• Cryzyy

    Na 26" jsem jezdil prevody 44–32–22 a 34 kazetu, na 29 to vypada, ze dostanu 38–24 a 36 kazetu a bojim bojim, ze mi ten spodni rozsah bude malo, nebo 22/34 byl dobrej vyprostovak a nekdy jsem za nej byl opravdu rad.

    Spodni rozsah by se dal resit prevodnikem 22, ale to by chtelo velkej 36, coz zase vychazi moc malo (45km/h, pri 100 rpm), coz je na maratony asi malo si myslim, zvlast s moji nahou si musim tahle sjezdy hlidat uz ted a s timhle bych nic nedojel :o) (sice ted netrenuji, ale ani netloustnu :))

    Dalsi moznost je nejaka kazeta 40z, ale tam si nejsem jistej odstupnovanim.

    Cel to „komplikuje“ direct mount na presmykaci a kliky BB30, presmykac na 3 prevodnik se asi dela jenom SLX, nebo jsem spatne hledal.

    Resil tady nekdo neco podobneho, nebo tam tady vsichni perou jenom velkou ? :)

    • MichaelSimek  

      ja mam 38–26 a v celku postacujici, asi obcas by se 24hodila, ale jenom hodne vzacne…o 24 u­vazuju, ale nejak neni ptoreba tolik abych se k tomu dokopal

      • Cryzyy  

        Diky za reakci, ale ja jsem zase tak moc nechtel resit zda staci 26,24,22. Potrebuji na 29 adekvatni prevod k 22/34 na 26 :) Cisla z http://gears.mtbcrosscountry.com znam :o)

        • Polka  

          24/36 by mohlo celkem stacit.

          • Cryzyy  

            24/36 na 29 je jako 22/30 na 26 = nestaci :o)

            • kubad  

              36z v 29" je cca 40z v 26"

              ti to nějak nesedí :D

              • Cryzyy  

                beru to podle http://gears.mtbcrosscountry.com a tam to vychazi jak jsem psal, jdu se na to jeste jednou podivat abych neplacal blbosti…

                • kubad  

                  plácáš :D protože s 26" potřebuješ na stejnou rychlost větší placku,

                  • Cryzyy  

                    a procpa mi to vychazi takhle ? … jako je konec roku, tak mi asi tda neco zasadniho unika…

                    • kubad  

                      tak teď fakt nechápu

                      psal:

                      24/36 na 29 je jako 22/30 na 26 = nestaci :o)

                      ja ti píšu že:

                      36z v 29" je cca 40z v 26"

                      a ty sem vložíš srovnávací tabulku s 44/32/11 + 11–34 na 26" proti 38/24 + 11–36 na 29"

                      fakt nechápu co ti chceš dokázat nebo tvrdit, na tuhle otázku už sem ti jednou napsal že prostě ten rozsah s 2 plackama nebudeš mít nikdy stejný jak s 3

                    • lukas aka mitro  

                      Mozna by sis nekdy misto svihu mel precist nejakou ucebnici matematiky…(pro zakladni skoly)…

    • Smelina  

      Jo, řeším to už asi měsíc a došel jsem k tomu, že prostě 38/24 a 11/36 musí stačit. Přecházím z 26 a vychází mi to nějak takto: http://gears.mtbcrosscountry.com/…

      Holt bude potřeba trochu potrénovat.

      • Cryzyy  

        :) kdyz ja prave budu urcite trenovat min, respektive jsem s tim uz dost kvalitne zacal :o)

        Kdyz jsi jezdil 32 kazetu, tak budiz, ale ja si to cvaknuti na 34 fakt pamatuji a vim, ze mi bude chybet :)

        Nechci krece jako ti co je po cvaknuti predjizdim, nechci kolo po 4h zavodu tlacit, nechci si lamat nohy :o)

      • MichaelSimek  

        clovek ma radost ze ten miniwebik nekdo pouziva :)

    • kralovek  

      myslim ze mezi 36/22 a 38/22 az takovej rozdil neni … takze to tam muzes klidne dat.

      Byl jsem na tom podobne … na 29 jsem dostal 39/26 a kazetu 36 – ac jsem se fakt snazil bylo to fakt moc … takze ted je tam 38/23 (sisaty) kazeta 36 – a je to pro me optimalni.

      trochu mi vrta v hlave xx1 .. ale na to bych potreboval placku 27 (samo ze sisatou :o) ) a ta se nedela … min 28. Rotor je teda dela i 27 pro 2 placku, ale nevim jestli by ji pobral xx1 retez.

      Nevim jestli by mi na tezkych stacilo – byt tyhle tezky prevody jezdim hodne zridka .. i na zavodech. takze xx1 je zatim u ledu ;o)

      • Cryzyy  

        36/11 dela pri 100rpm 45km/h 38/11 47,4km/h – fakt nevim, zda ten rozdil 2,4km je moc nebo malo ? Zkousel jsem koukat i na Polar, ale tam nepoznam kdy jsem nad 45km/h slapal, ale useku kolem 5–8km/h kdy jsem slapal tam bylo docela dost :o)

        • kralovek  

          no moje pozornost smeruje spis k lehkym prevodum – tam jsem nekompromisni … kde si troufnu neco objetovat tak to jsou tezky … a pri rychlostech nad 40 si prislapavam jen opravdu zridka :o)

        • kubad  

          buď budeš do kopce víc rvát nebo pojedeš z kopce/po rovině pomaleji

          to hle ti fakt nikdo neporadí, a asi nebude jiná cesta než pokus omyl, takže vyzkoušet a případně doladi

          • Cryzyy  

            jj matematika hovori jasne :)

            Tomu testovani s BB30 a DM presmykacem jsem se chtel pokud mozno vyhnout, neb to jsou veci, co si nikde nedokazu pujcit a zvlast ne na zavod, neb jinde to nepoznam.

            Ale asi to jinak nepujde a zacnu s tim co bude… jeden zavod zlamane nohy a smrt v kopci, druhej zavod smrt v haku a z kopce a na rovine :o)

            Zase je tady sance, ze kdyz uz netrenuji, tak vlastne ty tezke prevody potrebovat nebudu… hmmm, tak jeste asi teda poridim kompakty na silnicku, nebo je vezmu manzelce :o)

            • kralovek  

              jj … udelal jsem to stejne … po par zavodech co jsem na konci jenom tlacil jsem bouchnul do stolu a sel s tim neco delat :o)

              • Cryzyy  

                No ja jsem prave koukal na zaznam z Polaru lonskejch Sudet, kdy jsem toho v rychlostech od 5–8km/h namotal docela dost a (jsem dojel nekde kolem 36 mista) a vim, ze tu 34 fakt pouzivam. Jsou zavody, kde jsem 34 nedal, ba ani malou placku, ale pak jsou takove kde jsem byl za 34 moc rad. Varianta prehazovani klik, nebo prevodniku a presmykace mi pripada jako pakarna a ani tak by ta lepsi zvolena varianta nemusela pokrejt celej rozsah zavodu.

                • kralovek  

                  jestlis byl na sudetech kolem 36 mista tak zcela urcite nepotrebujes tak lehkej prevod jako ja :o)

                  • Cryzyy  

                    Vážně potřebuji lehké převody ! :) A právě proto, že je mám, tak jsem byl i 17ctej, což asi byla náhoda jak prase, nebo mi to proste Karlos tak dobře naplánoval :)

                • kralovek  

                  jo .. prehazovat variabilne prevodniky to by se mi taky nechtelo

      • Smelina  

        Jsem jen teoretik, ale nebude s tím rozdílem 16 zubů mít problémy přesmyk?

        • kubad  

          je to na hranici, nějak to fungovat bude, jak dobře je otázka

        • kralovek  

          Muj nema – (sram 9) – a to ty sisaty pedaly to jeste dost komplikujou … ale vyladil jsem to a bere mi to vsech 20 prevodu bez drhnuti.

          ehmmm … jsem zapomel dodat ze jsem tomu presmyku ubrousil ruzek rozbrusovackou (kvuli tomu velkymu sisatymu).

          Jinak jsem zkousel XTR – a s tim to teda fakt neslo.

          Funguje to dobre, takze i proto se do xx1 tolik nehrnu.

          • ememem1  

            co neslo s xtr? nepobral rozdiel 14 zubov (22–36)resp. u teba 16z alebo to neslo vyladit tak, aby sa dalo na velkej radit vsetkych 10 prevodov na kazete?

            • kralovek  

              Neslo pac mi porad nekde drhnul … tak to vyresila ta 9 s rozbrusovackou – a nedrhne. On byl problem taky v tom ze mam … jak se tomu nadava … presmykac prisroubovanej na ramu … nemuzu s nim hybat … pritom to chtelo soupnout jen naky 1mm.

              Nezapomen ze sisatej 38 se v urcity fazi chova jako … 40 (?) a 23 v opacny fazi az jako 22 (?) takze ten „skok“ je vetsi nez se zda.

    • pipni  

      38/24 je pro chlapa, 36/22 pro zenskou:)

    • McBlacky  

      řeším podobný problém a ty víš -jako kdokoli, kdo mě zná- že na závodní kolo mám na funkci fakt velké nároky aby seděla 100% tomu co jezdím.

      budu mít 38/24 11–36. To má hned několik chyb.

      1. moc velký skok mezi pilama, takže po změně pil musíš profrčet půl

      kazety minimálně (pomalý jako prase)

      1. pomalý top speed převod. Už jsem na 38 jezdil, a fakt to na rychlých

      závodech kde točíš kolotoč projeví, navíc když dneska někde odevlaješ, tak s 44/11 na 26" se bylo možný ze šlapavých kopců dotáhnout. Sám to znáš jak lovíš 30–90sec na maxu skupinku a to se jezdí hrubě přes 50km/h abys docvak.

      aktuálně to mám vymyšlený na custom 39/25 nebo 40/26 + 11–36 s tím, že když mě to nasere tak dám trojpilu. Znám pár lidí co jezdí top a nemohou si ji vynachválit. A zrovna pro nás kadenční vrchaře, kteří ale zároveň utáhnou kolem 300+watt rovinky to určitě je lepší než dělat kompromis 38/24 nebo 40/26

      ale jinak ti po studiu alternativ a propočítávání můžu s klidem říct, že to je v prdeli a rozsah co jsi byl zvyklej nedáš. A argument o lehkým vyproštováku na dlouhý kopce – tomu přesně rozumím a nejvíc mě baví vtipálci s 44/30 Rkem, který v druhý fázi maratonu couvaj s výrazem ´zabte mě at to mám za sebou´

      • Cryzyy  

        k tomu „že to je v prdeli a rozsah co jsi byl zvyklej nedáš“ jsem taky tak nejak dosel :)

        Prave ze zustanu na 3 placce jsme taky zvazoval, ale tim ze bude BB30 a DM presmykac mi to „tochu“ komplikuje.

        Nevim zda se dela derukce z BB30 stredu na GXP osu, pokud ano, tak dam na Noir kliky co mam 42 placku a hotovo.

        • McBlacky  

          ty máš blbý že trváš na tom lehkým převodu, protože jinak kdybys dal 3*9 s kazetou 11–34 tak jsi na tom váhově líp jak 2*10 s kazetou 11–36. Sice je to oldschool ale pokud ti jde o praktickou stránku věci a nejsi zastáncem padesátek v lehkým profilu kde se velká nesundavá ničemu to nevadí, naopak.

          11–34 devítka pak odpovídá zhruba 31,5z na 26" takže třeba pro mě co jezdil 11–32 by to bylo v pohodě.

          Já to vidím tak, že až dostanu kolo, koupím X9 pily s 39/26 a 26 prohodím za 25 a dám tomu pul sezonu a uvidím. Když budu moc se s tím srát tak bud vyměním velkou za 40 a zkusím 40/25 jak to bude brát smyk nebo 40/26 jak to budou brát nohy (blbě, páč posilovnu neznám a silovku netrénuju) a definitivní řešení pak bude 3*9

          u jinýho kola než závodního bych neřešil nic a v klidu jezdil 38/24 + 11–36

          • Cryzyy  

            Na 10s jsem přešel letos jenom kvůli tomu, že mi v Mostě málem jeblo, když jsem nebyl schopnej v bahně řadit na 9s GripShiftu (středně sjetém:)) a potupně jsem odbočil na krátkou, abych se s tím nemusel další hodinu j***.

            Na většinu závodů do 3–4hodin ty lehké převody nepotřebuji, ale jak to je 4–7, tak tam prostě jo. Vidím co to děla s lidma kolem kteří lehké převody nemají. Přitom mi w/kg vycházejí (teda teď už možná ne :) nadprůměrně na to co mam najeto.

            • McBlacky  

              počkej ale to byla spíš chyba gripáče než systému ne?

              3*9 ve stejný sadě řadí stejně jako 2*10 akorát je to pohodlnější, že víc jezdíš velkou a jednak proto, že se osekaly převody do rychla a taky kazetou 36z. ted když už všichni mají 29" tak se závodí jinak, než když se jezdilo 26 nebo 50/50 skupinky. Do kopce se relativně zevlí respektive díky línější projevu se nenastupuje, rovinky nikdo netahá, protože točit 100cad na to se může vysrat a pak se prasí v terénu a sjezdu :)

              • radek01  

                Tvoje teorie se mi hodně líbí.. :-)Na příští rok chci taky přezbrojit na 29 takže vlastně budu na závodech odpočívat.Do teď jsem jezdil stylem od začátku naprostej šrot a buď to vydržím nebo dojde a bude to trápenka…Takže většinou trápenka. .-) Těším se na 29…Jupí

                • McBlacky  

                  jj až budeš v pohodě na velkou sápat Buk republiky tak si na mě vzpomeň :)

                  • radek01  

                    Tvl tak to je ještě lepší než jsem čekal, je pravda když jsem zkoušel Superfly poprvé na 2/10 hodně mě překvapilo jak dlouho se dá jet na velkou.Ten Buk je lákavá představa. :-)

              • JakeF  

                Ti nevím, jestli nakonec nebudeš z 29ky zklamanej, protože mně teda přijde, že se na tom závodí úplně stejně… Do kopce šrot, po rovině na plno a z kopce kudla :D.

                • radek01  

                  Nevěřím Ti.. :-) Prostě věřím Blackymu a nenechám si to nikým vymluvit,alespoň do 1 závodu.

                • Cryzyy  

                  úplně stejně, jenom jsi zapomněl poznamenat, že jezdíš o level až dva vejš :)

                  • JakeF  

                    No a kdo věří tomuhle (a že takový jsou, ty počítám jenom trollíš), tak bude zklamanej dvojnásob…

                • McBlacky  

                  jsme na závodech, takže šrot beru automaticky, ale není šrot jako šrot :)

              • Cryzyy  

                Hlavně chyba mechanika, že ten grip v čas nevyměnil :) Ono by to asi s X9 hazkou ještě i v tom bahně řadilo a neklouzalo (tak moc), s 10s XT házkou co tam byla, to už klouzalo, což byl důsledek toho, že se mi začalo doma kupit nějak moc sjetejch kladek do X9, které prostě stojej za houby, 10s SRAM je o ničem, takže zbylo 10s Rko.

                S tím závoděním to tak je, já se letos většinou těšil, až bude dlouhej kopec, že se aspoň trochu srovnám, teda mi případů, kdy jsem byl mrtvej úplně :o)

                • radek01  

                  Trochu mě děsíš Sram 10 na hov.. na novém kole počítám,že zkusím gripshift X0 a X9.

                  • Cryzyy  

                    Neboj, je spousta lidi co 10s SRAM jezdi a vyhovuje jim, takze urcite funguje, ale radeji si nekde vyzkousej zda Ti sedne :)

                • McBlacky  

                  tohle budu muset taky otestovat pořádně. Posledních pár let jsem si zvyknul na x9páčky,x9smyk,x0­šaltr s tím, že řazení jsem nikdy neřešil jen dával nový kazety a řetězy

                  • Cryzyy  

                    Ja razani taky dlouho nersil, 9s GS jsem dal jako ze ho jenom otestuji, kdyz Shimano zacalo blbnout s inverzi prehazovackou a dualama, coz jsem povazoval za dost velkou blbost. No a GS mi vydrzel az do letoska s tim, ze si myslim, ze prechodem na 10s Rko jsem si nijak nepomohl (ba mozna naopak) a mohl jsem u 9s GS zustat dokud budou dostupne pouzitelne 9s komponenty.

                    10s GS mi nesedi vubec a odchod SRAMU od 1:1… jo pokrok se tomu rika :)

      • joudys  

        +1

    • joudys  

      typický problém s dvojplackou a důvod, proč není vhodná pro každého, i když půlka BF už ji má.

      Abys dosáhl stejného rozsahu jako jsi měl na 26, musel bys mít na 29 při kazetě 11–36 malý převodník 21 zubů a velký 39–40. To je ale velký skok, takže pokud nevymyslíš nějakou kazetu s jiným rozsahem, máš na vybranou pouze 2 možnosti – buď oželíš, že přijdeš o rozsah nebo jeho jednu stranu nebo se na to normálně vyse*eš a dáš si tam nějakou variantu trojplacky a v terénu budeš mít k dispozici co potřebuješ. Vím, dvouplacka je lákává.

      Pokud ti někdo bude tvrdit, že třeba 22/34 nepotřebuješ, tak si vzpomeň co jezdíš ty.

      Každá machrovinka něco stojí.

      • Cryzyy  

        Prave, ze vim jake prevody jezdim a nejsem takovej hrdina abych rikal, ze je nepotrebuji, jak to pak vypada, kdyz se prijede k nejake stojce vim :D

        Jsou lide, kteri si vystaci i s jednim prevodnikem, ale ty tady napocitame na jedne ruce :)

        • McBlacky  

          ta 30% na Salzbergu v podání Gorgova 36/36 29" mě bolí jen na to koukám. Já si tam při Ačku neškrtnul s 22/32 26" :)

          jinak kromě něj to vozil Bouda a tím končíme… a jestli to není fake tak Bouda už přezbrojil na XX1

          • Cryzyy  

            Jo to je extrém, louku jsem s 22/34 dal a pak jsem slezl někde u toho dolu, kde jsem doplňoval vodu a přišlo mi jako blbost to dál lámat, protože tam to už není o tom zda to vyjdeš, nebo vyjedeš, ale o tom kolik tam necháš sil.

            Nicméně takových „stojek“ jako je ta louka je par i na závodech tady u nás, kdy právě dávám 34ku a buď to díky tomu vyjedu, nebo tam nenechám zbytečně moc sil, cele to není o tom, že bych s 30, nebo 32 něco nevyjel i když v některých případech možná ano, ale víc o tom, že na 34 to stojí míň sil, které se pak hodí. Ještě se mi asi nestalo abych dal 34 a někomu odfrčel :D ale po pár takových kopcích, už pár lidí odcouvalo.

            • McBlacky  

              to vidíš i na kratších závodech že lámači těžkých převodů jsou ke konci krotký

        • JakeF  

          Gorgov je v kopcích trochu jinde :D. Jinak ono to fakt není černobílý, v Novosedlech na XCčku byl takovej hnusnej výjezd, mokrej, prudkej a přes kořeny a ani většina eliťáků to nedávala, já s 24/36 jo. Jenže takovejch výjezdů je u nás minimum a oni když to vybíhaj, tak stejně ani nejsou pomalejší…

          • McBlacky  

            tam je to pak o křečích do lýtek. Navíc na dlouhým maratonu fakt nic nevybíháš, pokud to nejsou krátký schody.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse