• driver

    nazdar pratele bikeri a spol., jiz delsi dobu si zde se zajmem ctu prispevky na tema volneho pohybu po lese a jsem potesen, ze jsem na tomto foru nasel tolik lidi se stejnym nazorem na pohyb po lese jako mam ja a ostani vyznavaci tereních motocyklů a čtřkolek.Jsem rovnez potesen, ze Vam mohu oznamit ze prave bylo zalozeno obcanske sdruzeni ČETMA(Česká teréní motocyklová asociace). Z nasich stanov vyjímam např: "Kodex terénního motorkáře V České republice je jízda na motocyklech na některých polních a lesních cestách omezena orgány ochrany přírody. V NP a v NPR využívej proto k jízdě na motocyklu jen vyznačené cesty schválené orgány ochrany přírody.
    Pamatuj, že tam kde může kolo, může i motorka!

    1. Jezdi pouze po povolených cestách. Jestliže je cesta označena jako zakázaná, nepoužívej ji
    2. Nezanechávej stopy Přizpůsob styl jízdy povrchu cesty tak, abys jej nepoškozoval. Jezdi jen po existujících cestách, nevytvářej nové. Nejezdi smykem. Nezanechávej po sobě odpadky. 3. Ovládej svůj motocykl. Jezdi tak, abys dokázal zastavit na viditelnou vzdálenost. Všude můžeš někoho nebo něco potkat. Nepřeceňuj svou technickou a fyzickou zdatnost a technické možnosti svého motocyklu. 4. Dávej přednost ostatním. Upozorni ostatní. že kolem nich projíždíš (např. houkačkou). Při míjení dostatečně zpomal a je-li to z hlediska bezpečnosti nezbytné, zastav. Buď vstřícný a přátelský. Při míjení koní a bikerů buď maximálně ostražitý, jejich reakce jsou nepředvídatelné. 5. Buď ohleduplný ke zvířatům, rostlinám a majetku Neplaš zvířata a dávej jim dostatek prostoru k úniku. Nenič rostliny. Nepoškozuj přírodní útvary a soukromý majetek. Zavírej brány ohrad. Nepoškozuj zemědělské kultury, zvláště před sklizní. 6. Jednej s rozmyslem. Jezdi s takovým vybavením, abys byl v terénu maximálně soběstačný. Předvídej nebezpečné situace a změny počasí. Používej integrální přilbu a chrániče končetin."

    Cílem naší asociace je přitom:

    1. zajistit volný pohyb mocyklů a čtyřkolem v lesích na území ČR
    2. minimalizovat výstavbu asfaltových cest v lesních lokalitách a naopak zde budovat cesty vhodné pro naše aktivity, tedy k přírodě šetrné a pestré, které umožní skutečný požitek s jízdy motocyklem přírodou.
    3. přehodnotit dodavadní politiku státu při ochraně přírody a rekreačním využití lesa. Je jasné, že doba peších turisů s batůžky je dávno pryč. My motockylisté (i bajkeri) představujeme novy trend v využívání volného času a my jsme schopni reálně přinest regionům peníze za využití služeb zde nabízených, neboť máme peníze a jsem ochotni je utrácet.Pritom výzkumy University NY prokázaly pozitivní vliv exhalací soudobých spalovacích motorů na přírodu, je také propkázáno, že zvěř si vemi rychle zvykne na hluk mororu masich stroju. Kazdemu laikovi, je pritom jasne , ze motocykla nebo ctyrkolka nici prirodu podstane mene , nez lesni mechanismy.

    Z toho strucneho vyctu je jasne , ze nase zajmy jsou identicke a proto se tesime na vzajemnou spolupraci pri prosazovani budovani singltreku a volneho vstupu obcanu CR do lesa. Vas Driver

    0 0
    • wroum  

      muj nazor je takovej, ze cokoliv rve a smrdi jen pro poteseni nejakyho vola, nema v lese co delat. motorkare bych ze vsech lesu vyhnal svinskym krokem, pripadne strelbou :). motorka v lese nema co delat a tvrdit ze motorka muze vsude tam, kam smi kolo je picovina, kterou nikdo nemuze myslet vazne. nevim jestli si delas prdel, ale jestli ne, tak doufam v brzkej konec jakykoliv snahy o zlegalizovani kravalu a smradu v lesich.

      0 0
    • smith22  

      Sis spletl fórum ne?s tím na nás nechoď,motorky ať táhnou z lesa ven.a čtyřkolky jakbysmet.rozrýpou co můžou a udělají víc bordela než užitku.

      2. minimalizovat výstavbu asfaltových cest v lesních lokalitách a naopak zde budovat cesty vhodné pro naše aktivity, tedy k přírodě šetrné a pestré, které umožní skutečný požitek s jízdy motocyklem přírodou.

      to je sice pěkný ale jen do té doby než ty polni a lesní cesty rozryjete tak že by tama neprošlo ani prase.

      0 0
    • Beeda  

      „Z toho strucneho vyctu je jasne“, ze nase zajmy jsou rozdilne, protoze ten vycet je demagogie… takze zase naky flame a zamykam vlakno:)

      0 0
    • smith22  

      navíc když jedu lesem tak si chci užít tu krajinu a nadýchat se čerstvýho vzduchu a ne nějakýho kouře z výfuku.To si můžu zajet rovnou do města,tam je ho až dost.

      0 0
    • cabbage  

      „pozitivní vliv exhalací soudobých spalovacích motorů na přírodu“? dobrej ftip:-) tim se může pochlubit leda volvo VCC… Jarinům zdar.

      už se těšim až sem bude psát zástánce trucktrialu…

      0 0
      • Krys  

        Jozef Novák je zrejme srandista, ktorý chcel naznačiť ako absurdne môžu znieť argumenty ČEMBY ľuďom, ktorí o jazdení na bicykli (v ľubovoľnej forme) nič nevedia a ani po tom netúžia.

        0 0
        • cabbage  

          tohle mě taky napadlo.

          0 0
        • brantec  

          Hm, vidim to stejne. Takhle upravenej kodex CEMBY fakt zni absurdne a nekomu neznalymu situace potom i ten puvodni muze zrejme pripadat jako spatnej vtip.

          0 0
    • Vsara  

      hmmm motorky a čtyřkolky jsou hrozně hlučné. A jeden z důvodů, proč jezdím do lesa, je vyhnout se hluku.

      Asfalt v krajině obzvláště pak v lese není nic moc a pro ježdění na kole sice pohodlný, ale nudný. Ostatní cesty jsou od motorek, čtyřkolek a traktorů často rozryté.

      Nemyslím si, že jsme na stejné lodi.

      0 0
    • vlk  

      To co píšeš je nesmysl. Motorka i čtyřkolka je motorové vozidlo a ty do lesa nesmí. Do lesa mohou pouze motorová vozidla se zvláštním povolením.Motorová vozidlazáchraných a policejních složek, lesní stráže, lesáků a pracovníků, kteří ke své práci v lese motorové vozidlo potřebují a majitelů lesa.Nic jiného co má motor tam nemá co dělat. Kdyby si někdo něco takového troufl v mém lese, tak bych ho vykopal ven, vlastně spíše vystřílel brokovnicí.

      0 0
      • vlk  

        Mimo to ty cesty co jsou v soukromých lesech jsou všechny cesty soukromé a na nich nemá co pohledávat žádné cizí motorové vozidlo-neboli žádné motorové vozidlo, kterému majitel neschválí vjezd nebo se nejedná o záchranné, které jede k místu zásahu.

        0 0
    • Smazaný účet  

      tak se přiznejte, kdo se to zas v práci nudí a nenapadne ho nic lepšího, než vymyslet takovejdle ftípek? :o)

      0 0
      • Smazaný účet  

        že by BH??? nebo eště Cejlon, ale tipuju toho prvního, vzhledem k jeho disputacím s čembou. :o)

        0 0
        • Krys  

          Podľa fragmentu IP je driver z TC Netu (Zlín a okolie) tak ako BH. Čo samozrejme nič nedokazuje.

          0 0
          • Jirik123  

            Nic to nedokazuje, ale podle toho jak se tady BH stavi k Cembe tak je to i docela mozny:-)

            0 0
    • Volf  

      Jako vtip dobrý, jinak se jen ostatním divím, že ti to sežrali…

      0 0
    • kámen úrazu1  

      Vzhledem k názvu imaginární organizace Četma a Tebou pozměněnýho kodexu Čemby, kde slovo kolo je nahrazeno motorkou, Tvůj příspěvek chápu jako silnou ironii.

      Motorka opravdu není kolo. Kolo je nehlučné, není slyšet víc než skupinka pěších turistů. Nezanechává za sebou smrad, stopy oleje ve kalužích apod. Nenechává po sobě větší stopy než pěšáci )pár shcválně smykujících se bohužel najde, debilové jsou v každý skupině). Neničí stezky víc než pěšáci. To se o motorce říct nedá. Ale musím přiznat, že na suchých širokých cestách nevidím žádné stopy ani po průjezdu motorek, což ale nemění nic na tom, že do lesa je vjezd motorových vozidel zakázán.

      0 0
      • mr.antik  

        nedávno jsem o tom přemýšlel – argument ochránářů, že mohutné agresivní pláště ničí povrch a přitom mnohem více smykuju a hrabu se, když jezdim užších pláštích

        0 0
      • fousek  

        „Nezanechává za sebou smrad, stopy oleje ve kalužích apod.“ tak tohle zrovna z motorek neleze Mam dojem ze nekteri si pletou 30 let staryho Zetora s radlici s motorkou, takze vam budu muset uvest par rozdilu, zacnu od tech nejzjevnejsich: Zetor je dvoustope vozidlo, Zetor nema homologovany tlumic vyfukovych plynu, Zetor za sebou muze tahat klady, Ze Zetoru kdyz nekde tece olej tak vetsinou jeste stihne dojet domu nebo i nadale pracovat Enduro je jednostope vozidlo, ma od vyroby homologovany tlumic vyfukovych plynu, v zadnem priopade za sebou nemuze tahat klady a kdyz z ni zacne chcat olej tak je temer jiste ze do 5 kilometru z ni prestane tect a motor je zraly minimalne na generalni opravu. Ja asi ziju upne nejde jinde nez vy, ale ja zahlidnu v lese zretelnou stopu od motorky tak maximalne 1 tydne a vetsinou se jedna o stopu kterya do dalsiho tydne zmizi

        0 0
        • Luka  

          motorkare tolik nepotkavam, jako dvoustope vyznavace terenni jizdy. a tyhle zlaticka bych nejradsi vesela na stromy

          0 0
        • wroum  

          kdyz on tam ten traktor jede pracovat, protoze musi. je to jeho podstata, narozdil od motorkare, ktery se tim pouze bavi a nedela nic prospesnyho.

          0 0
          • fousek  

            Otazka je jestli traktor tam jezdi delat neco prospesnyho, z myho hlediska ne, podle me huntuje prirodu nasobne vickrat nez motorka a jeste za to dostane zaplaceno

            0 0
            • wroum  

              les je pole plny stromu a jednou prijde cas sklizne, stejne jako treba u kukurice, akorat ta perioda sklizeni je delsi nekolikanasobne. to ze to nekomu prijde jako devastace prirody je mozny, ale je to proste sklizen. drevo je „jen“ surovina a tu holt nekde ziskat musis. ten traktor tam s nejvetsi pravdepodobnosti taha kmeny nebo cokoliv podobnyho. pochybuju totiz ze by nekdo bral jako super zabavu jezdit traktorem kazdou sobotu cely odpoledne po lese, idealne treba este ve skupince s dalsima aspon trema podobne postizenejma jedincema v traktorech.

              0 0
              • treatt  

                To mi pripomnelo video, ktere jsem pred casem videl. Jmenovalo se neco jako tractor freeride nebo neco podobneho. Rychle by Te to vyvedlo z omylu :-D

                Ale ano, samo, byly to maly trakturky, co se pouzivaji na sekani travy a byly nejak zbesile upraveny, takze na nich delali manualy a podobne :-)

                0 0
              • smith22  

                přesně tak,ikdyž někdy mě ty stopy od trachtoru dost serou tak les je potřeba čas od času vyčistit od popodaných stromů.A bohužel dnes už neni doba na to aby se to tahalo s koněma jako dřív.

                0 0
              • fousek  

                No tak les a pole je neco uplne jinyho, pole je vytvor cloveka, lesy jsou puvodni porost pole jsou vetsinou vykaceny lesy a muj nazor na ochranu prirody je ten ze cim vic se do toho clovek vrta tim je to horsi a to ze z toho ma nekdo byznys bych bral spis jako pritezujici okolnost. Na tomhle tematu se viditelne neschodnem

                0 0
                • pelhrimov  

                  Máš velice špatný názor, většinu dnešních lesů nasázeli jejich majitelé, aby těžili dřevo nebo nějak využili terén, který je pro pole nevyužitelný, proto ty kritizované smrkové monokultury. Dnes se zalesňují třeba podmáčené louky, které družstva vracejí majitelům. Zkoušeli jsme doma třeba zázet i třešně, ale podmáčená místa jim nedělají dobře. Škoda chtěl jsem mít kus lesa z třešní, no bude smrk a olše. Znovu opakuji, do lesa z traktorem jezdí jeho majitel a pokud se to zde některým jedincům nelíbí, tak si zaslouží zákaz vstupu do lesa.

                  0 0
        • Jirik123  

          U nas jezdilo nekolik borcu po lesech, vsichni meli otuneny vejfuky – rev neskutecnej, skoro na ohluchnuti. Nastesti asi pred 2–3 rokama prestali, ale na spouste cest jsou vyjezdeny rejhy dodnes a naopak je voda vymila porad vic a vic.

          0 0
    • Vilém  

      Dobry :)

      0 0
    • Jirik123  

      dobra provokace:-)

      0 0
    • marapara  

      No tak to teda nejsme na jedné lodi.

      0 0
    • hmi  

      .....;))))))) vtipne;)

      0 0
      • smith22  

        řekl bych že loď zakladatele tohoto Threadu se právě potápí :-)

        0 0
        • hmi  

          …a jeho husquarna dovrcela;)

          0 0
          • fousek  

            No mam ten dojem ze jestli se uzakoni zakaz vjezdu cyklistu do lesa, tak jedinej kdo dojezdi budou cyklisti:-)

            0 0
    • agbel  

      a to víte kdo si kupuje čtyřkolky? ti co neuměj udržet rovnováhu na motorce

      0 0
    • Tomin  

      Tyyy četmisto Drajvere poslóché…si děláš srandu né? Jako,musím ti poděkovat,fakt jo.Pobavil si mě teda hodně… :-)).

      0 0
    • smith22  

      Driver nějak nereaguje :-)) bych řekl že si to teď pročítá a řehní se u toho

      0 0
      • Tomin  

        No pokud si z nás udělal srandu tak jo. Todle přece normální člověk napsat nemůže…

        0 0
    • Max  

      Provokace!!! Takový blbosti…:)

      0 0
    • Smazaný účet  

      :-)))

      0 0
    • wintermute  

      Terenni motocykl je stroj. A ten do lesa nepatri.

      0 0
      • Smazaný účet  

        hehe, přesně todle řikal jakýsi čtenář lidovek o bajku. :o)))

        0 0
        • wintermute  

          jojo, stejne vsichni nakonec budeme cucat adrenalin z hadicek na sadrovem luzku prislusneho traumatologickeho oddeleni. a pan borkovec nam tam bude nosit kytky.

          0 0
        • Troll  

          No vsak, bajk jako bajk. Vsichni jsme bajkeri. I moto-bajkeri si tak rikaji…

          0 0
    • hanz  

      trotle

      0 0
      • fousek  

        full throttle? no to kazdopadne

        0 0
    • dancing dog  

      4kolky nebrat

      0 0
      • fousek  

        U nas ma lesak 4-kolku paradni s navijakem, stalej 4×4, no nechtel bych ho potkat na motorce, asi se zacnu ucit lesakem

        0 0
    • Omen  

      já na kole nedovedu hrabat na jednom místě minutu dokud se nevyhrabu nahoru je to dost velký rozdíl jakou paseku nadělá kolo a jakou motorka rozhrabané koleje v kopci určitě budou od ciklistů .Ty kretény co jezdí po turistických cestičkách na motorce bych nakopal do koulí.Jedna motorka udělá rýhu jako 1000 bikeru.Nasrala mě hned první věta kam může kolo může i motorka Kdo tohle vymislel je DEBIL

      0 0
    • kudrc  

      Dobrej fór, některý pasáže jsou fakt povedený, bohužel to je místy dost výstižné např.: My motockylisté (i bajkeri) představujeme novy trend v využívání volného času a my jsme schopni reálně přinest regionům peníze za využití služeb zde nabízených, neboť máme peníze a jsem ochotni je utrácet…spousta lidí si to asi fakt myslí a chovají se podle toho.

      A proto: Při míjení koní a bikerů buď maximálně ostražitý, jejich reakce jsou nepředvídatelné!!!

      0 0
    • Dag  

      Jezdim jak na kole, tak na motorce (KTM 300EXC), ale s timto nesouhlasim. Myslim si ze tak ohledne jak popisujou tyhle stanovy, by nikdo z motorkaru nejezdil a ani nejezdi. Myslim si ze motorky do hor a lesu nepatri. Na ostravsku resime jizdu na motorce jezdenim po haldach a uzavrenych okruzich. Ja osobne bych motorkare ktereho potkam v Beskydech napr. na ceste za Slavice na Bil. kriz nejradsi nakopal do ****** a neco vic. Osobne jsem tam par kluku na motorkach potkal a cesta po nich vypadala jak by tam projel maly Belorus. Uz nemluvim o plaseni zvere ramusem z otevrenych koncovek vyfuku. . Myslim ze by se takovy singltrek mohl po projeti nekolika motorek stavet pomalu znovu.

      0 0
    • driver  

      tak jsem fakt zklaman, cekal jsem ponekud jinou, tedy kladnou reakci, vzdyt preci plati : „co nechces,aby druzi delali Tobe, nedelej ty jim“. ale ukazuje se, ze volny pohyb po krajine po statem vybudovanych a udrzovanych singltrek je pouze pro skupinu vyvolenych bajkeru. Ostatni platci dani tedy maji smulu. Neni to vsak trochu pokrivene videni sveta? Proc by napr. motorkari nemeli mit stejna prava jako bikeri? Vzdyt :

      1. budou jezdit po lese a tedy nebudou brat drogy
      2. budou prinaset penizky do hostincu a jinych kulturnich zarizeni, nebot to nejsou oproti pesakum zadne socky,jsou tedy ekonomickym priñosem pro regiony i vyrobce a navic i prodejce PHM!

      3.ke svemu pohybu krajinou take nepotrebuji drahy asfalt a tedy usetrene penizky za nej je mozno pouzit pro budovani vhodnych cest pro jizdu terenem, ktere mohou pouzivat kola i motorky? 4.motorka mozna neni tak ekologicka z hlediska provozu jako kolo( tedy ne vsichni cykliste jsou prosti exhalacia hluku), ale ke sve vyrobe spotrebuje zhruba stejne mnozstvi energie, jako na kolo a tedy je stejnym neprimym znecistovatelem ziv. prostredi. Vetsina dnesnich motoru produkuje vsak minimum exhalaci. dusledek pro prirodu je mozna srovanetelny s hromadami odpadu, ktere po sobe v lese zanechavaji cykliste ( zname slehy, carbosnacky, tycinky…) 5. motorka je stroj stejne jako kolo, navic hodne kol nema do motorky daleko, chybi jen ten motor. jak kolo tak motorka neni prirozena vec , ktery by patrila do lesa.

      nechapu tedy, proc nam motorkarum upirate prava, kterych se tu tolik domahate! tady je citace z jineho threadu: "…skutecnost je jina, cyklostezky vypadaji tak vypadaji, protoze cyklisti nedokazali zatim slusne rict, ze chteji aby vypadali jinak!

      lesnici jsou ochotni nas vyhnat z lesu, protoze se nevyznaji v problematice rekreace v lesich a nez by se ucili a snazili delat neco co preci nepatri k jejich remeslu (oni jsou tu od toho, aby pestovali stromy), tak se radeji pokusi prosadit zakaz.

      urednikum musime rict: cyklodalnice krajinou nechceme, chceme bezpecne stezky pro dopravu ve mestech, a v prirode stezky, ktere k ni pristupuji citlive.

      lesnikum musime rict: at se vam to libi nebo ne, tak nejste jen drevari, jste spravci podminek pro aktivni rekreaci velke cast populace. .." proc tohle nejde vztahnout i na nas motorkare ?my nemame pravo vyuzivat les k rekreaci podle nasich predstav?

      0 0
      • scret  

        ??? co si tim chces dokazat? tvuj 1. prispevek byl vtipnej ale tohle uz je mimo…

        0 0
        • driver  

          jo jo trochu jsem to prepiskl, omluva. jen jsem chtel poukazat na to, ze i zdanlive dobra myslenka, muzeme mit svou negativni stranku.Privilegium pro jednu skupinu obyvatel si muze logicky narokovat i jina skupina.tak to bylo mysleno, no radeji to zamknu, pokud se me to podari, preci jsem tu na foru jen kratce…

          0 0
          • speedy gonzales  

            to ti neverim:-)

            0 0
            • driver  

              vazne, nemuzu prijit na to jak to zamknout? poradis?

              0 0
          • speedy gonzales  

            jinak tady v cembe se nikdy nemluvi o privilegiich pro bajkery ale naopak o diskriminaci bajkeru.

            0 0
          • Jirik123  

            a proc jsi nenapsal pod svym puvodnim nickem?

            0 0
      • Jirik123  

        ted jeste tu o karkulce..

        0 0
    • speedy gonzales  

      no ze zacatku mi to prislo jeste jako v ramci moznosti vtipna provokace bajkera narychlo prevleceneho za motorkare. ted uz ani ne..

      nechci tu ale reagovat na zakladatele, ale kdyz uz to tu je tak to vyuziju..

      shodou okolnosti sem dnes hledal nejake informace na netu k rumunskym horam odkud jsme se vcera vratili. narazil jsem na cestopis skupiny motorkaru

      cituju vytazek: „Teprve v bahně přicházejí pořádně ke slovu terénní Metzelery Karoo a Mitasy E-09, rvou drny trávy, odplivují gejzíry hlíny a houkají na kamení.“

      docela me zamrazilo, kdyz si vzpomenu na tu krasnou prirodu, kterou jsme projizdeli.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce