• jama

    Ahoj, zvažuji stavbu cyklokrosky. Nikoli pro závodění, ale pro běžnou jízdu. Vzhledem k omezenému výběru CX rámů a potřebě velkého dlouhého rámu (191cm) mně napadlo použít rám z krosového kola (tekking), které se dají sehnat rozumně i karbonové. Není to nesmysl, po stránce geometrie a kompatibility komponentů? Pak bych měl dotaz, zda je lepší uvažovat brzdy cantilever, nebo mechanické kotouče? Hydraulika v silničních pákách se asi nenabízí, že?

    • jecnak  

      Kupovat krosovy ram a dat na nej oblouky neni moc vhodne kvuli jine geometrii. Dost pravdepodobne bys nebyl schopny se ohnout dolu do spodniho uchopu. Jestli ti nevadi dural a rafkove brzdy, tak na Bike-discout maji Cuby

      Nejlepsi jsou samozrejme hydraulicke kotouce. Nejlevnejsi reseni je asi sada Shimano RS685 s mechanickym razenim a hydraulickou brzdou.

      • jama  

        Dík za radu (myslel jsem si to) i tipy. Ten Cube 62cm by byl asi dobrej, i když cena je bez vidlice.

        • jecnak  

          Pokud neresis kolo akutne, tak si myslim, ze na podzim bude v ramci cyklokrosove sezony slusny vyber hotovych kol, ktera te vyjdou financne urcite lepe, nez neco skladat. Obecne je asi trend mit:

          • kotouce s cimz souhlasim a urcite ber hydrauliku
          • pevne osy u kterych nevidim moc smysl i kdyz uz ted na Boonovi vpredupevnou mam, tak proste rozdil nevidim a necitim
          • jednoplacku na turistiku a neprofesionalni zavodeni vidim jakokrok zpet
          • ruzne reseni zvysujici pohodli, nektere funguji lepe, jine hure
          • bezduse jsou bez diskuse dulezita vec do terenu, aby se clovek nemuse batcvaknuti
          • prodi  

            Trchu mimo tema, ale myslis, ze i na silnici je lepsi pouzit hydry a nejaky TRP mechaniky budou nic moc? Nejezdil jsem jeste silnicku s kotoucema, tak nemam srovnani

            • jecnak  

              Jezdil jsem Crockett 5 2014, kde byly Avid BB5 a ted mam Boone 5, kde jsou hydraulicka Shimana. Rozdil je v tom, ze brzdy nemusim nijak serizovat, neresim zanaseni bowdenu a hlavne se podstatne lepe davkuje brzdna sila. K mechanikam bych se urcite nerad vracel.

              • prodi  

                tomu rozumím, to je jasná věc. Jsem to špatně napsal… zajímá mne spíš srovnání brzdného účinku, dávkování a lehkosti brždění při držení zezhora za páky, když proti sobě postavíš klasické ráfkové brzdy s kvalitními špalkami a na druhou stranu mechanické kotouče. Ty BB5 jsou celkově nic moc, BB7 jsou podstatně lepší, ale co třeba TRP Spyre? tam se taky současně hejbou oba pístky, není potřeba vynaložit větší sílu ?

                • jecnak  

                  Trp jsou nastejno jak Bb7. Hydraulika shora bez problemu jednim prstem.

      • Singlespeed  

        Já si postavil hybrida s oblouky na krosovém rámu Maxbike už před pár lety a dodnes je to mé nejoblíbenější tréninkové a cestovatelské kolo. Geometrie je naprosto v pořádku, posed stejný jako na karbonové silničce Cube Agree. Kratší 90 mm představec je zřejmě příčinou pocitově velmi příjemné jízdy ze sedla, příjemnější než na Cubíku s aktuálně 120 mm představcem a velmi dobré ovladatelnosti. Delší rozvor přináší stabilitu a solidní pohodlí. Na spodní část oblouků bez problémů dosáhnu, je to pro mě běžný a často používaný úchop.

        • jecnak  

          Byl ten ram delany na odpruzenou vidli?

        • kamaro  

          Taky jezdím podobného hybrida, posed mi kupodivu sedí lépe než na silničce. Rám určitě počítal s odpruženou vidlí, ale i s pevnou to funguje dobře. Nemám pocit že by to mělo strmý hlavový úhel, nebo že bych seděl nějak moc vepředu. Z hlediska občasných bolestí zad používám toto kolo jako regenerační prostředek, na kterých se bolestí zbavím…

          • jama  

            Tak vidím, že to zas úplně beznadějné není. Konkrétně se mi jedná o rám Author Synergy 22", který můžu mít nový za dobrou cenu. http://cz.author.eu/…3-ua42817701 Právě pokles hlavy v důsledku pevné vidlice je asi věštba z křišťálové koule. Vy, kdo jste tuto stavbu prováděli, jak odlisnou geometrii má váš rám?

            • Singlespeed  

              Maxbike na obrázku byl taky určen pro cross vidlici se zdvihem 60 mm. Mám tam tuhle:

              www.kupkolo.cz/…rbon_z92254/

              a je to v pohodě.

              Author má poměrně strmé úhly, takže by možná byla lepší tahle, neboť je vyšší:

              http://www.kupkolo.cz/…e-al_z94643/

              • jecnak  

                Vyresit to trekovou vysokou vidli me nenapadlo. To je dobry napad.

            • Singlespeed  

              U crossových rámů se někdy může vyskytnout problém s velikostí převodníků. Před Maxbikem jsem měl na hybridu crossový rám Superior RX550, kde se v pohodě vlezla dvojplacka 53/39. Na Maxbika se však více než 46 zubů velká nevleze, větší už brousí zadní vidlici.

              • jama  

                To by nevadilo, určitě bych dával kompakty, nebo nějaké menší převodníky.

        • standoslav  

          Z jakého důvodu jsi nepoužil orig. CX rám od stejného výrobce ?

    • Nimrod  

      pokud ti nevadí ocel a nemalá hmotnost, zkus werk, cena to vynahradí

      • blept  

        Sice nemam Werk, ale také jsem procházel výběrem krosky a kdybych byl na začátku stejný cesty, tak si necham udělat Werk, aale pak musíš nějak pořešit ten zbytek.

        • Nimrod  

          je asi jasný, že fakt málo kdo bude stavět úplně celý kolo z nových dílů, většině se toho hromada válí doma, co čeká na využití, například na cx :-) já to tak měl, k tomu některé komponenty, které se nevyplatí prodávat, tak werk byla jasná volba, když je to moje první cx… a silnici znám jen z favorita

      • jama  

        Werk – našel jsem stránky o titanových rámech, nebo jde ještě o něco jiného?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.