• risa78

    Ahoj přítomní,

    chci se zeptat na nosič kol na páté dveře. Jeden sem teď objevil v letáku Makra. Máte s tím někdo zkušenosti? Bude sedět na Citroenu C4? Nebo jiný typ? Uvítám každý konstruktivní příspěvek.

    • lumyr  

      nechtěl bych nic co se montuje na zadní dveře, další (-) tohodle je, že se ještrě k tomu všemu opírá o sklo…

      • gazman  

        Proč, já vozím na zadních dveřích čtyři sjezďáky a nalítal jsem tak už pěkné tisíce kiláků cestou necestou.

        • lumyr  

          otázka je co máš za auto a co za nosič, jeden známý kdysi (tak 5 let zpět) měl tohle na 206 a prdlo mu zadní sklo právě díky těm nesmyslnejm opěrkám. Znám i lidi co to vozej na T5 a Vianech a v pohodě (tam je ale taky vidět, že je to originální příslušensktví a ne tesco nosič)

          • enjoy  

            Ty nesmyslné opěrky tam svůj podstatný smysl mají,jelikož takhle to mají všechny nosiče u kterých díky tomuto řešení kola nepřesahují střechu.Bez opěrek na skle kola cca půlkou přesahují přes střechu.Zase potom ale jsou viditelná SPZ a koncová světla.

            Člověk musí trošku přemýšlet a nedávat tam větší zátěž než 30 kilo, konkrétně na 206 jsou maximum dvě kola.

            Multivan a Viano jsou příklad toho, kdy to jde, ale vždy je potřeba počítat s tím, že eliminuješ používání pátých dveří.

            Nejlepší varianta pro přepravu kol je nosič na tažné zařízení.

            • lumyr  

              souhlas s tažným, jen na tý 206 měl jedno kolo (lehký XC) a nevím kde jsi vzal těch 30 kilo, bez ohledu na velikost auta se to o sklo opírá stejně (při stejným úhlu skla, dveří)

              • enjoy  

                Zajímalo by mě, jaký to byl výrobce, protože třeba Thule má na 206 nosič udělaný tak, že se o zadní sklo neopírá, asi vědí proč.

                30kg jsem vzal tak, že nosiče na 4 kola mají zatížení 60 kilo.

                • lumyr  

                  nějaký z tesco katalogu… tuším že nahoře se to zaháklo a dole dotáhlo popruhem. u mě to důvěru nevzbuzuje

            • gazman  

              Proč bys eliminoval páté dveře, když je třeba, tak to otevřeš i s kolama.

            • JMT  

              Po jedné cestě Praha-LesGets s dvěma kolama na kouli bych spíš řekl že nejlepší je vozit kolo uvnitř vozu, nejlépe v sedanu ať jsi chráněný v případě havárie.

              • enjoy  

                Ano, pokud máme Viano, T5 atd..tak existují i nosiče kol do kolejnic ve voze.

                Jinak já taky dávám kola dovnitř, ale pokud je potřeba nosič, tak pořád platí, že nejlepší je nosič na tažné zařízení.A dělají se i plachty na kola, takže zůstanou čistá.Jaký to ale dělá za jízdy kravál netuším.

          • lacik  

            byla spíš vada na skle než na nosiči

    • enjoy  

      Sedět to s největší pravděpodobností nebude a navíc tento způsob upevnění tě nutí potom nějak vyřešit zakrytou SPZ a koncová světla, což oni očividně vůbec neřeší.

      Největší problém pro montáž bude křidélko nad zadním oknem.

      Počítej s tím, že si odřeš lak na pátých dveřích, tam, kde to bude zaháknuté.

      Ale cena je to dobrá, takže to můžeš otestovat.

      Nicméně vyhledávač Thule nosič kol na páté dveře pro toto auto nenabízí, tím bych se řídil.

    • Bedar19  

      záleží kolik chceš vozit kol, já jsem koupil thule xpress 970 na dvě kola na tažné a nechal si k tomu vyrobit světelnou rampu, celkově mě to stálo 1200 kč a mám tam i spz, světla a instalaci za 3 minuty i s kolama

    • Pelin.x  

      Chci se zeptat? Nemáte někdo typ na nosič kol na páté dveře pro 4 kola? Mám Huyndei i30 combi. Díky

    • jakub  

      mám, vozil jsem to a v pohodě.. není s tím žádný problém, jen je trochu problém tam ta kola vždycky nandat aby se neodřela, ale jde o grif. V současné době mám nějaké Thule, to je trochu jiná liga pochopitelně…

    • PetrBo  

      Ahoj kamarádi.

      Sháním nosič na zadní dveře pro dvě kola na Peugeot 508 SW. Mohl by mi prosím někdo poradit? Projel jsem internet a nic jsem nenašel..

      Dík předem za konkrétní rady!

      • Pain  

        Já teď koupil Thule ClipOn High 9105. Koukni na nej. Jsem spokojenej, stál me 6500. Maji i tabulku na který auta pasuje. Pak delají i 9106 zase na jiný auta.

      • Infidel  

        Mám peruzzo padova a za ty prachy jsem spokojen až až.

    • pete  

      Zdar všem, oživuji toto vlákno. Doposud vozím kolo na střeše. Přibyla nám ale koloběžka a i tak delší dobu uvažuji o převozu kola „vzadu“. Tažné nemám a neplánuji, takže páté dveře. Našel jsem od jednoho výrobce tři různé nosiče a přemýšlím, který by byl vhodný- pro kolo i koloběžku. Proč jeden výrobce ? Možná naivní odpověď, ale jako jediný jasně deklaruje které nosiče je možné pro dané auto použít. Chci se poradit, zda má někdo konkrétní zkušenost s konkrétním typem. Mám ale potíž. Respektuji admina a všechny přispěvatele a nechci dělat „reklamu“ konkrétní značce Na druhou stranu bez sdělení značky a typu houby zjistím. Jak z toho ven?

      • pete  

        Zkusím to tedy napřímo – používá někdo z vás nosiče Menabo – Logic, Steel, nebo Stand up? Tyto by mi měly na auto pasovat, nedokážu ale vyhodnotit z popisů a obrázků, který by byl nejvhodnější.

        • zdenal8  

          Možná by to chtělo ještě dopsat o jaké auto se jedná. Ne kuli reklamě, ale aby ti ostatní mohli lépe poradit. Mohou mít zkušenost třeba i s jiným výrobcem nosičů.

          • pete  

            Možná jsem na netu hledal málo, ale jen u Menaba jsme našel konkrétní údaje, na která auta lze nosiče na páté dveře použít. V mém případě Peugeot 2008.

            • RapMan  

              Já mám vyhlídnutý Peruzzo Padova na 3 kola, ale v mém okolí zkušenosti taky nikdo nemá, většina lidí je překvapená, že vůbec něco takovýho existuje. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Přímo na jejich stránkách lze zadat typ auta a ukáže to kompatibilní nosiče – http://www.peruzzosrl.com/…ier/find.php

    • scret  

      Ahoj, zkusim to hodit sem a trochu vykopu stare vlakno.

      Momentalne resim nosic na kolo, ideal asi 3+1. Auto konkretne Toyota Proace/Peugeot Traveller, ale bude to podobne jako u multaka, viana apod. Auta s velkyma dverma otviranyma nahoru, ne vrata do boku…

      A ted je otazka, jelikoz mam tazne, tak resit nosic na tazne nebo na pate dvere? Pro a proti obou systemu? Prosim o nazor lidi, kteri s tim maji opravdu zkusenosti.

      Pocitam, ze kdyz dam nosic na tazny, uz neotevru zadni dvere?

      Co byste poradili konkretne za typ/znacku? Wjncek? Thule? O nicem jinym asi ani neuvazuju…

      Diky!

      • my_dudesty  

        Ahoj, já mám zkušenosti jen s nosičem na 5. dveře (resp. na kufr – sedan bez tažného) a jako dalo se to, nikdy nic neupadlo, ale prostě mi tam chyběl ten pocit jistoty. Takže na další sedan co mám řeším tažné, mj. i proto, že fulla (kvůli umístění tlumiče) už nedám na ten původní nosič.

        Jinak pokud vím, tak hromada nosičů na tažné má funkci sklopení právě aby zůstal přístup do kufru.

        • zdenal8  

          Sklápěcí sice jsou, ale u těch aut, co mají vzadu vyklápěcí kolmou stěnu to většinou nestačí a je třeba dobře vybírat případě nosič trochu upravit.

      • krabica  

        To otvírání zadních dveří je třeba zkusit, možná to vyjde, možná ne, nosiče na kouli jsou sklopné, alespoň teda Thule, co má kámoš, ale nemusí to stačit. Na starém Sharanovi to zrovna vychází tak, že při naplněném nosiči to nekoliduje, na prázdném jo a musí se do něj člověk pořádně opřít, aby dveře otevřel. :-) Nosič na dveře stejně s koly neotevřeš, takže to není o moc lepší…

        • Fran-tic  

          na mulťáka je třeba lehce nutná úprava nosiče a vychází to na milimetry, aby šly otevřít dveře. ale jde to nějak :) info z vw fora

      • Slavik  

        Dát 4 kola na zadní dveře? No, ti nevím…

        • scret  

          tak prevazne by tam byly dve, tri… To ctvrty je, co kdyby…

          Auto je pro 6 lidi, takze porad by se tam dalo nacpat 4 kola na nosic a 2 dovnitr…

          Anebo vyndat jednu sedacku a tim padem 5lidi, 5 bajku… 4 na nosic a jedno opatrne dovnitr…

          • Jarda636  

            7 kol 7 lidí a parádní cesta do Finále Ligure

            Na druhým autě byl nosič na taznym a protože jsme chytli sněhovou vánici tak kola na taznym byly hodně zasrany od soli. Na dveřích vůbec.

            V pohodě jsme tam i týden shuttlovali

      • Fran-tic  

        Mám na peugeotu 807 thule backpack 2, takový ten klasický „vanový“. Je to i z důvodu, že nemám tažné. Za mne spokojenost, neměnil bych a ani bych nebral ten na tažné, pokud bych mohl :). Upevnění rychlovka, kufr s tím otevřu taky, kola se nandávají rychle. Auto je takové kompaktnější + bych bral jako výhodu, že na kola nepůjde největší bordel z cesty, mi se celkem schovají za auto.

        Nevýhody jsou zřejmé :) a otvírání dvěří se 4 koly si nedovedu upřímně představit. ale 2 kola (i 3) jdou v pohodě :)

        • Fran-tic  

          vypadá to asi takto

        • zdenal8  

          Tak nemusí to nutně otevírat s kolama. Ale určitě je rozdíl vyložit kola a moct otevřít kufr proti vyložit kola a po sklopení nosiče na kouli to pořád nejde. Já sem třeba nosič taky musel upravit, protože mi tam překáželo asi 5mm.

      • 01carbon  

        Viano – měl jsem orig nosič na zadní dveře – namontovat = cca 10 šroubů, laborování… na jaře jsem ho nandal, na podzim sundal. Nandavat a sundavat při každém převozu kol by mě asi nebavilo. Ukradli ho, poničili zadní dveře. Koupil jsem na tažné Ateru 3+1 – nandané, sundané během 2–3min, relativně skladné, zadní dveře jdou otevřít i když jsou na nosiči kola ALE – celý nosič včetně kol se posunuje né úplně lehce a širší řídítka prvního kola při tom mohou jebnout do skla. Když jsou na nosiči 4 kola tak je lepší jistit ještě popruhy. Na jízdní vlastnosti a spotřebu ani jeden nosič s koly neměl podstatný vliv ani při vyšších rychlostech. Je třeba myslet na to, že souprava je delší na otáčení, parkování, jsou zablokované zadní parkovací senzory…Kdybych si teď vybíral nosič tak bych bral na kouli.

        • scret  

          ok, diky za postrehy…

          Jj, mam auto 5,30 + tazny :/ A kdyz k tomu dam jeste nosic, tak jsem nakrasno na 6m :))

          Jinak kdyz nepujdou senzory, tak ani kamera:)

          • MaPa  

            Předem – mám mpv-čko, takže jen co známi:

            Atera DL nebo novější EVO se kromě sklápění i odsouvají od auta po lyžinách. Nejde to na všechny tyhle velký krabice, ale na T4ku (ověřeno), snad na všechny mpv a jak píšou další tak i na většinu větších krabic jo, ale chce to zkusit, pokud možno i s tím prvním (nejčastějším) kolem. Díky výsuvu se taky za autem vytvoří opravdu pohodlná rezerva pro co já vím – štrachání v tašce, vykládání apod.

            Vysouvání (mám DL-ko) se čtyřmi koly nějakou práci dá, to ano, ale furt řádově lepší než jiný přístup do kufru (nesklápěcí, občas i klasicky sklápěcí – tam je to spíš o tom to zvednou zpátky, a v případě pevného váha čtyř kol na těch obrovských dveřích (pravděpodobně ani nebudou držet nahoře).

            Většina lidí s velkejma krabicema to řeší napevno upnutým držákem na dveřích, ale riziko že to někdo bude chtít ukrást a tím ti to poničí tu je, je ale na zvážení samo kde kdy a kam auto dáváš a jak vysoký tohle riziko vlastně budeš mít.

            Z osobního pohledu mi praktičnost zvláště EVA za těch pár tisíc navíc rozhodně stojí. Ale to může mít každý jinak.

            Kamera nad spz-kou většinou skrz kola vidí. Já mám kouli origo od výrobce, takže když připnu nosič zadní senzory se vypnou (kromě jiných věcí) a nepiští.

          • Slavik  

            Kamera mi funguje, ale vidím převážně trubky a pláště:-)

            • scret  

              tak jsem to myslel:)

            • MaPa  

              Tak dneska jsme jeli jen se dvěma kolama, ale je vidět že jen trubky nevidím. Ale jasně, záleží na poloze kamery

    • Bender382  

      Já bych to pojal takhle:

      Plánuješ ho pokaždé sundavat nebo nechat na autě celou sezonu?

      Sundavat → Kup na kouli nějaký typ, abys otevřel zadní vrata

      Nechávat → Kup na dveře

      Já mám raději na dveře, je tam celoročně, s kolama jsou dveře těžký a musí se podpírat, ale zase se míň bojím o kola při nějakém ťukanci zezadu a dá se parkovat do klasického místa do řady auto (kola jsou většinou nad kapotou auta za mnou)

      • tonik666  

        Asi vyreseno, jen dodatecne.

        U typu na kouli u dodavky taky hrozi potkavani riditek se zadnim skelem, takze navic demontaz riditek. Dale 3. znacka nebo sundavani znacky. Zadni dvere nejdou otevrit. Takze u dodavky radsi na sklo.

        U osobaku v klidu na kouli.

        • scret  

          Mam Thule 939 (tusim) a ani jedna z nevyhod, kterou jsi uvadel.

          Riditka 780mm a cca 2cm od skla…

          • tonik666  

            Ja mam thule 929 (euroclassic) pro 3 kola, auto Renault trafic a riditka 740, a rodla musim posunout o 20cm, aby se nedotkly skla.

            939 Velospace XT je urcite lepsi, vic prostoru mezi koly, ale co bych menil kdyz uz jeden mam…na prostor mezi koly je 929 pro 3 kola uplne nanic. kola s 12×142 se tam vejdou na dotek a musim mezi ne neco vkladat aby nemlatila vidle o zadni stavbu.

            • scret  

              3 endurka, vsechny 12×142 a taky byly u sebe dost tiptop… Taky tam vkladam molitan…

              Ale u rodel dobry… Auto Toyota Proace…

              • tonik666  

                Tak to moc nechapu jak se to tam veslo bez kolize s dverma.

                Jinak XT 939 ma vyrazbevice mista mezi koly nez 929 pro 3 kola. 929 pro dve kola ma take vice mista nez 929 pro 3 kola.

                navic na 3 lyzinu u 929 treti kolo nedam, uchyty pro kola moc blizko u sebe

                • scret  

                  jj, bral jsem to z toho duvodu, aby bylo vic mista… Kor v dnesni dobe se vsechno rozsiruje…

    • jIrI___  

      Vozíte někdo na S-Maxu (2010–2014) nosič na páté dveře, případně jaký? Na minulém autě jsem vozil Wjenzka na kouli a byl jsem spokojen, ale S-Max nemá tažné a dodělání je celkem finanční nálož, tak přemýšlím právě o tom nosiči na páté dveře. Kola přepravuju jen párkrát do roka, sice mám střešní nosič, ale jeho upevnění je operace na půl dne a při prvním pokusu o namontování jsem po chvíli hodil kola dovnitř protože, jsem na to neměl nervy. Proto hledám nějaký nosič, jehož nasazení na auto bude stejně rychlé jako u nosiče na tažné.

      • Sgt Pepper  

        jsem myslel, že mrchy typu smax si lidi kupují právě proto, aby mohli mít kola uvnitř…

        • tonik666  

          to ja taky. ale je mnohem pohodlnejsi je mit venku, zvlast kdyz chces v aute spat. aspon u dodavky

        • scret  

          tak SMax neni nijak velky auto… A pokud kolo nechces nejak rozkladat…

          • Potkan007  

            Vždyť je to trochu menší Galaxy a to je pomalu dodávka, v tom jdou odvézt dva jídelní stoly, čtyři dřevěné židle a spousta krámů okolo – vyzkoušeno. Vnímání velikosti aut se dost výrazně posouvá, pokud S-Max není velký.

            • mirorek2  

              do s max kola dovnitř opravdu ne, zkoušel jsem…

              • Potkan007  

                29" full bez rozkládání, kamarád mi jednou vezl kolo.

                • mirorek2  

                  já zkoušel verzi kde nešly vyndat sedačky, jen se poskládaly někam za přední

                  otvor vzadu malý, dvě kola jsem tam opravdu nedal, přišlo mi to velké zvenku a hodně malé vevnitř

                  na ležato se vleze kolo i do superba bez rozkládání, nakonec i do starého fokuse kombíku

                  • Sgt Pepper  

                    kolo se vejde i do Jimnyho…když tam jsem sám a sklopím dopředu sedačku spolujezdce…a vyndám obě kola

                    :-)

            • krabica  

              Tak zálež, zda chceš mít v autě bordel, nebo ne. Protože je to pořád o tom, že máš sice kola v autě, ale mezi nima různě další zavazadla, což mně třeba sere. Pokud beru čistě kola, tak mi to tak nevadí.

            • oddie  

              Trochu víc menší než Galaxy, a to je dodávka taky je veeelmi pomalu a z hodně velké dálky :D

            • scret  

              asi jsi nikdy nejel v dodavce, vid?:)

              Neco asi jako ze hatch je pomalu kombik:))

        • jIrI___  

          Jde o bezpečnost a pohodlí – nezajištěná kola uvnitř kufru jsou časovaná bomba (bohužel ten S-Max nemá jakékoliv snadno dostupné kotvící prvky pro kurtny), navíc člověk musí sundat přední kolo = opruz. A pak cpát dovnitř špinavá kola mě taky nedělá šťastným :).

      • Jarda636  

        Sice ne S-max ale Audi A4, nosič pro 2 kola Thule 9105.

        Když jsem někam jel sám nebo jen se synem, tak paráda, rychle nasazeno a kola v tom drží parádně.

        • mirorek2  

          jj to je skoro stejné auto…

        • jIrI___  

          Potřebuju hlavně zjistit, jestli existuje nějaký nosič, který nezakrývá zadní světla. Bohužel jsou oproti třeba staršímu Touranu poměrně vysoko.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.