• tomfree

    Jelikož výrobci pneu mají patrně každý svoji představu o šířce pneu a ne vždy má člověk možnost vidět potřebné pneu v reálu,tak sem dávám srovnání Schwalbe fat albert snake skin 2,35 a Contimental mountain king protection 2,4.

    • tomfree  

      Ještě boční pohled.

    • MlokCZ  

      Byla by docela zajímavá jedna přehledová tabulka, kde by bylo uvedeno u každého pláště jeho skutečně naměřená šířka (bez vzorku) a na jak širokém ráfku to bylo (vnitřní šířka ráfku). Ten ráfek totiž dělá také hodně.

      Když si s tím začal, tak můžeš prosím přihodit i ty čísla, přeci jen fotka trošku klame.

      Já přihodím už ty hodnoty, které jsem tu dříve psal.

      • větší množství různých Schwalbe 2,25 plášťů (NN, RR, SS, Albert vše ve více kusech) na ráfcích 19mm: 52–53mm
      • Albert 2,25 na 23mm ráfku: 55–56mm
      • Fat Albert 2,35 na 19mm ráfku: 55–56mm
      • robby1  

        No tak Fat Albert 2,35 je to nejlepší, co jsem jezdil, vzadu teď jezdím Continental Gravity 2,3 a je naprosto supr taky, jen je uzoučký, což je blbý, kdybych to byl věděl, tak si koupím Continental Diesel 2,5 to by bylo ono, má ten samý vzorek, jen je širší. Na vánoce jsem dostal Maxxis High Roller 2,35, tak se těším, to bude taky luxus, velikostně je asi mezi tím Gravity a Fat Albertem.

      • tomfree  

        Přesně něco takového jsem mněl na mysli,takže Contimental mountain king 2,4 na ráfku 21mm má 53mm Schwalbe fat albert 2,35 na ráfku 24mm má 56mm Jak píše robby1 člověk by kolikrát vybral něco jiného,kdyby věděl jak to vreálu vypadá.

        • MlokCZ  

          Tak to ten mountain king 2,4 je už teda brutálně úzký. A to jsem si vždy říkal, že Schwalbe jsou podvyživený oproti udávané šířce a oni jsou na tom v tomhle srovnání ještě hodně dobře.

          • tomfree  

            Já jsem spokojený,chtěl jsem k těm fat albertům něco rychlejšího,původně to mněl být nobby nic 2,4 evo snake skin,ale nešel nějak sehnat a tyhle byly i o dost levnější.

      • Běžec  

        Přehledová tabulka: mtbtires.com/spec­s/index.html ale zdaleka tam nejsou všechny pláště

      • Lister  

        Podporuji tvá měření

        Schwalbe 2,25 a to jak RR tak NN několik kusů na úzkém ráfku (XM 717, DT 4,2D) šíře 53mm.

        Schwalbe RR 2,1 na ráfku od Crossridu má 48mm.

        Dívám se že ten fat Albert by mohl být to co bych mohl na zimu potřebovat, jsem si říkal, že by tak těch 56mm mohl udělat.

        • Lister  

          PS: nevím jak jsou široký ty ráfky, ale tipuju, že ty úzký mají 19mm, u CR nevím.

          Kdyby někdo poměřil NN 2,4 tak bych mu byl vděčný – čekám tak těch 56mm na úzkým ráfku minimálně )

          • tomfree  

            Ty nobby nicky mněl kamarád na c-maxech ve 2,4 a byly viditelne užší než ten fat albert.

            • Lister  

              Nestraš :-)

              ale tys je měl na kole taky, tak bys mohl srovnat ???

            • MlokCZ  

              Bohužel některé c-maxi (a nevím jaké měl) mají ráfek jen 17mm.

              • Lister  

                Hodím to sem – je možné aby měl Mavic XM 317D vnitřní šířku 17mm – aspoň je tam něco podobného napsané.

                Ten můj DT má 19mm to už jsem zjistil.

                • Lister  

                  Tak podle stránek výrobce asi ty Mavic fakt mají těch 17mm…tak musím se přiznat, že tepreve teď začínám chápat jejich značení :) ......XM 719 mají šíři 19mm a 321 překvapivě 21mm, holt člověk se pořád učí :-)

              • scret  

                CMaxy tusim SLka a SLRka, STcka maj tusim 19…

          • MlokCZ  

            Teď jsem viděl na kole v reálu NN 2,4 a na stejném ráfku vzadu k tomu RR 2,25. Neměřil jsem ale NN byl viditelně širší, ale moc nedokážu odhadnout o kolik. Takže těch 56mm na 19mm ráfku by měl dát určitě.

        • Lister  

          Hutchinson Bulldog 2,1 MRC High kevlar na ráfku XM 317 – šíře 50–51mm

        • MlokCZ  

          Mě jen dostává, že mám na Crossmaxech ST Fat Alberta stejnou šířku jako kamarád na Canyonu s Albertem. Mě tedy ty o malinko užší 2,25 Schwalbe stačí, ale kdybych chtěl těch 56mm širší, tak i na gramy vyjde stejně u DT kol 4.2d ráfek + Fat Albert a 5.1d + Albert. Šířka bude stejná a navíc u varianty 5.1d ráfek ten plášť bude sedět na ráfku nesrovnatelně lépe. Škoda, že Crossmaxi ST a DT 4.2d nemají vnitžní šířku ráfku ještě o chlup větší, takových 21mm bych klidně snesl.

          • tomfree  

            Já nevím s tím vlivem šíře ráfku se mi to moc nezdá,mám toho fat alberta na dvou různých ráfcích jeden dt swiss 5,1d s 20mm a author trance s 24mm a na obou je šířka pláště 56mm,schválně jsem to byl měřit,spíše bych řekl,že problém vidím v kombinaci úzký ráfek-široký plášť,protože se v zatáčce roluje a pokud se potřebuješ odrazit ke skoku tak se bortí.

            • MlokCZ  

              S tou šířkou ráfků je to vyzkoušeno už mnohokrát a dělá to hodně. 5.1d má 21mm. A je možné, že od těch 21mm výše to už nemá takový vliv na šířku pláště. Ale užší ráfky 19 a 17 vliv mají dost velky (oproti 21mm).

              A ještě je otázka, zda ten ráfek Author trance má skutečný 24mm, ale třeba ano.

              S rolováním souhlas a to nejen v zatáčce ale i třeba při najetí na kraj šutru.

            • BB  

              souhlas s tebou, šířka ráfku znamená jiné zakřivení pláště v místech u patky, nějak si nedovedu představit, že by se nafoukl do užšího a tím vyššího pro profilu. Když si to namaluji, tak ten rozdíl v šířce ráfku tvoří něco jako trojůhelník, jehož jedna strana je tak malá (např. 19 versus 21 mm to děla 1 mmú, že přepona je prakticky stejně dlouhá, jako delší strana. Souhlas, tlustý plášť na úzkém ráfku je problém, žmoulá se v zatáčce.

      • MlokCZ  

        Doplnění ke Schwalbe plášťům ve 2,25.

        UST verze jsou širší a jak NN, tak RR mají na 19mm ráfku hezkých celých 56mm, takže jsou na tom skoro lépe než Fat Alberty.

      • MlokCZ  

        Aktuální doplnění:

        • jeden kus dušový NN double defense 09 2,25 53mm
        • jeden kus dušošvý RR double defense 09 2,25 56mm (tenhle kus mi překvapil, uvidíme, jestli to bude anomálie nebo double defense RR jsou opravdu o něco širší)
        • UST RR 2,25 08 větší množstí kusů 56mm
        • UST NN 2,25 08 a 09 větší množství kusů 56mm (jen jediný kus byl vyjímečně užší a to 54,5mm)

        Všechno na 19mm ráfkách.

    • pitos  

      Maxxis Minion 2,35 na ráfku 23mm – 52mm a Minion 2,35 na ráfku 24mm má 53–54mm

    • Luma  

      Kenda Karma drát 2,0:rafek 24mm-šířka 52mm ,Continental MountainKing supersonic 2,2:ráfek 24mm-šířka 50mm

      • pitos  

        těch 24mm máš vnitřní šířku ráfku?

        • Luma  

          Né je to šířka venkovní,jinak rafky Ritchey a Crossride.

          • pitos  

            to jsem si myslel:)..udává se šířka vnitřní,venkovní je celkem k ničemu,já mám třeba venkovní šířku 34mm,těch 24mm co jsem uvedl je vnitřek jen mě to nenapadlo připsat,už to napsal Mlok

            • Luma  

              Vnitřní ti teď neřeknu,nechce se mi sundávat pláště:-),Karma je na Crossride a MountaiKing na Ritchey Girder Pro

      • Luma  

        Vnitřní šířka ráfku Ritchey je 18mm a crossride 19mm

    • elbi  

      Michelin XC dry 2,0 53 mm na Crossridech(19 mm), u NN a RR jsem naměřil „jen“ 51mm. Když koukám na ostatní, vychází Vám víc ..

      • elbi  

        u NN a RR 2,25 … jsem zapoměl dodat

      • MlokCZ  

        Možná nějaká ze sérií byla trošku jiná. Měl jsem jeden kus také 51mm a jednou dokonce jen 50mm. Ale to bylo ojedinělé, téměř všechny kusy se z většího množství drží na 52–53mm.

    • Pebe  

      Maxxis Ingnitor K 29×2.1 na ráfku Sun EQ23(vnitřní šířka 16mm) má 53mm

    • Luma  

      Panaracer Speedblaster 1,95:vnitřní šířka ráfku 17mm-šířka pneu 46mm

    • kubajs mtb  

      continental mountainking 2,2 na crossride 51 mm

    • tim  

      Conti Gravity Pro 26×2.3 na Mavic M234 (vnitřní š.17)=49, Maxxis ADvantage 26×2.1 kevlar na TR OCR Pro (vnitřní š.17)= 49.

    • nobody  

      Kenda Nevegal 26×2,1 55mm na 19mm ráfku

    • lutte\'  

      Ahoj všem.

      Potřeboval bych poradit co koupit za plášť na pohodové ježdění lesem, polňačkama ale i často po silnici(kámoš má crossový kolo :-/ jinak bych po silnici nejezdil).Mám na kole Maxxis Flyweight 2.1, pláště se mi líbily ale zadní už je hodně sjetý.Tak přemýšlím co vzít místo toho zadního , event. hodit ten nesjetý dozadu a dát něco do předu.

      Prosím o rady a náměty.Děkuji.

      PS:rád bych se držel přiměřené ceny(cca do 700Kč)

      • Jirik123  

        kenda karma 2.0 drat. vcelku balon, nizkej vzorek dobre jede po tvrdym, ale nezklame ani v terenu, moc se nesjizdi. cena pod 400Kc.

    • šlapatko  

      Maxxis flyweight 2,1 ráfek 19mm,myslím(mavic 717)šířka 50mm.Chci koupit RR 2,25.Co mě mrzí je ,že s šíří na tom lépe nebudu.Představoval bych si něco kolem 54–56mm.Jde mi o rychlost,jezdím převážně terén,sem tam maraton.S uzounů kolem 1,9 jsem vyrostl,vážím 90kg.Tak vás prosím o radu,co by se dalo sehnat.Žádný velký vzorek.

      • MlokCZ  

        Mavic 717 má 17mm. A RR 2,25 na tom ráfku širší bude, ale jen cca o 2mm (54–56mm mít nebude). Reálně širší rychlé pláště než RR 2,25 ale asi stejně moc nebudou (já o žádných nevim). Co je znatelně širší než RR 2,25, tak to už jsou pomalejší pláště s pořádným vzorkem.

        • šlapatko  

          Ještě bych bral jednu radu.A co vzít RR 2,4? Nebudou se žvejkat na tenkém ráfku?Váhu 590g bych akceptoval.další otázkou je,jestli se vleze do rámu?

          • MlokCZ  

            Na 17mm ráfek bych širší Schwalbe než 2,25 určitě nedával. Samozřejmě jezdit na tom půjde, ale nebude to ono.

            • MlokCZ  

              A navíc je tu otázka, zda je vůbec sehnatelný RR v 2,4 šířce.

              • šlapatko  

                Myslím že by se dal sehnat,viděl jsem ho na nějakém shopu u nás,jen nevím jestli skldem.Mám strach aby neplaval v zatáčkách.Jezdil bych ho při 40 psi.Časem možná přepletu kola,hodím tam širší ráfky a bude po problému.Zatím si vystačím s 2.25.Ani nevím jaké širší ráfky na V brzdy sehnat.Chci aby byly okolo 400g.

                • MlokCZ  

                  Tak to je asi opravdu těžko sehnatelná kombinace, aby byl na v-čka, měl aspoň 19mm a měl 400g. Pokud by mohl být trošku těžší, tak Mavic 719 (ten má myslim nějakých 460g).

                  A nebo v-čkové Crossmaxi ST, ale to jsi asi slyšet nechtěl :-)

                • prodi  

                  otázka je, co bys dělal s tak širokým pláštěm a V-brzdami při sundávání kola, třeba při přepravě v autě. To bys vždy vypustil kolo, nebo odmontoval brzdu? :)

                  • Gorgov  

                    jj, trefná poznámka, mě tohle trapilo i s 2,0"

                    • šlapatko  

                      Na Včkách vozím flywaighty,přes brzdy je nedostanu.Jak píšeš,musím upustit při sundávání.Nevadí mi to velkou pumpou dám pár foukanců a jedu.

                    • pelhrimov  

                      Pánové, nedostanete 2" přes V-čka ani při rozepnutém bowdenu? Véčka přeci jdou během 3s rozepnout, nevěřím, že by tak běžný plášť šel španě vyndat.

                      • Wojtek  

                        ja s tim mám třeba priblém u zadního kola a pláště 2.1(nanoraptor), to ho musím vždy vypustit, jinak bych si vyrval gumičky

                      • kubad  

                        Vzadu záleží na konstrukci rámu a tvaru brzd nemusí to vždy jít jednoduše

    • šlapatko  

      Dnes jsem měřil pláště RR 2008 2,25 na ráfku 19mm a vyšlo rovných 54mm.Zde bylo několikrát uvedeno 51–52 mm.Je možné že na 2008 nebyl přepracován jen vzorek?Nebo je kus od kusu jiný?

      • MlokCZ  

        Spíš je to jen konkrétním kusem, občas uletí i o víc. Nahoře píšu, že skoro všechny Schw. 2,25 jsem měl v intervalu 52–53mm (na 19mm ráfku), ale taky jsem měl jeden kus RR jen 50mm (což už byla krize, když 49–50mm má většinou 2,1čka), jeden kus SS 54mm. Takže možné je všechno.

    • Bobesss  

      Hutchinson Python 2.0 –51mm a Barracuda 2,1 – 52,5 (včetně vzorku 56) Kolik měří v reálu Python 2.3 ?

    • claid  

      stejně tomu moc nerozumín…mám nové Sch NN 2,25 EVO a skutečná šířka 51 mm. Jestli je takový rozptyl rozměrů u jedné firmy stejného tytu pláště a stejného rozměru, tak co to znamená? Buď si je např. Sch nechá dělat u různých výrobců? nebo to fakt vyloženě flinkaj, protože si představuju, že na určitý typ a rozměr pláště mají nějaké „kopyto“ a podle toho by to měli dělat..ale spíš to vypadá, že na jednom kopytu pleskají různé typy pláštů?? Docela by mě zajímalo jaká je rozteč jednotlivých „figur“ stejného typu pláště různého rozměru, jestli se rozteč figur mění s rozměrem pláště, nebo jestli zůstává stejná..?

    • kajulka2  

      WTB Nanoraptor 2.1 ráfek 17mm šířka 49mm

    • Luma  

      WTB Wolverine 2,2 rafek 17mm šířka 53mm

      • Běžec  

        Off-topic – a jak jezdí? Hlavně grip v terénu, ve srovnání např s NobbyNicem? Rychlost mě zajímá míň, rychlejší než Nanoraptor stejně nebude (i když ho WTB vede jako „XC race“)…nebo jo? :-)

        • Luma  

          S NN nemůžu srovnat ty jsem ještě nejezdil,jinak jsou hodně rychlé,grip na pevném podkladu super,pohodlné­.Trochu nejistoty ve sjezdu na šotolině tam byly Contíky MountainKing jistější,jinak bahno a mokro nevím,dneska jsem je obul poprvé a najel cca 20km,takže možná se hodnocení změní.Jinak trasu co jezdím jsem dal o 9min rychleji než z Continental MountainKing 2,2

          • ememem  

            to myslis o 9 min. tu 20km trasu? si si isty ze to bude len v gumach?

            • Luma  

              No abych řekl pravdu taky jsem nechápal,jak výjíždím tak si nuluji comp a tych 9min bylo na úseku 10km měřím jenom dokopce.Jinak jsem jel trochu unavený po středeční akci co jsme měli v práci,takže zbytkový alkohol atd.:-)

              • Luma  

                Až přestane pršet tak to změřím znovu ale na hodinkách a upřesním.

                • Luma  

                  Tak jsem si to včera projel znovu a měřil na hodinkách a čas skoro stejný jak na Cont.Mountain­King,takže se omlouvám za mylnou informaci spůsobenou asi compjůtrem.Jinak WTB Wolverine-rychlé,na pevném drží dobře,pohodlné jsou to pěkné balony,výdrž bude asi super ,tvrdá směs.Mínusy-kloužou na vlhkých a mokrých kamenech a kořenech,v tom byly contíky MK o hodně lepší.

                  • nobody  

                    nad Con. MountainKingem uvažuju na předek, jak moc je široký ten 2,2 MK vůči Karmě, chci to dát k zadní Karmě 2,0 v drátu a vím, žes vozil/vozíš Karmu a nechci mít v předu balón a vzadu užovku :). dík

                    • Luma  

                      Rozměrově to výjde nastejno 50mm bez vzorku-Karma drát a Continentál MountainKing,možná se to bude lišit ±1mm.Jinak contíky myslím verzi Supersonic

                  • civetta  

                    Tak se mi to vcera nezdalo… Presne – na vlhkym piskovci je to katastrofa, zlaty ExiWolfy. To ma clovek z toho ze furt experimentuje :-( ted nevim co s nima – mozna na nejakej hodne suchej Malevil.

    • ropman  

      já bych, co se týče komfortu, teda objemu pláště, porovnával jejich rozbalenou šířku, myslím to vypovídá víc než jen šířka / výška a je to přesněji změřitelný a porovnatelný. Pro sebe jsem si poznačil tyto údaje:

      Typ,                                 rozbalená šířka,          ­šířka přes vzorek/bez vzorku, výška

      Ritchey Z-max 1,95                         12 cm,        Ritchey Z-max Comp 2,1                 12,5cm,     48/45mm, výška 41mm Author Hard Rock (Smoke) 26×2,1    12 cm Author UltraSpeed (Dart) 26×1,95,    11 cm,       obvod 2025 Tioga Extreme XC 2.1                      ­13,5cm !!!,   59,5/52mm, výška 47mm(jetá) Kenda K-837 2,1, obvod 2055          ­12cm,       54/46mm,   výška 43mm Schwalbe Nobby Nic, 2,25",               1­4,5cm !!!

      Ta Tioga Extreme XC 2.1 má sice kolem 750–780g v základní verzi, ale na to jakej to je balon a jak super drží a že se dá pořídit už za 200,– je super plášť.

      Teď jsem si všim že Schwalbe Nobby Nic, 2,25" kevlar Triple cosi co mám na předku je na boku řízlej durch :-( Má boky jak z papíru. Jinak se mi nezdá směr otáčení kterej je naznačenej na těchto pláštích a zkusím ho na předku opačně (šípovitě po směru), ale to je spíš na samostatnej thread, ať to tu neku.vím …

      • MlokCZ  

        Směr NN (a nejen NN, nové RR jsou v tomto ohledu to samé) se tu už několikrát řešil a je to jednoznačně mnohem lepší, tak jak to výrobce navrhnul, tedy na předním kole krajní vzorek po směru jízdy směrem ven. Tedy zkoušet ho opačně nemá opravdu smysl.

        A pro srovnání jedna rozbalená šířka, co jsem měl hned po ruce: NN i RR UST 2,25 – 14,9cm

        • ropman  

          zkusím pohledat, mě prostě jen přijde, že když to dám šípovitě po směru, přední kolo naklopím na vnější hranu a případně (většinou) brzdím, tak se ty špunty dole opřou proti působící síle (ven ze zatáčky) tou širokou plochou, kdežto při doporučeným směru přesně opačně úzkou stranou … ale asi na tom nějací inženýři trávili dlouhý večery, takže to maj správně.

          Mrknu kde se to řešilo.

          • pepek  

            Máš uplnou pravdu, taky to tak chápu. Stačí to naklonit, lehnout si ke kolu a je to vidět hned. A taky fšechny traktory to tak mají, tak to musí být správně :-)

            • ropman  

              tož traktory to maj kvůli záběru, aby se jim čistil vzorek :-) Já jsem ten náhon na předek ještě nedotáhl k takové dokonalosti ;-) Tady fotka vzorku Schwalbe  NN … Jak je ten boční špunt z jedné strany kompaktní, tak to bych hádal může být myšleno pro směr největšího zatížení, z druhé strany by se moh snadněji rozdrbat …

            • pelhrimov  

              30 let stará příhoda k tomu směru vzorku a k traktorům. Jako dítě si pamatuji, že družstevní rolníci na veletrhu v Brně okukovali nový traktor Zetor a smáli se, že má opačně nasazené přední pláště a ten pán z n.p. Zetor jim odpověděl, že je to kvůli vibracím.

    • pitos  

      Zajímavé rozměry má ten Maxxis.

      o rozměrech miniona dh 2.35 jsem psal výše,jen ještě přidám že na ráfku 19mm(vnitřní průměr)má pouze 50mm.

      Minion dh 2.5 na ráfku 23mm(vnitřní průměr) má 55mm.

      Novinka Advantage 2.4 na 23mm ráfku má 56mm a také je o 4mm vyšší než minion 2.5.

      Vypadá to že minion 2.5 odpovídá zhruba jiným pláštům v šířce 2.3

      • MlokCZ  

        Tak to u Maxxisu měří opravdu zajímavě, to musí měřit na nějakém super širokém ráfku.

        2,5" na 23mm ráfku jen 55mm, to už je fakt krize. To mám o cca 1mm širší 2,25tky Schwalbe (je ale fakt, že UST, které jsou širší) na 19mm ráfku.

      • Oakey  

        Přidávám rozměr Maxxis Advantage 2.25

        rozměr ráfku je 28-vnějšek a 20,6 vnitřek (Syncros DS 28)

        plášť má 54-bez vzorku a 55-přes vzorek (měřeno při 40 PSI)

    • MlokCZ  

      Schwalbe Marathon Supreme 26×2" má na 19mm ráfku 47,5mm (takže jen nepatrně podvyživený, měl by mít 50mm).

      • DaSnail  

        Ráfik 23mm.   Author Mobster 2.25  50,5mm.  Conti Mountain King 2.2  51,2mm.   WTB Nano 2.1  53,2mm.     WTB ruleezz..   Škoda že som nezohnal Exiwolf 2.3. Ale zas tie ContiMonty boli za hubičku…

        • DaSnail  

          Ráfik 23mm. WTB Motoraptor 2.4 Predný 55,5/60mm  Zadný 57/61mm. Neviem či preto že je vzadu vyšší tlak alebo len rozmerová odchýlka.

          • Oakey  

            U mě motoraptory 2.4 drát na ráfku Syncros DS 28 – vnější šířka 28mm, vnitřní teď nevim.

            se vzorkem 60mm

            bez vzorku 55.5 mm

            foukáno na 35 PSI

    • Archer  

      Schwalbe Super-Moto 2.35 – 56mm na Mavic 717 (17mm).

      • MlokCZ  

        A jakej ten plášť je. Super moto byl muj druhý kandidát kdybych nesehnal ty Marthony Supreme, ale zdal se mi už zbytečně široký (na pohodlí stačí těch 2", stejně rozhoduje tlak) a tedy už zbytečně narůstající odpor vzduchu.

        • Archer  

          Te plaste maji u mne dvojity ucel – na hardtaila pro komfort, a na celopero pro asfalt.

          Vis, na Turnere se 140mm zdvihu nejaky plast mensi nez 2.25 uz vypada blbe ;)

        • MlokCZ  

          Po 5 letech jsem názor trochu změnil. Těch 2" v případě Supreme nestačí. Trochu dělá ta šířka (reálně mají jen 47–48mm), k tomu jsou ale ještě poměrně tuhé na běhounu (poměrně dost materiálu + ochrana proti defektům).

          Super moto nejen mnohem objemnější, ale také nejsou tak tuhé (také ale budou méně odolné proti defektům), budou daleko pohodlnější.

      • MlokCZ  

        Současná novější verze Super moto (lehce předělaný „vzorek“) ve 29":

        • 57mm po nahození při 40psi, odhaduju, že se natáhnout na 58–59mm (a toi po mírném snížení tlaku, na kterém to budu jezdit)
        • na ráfku 19mm s latexovou duší
    • baboon  

      Přesně tenhle thread jsem hledal.::) Proč propánajána u plášťů nesedí číslování?! koupil jsem si Kendu Nevegal 2,35 a má „jen“ 2,15. Tohle je teda kevlar,o těch jsem tady dočetl,že asi bývají užší oproti drátu..Nicméně teď jsem si koupil Schwalbe RR na němž je psáno 2,25 a je v drátu,říkal jsem si paráda,plášť akorát pro mě..Ale co se nestalo,změřil jsem ho a má chlup přes 2..A teď ty co sedí..:),oboje v drátu . Kenda Blue groove 2,0 má opravdu 2,0. Tioga extreme XC 2,1 má opravdu 2,1..Přijde mi to docela divný udávat někde rozměr kterej se reálu ani neblíží..Má to nějakej důvod??

    • Normik  

      Maxxis Ranchero 2.2 na ráfku TD17 šířka 50mm

      Continental Mountain King 2.2 na ráfku ZAC21 šířka 52mm

      Maxxis Minotaur 1.9 na ráfku 16,5 šířka 44mm

    • DaSnail  

      Rubena Harpie CE 2.25  51,5/54,5mm

      ráfik 23mm

    • DaSnail  

      Continental Mountain King 2.4 54,5/59,5mm – ráfik 23mm

      WTB NanoRaptor 2.1 29er 49mm – ráfik 19mm

      • DaSnail  

        WTB NanoRaptor 2.1 29er 53,5mm ráfik 22mm

        • DaSnail  

          aktualizácia- ten nanoraptor sa trochu roztiahol a má 54,5mm

          WTB NANO 2.1 29" (nový dizajn s velkými bielymi písmenami, kúpené na kpkl) 54–54,5mm na ráfku 19mm , nový. čakal som menej, príjemne prekvapil.

    • Wojtek  

      ty poznáš 0.05palce? vím že asi jo,ale uvědom si kolik to je

      • DaSnail  

        kdybych vědel, že to tady začneš zasírat, tak bych tohle vlákno nahoru asi ani netahal

        prosimtebe, už sem nepiš. najdi si nějakej offtopic.

        děkuji

        • Wojtek  

          já jen,že on řeší nepatrný rozdíl o 0.05palce a ja sem měl pláště(z-max)měl sem je v 1.9 a v 2.1 a nebyl v nich absolutní rozdíl,takže to mě teprve sralo

          • DaSnail  

            achjo… 8o/

          • jimiAJ7  

            ty si normalni magor…nemel uz by jsi spat treba…proboha uz se opravdu vzpamatuj

            • Wojtek  

              požij místo vulgarismů normální slova,děkuju

              • t29  

                U tebe jsou slušné slova zbytečné.

                Sem píšou lidi, kteří rozdíly v šířce pneu poznají a chtějí si vyměnit info, a fakt nemají potřebu poslouchat tvoje řeči, že ty sám nic nepoznáš, nebo si myslíš, že rozdíl nula nula něco je zanedbatelný. Už ti tady hodně lidí říkalo, že máš dvakrát přemýšlet, než napíšeš nějakou pičovinu, nepoučil ses.

    • vifon  

      Chybal tu Schwalbe NN 2,4 EVO Snake Skin: 57/58 mm, rafik 21 mm Mavic XM321. Neskor hodim Fat Alberta 2,4 Snake Skin.

      • MlokCZ  

        Tady by se hodil ještě NN 2,4 v UST kdyby někdo náhodou měl, jestli si drží také tu větší šířku jako ty užší velikosti.

        Aspoň, že ta 2,4ka NN dušová je už o 1–2mm širší než UST 2,25 NN. I když máš to navíc na 21mm ráfku, takže to nakonec může být téměř nastejno (56mm pro UST 2,25NN je pro 19mm ráfek).

        • vifon  

          Ale stale je uzsi ako Fat Abert Snake Skin 2,35. Som zvedavy na Fat Alberta 2,4. Apropo plaste fukane na 2,1 bar.

          • MlokCZ  

            Moje údaje jsou pro ± stejné tlaky.

            • vifon  

              Opravujem ten NN 2,4: spravne je 58/59 mm pri 2,1 bar. Sekol som sa o 1mm. Povodnych 57/58 mm bolo pre nizsi tlak ~ 1.8 bar.

    • Luma  

      Prosím Vás potřeboval bych realnou šířku Continentalu Race King 2,0-díky moc.

      • N-Dorfin  

        ahoj, rád bych znal údaje Conti Race King 2.0 Supersonic (kevlar) .. šířku těla, vzorku a výšku .. díky moc …

        • roud  

          šířka 48

          • N-Dorfin  

            a v rozmeru 2.2 to ma 58 mm? To mi prijde nejaky divny :D …

            • roud  

              v rozměru 2,2 má 58 za to ručím osobně sem to měřil co se 2,0 týče 48 sem se dočetl zde u fotky kde psal majitel že to naměřil…

              • N-Dorfin  

                to mi přijde divné .. já tady vyčetl race king 2.0 drát (takže ne kevlar a ne supersonic) – 50,2 mm …

                • roud  

                  co je na tom divného supersonick musí být lehčí někde tu váhu musej ubrat další věc je taky to bude o nafoukání…

            • op  

              ja nameril RK 2.2 Supersonic na rafku RM5 55mm pres boky, ale byl novej pak uz jsem to nemeril.

    • alex33  

      všechny pláště na 19mm ráfku dt4,2 Schwalbe Nobby Nic 26×2,4 Kevlar SnakeSkin   57,5mm conti MK 2,4  54,5 conti vertical 2,3 potecion 53mm

    • Wojtek  

      hojte,potřeboval bych zjistit,jakou má šířku WTB Nano raptor,a Schwalbe Nobby nic

      oboje v 2.1

       
      • Lister  

        tak proč si to tady nepřečteš ??

        • Wojtek  

          Schwalbe 2.1 sem tu nenašel

          • Lister  

            jak myslíš :-(

            • MlokCZ  

              To víš, napsal si to tu jenom jednou, musíš aspoň 5×, pak to možná najde :-)

              • Lister  

                mě třeba potěšila tady udávaná šíře MounatainKingů v šíři 2,2 (srovnatelná s RR), jsem zvědavý, jestli to bude platit i pro drátovou verzi. No ale jelikož to bude na ráfku s vnitřní šíří 21mm, tak by to mohl být slušný balon.

                • MlokCZ  

                  V tomhle zlaté poctivě široké UST verze u Schwalbe. I když i tady se najdou vyjímky. Mám momentálně nasazených 6 kusů (4 RR a 2 NN). 5 kusů má těch 56mm, co má mít, pouze jediný kus NN má jen 53mm, asi nějakej zmetek :-)

                • Luma  

                  Mám všechny druhy MountainKingu šíře 2,2(drát,kevlar i supersonic)a všechy jsou na ráfku 17mm široké stejně teda 50mm bez vzorku.

                  • Lister  

                    díky, to je dobré vědět. Vše co je reálně přes 50mm na úzkém ráfku už považuju za použitelné, takže myslím že tahle volba bude dobrá. Původně jsem chtěl dát dozazu RK, ale když si vezmu že MK 2,2 má v porovníní s 2,4 asi poloviční vzorek, tak by ten plášť mohl slušně valit (2,4 už je trochu línější).

                    • Darius  

                      pritelce jsem nasadil kombinaci 2.2" MK vpredu a 2.2" RK vzadu, oboje verze supersonic a zatim si to pochvaluje…

                      • Luma  

                        Nevypadá to blbě,mít vzadu širší plášť.RK 2,2 vzadu a MK 2,4 vpředu jsou srovnatelné šířky.To bych raději dal RK 2,2 i dopředu.

                        • Darius  

                          Vypada to presne takhle (kvalita bidna ale neco videt je, foceno vecer). RK 2.2 je tam kvuli objemu a z toho vyplyvajiciho pohodli, predni 2.2" MK vlastnostmi bohate staci, navic je o neco lehci nez 2.4"

                          • Luma  

                            Pěkné kolo,a nevypadá to tak špatně-myslím kombinaci plášťů:-)

                        • kubad  

                          resim ted to same mam MK 2.4 a neda se na tom fak jezdit do zadu davam něco jezdivejsiho,  kdyby jednoho prakticky nového někdo chtěl :-) tak email

                          • scret  

                            heh, tak ses napalil:) ja taky, MK 2,4 Supersonic a proste to nejede, po „acku“ je to jako bych nekoho tahnul:)

                            • kubad  

                              já je nafasoval s kolem, dnes projeto a vzadu to fakt nejde :-(

                              • Lister  

                                No až tak děsný to není, vzhledem k té šířce jsou slušný – určitě rychlejší než Noby Nic. Zatím to tak na kole mám, ale asi tam brzo hodím RK 2,4, protože na sucho je to fakt lepší.

                                Na kolo co teď stavím dám ale těm RK 2,2 šanci – myslím že kvůli tomu polovičnímu vzorku oproti 2.4 to nepojede tak tragicky. Jde taky o výdrž, RK moc km nedávám…

                                Abych nebyl pořád jen offtopic, tak ty 2,4 zítra změřím a hodím to sem.

                                • MlokCZ  

                                  Dle měření (tedy 100% platí jen pro tvrdý povrch) je to takhle:

                                  • 2,25 NN 28W
                                  • 2,25 RR 24,8W
                                  • 2,4 MK verze protection 32,5W
                                  • 2,2 MK supersonic 29,3W
                                  • 2,2 RK supersonic 23,9W

                                  Tedy RK je na tom výborně, o chlup lepší než RR. MK na tom ale rozhodně není lépe než NN.

                                  Tady kdyžtak opět přehled všech možných plášťů, už to tu bylo, ale kdyby to někdo nezaristroval. Ty čísla jsou z toho přehledu, pro 08 modely. U 09 u Schwalbe se uvidí, jestli bude nějaké zlepšení za novou směs nebo ne.

                                  A šířka tam je v tom přehledu taky.

                                  • scret  

                                    tak ja ti teda nevim, ale prijde mi pocitove ze napr. Kenda Nevegal 2,3 ma stejny odpor jako MK 2,4, ne-li mensi   a tam je to naopak a jeste s tak velkym rozdilem…

                                    • MlokCZ  

                                      První problém je to, že je třeba koukat na to, kdy daný plášť byl testován a tedy jaký to je ročník pláště. U Nevagalu je to konkrétně 2004. U některých plášťů to pak může být naprosto rozdílný plášť než je současná verze. U Nevegalu netuším, 2004 verzi jsem nikdy v ruce neměl.

                                      Dáe pocity jsou často zcela mimo, většinou mi sice pocity s měřením sedí, ale někdy taky ne. Měření je ale prostě měření a tak to je (třeba UST NN je stejný rychlý jako dušový RR, pocitově mi přišel ten NN pomalejší, možná třeba kvůli jinému zvuku, ale když jsem zkoumal nějaké údaje typu rychlost/tep, tak ty moje pocity už nepotvrdily).

                                      Metodiku mají jasně danou, takže je jasné pro co to přesně je. Tedy přesně to odpovídá pouze tvrdému povrchu, tedy 100% to sedí třeba na asfaltu. Na jiném typu povrchu se to může jistě mírně změnit, i když určitě to nebude typu, že ty nejpomalejší budou najednou nejrychlejší. A také je to měřené pro stejné tlaky. Já foukám na svojí hmotnost dost podobně jako oni měří (možná nepatrně méně), takže mi to sedět bude. Pokud někdo fouká o hodně jinak, tak to opět výsledky může dost ovlivnit (každý plášť bude měnit dle tlaku valivý odpor trošku jinak).

                                      Pro mě tedy jsou ty čísla hodně vypovídající, pro někoho mohou být méně. Každý si může metodiku srovnat se svojemi podmínkami.

                                      Nevagaly jsem chvilku zkusil a to myslím 07 verze (ale opravdu jen krátce) a přišly mi tedy nechutně pomalé, takový plášť bych už ochotný nebyl jezdit. Možná už jsou dnes o hodně rychlejší než 2004 verze, ale každopadáně pomalé jsou pořád. Také je to plášť už trošku jinak zaměřený, zase mi přišly že drží velmi dobře a odolnost taky nebude asi špatná.

                              • scret  

                                ja cekal ze to bude horsi, ale ze az tak tragicky ne…  zas to drzi uplne na vsem…

                    • kolečko  

                      Vozil jsem MK 2,2 v drátu přes zimu a držely skvěle, ale teď na suchu to na asfaltu absolutně nejelo. Tak jsem dal dozadu RR 2,1 a už to zase jede :-) Na nějaké přesuny po asfaltu prostě nejsou.

                      • pitos  

                        přesun po asfaltu se dá zvládnout na jakémkoli plášti a když chci jezdit hlavně v terénu tak si nebudu kupovat takový plášť který pojede pár km dobře po asfaltu a v terénu mě bude omezovat.Záleží na prioritách,vím, ale napsal jsi to tak že asfalt je jen přesun a proto jsem reagoval.

                        • MlokCZ  

                          Přesně tak, pláště je vhodné vždy přizpůsobit dle primárního zaměření ježdění a většiny povrchu. Menšinové nutné úseky jsou nepodstatné.

                          • kolečko  

                            Jistě, já reagoval na Listerovo „tak by ten plášť mohl slušně valit“. Sice neřekl na čem, ale předpokládám tvrdý povrch a asfalt a na něm prostě nevalí. Já se jízdě po asfaltu nevyhnu, takže jsem MK musel vyměnit. Jinak nějaký rozumný přejezd se dá přežít.

                          • drtyc  

                            no ale naopak to neplati. kdyz budu jezdit 70% asfalt a na tch 30% totalni brecky, mazaniny, piskovist a kamennych hald si budu nechtit rozbit hubu…

                            • DaSnail  

                              zlez a tlač

                              • drtyc  

                                dekuji ne. to budu mit zablaceny boty, kdyz muzu mit zablaceny akorat kolo a cyklohadry?

                                • DaSnail  

                                  ale nebudeš mít zablácený obličej po ňákým držkopádu…8o)

                                  • drtyc  

                                    krom toho :) ja nikdy! opakuji fakt nikdy netlacim… leda na zachode a nebo do kopce ;-)

                  • Luma  

                    Ještě doplním Continental MountainKing 2,2 kevlar OM verze(sundané z Scott Spark)šířka 47mm na ráfku 17mm.Takže OM verze jsou užší:-(

      • pelhrimov  

        Něco mi říká, že  Schwalbe NN 2,1 46,7 mm bez vzorku, jestli si dobře pamatuji na ráfku Ritchey (Girder – nevím jak to je a jak se to píše) 

        • Wojtek  

          schwalbe sou hrozné nudle, teď sem četl, že maxxis medusa 1.8 má šířku kolem 47, což je stejně jako schwalbe 2.1,

          nevím čím to je, ale asi každý výrobce má jiný palec :-)

    • Jenda  

      Kenda Karma drat 2.0, rafek wtb speed disc – ta karma me fakt rozesmala – hmotnost lita od 550 do 670 g a sirka od 50 do 56 mm :-) fakt neskutecna loterie:-)

    • WASP  

      můžou mít i nesprávnej popis, to už jsem taky viděl. byl s každý strany jinej.

    • scret  

      nema nekdo Mountain King UST? potreboval bych vedet, esli jit do 2,2 nebo 2,4… diky…

    • Lister  

      Abych nezůstal dlužen šíře plášťů které jsem slíbil výše.

      Continental Mountain King 2,4 Supersonic r.2008– 54,5mm (šíře se vzorkem přesně 60mm) (DT 4,2D – 19mm, někde se uvídá 18mm)

      Schwalbe Racing Ralph 2,25 r.2008 – 53mm

      Schwalbe Racing Ralph Snake Skin r.2008– 54,5mm!! (oba Ralphové měřeny na ráfku XM317 – 17mm, tak nevím jestli je ten SS jen úlet, nebo jsou tak široké všechny. Víc kusů SS verze bohužel nemám)

      • Lister  

        ten Ralph SS je taky 2,25 – mi to nějak vypadlo :-(

      • Lister  

        Tentokrát ráfek 21mm

        Continental Mountain King 2.2 drát – 50,8mm Continental Race King 2.0 drát – 50,2mm

        • Luma  

          RK vozíš vzadu.Je poznat rozdíl v rychlosti,nebo je to stejné jak MK vzadu.Kámoš jezdí MK 2,4 vepředu a RK2,2 vzadu a nemuže si to vynachválit.

          • Lister  

            sice pozdě, ale přece – RK jezdím vzadu a rozdíl je to sakra velký oproti MK/MK. Teď jsem tu kombinaci jezdil dlouho, ale asi zase přejdu na NN/RR – RR se tak nezanáší a i když je o trohu pomalejší, tak je jistější než RK.

            • Luma  

              Díky,taky asi přejdu na Schwalbe NN a RR,mám ještě jednu sadu MK 2,2 a tu sjedu do konce sezony a příští rok zkusím ten Schwalbe.Nebo jestli seženu Continental Vertikal protection 2,3.MK je dobrý,ale poslední dobou se mi zda že už to nedrží jak dříve,asi jezdím rychleji :-)

            • Luma  

              Nebo něco doporuč-potřebuji tak šířku kolem 52mm na 17mm ráfku,přijatelnou výdrž(vzadu tak kolem 1500–2000km)váhu tak do 600g,aby drželi na šotolině ,takže větší vzorek a hlavně neklouzali na vlhkých kořenech,valivý odpor muže být větší o rychlost mi nejde.Jak se chovají v bahně mě moc nezajíma ,jak je mokro jezdím silničku.

        • Paja  

          nevim uz do kteryho vlakna jsem to psal, tak jeste jednou, aby to bylo pohromade

          Continental MK 2,2 protection – 53 mm (19mm rafek), 52 mm (17mm rafek) – vzhledem k ostatnim mam asi nejakej sirsi kousek

          Schwalbe RR 2,25 drat – 55mm (19mm rafek), 53mm (17mm rafek)

    • grafik  

      kurva tak sem naletěl, pořídíl jsem 2× nanoraptor 2.0 s tím že by snad mohl být ± stejný jako michelin dry 2.0 které jsem vozil několik let ale bohužel, je to jako kdybych nasadil 1.9 spedmaxy …

    • kali222  

      prosim o siri crossmarku 2,1" kavlar – duse(nasel jsem jen jednu hodnotu v jinem vlakne a zajimal by me rozptyl.)

      v podstate to lide vozi na 4× jeste s larsenama, ty vyzkouset muzu,ale crossmark nikdo v okoli nema.

      • bagr84  

        verze eXCeption – 47 mm (doma to merim znovu, ruku bych za to do ohne nedal).

      • pelhrimov  

        Crossmark 2,1 drát, jsem teď šel znovu přeměřit – 49,4 mm

      • N-Dorfin  

        Ted jsem se byl na to kouknout .. na plasti je primo napsany udaj 52mm .. přeměřil jsem to šuplerou a je to fakt přesně 52 mm (ráfek Fulcrum RM5) .. Maxxis Crossmark 2.1 kevlar

        • N-Dorfin  

          ještě abych to upřesnil .. šířka těla je 52mm, šířka vzorku 53 mm a výška od ráfku 51–53mm (někde v té hodnotě, měřeno na předním plášti, který má najeto cca 500km)

    • killme  

      rubena saurus racing pro 26×1.9 – 43mm, rafek mavic 117

    • Tušnak  

      Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jak jsou na tom s šíří pláště Continental SpeedKing 2,3 a 2,1, jestli je někdo jezdí… Díky moc T

      • Darius  

        SpeedKing 2.1" protection, telo 47mm, vzorek 53mm na rafku DT XR 4.2D

      • Hornet  

        Kamarat kupil 2,1 a boli moc uzke, vyzeralo to ako 1,9…vymenil ich za 2,3 a to je celkom slusny balon, bohuzial to teraz nemozem odmerat, ma tam nahodene uzke cestne…ale rozdiel bol fakt markatny

      • RBweb  

        SpeedKing 2.3 Protection – šírka tela 52mm na 18mm ráfiku pri 30 psi

    • Scotty  

      Continental Vertical 2.3 patka drát..  Na ráfku WTB Laserdisc Trail 21mm má tělo 53mm,přes vzorek kolem 57mm.

      Výrobce uvádí tu druhou hodnotu,takže oni to měří přes ten vzorek…

    • kassar007  

      Plast

      Maxxis minion DH 2,5 front Super Tacky ST 42a, rafek DT 5.1d (21mm) – sire pneu 55mm

      Maxxis minion DH 2,5 rear Maxxpro 60a , rafek DT 5.1d (21mm) – 56mm

       

      chci na druhy kola enduro plaste tak jak jsem procital dred tak pokud koupim NN ve verzi kevlar 2.25 tak budu nastejno :-)

      • MlokCZ  

        Tak to už je opravdu dobrý extrém. 21mm ráfek a 2,5" plášť má 55mm. Oni už to koukám nešidí v mm, ale rovnou v centimetrech.

        • kassar007  

          Jelikoz jsem stim pocital uz dopredu radsi jsem misto 2,3 rovnou zakoupil 2,5 a je to akorat co potrebuji

    • Wojtek  

      Schwalbe NN 2.25,když byl nový,tak 51mm,teď(o tyden později),když ho nafouknu na max,tak cca 53–54

      WTB Nanoraptor 2.1 51mm

      vše na 19mm ráfku

    • tomfree  

      Schwalbe nobby nic 2,4 snake skin na 24mm ráfku,ano opravdu vnitřní míra,šířka 60mm.

    • ropman  

      Panaracer Fire XC Pro kevlar, ráfek 18 mm, tlak „tak akorát“ (nemám manometr), šířka 48mm/52mm

    • kali222  

      larsen TT 2,35 XC (cili skaldaci patka, FR ma drat. pokud jsme to pochopil dobre) nemel by nekdo namerenou siri? dekuji

      • DaSnail  

        Maxxis Larsen TT 2,35 drát na ráfiku 23mm- 55mm

        v šírke 2,35 sú drát aj kevlar označované jak freeride. ten môj mal mať 750g a navážil som 680g

    • TC  

      Racing Ralph 29×2,25 na DT X470…49mm bez vzorku

      • Shooter1  

        zajímavý…

        já jsem na stejném ráfku a stejném plášti naměřil 55 mm, tlak asi 200–250 kPa

        neměl jsi ho nově nasazený nebo málo nafoukaný?

        to asi ale po roce pamatovat nebudeš, co :-)

    • mates555  

      Kenda karma 26×2.0 kevlar,ráfek XC717 disc…tedy 17mm šířka pláště 50–51mm

       
    • Wojtek  

      schwalbe black jack 2.1,na 19mm ráfku 47mm

    • Frostty  

      Nevíte někdo jak je na tom kevlarovej Ranchero přibližně na 17 mm ráfku?

      • Normik  

        Drátové Ranchero na 17mm ráfku má 50mm, kevlar bude stejně…

    • mier0  

      hojte,chtěl bych se zeptat .. mám normální dirt rám(spyder sf radium series) a chci tam narvat do zadu co nejtlustčí pneu !! kolik se tam vejde ?. . přemýšlel jsem nad michelinkou HOT 2,5-levná,pěkná-fajn značka s kterou skoro nikdo nejezdí,váha mi nevadí – vleze se tam ?

    • JARDA0011  

      chtěl bych se zeptat, jakou šířku má RR ve velikosti 2,1 a 2,25" a to jak v dušové tak UST verzi? jinak vás prosim o šířku klasickou ale hlavně i se vzorkem. předem díky moc za info

    • ropman  

      jsem dával včera Karmu tak jsem zrovna měřil:

      Kenda Karna 2,0" drát – 50/50 (vzorek lícuje s bokama), výška cca ±44 mm, rozbalená na šířku 13 cm

      Ritchey Z-max Evolution 2,1", drát, 45/50mm, výška sjetého ±42mm, rozbalený JEN 12 cm ! – je to užovka

    • MAr(c)el1  

      Ahoj, taky pridam sve mereni :

      Schwalbe Nobby Nic 2.25 EVO s rafkem 317 Mavic 56,kousek mm a foukano na 40psi

      Ritchey SpeedMax beta 2.0 drat s nejakym no-name rafkem 17–19mm 50mm foukano na 4bary

    • tom_777  

      tak tady jsou takový lepší výsledky (měřeno na ráfku ZTR olympic)

      RR 2,25  55,5 mm

      Michelin XC A/T 2,0 53,5 mm – objemnější než NN

      • tom_777  

        tak jsem koukal na tu fotku a Michelin má 53,1 ale stejně je to na 2,0 gumu dobrý :)

        (žádnej tlak tam není jen asi 2,0 bar )

    • soc  

      Tak taky něco přidám:

      WTB Mutanoraptor 2.14 na 17mm ráfku nafouknutý na cca 2,5 baru: 48mm přes tělo, 51.5 přes vzorek

      WTB Velociraptor 2.1 na 17mm ráfku nafouknutý na cca 2,5 baru: 47mm přes tělo, 51 přes vzorek

      Pocitově jsou ty Velociraptory hodně hubené…

    • alex33  

      Kenda karma kevlar 60 tpi 2,2" 54mm na 19mm ráfku

    • gargamel  

      Specialized The Captain 2,2" na 17mm ráfku Mavic 54mm přes špunty, 52 bez špuntů.

    • jrk  

      Continental diesel 26×2.5 na ráfku 19 mm

      mimo vzorek 55 mm

      přes vzorek 58.5 mm

    • jIrI___  

      Nevíte někdo skutečnou šířku Michelin Coutry Trail 2,0 ?

      • zapl  

        asi ti to moc nepomůže,ale kámoš jezdí Michelíny 2,0 nevim přesně který,ale jsou širší než moje 2,1 Nanoraptory.

      • destr  

        Micheliny sou docela široký…mám ted doma XCR Dry II tubuless, tak až je obuju, tak je přeměřím…měl bych i dva na prodej za levnej peníz, kdyby někdo chtěl ;-)

        • tom_777  

          o pár řádků vejš jsou vyfocený XC A/T na Notubess ráfku s šířkou 53,1 na normálním ráfku by měly mít těch 52 i XC DRY II jsou na šířku stejný

          za těch výprodejovejch 390 bych jich nakoupil na celou sezonu ale asi bych šel do XC DRY 2 nebo XC A/T jsou určením a vlastnostma dost podobný schwable RR(XC DRY2) a NN (XC A/T) jen mají mnohonásobně lepší odolnost – vozím bez duše k maximální spokojenosti

          (jenže mám teď objednaný celý kolo :/ a pláštů taky dostatek)

    • Pijer  

      Šířku GEAX Barro Moutain ve 2,1 a 2,3 by jste někdo neměl?

      • jIrI___  

        Tady je pěkná tabulka, nejen ohledně Geax plášťů, a je tam i skutečná šířka.

      • Pijer  

        Tak Geax Barro 2,3 TNT na 19mm ráfku šířka 54mm hned po nasazení, možná se trošku „rozšlápne“

    • Martin*4  

      Nezná někdo skutečnou šířku Geax Mezcal TNT 1.9 a 2.1. Dík

    • šlapatko  

      Nazdar neznáte někdo šířku pláště schwalbe rocket ron 2.4?

    • kali222  

      maxxis larsen mimo kevlar 1,9" ci 2,0" nemate nekdo?

    • roud  

      Tak ještě jedno resumé – ŠÍŘKA NA RÁFKU

      FURIOUS FRED EVO 2,0 – 46,5mm

      FURIOUS FRED EVO 2,25 – 54mm stejná i ve verzi RG

      CONTINENTAL RACE KING 2,2 – 58mm

      Snad to někomu k něčemu bude :O)

      • ememem  

        CONTINENTAL RACE KING 2,2 – 58mm – to fakt ??

        • roud  

          jj je to balón má na šířku 58mm a i na výšku od ráfku po kraj vzorku má taky 58mm

      • MlokCZ  

        Ten RK opravdu pěkné, taky doufám, že se na podobnou hodnotu dostanu s NN a RR UST na ZTR ráfku.

        Ten FF 2,0 vysvětluje tajemství jeho nízké váhy, když je ještě výrazně užší (myslím oproti šířce co by měl mít) než některé podviživené dušové Schwalbe.

        Ten 2,25 zase na dušové Schwalbe naopak velmi slušný.

    • Pijer  

      Schwalbe Rocket Ron 2,25 UST 54mm na 19mm ráfku

    • šlapatko  

      Schwalbe racing ralph 2,25 na ráfku 17mm má 51mm a šíře rozloženého je 14.4cm.Tlak 25 psi.Schwalbe rocket ron 2,4 má rozložený 15,3cm.Zatím nevím jak je široký na ráfku.Nemám ho zatím usebe.Dám vědět po vánocích.Oboje dušové verze.

      • lindas  

        Zdvořilý dotaz: není 17 mm ráfek na 2,25" plášť příliš úzkej?

        • in4mator  

          Když už to tak dávají na kola v základu, tak to asi bude OK, ale taky mně ten ráfek připadá na to úzký…

          • lindas  

            No právě. Myslím, že pláš´t by měl mít nějaký „optimální“ tvar, který jako uživatel můžeš ovlivnit jen šířkou ráfku (plus huštěním samozřejmě, ale to už jsou extrémy /velmi podhuštěný nebo naopak/), a těch 17 mm se mi prostě zdá na dva a čtvrt palcové pneu málo. Já jezdím dvoupalčáky FF na 18 mm a 2,1" RR a NN na 19 mm ráfcích a ty druhý mi (zejména na NN) připadají ještě trochu úzký…

            • šlapatko  

              Schwalbe 2,25 sedí na ráfku super.Ikdyž jezdím nízké tlaky.Rona 2,4 chci vyzkoušet.Když se bude žvejkat, nechám ho napozději.Časem nejspíš přepletu na ráfky 21mm.

              • MlokCZ  

                U všech 2,25 Schwalbe je znát, že 17mm ráfek je na ně moc úzký. Jezdit se na tom ale samozřejmě dá a projeví se to výrazněji jen v určitých situacích.

                Jezdil jsem takhle stejný Schwalbe plášť na stejném kole s téměř stejným zadním kolem, jediný rozídl byl právě ráfek 17×19mm.

                Možná je to také hodně dané kolem. Na celopevňáku by mi to asi taky moc netrápilo, nejvíce se to projevovalo na fullu ve větších rychlostech v situacích, do kterých jsem se nikdy na celopevňáku nestovála (to bych jinak letěl).

                • in4mator  

                  No já mám právě tuto kombinaci 2,25/17 na fullu, problém je, že to, jak by se to chovalo na širších ráfcích, nemám jak srovnat, protože fulla mám poprvé a komponenty tam jsou pořád původní, teda kromě vidlice a brzd… Ale pokud bych ráfky měnil, tak bych se tam snažil hodit širší, myslím, že by pak kolo bylo stabilnější, akorát je otázka, jestli by ten rozdíl byl znatelný :-D Nevím, proč tam ti výrobci cpou čím dál užší ráfky, má to snad nějaké klady?

                  • lindas  

                    Že by cena? :) Výrobci cpou na sériová kola spoustu nesourodých dílů. Bohužel velmi často…

      • ememem  

        zvlastne, som to uz volkade pisal ale ja mam teraz na RM0 (to je tusimze siroke 19mm ci nie??) nasadeny obyc. NN a RaR 2.1 ako no tubes a ma to pri 35–37 psi sirku tiez 51mm.

        ked som vozil alebrta a ss ako DD na 17mm rafku mali cca 55mm

    • šlapatko  

      Schwalbe rocket ron 2.4 – 56mm na ráfku 17mm.Ráfek je úzký,na hranách a kořenech se žvejká.Dal jsem ho do šuplíku a čeká na širší ráfek nebo nového majitele.

      • šlapatko  

        Na plášti rocket ron 2,4 naježděno necelých 500km ve sněhu a mohu říct že jsem lepší plášť na předním kole neměl.Krásně drží a proráží cestu v čerstvém sněhu.Vzorek se nijak neláme, ani nějaké říznutí nesleduju.

    • kassar007  

      Schwalbe Nobby Nic 2.25 – Evolution Line, Double Defense na rafku DT 5.1 (21mm) sire nafoukleho plaste 52mm

      To me hodne zklamalo. Vsude ve vlakne se tu pise sirka 55 az 56mm a ja mam na svych 52mm :-( trochu me to stve, jsem zvykly na sirsi plaste

      • MlokCZ  

        Nepíše, všechny dušové Schwalbe 2,25 jsem vždy měl 52–53mm až na jednu vyjímku jednoho DD double defense (a byla to opravdu vyjímka).

        55–56mm platí pro UST Schwalbe 2,25, které jsou širší.

        • kassar007  

          Hmmm … budu muset priste cist pozorneji. Ale zase na druhou stranu me nevydrzi moc dlouho a priste vezmu 2,4. Aspon po dlouhe dobe zkusim na enduro tenci plast.

    • sYs  

      Ritchey Z-min 2.2" – kevlar

      • najeto 1500km
      • ráfek Remerx Viking (17mm)
      • skutečná šířka pláště 48mm

      Michelin XC DRY II 2.0" – kevlar

      • najeto 0km
      • ráfek Remerx Viking (17mm)
      • skutečná šířka pláště 50mm

      Kenda Komodo 2.1 – drát

      • najeto 2500km
      • ráfek Mavic X317 Disc (17mm)
      • skutečná šířka pláště 52mm
    • Oakey  

      Tioga Yellow Kirin 2.3 drát, ráfek Syncros DS28 (vnitřní šířku nevim, vnější 28, ku podivu…), foukáno 30 PSI

      se vzorkem 58,3 mm

      bez vzorku 54,7 mm

      Tyhle gumy ale brát jenom na vyložený sucho a zpevněný cesty, ne měkej terén – na ostatních terénech strašně rychle ztrácí grip a rádi se zalepujou přirodninama…

      • mdk  

        Schwalbe Fat Albert 2.4 na rafoch takties Syncros DS28 56mm..a na rafoch transition revolution 32 57–58mm

        • DaSnail  

          jak sú tie ráfky široké?

          • Oakey  

            Syncros DS 28, vnější je 28, vnitřní nevim…

            • DaSnail  

              28 je jasné. ale vnútorná sa nedá ani nejak rozumne vygúgliť. podľa obrázku tipujem že 20mm.

              • kubad  

                to bude víc můj ZTR Flow s 28mm vnějším má 22,6 vnitřní

                • DaSnail  

                  nj, ale ztr sú iné. ;o)

                  moje remerxy majú 23mm a vonkajšia je 30,2mm

                  • kubad  

                    pravda bude někde uprostřed :D typl bych že ten DS28 bude mít cca 21mm vnitřní šířku :-)

    • Yaron  

      Zabrousil jsem na tohle vlákno, tak mi nedá nereagovat. Vybavil jsem nového Epica novými plášti, chtěl jsem vyzkoušet šířku 2,2 a bezduše a dopadlo to tak, že Specialized Captain 2,2 2bliss má 55mm a Specialized Fast trak 2,2 má 52mm.

      To je na Epica asi trochu moc, co? Byl jsem to trochu v neděli projet na sněhu, ještě s dušema a v pohodě, ale na norm. ježdění je asi dost.

      • jIrI___  

        Někteří ti tady budou tvrdit, že to je mála šířka i na jezdění po silnici :-)). Já bych to ale neřešil a jezdil, aspoň můžeš foukat o něco nižší tlaky bez rizika procvaknutí duše a pláště se budou v terénu chovat o něco líp.

    • Dlabka  

      Nobby Nic snake skin 2010 na Remerx Viking 17mm pouze 51mm s duší.

      • Yaron  

        myslíš 2.25 verzi ?

        • Dlabka  

          Ano ano. Zapomněl jsem napsat.

          • Crus  

            Nobby Nic 2010 UST – šířka/váha

            2.10 UST – 50mm /657g

            2.25 UST – 53.5mm /767g

            2.40 UST – 58mm /822g

            Měřeno na 19mm ráfku Mavic CrossMax ST 2009 digitální šuplerou/digitální váhou. Nafoukáno na cca 38PSI.

            PS: Mlokova teze o širších pláštích u UST verzích u modelu 2010 asi bohužel neplatí.

            PS2: 2.10 UST prodávám v sekci bazar.

          • ememem  

            isto 2.25 na 17mm 50mm?? zvlastne, tolko mam moj NN a RR 2.1 na 19mm rafku a ked som vozil alberta a ss na 17mm rafku mali cca 55mm, to je rozdiel 5mm, to sa mi nezda aj ked sa jedna o rozne typy.

    • Polka  

      WTB Prowler 29×2.1 na AC MTB 29 Disc (bohuzel nevim sirku) – 53mm se vzorkem

    • alex33  

      NN snekeskin 2.4 na ráfku ZTR Arch luxusních 59,5mm+60 mmm

      váha pěkných 670g+680g

      • MlokCZ  

        To je fakt pěkné.

        • alex33  

          „to teda“když vemeš v potaz,že jsem dával 110ml caffelatex zatím co na notub.pláště se dává polovic pořád jsem na tom váhou lépe

      • alex33  

        Jen malé upřesnění jedná se o NN 2010 ,po týdnu nasazení na kola se šířka plášťů při tlaku 3bar ustálila na 61mm asi mám špatnou šupleru :-)

        • MlokCZ  

          Jestli budu mít ty 2010 2,25tky NN UST až je nahodím moc úzké, tak mi asi rychle nalákáš na 2,4tky. I když je jasné, že na Archu budou ty pláště vždy mírně širší. I když na 21mm ráfku by to mohlo být skoro jako na Archu.

          • alex33  

            Už teď jsem nadšený co to na tom archu udělalo za bublinu,před archchem jsem ho měl nahozený na zkoušku jestli mi projde rámem na původní 4.2 DT tam měl s bídou 58mm

            • Luma  

              Ty pláště jsou jak na krosku :-)

            • MlokCZ  

              Informace pro 4.2d je taky dobrá, to tedy můžu počítat, že 59–60mm z 2,4 verze taky dostanu, tak uvidím, jak mi naštve/nenaštve ta 2,25 verze.

              • Pesto  

                Kedy cakas, ze ti pride ta 2,25" verzia a budes vediet ci ta nastvala alebo nie:)? Tiez totiz budem coskoro objednavat NN 2010 UST na 21mm rafky a neviem ci zobrat 2,25" alebo 2,4" verziu. Alebo dat dopredu 2,4" a dozadu 2.25"? Budu to kolesa hlavne do lesa a tazsieho terenu, na asfalt/polne cesty/lahsi teren mam druhy par kolies (aktualne s RoR 2,25").

                • MlokCZ  

                  To se neví. Mám připravené přední kolo i pláště, ale odeslání vázne na zadním kole (Cmax SX), které Kastar zatím nedodal.

                  A jsem dohodnutý na celé objednávce komplet, takže se bude čekat až bude to SXko.

                  Protože pořád současně čekám i na nové Stereo, kam to vše přijde, tak je mi fuk, že ta kola ještě nejsou.

                  Až bude to zadní SXko a dorazí to, tak pak to bude vědět už hned, protože to hned nahodím.

    • biker jura  

      zdravím, mohl by sem nekdo hodit šířku nobby nicu dusovych verzí? 2008 a 2009. pokud nekdo vozi tak třeba i 2010. diky moc

      • MlokCZ  

        3. příspěvek v tomto vláknu a to samé platilo i pro 2009 double defense RR a NN 2,25, opět na 19mm ráfku. 2010 dušový tu žádný kus nemám.

    • MAr(c)el1  

      Pic, tak tu mam dalsi plast a upresneni predchoziho

      Schwalbe NN 2008 dusovej 2.25" : pres vzorek 56mm a kousek jinak 53mm na 17mm rafku

      Continental Race King dusovej 26×2.2" 53mm na 19mm rafku

      :)

    • děd (ek)  

      Schwalbe – zakletých 50:

      já: ráfky Fulcrum RM 1, model 2009, šířka 23,5 – přední NN UST 26×2,1 a zadní RR UST 26×2,1 oba shodně 50 mm;

      manželka: ráfky Alexrims SX44 (š 20 mm)- přední i zadní Rocket Ron performance 26×2,25 a oba taky 50 mm…

    • DoomHammer  

      ráfek bontrager rhythm

      crossmark 29×2,1 – 54mm

      conti mountain king 29×2,2 – 49mm

      oboje nafoukané na 3,5 atm.

      • MlokCZ  

        Tak jsi právě vyhrál cenu o nejužší reálnou šířku pláště vůči udávané :-)

        Těch 49mm pro 2,2 je zatím nej :-)

        A ten Crossmark je zase vzornej.

        • DoomHammer  

          doma ještě přeměřím šíři ráfku. ale byl jsem hodně nemile překvapen – v krabici vypadal jako pěknej bantam, ale po nasazení a nafoukání mě napadlo „sakra, co je to za žížalu“ :-)

          mmch, jaká je výhra? :-)

          • MlokCZ  

            Výhra je nic moc, výhrou je, že to bude blbě sedět v terénu :-)

          • MlokCZ  

            A možná ještě občas vyhraješ i nějaké to cvaknutí duše :-)

            Tedy jestli duše vozíš.

          • DaSnail  

            ešte by som chvílu vydržal. ja keď som nasadil mk2.2 tak mal 50,5mm. keď som ho po čase dával dole, tak som ho premeral ešte raz a už mal 53,5mm. ale keď som ho neskôr znova nasadil, tak mal zas 50mm. tak som ho dal dole a už ho znovu asi nedám…

            ale neviem či ti to bude fungovať podobne, bola to 26ka

            • DoomHammer  

              že bych mu dal šanci? no uvidíme :-)

              dík za info

              • MlokCZ  

                Každý plášť se po pár dnech malinko vytáhne. Ale 3mm to nejsou skoro nikdy.

                • DaSnail  

                  bolo to po pár mesiacoch. samému sa mi to nezdalo, takže som to premeriaval veľmi dôkladne a skutočne to bolo o 3mm.

                  dúfal som, že podobne to bude aj s minionom, ale ten zatiaľ nič…

        • ememem  

          no len aby, kukni vyssie na toho 2.25 NN (ememem || 17.03.2010 14:03:26).

          inak to fakt nechapen tiez vyssie pise roud ze CONTINENTAL RACE KING 2,2 – 58mm, tak comu sa uz da dnes verit… :-)

          • MlokCZ  

            Bohužel to vypadá, že 2010 Schwalbe jsou o trošku užší než starší. Ale třeba se mu ještě trošku vytáhne. Pokud se nahodí nový kus a nenafouká ani na chvíli na max. tlak, tak je po nasazení vždy o něco užší. Takže na těch 52–53mm se třeba dostane a to je standardní šířka pro dušové verze Schwalbe. a navíc to má na 17mm ráfku.

            Ale UST 2,25 NN tu je taky někde výše a ani celých 54mm (ale taky měřený nový).

            Včera jsem doplňoval tmel a nahodil dva nové kusy 2009 (poslední co jsem tu měl) NN UST 2,25, které jsem ještě neměřil a oba 56,5mm při 55psi po jednom dni. Až ufouknu na provozní tlak, tak to půjde malinko dolu, ale těch 55,5–56mm mít budou.

            Tak jsem zvědav až mi na další kolo dorazí 2010 UST 2,25 NN kolik budou mít na 21mm ráfku. Doufám, že na 21mm ráfku aspoň přes 54mm dají.

            • ememem  

              som to asi trocha blbo napisal, mna zarazilo este to ze

              roud – CONTINENTAL RACE KING 2,2 – 58mm

              doomhammer – conti mountain king 29×2,2 – 49mm

              rafik nerafik centimeter na sirke??

              • kubad  

                MK a RK je dost rozdíl, kamoš má taky MK2,2" na DT500 ráfku a sou to opravdu tenké užovky, ty RK 2,2" sem taky vozil a míra sedí jsou to balony

              • DoomHammer  

                může to být anomálie jednoho kusu?

                • roud  

                  Race kingy 2,2 mam doma 4kusy a šířkou jsou od 56 do 58mm ale ten rozdíle je danej spíš jinym ráfkem…

                • jIrI___  

                  Třeba pro 29" mají formu s jinou šířkou :)

              • MlokCZ  

                Jak už psali ostatní, RK jsou opravdu poctivé balóny a MK superužovky.

                Proč takový rozdíl u jedné značky, těžko říci.

                • DaSnail  

                  vyzerá to tak že Continental to označuje podľa šírky so vzorkom, to by plusmínus sedelo.

                  • MlokCZ  

                    To je taky možný, bohužel ale zase nesmyslný přístup.

                    • DaSnail  

                      no úplne nezmyselné to neni. keď potrebuješ vedieť či ti plášť vlezie do zadnej stavby, tak potrebuješ vedieť celkovú šírku.

                      ideálne to má imho wtb- pri každom plášti má na stránke dve čísla- bez vzorku a so vzorkom. ale na to označenie 2,XX sa spoliehať nedá.

                      • roud  

                        pokud nekupuješ gumu širší jak dejme tomu 2,25 tak si myslím že neni co řešit a pokud máš širší tak je otázkou k čemu to vlastně je ? a tím že se tam ta guma nevejde už ti to naznačuje že dáváš dokupy nesmyslnou kombinaci…(myšleno na xc stroji)

                        • DaSnail  

                          ale veď o tom sa tu celý čas bavíme…8o)

                          ty máš RK 2.2 takže podľa tvojich kritérií je to vpoho xc guma. proti tomu wwlt 2.55 vyzerá že preskočil kategórie am+en a je to strašný fr/dh. a pritom obidve sú široké 58mm a ten ww má nízky stredový vzor takže tiež xc.

                          a o tých nezmyselných kombináciách si to netrúfam tvrdiť, ale celkom nedávno tu majitelia supov 29" riešili, čo sa dozadu ešte narve a čo už ne.

                          btw, v zime som vozil na xc stroji vzadu 2.4 podhustenú gumu a bol som rád za každý milimeter…;o)

                      • MlokCZ  

                        Dobře, na tohle se to může hodit. Tenhle problém jsem moc neuvažoval, protože na šířku nevedu žádné úzké stavby, kde bych s tím mohl mít problém (tedy pokud bych tam zrovna nechtěl cpát nějaké poctivé 2,5+, které navíc mají ještě hodně přesahují vzorek; to by byla ale stejně pro moje rámy úlet).

                        Pro chování pláště je ale rozhodující jeho objem/šířka, tedy měření bez vzorku.

                        Ideální by byly tedy údaje oba dva. Pokud je ale jen jeden, tak jednoznačně preferuju šířku bez vzorku.

    • duk  

      Taky pár přidám:

      Schwalbe Racing Ralph 2.25 dušovej na 16,5mm ráfku 56mm

      Ritchey Zmax evo 2.1 dušovej 19mm ráfek 53mm

      Michelin XC Dry2 tubeless 19mm ráfek 53mm

      Mám asi štěstí na poctivý pláště, ale nestěžuju si :-)

      Na těch michelinech jsem ještě nejel, ale příjemně mě šířkou překvapily, třeba se ještě vytáhnou a ani váhu nemaj nejhorší ;-)

    • robin!1  

      CONTINENTAL GRAVITY 26X2,3 mají na rafcích ALEX XD Lite pouze 52mm (oproti 58mm udávaným).

    • pavlix  

      Schalbe NOBBY NIC Evo 26×2,4 na DT Swiss 1800 – 60 mm

      Hutchinson TORO Hardskin 26×2,15 na Mavic SLR – 50 mm

    • děd (ek)  

      kola FRM3/2010 + Schw 26×2,25 UST

      • přední NN 54mm,
      • zadní RR 55mm.
      • MlokCZ  

        Ten NN je 2010?

        • děd (ek)  

          Petře,

          asi ne, ten NN má na krabici kat č. 11733466 a profil HS365,

          na stránkách SCHW je aktuálně 11733411 a HS411.

          Zdraví Laďa

    • biker jura  

      schwalbe nobby nic 2009 2.1 dušový:

      1.kus 49,2mm – váha 466g

      2. kus 50,5mm – váha 505g

      oboje na fucrum 5, čli 19mm rafek, bez duší s gumovou paskou no tubes(ta možna sužuje rafek o nejakou desetinku milimetru) a meřeno při cca 3bar

      oba plašte jsou nove(jet asi 30km s dusemi) pocitam že se jeste trochu roztahnou.

      (Pozn. mam digi šupleru i v palcích a ani jeden nemá ani 2 palce, jen pro orientaci)

    • lukas aka mitro  

      Continental RaceKing 29×2.2" 52,54mm(dva kusy), 19mm ráfek(kevlar,váha 656g ),

      Tioga Factory DH 26×2.3" 61mm(pres spunty), ráfek 24mm,

      WTB TimberWolf 26×2.3" 58mm(pres spunty),19mm ráfek.

      • JJ  

        Ten RaceKing mi nějak nesedí, já 2.2 v kevlaru naměřil 570g. Snad nemají takový rozptyl

    • biker jura  

      Rocket ron 2.25 na Dt 4,2D:

      1.kus 53,6mm 432g

      2. kus 53mm 435g

      nafoukano na provozni tlak neco pres 2bary

    • akula  

      NN 2,25 2009, 17mm ráfek, No-Flats

      1 kus: 53,7mm 556g 2,2bar

      2 kus: 54,6mm 547g 2,5bar

    • lutte1  

      Tak dnes mi přišly pláště Schwalbe Big Betty 2.4 v kevlaru.

      Na 21mm ráfku mám změřenou šířku 57mm.Ale počítám že se ještě trochu povytáhnout.:)

      Na kole vypadají fakt super,těším se až je projedu.:)

    • jIrI___  

      Michelin XCR Dry II Tubeless 2,0" a XCR A/T Tubeless 2,0" mají shodně 50,8 mm (hned po nasazení, nejeté).

    • bluma  

      2 x Schwalbe NN UST 2010 2.25, ráfek ZTR Flow 21mm.

      750g, šířka 53,5mm, tlak cca 30psi

      767g, šířka 54,2mm, tlak cca 35psi

      • Gorgov  

        pres kilo a pul jenom na plastich je teda dooost :)

      • mpIII  

        Tak to je teda bída, čekal jsem mnohem víc. Na 19mm XM819 ráfku mají teď 53.7–8mm oba NN 2.25 UST 2010. Ale ze začátku jsem měl o mm méně, tak třebas se ti vytáhnou..

      • kubad  

        NoTubes Flow mají 22,6mm vnitřní míru a ta šířka je bída :-(

        já mám ráfky Arch – 19mm vnitřní míra, nasazeny obyč kevlarové NN a RR 2,25" a jsem na 55mm měřeno na nových pneu

        • bluma  

          Jj, já měl za to že maj 21mm, dík za info. Právě jsem čekal, že díky šířce ráfku a těm nižším stěnám to bude cca 56mm a tohle mě taky docela šokovalo. No možná mi Hnoj prodal nějaky podvyživeny…

          • mpIII  

            To je tím, že je Hnoj nekrmil. Až jim dáš pořádně nažrat tak povyrostou. :0)

      • krokus  

        Tak to je fakt mizerný. Těžký a přitom ne moc široký. Zajímalo by mě, jak široké by byly ne UST NN.

        • lukas aka mitro  

          Nobby nic 2.4" triplne kompot, snejk cosi, 57mm, 670g, ráfek 24mm. Dal sem do nich asi 40 psu-at se vytahnou.

          • bluma  

            To je taky hodně málo, jsem měl na tom Flow ráfku Maxxis Ardent 2.25 a měly 59mm.

            • lukas aka mitro  

              No, predtim sem mel obuty 63mm siroke gumy, tak se mi to zda neajke uzke,a le snad pojedou trochu lip a casem se vytahnou.

    • tomfree  

      Schwalbe Big Betty gooey gluey 2,4 na ráfku 21mm 58mm plášť a 62 se vzorkem.

    • Mr.Duck  

      tak mám konečně šupleru, tak sem si to z nudy taky změřil ;)

      Michelin Hot S 2,5" sem naměřil 58mm na 23mm ráfku

      -se mi zdá, nebo je to docela málo? Na plášti je napsaný že to jako je 58-„ňáký to číslo co si nepamatuju“, ale 58mm přece neni 2,5"! No každopádně balony to sou slušný, neměnil bych

      • roud  

        hehe vidiš moje racekingy maj 56–58 v 2,2 hehe…

        • Mr.Duck  

          No toto! A jedou, jo? Nýbrž mít takovýhle balóny na XC, to by mohlo bejt dobrý pohodlíčko, ale ty micheliny teda moc nejedou, zato držej na všem. Jenom mi to moc nejde do hlavy, bo vidlicí to projde tak akorát(a šuplera neni z Lidlu!), ale to bude asi taky tim vzorkem.

          • roud  

            jedou parádně bohužel je to důkaz toho že to číslování na pláštích je uplně k ničemu :O(

            • Mr.Duck  

              To jo no, 58mm je ňákejch ± 2,28", tak mě trochu zaráží že je na tom plášti psáno 58mm, a taky 2,5", ne že bych si stěžoval, tenčí jak jiný DH pláště co vozej kluci to neni, tak já nevim, třeba to počítaj přes vzorek .-)

    • kubad  

      Rocket RON na rafku ZTR Crest s duší prozatím:

      2,1" – 50,5 mm

      2,25" – 53,0 mm

    • alex33  

      Kenda karma2.0 60tpi kevlar DTC na ráfku dt 4.2 51mm

    • ememem  

      na rafku RM0

      schwalbe NN UST 2.1 (2010) – 705g (katalog 675g)- 50.5mm

      schwalbe RaR UST 2.1 (2010) – 660g(katalog 640g) – 50.5mm

      schwalbe RoR UST 2.1 (2010) – 615g (katalog 600g)- sirka neviem, nenasadil som ho ale podla toho co pise kubad vyssie bude tiez cca tych 50mm

      (obyc. EVO RaR a NN 2.1 model 2009 mali oba 495g)

      zopar poznamok:

      1. vsetky su o dost tazsie ako katalogove hodnoty(pricom NN takmer na urovni

      katalogovej 2.25 – pri udavanom 8% rozptyle by sa tam v pohode zmestil), ako tak sedi hmotnost pri RaR.

      1. RaR je vyrazne lahsi ako ostatne pri prakticky asi totoznej sirke pricom

      nevyzera byt materialovo nejak subtilnejsi(ale asi bude :-) ).

      1. isli nasadit hodne ztuha, zlomil som pri tom 3 montpaky tak snad znamy

      problem streielania (napr. tu alebo tu) nenastane.

      1. obyc. schwalbe EVO plast sa neskutocne natiahne, ked som ho nasadzoval novy

      tak som potreboval montpaku a islo to dost tazko (ale furt lahsie ako UST),

      teraz ked som to po pol roku a cca 600 km daval dole tak v podstate z rafiku

      sam odpadol, az sa cudujem ze to tam vobec este drzalo. dufam ze UST sa to tykat

      nebude.(vid problem strielania). sa domnievam ze obyc. schwalbe EVO asi neni ako

      notubes zrovna najidealnejsi z hladiska bezpecnosti(od­hliadnuc od extremne

      mizernej odolnosti a toho ze rozdrapenie zboku je asi nevyhnutne ukoncenie

      zivota plasta, obcas velmi skore, to uz notubes buhuzial nestiha).

      1. nasadenie uplne v pohode akurat na prekvapenie po nasadeni (bez tmelu)

      uniky vzduchu cez stenu plasta (natrete jarovou vodou – vid. foto) ktore ale za nejaky cas prestali (???), drzi uplne v pohode aj bez tmelu.

      1. pri porovnani s verziou DD je behun UST este o trocha hrubsi, boky tiez

      ale napriek tomu sa mi na rozrezanie zda DD resp. ochrana bokov Snake skin snad

      este odolnejsia, UST ma boky hrube ale z makkej gumy, ten snake skin je na

      pohlad este „tvrdsi“ .

      1. jazdne vlastnosti sa mi zdaju OK, je to vyrazne lepsie ako obyc EVO verzia

      plasta jazdena ako notubes (proste je taka „gumovitejsia“ a nie jak

      nafuknuty papierovy sacok) bohuzial ten hmotnostny narast oproti obyc. plast +

      notubes je citelny(vyse 300g dokopy). co uz, bud alebo.

    • blisterexist  

      nevíte někdo jestli se vyrábí Kenda karma 2.1 drát? a případně kolik měří?

      • Luma  

        V drátu jsem viděl Karmu pouze 2,0 a ta má na ráfku šíře 17mm 50mm bez vzorku.Kevlar se dělá 1,95–2,0–2,2 teda aspoň myslím.

    • Kufruv  

      Conti Race King 2,2 UST – 49mm (ráfek 17mm)

      • DaSnail  

        fakt 2.2? niekto tu nameral 58mm dušovej verzii

        • Kufruv  

          Já byl taky nemile překvapenej, když jsem je nasadil…

          • lukas aka mitro  

            Reklamovat by to neslo?…to je rzmer, ktery bych bral tak u 1.9" nebo 2"… RK pro 29" ve 2.2" verzi mel 54mm, coz uz se da, ale porad zadna slava.

      • roud  

        To se mi nezdá že by mezi UST verzí a normální byl rozdíl 10mm

        • Kufruv  

          raděj jsem to byl přeměřit:) ale víc jak 50mm určitě nemá..

          • roud  

            Hmm fakt divný mám tu 4 kusy plášťů Race King supersonick a všechny jsou 56–58mm což znamená že do UST verze nepudu a budu vozit dušový s mlíkem :O(

            • krokus  

              Už to s tím mlíkem vozíš? Jak to šlo nasadit?

              • roud  

                Nasadit v pohodě ale chvíli trvalo než se zacelily boky (vzduch utíkal stěnama pláště) už si to ale sedlo a mám na tom víc jak 1000km a pohoda

            • ememem  

              len tak mimochodom supersonic to je ta vylahcena verzia? nema to take srackove steny jak schwalbe evo? (hmotnostne je to podobne), schwalbe bohuzial ide jazdit ako popisujes tiez akurat nie v normalnom terene…

              • MaPa  

                Supersonicy mají sračkovější boky z pohledu těsnění tmelu (většinou, občas je nějaký kus na tom lépe), ale já osobně je trhám míň (boky) než Schwalbe Evo.

        • tom_777  

          teda já naměřil na RaceKingu 2.2 skládacím /ne supersonic/ 52.6mm přes boky a pruh vzorku byl ještě užší na 18 mm ráfku

          (na testbajku lapirre x-control 310 – na crosrajdech)

          • roud  

            já je mám poctivý…

            • bluma  

              Mám takovou pracovní teorii, že verze Supersonic jsou daleko širší než obyč. Na testovačce jsem měl RK Supersonic 2.2 a byl to širokej balón-57mm, kdežto kamarád má obyč kevlar,taky 2.2, a je to úzký-51mm.

              • roud  

                mno je to dost velikej rozdíl…

                • tom_777  

                  voni taky soudruzi v NDR dělaj jen ty Supersonic a Tubeless ostatní levnější verze (OEM) se dělaj (nechci kecat ale někdo někde na BF psal že v Indii) v Asii

                  (Ralfy byly taky poctivý)

                  • Chiron  

                    Supersonicy, Protectiony a UST se dělají u soudruhů v germánii. Zbytek obyč kevlary, dráty se dělají u Taiwanců (je to i na plášti).

                    Jinak tu teorii bych mohl potvrdit. Superconica sem zkoumal u kámoše, 56mm. Když sem srovnal s mojím kevlarem, tak ten má 52.

                    • Kufruv  

                      moje ust jsou z taiwanu..

                      • tom_777  

                        moje UST (nově) jsou taky z Taiwanu a jsou stejně skoro stejně „úzký“ jako ty dušový cca 53mm

                    • Tušnak  

                      Asi na tom něco bude, právě jsem nasadil Race King 2.0 kevlar na 17mm ráfek a nestačil jsem valit oči:-O Nasazený plášť má 44mm… vypadá to jako bych tam obul sliky:D

                    • Paja  

                      Moje obyc. kevlarovy a dratovy MK jsou z Indie, na protectionu pisou hand made in Germany – doufam, ze to teda rucne nedelaji;)

    • MaPa  

      Continental MK 2,4 Supersonic s light duší, jeté 2,7tkm

      na UST ráfcích Shimano XT-M765. „Made in Germany“.

      53,7 a 54,0mm

      • op  

        MK 2.4 supersonic na rafku RM5 54mm nove, pres boky 54mm, pres figury 60mm

      • MaPa