• kolombo

    Na serveru iDnes.cz je nová anketa:

    zpravy.idnes.cz/an­kety.asp?id=A200707­19_klu389

    Anketa: A co vy na to?

    18x
    20%
    7x
    8%
    0 0
    • kámen úrazu1  

      U dospělýho člověka by mělo záležet jen na něm, jestli vyjede s přilbou nebo ne. Pokud ovšem helmu nepoužije a přivodí si zranění hlavy v jiné než obličejové části, byla bych pro, aby se finančně podílel na léčbě. Ideální by bylo, kdyby výše „příspěvku“ byla stržena dle výše platu, či sociálních dávek, třeba formou několikaměsíčního navýšení zdravotního pojištění. Částka, která by dotyčnýho nezruinovala, ale donutila ho zamyslet se, zda není lepší si zdraví lépe pohlídat. A vůbec bych neřešila, jeslti by si s helmou nepřivodil to zranění taky. Pro to samé bych byla i u dalších skupin. Kouříš, máš ucpaný cévy na nohou, potřebuješ bypass? Ok, uděláme. Stále kouříš a potřebuješ po třech letech další bypass? Uděláme, ale něco Tě to bude stát. A mohla bych tak pokračovat. Možná je to blbost, určitě by podobný návrh vyvolal spoustu otazníků a dohadování, co je špatné a co ještě ne. Nehnala bych to do extrémů typu „neměls co ma silnici dělat, potřebujdeš další bypass, i když už pár let nekouříš apod.“ Asi by bylo lepší jen zvýhodnění pro ty, kteří aktivně či pasivně svoji bezpečnost zvyšují.

      0 0
      • kámen úrazu1  

        Ale pro co bych byla v případě cyklistů 100% je nutnost obdoby řidičského průkazu a bez něho by na silnici mohli jen děti v doprovodu dospělého vlastnícího průkaz. Na silnici na kolo by mohl jen ten, kdo prokáže u testu znalost dopravních předpisů. Testy umění jízdy na kole, kontrolu technickýho stavu kol apod. bych nezavedla. :-) Cyklořidičák by mohla policie kdykoliv na cyklistovi jedoucím po silnici žádat. Líbilo by se mně i řešení dopravních nehod způspbených cyklistou nebo vážných přestupků (absence světel za snížené viditelnosti, jízda na červenou) formou nutného opětovného podstoupení další zkoušky (tentokrát mastně zaplacený), jinak by následovalo odebrání „řidičáku“.

        0 0
        • kámen úrazu1  

          MohlY děti. Dál to po sobě radši číst nebudu.

          0 0
        • cabbage  

          Bože. místo aby se úředníci stříleli by dostali nový úřad…

          p.s. chodci by měli mít taky přehled o pravidlech provozu.

          p.p.s. a SPZ na kolo nedostanem? a STK? (emise?;o)

          ještě aby to tak někdo navrhl Euroúředníkům..:-/

          btw: jak moc velký jseš fanoušek nového silníčního paskv.. ehm zákona?

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Když někteří cyklisti se chovají jako kdyby v hlavě měli jen piliny. Bez ohlídnutí najedou při odbočování vlevo doprostřed silnice, maximálně už při odbočování mávnou levačkou. Ve tmě, za deště jdou bez odrazek, světel, jedou ožralí, nerespektují přenost. Blbci nejsou jen někteří řidiči motorových vozidel. Pokud takovej kolař způsobí havárku a přežije bez následků, sedne na kolo zase a bud znova nebezpečný sobě i druhým. Bodový řešení by bylo asi na houby, ale proč v takovýhle případech nezakázat nezodpovědnýmu člověku jízdu na kole? Do tý doby než prokáže znalost (a nezaplatí si další „řidičák“, první by měl být za symbolickou částku) a neleze na silnici. V případě přistižení s jízdou bez papírů by čekal dotyčnýho další postih. Techničák u kol, SPZ, to by byla smaozřejmě blbost. Stejně jako odebírání cyklořidičáku v případě absence odrazek, pokud ovšem nedošlo k nehodě.To by se mělo řešit stejně jako teď (teda vlastně skoro vůbec neřešit).

            0 0
            • cabbage  

              nj. jenže jak je vidět u řidičů, existence řidičáku nic neznamená, schválně kolik jsi viděla za poslední týden prasících cyklistů a kolik řidičů(tak, že někoho ohrožují, ne že nedordžují silniční pravidla – v tom je propastný rozdíl)? když cyklista ujede od nehody, tak to je stejné jako když odjede motorista(spz sražený jistě dobře vidí a snadno si ji v šoku zapamatuje) akorát po motoristovi bývá mnohem větší paseka. cyklista si většinou prasením sám vydá rozsudek smrti.. zakázat jízdu(ale i chůzi) po silnici by jistě šlo i jinak(aniž by vůbec řidičský průkaz musel existovat)…

              spíš přemýšlím jestli by nestačilo místo stohu předpisů a značek jediná dvě pravidla: „jezdí se v pravo“ „přednost z prava není-li zřejmá hlavní“ ostatní si snad člověk domyslí.

              0 0
              • kámen úrazu1  

                Existence řidičáku u nás nic neznamená jë bohužel pravda. Prasící řidiči jsou bezohlední nebo neznalí, případně obojí. Že řidič ohrožuje na zdraví a životě ostatní účastníky provozu nesrovnatelně víc než cyklista o tom není sporu.

                Ale i tak si myslím, že cyklista způsobící havárku by neměl na silnici do doby než dokáže, že pravidla zná, co dělat. Když si neváže a neumí ochránit vlastní zdraví a vjede při odbočování přímo pod auto..

                V kontextu toho, jak to na silnicích nyní (ne)funguje, je to samozřejmě blbost. Chtělo by to začít se změnou jinde, změnit systémy trestů u řidičů aut apod.

                A hlavně… a to zároveň platí i k Tvýmu poslednímu odstavci… ono by opravdu místo stohů předpisů, příkazů, zákazů a značek stačilo dodržovat pár pravidel. Hlavní by mělo být pravidlo slušnosti a ohleduplné jízdy, ale než se k tomu v ČR dospěje, asi se to bez systému s (reálnou, ne jako teď) hrozbou přísných postihů při porušení neobejde. :-(

                0 0
                • cabbage  

                  „Ale i tak si myslím, že cyklista způsobící havárku by neměl na silnici do doby než dokáže, že pravidla zná, co dělat.“ člověk po způsobení nehody automaticky přichází o řp? asi bych se měl dovzdělat(fakt to nevim)

                  ale samo o sobě to tvrzení navozuje pocit, že podle předpisů se nedá nabourat, resp. že jsou to předpisy, co nám zaručuje bezpečný návrat ze silnice…

                  skoro bych řek, že pro množství značek a omezení na silnicích už slušnost skoro nemá prostor. imho slušnost bez omezení pravidel nikdy nevznikne, obráceně to připomíná socialistické „Budeme bojovat za mír do poslední kapky krve!“

                  Chce to pár pravidel, která má smysl dodržovat a jejich překročení netrestat krutě, ale v co nejširším rozsahu – to je jako s trestem smrti – co tě spíš odradí? trest smrti a 5% šance že tě chytěj, nebo 15let a 80% šance na odsouzení?

                  0 0
                  • kámen úrazu1  

                    Šak píšu, že by to chtělo pár změn i ohledně řidičů motorových vozidel. Nechci se pouštět do debaty, kdy řidičák odebrat a kdy ne. Vlastně s Tebou souhlasím. :-)

                    Celou touhle diskuzí sleduju jen jeden účel. Nějak přinutit určitou skupinu cyklistů, aby se naučila pravidla silničního provozu. Přinutit, protože mnozí to dobrovolně doteď neudělali a ohrožují neznalostí nejen svoje zdraví. Že další jsou věci znalí a přitom i tak pravidla porušují je věc druhá, to platí pro všechny pohybující se na silnici, bezohlední zahleděnci sami do sebe jsou ve všech skupinách, klasičtí prasáci.

                    Nic jinýho než zavedení cyklořidičáku mě v tuhle chvíli nenepadá. A proto tu i píšu o odebírání cyklořidičáku při způsobení nehody. Narozdíl od řidičů motorových vozidel by kolař mohl zkoušky na řidičák složit ihned, ne po uplynutí určité lhůty. Jen by musel projít testem a cálovat. A zároveň mít za způsobení nehody (pokud není účastníkem jen on sám) stejnou zodpovědnost jako teď.

                    Možná naivně si myslím, že by to (ještě jednou zdůrazňuju že až po odstranění nedostatků dnešních zákonů a kontroly nekontroly, postihu nepostihu řidičů) mohlo trochu přispět ke zklidnění situace okolo cyklistů pohybujících se na silnici. Ubyli by ti, kteří nedodržují pravidla jen kvůli tomu, že je neznají nebo nejezdí autem a neuvědomují si možný následky svýho chování (delší brzdná dráha auta apod), a že jich je. Blbci by zůstali, když riskují svoje zdraví, riskovali by i vydání dalších peněz navíc oproti dnešku.

                    A doufám, že pak by se i někteří autořidiči chovali k cyklistům slušněji, že by potkávali míň cyklistů jezdících vyloženě nebezpečně a nechtěli to pak tolik těm dalším „oplácet.“ Ono jedno souvisí s druhým, nejde požadovat „bezpečný“ chování jen na jedný skupině, když se v druhé přitom hazarduje. Nevím, jak říkám, nic jinýho jako relativně rychlý řešení mě nenapadá, na českých silnicích je k vidění často bezohlednost, je to odraz celý společnosti.

                    Prevence je nejlepší, učit děti už ve škole, nejen pravidlům dopravy, ale i ohleduplnosti. Ale co s námi dospěláky, jak zvětšit slušnost na našich silnicích v průběhu pár let, jednoho desetiletí?

                    Cyklisty tu rozebírám jen kvůli tomu, že sama jsem cyklistka, tohle samozřejmě není problém jen kolařů, ale hlavně skupin, které na silnici víc zraňují a i zabíjí.

                    0 0
                    • cabbage  

                      holt to budu muset napsat – mám řidičák a zkoušky jsem složil normální cestou, přesto jsem nikdy pravidla silničního provozu pořádně neznal – jen jsem se naučil správné odpovědi na test – a stejně by to bylo s řidičákem na kolo – složíš test, víc nic.

                      žádná omezení, ani víc městských policistů za cedulí s nápisem „30“ slušnost nenastolí. slušnost je dobrovolná a proto je jí nejméně v systémech s nejnižší úrovní „dobrovolnosti“.

                      hlavní problém současného systému je v tom, že klade na stejnou úrověň činy nebezpečné a činy j bez následků – jet 50 na „30“ nebo udělat „myšku“ přes 3 pruhy a ohrozit okolí? nj jenže to první se dobře měří, takže výběr do obecní kasičky bude na tom efektivnějším..

                      0 0
                      • kámen úrazu1  

                        Až na to, že pravidlo pravé ruky si určitě znal. A jako řidič víš, že bez světel a odrazek na kole nejseš za tmy vidět. Stejně jako to, že kdybys vjel bez ohlížení doprostřed pruhu, nemusel by ten za Tebou stačit zastavit. Jenže tohle spousta (bráno procentuelně asi malá část) kolařů neví. Jak jim to říct? Kampaní? Články v novinách, spoty v televizi, internet… k mnohým by se ty informace nedostaly.

                        Žádná omezení slušnost nenastolí, samozřejmě že ne, nejde jinak než souhlasit. S posledním odstavcem taky souhlasím (až je to trapný, neměla bych to změnit? :-)). Viz moje „změny jsou nutný i teď, nehledě na problematiku cyklistiky“.

                        0 0
                        • cabbage  

                          Jo, přednost z prava a že se jezdí v pravo, ikdyž sem nikdy nepochopil, proč je přednost z prava, když od prava má člověk menší vzdálenost a horší výhled – přednost z leva by byla logičtější – od leva tě dělí levý jízdní pruh + ještě sedíš v levo – máš lepší možnost přijíždějící z leva vidět a dát přednost(resp. jet plynuleji) ale holt žijem v pravácký totalitě s levicovým přístupem :-/

                          nj, jenže mě za 3 roky co mám řidičák nevznikl žádný problém v kterém by figuroval cyklista, největší prasata jsou imho jednostopí motoristi a tmavěmodré sedany…

                          takže mam poněkuď problém pochopit, že by cyklisté se na silnici chovali nějak výrazně nebezpečněj než ostatní, mám naopak pocit, že je to obráceně…

                          0 0
                          • karliner  

                            Možná je přednost zprava protože se dřív jezdilo vlevo a tudíž tam byl lepší výhled :-) Až hitler do toho vnesl zmatek tím, že ze dne na den přešoupl auta na druhou stranu silnice, ale na přednost mu už asi nezbyl čas.

                            0 0
                          • medved.m  

                            Opravdu jsi si jist, ze z mista spolujezdce vidis vozidlo zprava – zejmena jsou-li na hranici krizovatky prekazky, chodci, stavby, stromy,… – lepe a hlavne driv? Zkus si to. Mozna budes prekvapen :-)

                            0 0
                            • cabbage  

                              jo, až na to že spolujezdec sedící v pravo je k přijíždějícím z prava na křižovatce v nejblbějším místě – sedí nejblíž protože tam chybí ještě ten protisměr který je v levo;-) mam to nakreslit?:o)

                              0 0
                              • medved.m  

                                Mne se jen furt zda, ze stavajici uprava „jizda vpravo – ridic vlevo – prednost zprava“ dava ridici nejlepsi vyhled na toho, komu tu prednost ma dat. Nakresli si to :-)

                                0 0
                                • pedrod  

                                  Konstatování řidiče: -„Zleva dobrý. – Zprava?“ Odpověď spolujezdce. -„Zprava taky“(popřípadě tanky) :-) Proč asi je dost častý dialog mezi řidičem a vedle sedícím spolujezdcem na křižovatce? (zejm. třeba v autobusu nebo v náklaďáku)

                                  0 0
                                  • Luka  

                                    taky prihoda: minulej tejden… nakladak, mastil to na prumyslovy minimalne 90, projel na cervenou, predjizdel na dvojproudy silnici a kdyz jsme ho dojeli na dalsich semaforech jeste telefon u ucha, cigarko v druhy ruce. na 5km usek docela slusna bilance…

                                    0 0
                                  • medved.m  

                                    Nevim. Ze by spatny ridic? :-) Jinak je to ta nejprimitivnejsi geometrie. Je to uz hodne OFF-TOPIC „anketa o prilbach“: zmineny dialog („zleva dobry…“) se asi pramalo tyka prednosti zprava; ma snad jisty vyznam pri vjizdeni na hlavni s hustym provozem a/nebo krizeni pod ostrym uhlem, presto mam radeji spolujezdce, kteri se NEsnazi, jsouce sami ridici, radit, predklanet a prekazet, ac maji horsi vyhled nez ja :-\

                                    0 0
        • fousac  

          bylo by to zajimavy, taky nad tim obcas premejslim, ze by neco takovyho mohlo bejt…

          lec myslim, ze to je naprosto nepruchodne.. obecne je spis snaha dostat lidi z aut na kola, tudiz „prekazky“ tohoto typu nejsou zadouci…

          0 0
        • Martin  

          cyklořidičák a nutnost mít kolo v nějakém daném technickém stavu bych taky bral. když občas vidím, jakej póvl jezdí na cestách, tak se stydím. kolo za x (desítek) tisíc, ale jede jak prase – chodník nechodník, červená nečervená, šup před auto. pak se divíme, že nás někteří řidiči nemaj rádi problém je v tom, že cyklořidičák by zas zvednul administrativu

          co se vám odpůrcům na cyklořidičáku nelíbí?

          0 0
          • dieegoo  

            Nějak mi uniká, k čemu by byl dobrý. Když uděláš dopravní přestupek a policista tě uvidí a chytí – zaplatit můžeš i bez řidičáku. A zkoušet každýho, kdo se pohybuje na kole z dopravních předpisů? To mi přijde trochu nereálný.

            0 0
          • Andrzej  

            cykloridicak ne, ale zavedl bych na zakladnich skolach vic dopravni vychovy a treba zase prukaz cyklisty, symbolicky, ale vychovavalo by to. treba na novem zelandu se bezne na skolach uci neco jako zaklady pohybu v silnicnim provozu.

            0 0
            • kámen úrazu1  

              To by zároveň s učením ohleduplnosti mělo stačit. Ale nevyřeší to chování některých dnešních dospěláků. Ale ono to řešit momentálně nemá asi ani cenu, s ohledem na to, že není vyřešeno sprosté chování některých autořidičů.

              0 0
            • cabbage  

              tohle je jediné řešení – ne preventivní represe, ale skutečná prevence.

              0 0
            • kolombo  

              Průkaz cyklisty normálně existuje a školní děti si ho dělají.

              0 0
            • pepino  

              Kupodivu jsem tvé návrhy zažil i tady…

              0 0
          • Dan  

            Cyklořidičák je pitomost, pokud vím, na školách je dopravní výchova. Stejně to nepomáhá,každý si dělá co chce, pokud projíždím vesnicí, vidím naprostý katastrofy, tihle lidé by stejně jezdili bez něj. A minulý týden byla anketa obliby jednotlivých účastníků silničního provozu – cyklisté byli vyhodnoceni jako NEJOBLÍBENĚJŠÍ!!!!!!!!!!­!!!!!!!!!:-)

            0 0
            • cabbage  

              na který škole? nikde sem to nezažil..

              jinak bych řek že prasata jsou spíše výjimkou a většina jezdí slušně(ikdyž ne podle předpisů).

              0 0
            • kámen úrazu1  

              K anketě.

              Prezentuje se, že cyklisté byli vyhodnoceni jako nejoblíbenější. Přesnější bude, že byli označeni za nejmíň neoblíbený.

              Dotazovanými byli sice účastníci silničního provozu, ale chodci. Vzhledem k tomu, že ne všichni mají řidičák a s ohledem na českou vlastnost, že se haní skupiny, které zrovna v této chvíli nejsem účastníkem, je výzkum nevypovídající. Troufám si říct, že kdyby se ptali řidičů sedících zrovna za volantem, dopadlo by to pro cyklisty sakra jinak. :-)

              0 0
          • karliner  

            přesně tak jezdím já myslím, že jinak to ani v praze nejde, na vesnici tak jezdit samosebou netřeba a navíc mám kolo za x desítek tisíc :-))) z toho všeho mi plyne, že až to vezmete do rukou, tak půjdu do bikového undergroundu ;-)

            0 0
          • pepino  

            že je to kravina non plus ultra, ještě chodečák, miminčák, běžečák, proboha…

            0 0
        • Tomcat  

          Hele sorry ale to sse fakt nedá. Tohhle je neskutečná debilotina nebo nepochopenej pokus o vtip.

          Pokud máme víc řidičáků než v EU, viz naše vývojová řada řidičáků na motorky. Dokonce některé přísnější předpisy a postihy a stejně to tu vypadá jak to vypadá, je asi špatně něco právvě v té organizační \ legislativní části tedy není nic horšího než do toho lepit další stupní předpisy \ vyhlášky \ zákony.

          …Už vydím techničák na kolo Artušové a Meridy za 10ku STK prolezou ale Banshee za 80 ne protože nebude z Eúúúú B-[.....

          0 0
        • prodi  

          si děláš srandu, ne? Nechtěla bys mi ještě kontrolovat, jestli mám v dešti galusky do mokra (když náhodou sprchne)?

          0 0
        • Jenda  

          no spis by meli mit povinny ruceni – je fakt ze to v podstate vetsinou zahrnuje doufam pojisteni odpovednosti ktery byva soucasti pojistek domacnosti ale i tak by clovek neco mit mel

          0 0
        • pepino  

          Ovšem dělali by to jen silničáři:-) Bože, to je z vedra? :-)

          0 0
      • cabbage  

        tohle zní jako mnoho komplikovaných pravidel v kterých si sv*ně najde svoji cestičku a na nějaký komplikovaný případ by se zase nedostalo..

        skoro by bylo lepší, aby si každý platil vlastní pojištění(zase problém malého trhu v ČR) a pojišťovna by si určovala výší pojistného podle skutečných nákladů na léčení daného klienta(a konkurence)…

        0 0
      • fr33k  

        Dovol, abych se zasmal. Nektere napady nejsou spatne, ale naprosto nerealne a vo tom to je…

        0 0
      • pepino  

        Moje řeč, matka má ucpaný všechny cévy přejídáním se, DMII tak na tlouštíky to samý.

        0 0
    • Dan  

      A bez přílby nevyjedu, a jsem pro postih při léčení úrazů! abych reagoval na původní otázku.

      0 0
      • dieegoo  

        Taky bych byl pro, ale je to asi nereálný. Přijde mi to stejný jako penalizovat někoho, že si auta nenechal dát airbag.

        0 0
        • Feroman  

          No spis jako penalizovat nekoho, kdo si nezapne pas a to mi pride v poradku.

          0 0
      • cabbage  

        postihem je imho již samo zranění/horší následky bez helmy – trestat někoho, že způsobil něco sám sobě je trochu .. no ..socialistické.. :-/

        0 0
        • snowfil  

          Podíval bych se na to jinak, už to tu asi zaznělo – ne trestat někoho za to, že si přivodil újmu, ale zvýhodnit ty, kteří udělali maximum, aby v případě nehody újmě zabránili. Takže rozdílné pojištění pro ty co nosí-nenosí přilbu, kouří -nekouří by bylo podle mně celkem legitimní. A opět otočím pohled – proč příplatky pro „uličníky“? Lepší je nazvat to výhody pro „uvědomělé“.

          0 0
          • snowfil  

            a takto mi to zní jako celkem demokratický, nebo přesněji řečeno tržní prvek.

            0 0
          • dieegoo  

            A jak by si ohlídal, že ten, kdo nahlásí, že přilbu vozí a dostane slevu na pojištění ji skutečně na té hlavě bude vozit? Je spousta lidí, kteří si ji nevezmou jen proto, že si v ní připadají směšně a ty nepřesvědčí ani sleva na pojištění. Já bych byl spíš pro dotace přileb – koupíš, předložíš stvrzenku a dostaneš třeba půlku nazpět. Vím, že to funguje u některých pojišťoven, ale nevim jestli u každé.

            0 0
            • Smazaný účet  

              jo, funguje to, podobně jako příspěvky na vitamíny a tak. někdy je to ovšem jenom pro děti.. a tuším že nedávno se schvalovalo cosi, co má dát pojišťovám větší svobodu v tomto směru, tedy podpoře zdravého životního stylu.

              0 0
            • Vrci  

              stejně jako u pojištění domácnosti. V podmínkách je zabezpečení bytu. Pokud je při nahlášení pojistné události menší zabezpečení, krátí se plnění.

              0 0
    • Zdena  

      do 18 povinne at se s tim nauci jezdit, pak at si to kazdy zvazi sam. Neumim si predstavit, ze kdyz vyrazim u nas pres park do centra, ze bych s sebou po meste tahal prilbu. A co takova 70ti leta babicka nekde na vesnici, jedouci krokem na kole rano pro nakup (cetou, kde projedou dve auta za hodinu a to jeste jen mistni).

      Ale souhlasim, ze v pripade nehody by se mohl cyklista s prilbou mirne zvyhodnit.

      0 0
      • Vrci  

        tak zrovna ta má křehké kosti a zhoršený proces hojení kostí

        0 0
    • vlk  

      Ježiš lidi zpamatujte se. Vy byste furt všechno svazovali vyhláškami a zákony apod. Vždyď by za chvíli nezůstala žádná svoboda.

      Např můj otec jezdí na kole skoro krokem a jen po místní asfaltové lesní komunikaci.A vy byste mu přikazovali v tom vedru v létě vozit přilbu. Někdy mi ti zastánci přileb připadají, že jsou sami padli na hlavu.

      0 0
      • mastihuba  

        to víš zapařenej mozek :)

        0 0
      • jecnak  

        Presne, za chvili bude v tomhle state vsechno zakazany, na sechno formular, razitko a povolenka. Dete se vscichni vycpat, kdo nema mozek tomu ani prepisy nepomuzou. To se vam vsem po tom socialismu/ko­munismu tak stejska? Nejste schopny zodpovidat sami za sebe?

        <uredne orazitkovano> <250CZK kolek> <priloha pouceni o nasledcich prispivani 1. list, prohlaseni pripivajiciho 2.-3.list>

        :-P

        0 0
        • rasto  

          zdaleka nejsem zastancem vyhlasek, zakonu a zakazu. ale nefunguje to ani naopak, viz z nedavne historie pravidlo ’volne ruky trhu’. (pozor, vubec sem nechci zatahovat politiku). resp. dle sociologu, kazdy clovek je primarne kriminalnikem. co mu brani v totalnim upadku jsou zakony, tlak spolecnosti, vstepena (ne vrozena!) etika. takze z vyse uvedeneho vyplyva, ze se zakonum, zakazum ci vyhlaskam bohuzel nevyhneme…

          0 0
          • jecnak  

            A neprijde ti blby porad nekoho omezovat i kdyz to neni nezbytne nutny? To ze nekdo nenosi prilbu te omezi max ve tvych danich, jelikoz na nej platitis pri uraze vic (a i to je sporne, jelikoz bezblembak je vetsinou darce organu). Tak co resit, nosit prilbu je kazdeho vec, stejne jako si zapinat si pas v aute – na jedno je narizeni na druhe ne, ale rozumny clovek nepochybuje o ucinnosti obeho, kdo rozumny neni, ten ma smulu. Je potreba rozlisovat co je nutne a co nutne neni co je jenom buzerace. Osobne si treba myslim, ze noseni pasu v aute by nemelo byt narizeno, jelikoz jeho nepouzitim ohrozim maximalne sebe. Na druhou stranu proc nezavest spoluucast pro pri uraze pokud jsi neprovedl veskera mozna bezpecnostni opatreni – prilba, na FR chranice, do auta pas, na lod vestu atd. Pomijim, ze mnohem vic penez se utapi v jinych cernych dirach a vybirani neceho takoveho, by se melo zohlednit na zdravotnim pojisteni.

            0 0
    • Martin  

      Nejsem příznivcem povinných přileb pro děti. Já s ní jako malej nejezdil a vím jak to bolí, když člověk dostane ránu do hlavy – nejen na kole. Díky tomu mám vypěstovaný reflexy, jak si hlavu chránit. Mám obavu, že děti, který od mala všechno dělaj s množstvím různých chráničů na cokoli tyhle reflexy a návyky prostě mít nebudou.

      0 0
      • Smazaný účet  

        no tos mě dostal. :o))) popiš mi prosím, jakým vypěstovaným reflexem si kryješ hlavu, když jdeš přes řidítka?

        0 0
      • medved.m  

        Vezmi jak vezmi, kdybych si mohl vybrat, zda mit radeji dite s chybejicimi reflexy typu „paraganskej kotoul v 50 km/h“ nebo v cernym pytli se zipem na kraji silnice, asi bych prece jen dlouho nepremyslel…

        0 0
    • iX.tlan  

      Osobně si myslím, že přilba by měla být součástí biku (jako brzdy nebo řětěz :) Dokud jsem kolo bral jenom na popojíždění, tak mě ani nenapadlo si něco na hlavu nasadit (neměl jsem ani co). Poslední dva roky, co jezdím trochu aktivněji, ji vozím. Vpodstatě se cítím divně, když ji na hlavě nemám ( např. jsem si jí nedávno zapoměl na cestu do práce a už jsem se nechtěl vracet). Nenávidím zákazy, příkazy a nařízení, ať si každý svéprávný jedinec přebere sám, jestli chce mít jen odřený koleno a loket, nebo i rozsekanou hlavu k tomu, když to někde položí.

      0 0
    • rasto  

      v autě je základní bezpečnostní prvek pás. proto se přimlouvám pro povinnost nošení přileb na kole, podobně jako je to u motorek.

      0 0
      • pepino  

        Taky na koloběžky, ty s velkejma kolama.

        0 0
        • karliner  

          a na inline bruslích taky by se měly přilby nosit, pokud se pohybujete pod domy, v jejichž oknech se nalézají truhlíky a květináče

          0 0
          • pepino  

            Jj, kdysi za velkýho vichru a deště jsem se schoval ve vchodu a vedle zahuček qětináč z asi 5.patra. Tak helmu minimálně do větru:-) K obleku černou.

            0 0
    • jecnak  

      Myslim, ze nejvic by vyresilo narizeni:

      VOLNE POBIHANI BLBCU ZAKAZANO

      Ostatni jsou jen prkotiny nemajici na stav vesmiru vliv.

      0 0
    • Verte  

      Při náledí navrhuji zavést povinně berle pro důchodce připevnit na záda!!! Pro uživatele řetězových pil povinně na záda pžipevnit dřevěnou nohu!!! A ke každému balení jedu na mandelinku povinně prodávat odsavačku obsahu žaludku!!! A pro každého kdo chce něco druhému přikazovat volňáska do muzea totality!!!

      0 0
    •  

      Ječňák je borec!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.