Nosič na kolo na tažné zařízení

32 nepřečtených
  • Necris

    Po nějakém čase vození kola uvnitř auta jsme došli k závěru, že by přece jen bylo pohodlnější a ekonomičtější jezdit v jednom autě.

    Stačilo by mi něco jako tento Thule EuroRide 940

    Kolo položené uvnitř má ale několik specifik a stím se pojí mé otázky:

    1. Funguje to pro všechny velikosti kol ?
    2. Do jaké rychlosti se s tím dá jezdit a jaké jsou nástrahy které mohou

    vést k poškození kola ? Německé dálnice totiž dovolují klidně 220 km/h a obávám se, že taková rychlost už by kolu nemusela vyhovovat. Jde ale i o normální rychlosti po normálních českých dálnicích, kde takto rychle ani jezdit nelze. Dá se s tím jet alespoň 140 km/h ? Je tam nějaké rychlostní omezení ? Má s tím někdo zkušenosti ?

    1. Dá se to nějak rozumně zabezpečit proti krádeži, nebo se budeme muset

    na dálnici u Autogrillu střídat při nakupování ?

    Samozřejmě uvítám jakékoliv rady a zkušenosti s tím, co máte doma a co pro vás funguje.

    0 0
    • jecnak  
      1. Na 26", 27,5", 28" i 29". Nejspis pujdou i detska 20 a 24".
      2. V Nemecku zadne rychlostni omezeni neni, pouze doporucena rychlost max

      130km/h. U maximalni rychlost pro nosic zalezi na vyrobci. Atera Strada v konfiguraci pro 3 kola omezeni nema. S adapterem na ctvrte kolo je max 130km/h dle vyrobce. 190km/h jsem parkrat taky jel.

      1. Nosice jsou zamykaci. Jak samotna kola, tak cely nosic.

      Doporucuju pouzit vyhledavani vse co jsem tu nasal uz bylo napsano. Tohle tema se tu resilo hodne, vcetne ruznych pro a proti.

      0 0
      • Slavik  
        1. ---dtto--- Dětská jsem vozím/vozil (20 a 24) taky…
        2. Se 4ma kolama jezdím i 160, ale je to o tom, jak se citíš a co myslíš, že to vydrží.
        3. Zámky nejsou zámky v pravém slova smyslu, ale spíše pojistky proti povolení. Nikdy nenechávám kola bez dozoru (ani na střeše ani na kouli).
        0 0
    • royal  

      uplne jsem nepochopil tvuj dotaz (jestli chces kolo vozit uvnitr nebo venku, kdyz davas odkaz na nosic na kouli).

      Ohledne nosice na kouli, nemam sice thule ale wjenzek alfa 3+1:

      1. vez jsem na nem 29" HT v L-ku, 26" fulla L/M, 26 TH S/M/L, trekovy

      i silnicni kolo a porad se to nejak veslo (samozrejme ze ne vsechny tyhle najednou) :-)

      1. po D1 normalne 130 (jezdim tempomat a podle predpisu) a neupadlo z toho

      nic. V nemecku jsem s tim zatim nebyl, ale nebal bych se s tim 170 jet

      1. kolo je nejak zamcene k tomu ramu, ale v CZ/SK u toho radsi jsem, nerad

      bych aby nekdo dosel k zaveru ze potrebuje moje gripy. V D/A/CH bych asi tolika neresil :-)

      0 0
      • Necris  

        Napsal jsem to blbě. Doteď musíme vozit 2 kola separátně uvnitř, tak si chceme pořídit nosič. 2 řidiči větší dálky v jednom autě zmáknou lépe.

        0 0
    • trouba20  

      a nebo kup tohle :-D http://auto.idnes.cz/…_aktual.aspx?…

      0 0
      • Necris  

        Moc pomhalé a nepohodlné. Navíc právě chci zadní sedačky a velký kufr který mi nabízí moje auto + kola vzadu ;) Takhle bych si nepomohl, sice by šly dozadu dvě kola, ale to je asi tak vše ;)

        Nicméně vypadá alespoň hezky a o spolehlivosti a výdrži nepochybuji, přeci jen koncern je nej ;)

        0 0
    • Vlady  

      v posledním Touru (č.6) jich pár testovali…Max. povolenou rychlost zřejmě výrobci nepíšou, jako doporučenou prý většinou uvádějí 120 km/h…

      0 0
      • Vlady  

        pěkně blbě nascanovaný, líp mi to nějak nejde… v kostce: – dobře v testu dopadly nosiče Atera a Uebler – snadno instalovatelné, snadno sklopitelné. Opakem byly Fabbri a Pauluchen – částečně nestačí k jejich instalaci 2 ruce, komplikované, těžké… Z pohledu bezpečnosti vyhověly všechny…

        0 0
    • Necris  

      Tak jsem zblízka na prodejně zkoumal nosiče. A ty levné jsou ve skutčnosti dost předražené. Vakl snad všude, materiály že by jeden brečel.

      Nakonec jsem koupil Thule Euroway G2 922. Na tři kola akorát. Štve mě, že neměli na netu opěvovanou Ateru Strada a nosič už jsem potřeboval. Chtěl bych jí vyzkoušet a asi je i lepší.

      Celé to dobře dokumentuje http://youtu.be/GYoYy3jhxGw

      0 0
      • Slavik  

        U Thule neřešíš žádný ALE. Jednoduchá instalace, vyklápění, žádný vakl, žádné nástroje extra, prostě no problém. V jednoduchosti je krása, ale připlatíš si…

        0 0
    • se-se  

      silně doporučuji koupit takový, který je sklápěcí,jinak s koly na nosiči neotevřeš kufr – ty solidní to mají všechny, levný některý ne. Zamykací je ale já přidal hodně viditelný zámek – spíš jsem měl obavy. že se najde blb, který zjistí, že sundat nejde až když ho poničí. Jinak je to řešení opravdu dobré a pohodlné – mohu doporučit. Rozhodně lepší než na střeše.

      0 0
      • Necris  

        JJ mám ;) Jak jsem psal.

        Nejlepší pro mě bylo kolo v autě, ale takhle převezu max 2 a vzadu mám sklopené sedačky. Ve 3 už to nešlo. A na střeše se mi to vůbec nelíbilo. Cestovat 700 km a všude dávat pozor na výšku je taky nuda.

        0 0
        • se-se  

          Právě s tím sklápěním jedna zkušenost – ono se to opře až o zem a já mám zrovna takový, který se opře o plastovou vanu ve který jsou světla. Ta se prohne a už se mě jedno plexi lehoučce nakřáplo. Vozím tedy dřevěnej špalek, který podložím pod rám nosiče. Uvažuju ale že tam namontuju nějakou nožičku, protože musím pořád myslet na to abych si ten špalek nehodil do kufru.

          0 0
    • Mobidyk1  

      trochu se přiživím, zakoupil jsem tenhle nosič. Na autě mám přípojku sedmikolík a nošič 13kolík. Original redukce thuje stojí 500,– našem jsem různé jiné (podstatně levnější) na netu ale netuším zda by se daly také použít. Díky

      0 0
    • Gwaihir  

      Taky se přidám… Jak řešíte SPZ? Prehazujete z kufru na nosič nebo jde někde udělat kopie?

      0 0
      • jIrI___  

        Na úřadě si můžeš zažádat o třetí RZ na nosič. Stojí to pár stovek.

        0 0
        • Slavik  

          Mám třetí RZ za 600,–. Nic neřeším, jezdím. Udělali mi ji do týdne…

          0 0
    • Gwaihir  

      Dík, zajdu si na magistrát.

      0 0
    • aristo  

      Ahoj, pro někoho asi hloupý dotaz, ale prosím o radu:

      Jak se správně používá toto otočný šroub (nebo jak to nazvat) na držáku kol Thule? Má se páka na kouly zajistit pohybem dolů a tento šroub dotáhnout a nebo slouží k vymezení síly utažení páky (to si ale nemyslím)?

      Díky za slušné odpovědi :-)

      0 1
      • Velomiwookie  

        neni snazsi mrknout do navodu? podle me se to tim vymezuje, jednou jsem to podle toho navodu nejak nastavil a od te doby na to nesaham.

        1 0
        • aristo  

          V návodu to pro mě není uplně jednoznačné. Nerad bych pak za jízdy autem s kolama řešil nějaký problém, protož jsem si říkal, že se zeptám na zkušenosti.

          0 0
      • OndraH77  

        To je vymezovac sily. Ma se dotahnout tak, ze bude pro zamknuti pákou potreba sila cca 20kg. Tak sem to mel v navodu. Prakticky sem tomudelal tak, ze jsem to utahnul nadoraz a postupne uvolnoval, abych to byl schopny zamknout s primerenou silou.

        1 0
      • popokatepetl  

        To vymezuje tolerance ve velikosti koule nebo vymačkání upínacího mechanizmu. Mě šla páka zavřít až při úplném povolení.

        1 0
    • Velomiwookie  

      Tip na zabezpeceni thule drzaku a kol na nem. Krasne to obejme tazne pod kouli, ze to nejde pretahnout, takze ukrast kola prakticky nemozne.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.