Použití ne-bezdušového pláště jako bezdušového

68 nepřečtených
  • scortis

    Mám dotaz jestli jde použít plášť co není tubeless ready jako bezdušový.

    Pochybuju že to někdo má, ale kdyžtak kombinace BlackJack Ready27 + Schwalbe Smart Sam.

    Jde asi hlavně o to jak si to na sebe sedne, ale má třeba někdo zkušenost s podobnou věcí?

    Na amerických fórech jsem se dočetl že pár Smart Sam lidí jako bezdušák vozilo bez problémů. Pláště mám skoro nový a vyhovují mi, tak nechci kvůli bezduším hned kupovat další, ale rád bych to zkusil na těchto.

    0 0
    • FoggyGoggy  

      Já jsem na starým kole nahodil continental vertical a schwalbe rapid rob na dušových Rafkách a bezproblému dokonce to fungovalo na homemade mlíku jenom ty dušoví pláště je mnohem pracnější nahodit (teď mám v plánu někdy na bf přidat jak jsem to dělal)

      0 0
    • adam1  

      Moc ti to nedoporučuji ,osobně bych do toho nešel je to risk

      0 0
    • kubad  

      pravděpodobně to fungovat bude, při troše šikovnosti funguje skoro vše ale

      • nikdo neví jaký porod to bude nahodit
      • nikdo neví jak to bude těsnit
      • nikdo neví jak to na ráfku bude držet
      • nikdo neví jak budeš muset vozit vysoký tlak aby to drželo.

      nestojí to za to

      0 0
      • shcorepi  

        Bod 3. nechápu, to máš jako obavu, že sleze plášť z ráfku, nebo jak to myslíš?

        0 0
        • kubad  

          prostě to při zatížení podfoukne, a vyzuješ to, nebo budeš muset foukat vysoký tlak aby to drželo

          0 0
      • kubad  

        ráfek je Tubeles Ready tak co tady to sem si uvědomil až teď takže většina těchto problémů odpadá

        prostě to zkus, potřebuješ pásku, ta možná v ráfku je, ventilek a tmel, když to nepůjde dáš zase duši

        0 0
        • scortis  

          S páskou, ventilkem a tmelem počítám. Ještě otázka, kdyby to nešlo tak jde ten tmel zas rozumně dostat pryč?

          0 0
          • adam1  

            Odsaješ to stříkačkou a vystříkáš umyješ hadicí s vodou .Já měl taky ráfky t.r (dt x1900)a nahodil jsem skin nobydick ne t.r a nahození paráda ,ale po cca1h do uniklo bokem zřejmě -totál prázdné .Řekl bych že právě pláště tr jsou základ ?

            Klidně to vyzkoušej každá zkušenost je přínos .

            Osobně se stresovat jestli dojedu ?:)

            0 0
          • kubad  

            pokud není zaschlý tak lehce umyješ a utřeš,

            0 0
    • Stavel  

      Zkoušel jsem. Dokonce na nontubeless ráfku. Nahodit to jde, ale problém je bočnice. V ní se udělaly nějaké trhliny a ani mléko to neutěsnilo.

      0 0
    • Jáchym 1  

      Já mám na štěrkoletu cca 2roky toto

      Kola Remerx Fast Disc,Schwalbe G-One all Perform.40mm,No­Tubes mlíko.

      Musím mít trochu vyšší tlak než by byl na origo bezduši,ale nějakej tisíc km v různých terénech bez problémů.

      0 0
    • novas752  

      SmartSam je docela tlustá bačkora, to by mohlo jít, s dobrym mlíkem skoro určitě. Jestli máš tubeless ready ráfek tak bycb to klidně zkusil.

      0 0
      • Stavel  

        Nešlo to. Při foukání se v bočnici dělaly trhliny. Na ráfek to naskočilo v pohodě.

        0 0
        • scortis  

          Tahle zkušenost se týká přímo toho Smart Sam? Ja mám nějakou verzi performance addix a ta bočnice právě vypadá docela festovně.

          0 0
          • Stavel  

            Byl to Smart Sam. Ale verzi už přesně nevím. Vím jen, že nebyl TLR. Jak radí ostatní, zkus a uvidíš. Buď to půjde a nebo ne. Začni bez tmelu a když to bude vypadat dobře, dej tmel.

            0 0
    • jaja01  

      Já zkusil na štěrkoletu neTLR verzi G-One, přes boky to utíkalo příliš mnoho, mléko se nechytalo.

      0 0
    • plzakj  

      Je to vo hubu

      0 0
    • Mr.Duck  

      Dlouho jsem nevozil nic jine nez ne-bezdusove plaste bez dusi. Obecne neresim jestli je guma TR nebo ne, mliko pobere leccos a jeste se mi nestalo ze by to kvuli gume nefungovalo. Na rafku zalezi mnohem vic.

      0 0
      • plzakj  

        Zalezi na plasti. Ale dusove Schwalby se dost bortily. Nemaj ty bocnice dostatecne silny.

        0 0
        • gaven  

          Já jezdil rok Maxxis Ardent 29×2,4, které nebyly dělané na bezduše, jako bezduše a všechno bylo v pohodě.

          Nedávno jsem je vyměnil na Nobby Nic 29×2,25 lite skin a taky to jde a tlak drží.

          Nahodit je byla ale hrozná práce a to i se vzdušníkem.

          Za mě půjdou TR pláště nahodit lépe a bude silnější bočnice. Jinak bych se toho nebál.

          Teda pokud ti nevadí ztráta času a svinčík z mlíka, než se chytí patky.

          0 0
          • jonti  

            hlavne bych tak nasazoval jen nove plaste, u starych co maji vytahame patky to jde hur.

            V soucasnosti ale pro vozeni jinych nez tr plastu bez duse neni duvod.

            0 0
    • smallbrother  

      … bych do toho nešel. Já jsem takhle vozil Ritchey Z-min s normální skládací patkou na CrossMax SL. Pro nasazování to i jízdu to chtělo jen trochu vyšší tlak. Pak mi to jednou doslova vybouchlo doma v miistnosti, ohnulo ráfek a mlíko vymalováno stěny. 

      0 0
    • scortis  

      Tak moje zkusenost. Nahozeni na prvni dobrou, dal jsem tmel, nafoukal na 40psi s tim ze to pak upustim. Davam druhy kolo a bum. Jak psal kolega, plast vyskocil ven z patky (jako pres patku ven) a mliko vsude. Nahodim duse, dojezdim plaste a pak koupim TR. Chybama se clovek uci, blbec vlastnima.

      0 0
      • plzakj  

        Nekomu proste nestaci chyby jinych a musi si tu garaz vymalovat mlikem sam :D

        0 0
      • Smazaný účet  

        Ušetřils :)

        0 0
      • kubad  

        Plast je po smrti a ani z duši nebude bezpečný. Kup novy bezdusoví a náhoď

        0 0
      • Georrge  

        Mam stejnou zkusenost :) gumy, ktere jsem mel za tubeless jsem hodil na tubeless rafky. Po chvili rana a gumy dole. Pak jsem zjistil ze tubeless nejsou :)

        0 0
    • bednee  

      Kdysi jsem omylem koupil a nahodil Schwalbe Racing Ray Lite-skin. Drzelo to dobre, ale na bocnici se zacaly delat bublinky. Mam ho jeste ve sklepe, kdyby mel nekdo zajem :)

      0 0
    • AussigBiker  

      Nekdo mi daval typ vzit starou dusi a ustesnit s ni plast v rafku, uplne detaily si nevzpominam, ale matne si pamatuju, ze nejak seriznul dusi, a nejak ji proste narval tak, aby to utesnilo plast v rafku.

      0 0
      • scortis  

        No problém byl ne že by to netěsnilo, ale jak to asi nemá správně tvarovaný patky tak mi to přeskočilo přes ráfek ven, protože celá patka na jedný straně se převlíkla přes ráfek ven a jinak si to vysvětlit neumím.

        Edit: jo, myslíš jako utěsnit aby nevyskočil z patek?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tu gumu vyhoď a nešpekuluj.

          0 0
        • Rychlej turista  

          Proto se kdysi na normální ráfky dávala gumová páska NoTubes, která zvedla vnější profil ráfku. Ta duše by udělala to samé, jen by to asi chtělo 1,2 mm FR duši nebo 1,5 mm DH.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ta NT páska byla skvělá, po čase, když to člověk nejmíň potřeboval, tak se urval ventilek.

            0 0
            • borda  

              Gumovou pásku dávala do kitu i Rubena, urvat to nešlo, protože ventilek byl zvlášť (prostě se tou páskou propichl, byl to (je – ty dnešní Mitas jsou úplně stejný) normální UST ventilek. .

              S těma paskama, nebo páskou že starý duše šlo nahodit skoro cokoli na prakticky cokoli :).

              A byla to viditelně poměrně důležitá část sestavy, když koukám, jak to tady kolegům střílí.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Hlavně na té pásce jsou dva výstupky, které zabraňují sklouznutí patek pláště do středového žlábku. Tedy z ráfku s hladkými okraji dna se udělal TLR. Nějakému přeskakování přes to ale zabránit asi moc nemůže.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak ten výstupek u ráfku (co ho rovnou mají) nebo u té pásky pomůže jen trochu, není všespásný. Ale bezvýznamný rozhodně není, každou chvíli bojuju při sundavání s pláštěm, abych ho přes výstupek dostal do středového žlábku (a to je bez tlaku vzduchu v plášti).

                  Základem, aby to z ráfku neustřelilo je dobrá tolerance patky pláště a patky ráfku. Když je to volné, tak je jasné, že to nedrží (to se na většina obvodu přitisknou patky pláště a ráfku k sobě a na zbylé části je to pak tak volné, že to jde snadno přes kraj ráfku pryč).

                  Tedy hlavní přínos pásky je zvětšení průměru ráfku pro ty nevhodné moc volné pláště.

                  0 0
                • borda  

                  jj, zrovna minulý týden jsem jednu sundával ze starých kol a vyhazoval.

                  0 0
        • AussigBiker  

          Asi jak pise Rychlej turista, ja uz si nepamatuju jak to bylo :)

          0 0
      • Slavik  

        Chce bezduše, aby tam narval duši :-)

        Tady se zase někdo vrtá do kolena, ač ho to bude stát více. Když koupí normální bezdušový plášť, ušetří minimálně na mlíku, uklízení a případně odřené hubě.

        0 0
        • Smazaný účet  

          A když bude jezdit na duši a časem to přezuje, ušetří ještě více.

          0 0
          • scortis  

            Přesně to je plán, pak prostě koupím bezdušové pláště.

            0 0
            • Smazaný účet  

              To je otázka, jestli ta buchlá patka bude vůbec držet.

              0 0
              • scortis  

                No to je taky otázka, jen jsem uklidil bordel po mlíku a pak sebe uklidil do práce, moc jsem to nezkoumal. Ještě napíšu odpoledne jak to dopadlo. Kdyžtak budu mít nový pláště a poučení pro příště a pro další generace :D

                0 0
              • Meduza  

                Hele co se jako te patce plaste melo podle tebe stat, ze je na vyhozeni?

                Spise mi to ukazuje na nejaky neprilis kompatibilni NT rafek.

                Nebo ten plast je nejak uplne mimo tolerance.

                Jsem jeden z tech co jezdi neTLR plaste (Nanoraptor v dratu) bez nejmensiho zaskobrtnuti…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Patka je většinou už poškozená (vytažená) a nemusí to držet ani s duší.

                  0 0
                  • kubad  

                    přesně tak

                    0 0
                  • Meduza  

                    Aha, diky.

                    No to se mym dratovym Nanoraptorum asi stat nemuze. Co vim, tak uvnitr neni drat, ale ocelove lanko.

                    0 0
                    • kubad  

                      drát by asi nestřelil

                      prostě jak to tlak sundá u ráfku je pneu KO

                      0 0
                      • scortis  

                        Tyhle Smart Samy jsou taky drátový. No nic prostě pořídím bezdušový pláště a bude :)

                        0 0
                        • kubad  

                          tak to je hodně divné

                          no nasaď duši a uvidíš jak to dopadne

                          0 0
            • AussigBiker  

              Tak to je uplne nejlepsi plan nez to nejak delat na silu s nejistym vysledkem, kolikrat je nejistej vysledek i s bezdusovejma plastema a rafkama :)

              0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Gangsta řešení: duše o číslo menší průměr, natáhnout na ráfek včetně ponechání ventilku, rozříznout podélně, přehnout ven přes bočnice, nasadit plášť, oříznout převisy. Viděl jsem na YouTube. Nezkoušel jsem.

        0 0
        • plzakj  

          :-D

          0 0
        • Mr.Duck  

          Měl jsem to tak když mi dojebanej ráfek už neudržel tlak kolem patek, a fungovalo to super!

          Pak jsem to nastolil na mavic 721 který jsou normálně na bezduše bída a bylo to nesmrtelný

          0 0
        • -b-n-x-  

          To je super! Bezdusove řešení s duší

          0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Nahodil a krátce jsem projel Schwalbe X-one Performance, nedeklarují ho jako TLE. Bubliny na bocích a kol patek v míře větší než malé, ale asi by stačilo vychytat vhodný hustší tmel. Tentýž plášť s označením TLE však drží tlak i zcela bez tmelu.

      Nahodil a dlouze a opakovaně jsem projel Maxxis Razzo, rovněž nebyl deklarován jako TLR.

      Tím jsem pokusy za sebe doufám vyčerpal.

      0 0
      • Georrge  

        Mě Schwalbe RoR performance na ráfku nedržely a oba střelily dolů. Myslel jsem, že jsou TLR, ale nebyly. Už bych neTLR gumu nezkoušel vozit bez duší, je to o hubu.

        0 0
        • Esi  

          Jo když to vystřelí až někde v lese při brzdění do zatáčky na předním kole to musí být velká paráda

          0 0
    • scortis  

      Je to trochu offtopic, ale je lepší Conti RaceKing / CrossKing nebo Schwalbe Racing Ray / Ralph, případně nějaký plášť v podobné cenové relaci?

      0 0
      • MlokCZ  

        Každé má nějaké výhody a nevýhody a hlavně teď pro nové Schwalbe (super race, super ground) je to vše zase jinak než bylo.

        Pro staré tu těch srovnání už bylo spousta, třeba:

        https://www.bike-forum.cz/…9er-hardtail#…

        Pro nové Schwalbe už jsem tam také něco psal pro super ground verzi. Co se týká prolínání tmelu na běhounu, tak na fullu na zadním mi nakonec prolínal (na mnoha místech) i protection RK, když dostal trochu záhul v šutrech na dovolené. Z toho skrz (aby to byl opravdu defekt) nebylo nic.

        Pro nové super ground Schwalbe tohle jen tak nesrovnám, protože na obou kolech jsem je nahodil bez tmelu a tak už je chvíli jezdím a jezdit dlouhodobě budu jak už jsou v podstatě srovnatelné s UST plášti, co tu byly kdysi.

        Tím nic prolínat nemůže, když tam tmel vůbec nemám. Uvidíme, jestli nebudu mít více malých defektů. Kdyby ano, tak bych tmel dal, zatím je moc malý nájezd na takové hodnocení.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          …více malých defektů a co polodefekty?

          0 0
          • MlokCZ  

            Teď nevím, jestli si děláš srandu nebo ne.

            Odpovím vážně. Polodefekty jsem označoval místa na běhounu, kde prolínal tmel. Tedy oslabené místo třeba zásekem malého šutru, který ale nešel srkz (tzn. není to defekt a i kdyby tam tmel nebyl, tak by to stále těsnilo).

            Tedy polodefekty neposoudím, protože bez tmelu nic nikde prolínat nemůže. Malé defekty myslím už skutečně když půjde něco skrz a přestane to těsnit, třeba trn. To se bez tmelu klidně stát může i u super ground, uvidíme jak to bude nebo nebude časté a jestli tedy zůstanu u ježdění bez tmelu nebo tam časem nějakým dám.

            U UST plášťů jsem měl i víceleté období bez tmelu, když jsem musel dolít tmel na vyjížďce na malý defekt jen jednou.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Jsem si vzpomenul na svůj zatím poslední servisní zásek. Plášť jsem doma nahodil pumpičkou a celkem bez přemlouvání. A hlavně bez tmelu. Že ho nechám trochu usadit v patkách a pak doplním obsah. Úzký X-one Bite TLE. Přešlo několik dní a několik jízd. Na žádoucnost a potřebnost nalití tmelu už jsem nevzpomněl.

              No a pak jsem se divil, proč to jako zase dělá takové brikule, uchází, nejde dofouknout, ani sprej neviditelnou dírku není schopen najít a zalepit. Pak jsem vjel do nějakého dolíku a plášť podfoukl … až jsem si nakonec musel zavolat odtah. Proklínal jsem Schwalbe (tentokrát neoprávněně), smůlu, ruce … Nejsem dement, jenom polodement.

              0 0
    • scortis  

      Tak jeste update, dneska jsem nahodil TLR plaste Continental Raceking/Crossking. Proste jsem jen nasadil do zlabku, nalil tmel a nafoukal obyc pumpou, krasne sedly do patek a drzi to paradne. Pocit z jizdy uplne jinej level nez s dusema, daleko lip to drzi a je to o dost pohodlnejsi, co se tyce rychlosti prijde mi ze to jede asi stejne.

      Takze za me asi rozhodne vzit bezdusovy plaste a nezkouset to s nejistym vysledkem. Musel jsem si na to holt prijit sam :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.