Názory/zkušenosti - přestavba kola nebo nákup nového 29 HT?

22 nepřečtených
  • Tomas51

    Dobrý den,

    Rád bych se zeptal na zkušenosti s přestavbou kola, mám dilema, jestli se vyplatí vylepšovat stávající kolo nebo spíš koupit novější model.

    Letošní sezónu jsem si pořídil z druhé ruky hlíníkový HT za krásných 16.000 Kč, který má váhu přes 11 kg.

    https://www.mojekolo.cz/…azzer-race9/

    Jezdím terénní triatlony a maratony. U kola bych v další sezóně jen rád uvítal tři věci

    1. Jednopřevodník (dvoupřevodník mi ne a ne sednout)
    2. Kvalitnější brzdy, které jsou na stávajícím kole slabší článek
    3. Širší pláště, protože v terénu (kde se pohybuji velkou část času) se se šířkou 2,1 necítím vůbec jistě a rád bych dal 2,2 nebo 2,25

    (jsem začátečník, ale podle googlení tento ráfek nesnese nic jiného než 2,1, je to opravdu tak? tím by přestavba zdražila i o širší ráfky)

    Chtěl jsem se tak zeptat na názor, jestli taková přestavba smysl má a je to běžná praxe, nebo spíš se vyplatí ušetřit a koupit nějaký novější, vyšší (nejspíše karbonový kvůli zachování váhy) model za cca 35–40.000 Kč? Který už všechny zmíněné body mít bude, jen tedy je z průzkumu dost smutné, že i v této relaci se jen těžko udržím na stávající váze kola.

    Děkuju moc za jakýkoli názory nebo pohled.

    • adam1  

      Tak záleží ?Ano je to o penězích:)

      Máš tam rebu(p…) zbytek 1×10 = 2500,brzdy 3000,kola dělají kola např něco od např.Dt x1900?(nepišeš tvoje parametry ),2×contík,maxxis tak si to spočítej?

      Nebo nechat jako zimáka a koupit nebo nechat složit něco kolem 50k?

    • Mereck  

      Mně se to kolo docela líbí. Vidím dobře i obě pevné osy?

      Prostě: já bych šel do upgradu – kolo bych si nechal a vylepšil o to, co chceš. Ráfky jsou šíře 19, pokud dobře vidím. Já na 19 vozil pláště 2,25" úplně bez problému. To dáš.

      Samozřejmě pokud máš třeba 40–50 tisíc (baj voko) a současné kolo úplně nemiluješ za hrob, kup něco fungl nového a basta.

    • Vilém  

      Nevic co a kde jsi googlil, ale na samotnem rafku mas napsan tlak pro 2,3" plast. Dnes se sice vozi az extremne siroky rafky, ale pred par lety byl 19mm rafek spis z tech sirsich.

    • novas752  

      35–40 včetně peněz z prodeje tohoto kola nebo bez nich?

      Karbonový kolo za zmíněný prachy je osazený základníma komponentama = těžký. Ale je tam prostor pro tuning na slušnym základu rámu. Hliníkovej model od dostupnějších značek už bude docela dobře osazenej, ale opět nečekej že to bude kdovíjak lehoučký, na to je 40k prostě málo. Uváděné hmotnosti jsou většinou bez pedálů a v nejmenší velikosti rámu a ještě zaokrouhlený dolu (co velikost to cca 100g navíc, pedály 250–350g navíc).

      Na 19mm ráfek můžeš vklidu dát i 2,3", ale je to i o vzorku (Jestli tam jsou furt ty Thunder Burty tak ty prostě mimo tvrdej povrch nedrží, nemaj skoro žádnej vzorek ) a taky o použitym tlaku (přefoukaný „aby to jelo“ taky nedrží a ryhleji stejně nejedou).

    • Ascaso  

      Vypůjčím si s dovolením téma…

      Řeším, jestli předělat mé současné kolo viz profil:

      https://www.bike-forum.cz/…29r-3-0-2014

      Přemýšlím o změně z 3×10 na 1×11(nebo 12)

      Během několika dní půjde na servis a při té příležitosti bych to tam nechal dát.

      Jen nevím, jestli to má smysl, jestli vzhledem k investici není lepší kolo prodat, něco přihodit a koupit kolo nové.

      Nebo neřešit a jezdit ve stavu jak je.

      • oddie  

        A co by to jako mělo přinést?

        • Ascaso  

          Co by to mělo přinést. O váze to asi moc nebude ale rozčiluje mě třeba drhnutí řetězu, seřizování…

          A ostatní převody v podstatě nevyužívám

      • Mereck  

        Já jdu obvykle cestou vylepšení stávajícího kola. Ekonomicky to smysl nedává, ale mám ty kola rád a nechci se jich prostě zbavit.

        Nicméně poslední věta tvého dotazu mi napovídá, že ti tvůj současný stav nijak nevadí. Ptáš se jestli nenechat 3×10 a nejezdit dál. Já říkám ano! Nech to být a jezdi.

        • Ascaso  

          Ano, je to tak, mám to podobně, s tím zbavováním se kola.

          A ano, současný stav pro mě není nijak extrémně obtěžující, malé mušky to má, ale dá se s nimi žít. Proto se právě ptám na smysl přestavby.

          • Mereck  

            Chápu. Jestli ti ty mušky vadí, přejdi na 1× něco. Ekonomicky to smysl nedává, ale zbavíš se jich. Pokud ti vyhovují převody (asi ano, když je zatím nezmiňuješ) vykašlal bych se na mušky a jezdil 3×10. Asi bych taky radši investoval do smysluplnějších vylepšení jako třeba brzdy, vidlice.

            • Ascaso  

              Mušky jako seřizování a třeba drhnutí řetězu, jsou to detaily. Jezdím většinou jen na prostřední placku. A nebudu lhát, 1× něco se mi i víc líbí.

              Brzdy pujdou, s vidlicí jsem nad míru spokojený, ta zůstane

              • Mereck  

                Jestli jezdíš prakticky jen prostřední placku, asi bych 1× zvážil. To by mohlo dávat smysl.

            • xtonda  

              A jak se určuje co smysl dává a co už ne? Při tlaku na cenu by stačil by se dalo 1×10 což by znamenalo sundat současné převodníky, přesmykač a levé řazení dát nový převodník za 200

              https://www.axit.cz/…8-12_fe_30z/

              Přahazovačka 940

              https://www.axit.cz/…6000_10s_gs/

              Kazeta 11–42 650 nebo 11–46 1135

              https://www.axit.cz/…0_10s_11-42/

              https://www.axit.cz/…z_10_11-46z/

              A případně na nový pohon nový řetěz. Řazení zůstává. Pokud by mu stačil rozsah, tak je to i s prací do tří litrů.

              • Mereck  

                Určuje se to tak, že „dělat něco jen proto, abych to udělal“ smysl nikdy nedává. Bez ohledu na to, jak moc stačím cenu.

      • novas752  

        V čem ti 3×10 vadí? Jestli ti nevadí tak nemá smysl měnit. To bych radši vyměnil ty brzdy.

        • Ascaso  

          Brzdy … To je taky kapitola, ty se budou měnit právě taky při tom servisu ;)

          • novas752  

            Tak můžeš to celé vyměnit na SLX M7100, řazení i brzdy, ale zvážil bych jestli to 1×12 fakt potřebuješ. Třeba na dlouhé rychlé rovině to 1×12 moc dobré není, na spodku kazety jsou docela velké skoky mezi převody, tak abys nadšeně neupgradoval a pak toho nelitoval. Jestli by třeba nestačilo 2×11 nebo 2×10, kde jsou přehazovačky s třecí spojkou což mlácení řetězu dost znatelně omezuje.

            • Ascaso  

              Chápu. Díky moc za názor a tipy, ještě mám tedy pořád nad čím přemýšlet. Nejlepší bude si to zkusit půjčit a pořádně projet, zatím jsem neměl moc příležitost, jen krátký pojezd sem tam

            • petrx  

              Případně lze vyměnit za aktuální 2×12 od Shimana. rozsah zůstane jak u 3×10 a nebude za loosera u módní policie.

            • xtonda  

              Přehazovačky se spojkou sou i na 3×10, pokud by šlo jen o tohle.

      • Ascaso  

        Díky všem za rady, po promýšlení nakonec kolo zůstane jak je, udělají se jen brzdy. Dostal bych se s cenou tak vysoko, že to je nepřijatelné. Lepší koupit nové kolo, ale to taky nechci, citovka :)

        • palo7  

          Předělat na 1×10 s kazetou 11–46 a nebo na 1×11 z bazaru by mělo být za hodně rozumný peníze. Jine by to bylo, kdyby jsi chtěl 1×12, nebo kazetu od 10. I ty brzdy bych vzal klidně z bazaru. Spousta lidí prodává nejety, sunday z nového kola. Bohaté stačí Deore, ty brzdí až dost

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.