• doubeq

    Další dotaz od metráčka :D

    Jaký máte převody na cyklokroskách? Přemejšlel sem a vzhledem k tomu, že na silnici mám klasiku 2× 9 Campa a málokdy využívám nejmenší pastorky na kazetě, jelikož raděj jezdím víc kadenčně než silově a asi na to nemám ani hnáty, tak bych koupil kliky kompakty SH105 50, 34 délka 175 a kazetu SH105 5800 11–32 .

    • nooski  

      Na klasickou cyklokrosku je 50 zbytečně valký převodník, pokud ji ale člověk využívá i na delší asfaltové přesuny, tak se může hodit. 34 naopak vidím jako velkou výhodu oproti klasickým cyklokrosovým 36, protože se lehčí převod prostě může hodit :-)

      • doubeq  

        No neplánuju to jako čistokrevnou krosku, rád bych aby to bylo 60% silnice a 40% mimo…nebo je 11sp zbytečnej luxus? Tady na foru sem se dočet, že po funkční stránce je to u 105 posun, ale i tak 10sp určitě nebude žádnej šrot, navíc je teď za pěkný peníze občas…

    • Singlespeed  

      Na krosce máš tlustší pláště, tedy i větší obvod kola než na silničce. Každý převod je tedy cca o 2,5 procenta těžší. Převodník 50/34 na krosce odpovídá přibližně kombinaci 51/35 zubů na silničním kole. Mně vyhovuje do terénu kombinace 46/34 zubů, vzadu 11–28.

      • konando  

        Ahoj, chci taky 46/34, ale sh cx50 je jen 10sp(mam 11), muzu na sh 105 4800 jen vymenit placky za mensi a bude to fachat?

    • DoomHammer  

      mám 50/34 a 13–27 na desítkové ultegře a zatím jsem vyjel všechno co jsem potřeboval :)

      mám to podobně jako ty – spíš jako těžkou silničku, která se ale v případě potřeby nelekne polní nebo lesní cesty :)

      • doubeq  

        Hele ani moje „lehčí“ ocelová silnička se nelekne, akorát ty kola budu centrovat 2 dny až se odhodlám :D

        • odik  

          Mám krosový převodníky 48/38 kazetu 11/34 48– 11 normálně po rovině neutahnu.

    • jecnak  

      46/36 mi prijde jako dobry kompromis vpredu v kombinaci s 11/28. Holky casto vozi 44/34(36), v profi cx se voziva 46/39 kvuli mensimu skoku mezi prevodniky. No a pak kdo krosku jezdi jen na zavodech a ma i pitbika, tak si muze dovolit jednoprevodnik. 50z vpredu bych vyuzil jen na silnicni presuny na silnicnich plastich.

      • DoomHammer  

        no je fakt, že s 50z vepředu jsem ted točil spíš lehčí půlku kazety…

      • konando  

        Hoj, nevis jestli jde k sobe prevodnik sh cx50(46/36– 10sp) a komponenty sh 105 4800 (11sp), funguje to bez problemu? Diky ;-)

    • Darius  

      Zalezi, kde se pohybujes a jestli spis drtis silu nebo jezdis s vyssi kadenci…

      Jelikoz jezdim dost v terenu, zakotvil jsem u prevodu 46–34/11–32. I tak by se obcas hodil lehci prevod, coz aktualne resim. 46×11 me nikdy neomezovalo, naopak vetsinou jsem se za 46×12 nedostal. Ale nemam silu, jezdim frekvencne, takze nejsem prilis referencni typ… nebo jsem dle Jecnakovi definice zenska;)

    • Breakpain  

      46/34 – 11/32

    • zdenek007  

      Mám sh105 46/36 s kazetou 12/28. Jezdím hlavně silnici, na terén mám MTB, a i tak bych ocenil lehčí převody. Taky jezdím spíš frekvenčně, stejně jak darius(takže taky ženská- malá tlustá a plešatá…). Na CX bych těžší převod prostě nedával

    • doubeq  

      Hm hm, je fakt, že na 2×9 sem nedávno dal 15% stoupák od Křižanovický přehrady se slzami v očích :D Ale není těch 46 na rovinu a asfalt lehký? Ale zase s 11z to asi nebude což? To víte, na bajku tohle řešit nemusim ;)

    • Cryzyy  

      50–34/11–23

      • tromboonen  

        Dobrej oddil :)

        Ja mam na CX 50/34 a 11–28, ale pouzivam to spise jako dvojku silnicku/gravel/tou­rer… do terenu bych asi taky dal 46/34 a podle profilu i vetsi kazetu..

      • Jezevec70  

        Dobrý! To si v terénu asi dost dáváš. :-)

        Zatím klasiku 46/36 vpředu a 12–28 a 12–30 vzadu. Krátkodobě jsem schopný jet na 46/12 asi 60km/h, delší dobu 55.

        Samozřejmě po větru a z kopce. :-)

        Asi vyměním za 46/34, možná 48/34.

        Ale začínám přemýšlet o cross trojtácu 48/36/26. Protože někdy jezdím i na těžko s brašnami a při letošní dovolené byl převod 36/30 občas moc těžký. Ale jakou dát přehazovačku na 3×10? MTB desítka Sh. má jiné zpřevodování a nevím, jestli by 9sp. pobrala 10 pastorků vzadu.

        • jecnak  

          10s silnicni razeni Shimano funguje s 9s MTB prehazovackami Shimano. 10 stupnu zvladaji bez problemu a hlavne tim umozni pouziti rozsahu 11–34 vzadu (10s MTB kazeta).

    • Thapsus  

      Já mám vepředu 50/39 a vzadu 13/32. Nejlehčí převod pak je pak téměř totožný jako 34/28 a jako bonus mám malý rozdíl při shození na malý převodník při kterém nemusím řadit vzadu na malé pastorky. Nevýhodou pak možná o pár gramů větší hmotnost.

      • DoomHammer  

        zajímavá kombinace, 50/39

    • Chlebovnik  

      Dotaz k Vám, kteří doporučujete 46/36 + 11–28: Nebyla by vhodnou alternativou kombinace jednopřevodníku 42 (případně 44), desítkové kazety 11–32(34) a devítkové Shimano přehazovačky? Přišel by tak pouze o nejtěžší převod. Při použití kazety 11–36 a 46 placky by byl rozsah dokonce zachován. Prosím, neukamenujte mě, na silnice a CX nejsem žádný expert. =D

      • jecnak  

        Co si od toho slibujes? Ona jednoplacka prinasi docela dost problemu – horsi odstupnovani nebo mensi rozsah prevodu, moznost padani retezu, nizsi zivotnost retezu, preskakovani retezu na malych pastorcich v blate.Dal budes muset nejak vyresit levou packu – jak lanko natahuje packu, tak bez neho bude packa dost pravdepodobne drncet.

      • Singlespeed  

        Několik let jsem to tak vozil, 42z placku vepředu (s přesmykem bez lanka místo vodítka, NW převodníky ještě zdaleka nebyly na světě) + 11–32 vzadu (ovšem s Campa šaltrem). Z mého pohledu funkční řešení. Zbavil jsem se toho jen kvůli tomu, že často jezdím do Alp, kde převod 42×32 nebyl vždy úplně komfortní.

    • Luwa  

      Zapojím se také do diskuse mám možnost mít sadu 42 11–32 sram rival na krosku. Teď mám 50/34 11–36. To bude asi pořádny rozdíl. Kdybych koupil na rival kazetu 11–40 budu muset měnit řetěz a přehazovačku nebo to půjde v pohodě? Děkuji

      • mr.a  

        Řetěz určitě budeš muset měnit, u přehazovačky bude záležet na délce ramínka – nejdelší pobere kazetu s 42 zuby, střední s 36 zuby (pokud mě má chabá paměť neklame)…

      • detoxy  

        Já jezdil 36/11–28 a nejlehčí převod 1,28 nebyl nic moc. Jako když musíš tak to ušlápneš, ale radši jsem to nedávno přehodil na 36/11–32 takže nejlehčí je 1,12 a je to mnohem lepší. Osobně bych v tvém případě dal menší převodník, je to mnohem menší přestavba. U mě těžký převod 3,27 je dlouhodobě tak na 42km/h a krátkodobě 45 km/h. Hodně záleží na tvé kondici a způsobu použití. Chápu, že na závody je potřeba těžší převody, já však jezdím pouze rekreačně.

        • Luwa  

          Když to udělám 40 11–36 což můžu tak budu na 1,11.

          • detoxy  

            Pro nezávodní použití podle mě v pohodě. Já osobně bych šel ještě na lehčí dejme tomu 38/11–36.

    • odik  

      Jezdím 44/32/26 –11–28 a v pohodě. 44–11 po rovině stejně neušlápnu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse