nazory/zkusenosti s nosicem kol na auto

109 nepřečtených
  • Meny33

    Zdravim vsechny, planuju si na auto poridit nosic kol (pro tri kola) a chci se zeptat na vyhody/nevyho­dy/zkusenosti/ra­dy/doporuceni pri vyberu (stabilita kol, aby o sebe kola nemlatily pres nejake vymoly, zabezpeceni proti kradezi, material, manipulovatelnost atd atd. Zda je lepsi stresni nosic x nebo na kouli. Koukal jsem zbezne po netu prave na nejaky vyhody/nevyhody co se tyka strecha/koule ale chtel bych spis slyset nazory lidi z praxe. Na stresni nosice jsem koukal, na radu znameho, zatim jen na thule proride 598 a o nosicich na kouli nevim vubec nic, takze bych vas prosil o radu a pomoc s vyberem, kdybyste mi mohli pripadne doporucit neco pomer cena vykon. Je mi jasny, ze na kouli to bude daleko drazsi, ale jestli je to lepsi/stabilnej­si/bezpecnejsi atd, tak jsem klidne ochoten investovat, rekneme kolem 15k. Jeste bych taky uvital, kdyby byly drzaky na karbonove ramy s moznosti uzamknuti nebo alespon nejakym zabezpecenim proti kradezi na parkovisti, treba behem zastavky na obed. Diky moc za rady

    0 0
    • Jiří999  

      Střecha nevýhoda

      1: Pokud si menšího vzrůstu na střechu zapomeň.( pokud nechceš vozit stoličku sebou)

      2: nevidíš na kola

      3: v létě rozpalená střecha kde je možnost se popalit

      Střecha výhoda

      1: zatím žádná nenapadá

      Koule výhoda

      1: rychlejší naložení kol

      2: vidíš na kola

      Koule nevýhoda

      1: větší riziko zničeni kol ( nedobrzdi ten za tebou )

      2: další značka ( cca 500 Kč ) nebo předělávat původní

      0 0
      • gersa  

        Kola na kouli jsou daleko špinavější při převozu ve špatném počasí

        S koly vzadu jsi širší, na střeše vyšší. Už jsem zažil situaci, kdy jsem musel kola sundávat

        0 0
        • motacek  

          Širší? To máš za jakým autem ty kola?

          0 0
          • mikub  

            Za autem nižší střední třídy – Ovce, Focus – silnice ještě nepřečnívá, XC 29 už ano. Čím víc do sjezdu, tím horší.

            0 0
            • motacek  

              No mam poměrně dlouhé kolo – 1260mm rozvor, což nemá moc kol a přes max šířku auta (oblast zrcátek) nepřečnívá… Takže širší to auto nedělá. Mam teda volvo s80, sle nemyslím si, že by bylo o tolik širší než focus

              0 0
              • Breakpain  

                Půjčím Ti mého sjezďáka ;) … 1320 myslím ;) …

                0 0
                • motacek  

                  Kecáš, máš 1307 dle geošky, kterou máš v profilu :-).

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Proto jsem psal to slovo myslím ;)… odhad z hlavy, nepamatuju si to přesně ;-)…

                    Ale problém, že je to velký a nechce se to vejít do některých nosičů, to už mám bohužel ozkoušený.

                    0 0
              • mikub  

                Přes zrcátka ani mně, jenom karoserii ;)

                0 0
                • Slavik  

                  Dle nařízení EU, nesmí převážené předměty přesahovat více než 10cm karoserii.

                  Loni jsem to nařízení zoufale hledal a i našel a měl jsem s sebou do Východní říše.

                  Mám +9 z každé strany…

                  0 0
                  • motacek  

                    Otázka jestli se do karoserie berou i zrcátka:-)

                    0 0
                    • Slavik  

                      NE

                      0 0
                      • motacek  

                        Tak pak přesahuji o 12.5cm na každou stranu. Asi budu muset zfouknout gumy a na dvou mistech je stahnout páskama abych se do toho nařízení vešel

                        0 0
                    • mikub  

                      Šířku vozidla máš v techničáku.

                      0 0
                  • bikemarty  

                    není to 10 cm ale 40 cm na každou stranu

                    0 0
                    • bikemarty  

                      ještě doložím fotkou podmínek na nosiči

                      0 0
                      • Espen  

                        Takže můžou být zakryté brzdová světla ve světlech, ale třetí brzdové musí být vidět?

                        0 0
                      • mikub  

                        S tím přečníváním je to možná ještě trochu složitější: zák 361 par 52 oddíl 4

                        (3) Přečnívá-li náklad vozidlo vpředu nebo vzadu více než o 1 m nebo přečnívá-li náklad z boku u motorového vozidla nebo jízdní soupravy vnější okraj obrysových světel více než o 400 mm a u nemotorového vozidla jeho okraj více než o 400 mm, musí být přečnívající konec nákladu označen červeným praporkem o rozměrech nejméně 300 × 300 mm, za snížené viditelnosti vpředu neoslňujícím bílým světlem a bílou odrazkou a vzadu červeným světlem a červenou odrazkou. Odrazky nesmějí být trojúhelníkového tvaru a smějí být umístěny nejvýše 1,5 m nad rovinou vozovky.

                        Podle tohohle by kolo mohlo přečnívat jak chce, ale musel by se na něj hodit hadr.

                        0 0
                • Slavik  

                  NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 1230/2012, Dodatek 1, 1. odst. písm. C

                  Seznam zařízení nebo vybavení, jež se nemusí brát v úvahu při stanovení krajních rozměrů

                  1. S výhradou dodatečných omezení stanovených v následujících tabulkách se nemusí brát v úvahu při stanovení krajních rozměrů zařízení a vybavení uvedené v tabulkách I, II a III, jsou-li splněny tyto požadavky:

                  1. s výjimkou zpětných zrcátek nesmí celkový přesah zařízení a vybavení přidaného k šířce vozidla překročit 100 mm.
                  0 0
                  • danis7  

                    Můžeš být v klidu, tohle se vztahuje na výrobce vozidel a týká se to vybavení, které je součástí vozidla už z výroby.

                    Pro běžného smrtelníka platí, že největší povolená šířka vozidla je 2,55m včetně nákladu, nad 2,55 je potřeba mít povolení od MD.

                    Ještě by tě mohlo zajímat, že pokud bude kolo přesahovat více než 400mm do strany a 1000mm vzadu., tak musíš označit vnější rozměry, viz citát paragrafu výše.

                    0 0
        • hanys  

          Kola na kouli jsou daleko špinavější při převozu ve špatném počasí

          Neplatí obecně, záleží na konkrétním autě. Např. já mám opačnou zkušenost (Toyota RAV4) – kola jsou na kouli „v závětří“ schovaná za autem.

          0 0
        • hanys  

          S koly vzadu jsi širší,…

          Širší jak širší, ale hlavně delší. S tím souvisí zmenšení zadního nájezdového úhlu. V mém připadě menší nájezdový úhel zcela eliminuje jeden ze dvou vjezdů do podzemní garáže a v případě, že jsem naložen, tak při výjezdu tím druhým si „škrtnu“ nosičem o zem.

          S koly vzadu je navíc k prdu zadní parkovací kamera, resp. vidím v ní jen právě ta kola.

          Když ale vezmu do úvahy všechny výhody (zde zmíněné), tak totok jsou za mě jen drobnosti.

          0 0
          • motacek  

            A s koly na střeše by ses do podzemní garáže vešel?

            0 0
            • hanys  

              Tak to je asi každému jasné, ni? Chtěl jsem jen poukázat na to, že i nosič na kouli přináší v tomto směru jistá omezení.

              0 0
              • motacek  

                Tak co já vím, jak máš vysoké vrata :-)

                Jinak souhlasím, auto je neobratné a podélné parkování je komplikovanější.

                Nicméně mám auto bez senzorů, s malým rejdem (kvůli motoru napříč) a ještě s délkou 485cm bez kule a nevidím s tím nějaký problém…

                0 0
          • mikub  

            Ještě to tancování kolem držáku, když jdeš do kufru ;)

            0 0
            • hanys  

              Pravda, ale tento druh diskomfortu dle mého minimalizuje správná volba nosiče. Při přístupu do kufru nejvíce rostu z elektronického otevírání pátých dveří. Ale za to nosič nemůže :-)

              0 0
              • kesu  

                Slusny auto pri spojeni zasuvky vleku/drzaku omezi funkci elektrickych patych dveri tak, aby sly otevrit pouze tlacitkem na nich. Tedy dalkove ani z interieru se neotevrou..

                0 0
                • hanys  

                  Slušný auto asi jo, ne však to moje :-) Ale to není to, co mě na elektronickém otevírání pátých dveří sejří. Obecně (nejen, když mám nasazený nosič) mi vadí dlouhá „vybavovací“ doba (otevření, uzavření).

                  0 0
            • motacek  

              Jaké tancování? Jedním tlačítkem vyklopím a ještě všichni okolo hledí, co je to za vyfikundaci :-D

              0 0
              • mikub  

                Tak ty máš sedana, tak to máš jednodušší. My s kombíkama se kolem toho naběháme víc.

                Ale fakt je, že by nějaký výrobce mohl sklápění synchronizovat s elektrickýma vratama kufru. To by pak byla vyfikundace ;)

                0 0
                • MaPa  

                  Můžeš nám vysvětlit, v čem předpokládáš, že je přístup do kufru sedanu přes držák snadnější než do kombíku nebo jiných aut?

                  0 0
                  • mikub  

                    U sedanu se kufr otevírá rovnou nahoru, takže není nutné nosič sklápět. Taky se dá do kufru šáhnout přes blatník. Neříkám, že je to komfortní, ale k naložení 56. nezbytnosti kterou jsi zapomněl se to může hodit.

                    0 0
                    • MaPa  

                      Aha. Ale čudlík otevírání je stejně většinou uprostřed. A jak píšeš, dosáhneš tak maximálně na vršek tašek u kraje… Podle mne je funkční a sklápění základ nosiče, ale dobře, nemusí to platit pro všechny…

                      0 0
      • mikub  

        Koule – brutální výhoda: Nahození toho držáku je hned, proti tomu skládání střechy (ač to má Thule hodně promakané) trvá strašně dlouho. Pokud jezdíš vícekrát týdně někam s kolem, tak v případě střešních nosičů ti bude celou sezonu pískat zahrádka nad hlavou.

        Pro mě je další výhoda koule: kolo si tam naloží i manželka. Na střechu se jí moc nechtělo, ještě dokázala silnici, ale MTB ne.

        S bezpečností je to ± stejné – když někdo chce, tak jsi během pár vteřin bez kola. V obou případech tomu můžeš pomoci nějakým zámkem, ale to je jenom dalších pár sekund zdržení.

        0 0
      • motacek  

        Za auto je dražší varianta, musíš koupit kouli pokud nemáš.

        Na kouli zase neřešíš vjezd do kryteho parkovacího domu a máš menší spotřebu. O nandávání se ani nebudem bavit ..

        0 0
      • Slavik  

        Střecha

        plus cca. 1,5litrů/100km spotřeba navíc

        Koule

        ani nevíš, že tam ty kola máš

        Pokud auto za Tebou nedobrzdí a zruší Ti kola, jde to z jeho pojistky…

        0 0
        • motacek  

          Pokud máš kombika, tak nevíš, pokud máš sedana jako já, tak je odpor vzduchu poměrně veliký, řekl bych že spotřeba vzroste skoro stejně jako s koly na střeše

          0 0
    • Auditor  

      Nic ve zlém, ale… je potřeba další téma?

      Nosiče na tažné …

      Nosiče na páté dveře

      a další témata

      0 0
    • Breakpain  

      Pokud můžeš, vem kouli.

      0 0
    • Slavik  

      Měl jsem kola na střeše a teď už je mám na kouli. Moje chyba byla ta, že jsem rovnou nešel na kouli – nebe a dudy.

      Zabezpečení není ani na střeše ani na kouli. Auto s koly nenechávám bez dozoru. Ty zámky co tam jsou bych spíše nazval pojistkami proti povolení/vypadnutí kol. Mysli i na sjednocení zámečků, je to menší oser než hledat ten správný klíč…

      PS: tahám na autě 4 kola

      0 0
      • Breakpain  

        Tak, blbý je, když máš příčníky, 3 držáky… Auto bez koule, ale jízdu s autem, kde jsou kola na kouli si vyzkoušíš. Přemýšlím, jak to udělat ;0), aby to moc nestálo…

        0 0
        • Slavik  

          2 držáky jsem prodal, další dva jsem si nechal. Příčníky teď používám jen na rakev. Loni jsem převážel na dovču 5 kol…

          0 0
        • mikub  

          Zatnout zuby, jednorázově to zatáhnout a pak už čerpat jen pozitiva :)

          0 0
    • Kaire  

      Záleží dost na autě a preferencích. Máme nové Berlingo, dávat to na střechu by byl dobrej porod.

      Výhody koule psát nebudu, už to tady napsalo víc lidí. Můžu ti ale říct že těm zámkům na nosičích bych nevěřil, kolo mám vždy na dohled i na autě. Na dlouhé cesty to stáhnu dlouhým pavoukem, hlavne kvůli karbon rámu.

      0 0
    • jannk  

      Vice nez 2 lehka kola na kouli vzadu dost zasadne meni jizdni vlastnosti auta (myslim klasiky typu oktavka kombik apod). Proste to auto daleko vice plave a zadek se proste chova jinak. Ale fakt, ze hodne lidi to proste nevnima. (jo, na dalnici to moc poznat nejde)

      0 0
      • Slavik  

        Ano, chová se trošku jinak, ale zas bych to nepřeháněl…

        0 0
      • kesu  

        Taky by se melo napsat, ze je nutne resit maximalni svisle zatizeni koule. Drzak vazi 20kg a je pro 4 kola plis cca 2,5kg nastavec. Nosnost drzaku byva celkem 60kg. Svisle zatizeni koule se muze lisit pro vlek a pro prislusenstvi (treba trojkova oktavka). Kazdopadne na beznym aute je pochopitelne 80kg na skoro pulmetrovy pace znat a to dost. Lepsi to obecne je na SUV a MPV s vyssi svoji hmotnosti a kratsim previsem. Lepsi je taky diesel s tezkym predkem. A vubec nejlepsi je velky SUV s aktivnim vyravnavanim svetly vejsky..

        0 0
    • -b-n-x-  

      Z vlastni zkusenosti bych jeste dodal, ze ten drzak na kouli zabira nejake ne uplne male misto. A pokud mas malinky byt, tak to muze byt docela problem.

      0 0
      • Slavik  

        Přes léto je v kufru auta a přes zimu v kumbále…

        0 0
        • -b-n-x-  

          Do minuleho auta (civic stejny jako Straakacovo) by se tohle neveslo ani v lete :-). A kumbal doma nemame :-(

          0 0
        • MnemonicJ  

          No, nemají to všichni tak ideální jako Ty… Když si představím, kolik věcí potřebujeme pro děti, občas vezeme kočár… To už bych potřeboval dodávku :)

          0 0
          • Slavik  

            Děti povyrostou a za chvilku bude kočár pasé…

            0 0
            • mikub  

              Tak potom malá kolečka do kufru, potom velká kola, prostě furt něco.

              Nehledě na to, že pokud složíš zadní sedačky, abys tam dal kolo, tak potom nemáš kam dát ty děti.

              Takže ideál je, že maminka veze děti a tatínek za nima dojede na kole. V autě je víc volného místa a ještě ušetříš za držák :)

              0 0
            • MnemonicJ  

              Jasně, ale je to prostě individuální… Jak zaznělo níže, občas naložím malýmu s sebou k babičce kolo nebo koloběžku a ty malý děti všeobecně potřebujou spoustu věcí (jeden 4 roky, druhý 9 měsíců) a každýmu vezeme minimálně jednu tašku s oblečením a různýma krámama :)

              0 0
    • Meny33  

      Diky chlapi! :)… Ja mam octavku dvojkovou v combiku a pricniky tam mam, kouli musim dodelat ale z toho co tu pisete mi vyplyva, ze bude lepsi prekousnout tu velkou pocatecni investici a poridit nosic na kouli. Mate teda nekdo nejaky tipy na co se zamerit nebo podle ceho vybirat? Ja tomu totiz vubec nerozumim, jaka firma si jak stoji a co je nej pomer cena vykon, protoze znam jen thule. Na starsi vlakna jsem samozrejme koukal ale to je z 2017 a treba se mezitim vylouplo neco jinyho nebo naky špatný zkušenosti apod. Predem diky :)

      0 0
      • motacek  

        Pokud máš prachy, tak Thule nebo Atera. Já řešil nákup držáku minulý rok a koupil jsem Atera Strada Evo 3.

        0 0
        • Meny33  

          A co te vedlo k tomuhle rozhodnuti, jestli se muzu zeptat? Je to lepsi nez thule v necem? Protoze v tyhle cenovy kategorii uz se pohybuje Thule taky, proto se na to ptám, diky

          0 0
          • motacek  

            Vedlo mě k tomu následující:

            1. Potřeboval jsem nosič, který dám do kufru sedanu aniž bych musel něco montovat. Teď když sundám kolo, tak mam nosič v kufru do 10 vteřin.
            2. Schopnost nosiče pojmout i dlouhé kola. Momentálně mám 1260mm rozvor a nosič má stále rezervu i na delší kolo.
            3. Bytelnost. Měl jsem v hledáčku Thule easyfold 934. Byl jsem se na něj i mrknout. Razím heslo, že čím více má věc různých pohyblivých komponent – čepy, klouby apod., tím bude náročnější na údržbu a životnost nebude tak vysoká. Navíc tohle všechno je na úkor váhy.
            4. Je o 2k levnější než zmiňovaný Thule easyfold 934.
            5. Schopnost stabilně upnout i pluskové pláště.

            Možná semnou nebudou někteří souhlasit, ale timto jsem se při výběru řídil já…

            0 0
      • hanys  

        Sedm let vozím Atera Strada DL 3 a po celou dobu slouží k mé plné spokojenosti.

        0 0
      • Slavik  

        Mělo by ti ho namontovat „pověřené montážní pracoviště“ a tažné by mělo mít typový list. Pokud to nebude pověřené pracoviště, musíš na technickou.

        Koule na starý megan 2006 mě loni i s montáží a elektrikou stála 4500,– + zápis do VTP (cenu si nepamatuju 50,–Kč?)+značka 600,– (byla do týdne k vyzvednutí)…

        u novýho auta <> mě to komplet stálo 16litrů s origoš odnímatelnou koulí v autorizovaném servisu. ale při zapojení se automaticky vypínají čídla, zadní kamera jede, ale vidíš bicykly…

        0 0
    • gersa  

      Začal jsem s jedním kolem v kufru Octavie. Pak se k tomu přidala žena, kola stále uvnitř. První dítě a kola šla na střechu. Pak druhé a třetí dítě, kola na střeše a kouli a loni jsem jsem pořídil pořádný auto a vozím to uvnitř ;)

      0 0
      • Slavik  

        Takovýhle pořádný auto mi doma neprošlo. Bych si ho musel řídit sám… (a nemohl chlastat) :-)

        0 0
        • gersa  

          Jo, žena taky jezdí jen ve stavu nejvyšší nouze. Jinak se auta bojí, ale konečně se nám na dovolenou do auta vleze 7 kol a kávovar ;)

          0 0
          • Breakpain  

            Kávovar?

            0 0
            • gersa  

              Normální pákový kávovar

              Jsme na dobré kávě závisláci ;) a někde na horské chatě se blbě shání

              0 0
              • mr.antik  

                to jako nosíš na chatu v báglu takový vehement?

                0 0
                • gersa  

                  Ne, vozíme ho sebou autem. Pak je to ráno středobod kuchyně, kde se slezou všichni dospělí účastníci zájezdu ;)

                  0 0
              • Breakpain  

                Jo, jako já to pochopil, jen mě to udivilo :)…

                0 0
      • edems  

        Jak mas udelany to upnuti?dik

        0 0
    • borek72  

      Přiložím dotaz,má nebo používá někdo nosič menabo naos rapid.Jsou nějáké + nebo – ? Vím,že je pouze na 2 kola,ale to mi stačí.

      0 0
    • Fazzy  

      Mám asi jiný priority než většina tady. Vozím maximálně dvě kola klasickým malým hatchbackem (ani tři by nebyl problém). Když už je někam vezu, je to obvykle z města ven, takže podzemní garáže neřeším. Na místech kam jezdím často parkuju v řadě a nechci nic za autem. Nechci mít omezenej výhled dozadu, nechci omezovat přístup do kufru, nechci aby se v dešti veškerý sračky vyřící se za autem chytaly na kolo a ani nechci utrácet za nosič x tisíc. Takže pro mě jednoznačně střecha. Náklady na pořízení ve stokorunách, instalace kola zabere asi pět vteřin – něžné pohlaví může mít problém, ale proč by se dřelo, když jsem tam já – a když to na zimu sundám, nezabere to tolik místa v garáži.

      0 0
      • pepek  

        A co zvýšená spotřeba vlivem vÝřícího vzduchu?

        0 0
        • Fazzy  

          Fuj to Y tam určitě hodil telefon :) Spotřebu neřeším. Jednak nejezdím dálky, většinou do 100 km, druhak s tim člověk nejezdí denně, a pak nejsem typ co pořád přepočítává spotřebu. Takže jestli mi to s kolama vezme nějakej litr navíc pro mě vůbec nehraje roli. Moje priority už jsem zmínil.

          0 0
          • Lance  

            Hele já nikdy nepochopil lidi co řeší spotřebu. Je mi fuk zda to žere o 2 litry víc nebo.min. ( podotýkám nejsem milionář). Vozim na strese.

            0 0
            • Lister  

              Navíc pokud má člověk opravdové auto a ne jen větší moped a má k tomu slušný motor, je ten rozdíl vcelku malý. S boxem se mi zvedá spotřeba do půllitru a s kolem to o moc víc není.

              0 0
      • holiič  

        …tohle mohu podepsat a dovolím si dodat, že zvýšená spotřeba je o 1,5 litru při dvou kolech (že s tím jezdím i 180km/h – tam, kde je to povolený, je jinej příběh) přepočet nákladů na kouli a nosič na zadní dveře je v poměru k držákům Elite San Remo a uzamykání Pitlock pětkrát nižší ve prospěch střešního nosiče.

        0 0
    • Lister  

      Když už to někdo vytáhl – zkušenost se sundávací kouli v.s. nosič na kola, pohodlí nasazování, spolehlivost, pevnost.

      Musím dát na auto kouli, bohužel nemám ochcávku, abych si mohl koupit sklopné elektrické z druhovýroby, ale zároveň nechci pevnou.

      Zvažují něco od Westfalie nebo SVC. Údajně to funguje hodně podobně. Zatěžovat bych to chtěl zatím třema kolama. Bez mála doroste a budu řešit 4 kolo bude jiné auto

      0 0
      • Slavik  

        Mám sundavací kouli, ale má nosnost jen 65kg.

        Při předání auta to servisáci neuměli nasadit :-), nakonec se zadařilo. Teď je to trošku použité, takže nasazování sundavání otázka 20sec. + mám výklopnou zásuvku.

        Vozím i 4. kolo, ale jedu s tím trošku více opatrně.

        0 0
        • Lister  

          Díky. U mne zatím vede SVC SVMAT3 což je hodně podobný systém upnutí který používá i Westfalie, nosnost to má údajně 100kg, takže pokud ti stačí 65kg tak by snad nemel byt problém. U nás v servisu mě lámali na pevné, ale to prostě nechci. Jednak vím že se do toho furt budu flákat a pak si myslím, že to bude vadit zadním senzorům.

          0 0
          • Slavik  

            Jsem si nevybíral :-), zpětně bych raději pevné. Nevím proč by to mělo vadit senzorům…

            0 0
            • Lister  

              Záleží jak jsou citlivé a na typu auta. Ale po nasazení koule to senzory mohou považovat za překážku a pak furt ječí – jednu takovou zkušenost už mám.

              0 0
              • Slavik  

                Jsem si to nechal montovat v autorizovaném servisu, kde mi samozřejmě naprogramovali ŘJ, že když připojím nosič, vypnou se mi senzory. A mám to i s upozorněním při couvání, že jsou neaktivní. Tohle bych si nikde pokoutně nenechal dělat. Když máš opici, musíš mít i na banány :-)

                0 0
                • Lister  

                  Jedna věc je odpojeni senzorů při připojeném nosiči. Druhá je samotná koule která prostě některým senzorům vadí a pak jsou dvě možnosti – odpojit prostřední pár senzorů nebo poslouchat při každém zařazení zpátečky pískání a tím pádem vlastně senzory nemít.....

                  Jako teď jsem jezdil 3 týdny s autem, kde byla pevná koule a senzory to nedávaly.

                  0 0
                  • Espen  

                    Ale když máš kouly, senzory nejsou přeci potřeba!!! Senzory nemám, ale mám sundavací kouly, kterou jsem kvůli absenci senzorů nikdy nesundal :-D.

                    0 0
                    • hanys  

                      Na to bacha, pokud není koule pevná a není použita, jsi povinen ji sundat/sklopit. Sice nevím o nikom, kdo by za to dostal flastr, ale pokud narazíš na idiota v uniformě, tak bys mohl mít probém. Jeden z důvodů, proč mám pevnou.

                      0 0
                      • Espen  

                        Musíš odvézt pozornost na něco jiného. Nesvítící světlo, nezatavení na STOPCE atd, kouly nikdo pak neřeší :-D.

                        0 0
                  • Slavik  

                    Si to nech pořádně udělat. Takhle to vypadá, když to dělá nějaká garážovka. Víc neporadím…

                    0 0
      • mikub  

        Na jednom autě mám SVC, na druhém Westfalii. Když to nasazuješ, tak ten rozdíl je propastnej. Ta Westfalia na svoje místo zaskočí na první dobrou, u toho SVC musíš mít trochu grif. Když už je nasazeno, plní oboje funkci na výbornou.

        0 0
        • Lister  

          Hurá konečně něco použitelného. Díky.

          A máš tenhle bajonet od SVC?

          0 0
      • MaPa  

        Mě při prodeji namontovali na Zafiru C tohle https://www.youtube.com/watch?… a manipulace odpovídá tomu videu. Cenu nehodnotím, nevybíral jsem si. Nejvíc času zabere vybalit tu kouli z pytlíku v kufru. Samotné zacvakávání apod. je záležitostí pár sekund a když si zvykneš kde co je ani se neušpiníš. Jsou k tomu krytky (bajonetu, zámku apod.) takže citlivé věci zůstávají čisté.

        Ale mám to teprve od září, takže dlohodobé zkušenosti v podstatě žádné.

        Předtím jsme měli pevné na Galaxy a žádné velké okopávání nehrozilo, člověk si prostě zvykne, spíš je potřeba tu kouli občas utřít a když už mazat, tak po použití vozejku zase utřít do sucha. Ani krytku jsme nakonec nevozili. U Galaxy to byla evidentně nějaká dodělávka a senzory (které dodělávali také později) prostě nakalibrovali tak, aby kouli nebraly (dostaly jsme k nim manuály takže bylo jasné že to lze i dodatečně). Teď na Žirafě je to od výrobce se všema elektronickýma návaznostma, jak někdo zmínil: vypínání zadních senzorů, šestiblik místo trojbliku, varování že nefunguje signalizace slepého úhlu, …

        0 0
        • Lister  

          Jo, to je přesně ten systém, který zvažuju. Předpokládám že stabilita při jízdě bude v pohodě, ono taky nejslabší místo asi nebude spojení té koule s autem, ale koule s nosičem.

          0 0
          • MaPa  

            Nezaznamenal jsem že by se to houpalo víc/míň oproti jiným systémům. Myslím že nejvíc udělá pružnost nosiče za uchycením na kouli, ale v podstatě všichni kolem mne mají taky Ateru tak to vyzkoušené nemám.

            0 0
    • Ondrys1975  

      Totéž jsem řešil minulý týden, nakonec jsem se rozhodl pro nosič na kouli. Stačí mi na dvě kola, ale protože si ho budou půjčovat a tchan s tchyni, vzal jsem Atera Strada e-bike. Cena 9000, bude-li časem třeba, dá se dokoupit nástavec na třetí kolo. Jen jsem musel nechat udělat kouli, na moje ASX stála kolem 12.000, ale i pro případné půjčení vozíku se hodí. Po zapojení se vypnou parkovací senzory vzadu, kamera bohužel snímá kola, ale s tím jsem počítal. Nasazování na kouli a kola na nosič komfortní, stejně tak sklápění nosiče. Doporučuji, už nechci tahat kola na střechu, a to mám přes 190 cm.

      0 0
      • Meny33  

        Diky moc za tip a podeleni se o zkusenosti, sice hledam nosic rovnou na tri kola, ale urcite na to mrknu, třeba budou mit nejakou podobnou alternativu

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.