hrozilo ještě více co píšeš), tak stejně musí začít tím, že přidá další vrstu pásky, jinak mu to ustřelí někde za jízdy.

    • Vilém  

      Tak hlavne, ze u plaste pisou „pro použití s duší“.

      • Martinson  

        Tenhle Race King mi na bezduše taky moc dobře nešel . Chce to koupit verzi Performance nebo Protection, které mají TLR provedení patek. A stejně to není žádný zázrak.

    • DADMTB  

      No jestli máš přesně ty pláště z odkazu, tak nejsou určeny na bezduš (v popisu to je zmíněno). Nicméně netvrdím, že to nemusí fungovat, potřebuješ však něco co dodá ráz toho vzduchu…kompresor se vzdušníkem…a pořádně namydlit ty patky a tlakovat to bez vnitřku ventilku, ale nevím, zda jsi si zvolil nejlepší pláště na první bezduš, tyto pláště mi taky moc nedržely, navíc bočnice taky nic moc těsnění.

      • Pista.Wassermann  

        Takže za tebe nebrat? Máš nějaké zkušenosti s maxxisy TLR? Díky.

        • DADMTB  

          Hele, jak jsem psal, netvrdím, že to nejde, ale tohle nejsou tubless pláště, možná to nahodíš, ale 100% bez tmelu budou fučet kolem patky, s tmelem to možná postupně půjde, ale je tady veliký riziko, že při používáni a snížení tlaku se vysvlečou z ráfku. Mladýmu jsem dělal bezduš z Conti MK ne tubless a pukud bylo natlakováno tak snad dobrý, ale stačilo ubrat na 1,8 a řádit v zatáčce se ozvalo pfffff a byl na ráfku. Maxxis TLR nahodíš na poprvé a bude držet i bez tmelu, ono všechno co je určeno na bezduš prostě drží.

    • roman II  

      bych dal duše pro klid

    • va-bo  

      Používám bezdušovky na MTB deset, možná víc, let, vždycky to fungovalo.

      Nahazování postup: Navlíknu do ráfku jednu stranu, pak asi 3/4 druhé a naliju mlíko. Dokončím nahození. Pneu porovnám, aby byl ventilek uvnitř pneu. Z ventilku vyšroubuju vložku a kompresorem fouknu dovniř vzduch. Pumpa nedá potřebné množství . Plášť zacvakne do patek. Pokud ne a někde to uchází, je potřeba porovnat plášť v patce. Ventilek zacpu palcem (samozřejmě to trochu odfoukne) a našroubuju vložku ventilku. Znovu napumpovat (už to jde i pumpou). V poslední době se objevily dílenské pumpy se zásobníkem vzduchu, ty by to měly řešit. Nebo přenosné zásobníky na některých benzinkách. Při foukání kompresorem bacha. Už dvakrát se mi stalo, že to vylítlo z ráfku a mlíko bylo všude, nejvíc na mně, zbytek na stropě dílny. Podle mně by tak měly jít nahodit i pláště určené pro použití s duší. Jejich problém bude asi ten, že nebudou držet tlak. (nemám vyzkoušeno). Ale to se stává občas i u TLR.

      • Pista.Wassermann  

        Zkusím je nafouknout bez mlíka, kdyby nedržely vzduch, tak si rozmyslím, jestli koupím jiné pláště, nebo naleju mlíko

      • Pessinger  

        Já to funěl vždy přes tu vložku ve ventilku, někdy to šlo jindy ne, to musíš být ale hodně rychlej aby ti to neuteklo cak cak chce to cvik :-)

      • String  

        Mám trochu jinej postup, kdyby se tu někdo pídil jak na to, tak pro porovnání:

        Nasadím plášť, vyšroubuju vložku ventilku, nafoukám plnej Tire Booster (značku radši neříkám, aby někdo neměl problém) – asi 150 PSI (dřív jsem vzal kola do auta a jel na osvědčenou benzínku s dobrým kompresorem a redukcí na autoventilek v kapse). Bez nějakýho mýdla a jiných laborování to na jedno fouknutí zaskočí s lupnutím do patek (ráfek WTB i19+Mitas Scylla). Pak sundám booster a našroubuju vložku ventilku, dofoukám na asi 50 PSI (asi zbytečnost, už to je vždycky zaskočený dobře) a překontroluju správný zapadnutí do patek. Pak nasadím na kolo a zkontroluju, jestli to ještě někde nehází a až pak vyšroubuju vložku ventilku, tím se vypustí vzduch, ale patky už samozřejmě drží a přes ventilek lavážní stříkačkou na 100 ml (má přesně vnitřní průměr ventilku a dostatečnou velikost a cenu asi 30 Kč) naliju mlíko.

        Našroubu vložku a napumpuju na co jsem zvyklej.

        Zní to možná složitě, ale je to práce asi na 15 minut.

        • lukas aka mitro  

          U znamych plastu provadim nahazovani rovnou s mlikem…do plaste s vyhozenou patkou se mliko leje lepe.)

          • String  

            To je pravda, ale od té doby, co mi jeden lepenej starej plášť po nahození házel a byl na vyhození (asi se zdeformoval lepením nebo sundaváním, o tom až jindy), musel jsem to zas sundávat a přelívat mlíko, dělám to radší takhle.

            Postup ať si každej vybere :-)

        • Johny.Merida  

          Naprostej souhlas.

        • Kouba_2005  

          Stejný, jen bez historie s tou benzinkou. Mám od začátku kompresor a je to velmi dobrý pomocník.

          • String  

            To věřím, ale do paneláku nic moc. Ten booster je skladnej, tichej a násobně levnější. Nejdřív jsem přemýšlel o pumpě se zásobníkem, ale když jsem viděl ty ceny a stejnou funkci, tohle vyhrálo. Stačí obyčejná pumpa za pětistovku, kterou jsem už doma měl a tohle udělátko.

            • Soreno  

              Já to udělal v „ghetostýlu“ přes PET flašku. Tu nafoukám na cca 3–4 bary a pak uvolním zajištěnou hadičku nasazenou na ventilek.

              • String  

                To je dá se říct to stejný, jen to ve mně budilo větší důvěru z jinýho materiálu než je petka. Někde jsem viděl i takhle předělanej starej hasičák.

    • Morchella  

      Moje první nahození – prostě to nešlo a nešlo…

      Namazal jsem patky pláště Michelin Force XC 27,5/2,25 tím mejdlíčkem od Schwalbe, nasadil na ráfek, vyšrouboval střeva z ventilku a přiložil pumpu TOPEAK JOE BLOW MOUNTAIN. Mocně jsem zapumpoval a vzduch bez nejmenšího odporu unikal kolem pláště, jako by na ráfku ani plášť nebyl. Snažil jsem se nějakým způsobem přiblížit plášť k ráfku, ale vše marné. Tak jsem vložil duši, plášť napumpoval tak, až patky zaskočily a duši jsem opatrně vyjmul, aby alespoň na jedné straně zůstal plášť v ráfku. Následovalo úplně stejně marné snažení, kdy se plášť ani nepohnul. Různě jsem kolo pokládal, aby pomohla gravitace, třásl s ním a nakonec jsem zopakoval krok s duší, ale vyjmul ji z opačné strany. Polovinu pláště jsem ještě jednou pořádně namýdloval a jedním prstem mírným tlakem jsem opatrně obkružoval patku aby zaskočila těsně za ráfek a nepohla se více ke středu ráfku. Pak už jsem s kolem zacházel tak, jako bych nesl nitroglycerin a po připojení pumpy jsem po hodině snažení s radostí sledoval, jak se plášť nafukuje :-)

      MlokCZ v různých vláknech často zmiňuje, že pro nahazování má nějaké své „zvláštní metody“, ale nikde je nespecifikoval, nebo jsem to nenašel. Nejhorší je, že nevím, jestli to už nahodit umím, nebo jestli to byla jen náhoda :-) Jaké jsou další osvědčené zvláštní postupy?

      Nasazoval jsem ale asi 600 km s duší ježděný plášť, tak nevím, jestli to mohlo mít nějaký vliv. Samozřejmě v něm byla, jak jsem nakonec zjistil, asi 3 mm díra, já už musel odjet a přemýšlel nad tím, jestli plášť sundat, zalepit a doufat, že to opět nahodím, nebo jestli dát tmel a doufat, že tu díru pobere. Tmel FL zalepil díru okamžitě, já vyjel a po dvou kilometrech mi ušel tlak. Dopumpoval jsem a dva dny to už drží bezvadně.

      EDIT: když tak člověk píše, ani si nevšimne, jak je to nečitelně dlouhé :-)

      • tom xtr  
        • Pochopil jsem z toho, žes to tou pumpou po boji nakonec nahodil – imho slušný úspěch napoprvé :)
        • Nechat plášť usadit nějakou dobu (den – dva) nafoukaný s duší mám vliv, pomůže to.
        • Jestli nechceš takhle příště válčit, přikup si tlakovou nádobu – tire booster (jedno jaký, já mám Schwalbe, někdo to má vyrobený samo-domo z petky …).
        • Morchella  

          O boostrech vím, ale stejně je asi hlavní trik v tom, jak nasadím pláště na ráfek před pumpováním. A v zoufalství jsem zkoušel udělat booster i z pumpičky. Přehnul jsem a podržel hadici a druhou rukou jsem tlakoval tu velkoobjemovou pumpu samotnou. :-) A to nasazení předem nešlo aplikovat, protože jsem řešil defekt, když jsem zjistil, že původní tubeless plášť, nasazený v servisu, je neopravitelný („více zde“: https://www.bike-forum.cz/…i-tmely.html#…)

          • MlokCZ  

            Se vzdušníkem většinou není potřeba dělat vůbec nic, maximálně jen máznout mýdlovou vodou. I když to utíká po celém obvodu obou patek, tak ten velký objem vzduchu dodaný najednou už pohne pláštěm až to začne více těsnit.

            Navíc necháš foukat ze vzdušníku (s vyšroubovanou vložkou ventilku) a máš volné ruce, takže tomu můžeš ještě trošku pomoct tam kde to utíká nejvíce.

            • Morchella  

              Tak říkal jsem si, že nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko :-) Zkusil jsem pumpu, asi to s ní prubnu ještě jednou a potom poběžím pro booster, kterých ale zrovna není moc na výběr. Mám pocit, jako by se i ten od Schwalbe pomalu stahoval z prodeje. Udělat z PET lahví samozřejmě není problém, ale nemám moc rád jekékoliv náhradní řešení, nebo bastlení.

        • MlokCZ  

          Nechat pár hodin (nebo i celý den) s duší pomůže pro nový kus pláště, on už nahazoval ježdění s duší, takže tam už to nemá smysl.

          • tom xtr  

            Tak pro ježděný kus už je to k ničemu natahovat to s duší – toho jsem si nevšim.

      • MlokCZ  

        Jednu patku jsi nahodil pomocí duše, to je první pomoc. Pak pokračuješ druhou patkou, tu pomocí montpáky nahodíš minimálně v polovině obvodu ráfku (samozřejmě jde jen u ráfků, kde nahozená patka pláště v patce ráfku drží), dá se ale až kolem 2/3.

        Tím zůstane už jen jedna třetina jedné patky kde to může utíkat a i tam méně jak to zbylé dvě třetiny nahozné patky už více napínají.

        K tomu případně ještě přidat více mýdlové vody než dává ta Schwalbe lahvička.

        Bez vzdušníku může být některá kombinace plášť vs ráfek hodně obtížná na nahození. Kdybys měl vzdušník, tak se to chytí nesrovnatelně dříve (ale i tak se může stát, že třeba jednu patku pomocí duše může být třeba v některých hůře nahoditelných kombinacích předem nahodit).

        • Morchella  

          Nejhorší bylo, že ta patka nedržela ani náhodou poblíž ráfku, ale byla jakoby smotaná dovnitř. Možná, že byl plášť už nějak vytahaný. Největší účinek podle mě mělo to poslední, dodatečné přidání mýdlové vody. Ráfky, o kterých píšu, jsou Syncros X37, nebo také X21 a vyrábí je pro Syncros firma ALEXRIMS. Více jsem o nich nezjistil.

          Jinak díky za reakci, ale čekal jsem, že vytáhneš z rukávu nějaké tvoje tajemné speciální metody, o kterých jsem zde četl a měl o nich asi zbytečně divoké představy :-)

        • francjin  

          Ahoj přátelé, píše Vám dinosaurus, kterému je už skoro šedesát, ale jezdí celý život na kole. Učinil jsem rovněž zkušenost s opravou bezdušového pláště v terénu a musím konstatovat, že je to jedna z nejhorších praxí v mém životě. Když to srovnám s výměnou duše u Smart Sam či Marathonky (stalo se to jen 2× za posledních 10 let a zabralo mi ti nanejvýš 10 minut), byl to horor.

          Nechci se nikoho dotknout. Přeji všem dobrou náladu a ničím nerušenou jízdu.

          Jindřich

          • MlokCZ  

            A jak velký defekt jakého typu to byl a jak jsi ho opravoval a na jakém plášti? Pokud to není díra jako vrata, tak je oprava tak na 1–3 minuty (do 1 minuty když se jen dolívá tmel, do 3 minut když se dává navíc knot) a naopak daleko rychlejší než měnit duši.

            • roman II  

              povídali že mu hráli :-)

              • novas752  

                Si to nejdřív zkus a pak povídej. ;)

                Pokud to je díra kterou pobere knot tak je to s Dynaplugem oprava tak na 40s včetně jeho vyndání z batohu/podse­dlovky. Duši bys pod 2 minuty asi nedal.

                Pokud je to díra na prst, kterou knot nepodbere, tak holt smůla a je s tim sraní. Ale kolikrát se taková díra za rok poštěstí…

          • Zdendyš  

            Mlok ti to vysvětlí :).

          • tom xtr  

            Marně uvažuju co z tohoto příspěvku vyvodit za relevantní informaci – nabízí se třeba „bezdušáky jsou jen pro lidi do 60“ :) – to bych si ale dovolil sám popřít.

            Každopádně pokud tvůj způsob jízdy je takový, žes měl průměr 2 defekty za 10 let a duše ti i jinak vyhovují, pak je samozřejmě voz, to je jasný.

          • roman II  

            co tak zkušeného bajkera vedlo k tomu nahodit bezduše?, nechci malovat čerta na zeď ale budeš řešit sražený mlíko,málo mlíka,míchání mlík dohromady,častým dofukováním,vzá­jemnou nekompaktibilitou jednotlivých dílů, ventilky,knoty,kde to mlíko vozit atd, zlatý latexky či tubolita.

          • roman II  

            je to hračka na pár minut http://www.predaj-bicyklov.sk/…az-a-oprava/

      • Zdendyš  

        Musis si koupit kompresor ;).

      • obda  

        Ve dvou se to dělá o něco lépe – jeden pumpuje, a druhý se snaží „rozplácnout“ plášť po rátku tam, kde to uniká. Jinak booster nebo kompresor ušetří spoustu času :)

        • novas752  

          Tvl ve dvou foukat bezduši. :) Pat a Mat hadr.

          • obda  

            Tak pokud máš jenom dílenskou pumpu a ne úplně ideální kombinaci plášť/ráfek, je to lepší než drátem do oka ;)

        • Zdendyš  

          Nemel bys video jak to delate ve dvou ? Jak se ruka k … ruce vine az se dilo podari. Takovy videonavod je nad vsechna slova.

        • Redjuu  

          Od doby, co jsem si vyrobil ghetto PETku, tak už je nasazování radost. Když si vzpomenu vždy na to zoufalství s pumpou, nebo ježdění ne benzínku. Je to fakt pomocník za milion.

    • MnemonicJ  

      jak už jsem dlouho plášť nenahazoval, tak jsem se včera klepal jak drahej pes, když jsem na to šel. Přečtení všech těch hororů mne dost nahlodalo :-D Nakonec nalepení nový pásky No tubes, nazutí pláště a v okamžiku nejvějšího očekávání, jak se budou dít šílený věci, jsem asi 5× zapumpoval a plášť byl na místě :) Pumpa nějaký starý dílenský Blackburn, ráfek WTB Frequency a guma Maxxis Aggressor. Takže tuto kombunaci plášť/ráfek mohu jen doporučit

    • marshalll  

      Zdarec, prdnu to sem do tématu.

      Na švárově kole jsem teď nahazoval bezduše. Ráfky Bontrager Duster Elite 22mm (naměřil jsem šuplerou 23mm), hodně hlubokej žlábek. Páska TESA 25mm páska na od kraje je kraji, do žlábku se nám to moc zamáčnknout nepovedlo, ale na patkách to je přilípnutý fest.

      Přední MAXXIS Minion DHR, už pár kilometrů ježděný zaskočil v pohodě a i po vypuštění patky drží na místě. Ale na zadním Ardentu (29×24" EXO/TR), který byl podotýkám nově nasazen za boha nedrží jedna z patek. Nahustíme na 3 bary, s lupnutím to všude pozaskakuje, linka je rovně. Vypustíme, a po chvíli lup a patka je dole (pořád jenom ta jedna). Necháno přes noc na 2.5–3 bary, ježděno jedno odpoledne, ale pořád se při vypuštění děje to samé (teď jsme to znova nahazovali na benzíně).

      Takhle to samozřejmě moc nevadí, ale kdyby člověk defektil někde v lese, tak to už nenahodí a může jít dom pěšky.

      Setkal se s tím už někdo? Vytáhne se to a sedne si to po čase?

      • midlander  

        To se mi teď přihodilo taky, ale na ne-TR ráfcích od Giantu. Spíš doufám, že se gumy přilepí k patce tmelem. A pro všechny případy vozim konzervativně ultralight duši.

      • Paja  

        CO2 to nahodis kdyztak i v lese.

      • nomecz  

        Jo sedne si to, fej tomu par desitek km, mliko predpokladam mate nalite, taky tomu pomuze

        • marshalll  

          Jo mlíko tam je, klasika NoTubes, mazali jsme atím aj patky, aby to vůbec kolem těch 3barů zaskočilo (po měnší nehodě se Schwalbama nemám na vyšší tlak kule ;) Tak snad. Dokud někde nebodne a celý to neuteče, tak to vem čert. Též věřím, že se to nějak poddá, navíc s tím asi stejně nic víc teďkon nevymyslíme :)

          • Breakpain  

            mýdlová voda ;) …

          • Mr.Duck  

            Taky bych se s tim zbytecne moc netrapil. Je dobra sance ze ta guma bude sjeta driv nez prijde prvni defekt, nezijeme prece v dobe dusi :)

      • mr.nikdo  

        To mi pripomina silnicni kola. Tam vzdycky aspon jedna strana vyskoci. I po ujetych 200 km.

        Ale tam to bude spis sirkou plaste. Navic to nahodim zpet pumpou bez problemu.

    • jannk  

      Snazim se nasadit plaste, ktere uz jsem na stejnych rafcich mel – a proste to tentokrat nejde. Po nasazeni plaste je mezi patkou a plastem proste velka mezera, viz obrazek … a i kdyz foukam tireboosterem, tak se plast proste nechce pohnout, vzduch utika kolem. Mydlova voda taky moc nepomaha, vzduch proste utika vsude kolem a plaste jsou prilis nepoddajne aby s nimi vzduch pohnul.

      Zatim to teda delam bez mlika, to by ted myslim moc nepomohlo … mate prosim nekdo nejake tipy co s tim??

      • allrose  

        Alespoń jednu stranu natlač do patky,třeba i s pomocí duše,pak už to většinou jde…a bez ventilku..:))

      • MlokCZ  

        První patku pláště nahodit do patky ráfku pomocí duše jak už bylo zmíněno (pokud máš blbé ráfky a patka se tam bez tlaku nedudrží, tak pešek). Druhou patku namazat mýdlovou vodou a pak navíc pomocí montpáky nahodit do alespoň poloviny obvodu (většinou jsou skoro 2/3). Pak když máš navíc tire booster, tak se to musí už chytit v každém případě.

        A ještě dotaz, zkoušíš to teď s vyšroubovanou vložkou ventilku? Pokud by tam zůstala vložka ventilku, tak ani booster moc nepomůže.

        Pokud je kompresor nebo booster a vyšroubovaná vložka ventilku, tak se to většinou chytne i jen namydlením obou patek. I když sem tam se může najít nějaká výjimka.

        • jannk  

          Diky moc! Asi uz to pujde, zatim teda porad bez mlika, patky uz lupnuly, mliko dodam zitra. Rafky jsou ok – uz jsem tam mel nekolikery plaste, ale ted poprve nasazuji plaste, ktere nejsou nove. Mozna se skladovanim nejak pokrivily…

          • mire  

            Určitě nahazovat bez tmelu a na mýdlovou vodu. Možnost se i zajet na pumpu na kompresor.

    • 01carbon  

      ultimativní řešení

      https://www.ferdus.cz/…lo-ez-5.html?…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse