Recenze nosičů kol na tažná zařízení

133 nepřečtených
  • Fana.A

    Zdravím. Chci si pořídit nosič kol pro tří biky. Mám užší výběr a chtěl bych od vlastníků nějaké připomínky pro a proti. „http://www.stresni-nosice.cz/769–759-thule-euroway-g2–922-cz.html“ beru, prý se ale docela loupí. Dále „http://www.kola-visek.cz/index­.php?page=deta­ilsort&id=2330“ a „http://www.stresni-nosice.cz/2928-westfalia-portilo-2-bc-60.html“. Díky

      • Fana.A  

        Thule jsem měl půjčené od kamaráda a stabilita plus manipulace byla výborná. Ta Westfalia Porto mě příjde trochu až moc skládací.

      • Krejca  

        Thule,mám a prostě to umějí.

        • zdenal8  

          Jak co a jak který. Měl sem od tchána půjčenej euroride tušim 940. Zamykání na něm teda moc vymakaný nemaji. Jestli se tomu dá vůbec řikat zamykání. Pokud k tomu nedávaji ještě řetěz a visací zámek, kterej mi k tomu zapomněl půjčit.

          • Krejca  

            bavíme se tu o Thule EuroWay G2 922

            • zdenal8  

              Vím, že se tu bavíme o jinym modelu. To byla reakce na to tvoje, že to prostě umějí.

              • Krejca  

                Tak taky jsem to myslel globálněji a zas tak moc stížností jsem na Thule neslyšel ,což neznamená že nejsou bezchybný,stejně jako my všichni:-)

                • zdenal8  

                  Na střechu mám taky Thule a jsem velice spokojen. O to víc mě právě překvapil takovýhle nedostatek u nosiče za sedmičku. Nečekal jsem to. Dokonce jsem o něm před tím uvažoval. Jenom jsem tím chtěl upozornit, že když je na tom napsáno Thule, není to záruka dokonalosti. Když už za to někdo chce dát takový prachy, je dobrý si to na živo omrknout.

                  • Lister  

                    Zamykání u nosiče jsem nikdy nebral jako nějaké zabezpečení, spíš pojistka proti povolení. Kola bych tam bez dozoru nenechal, po transportu to hned všechno dáš dolů a uklidíš.

                    U nás na vesnici občas nosiče na střeše nechávám, ale počítám s tím, že můžou kdykoliv zmizet. Jednu věc aspoň vždycky dělám – sundávám ty stahovací pásky a hážu do kufru. Když si pak má zloděj vybrat, jestli šlohnout bez pásků nebo z vedlejšího auta s páskama, tak si snad vybere tu druhou možnost.

              • lumyr  

                Tak oni to umí, jen nepočítají s tím, že se to ve východní Evropě krade. To jejich zamykání je spis pojistka proti nechtený demontáži/povoleni.

                • Krejca  

                  No tak o tý východní a „západní“ evropě můžu něco po lonsku vyprávět :-) tenhle názor mě stál loni v Rakousku dost peněz.

                  • oddie  

                    Rakousko je odtud na jih, a ne na západ :P

                    • Krejca  

                      Tak určitěěě :-) tak proto tam kradou jak straky a já furt nechápal jak je to možný :-D

    • Luk02  

      V anketě jsem se uklikl. Mám vyzkoušenej ten Thule a je to bez připomínek snad až na tu cenu…:) Pak mám ještě vyzkoušené ty levnější Bologna apod. Taky to funguje, víc to pruží, déle se to nandavá. Kola se musí víc skládat, ale zase se to nekrade…S tím Thule mám najeto asi jen 3000 km zatím s tím laciným řádově víc:-D.

      • Fana.A  

        Co rovnání větších 29"? Některý nosiče mě příjdou kratší na délku.

    • Zodiax  

      Vozím Thule i když jen pro dva bajky a funkčně naprosto v pohodě. Přepravujeme buď 2× silnici (tam je to úplně ok) nebo 2× bajk (26tky fully) a tak mi to většinou nevychazi tak, ze upnu oba reminky a musim si pomáhat gumicukem. Vetsinou mi jedno kolo na jedne strane presahuje o něco vic nez by mělo, ale nic co by neslo resit ;)

      • pocestny  

        Jseš si jistý, že neděláš něco tak trochu špatně?! Nestačilo by snížit sedlo a pootočit správně pedály, abys to mohl posunout do správné pozice?

        U thule jsem si všiml, že je problém akorát když nasazuješ sjezďáka (široká zadní stavba vs. tlusté nohy vidlice u vedlejšího bajku)

    • pocestny  

      Ještě bych dodal, že Atera Strada 3 bych nebral, když dopadl v tom testu nedávno tak blbě. Ale plno lidí tady z fóra to vlastní, a kritika nebyla.

    • jecnak  

      Uz jsem tu psal ke Strade docela obsahle prispevky a to nekolikrat. Staci pohledat.

    • tom xtr  

      Mám Thule, akorát starší model a s možností rozšíření na 5 nosiče. Je to OK pro 26", silničku i bajky 29". Na tom mém se nedají štelovat polohy pásků na upnutí kol – polohy jsou napevno, ale nijak mi to zásadně nevadí, ty kola se většinou dají porovnat, vezl jsem teď třeba bez problémů 4 silničky.

      U nových modelů se prý s těma páskama dá v lištách nějak šoupat.

      • Fana.A  

        Atera ten posuv patek s páskem má. Myslím, že to funguje i u některých modelů Thule.

    • kesu  

      nejširší na trhu je pořád myslím Thule 929, vozím na něm kola s rozvorem kolem 120cm a je to v pohodě.

    • Roman11  

      Asi bych to bez vyzkoušení nekupoval. Tři biky se obvykle dost obtížně skládají tak, aby se vzájemně neodřeli. Samé vypodkládání, štelování, přendavání atp. Hrozný opruz, časově mnohonásobně delší ukotvení než na střechu auta. Osobně mám vyzkoušené, že na nosiči pro 3 kola se dobře vozí kola 2, prostřední prázdné. V opačném případě na střechu. Toť moje zkušenost.

      • Rubi  

        zalezi jak daleko jezdis, spotreba pri kolech na strese jde brutalne nahoru… navic nemas odrenou strechu od bahna a nosicu

        ale souhlasim ze drzak na strechu je vyrazne pohodlnejsi na nandavani kol

      • Jetson  

        Jak pro koho. Třeba já při své výšce, jsem musel na střechu kola dávat ze židle. Na kouli mám 4 kola včetně montáže samotného nosiče do 30 minut. A sundaná za minut pár. Ze střechy i sundavání bylo opruz.

        A ta spotřeba taky docela narůstala jak se píše výše.

        • Krejca  

          Tak tak,pokud máš SUV tím spíš.

        • Lister  

          Za 30 minut našroubuju do střechy příčníky, nahodím nosiče, rakev, připevním dvě kola, nabalím kufr a budu minimálně 5 minut na cestě. To děláš něco špatně. Když jsem skládaly 3 kola na tažné, tak jsem to 20 minut dávali na první pokus (předtím jsem ten nosič nikdy v ruce neměl), když už bylo vyzkoušeno, které kolo kam, tak do 5 minut nebylo co řešit.

          • Krejca  

            Tý první akce bych se někdy rád účastnil :-)

          • Jetson  

            Není to moje hláška, ale čas je relativní. Navíc ten kdo chápe psaný text, tak ví, že „do 30 minut“, není totéž jako „za 30 minut“.

          • tom xtr  

            +1.

            Jelikož 2–3 kola na kouli dávám v sezóně sám prakticky každý týden, tak o těch 5 minut si troufnu se i vsadit :) Na střechu (taky s Thule) podstatně delší.

        • oddie  

          Já při mojí výšce dám kola na střechu klidně i bez židle, akorát bych pak musel jezdit podle navigace pro kamiony kvůli výšce podjezdů :)

      • pocestny  

        Roman1, no tak to fakt nesouhlasím! První nasazení třech bajků chtělo trošku přemýšlení, ale pak už to děláš pořád tím stejným způsobem.

        Nahození kol je naopak mnohem rychlejší, než se s tím jebat na střechu (jako samozřejmě myslím u nosičů Thule, a ne u bůhvíčeho a nevím s čím jsi jezdil). A je tam dalších X výhod nosičů na kouli (jako třeba nižší odpor vzduchu, nižší těžiště, dále třeba že nemáš komplet auto od bahna, když zaprší, ty sám nejsi od bahna, když bajky nemusíš zvedat nad hlavu, pohodlí pro ženy a menší lidi, možnost vjezdu do podzemní garáže v hotelu, dále že ti zůstane volná střecha na střešní box, atd.)

        • pitos  

          Krajní kolo na střeše mám upnuto do 10s.Jezdím s lidmi co mají nosiče na kouli a celkově jsou vždy o dost pomalejší.

          Jinak souhlas, ve všem ostatním kromě ceny, je nosič na tažné lepší.

          • pocestny  

            10s come on… musíš brát ten čas celkově, tzn.

            montáž všech 3 nosičů na příčníky na střechu (případně i příčníků samotných)

            vs.

            položit na kouli, zmáčknout 1 páku, zapojit 1 zásuvku

            Přichycení těch kol samotných je snad časově zhruba shodné: utáhnout kleštiny a zatáhnout pásky musíš u obojího.

            Jo a z tažného se hůř kradou bajky. Stačí použít pár zámků na krajní kolo, ty další kola přes něj nejdou ukrást.

            • pitos  

              Příčníky nevím, ty nikdy nesundávám:)

              Nosiče jdou také hodně rychle(ale ty mám také skoro pořád nahozeny.. já ale myslel, že se tady bavíme jenom o nasazení samotných kol.

              Já už si to poměřil z různými lidmi hodněkrát a rád do toho souboje půjdu i s tebou:)

              Co se týče zamykání kol nechápu…to je přeci stejné i na střeše?

              • pitos  

                Máš pravdu z toho tažného to půjde hůře:)

              • pocestny  

                Na střeše musíš zamknout všecky kola, krajní kolo na střeše nijak neznemožní ukradení prostředního kola (nemyslím ty mini zámečky na kleštinách, ty otevřeš šroubovákem).

                Souboj nahození 3 bajku na nosič? :-) že by…tak jo OK, bude sranda.

                Ale stejně asi 1 střešní nosič brzo pořídím (chci ho hlavně na druhé dětské kolo (později), případně když někde vyrazím sám s 1 bajkem).

                Jo a další hodně velká výhoda je, že nemám bajky totálně zasrané od hmyzu po jízdě na dálnici, nesnáším hmyz na gripech a brzdových pákách, a všude… ;) prostě nosiče na kouli rulezzzz!!!

                • pitos  

                  Prvně doma potrénuj a jestli se tvé časy budou přibližovat těm 10s na kolo, tak to bude velký závod:)

                  • pocestny  

                    no jo, každý závod vyžaduje trénink. Půjčím si na to nějaké levné kola, ať neodřu svoje, třeba od Křížovců… :-D

                • Lister  

                  Sám s jedním bajkem – hážu do kufru.

                  • pepek  

                    Nehážu, zajedu tam s tím zadkem napřed

                  • pocestny  

                    Tak jo, no do většího MPV joo… Kdysi sem taky házel bike dovnitř, ale už to nedělám. Zdá se mi, že kolem toho je tolik problémů, že je pro mě už pohodlnější vytáhnout ten nosič na kouli (popř. mít ten 1 nosič na střeše nonstop.)

                    …bych musel vyndat dětskou sedačku, donést ji do bytu, shodit přední kolo (přitom se mi na mastnou osu nalepí bordel a budu to muset otírat), čistit po akci auto od bahna (a tahat všelijaké zbytky krabic a igelity), zafixovat bike expreskama a plochýma smyčkama (aby mě ten bike v případě nehody nerozsekal) = prostě menší auto a zodpovědnost. To se mi už nechce.

                • goofy  

                  Nosiče na kouli rulezzz…

                  …jo to by mohli vykládat ti nešťastníci, co jim o víkendu po cestě na Rychleby někdo napálil do zadku…

                  Já nakonec po rozhodování pořídil nosič na střechu. Nějaké nevýhody to má, ale to má i nosič vzadu.

                  • pocestny  

                    Když ti někdo nabourá nosič, zaplatí se to z jeho povinného ručení, a když neznáš pachatele, zaplatí se to z tvého havarijka. V tom problém žádný není.

                    Když ti někdo sejme autem stánek se zmrzlinou nebo přívěs za autem, tak se taky škoda uhradí stejným způsobem.

                    • goofy  

                      No minimálně to hodně mrzí a když znám praktiky pojišťoven, tak nikdy nedostaneš plnou náhradu. Prostě jsou tam výhody i nevýhody a já se rozhodl pro střechu. Příčníky i s nosiči tam mám za chvíli a klidně to tam jde vozit celé léto…

                      • niky79  

                        Soud se uz ale vyjadril, ze „amortizace“ je naprosty nesmysl a z povinneho ruceni se ma zaplatit 100 % skod (tj. v cenach novych dilu).

                  • jecnak  

                    Videl jsi nekdy, co se stane s kolem na strese, kdyz to do tebe nekdo napali zezadu? Vysledek je prakticky stejny. Jinak viz pocestny.

                    • goofy  

                      No viděl jsem, kufr promáčklý a kola zůstaly tam. Nosič na tažném už by asi byl docela solidně sešrotovaný si myslím. Ale pokud ne, tak je to fajn. Pokud to někdo narve ve větší rychlosti, tak je jasné, že to neudrží nic.

                      • jecnak  

                        Je to typ od typu a nejvic zalezi na rychlosti narazu. Ve vyssi rychlosti proste leti kola z nosice. Kazdopadne radsi na tohle nemyslet.

                        • goofy  

                          Tak to každopádně…

                        • RomanH  

                          Pokud dojde k bouracce pri vetsi rychlosti, je to asi jedno. Pravdepodobnejsi mi prijdou ty mensi tukance, kdyz nekdo nedobrzdi (ale zadny statistiky jsem nevidel), a pak mi prijde, ze auto je nejvic spinavy vzadu – veskery bordel pujde na kola.

                          Taky jsem premyslel, co koupit, a nakonec jsem vzal stresni. Ale pro zenskou tahat na zahradku kola asi nic moc (uz i ctyri kola se tam nedavaji tak pohodlne).

                          • pocestny  

                            Ani ne. Té špíny za autem jsem se taky obával, ale z praxe jsem byl překvapený, že kolo zůstává čisté (respektive stejně špinavé, jako když jsem ho naložil).

                            Dokonce při menším dešti dojedu domů s suchým bajkem. Mokrý je akorát přečnívající kousek kol nalevo a napravo.

                            • nitraq  

                              Už si nepamatuju, jestli to platí i pro převoz na střeše, ale při převozu na kouli to chce po cestě v dešti prolejt brzdy vodou, aby se vyčistil nachytanej bordel mezi destičkama a kotoučem.

                              • pocestny  

                                nemáš náhodou z nafťáku vyndaný filtr pevných částic nebo tak něco?

                                • nitraq  

                                  Ne, mám benzín.

                                  • pocestny  

                                    hmm, tak mě to problémy s brzdama nedělá (taky benzín)

                                    ale někde jsem v návodu od Thule viděl, že pokud jdou výfukové plyny na nosič, tak se doporučuje namontovat nějaký doplňkový díl (jde nejen o nečistoty, ale i o odclonění te­pla)

                                  • Vilém  

                                    Tak jestli je to nejaka ze soucanych skodovek, se spotrebou oleje par litru na tkm…

                                    • nitraq  

                                      Kdepak, Mazda 6 se spotřebou oleje asi litr na 10 tis. km.

                                      • Vilém  

                                        To mi prijde taky pomerne dost, ale na ty skodovky to nema:)

                                        Mam mazdu 3 a tam mezi vymenou nedolivam nic, tech 15tkm se to drzi mezi ryskama.

                                        • nitraq  

                                          Tak není už nejmladší, ročník 2004. A ten litr je odhad, na výměnu koupím pětilitrovku, něco přes čtyři litry naleju hned a zbytek docmrndám během roku. A taky asi hraje roli 5w30.

                                          • Vilém  

                                            Mam taky 04 rok, ale ma malo najeto, ted tak 110tkm.

                                            Motor 1,6, to v te 6ce budes mit asi neco vetsiho.

                                            A jak jsi na tom s korozi, uz zacina?

                                            • nitraq  

                                              Taky mám docela málo najeto, těsně pod 130 tkm. Něco většího, ale i přesto nejmenší motor v nabídce – 1,8. Naivně jsem si myslel, že ušetřím na spotřebě a na povinným ručení. Dneska bych už šel do dvoulitru, většinou jezdím dálnice, takže tam naopak větší motor přijde vhod a na ručení je ten rozdíl do pětikila. Koroze… kdyby začínala, už vesele bují. Teď je dilema jestli to opravovat (za hodně) nebo nechat hnít a jezdit delší dobu a pak prodat pod cenou…

                                              • Vilém  

                                                Kdyz se mi dostalo do rukou (2,5 roku zpet), tak v zime jezdilo minimalne, podvozek jeste vcelku pohoda. Takze jsem hned nechal podvozek a dutiny nastrikat. Zato to zacina z vnejsku kastle, ale jeste to neni nijak dramaticky a moc viditelny. Casem to bud prodam, mam nepraktickeho sedana, nebo to dojezdim do uplne smrti, coz znamena, dokud neshnije.

                                                • nitraq  

                                                  Přesně tak, podvozek úplně v pohodě, ale karoserie je bída. Zadní lemy a pak přechod přední blatník – práh, tam je to úplně nejhorší. Já ji mám čtyři roky, podvozek a dutiny jsem řešil rok nato. Mě to k prodeji až tolik netáhne, kombi je relativně praktický, i když jedno z nejmenších ve třídě.

                                              • oddie  

                                                To teda žádná radost, ani ne 130tis najeto a musí se dolévat olej, 11 let staré a už shnilé…

                              • Lister  

                                Loni jsem vezli tři kola vzadu 8 hodin v neustálém dešti – většinou po dálnici. Bez sebemenšího problému. Byl jsem hodně překvapen ze kola jsou jen mokrá jinak čistá. Myslím, že na střeše by dopadly hůř.

                                • pitos  

                                  Proč by měli na střeše dopadnout hůř?

                                  Vozím tak kola už roky a nikdy se nestalo, že by byly nějak znečistěny, nanejvýše mokré po dešti.

                                  • Lister  

                                    Jen můj dojem. Fakt jsem byl překvapený jak ta kola byla čistá. A to byl marast neskutečný. Nějak jsem si to vysvětlil tak ze špinavá voda od okolních aut se na kola dostala minimálně protože ji obtekajici vzduch strhl jinam a kola byla spis mokra z deště. Ne střeše tedy hodně vysoko už aerodynamika nepomůže. Ale jak říkám můj dojem.

                                    • goofy  

                                      Za autem se zase vítr hodně točí a zvedá bordel od cesty, ale očividně to je jedno :-)

                                      • Lister  

                                        Asi se obecně kolo víc umyje deštěm než znečistí ze silnice :-)

                                      • nitraq  

                                        Taky asi záleží, za čím se to veze. Když vezmu zadní sklo mýho kombi, tak to se špiní samo o sobě dost díky vírům, takže v tom oblaku zvířenýho prachu jsou pak i kola. A nejsou teda nějak extra špinavý, jen ten bordel v brzdách.

                    • oddie  

                      Co napálí zezadu, ale viděl jsem pár případů, kdy maník zapomněl, že kola na střeše znamenají slušnou výšku navíc a vjel s tím do podjezdu či garáže… :)

                      • goofy  

                        Tak samozřejmě. Těch případů už asi pár bylo. :-) Stejně jak borec s nosičem vzadu couval na místo, kde se běžně vleze. :-) Ale tak tam naštěstí moc škody nevzniklo :-)

                        • beavis  

                          Vozil jsem kolo na strese v nosici Thule, bylo to naprosto v pohode, sluzbu to udelalo maximalni a hlavne za malo penez, jelikoz se drzaky daji sehnat na inzerat a pokud nekdo nema pricniky, tak to same. Vloni jsem koupil novy auto, takze jsem se rozhodl pro zmenu, nechal udelat tazny a koupil na nej Wjenzeka na 4 kola. Sluzbu to dela taky skvelou, lip se s kolem manipuluje, ale tahle sranda uz neni tak levna jako varianta na strechu. Na to ze to do me nekdo ze zadu coudne nemyslim, to bych si pak nekoupil lautr nic:-) Takze muj nazor, kdo ma prachy at si koupi drzak na tazny, kdo nema prasule, tak at vozi kola na strese. Sluzbu oba zpusoby udelaji stejnou, rozdil je max. v jakem si pohodli nepohodli:-)

                          • nitraq  

                            Zase když srovnáš cenu za čtyřnosič na kouli nebo čtyři nosiče na střechu, tak jsi na tom obvykle stejně. Nepočítám do toho kouli nebo příčníky.

                            • goofy  

                              Tak Thule Freeride stojí 1200, to nevím, jestli za to seženeš něco na kouli.

                              • beavis  

                                Tak vono staci koupi nejakej no-name nosic na kouli od Auto-kelly a rozdil v porizeni se hodne smaze:-)

                              • pocestny  

                                hmm ta cena je fakt zadarmo, asi si fakt jeden koupim, když někam jedu sám…

                                • pitos  

                                  Výhodu u nosičů na střeše vidím i v tom, že je mám skoro pořád namontovány na střeše, stačí jen nahodit kolo.

                                  U nosičů za tažné bych to vzadu vozit neustále nechtěl a třeba 2× týdně to montovat a v mém případě to tahat ze sklepa na parkoviště, nic moc.

                                  • nitraq  

                                    Na druhou stranu… už bylo dost případů, kdy někomu vzalu Thule Proride ze střechy.

                                    • goofy  

                                      No jo, ale ten ti můžou vzít 6× než zaplatí solidní nosič na kouli ;-)

                                      • lukas aka mitro  

                                        Nevozim kolo na vylety moc casto, takze nosice jsou schovane, ale nahozeni thule na pricniky je otazka minutky, takze zadny stres. Ja si vemu kolo a batuzek a pritelkyne mi donese kufr s naradim, nosic a tasku s vecma na prevleseni:)

                                        • goofy  

                                          No hodil jsem ho na T-drážky a teď to sundat je fakt otázka vteřin. Dolů cca 10s (povolit 3 rychloupínáky a vysunout), nandat cca 30s (ještě v tom nemám praxi, tak se mi občas přetočí T-kus).

                                          • lukas aka mitro  

                                            No, ja mam hranate pricniky, takze mam takove ty klapky spodem, ale jak je dobre nastelovana delka sroubu, tak se to jenom nahodi a zaklapne a hotovo:)

                                            Na nasunuti do drazek to musi byt jeste vetsi laces:)

                                            • Lister  

                                              Hele ani ne. Mám drážky, ale stejně přemýšlím, že bych tam vrazil zpátky původní úchyty a dával kolem tyče. Ono to v některých ohledech je i pohodlnější a rychlejší – hlavně kvůli krycí gumě, která kryje drážku. Pokud příčníky používáš i na rakev a převážení jiných předmětů, tak je dobré tam tu gumu mít, ale její nasazování je fakt opruz.

                                              • goofy  

                                                Jo to nandávaní gum je dost tak piplačka, ale zase mě to čeká až na zimu, takže mi to tak nevadí. Spíš jsem se bál hvízdání v drážce, ale naštěstí se nekoná.

                                        • pocestny  

                                          To, jak ti ta přítelkyně nosí to nářadí, to sis zařídil moc dobře ;)

                                          • lukas aka mitro  

                                            toz to byla trochu hyperbola, chapes ne, BF…:)))

                                            • pocestny  

                                              No možná jo, ale já už uvažuju, jak si to taky zařídit…

                                              • lukas aka mitro  

                                                milacku prosimte pomuzes mi s vecma do auta, jak prijedu, tak uz to zvladnu vynosit, ano, zaprasenou podlahu umyju, koupelnu taky, a ano, vysaju i cely byt…jo, neni problem se jeste stavit do obchodu pro pecivo…:D

                                                (ode zdi ke zdi)

                                    • pitos  

                                      Používám Thule Freeride asi 5let a zatím jsem měl štěstí.

                                      Minimálně jeden mám namontovaný skoro celý rok i v zimě a během letní sezony vozím skoro pořád dva.

                                      Myslím že už si to za ty roky odpracovali a jestli mi je někdo v budoucnu šlohne tak za 1200kč koupím klidně nový:)

                                      Je ale fakt, že pokud bych bydlel v nějaké rizikové oblasti, tak je raději sundám.

                                      • lukas aka mitro  

                                        Hele ja na freerideru resim, ze mi moc nevychazi pozice gum na patky na nosici, nesetlal ses s tim? Uvazoval jsem, ze bych udnytoval zakladnu, posunul trubky a pridelal to zpet, ale lenost zatim vitezi. Neresil jsi neco podobneho, nebo taky na to seres?

                                        • pitos  

                                          Na Statusovi mi to také nevychází ideálně, jiné kola celkem vychází.

                                          Svoje kolo vozím vidlicí dozadu a mám sundaný ten koncový doraz což mi umožní trošku více posunout tu patku ke kraji.Takto to vozím už dlouho a nic více předělávat nehodlám:)

                                        • gerrard  

                                          Nytovat nemusis staci zabrat, nebo aspon me to slo posunout.

                              • nitraq  

                                Když jsem to řešil cca tři roky zpátky, tak mi to nějak takhle vycházelo. Resp. jsem si potřeboval vnitřně ospravedlnit osm tisíc za wjenzka na kouli:)

                              • lumyr  

                                tak to vynásob 4× a propočti cenu za příčníky a budeš na podobné ceně..

                                • goofy  

                                  …nepočítám do toho kouli nebo příčníky…

                                  • oddie  

                                    Tak kouli jsem na auto dával prakticky jen kvůli tomu nosiči… I když si budu hrát na to, jak to děsně „nepočítám“, zaplatit jsem ji tak jako tak musel.

                  • StřítekP  

                    Taky sem chtěl nosič na kola. Spíše sem myslel nad nosičem na kouli. Poraďte výhody a nevýhody, moc se v tom nevyznám. Dík

                  • StřítekP  

                    Taky sem chtěl nosič na kola. Spíše sem myslel nad nosičem na kouli. Poraďte výhody a nevýhody, moc se v tom nevyznám. Dík

                  • StřítekP  

                    Taky sem chtěl nosič na kola. Spíše sem myslel nad nosičem na kouli. Poraďte výhody a nevýhody, moc se v tom nevyznám. Dík

            • Roman11  

              Co se týče příčníků a nosičů – sundavám a nandavám je vždy smontovaný jako celek, takže montáž nosiče zvládnu do 5-ti minut. Pokud bych nandaval nejdřív příčníky, pak na ně nosiče, tak je to opruz na půl hodiny. A vlastní uchycení kol – každý tak půl minuty. I když to prostřední trochu déle, musím si stoupnout na práh. Dělám to takhle už 15 let.

              • pocestny  

                To je dobrá finta to mít vcelku.

                • Rubi  

                  ono se to dela i nejak jinak? :)

                  • pocestny  

                    No tak můžeš třeba nechat příčníky celoročně, a vozit na nich co potřebuješ: 4 kola, lyže, box, 1–2 kola a box, lyže v boxu, … to je fuk ne.

                    • goofy  

                      Tak nějak. Ono v podstatě největší oser je namontovat ty příčníky. Zbytek namontovat je otázkou vteřin/minut. možná ještě namontovat rakev bude asi celkem zdlouhavé, ale tu nemám, tak nevím :-)

                      • pocestny  

                        Radši ne, namontovat tu rakev jednak netrvá dlouho, a jednak je to obří věc, hmotnost samotné tak 15kg, takže manipulace s ní při současně přidělaných příčnících je dost problém.

                        • goofy  

                          No já ji ani neplánuji kupovat. Mám kombíka, takže místa uvnitř dost. Na lyže mám nosiče.

                          • pocestny  

                            já jsem to pořídil, jak jsem s děckama začal kempovat, to máš najednou tak 3× tolik nákladu, než na normální dovolenou.

                      • Lister  

                        Záleží na systému upnutí. Máme box který ma sviraci kleště které se ovládají otočným kolečkem zevnitř. Upnout to na příčníky je bez přehánění otázka cca 30 vteřin.

                        • goofy  

                          Tak to jo. O boxy jsem se moc nezajímal, tak v tom se neorientuji :-)

                          • Lister  

                            Pravda je, že většina je na tom mnohem hůře a systémy ve stylu kovové účko s nutností šroubovat 8 matek zevnitř boxu nejsou žádnou výjimkou. Ale tak přece nekoupím si levný šunt, co mne bude štvát, že :-)

        • Roman11  

          Ano, máš pravdu. Pak už to děláš pořád tím stejným způsobem. Neboli stále natahovat mirelonový návleky, aby se neorvala vidle o zadní stavbu, pořádně je přidělat, abych je za jízdy nevyklepal atd. Nedokázali jsme totiž vůbec najít způsob, jak kola přidělat, aby se o sebe nedřela. Nahodit na střechu kolo, který váží 13 kg snad zvládne i větší chcípák než jsem já a uchycený na Thule držáky je mám extrémně rychle. V dešti a bahně nejezdím, takže zvedám téměř vždy čisté kolo. Do podzemních garáží nejezdím, box nemám. Takže pro mě zbývá jen ten odpor vzduchu a ještě bych přidal aerodynamický hluk. Ale chápu, že většina lidí to vnímá jinak.

          • Fana.A  

            Jak se tu píše. Chce to vidět na vlastní oči. Prodává nějakej kameňák model Atera Strada ve východních čechách?

    • Tina  

      Mohol by niekto napísať skúsenosti s nosičom kol na tažné Bosal Bike Compact?

    • honhav  

      porad jsem se jeste nedokopal k investici nosice na tazne. Zvazuju i na zadni dvere. Podle vsech nesmyslnejch prirucek ale na zadni zvedaci dvere citroen berlingo 2 nedela thule ani nic podobnyho. Nesetkali jste se nekdy s timto typem auta a montazi na nej? zvazuju thule

      www.nosice-expert.cz/…6-pro-4-kola

      • JMT  

        Kdysi jsem přesně tenhle měl. Žralo to s tim jako kráva a nandat to na auto byla trošku montáž. Určitě né cvak a jedu, spíš „na jaře tomu dám hoďku a na podzim dolu“. Kola na to pak uplně v poho

        • JMT  

          Jo a nevidim problém to dát na berlingo, jde to namontovat i na mnohem menší dveře (V70)

          • honhav  

            diky za info, prave nemam problem s montazi – namontuju to tam a zustane naporad – vozim bajky kvuli treninkum 3× tydne plus vikendy celorocne a na strechu davam velmi casto rakev. Tak hledam optimalni reseni s co nejmensim casem stravenym montazi, coz nosic na kouli uplne nesplnuje…

    • Pavel03  

      Květnový test nosičů (dtest 05/2015) kol na tažné zařízení: „test-nosičů“http://me­garapid.cz/sou­bor/339861/test-nosicu-kol-2015_pdf

      • Pavel03  

        „test-nosičů“http://me­garapid.cz/sou­bor/339861/test-nosicu-kol-2015_pdf

      • corben  

        Je kdyztak k nalezeni i na uloz.to, akorat teda netestovali zadny z tech tady dotazovanych :).

        Kazdopadne je dobry to precist, mozna tam nekdo najde zaludnost/vlas­tnost, ktera by ho normlane nenapadla resit.

        Hlavne nevzit jenom poradi a dal neresit za co se tomu ubiralo hodnoceni – z vlastni zkusenosti s Peruzzo nosicem (cenove naprosty dno nosicu) muzu treba rict, ze vetsina toho, za co prisel o hodnoceni, neni pro me podstatny (narocnejsi smontovani po vyndani z krabice, bez zamykani kol a vlastniho nosice v zakladu – musi se dokoupit, prvni kolo paskama k ramu nosice – za par korun se da koupit normalni pridelani, atp)

    • StřítekP  

      Asi to nebude úplně k věci, ale zkusím to. Kdybych vás poprosil o radu, kde sehnat kvalitní přívěsný vozík? Apeluji na českou značku. Máte někdo tip, prosím?

    • Franta  

      Mam tento http://www.uebler.com/…2-f32xl-f42/

      Drazsi ale kvalitni, da se velice rychle slozit, mam ho 2 roky, za tu dobu zadny problem. Vyzkouseno na dlouhe cesty, jizdu v horach, v zime, dest, caste sundavani i ponechani delsi dobu na aute. Odzkouseno i s presunem 3 sjezdovych kol (tj 50–60kg) a bez problemu.

      Nic se nepovoluje, nevrze,… Cely nosic se slozi do vetsiho prenosneho vaku, ma to 16kg a obdelniku tvar… vejde se do kufru. Rozlozeni a nasazeni na nosic je cca prace na 5 minut, to same slozeni.

      Samozrejme se cely nosic da sklopit, takze se dostanes k 5 dverim.

      Koukam ze tam ted maji i nejakou pojistku, kde se to jeste chyta za 5 dvere. To u meho modelu nemam a nebylo treba…

      Urcite bych si rozmyslel Polsko Cinsky Thule,… nizsi kvalita, par sad klicu (kazdy ti ho odemkne), kradou se (protoze Thule zna kazdy).

      Dal bych si pozor, aby ti to dobre drzelo kola, respektive aby se dala dobre chytit. Je par nosicu, kde by mohl nastat problem.

      • samurraj  

        Ahoj o tenhle nosič mám také zájem, akorát nikde jsem nesehnal žádné recenze, ale je to Německá výroba, tak snad by mohl být kvalitní. Prakticky vybírám jen Thule nebo tento Uebler F42

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.