• litr1

    Pěkný den všem. Měl bych takový dotaz. Chtěl bych si pořídit nosič kol na tažné na 3 kola. Jelikož s ním chci jezdit delší trasy (zahraničí), tak uvažuji o kvalitnějším a to buď Thule nebo Atera strada. A teď dotazy na modely. Jelikož mám Peugeot Partner/Berlingo (dlouhé a kolmě zadní dveře), tak se mi líbí na Ateře ten výsuvný mechanizmus. V Dtestu však propadnul v tom, že úchyt na tažné nadměrně rezaví. Mě osobně se dle videa dále moc nezamlouvá to uchycení kol na rámu pomocí takového (asi plastového) ozubeného řemínku. Je to pevné? a bezpečné? Mám pocit, že kdo příjde s nožem, tak kola lehce odřízne. Thule je asi jistota. Má někdo zkušenosti s Thule a možnost otevření dveří u Partnera/Ber­linga? Je uchycení na rámu pomocí těch pacek dobré a pevné? Je u obou modelů uzamčení kol bezpečné, aby se dalo nechat auto na parkovišti a odejít třeba do města? Moc prosím o rady, zkušenosti a doporučení.

    • jecnak  

      Mam starsi model Strady 3+1. Nejakeho rezaveni jsem si nevsiml. U novejsiho modelu s temi plastovymi paskami (muj model ma jeste nylonove pletene pasky) je uvnitr pasky jeste vlozka z nerezoveho plechu. Dal pouzij hledani, zkusenosti jak se Stradou, tak s Thule je tu popsano hodne.

    • mirorek2  

      Thule mi rozmluvil sám prodejce. Made in Poland, moc plastových dílů, kdeže je bývalá kvalita, to proti švédům jinak nic nemám. Ateru sklápěcí pro 3 kola mám 3/4 roku, vozím stále v kufru a jediné co trochu orezlo, je koule. Mechanismus je pevný, zámek na každé kolo, vlezou se i 3 fully. Sklápění super, bez toho bych už nosič asi nechtěl. Najeto s ním asi 5 tisíc km a jediné co odešlo jsou pera v zadu na autě, po zatížení to kleslo jak prase i přes výměnu pružin. Na jiné auto super věc.

      Ty pásky by přecvakl někdo jen pákovkama, je to robustní mechanismus, kolo drží bezvadně. Je ale fakt, že naskládat tam 3 kola chce cvik, nebo nebýt nervák:-)

      • Tehu  

        :D asi větší marže z Atery.

        • mirorek2  

          po více jak roce používání mu tímto děkuji:-)

          nosič mám v kufru pořád, už jej ani nevyndávám z auta, používám každý víkend i přes zimu a funkčně stále 100%

          • Tehu  

            to bych mohl rici i ja s Thule 926, ze po vice jak roce jsem plne spokojen. Vejdou se mi tam taky bez problemu a ruzneho skladani 3 endurka a dam ho i do tak srovnatelne malickeho kufru jako ma moje 3er :-)

            Nic mi zatim neorezlo ani drzak na kouli… :-) jo a ani mi neodesli pera na aute :-D

            Ne vazne delam si srandu :-) ale nesouhlasim s tim plny plastu!!! Hold si to vsechno zakrytuji, aby to vypadalo a atera vlastni ram necha volne na ocich. Jinak jsou oba srovnatelni konkurenti a myslim, ze at clovek veme 926 nebo Vario 3 bude plne spokojen.

    • BlickM  

      Mám Ateru Stradu (sklápěcí, ne výsuvnou) … uchyt na tažné nerezne, uchycení kol je rychlé a drží perfektně. Jestli maj řemínky výztuhu jsem nezkoumal.

    • 01carbon  

      Mam Ateru za Vianem rozšířenou pro 4kola. 3tí rok. Nerezne, bezproblémová. Plastové řemínky mají kovovou výztuhu. Když jsou kola na nosiči tak přes ně házím ještě velkej zámek Abus a snažím se mít je pod dohledem. Jenom na ty malé integrované zámky bych se rozhodně nespoléhal – vyloupnuté za 30sec a je jedno jestli Atera nebo Thule.

      • Esi  

        Hlavně u Thule je číslo klíče napsané na zámku (alespoň na střešních nosičích které mám) tak že neparkovat auto s kolama v blízkosti prodejny Thule, mám osobní zkušenost kdy jsem ztratil klíč, došel jsem do nejbližší prodejny a říkám potřebuju klíč číslo Nxxx prodavač sáhnul do šuplete já zaplatil 150kč a za 1 minutu jsem odcházel, tak že potom si ten držák v pohodě zloděj odemkne a vezme si ho s sebou k těm kolům :-(

        • 01carbon  

          To je taký úsměvné. Leč zbytečně složité – zloděj do toho zámečku vrazí něco (šroubovák, dlátko…) a protože je to v plastu, tak je ten zámek za pár sec vylomenej – vzadu ho drží taková podložka na pružince o rozměru cca 2–4mm čtvereční. I kdyby byl vsazený do AL dílů tak půjde vyloupnout raz dva.

          • Esi  

            Jo to jo ale na druhou stranu když k tomu přijdeš s klíčkem a odemkneš tak už vůbec nikoho nenapadne že ta kola vlastně kradeš, když na tom vozíme kola tak je ještě máme zamčená lankem k sobě a k tomu držáku

            Edit: abych teda nepomlouval jen Thule tak škodovácká zamykací zahrádka má to číslo klíče taky vyražené na zámku že je vidět zvenku tak že to je asi u více výrobců a nebo je výrobce zámku totožný :-)

    • Petr L2  

      Také mám Ateru , připadalo mi, že jsou kola moc blízko,,tak jsem koupil model pro 2 e-biky, tam je mezi koly víc místa. V zásadě je držàk na 2 e-biky hluboký jak standardní pro tři a je to perfekt.

      Původně jsem jel koupit Thule, ale když jsem viděl tu skládačku z hliníku s plastem i na klíčových místech, hledal jsem něco lepšího. Atera byla asi nejbytelnější a i zpracování je kvalitní. Váhově je kupodivu na tom stejně jak to plastově Thule. Zatím po podzimu spokojenost.

      Když nemám držák na autě parkuji v něm kola v garáži, konečně mi nepadají a netlučou ae o sebe☺

    • sharkeeCZ  

      Na podzim budu s novým vozem pořizovat rovněž nosič na GULU, ale chtěl bych pro 4 kola. Jaké máte tipy? Předem díky.

    • sibicz  

      Známej má nosič na tažný od Thule s takovejma těma uzamykatelnýma packama, kdy k sobě zamkneš vždycky dvě kola. No a v září mu v Itálii všecky kola z toho ukradli, protože to prostě hrubou silou někdo z tý rámovky serval a rozlámal. Takže Thule asi neber

      • goofy  

        Hrubou silou o vyrveš prakticky z každého nosiče, takže to asi moc směrodatné nebude. Holt to není zabezpečení proti zlodějům, ale na převoz.

    • tromboonen  

      Nevadi Vam u toho jak se zaserou kola kdyz je mokro? Ja na to svy kolo dal jen jednou, pravda bylo to za obytnakem (normalni dodavka, ne prestavba)… ani neprselo, jen byly mokre cesty a kola uplne zajebany takovym tim blatickem z cesty, uplne se mi z toho zvedal kufr… okamzite myti, lesteni a mazani… vickrat bych to svemu kolu neudelal. Vozim jej stejne 90% pripadu uvnitr rozebrane, do kufru kombika se mi vleze i se 70 kg psem.. ale pokud by to neslo, jedine na strechu, tam to tolik bordelu nechytne, asi zalezi i na aute/aerodynamice, ale nase auta maj vsechny zadek typu zaseru okamzite zadni sklo ..

      • pavlik6022  

        to bylo asi tím obytnakem, ja je mam i když je mokra cesta čistý . mám Zafiru. a když na kole jezdis v marastu tak se ti z toho taky zvedá kufr? :))

        • tromboonen  

          Nevim, na soucasnym osobaku nemam kouli, ale je to Volvo kombik se svislym zadkem, ma i spojler nahore, ale staci abych projel pul kilometru od nejblizsi kaluze a zadni okno (nemluvim o dverich a narazniku) je zasrany… Zafira je trochu vyssi a mozna ma ten zadek jinou aerodynamiku, jestli je mas suchy tak je to fajn, akorat u tehle osobaku ty kola dost precnivaj do strany, ne? Na Vianu jsem to obcas vozil, ne na kouli, ale na takovym tom nosici co se chytne zhora za panty zadnich dveri, to bylo vysoko a sirka tak akorat..

          • jecnak  

            Samotny nosic hodne zmeni aerodynamiku. Vetsinou mam kola i po jizde v desti bez nejakeho svinstva z cesty. Zalezi auto od auta.

          • pavlik6022  

            nn, u Zafiry jde vidět ve zpětným zrcátku jen kousek pláště, takže cajk

        • tromboonen  

          Tak jsem tak trochu lestic a jezdim spis jen silnici… ale i kdyz me chytne dest na silnicni vyjizdce, tak pak meju… blato z terenu je jedna vec, ale totalni povlak mikrocasticema z okresky co se dostanou vsude..

          • wilda81  

            „Leštič + žiletka“ tvůj názor vysvětlují, protože kdybys pravidelně dával opravdu špinavé kolo do kufru nebo na střechu, tak rychle změníš názor. Taky jsem vozil dlouho v kufru, ale není nad to, když můžeš nahodit špinavé kolo na nosič, za 2min jsi v autě a kolo pak doma v klidu umyješ. Jako bonus nemusíš umývat nic dalšího.

            • oddie  

              Opravdu špinavé kolo dávám do kufru celkem v klidu, mám v něm gumovou vanu, kterou snadno vyklepu. Opravdu špinavé děti dokáží auto ušpinit podstatně důkladněji než opravdu špinavé kolo :)

              • Esi  

                no ale zase ta strouhanka co je pod dětskou sedačkou se daleko lépe vyluxuje než ten červenej jíl co máme na chalupě. Kolo se mi teda do auta bez rozebrání nevevejde tak že ho dávám na střechu, jednou jsem se hecnul a zvážil kolo po vyjížďce když bylo opravdu špinavé a to bláto mělo přes 1kg tak že co opadávat do auta by z něj skutečně mělo :-)

                • oddie  

                  To spíš zabahněný dětský boty. Je docela až s podivem, kam s nima všude došáhnou :)

                  Na druhou stranu, já to auto stejně občas používám jako náklaďák, a vzhledem ke konstrukci se uklízí docela snadno. Každá sedačka je samostatně vyndatelné křeslo, takže to všechno vyndám ven, prázdný vnitřek vezmu průmyslovým vysavačem, sedačky tak nebo je jen vytřepu a vypráším, a za 10 minut je hotovo i s poskládáním zpátky.

                  • karliner  

                    Počkej, vážně ti trvá vyndat všechny sedačky, vyluxovat kompletně auto a zase vše naskládat zpátky DESET minut?

                    • oddie  

                      A v čem by měl být problém?

                      • jaja01  

                        ze to asi nedelas moc peclive, ted jsem byl luxnout auto a i kdyz to mam tezsi kvuli psum, jejichz chlupy se z koberecku a sedadel dostavaji hodne blbe, tak muj cas 1:05:00 se s tvym 00:10:00 neda moc porovnavat :-D

                        • oddie  

                          No tak to ale asi taky neděláš moc pečlivě, jednou jsem nechal interiér vyčistit a vytepovat, a strávili tu nad tím ve dvou 5 hodin :D

                          • jaja01  

                            no to museli, vzdyt za to chteji tisice :-D

                            • Petr L2  

                              Mě to trvá 15 min. ale podle toho to také vypadá........

                              • oddie  

                                Mně zhruba 10, jak jsem psal výš, ale ono je to dáno tím, co je to za auto. Vyhodit šoupačkami ven sedačky, které jsou jen nacvaklé, je na půl minuty, vyhodit oba koberce a zbyde něco jako povalená skříň, úplně rovná podlaha odpředu dozadu, žádné díry, záhyby, zákoutí. Tam na tom není co dlouho luxovat, kór ne tím průmyslovým kýblem, co nasaje i šutr.

                            • oddie  

                              To jsem si myslel taky, a vzali si tehdy litr. Moc jsem to nechápal. Ale udělané to bylo super.

              • pepek  

                Nejen špinavé děti, ale i čisté manželky a jiné ženy. Zajímavý, že v bytě nesnesou žádný nepořádek, ale v autě si nohy neoklepou, pošlapou a poškrabou prahy, podběhy, pásy pouštějí až prásknou do sloupku. Kapesníčky a obaly zastrkaný všude možně, drobky na sedadle . . . . .

                • jaja01  

                  presne nacelniku, je neuveritelny rozdil mezi mym autem a autem manzelky .. a to me doma buzeruje za kazdicky kousicek valejiciho se pradla, pouziteho nadobi, neumiteho umyvadla … a v aute ma bordel jak v tanku

              • tromboonen  

                +1

              • michal1968  

                +1

            • tromboonen  

              Jo, castecne to vysvetluje, ale ten bordel, co to kolo nachytalo na tom nosici byl smes mastnoty z cesty, prachu a blaticka, takovej ten maglajz jako kdyz zacne prset a nez se to umeje.. navic naprskalo uplne vsude.. holt asi kombinace blbyho auta s blbou chvili, ale kolo se od ty doby vozi rozlozene a v tasce na posteli (v tom obytnaku)..

              • Esi  

                Nebo na to kolo ušít z nějakého starého stanu vak kterej by se přes něj dal na tom nosiči, ale nevím jestli by to tam neplandalo až do té míry že by to třeba časem někde ošoupalo lak a podobně

        • Petr L2  

          Za Superbem dvě kola a v tohle počasí, než načalo mrznout a kola nebyla nijak zadělaná. Ono bude asi hodně záležet na tom, za čím to je namontované.

    • Fran7  

      Já mám už 4roky Thule EuroClassic G6 929 a naprostá spokojenost. Už když jsem ho poprvé instaloval zaujala mě jednoduchá montáž na kouli a po aretaci se ani nehne. Dříve jsem si pujčil i jiné modely a Thule u mě vyhrálo svou jednoduchostí, měl jsem půjčený i jeden zklopný po bokách a tak se dal schovat i v autě (to Thule nedokáže pokud nesklopím zadní sedačky), ale ten se nedokázal nasadit rovně ať sem zkoušel jak zkoušel a to stál 19000Kč. Thule jsem kupoval za 15000Kč hliník a plast nevadí jsou dostatečně bytelné a aspoň je to lehké a neposadí to zadek auta na zem ani s třemi koly a bagáží v kufru pro dva dospělé a dvě děti (Octavia II kombi). Nikdo se mi to ještě nepokoušel ukrást, spíš už se mě ptalo pár lidí kde jsem to koupil, hlavně když viděly jak jsem to lehce zklopil i s třemi koly a otevřel kufr.

    • Jenda  

      mám nějakej starší thule na 2 kola, tři jsou fakt max co bych byl ochotnej na nosič rvát, je to děsnej tetris. Některý modely jsou i na dodávkoidní auta, ten můj ne, dveřím vadí. Výhoda je že má vysouvací kolejnice na kola takže po demontáži je zasunu a dám do kufru jedničkový ochcávy. Pro mě je to dost podstatná vlastnost, mám ho tam většinu léta. Kvalita provedení ucházející ale žádnej zázrak to není a za některý detaily bych jim nakopal. Nicméně co jsem tak viděl tak každej nosič má svý mouchy. Jediná nevýhoda na kterou jsem si ještě nezvyk je, že ve zpětným zrcátku vidim jak se tam kola melou což u střešního nevidím. Melou se stejně ale co oči nevidí… :-)

      • wilda81  

        Jj jak se sejdou 3 kola, ktera jsi dohromady nikdy nevezl, tak byva usazeni vetsinou dobry tetris :) Nastesti jak zjistis jak je dat, tak podruhe uz to byva v pohode.

    • Forester  

      Mám nove Berlingo 2015 a nakonec jsem koupil Thule G9. Zkoušel jsem prázdný nosič na prodejně a v pohodě šel sklopit. Akorát já tam budu mít 4 kola a to bude asi problém. Ty dveře jsou fakt velký. Bohužel nemam otevírací zadní okno do kufru.

      • Forester  

        tak už s ním mám najeto pár tisíc a zatím velká spokojenost. Hlavně ta jednoduchost nasazení. Je fakt, že není nejlehčí, ale dá se.

        Dokonce I když tam mám 4 kola, tak otevřu páté dveře od Berlinga, palec nahoru.

        Měl jsem troche starch, jak tam dám 4 kola, ale nakonec bez problem – jedna 29 (XL), jedna 26 (M) a pak dvě dětská 24 a 20.

    • ladiki  

      Já používám Wjenzek Alfa 3+1 a pohoda.Sklápění funguje výborně. Dělá se i prodloužená verze offroad, pokud má někdo rezervu na 5. dveřích nebo třeba výsoké 5.dveře

      • beavis  

        Mam stejneho Wjenzeka a vzhledem k cene super nosic, ktery udela stejnou sluzbu jako o pulku drazsi Thule!

    • roman II  

      mám Peugeota Partnera a potřebuju nosič na kouli pro čtyři kola, prozatím mám jako favorita Peruzzo Pure Instinct 4, skládací, sklápěcí, jednoduché opevnění na kouli pomocí páky, jde dát do kufru (19 kg není málo ale to zpracování mě dostalo) http://www.kupkolo.cz/…kola_z98565/?…

      • honhav  

        pekny, za dobrou cenu… ted je otazka jestli pujde sklopit a otevrit dvere s kolama u partnera, kvuli nizke hrane. Druha pak, jak to pojme moderni kola s relativne sirokejma zadnima stavbama…

        • roman II  

          velký kola pojme, koukal jsem na web výrobce a o to bych strach neměl, jestli půjdou ty velký vrata otevřít nevím ale i kdyby nešly tak mám vzadu tři samostatný krásně sklopný sedačky a do kuftu se dostanu tamtudy (a Partnera nebudu mít věčně), bonus že držák je skládací a dám ho do kufru kde je menší možnost odcizení což mě vyhovuje

      • oddie  

        Mám Peruzzo Siena na 3 kola, zpracování je takové dost humpolácké, nandavání delší (upevnění šroubem), jinak bez problémů. Ten Pure Instinct je koukám o dost dražší, to by mě zajímalo, o kolik je lepší a čím.

        • roman II  

          pusť si to video

          • oddie  

            Koukám, je skládací, má uchycení pákou a sklápění v lepším bodě, takže kola jdou víc sklopit. To nevypadá špatně.

        • Ralan  

          Mám doma ten samý, ale tak za ty prachy co chceš. Odjezdil už několik tisíc KM a až na jeden problém v pohodě. Sice dát tam 3 větší kola je docela problém, 2 bez problému. Jediné co se mi stalo, jednou sem přijel a za boha nešel sundat z koule. Tři jsme rvali za klíč a nic, tak bylo třeba ten šroub listem pilky uřezat a přeřezat závit v té matce na větší. Po opravě zatím žádný problém, tak sem zvědav kdy zas budu za tmy řezat nosič z auta :D

    • litr1  

      Děkuji za příspěvky. Asi půjdu to Thule, připadá mi že tak jdou kola připevnit lépe a lehčeji. Ještě se chci zeptat, jestli nějak obalujete rám, k jej přichytáváte k nosiči aby se nepodřel? a dále když se jdete projet na den, tak nosič schováváte do kufru nebo jej necháváte na autě. Díky

      • Fran7  

        Asi tak, já už mám vychytáno jak tam ty tři kola dát, teď co už syn má větší kolo musím u prostředního oddělat nebo snížit sedlovku, jinak by moje řidítka tlačila na jeho sedlo, pak vše utáhnout na max, myslím pásky kterými přichytáváš kola a stejně tak zámek na každém kole a ani při jízdě nic o sebe nebouchá ani nedře. pzn. první kolo dám lehce do leva druhé doprava třetí zase doleva, tím zabraňuji aby mi pedály neškrabaly vedlejší kolo.

        Nosič nechávám na autě, všechno dotáhnu nadoraz a zamču a jak jsem psal výš, tak se mi nikdo ještě nepokusil ho sebrat.

      • Petr L2  

        Než se definitivně rozhodneš, zajdi si někam do prodejny, kde mají víc výrobců a dobře si je prohlédni. Byl jsem na tom stejně, pročetl kde co, jel jsem do obchodu si koupit Thule a odešel s Atera :-)

      • Nutribird  

        Zdar používám Wjenzek a maximální spokojenost.

        http://www.nosic-kol.cz/…lus-3-1.html

    • strongpajda  

      budu trošku parazitovat. Máte někdo dlouhodobý zkušenosti s tímto nosičem/držákem na kola za kliku? vezli jsme takhle jednou kola na Gardě Shuttlem a dobrý, ale na delší vzdálenosti si nejsem jistej… co vy na to?

    • capo  

      Má někdo zkušenost s nosičem od CarFace? Mám na něj zajímavou nabídku ale nemůžu najít žádné zkušenosti… Prý to je brand patřící autokelly, takže předpokládám že stejný nosič se prodává i pod jiným jménem? Našel jsem zřejmě ten samý ještě pod značkou BuzzRack

    • midlander  

      Oživím… nějaké ověřené sklápěcí řešení na Berlingo/Partnera? Potřebuju na 3 kola. Ale 12 litrů za Thule si fakt nemůžu dovolit.

      • alinceb  

        Wjenzek Alfa 3+1

        • midlander  

          odzkoušeno? z jejich webu:

          Zvažuji zakoupit Váš nosič kol pro typ vozidla Citroen Berlingo. Můžete mi potvrdit, že sklopná funkce pro nosič 3kol je dostačující pro otevření zadních dveří?

          Pokud máte zadní dveře otevíratelné nahoru, pak bohužel nemáme nosič, který by po sklopení umožňoval přístup do kufru. Jedná se opravdu o příliš dlouhé kolmé dveře a rádius sklopení je omezený. U dveří otevíratelných do stran je možné použít nosič ALFA plus 3 prodloužený (o 5 cm), který by mohl umožnit alespoň částečný přístup. Ovšem je třeba zkrátit na nosiči upínací šroub o 1 cm a odšroubovat uzamykatelnou matici. Vždy také záleží na výšce TZ.

          • Petr L2  

            Roomster ma také pitomé zadní dveře. Nosič Atera to zvládá. Třeba by uvládnul i tohle.

          • oddie  

            Pokud bys to prodloužil o tolik, aby šly otevřít dveře, bude se ti to nebohé Berlingo stavět na zadní :D

            • Petr L2  

              Hele nevím, mě francouzská auta nezajímají, takže jsem nikdy ty vrata na Berlingu nestudoval, pouze mě napadlo, že by to mohlo klapnout :-)

          • alinceb  

            Odzkoušeno na Galaxy. Je to o fous, ale dveře vyklopím. Ty máš otvírací nebo výklopné dveře? Optimálně to chce někde vyzkoušet. Podle me i hodně záleží, jak vysoko je namontovaná koule…

            • midlander  

              nahoru výklopné. vršek koule je jen těsně pod hranou dveří. údajně to jde u Autotek Stelvio, kde se to musí prý dělat nadvakrát – vyklopit dveře za kouli, sklopit nosič, otevřít úplně. někomu prý nejde ani thule. asi se zkusím někde v praze domluvit a zajedu tam s tím.

          • roman II  

            nejdou otevřít, lezu do kufru přes zadní sedačky, trochu nepohodlný ale dá se

          • midlander  

            Tak jsem rezignoval na to že se u Binga dostanu do kufru a koupil Wjenzek. Jako sestavit to mi chvíli zabralo. Ve výsledku jsem spokojenej s tím, že to drží, ale jinak halt uživatelský komfort nic moc. Kolo nejblíž dveřim musí mít otočený řidítka. Nosič je celkem úzkej, a když tam člověk potřebuje dát ±stejný kola, tak se musej rozházet do stran, snižovat sedla apod, ale zase pásky na uchycení kol nedovolujou moc velkej pohyb. Kvůli otočenejm řidítkum prvního kola zase musim čachrovat s těma tyčkama na chycení rámu… No když to člověk za víkend provede několikrát plus sundání a nadání nosiče, tak asi není čemu se divit, že jsem jednou nedotáh jednu matku a ztratil jí (vyrobim si novou).

            Začínám chápat lidi co si radši koupí dodávku, protože anabáze s nandavánim 2 kol na střechu a 3 na tažný, to je pokaždý aspoň na půl hodiny. :-)

            • jecnak  

              Na 5 kol uz fakt dodavku nebo pickupa. Nastesti vozim bezne dve az tri, takze vse davam na nosic na taznym. Jelikoz jsou to stejna kola, tak si pamatuju, jak tam patri aniz by o sebe nejak drela. Behem peti minut nandam nosic, kola, zkontroluju a jedu.

              • midlander  

                No, já to eště nemam odladěný, jak tam který šoupnout. Už mě napadlo, že si to doma cvičně seskládám, vyfotim, zalaminuju a přilepim někam na nosič. :-)

                • milan.v  

                  Já mám nafocenou nejlepší variantu a raději vždy před nandaváním okouknu… :-D

                  • Tehu  

                    presne, když nandavam 3 Reigny kouknu na foto a mam to tam za 5min, jinak at kouknu po okoli na jakykoli nosic na tazne, tak v pripade vsech endurek, to je tak trochu jezek v kleci. Jakykoli HT nebo silnicka, ci v nekterych pripadech trailbike usetri takového mista, ze pak to tam jen nahazis bez skladani.

      • Forester  

        Nepotěším tě, ale dle mě to asi žádný vyjma Thule 929 nedá. Ty dveře u Berlinga jdou až dolu. Zajel jsem si k prodejci Thule a vše jsem si vyzkoušel. I když tam mám 3+1 kola, tak to otevřu (na rovině). 926 se sklápí málo.

        Ale chápu, že dát za nosič 12 je raketa. Na druhou stranu, většinou se to nekupuje na 2 roky, tak pak to tolik nebolí.

        • MaPa  

          Tak většinou když všechno zklame je tu ta Atera co se i vysouvá, nejen naklápí. Ale ta je stejně drahá jako Thule.

          @Midlander: zajeď si na Petřiny do https://www.nosice-stresni.cz/ tam maj hodně typů a všechny ti dovolí vyzkoušet přímo na autě.

          • Petr L2  

            +1

          • midlander  

            Pročítal jsem i zahraniční fóra a začínám dumat, kde najít zdroje na tu Ateru. Anebo se smířim s tim, že se do kufru nedostanu a pár tisíc ušetřim.

            • kemo  

              A nebo mít kliku jak já. Sehnal jsem ji na německém amazonu used like new z výstavy za 2/3 ceny. Bylo to loni zhruba touhle dobou, tak zkus sledovat.

      • PeterN  

        Bosal Traveller II Plus by mohol fungovat – bohuzial nemam vyskusane.

        http://www.bosal.com/…ller-ii-plus

    • Espen  

      Tak jsem prvně otestoval nový nosič na tažné a super. Vejde se mi v kufru do dvojitého dna, takže pořád při ruce. Nasazení a přidělání kola na 3min. Možnost vést 3 kola.

      • zdenal8  

        Bezva. A rampa na světla a RZ?

      • oddie  

        To ve mě teda moc důvěry nebudí. Co je to zač?

      • kemo  

        No jestli s tímhle nevzbudíš pozornost u policie, tak už nevím s čím.

        Zakrývá to SPZ i světla.

      • lukas aka mitro  

        Zkus s tim udelat losi test prosim:)

      • mirorek2  

        no tvl, kde se to dá koupit? Vypadá to jako bys to dělal sám, při vší úctě, jak to tam drží? O legálnosti se asi ani bavit nemusíme, to je spíš na šoférovi

        • lukas aka mitro  

          Drzet to bude jako vsechny nosice na kuli…

          • lumyr  

            asi tak.. Spíš by mě zajímalo, jestli to má homologaci, a když, tak jakou. Jednou jsem tohle viděl tuším v Kelly a prodavač říkal, že je nutný dokoupit externí světla. Jinak skladnost toho byla nezkonkurenční.

            • mirorek2  

              jen ten mechanismus srovnávám pohledem s něčím normálním(thule atd), když vidím jak moje atera lítá při jízdě po zatížení třemi koly… a to má ten upínací systém asi 5× masívnější

      • Espen  

        https://www.tipa.eu/…as/d-141582/

        Drží to fakt na pevno. Po dálnici 150km/h. Kolo celý schovaný. Je to normálně homologovaný,takže rampu neřeším. Na ty víkendový přejezdy někam to úplně stačí.

        • Carloss  

          Upozornění: Nosič lze použít pouze u vozidel, kde nosič, nebo v něm upevněná jízdní kola, nezakryjí registrační značku ani zadní světla automobilu. V opačném případě je nutné použít doplňková zadní světla s držákem registrační značky (nejsou součástí nosiče).

          • lukas aka mitro  

            A vazi to 4.7Kg vcetne krabice…

          • Espen  

            Já fakt nejsem retardovanej. Hodit odkaz jsem jsem dokázal a i jsem to zvládl přečíst :-D. SPZ skrz rám vidím, stejně tak i světla vidím. Nesmíš to všechno zas tak hrotit.

            • lumyr  

              Až to do tebe za deště nebo v mlze někdo pošle (vím, v tomhle počasí bys nevyjel..), tak si povíme kdo to moc hrotí.

              • Espen  

                Ale no tak. To je přesně ono. Hned za vším vidíte nějakou katastrofu. Ale i tak by to přeci byla jeho vina. Nepřízpusebení podmínek a stavu vozovky.

                • zdenal8  

                  Nikdo za tím katastrofu nevidí. Jenom ti to zakrývá světla a RZ. To je bez debat. Že je to skrz rám trochu vidět. Ale no tak, snad si nemyslíš, že tohle ukecáš.

                  Nemusí jít o špatný počasí, stačí že za ním někdo nedobrzdí na semaforu. Si myslím, že to pak uhraje na to, že měl zakrytý světla.

                  • Espen  

                    SPZ ostatní řidiče vůbec nemusí zajímat a světla jdou vidět normálně. Zase se to tu hroti. I kdyby mi světla nesvítily vůbec a picne do mě ze zadu, je to jeho chyba.

                    • mirorek2  

                      RZ a její legální třetí varianta na nosič kol hlavně bude zajímat PČR :-)

                  • Espen  

                    SPZ ostatní řidiče vůbec nemusí zajímat a světla jdou vidět normálně. Zase se to tu hroti. I kdyby mi světla nesvítily vůbec a picne do mě ze zadu, je to jeho chyba.

                    • zdenal8  

                      Ostatní řidiče ne, ale policajty ano. Jako zastaví tě klidně i za to, že ti nesvítí žárovka nad RZ. Ale tak dráždíš je ty. Navic když ti teď můžou na místě odebrat i ORV (malý techničák).

                      Když do tebe počne zezadu a ty tam budeš mít tenhle nosic bez rampy zakrývajici brzdová světla, tak to prostě neukecáš. Ale tak tvoje auto, tvůj řidičák.

                      Jak to bylo někde v tom vtipu, " pane řidiči, body sbíráte?"

            • Sgt Pepper  

              tak hlavně aby měla stejný názor i Policie, až tě s tím někde uvidí…

      • Espen  

        Já to sem jen hodil jako další alternativu. Dobrá cena, skladnost a funguje to v pohodě. Rampu si každý může dokoupit dle uvážení.

      • kovar  

        Aź tě čapnou , tak počítej minimálně s 5000,– pokutou ve správním řízení.

        • Espen  

          Poslední pokuta co sem dostal byla za projetí stopkou bez blinkru, další odbočení taky bez blinkru a neměl sem pás. Bylo to za 100,–Kč. Moc to hrotíš.

          • kovar  

            tak pak dej vědět, za kolik to bylo,ale žádné pohádky.

            • zdenal8  

              No to se určitě pak přizná až za to dostane flastr, tomu věř.

              • Espen  

                Osvětlení SPZ ani spatecka mi nesvítí cca 8 let. Ale že by to někoho sralo sem si nevšiml.

                • Petr L2  

                  Přijde den..........

                • kadlec  

                  a predni svetla mas?

                • Sgt Pepper  

                  tak to 8 let nemáš technickou…s tím jsi nemohl projít

                • kemo  

                  Kolik tě stojí projít na STK? Kamaráda teď vyšoupli za to, že oranžová není dost oranžová.

                  • lumyr  

                    Hmm koukám móda, já zas vím o jednom, co neměl dostatečně červenou ;)

                  • Espen  

                    Při poslední STK technik říká " vám ty zadní brzdy ale vůbec nebrzdí" a já na to " brzdím jen předníma, jsem zvyklej z kola" :-D. To fakt jezdíte na STK někam, kde je riziko, že vás vyhodí?

                    • Infidel  

                      To víš, tady je jinej svět, žádný pivo na kole, žádnej výlet bez helmy, holt tady jsou sami Dušínové… :-)

                      • Espen  

                        Vždyť já vím. Nemohl jsem si neodpustit kluky trochu poškádlit :-). Že jezdím převážně bez helmy, na normální STK jsem v životě nebyl a za pásy mám už šest bodů, ani nemůžu říct :-D. To jsou ale drobnosti kterými si člověk ulehčí život.

                        • mirorek2  

                          a děti v autě taky bez pásů?

                        • oddie  

                          No, upřímně, nechat si za blbý pásy nadělit 6 bodů je hodně velká hloupost.

                          • Espen  

                            To jsou jediný pokuty co v životě dostávám. A teď jsou pásy za 3b. Že se má jezdit tak, abych nikoho neohrozil, nejlépe ani neomezil respektuji. Ale že mi někdo diktuje, jestli mám bejt připoután ve svém autě, to mi vadí.

                            • oddie  

                              To celkem chápu, akorát ti takhle hrozí, že za chvilku nebudeš jezdit vůbec.

                              • Espen  

                                Však se poutám jak úchyl teď. Mimo město se zapnu automaticky vždy odjakživa, ale crcačky po městě je to vopruz.

          • Max  

            Kde to jezdíš? Myslel jsem, že na stopce se má zastavit. Proč blikat? :)

            • Espen  

              Chápu dát stopku někam kde, kde je to fakt blbý a není vidět, ok. Jenže mi přijde, že ty stopky serou teď všude, jak kdyby všechni byli retardi, co nechápou dej přednost v jízdě. Na každou stranu je vidět na 100m a stopka, nechápu. To prostě projede každej, aby nemusel zastavit a cpát tam jedničku ne? A když není na koho blikat, tak neblikám.

    • indet  

      Jinak ja si loni zkoušel jak Ateru, Westfalii, Uebler a Thule a to různé varianty a vyhrál to Thule G6 929.Výhodou u G6 929 je jeho bytelnost a to že jej lze hodně vyklopit. Mam MPV a nosič ma dokonce dvě úrovně sklopení, nám stačí i ta první. I náš retriever vyleze pohodlně z kufru. Dále má růžice na dotažení kola s omezením momentu, prostě po dotažení na určitý moment již přeskočí a neničí rám. Nevýhodou je systém zabezpečení hrazdy proti demontáži a povoleni dvěma matkami na imbus u kterých se po čase strhne hrana a pak jdou špatně montovat/demon­tovat. Čísla zámků jsem si tak jako u jiných nosičů a věcí Thule doma vybrousil.

      • indet  

        Tak jsem zjistil že ty matky není potřeba demontovat při povolovaní růžic hrazdy. Jinak par poznatku k jízdě v dešti. Mám pocit že se za autem kola v dešti moc nešpiní a stejně tak zad auta, jak když jedu bez nosiče a kol.

    • Hejsa  

      Ahoj,

      hledám správný nosič na DH kolo rozvor 1286 mm, 27,5" kola. Můj výběr se zúžil na Thule velocompact 926 ti Atera strada vario 3. Máte někdo zkušenosti s nosičem pro tak velká kola? Díky

    • doctor2  

      Chlapi, nemáte někdo zkušenost z tímhle??

      https://www.sbazar.cz/…zne-zarizeni

      potřebuju na 3 kola, 2× 29", 1×26"

      zatím jsem vozil na střeše, ale manipulace a montáž je dost opruz – vysoká střecha (ford s-max)

      mám teď druhé auto doma s tažným, tak uvažuju o změně…

      díky

    • Espen  

      Třeba to někoho zaujme. http://www.vseprohobby.cz/…zarizeni.htm?…

      Mám ho 2–3 měsíce, najeto cca 1000 km, i po rozbité Praze. Na kouly drží festovně. Popruh protaguju přes řídítka, ani se to nehne. Fakt lehký a skladný. Mám ho ve dvojitém dnu kufru pořád. Montáž i s upevněním kola super rychlá (2min max). Dřív kolo na střeše a to byl vopruz. A divný pocit, kdy ulítne, nebo zajedu k McDrive :-). Cestovní rychlost klidně 150km/h,ani o tom nevím. Vozím bez přídavné rampy i v noci . To je na každém, rampa lze přikoupit. Je homologován. Já jen, kdyby někdo hledal něco levnějšího než je Thule a tak.

      • lumyr  

        Nestačím se divit, co za inteligenty dostane řidičák a ještě se tím chlubí.. Homologace ještě neznamená, že se s tím dá takhle jezdit… Škoda jen, že PČR raději bude měřit rychlost než tohle řešit…

        • tomsam  

          .

          Je neuvěřitelné, jak někteří lidé riskují obrovský problém kvůli pár tisícovkám.

          • Espen  

            Tvl, že já sem vůbec něco vkládám. Nesmíte všechno tak žrát. Jo, abych nezapomněl a bylo to komplet. Nejezdím v helmě, i když se nepotím, takže nemám pot na brejlích :-D.

        • Espen  

          Tys řidičák musel dělat, nedostal si ho k 18-ti nám? Ten příspěvek evidentně nebyl určen tobě :-D. Thule dělá něco podobného a to homologováno vůbec není. A rampu samozřejmě pořídím. Svědomí mě hrozně hryže :-).

          • lumyr  

            Jestli tě hryže svědomí je mi jedno, až to do tebe někdo napálí tak pak napiš… Hlavně, že je to levný a homologovaný ;)

            • Espen  

              Nedodržení bezpečné vzdálenosti :-). A až dnes usnu, taky napíšu :-D.

    • hompmo  

      tak já pořídil tento..Nosič na kola

      sice zdlouhavější nasazení, ale jak to člověk vyzkouší, pak už to jde lépe.-)

    • jIrI___  

      Máte někdo zkušenosti s nosičem Omnibike TB006-D3 ? Cena se mi zdá být férová, tak od pohledu mi vychází líp než Wjenzek.

      • jecnak  

        Asi bych spis koukal po bazaru. Pred pul rokem tata koupil levnejsi verzi Atery na 3 kola (takova ta jen sklapeci, ne vysouvaci) za 3500. Prakticky nepouzity nosic.

      • Japhy  

        Přihoď do výběru ještě Peruzzo Sienna 3 (dotahování klíčem) nebo Parma 3 (dotahování pákou). Rozhodoval jsem se mezi Wjenzkem a Peruzzo, nakonec vyhrálo po ošahání obojího to druhé a testovací jízda ok. Poreferuju případně za 14 dní, bude test do Rakouska a z5. Zpracování srovnatelné s Wjenzkem, uchycení pákou na kouli se zdá být ok (kopil jsem Parmu), rozšíření na čtvrté kolo se hodí a zamykací plastové matice se dají dokoupit za zhruba 200. za mě poměr cena/výkon fajn.

    • kuba.chaloupka  

      Ahoj všem, nebudu zakládat nové téma. Toto je ještě celkem aktuální. Blíží se jaro a já bych potřeboval pořídit nosič kol na tažné pro (alespoň) 3 kola. problém je, že máme řadovku bez garáže. Máme jen zahradní domek, který už je celkem plný (kola, odrážedla, dětské tatry, traktory, sekačka, nářadí, atd. atd.). Proto bych vás poprosil o radu při výběru co nejkompaktnějšího nosiče. zkrátka potřebuji aby šel relativně snadno složit do nějakých rozumných rozměrů, ale zároveň za něj nemůžu zaplatit raketu, rozpočet je kolem 10 000 Kč.

      Do oka mi padly 2:

      Peruzzo Pure Instinct

      Bosal Traveller III

      U toho „Bosalu“ se mi líbí značka ale zase se mi nezdá uchycení třetího kola, kde chybí tyč na konstrukci – kolo je chycené pouze k tomu druhému. u toho prvního mě zase odrazuje pro mě neznámá značka.

      Díky za pomoc.

      • Kamilac  

        zkoušel mrknout na HAKR

        https://www.hakrbrno.cz/?…

      • jaho007  

        U toho Peruzza dej bacha, aby jsi nedopadl jako já, vyzkoušel jsem dva, oba byly křivé a nakonec jsem trochu připlatil a koupil Uebler…A ten je super.

        • kuba.chaloupka  

          díky za koment, ty uebler jsou určite TOP ale mimo moje možnosti…u toho složitelného typu X31S už atakujem hranici 20K…to je moc

      • roman II  

        mám peruzo pure instinct ale na 4 kola a max. spokojenost, variabilita/sklad­nost suprová oproti wjenzek co jsem měl předtím, nakřivo ho nemám

        • kuba.chaloupka  

          díky, ještě se zeptám…u toho peruzza tam jsou nějaké popruhy, které se mají zaháknout za paté dveře?

          • roman II  

            jsou ale je to naprosto zbytečný, ještě jsem je nepoužil, drží to na kouli jako přibitý, navíc se ten utahovací moment jak to na tý kouli drží dá regulovat inbusákem

      • jecnak  

        Bazarova Atera Strada – mala a lehka.

        • duk  

          +1 mám Stradu Sport M3, je celkem lehká, dobře se s ní manipuluje a mám jí doma pověšenou v pidi komoře na zdi na háku, tak že zabírá minimum místa. Je výhoda že je celkem úzká na šířku, takže se ti vejde do kufru i u pidi aut, co mají málo místa mezi podběhama. Max by mohla být nevhodná pro sjezďáky/endura kvůli té menší šířce.

          • Dejv0  

            Včera jsem si přivezl Stradu Sport M2, zkoušel jsem 29" enduro (1200+ rozvor) s prodejcem a pohoda. Dal jsem přednost před Thule, zkoušeli jsme obojí.

          • jecnak  

            Jen pro upresneni pro nekoho, kdo by hledal po bazarech, tak u Sportu je zjednodusene sklapeni – nema vyjizdeni dozadu. Starsi verze techto nosicu navic maji hadrove pasky (nove maji plastove s racnou) na upnuti kol a hur provedene upinani ramu.

            • duk  

              Tak. Na Transportera, nebo Galaxy ten Sport nebude, tam je potřeba to vyjetí dozadu, ale na normální HB/kombi ideál.

              • Dejv0  

                Taky v klidu, mám Galaxy, ale nevím jak na M3. Na Transportera už to nebude.

                • MaPa  

                  Co vím tak na Galaxy 2006– jde jen ta vysouvací verze, v jednom testu byl dokonce ten Uebler a tam vadil po sklopení pedál (ale může být kolo od kola jiné)

    • wnat  

      Chcem sa poradiť. Zvažujem kúpu držiaku na ťažné zariadenie peruzo pure instinct na 3 alebo 4 bicykle. Nemáte to náhodou niekto v Brne alebo okolí? Rád by som sa nato pozrel v reále poprípade to nahodil na auto nech mám istotu či otvorím 5. dvere.

      • roman II  

        jaký máš auto ?

        • wnat  

          Mercedes GLK r.v.2010

          • roman II  

            tak to ti fakt neporadím, na mondeu, partner/berlingo se ani se sklopeným zadní dveře neotevřou, na tvým bych odhadl že by to mohlo jít ale pro jistotu někde ozkoušet, já jsem ze severních čech, toby jsi měl daleko:-)

            • wnat  

              no práve toho sa obávam druhou mojou voľbou je Thule EuroWay G2 922 tak o skúsim tiež eše pohľadať majú o teraz cez nemecký eshop v akcii za 9300Kč čo nieje až taký rozdiel

              • wnat  

                nakoniec to vyhral Thule EuroWay G2 922 ktorý mali akurát v akcii, mám s ním najazdených už vyše 1000 km a zatiaľ spokojnosť

    • Sidonius  

      Ahoj,

      řeším koupi nosiče kol na tažné zařízení (Škoda Octavia III Combi), jen si nevím rady s typem.

      Požadavky:

      • nosič pro 3kola (či variabilita)
      • skladnost, když dám do kufru (nevím zda se dá složit)
      • možnost sklopení při otevření 5 dveří
      • nevím zda lze nosič upravit dle počtu kol, mám 29" + 2ks dětské.Vyjímečně 4 kola, jedno bych hodil do kufru.
    • rasto  

      Atera STRADA 3 DL + redukce na 4. kolo. Německá kvalita.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.