• jurajjuraj

    zdravim panove, potreboval bych radu pro amatera, koupil jsem si kolo ktere ma plaste 29×2,25, ty co tam jsou jdou dost tezce po silnici, potrebuju radu 90% po asflatu, zbytek tak nejak „bocni“ cesty, ale zpevnene, s kapkou sutru, zadne nejake divoke sjezdy apod se nekonaji, muze mi nekdo poradit jake plaste koupit, v tomhle rozmeru, at se na te ceste tolik nenadru ? cenove jestli bude 300,– nebo 800,– za kus je mi uplne jedno, driv to kolo zhnije nez je sjedu :D , dekuji

    • pslada  

      Specialized Renegade 29×2.3, jedou dobře a mají i dobrou ochranu proti propichu.

    • milan.v  

      Pro velký úspěch zas a znovu…

    • krabica  

      Schwalbe G-One Speed

      • POC74  

        Kdyz na to koukam, tak bych se bal propichu :-)

        • krabica  

          Proč? Na asfaltu?

        • MlokCZ  

          Tak to se asi blbě díváš. Kostra pláště je stejná jako jiné XC Schwalbe (např RaR a Ray), což tedy dle oka vidět není.

          Co ale je vidět, tak je super hustý vzorek, který proti defektům naopak pomůže. To, že je nízký nevadí, protože problém s defekty je skoro vždy mimo vzorek (řídký vysoký vzorek ničemu nepomůže).

          Takže je to v reálu přesně naopak, odolnost je mírně lepší než třeba u zmíněného RaR.

          • MlokCZ  

            Taky jsou díky tomu hustému vzorku trochu těžší. Třeba stejně rozměrný TB je lehčí, i RK pr. (srovnávám reálné hmotnosti převážených více kusů).

          • MlokCZ  

            Přehledénul jsem, že psal G-one speed. Já srovnával G-one allround.

            Pro G-one speed platí pro co je vidět to samé pro vzorek. Tedy vzorek odolnosti pomůže i u G-one speed.

            G-one speed ale už nemá stejnou kostru jako allround a XC pláště (RaR, Ray, …). G-one speed má o dost tenčí stěnu díky čemu je i přes 2,35" rozměr lehčí než allround (a než ty 2,25" XC Schwalbe). A tedy ten už je méně odolný.

            Na asfalt to samozřejmě stačí.

            • MlokCZ  

              A nově tu máme G-one řadu v super ground provedení i pro bikové rozměru a překvapivě v addix speedgrip. Za mě to je dobře, protože rozdíl jak jede speedgrip vs speed je téměř žádný. Škoda, že není ve speedgrip i TB.

              Už tedy je trochu těžší, ale za mě je to pořád ok, když to bude mít dobrou odolnost běhounu. Udávaných je 685g pro allround 29×2,25, tzn. že v reálu bude většina kousků kolem 700g.

    • mrazik01  

      A je pro tebe teda horské kolo to pravé? Protože většina lidí koupí horáka a pak se diví, že na cyklostezce jim to nefrčí a shání úzké rychlé pláště.

      Jinak na asfalt je dobrej Maxxis Aspen a Continental Race King

      • honzabike  

        No ono asi takhle. Jednak se na horakovi nejak musim do te prirody dostat coz muze byt celkem dost kilometru na kterych se nechci trapit. A jinak, ja treba rad jezdim vejlety 50–70 km kde to de cca 40% asfalt, 40% šotolina, 20% kořeny, kameny atd. Ale jinak na asfaltu žadny trapeni neni RR 2,25 na obou, kolo full. Ale asi si tam dam na dalsi sezonu ty race kingy, na tech 80% hardu to bude OK, a na zbytku taky snad trochu podrzi, v desti nejezdim. Podotykam ze vsechny zminene vylety se mnou provozuje kámoš co má crosse s gumama 700×42mm.

        • MlokCZ  

          Takhle to má spousta jezdců jako ty. Ale přeci jen zakladatel píše 90% asfalt, což už je i z mojeho pohledu (preference pohodlného celopevňáku nebo HT s odpruženou s objemnými plášti na hodně jezdivé trasy s minimem pořádného terénu) už trošku extrém. Ale každému dle jeho preferencí.

          Pokud máš fulla, tak bych RK dal jen dozadu, přední něco jiného (ať už CK, Ray nebo něco srovnatelného) to už téměř vůbec nezpomalí a pro tu část v opravdu terénu to udělá velký rozdíl (aktuálně mám RK/RK na HT a CK/RK na fullu, takže pravidelné přímé srovnání).

          A nějak prokodrcat se dá opravdu hodně i na krosovém kole. Pamatuju, že se k naší partě jednou přidal jeden na krosu i když se jel poměrně teréní přejezd Brd (třeba červená značka přes Kuchyňku, zelená do Jinců a pak dále směrem na Plzeň další terén). Já tedy jel na fullu a ani by mi nenapadlo to jet na HT.

          On to na krosu téměř celé projel i když všechny terény mnohem pomaleji. Tlačil minimálně.

          Akorát to byla taková nejen první vyjížďka, ke které se na krosu přidal, ale také i poslední. Na terén byl upozorněn předem.

          • honzabike  

            A ten Ray nebo CK na předku – není to pak bzučivější než RK?

            Takže na HT RK/RK spokojenost?

            • MlokCZ  

              Ne. Vibrace i bzučení na asfaltu je pro CK/RK a RK/RK v podstatě stejné. I RK (zvlášť současný s mírně upraveným vzorkem) je poměrně řídký vzorek a tedy už trochu hučí i vibruje.

              K RK tu znovu nic psát nebudu, když máš níže odkaz na jiné vlákno, kde jsem toho psal už tunu.

    • MlokCZ  

      Už to tu bylo opravdu mnohokrát, tak ale ještě jednou:

      Pro tolik asfaltu rozhodně něco inspirovaného gravel kategorií v bikovém rozměry.

      Tedy mnohokrát zmiňovaný G-one. Já bych tedy volil určitě allround. Ten je univerzálnější (když sjezdeš mimo asfalt) a na asfaltu pořád vynikající. Případně něco jiné značky stejného typu, ale toho je minimálně (většina značek má pláště gravel kategorie jen v užších gravel rozměrech).

      A když už pak sáhnout po mírně terénějším XC plášti, tak asi jedině opět ty pořád dokola zmiňované TB TLE nebo RK protection. A o TB vs RK se tu opravdu už dlouho nepsalo :-)

      https://www.bike-forum.cz/…9er-hardtail#…

    • VA3  

      Pro tento poměr asfaltu Continental Speed King.

      Poté, co jsem prodal silničku a koupil full, provozuji na HT a velmi se osvědčuje. Zvládl i Brno – Praděd – Brno ;-)

    • POC74  

      Takže čistě teoreticky kdybych chtěl dát ženě 60kg na HT jiné pláště bezduse, tak nej na asfalt a sem tam cyklostezka bude Schwalbe G-One Allround 29×2,25 (57–622) Evo TLE snake – kevlar? Cena 1445.. Taky pěkný 

    • scortis  

      Pokud nechceš provozovat bezduše, tak tam klidně hoď Conti Speedride. Je to sice základní plášť ale je lehký a jede to pěkně. Mám ho na záložních ráfkách na MTB.

      https://www.koloshop.cz/…-42-622.html

      Raceking mám na zadním kole a taky jede dobře, ale na silnice a zpevněné cesty je podle mě zbytečný, navíc to chce jezdit bez duše.

    • Pajk  

      Hutchinson skeleton 29×2,15

    • prodi  

      Nedavno jsem zkusil Maxxis Torch 29×2,1. Vubec to nejede spatne…

    • rasto  

      v příštím vláknu budeš vybírat gravela nebo rovnou silnici ;-) už jsi nahlodán hehe

    • mrazik01  

      Asi trochu mimo téma, ale jak poznám maximální tlak pro ráfek? Chtěl bych dát na normální levný trekový ráfek silniční pláště, ale aby těch cca 6–7 barů vůbec zvládl.

      • rasto  

        nahoď značku a model ráfku, odpovíme Ti. B-F zná odpovědi na všechny otázky :-)

      • scortis  

        Často to na tom ráfku bývá napsané.

        • TommyP3  

          Často spíš na TL a lehčích rafcich bych řekl, tam je patka hodně tenká. Obyč rafek by měl 6 barů asi v pohodě zvládnout.

    • POC74  

      Mohlo by to i s těmito… Pannacer gravelking ss + a nebo specialized Pathfinder pro 2bliss. 80 silnice zbytek 20 světa

    • dydy  

      Schwalbe Hurricane. Mám na zimakovi fullovi do práce. Vzadu, mít je i vepředu bych se už trochu bál.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.