• nisak

    Zdravím chlapi, mám dotaz,

    mám mtb Canyona a nechci si na nájezdy km kupovat zbytečně silničku. Přemýšlím, jestli je možné koupit/nechat navíc zaplést kola na mtb (pevné osy, boost), dát tam nějaké „silniční“ pláště a na začátku sezóny měnit celá kola? Je mi jasné, že nedocílím aerodynamiky a pod. jako u silnice. Taky otázka, jak by to vypadalo.. Díky, V.

    • puka  

      Aero a vzhled jsou tvoje problémky.

      Ano, šlo by to, jakou tloušťku pláště si přeješ? Jaký chceš typ pláště/duše?

      Předpokládám, že máš 29". To bys napasoval i na ně nějaký trekový plášť. Měl jsem asi 700×32c na mé 29" a v pohodě, s trojplackou si rozuměly. Ráfek vnitřní tloušťka asi 19mm.

    • atty  

      Nevíme, co tam máš za gumy teď (pokud nějaké víc do terénu, tak ty po silnici skutečně moc nejedou).

      Pokud se chceš pohybovat rychle i po silnici, tak pláště třeba jako G-One (G-One Speed) a klidně v těch „balónových“ rozměrech 2.0, 2.25 i 2.35 – pro odvalování to není žádný velký rozdíl. Výhoda je, že na takovýhle pláštích se nemusíš bát vjet na nějakou polňačku (i tam podrží) a na silnici pojednou rovněž super.

      Silničku z toho principem neuděláš, ale po stránce rychlosti na asfaltu a betonu toho nemůžeš udělat víc a líp.

      A pokud ještě vrazíš nějaké peníze do slušných (lehkých a tuhých) kol, pojede to opravdu o poznání lépe a lehčeji.Za pláště dáš ± 2k, do kol můžeš vrazit mnohokrát tolik a je to poznat – proto silničáři nelitují vrazit jen do zápletů třeba skoro stejně, jako za celé kolo.

      Otázkou taky je, v jakém jezdíš terénu standardně „v sezóně“ jak píšeš – jestli by Ti prostě gumy jako G-One nebo Racing Ralph nestačily celoročně – ony i v nějakém lehkém a suchém terénu nejsou úplně marné a při tom po asfaltu jedou výborně.

      • MlokCZ  

        Přesně, nahodit G-one speed nebo allround a je vyřešno. Navíc použití pořád objemných plášťů je lepší i z důvodu dostatečně těžkých převodů.

        Na případný co nejrychlejší celoroční aspoň trochu univerzál (s tím, že to je více do rychla a méně to podrží) bych doporučil G-one allround nebo případně TB dozadu a dopředu něco co podrží aspoň mírně lépe typu RaR, už určitě nedávat G-one/TB na přední.

        To už se dá za sucha jezdit všechno (tím myslím opravdu všechno i hodně těžký technický terén), jen není taková jistota (jako na pořádných drapácích) a je nutné jezdit o trochu pomaleji těžší pasáže.

        A paradoxně je to lepší i na odolnost v rámci XC plášťů. Třeba G-one allround má stejnou kostru jako TB, RaR, Ray a RoR a díky nejhustšímu vzorku je z nich nakonec nejodolnější. A ty terénější jsou na tom hůře.

        Samozřejmě když se pak poskočí do ještě terénější kategorie, tak tam jsou zase už pláště odolnější, už není stejná kostra a je více materiálu.

        • Jáchym 1  

          Souhlas,já mám na ,,štěrkoletu"G-On 35-ky.Když byly nový a ,,ostrý" tak v terénu neuvěřitelně držely.S postupem času a ojetím to je drabátko horší ,ale furt dost dobrý.Ve větším objemu na bajku super univerzál.

    • novas752  

      A budou ti stacit prevody na rychlou asfalt jizdu?

    • Pikaču  

      Tohle jsem řešil přesně před rokem. Vydrželo to do léta kdy jsem to vyřešil pořízením silnicky. A HT do lesa od te doby. A od te doby spokojenost. Vse ostatni je paskvil.

      Jinak bych se taky k tem G one přikláněl.

    • BB  

      Taky jsem jednou pořídil druhá kola a dopadlo to tak, že mě vadilo to přehazování a nakonec jsem to „silniční“ obutí vůbec nepoužíval. Zmařená investice. Ale já jsem neskutečně línej jedinec :-)

    • Jezevec70  

      Vypadá to třeba takhle (Maraton Racer 35)

    • Smazaný účet  

      Naprosto nedoporučuji přehazovat celá kola. Mám čtvery 29 kola (Mavic, Novatec, 2×DT Swiss) a při každé záměně musím seřídit některý brzdový třmen. Navíc – ideál je přehodit i kotouče. Taky bych se nenechal navézt do koupě pláště jako G one apod. Na Ralphovi nebudeš o moc pomalejší a bude použitelnější…

      • atty  

        Tak když to někdo vyřeší striktně tak, že jedny záplety má jako „letňáky“, hodí je tam třeba koncem března a druhý kola nasadí jako „zimáky“ zase třeba v říjnu, tak to problém jednou za půl roku přehodit a přenastavit asi není. Ale řešit to častějš by mne taky nebavilo – to buď oželím tu rychlost a dám nějaké alespoň trochu držáky, nebo naopak budu jezdit jen rychlé gumy s tím, že v terénu na to musím myslet. Ale nějaká taková kombinace, jako psal Mlok (dopředu něco malinkato razantnějšího, dozadu nějakej fofr plášť) – to se dá u hobby XC jezdce jezdit celej rok a po rovině to jede, v rozumném terénu se taky dá, když na to člověk myslí.

        Dokonalej univerzál neexistuje a existovat nikdy nebude, protože prostě guma, co má bejt maximálně rychlá na silnici, musí bejt z principu celkem odlišná (směs, konstrukce, dezén…) od té, co má maximálně držet v terénu, bahně a bordelu. Vždycky to bude nějakej kompromis.

      • puka  

        Navíc pokud plánuje nahazovat šlupičky jen začátkem sezóny, přehazování plášťů nebude tolik vadit. (Jestli správně rozumím frázi „ze začátku sezóny nasadit“)

    • peeetrr  

      Taky jsem to tak udělal komplet přední zadní kolo a jenom to přehazuju na jedněch mám vzorek do terénu MAXXIS a na druhých takový na asfalt. To jsou staré Continental MOUTAIN KING.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.