Výběr nosiče kol na tažné zařízení

428 nepřečtených
  • bikemarty

    Prosím o radu. Potřebují koupit nosič na 4 kola na tažné zařízení mám Citroen xara picasso a tažné na 80 kg. Rozhodují se mezi hakr trip 3+1 midle, wjenzek alfa plus 3+1, peruzzo parma 4. Pokud máte s některým z nich zkušenost podělte se děkuji

    • zdenal8  

      Nestačilo by projít fórum? Dost podobné téma už tu je a ty nosiče kol se tam opakují pořád dokola.

    • pavlik6022  

      tak se nauc hledat, co treba toto ?

      http://www.bike-forum.cz/…kol-na-tazne

    • MD1972  

      náš, polák a ital?

      ani jeden. našetři a připlať si za THULE a máš klid.

      na všech zde uvedených je nějaké ALE

      a nebo si řekni ALE na to moje převážení nějaká ta "nedokonalost či nedotaženost

      nebo ošizenost" stačí........

      • Tomínos  

        Není to spíš náš, náš a ital?

        Wjenzka mám a kola na něj dám, někam je odvezu, tam je sundám, tak nějak to zvládá, nepotřebuju je vozit s pocitem, že jsou na nejvíc nejlepším nosiči na celým světě.

        • bikemarty  

          A jakou vzdálenost potřebuji mezi koulí a nárazníkem u wjenzka? Mám cca 5cm

          • Tomínos  

            Takhle z hlavy ti neřeknu, ale pokud půjdu okolo sklepa, pokusím se tak od oka změřit.

        • wilda81  

          +1

          ty prachy za Thule dám raději do kola

        • MD1972  

          náš náš ital. asi máš pravdu.

          hakr jsem měl a šel z domu.

          (takové DODO – dodělej doma)

          itala má kamarád a když jsem hledal nosič a ptal se ho..

          tak nebyl spokojený

          ptal se na názor a já jen uvedl svůj názor..nemusím mít vše NEJ

          • pavlik6022  

            a wjenzka proč ne?

            používám ho tři roky a paráda, před ním jsem měl itala a raději jsem ho prodal

            • Tomínos  

              Tak je jasný, že někdo se nepřenese přes utahování klíčem, tam je páka zcela jistě komfortnější, ale zase nepoužívám ten nosič každý víkend, aby mě ta minuta na utažení navíc štvala. Já mám třeba nevýhodu, že můj nosič je prehistorickej a tenkrát ještě wjenzek nepočítal moc s enduro koly, takže nosič byl moc úzký, ale co jsem koukal na nový model, už to je předělané, takže i nějaký vývoj tam je :-)

      • Petr L2  

        Thule, možná, ale já osobně bych si vyzkoušel i Atera

        • Breakpain  

          Atera není špatná … přijde mi to vcelku slušně zpracované – leč praktickou zkušenst nemám, jen jsem byl „na kukačku“. Jediné, co mám Atera jsou příčníky, bo by se měly méně krást (než Thule) :) …

    • roman II  

      skládací https://nosice-kol.heureka.cz/…-instinct-4/

      • mire  

        Mám a spokojenost. Využiji tak dvakrát ročně na 4 kola. Páté na střeše. Skladný pěkně do kufru auta, pokud je prázdný a my na kolech. První dvě kola vystrkuji přednim kolem co nejvíce do boku a další dvě zapouštím, aby se se vešla řidítka. Uvítal bych trošku širší rozestupy, tento údaj se neuvádí, a co jsem měřil konkurenci, tak jsem zlepšení zatím nenašel. Je to na kouli, tak to přidané popruhy nasazené na horní hranu pátých dveří to pěkně zpevní.

    • Nutribird  

      Wjenzek 3+1 a vše OK. Chce to nabrat nějakou zkušenost a je to v pohodě. Rozhodně doporučuji sundat pedáli na přepravu. Jednou, dvakrát se s tím musí člověk popasovat a pak už to jde samo.

      • pavlik6022  

        sundavat pedály před přepravou? -proboha na co ?

        vozim nejčastěji 4 kola , 27,5, 26 a 2×24" a pedály nikdy nevadily

        • Nutribird  

          Jde to i s nimi, ale jednodušší a jistější je to bez nic. Stačí aby se kousek pootočila klika á je podařený rám. Rychlejší a jednodušší je to rozhodně.

          • kadlec  

            no nez sundavat pedaly, to bych zase koupil thule

            mam ho 8 let a max spokojenost

            • wilda81  

              Co máš za typ resp. jaky je rozestup mezi koly? Na Thule, co jsme měl kdysi půjčené, skrtal pedál o vedlejší kolo též.

              • kadlec  

                typ uz nevim, jestli se nepletu ta euroclasic

                mam na 3 kola plus muzu jeste jedno pridat

                slapky mi o nic nedrou

                • wilda81  

                  Tam toho místa nevypadá o nic víc než na ostatních. Klikama můžeš točit i když tam máš 4 kola? To se mi skoro nechce věřit, když vidím fotky…

                  Zbytek už napsal Pavlík níže.

          • Tomínos  

            Snažím se tam kolo dát, aby pedál byl opřený o plášť dalšího kola. Nebo o spodek nosiče, wjenzek má ty lišty co se na ně kolo dává prohnuté, takže to jde.

      • bikemarty  

        Prosím kolik centimetrů máte u auta mezi koulí a nárazníkem?

        • bikemarty  

          JEŠTĚ JEDNOU KOLUIK JE POTŘEBA MÍT MÍSTA MEZI KOULÍ A NÁRAZNÍKEM U NOSIČE WJENZEK?? MÁM TAM CCA 5CM.

          • Tomínos  

            ZKOUŠEL JSEM TO MĚŘIT A VYŠLO MI, ŽE NOSIČ POTŘEBUJE MINIMÁLNĚ TŘI CM.

          • MaPa  

            Limitující jsou stejně většinou pátý dveře ;-)

    • milan.v  

      Teď na For Bikes byla nějaká značka, nevzpomenu si, kde dělali pravidelnou ukázku, zastavilo se vždy několik lidí, mně to také nedalo, zdálo se to být celkem slušně udělané, vymyšlené, praktickou zkušenost samozřejmě nemám.

      Já si hned na začátku zaplatil za Thule, ano, ty peníze jsem mohl dát do kola, ale mám rád věci, které fungují, u kterých někdo přemýšlel a Thule je v tomto ohledu jistota.

      Rozumím tomu, když někdo nemůže, nebo nechce, že si pořídí nějakou low-cost variantu …

      • pavlik6022  

        wjenzek je praktický a funkční nosič, ze někdo není schopen natočit kliky aby se nedrely o rám neni problém nosiče.

        low cost za skoro 10t ? Chápu že mít nálepku Thule je vic in než Wjenzek :)

        • milan.v  

          Tady padaly různé varianty …

        • Nutribird  

          Kliky se mohou kdykoli pootočit. Taky záleží jaké kola. Full 27,5, 2* 26 dámské, pánské a 24 dětská. Poskládat se to dá, ale pro mne je to výhodnější a jednodušší sundat pedály. Nosič jako takový naprosto OK. Ceny taky OK. Vše funkční.

        • kesu  

          Thule má výhodu v tom, že snad jako jedniný nabízí tu neskladnou velkou věc (Thule 929), na které drží dobře i kolo s obřím rozvorem..

          • wilda81  

            ???

            • kesu  

              V době kdy jsem to řešil (4 roky zpět asi) nebyl jiný nosič široký kolem 130–140cm, takže DH kola neseděla ideálně. Ale je možný, že už to nabízí i ostatní.

          • Petr L2  

            :-) Thule není rozhodně jediný a podle mě ani nejlepší :-)

            • kesu  

              Teda nechám se rád poučit, ale nenašel jsem jiného výrobce s dost širokým držákem. Vetšina co má Atera má cca 110cm, wjenzek má kolem 120cm. To Thule má skoro 140. Nandavání kol s rozvorem přes 120cm je díky tomu o dost pohodlnější.

              Je to těžký a neskladný, ale v ostatních parametrech mi vychází suveréně nejlepší.

              • kadlec  

                nejlehci neni, ale zvladnu ho nasadit sam

                a skladnost mi je fuck, visi mi to v garazi na zdi a neprekazi

                • kesu  

                  Já bych si ho koupil znovu, kola se dobře nasazují, výborně drží a nosič se nijak nekejve. Zpracování je na dost slušný úrovni. Za mě super.

              • pavlik6022  

                U Wjenzka vyřešeno převrtáním jedné díry , dalo se i před tím, ale teď jsou dlouhá kola na nosiči pevněji uchycená

    • shauriq  

      anebo se vysrat na itala, polaka, i thule.. a koupit SARIS FREEDOM 4

      • oddie  

        anebo se vys*at na nosiče a pořídit si auto, do kterého se to dá dát dovnitř :P

        • Petr L2  

          +1

          jasně, už dlouho o tom uvažuji, ale není to zrovna ideál auto na denní ježdění po městě a aby mi hnil před domem to je zase škoda ........

          • oddie  

            Já mám na denní ježdění po městě ideál MHD, ale i kdyby, pixla měří na délku jak normální kombík, akorát je o něco vyšší, což osobně považuju spíš za výhodu.

            • Petr L2  

              Já vím, jak je Transportér velký, v zásadě se vejde tam, kde nacpu Superb v kombi, jenom je o trochu širší a s tím během dne většinou zaparkuji s velkými problémy, vždy pár cenťáků chybí a mít honičku i na šířku, nejen na délku už by asi bylo moc

              • oddie  

                Žaboužrouti začali dělat Traveller ve verzi „ustřelený kecky“, co má jen 4,6 metru, akorát to holt není modla „koncern“.

                • Petr L2  

                  No já nějak francouzský auta nemusím…

                • popokatepetl  

                  Hledám nové auto (Už dlouho a pomalu protože stávající jezdi) a byl jsem zkoušet i traveler. Proletel jsem ho metrem a nedovedu si představit dát kola do jiné než long verze. Ono i naskládat 5 kol do longa bude problém na šířku a zajistit je tak, aby nebyly podrene bude na dlouho. 5–6 kol vozime tak 2× do roka. Teď mě drží myšlenka auta typu sharan nebo traveler tak aby se mi do auta vešlo jedno celé kolo a 5 lidí. A v případě více kol bych koupil držák na kouli a zbytek na střechu. Kolo na střechu mám nejraději. Vozim jedno kolo často a nasadim ho během chvilky.

                  Teď vozime 5 kol na střeše, ale to auto nejede a z toho jsou 2 kola 24".

                  • oddie  

                    1 celé kolo dovnitř do Sharana při 5 lidech je taky dost na pytel.

                    • popokatepetl  

                      Chtěl jsem napsat sharan nebo rifter. Musím vyzkoušet zda se pri osazení 2–2–1 vejde jedno kolo dovnitr . Ale ani s jedním stále nasazeným drzakem na střeše nemám problém. Prostě jedno kolo musí být stále připravene. Často si vezmu kolo do práce když ráno prší. Nebo jedeme na návštěvu a nechce se mi na kole zpět, nebo pro mě žena jede při potížích :-). Je to složité. Musí mít 7 míst k sezení. Ne starší jak 3 roky

                      • Forester  

                        Pokud nemas kolo XL, tak do Riftera (mam Berlingo) to v sestave 2+2+1 das. Teda jeste je pro tenhle ucel nevhodny mit tu polici nad 5. dvermi. Snizuje vysku strechy docela vyznamne.

                        • popokatepetl  

                          Riftra v longu jsme měřil a vejde se. Není ani o moc kratší jak traveler v prostřední délce. Tam se taky vejde kolo jen se sklopenou druhou radou. Kola máme největší v L. 190 délka a 110 výška sedla. Sharana jsem naměřil ještě, ale určitě je nižší a má výše podlahu. No a pak je to o tom že za stejně peníze je rifter nový a sharan ojety. Sharan má výhodu 3 rady sedaček v podlaze. U riftra sedačky buď závazi v kufru nebo leží v garáži když jsou potřeba

                          • Forester  

                            U Riftera jdou sedacky vyndat? Jsem cetl nejakou recenzi, kde psali, ze u toho noveho se pouze zaklapi do podlahy a vyndat nejdou (3. rada).

                            • popokatepetl  

                              Druhá řada se sklopi do roviny s podlahou. Ale 3. Ráda se dá částečně sklopit nebo vyndat.

                      • jIrI___  

                        Do S-Maxe se při osazení 2–2–1 jedno kolo vejde, u Sharana by to tím pádem taky neměl být problém.

                        • xpj  

                          To by mělo jít. Obvykle vyndavám jedno sedadlo a mohl bych ho píchnout do třetí řady.

                          Ale mám teda Sharana I po faceliftu (2009).

    • Fredos  

      Lidi jak je to přesně s uchycením kola na Wjenzek s rozvorem 1200mm+? Občas mám půjčený starší Wjenzek a tam druhé kolo neuchytím, jsou nové delší?

    • tigermoth  

      Pánové, potřebuju poradit. Sháním nosič na kouli na Jimnyho na 3 kola, konkrétně Big Hita, Demíčko (čili dlouhé autobusy) a třetí místo pro hosty. Jde mi o to, že na třetích dveřích je rezerva a dost podstatně zabírá místo. Sehnat informace o kompatibilitě nosičů je na přesdržku. Nemáte někdo něco vyzkoušeného?

      • MatS  

        Na jaky auto? Aby ti pak kola neprevysila sirku auta (vcetne zrcatek). Zajdi si k prodejci, treba Thule a ten ti to i ukaze a poradi.

        • zdenal8  

          Vždyť to píše. Suzuki Jimny.

        • lumyr  

          Před pár lety jsem viděl v Rychlebkách někoho s Grand Vitarou a ten problém vyřešil delší kouli, respektive koule neskončila hned za náraznikem, ale byla o délku rezervy prodloužená. Na domácí výrobu to nevypadalo, tak bych zkusil nejdřív poptat v Suzuki (nebo jinde) tohle. Nosiče se prodloužený asi nedělají.

        • tigermoth  

          Jak je to teda s tím přečuhováním obrysu? Vyhláška mluví toliko o povinnosti označovat náklad, bočně lezoucí víc jak 40 cm přes obrysové světla. Jimny má přes zrcátka 175 cm, ale zdá se mi divné, že by se to bralo podle nich.

          • Edwin  

            Myslím, že má vyhláška pravdu :)

            Máš to tedy 20 cm od boku vozu. Když k tomu připočteš zrcátka, tak jsi tak na 3 cm přes zrcátko. Pokud je to víc, měl bys náklad na každé straně označit. Ono jde hlavně ale o to, že pak se ti s tím i blbě jede.

            • lumyr  

              Šíře auta se ale počítá i se zrcátky, takže ti to moc nesedí.

              • tigermoth  

                Na šíři auta vyhláška dle všeho prdí, důležité budou ty obrysovky, čili v tomhle případě světla na nosiču.

              • Edwin  

                Jak psal tugemoth… zákon hovoří o obrysocých světlech, takže zrcátka rozhodně nepočítá…

                JE to paragraf 52, odstavec 3

                (3) Přečnívá-li náklad vozidlo vpředu nebo vzadu více než o 1 m nebo přečnívá-li náklad z boku u motorového vozidla nebo jízdní soupravy vnější okraj obrysových světel více než o 400 mm…

      • zdenal8  

        A co místo nosiče na kouli použít nosič s montáží na rezervu.

        • tigermoth  

          První věc co mě napadla, ale hned jsem to opustil, to by byla rasovina pro ty dveře. Svoje auto mám až nezdravě rád. Možná silničku, ale ne 2 – 3 dolekopcom železa.

      • oddie  

        Na Jimnyho 3 kola, nebude se ta krabička stavět za zadní? :)

        • tigermoth  

          O to se nebojím, spíš mám strach ze střešního nosiče, už takhle po prázdnu to utaženou zatáčkou pošleš na dvě kola, nedejbože když fouká z boku. Většinou se bude jezdit ve dvou, třetí kolo občas když povezeme kámoša.

    • lumyr  

      .

    • motacek  

      Taky se tu přiživým.

      Mam v dva kandidáty jako nosič na kola.

      https://nosice-kol.heureka.cz/…fold-xt-934/#…

      A

      https://nosice-kol.heureka.cz/…specifikace/

      Easyfold má pro mě velkou výhodu v tom, že jde složit. Takže když někam přijedu, tak sundám kola, složím jej a šup s ním do kufru. Jeho nevyhodou je pro mě šířka 123cm. Můj bike má 120cm rozvor, tak mi to přijde dpst na hraně.

      Ten G6 Euroclassic je naopak hooodně široký (137cm), ale zase není skladný, takže ho do svého sedanu nenarvu. Jediná možnost je sundat tu „branku“, ale to nevím jak je náročné, pokud to bude na dvou šroubech, tak by to šlo překousnout.

      Má někdo zkušenosti s tim prvním, popřípadě druhým držákem o které by se podělil a poradil mi v rozhodnutí?

      Díky

      • kadlec  

        Mam ten Thule a ta hrazda je na dva srouby, sklopeny to je behem chvilky

        • motacek  

          Tak pak není co řešit. Ušetřil jsi mně 3 500kč. Díky :-)

          Kdyby jsi k tomu měl ještě nějaké dodatečné info, tak sem s ním:-)

      • tomsam  

        ehm, proč Thule? Tohle stoji polovinu a je to to samé.

        http://www.cyklo-market.cz/…um-e554.html

        • motacek  

          Dík za tip. Bosal na tři kola stojí 11k. Šířku má 115cm, což je méně než nyni potřebuji.

          Tak či tak, nejde mi o značku, ale chci zkrátka to nej i když si budu muset připlatit. Když si představím, že bych koupil nějaké šméčko, které by se samo uvolnilo někde na dálnici, tak ani nechci domýšlet, co by se mohlo stát.

          • vrabec_obecny  

            Jestli chceš ten nejlepší nosič, tak mi teď prodejce doporučil Atera strada EVO. V pátek mi příjde a hned s ním jedu 250km, tak po víkendu klidně poreferuju :-)

            • motacek  

              Supr. Prosím i fotodokumentaci, hlavně zachycení kol do držáku. Vypadá to slušně…

      • kesu  

        Mám ten 929 a i DH kolo s rozvorem 120cm+ v tom drží velmi dobře. Sundat hrazdičku je na momentík, jsou tam dvě takový ty plastový velký matky do celý dlaně. Z toho co jsem viděl jedinej pořádně použitelnej nosič na kola s velkým rozvorem.

        • motacek  

          Tak tim pádem to nemá oproti Easyfold XT žádnou nevýhodu z meho úhlu pohledu.

          Mohl bys mi dat foto toho, jak je v tom uchyceny bike? Ten tvuj bude mit asi solidni rozvor, tak jen pro zajímavost. Nemusíš to ani montovat na auto…

          • kesu  

            Tak je to neskladný a těžký, ale zase to v tom fakt drží a můžeš kola vůči sobě posouvat v kolejničkách tak, aby se nedotýkaly v místě kol.

            dám fotku až na tom budu mít dvě DH kola…

    • cess  

      Máte někdo osobní zkušenosti z nosičem Pure Instinct?

      Cena a skladnost je zajímavá, ale nikdo v okolí ho zatím nemá.

      Jak je zpracován? Jak drží kola?

      Případně další postřehy.

      Děkuji za reakce

      • Edwin  

        Tyjo, vypada to fakt super. Jak uchyceni, tak ta skladnost. To by se mi taky hodilo. Takze jestli ho nekde dostanes do ruky, budu zvedavej na postrehy.

        • kadlec  

          Ta tycinka na sklapeni vypada jako samodomo

          • Espen  

            Co ti na tom přijde samodomo? Pustil sem si i to video a samodomo mi tam tedy nepřijde vůbec nic. Kdybys viděl na čem vozím kola já, to bys nerozdýchal :-D.

      • roman II  

        mám, letos ho budu vozit třetí rok ke spokojenosti, doporučuji koupit prodloužení aby se kola lépe na nosič poskládala a nemlátila o sebe vidlice/zadní stav­ba

        https://www.kupkolo.cz/…-985_z99938/

    • Karaya  

      Máte někdo zkušenosti s Thule 972 HangOn? Popř. nějakou jinou variantou tohoto typu?

    • oddie  

      Tak mě nakonec taky dohnala potřeba nosiče na kouli, potřeboval bych verzi pro 4 kola. Tak co, Peruzzo Pure Instinct nebo Thule 926 velocompact s nástavcem?

      • kesu  

        oboje je hodně úzké, jaká kola hodláš vozit?

        • oddie  

          3× dospělá 27,5, 1× dětská 26, časem taky 27,5. Žádná endura apod.

          • kesu  

            jen že šíře toho ržáku (Thule) je 103cm, dnešní EN kola mají rozvor v Lku klidně 125cm, trailbiky kolem 120cm. Některé (Thule 929) jsou široké přes 130cm. Pak taky čím širší, tím se kola vzájemně dají lépe posunout, což bude se 4 nutnost.

            Protože nacpat tam 4 kola je dost slušný lego a to i na ten 929.

            • oddie  

              Takže spíš ten Peruzzo? Od Peruzza jsem měl Sienu a dost nas*aně jsem to dával pryč, to byl dost otřes.

              • roman 3D  

                peruzzo pure instinct pro 4 kola – dávám 2×29 a 2× 27,5 a s prodloužením se tam krásně vejdou bez nějakýho vzájemnýho omlacování

                • roman 3D  

                  teda trochu šikovnosti a přemýšlení o poloze šlapek je třeba mít, do deseti až patnácti minut mám hotovo:-)

                • K2  

                  Půjčuju si Peruzzo PARMA na tažné zařízení pro 4 kola – naklápěcí

                  a bojuju s vzdáleností kol od sebe – 17 cm

                  Vozím 27 nebo 29, 26" a pak dvě dětská 24" + 20"

                  Kola se mi dotýkají (vidlice a zadní stavba – řeším to Mirelonem (izolace na trubky)

                  Chtělo by to alespoň vzdálenost 19cm – škoda, že neudělali italové upgrade

                  Další nevýhodou je, že nejde seřizovat sklon nosiče na kouli – při naloženém autě si občas škrtnu na zpomalopvacích

                  Jinak je nosič použitelný, bylk jsem s ním několikrát na Gardě a v rakousku. Běžně ho nechávám na kouli – nikdy se ho nikdo nepokusil ukrást :-)

              • MaPa  

                Na Petřiny to nemáš tak daleko, tam můžeš snad všechno vyzkoušet a porovnat si ti za co stojí.

              • kesu  

                Ten neznám, ale dle fotke to nevypadá jako extra široký. Každopádně na Čerňáku (směrem od Kbelské Kolbenovou a za Lidlem je Benzina pumpa a asi 100m za ní doleva) jsem střešní nosiče Bohm a jde to tam dost zkoušet(Thule). Řešil jsem jak na jeden držák pro 3 kola nacpat dva dlouhý sjezďáky a jeden Ebike a strávil jsem tam s nima snad dvě hodiny, než jsem našel řešení složený z několika náhradních dílů. A že kola se 157mm širokým zadním nábojem jsou vážně oříšek..

              • K2  

                Nevím, jaká je Siena…

                Od kamaráda si několikrát ročně půjčuju Parmu

                https://www.kupkolo.cz/…elny_z95086/

                Byl jsem s tím několikrát v Itálii, v Rakousku, po ČR a ze mě OK

                Recenzi jsem psal v jiném vláknu.

                Má to nějaké mouchy, ale 4 kola na to v klidu dám (většinou 2 dospělé, 2 dětské nebo 3 dospělé) a v klidu to provozuju.

                Za mě je to funkční slušný kolonosič na kouli

                Párkrát jsem byl na akci s kámošema, co mají Thule a nepřišlo mi, že je to 2× lepší

                Nejlepší je to vyzkoušet a rozhodnout se dle preferencí a peněženky

              • K2  

                Co tě štvalo na tom Peruzzu?

                • oddie  

                  Hlavně to uchycení na kouli šroubem, to jsem tehdy hodně šlápl vedle.

                  • INSP.TRACHTA  

                    mám Siennu pro 3 kola – šroub mi nevadí. V kombinaci s golou to není až takový opruz a beru to jako antizlodějskou fičuru :-)

                    Naopak mám čerstvou zkušenost, že se mi před týdnem sklopil nosič v dálničním zúžení cca ve 100km/h a chvíli jsem brousil asfalt. Pozitivní zkušenost – kola i nosič to ustály, jen je lehce obroušené plastové čelo, ve kterém jsou vsazeny světla a SPZ. Negativní zkušenost – za ta léta se unavila pérka, co drží zarážku na sklopení. zarážka (masivní plech) se zasouvá pod ocelovou kulatinu. Tentokrat se nezasunula zcela a to tak blbě, že i při zkušebním docela poctivým rumplování nosičem před odjezdem to drželo, ale po 20km a pár dálničních hupících se sklopil …

                    Za mne Peruzzo OK pro občasné použití, „komfort“ odpovídá nízké ceně. Pro časté nasazování raději s pákou.

                    • Kouba_2005  

                      Mám CRUZ pro tři kola a při pohledu do zrcátka na osazený nosič třema kolama jsem se tohohle bál nejvíc, celá konstrukce dost pruží. Zajištění toho naklápění jsem teda detailně nezkoumal, ale i kdyby se to za jízdy sklopilo, tak se to nesklopí až na zem, ale cca. 15cm nad zemí do je mechanickej konstrukční doraz. To mě trošku uklidnilo :-)

                    • oddie  

                      Šroub mi na 1× ročně nevadil do té chvíle, než se zakousl a nešel sundat ani utáhnout. Naštěstí mám kouli na dvou šroubech, takže to šlo dolů i s ní a doma v dílně si už s tím rázák po prostřikání wdckem poradil, ale venku bez vybavení jen s golou neřešitelná věc. Znovu to zkoušet nehodlám, ta Atera je úplně jiná liga.

                      • hodny soused  

                        já to samé, je tam šroub s jemným závitem a ten se mi strhl(zakousl) při povolování, nebyl utažený aní nešel sundat.. Naštěstí se to stalo před barákem a trubkou s velkou pákou to povolilo, ale šroub na vyhození. Koupil jsem 2 matky a tuším 14ku šroub kalsicky v železářství a fachá líp než původní. Používám tenhle nosič na delší jízdy, na rychlovku mám thule-xpress-970, nasazený do dvou minut i s kolem.

                    • zdenal8  

                      Na to je šikovné dát ty trubky nosiče tím ohnutim dozadu a ne dopředu. Ta zadní pak šikovně vyjde pod tu rampu a nepokládáš to na ní.

                      A misto toho pojistného šroubu s plastovými maticemi se nechá dát visací zámek a máš to zamčené k autu lépe než Thule.

                      • INSP.TRACHTA  

                        Dobrý tip – zkusím to poslední trubku otočit, jestli mi i při sklopení půjde otevřít kufr. Teď jsem natěsno s řídítky.

      • motacek  

        Koupil jsem atera strada evo 3 a vozim 3 fully bez problemu. Dá se tam dát i fakt dlouhý bajk.

        Mají i jako 3+1

        https://nosice-kol.heureka.cz/…vo-3-plus-1/?…

        • Breakpain  

          definuj dlouhý? 29ky, rozvor 1320mm?

          • motacek  

            Zatím tam byl největší rozvor 1220. Nicméně drážky kol se daliy posunout ještě o takových 10cm na každou stranu (každý)

            • Auditor  

              Hm tohle budu asi taky brzo resit, moje kolo ma rozvor lehce pod 1240mm … to bude zajimave neco vybrat.

        • K2  

          Můžeš mi prosím změřit vzdálenost mezi jednotlivými kolejnicemi pro uchycení kol?

          i u té zadní pro poslední kolo, ta bývá umístěná v jiné vzdálenosti

          Dá se na poslední kolejnici dát i dospělé kolo, nebo je určená jen na dětský bike?

    • ra.ma1  

      Taky hledam neco na 3(+1?) EN kola

      Strada evo 3 vypada uz dost velka, vleze se do kufru kombiku?

      926 posouva spodni drzaky kol jako celek, nebo jednotlive?

      929 vypada stabilne,ale neschovam do kufru

      Uebler- darda.

      Wjenzek- dotahovani klicem, nepohyblive kolejnice

      Zatim favoriti: nejaka lehci atera nebo 926

      /btw..pres idealo.de se da najit i zajimave ceny

      • kesu  

        929 mám už roky, desetitisíce km ježděných s DH kolama. Vozím i dvě DH a 29 ebike. Je to suveréně nejširší nosič na trhu. Problém je, že se přestal vyrábět a navíc je to velký a těžký jak kráva. Mezi kolama má cca 19cm

        Nahrazuje ho 938, kterej je na dvě kola a má je od sebe opravdu hodně daleko, tuším 25cm. Pro dvě kola asi nejlepší řešení, protože se nemají šanci v nábojích potkat a to ani u 157mm. Adaptér pro třetí kolo je pak trošku výš, takže to řeší i problém u třech. Vozit dvě až tři, neřeším a určitě vezmu tohle.

        Co je blbý je, že 939 pro tři kola (+1) má i přes popis (chyba u Thule) kolejničky pro kola podstatně blíž u sebe než 938. Takže je na tom sice malinko lépe než 929, ale komfort toho na dvě (+1) to už nemá.

        Thule easy fold má sice mezi kolama (mezi prvním a druhým) 22cm (běžné je tak 18–19cm), ale zase je úzkej.

        Takže chtít vozit dvě až tři, vezmu 938 s adaptérem, bylo by to super pohodlné řešení. Pro 3 až 4 to je už vždycky kompromis ohledně vzdálenosti mezi kolama. Ohledně délky lze na dnešní EN/DH kola doporučit pouze nosiče široké kolem 130cm a to má pouze Thule 929, 938 a 939.

        • tonik666  

          On i Euroclassic 929 pro 3 kola mel mene mista mezi koly nez verze pro 2 kola.

          Na verzi pro 3 kola se tesne vejdou 2 fully se zadni osou 142mm. Ocenil bych tam o 2cm vice mista.

          Takze kdybych mohl, menim za verzi pro 2 kola.

      • motacek  

        Stradu evo 3 davam do kufru sedanu s objemem 426l, takze myslím, že v kombíku se ztratí :-)

        Právě thule 929 je obrovske a neskladne.

        • ra.ma1  

          Tak to je super…evo 3 vidim na horkeho kandidata: posuvne koleje,vysouva­ci,sklapeci 19 cm mezi koly a dam do kufru-coz je pro me dost dulezite…koukam i uchytavaci ramena se daji sundat…btw.:kdyby 929 nebyla takova nrseskladna bestyja, tak bych sel do ni..

    • scret  

      Ahoj, zkusim to hodit i sem.

      Momentalne resim nosic na kolo, ideal asi 3+1. Auto konkretne Toyota Proace/Peugeot Traveller, ale bude to podobne jako u multaka, viana apod. Auta s velkyma dverma otviranyma nahoru, ne vrata do boku…

      A ted je otazka, jelikoz mam tazne, tak resit nosic na tazne nebo na pate dvere? Pro a proti obou systemu? Prosim o nazor lidi, kteri s tim maji opravdu zkusenosti.

      Pocitam, ze kdyz dam nosic na tazny, uz neotevru zadni dvere?

      Co byste poradili konkretne za typ/znacku? Wjncek? Thule? O nicem jinym asi ani neuvazuju…

      Diky!

      • ra.ma1  

        Pujcuji si od tchana starou ateru 3+1 na kouli a ta je vysuvna a pak se zklapi…resi problem velkych dveri, kolega ma evo 3+1 na dacii lodgy a pohoda, ale je uz celkem velka a myslim ze to 4kolo se uz pak nejak kurtuje k 5 dverim…osobne jsen jeste 4 kola nevezl, ale shanim protoze clovek nikdy nevi a pujcovat si ho me uz nebavi

      • kesu  

        https://www.youtube.com/watch?…

        mělo by to vyjít s 929…

        • scret  

          diky, mrknu na to…

        • scret  

          uz koukam spis na tu 939ku…

          • kesu  

            929 se už nedělá a 939 má navíc 3 pozici výš, takže teoreticky je to trošku lepší. Mezi kolama je pak asi o 0,5cm víc.

      • mirorek2  

        https://www.nosice-stresni.cz/…a-evo-3-1-1/

        toto je výsuvný systém, ateru mám asi čtvrtým rokem, používám pořád a super

        • oddie  

          No ta cena je brutální, ale asi ji dojedu vyzkoušet, zda otevřu dveře, kdyby jo, byla by to pecka, už jsem to otevírání v podstatě oželel…

          • xpj  

            Taky po ní pokukuju a doufám, že to na Sharanovi bude fungovat.

            Ještě je varianta https://www.nosice-stresni.cz/…da-dl-3-1-1/ o trochu levnější

          • jecnak  

            Dvere sly vyklopit i na starsim Vitu a uzkych riditkach – vysune se opravdu hodne vzad. Na vyssim novejsim Vitu to nejde. Hodne bude zalezet na riditkach kola, ktere je nejblize autu, na to si dej pozor, az budes zkouset.

      • kofejn  

        Mám Wjenczek a jsem s ní spokojený. Jde sklopit aniž by se opíral o zem jako nosič kamaráda, do kufru se dostanu (Kia Carens) a dám na něj 4 kola. Zatím nevětší kola vezl 2× 29" (XL a L), 1×24" a 1×20". Naskládat to tam jde, ale s dětskými koly je dost často v kolizi šlapka. Takže beru klíč a šlapky odmontuju a nemusím se nervovat. Prázdný nosič dám do kufru, jen musím odmontovat ten nosič čtvrtého kola (2× inbus). Kdy by bylo něco potřeba nafotit, či odměřit, tak můžu. Visí pod stropem v garáži.

        EDIT: nosič mám od roku 2014, jak je na tom aktuální model, nevím.

        • scret  

          Nechci byt hnusnej, diky za zkusenost, ale nic merit nemusis… Kia Carens je maly vozitko oproti dodavce..

          "Auto konkretne Toyota Proace/Peugeot Traveller, ale bude to podobne jako u multaka, viana apod.

          Prosim o nazor lidi, kteri s tim maji opravdu zkusenosti."

          • kofejn  

            Sorry, to mělo být na ra.ma1 o kousek výš, taky řešil Wjenczek.

          • Forester  

            Thule 929 3+1 a Berlingo. O kousek menší dodávka, ale taky dveře až dolu.

            Pokud je za autem rovina, tak po sklopení i s kolem na poslední kolejnici páté dveře otevřu. Je tam tak 5 cm mezera. nejlepší ale je to vyzkoušet, což jsem udělal než jsem za ten ranec. A nezapomeň tam dát na poslední místo kolo, občas to maličko zvedne (záleží na velikosti (šířce) řidítek :-)

          • kesu  

            hele na tom 929 se dá pomocí délky lanka to vyklopení nastavit, ale radši to někde zkus, je to pořád docela rána..

            • Forester  

              jestli to bylo na mě, tak já s tím nemám problém :-).

              Vždy se to opře o řídítka posledního kola (pokud jsou 4) a proto píšu, že to musí být na rovině. Pokud ne, tak tam zmizí ta cca 5cm mezera, co je mezi pátýma dveřma (když to otevírám) a odklopeným držákem.

        • Kofpak  

          Ahoj, uvazuji take o koupi nosice Wjenzek a mam Carens r. v. 2015. Jakou Carens mate vy? Nejake jine problemy pri používání ? Mohl by jste me zaslat nejakou fotku nosice namontovaneho ma Vasem aute? Predem diky

          • kofejn  

            Ahoj, Carens máme předchozí typ, ročník 2007. Nosič funguje pořád a letos jsem si konečně zařídil třetí značku. Do kufru se po sklopení dostanu a při sklopení se neopírá o zem, to má soused. Našel jsem jedinou fotku z roku 2014, teď už vozíme kola 2× 29", 1×26" a 1×24". S plášti 2,3" není problém, ale když nechci řešit ježka v kleci, odšroubuju pedály.

      • scret  

        tak jsem nakonec zuzil vyber na Thule 939 (mam moznost zkusit u nas v prodejne) anebo Ateru…

        Co byste vzali vy? Diky

        • kesu  

          Zkusil bych si i tu Ateru bejt tebou.

        • Bafoon  

          Peruzzo na 4koka. Sklopné, skládací a drží to dobře. Na nosiči jsou samé 29er, směrem od auta 19" a pak dvě xl. Z toho můj werk byl v osazení 29+. Jen jsem sklopil rodla, žádné puzzle.

          Mel jsem z toho že začátku strach (prvnicka) ale jak na kouli tak kola sama drží dobře.

        • oddie  

          Tak Atera Strada Evo 3+1 a její sklopení se 4 koly – při sklopení odjede dozadu. Cena je teda šílená, ale nosič je to fakt vymakaný, jezdit častěji, koupil bych ho (tohle byl z půjčovny).

          • čel.A  

            Já koupil po doporučení v obchodě Stradu Sport, která myslím o 3tis levnější, má větší nosnost kol. Jde odklopit, je je tam levnější mechanizmus, ale je fakt easy. Doporučuji.

          • xpj  

            Můžu jen potvrdit. Funguje výborně.

            Vyklápěcí mechanismus jsme měli u nosiče Westfalia, pouze na 3 kola, ale už to bylo docela fuška. Teď se čtyřmi koly jsme rád za tento posunovací systém.

      • Kubajsu  

        Hmmm, nosnost koule 50 kg…

        Nosič + 4×12 kg už bude docela dost, ne?

        • oddie  

          Auta zmíněná v příspěvku, na který reaguješ, budou mít dovolené svislé zatížení koule min. 80kg.

          • Kubajsu  

            Nedá se vyloučit ;-)

            • oddie  

              Mám to i já na MPVčku, proto jsem se tu ptal na nosič na 4 kola taky, 20kg nosič + 4×12kg kola je furt ještě s rezervou…

    • BB  

      Koupil jsem Thule VelloSpace 938 a mám problém s připojením zásuvky. Auto i nosič mají 13 pin připojení. Připojím zásuvku do správné pozice určené takovou hranou a drážkou na samci a samici. Přitlačím, ale nelze otočit a dotáhnout (otáčím doprava, což je určitě správně). Prostě se to ani nehne, ať zabírám sebe víc. Přihodilo se to někomu ? Je tam nějaký trik ? Na thule samá chvála, tak se mi nezdá, že by neuměli udělat funkční zásuvku. Dík za radu.

      • Slavik  

        Thule zástrčka funguje dobře… asi máš blbou zásuvku… Neřešit, vyměnit, jezdit :-)

        U předchozího auta jsem měl dodělávané tažné a šlo to taky celkem blbě. Vždycky jsem se zranil o tu zásuvku. Teď mám nové s origo zásuvkou a v pohodě…

        • BB  

          jestli chápu správně systém dotažení bajonetu, tak otočný segment musí být na straně Thule zásuvky a právě tam se nic nehýbe. Zásuvka na autě je pevná, tam se nic točit nemůže. Tak to holt odvezu zítra do prodejny, ať mi to předvedou.

          • Slavik  

            Točíš celou zástrčkou. Při zasunování doprava, při vytahování doleva, vždy o 90°. Zástrčka má z boku takovou plošku, která při zasunutí musí být nahoře, drží krytku zásuvky…

            • BB  

              právě že otočit zástrčkou nejde, přitop polohu pro zastrčení mám správně, ploška od krytky zásuvky je 90 stupňů a točím doprava. Já to tak mám skoro vždy, všem to funguje a já jsem průkopník v tom, že skoro vždy narazím na vadný kus. Kdybych koupil trpaslíka, tak …

              • kesu  

                hele a jde s tím otočit naprázdno? Zkus povolit průchodku co drží kabely a otočit naprázdno. Princip je, že zasuneš zástrčku a otočíš pouze tělem a tím zajistíš. Tzn vnějšek zástrčky je oproti vnitřku otočný.

                Takže podle mého:

                1. zástrčka je z výroby slitá dohromady a nejde s ní otočit – výměna
                2. poloha vnitřku zástrčky k vnější neodpovídá poloze v zásuvce (jde zjistit podle vodících plošek vevnitř). To ale jde vůči sobě pootočit. Bojoval jsem s tím u jednoho vleku, taky nová zástrčka.

                Každopádně kdybych to nepotřeboval, tak reklamuju. Pokud jo, tak zástrčku rozdělám, nejdřív povolím tu převlečnou matici a pak by to mělo jít rozebrat. Možná je tam někde jistící šroubek, ale taky je to možná jenom stažený. Vnitřek by poté měl jít tlačit ven jakoby kabelem.

                • BB  

                  Tak nakonec jsem s tím zajel do prodejny nosičů a tam to vyhodnotili tak, že ty vodící drážky bajonetu na zástrčce nosiče jsou malé vůči protikusu na zásuvce, co mi tam dali v servisu. Thule to prý má určitě přesně, takže mimo normu je zásuvka. Nicméně to vyřešil operativně tak, že vzal ostrý nůž a tu kulisu bajonetu trochu otevřel/vyřezal. Teď to funguje. Kdo nedodržel rozměry nevím, v Mazdě říkali, že zásuvka je super a to samé říkal prodejce Thule o zástrčce :-) Hlavně, že je to vyřešeno.

    • sr71  

      máte někdo praktické zkušenosti s nosiči kol z Lidlu? např tento https://www.lidl-shop.cz/…F/p100043855

      • Espen  

        Neblázni, to není Thule za 15 litrů. A tvl ještě z Lidlu. Tak na tohle jestli dáš kola a někam pojedeš, tak nepočítej s tím, že to kola, auto, celá posádka vůbec přežije :-D.

        • MaPa  

          Jestli jezdí stejně rychle jako to černý peklo co má v nicku, nevydrží mu na kouli nic…

    • sr71  

      :-) nemyslím si že je nutný vždy připlácet za Thule, na loňskou dovolenou jsem měl půjčené něco podobného na 2 kola zakoupené před mnoha lety dokonce snad někde v Penny a naprostá spokojenost – jednoduchý, funkční. Takže si se nemyslím že by třeba tento Lidlovský měl být v něčem problematický

      • Espen  

        Já jen abys byl připraven, až se tu do tebe pustí :-D.

      • mikub  

        Asi dost záleží na tom, jak často to používáš. To thule to má vymakaný z hlediska uživatelského komfortu. Pokud ten nosič nandáváš a sundáváš přes sezonu každý týden (někdy i vícekrát), pak to hodně oceníš. Pokud ho použiješ jednou ročně na dovolenou, pak to je jiná.

        Zase rozdíl mezi Lídlem a Thule (Velocompact 924) je cca 5 litrů. Tahle investice je jednorázová a poměrně dlouhodobá.

        • Espen  

          Jak ale víš, že ten Lidl to má uživatelsky nekomfortní?

          • čel.A  

            Navíc věci z Lidlu nejsou úplně průšvih. Je to na zakázku, takže to bude od nějakého slušného výrobce. V tom si to Lidl pohlídá.

            • mikub  

              Jj, slušní výrobci, ale tlak na cenu. Asi bych se nebál bezpečnosti, tedy že to z auta ulítne. Ale používání je složitější. Proto jsem zmiňoval jako hlavní parametr frekvenci využití.

          • mikub  

            Pouze z fotek:

            • Ta svislá podkova, na kterou se dávají samotné držáky kol, mi přijde strašně úzká. Držák kola, bližšího k podkově, je už z definice velmi krátký. Máš různě slopingové rámy. Na tak úzkém profilu může být pro určité rámy problém najít vhodné místo uchycení. Poloha kola bude také výrazně určená klikou směrem k autu. Ta zasahuje do prostoru té podkovy. Tady mi to připadá, že dostat kliku mimo kontakt s podkovou bude dost kumšt.
            • Samotné držáky kol mi přijdou nešťastně konstruované. Jejich připevnění k podkově pomocí šroubu je nepraktické (opravdu se mi nejvíce osvědčilo ty držáky nandávat až spolu s kolem a ne je protahovat rámem předem). U Thule je to nacvakávací, tady budeš šroubovat.
            • Páka, kterou se utahuje držák na kouli, je jištěná takovým tím (plastovým) převlečným bazmekem. Nevím proč, ale moc se mi to nezdá (Uživatelský komfort to ale snad neovlivní).
            • Není vidět detail sklápění. Ale podle všeho to vypadá na tu kliku na středním díle. Pokud máš nahozené druhé kolo, tak se ta páka nachází pod nejšpinavější částí kola (převodníky, řetěz). Navíc se pro sklopení musíš ohnout a kola si pak stahovat druhou rukou na hlavu.
            • Espen  

              Hele zvládla to i ženská :-).

              https://youtu.be/eIqs0BY3MG0

              • mikub  

                Tak ještě navíc vázat těma popruhama. Ale jo, video pěkný. Alespoň ne na něm vidět, jak to funguje.

              • duk  

                To řešení popruhů ve mě moc nadšení nevzbuzuje, bál bych se, že něco těmi železnými sponami poškrábu.

                • Espen  

                  Dyť mezi to můžeš něco dát, když se ti bude zdát, že to poškrábeš.

                  Kdo chce psa bíti, hůl si vždycky najde :-)

                  • Martinson  

                    Cena za nosič z Lidlu je podobná ceně za jiné levné nosiče na tažný. 5490 Kč není málo peněz za noname nosič pro 2 kola. Wjenzek nebo HAKR za srovnatelný peníze působí líp.

                    Jinak proti Lidlu nic, normální sámoška, jídlo tam nakupuju a i si prohlídnu akční výrobky.

                    • Espen  

                      No není to málo a možná by se našlo i něco lepšího, to je jasný.

                    • Karlos009  

                      Wjenzek má kolega, bytelným bych ho neoznačil, šroubuje se na kouli (už trochu přežitek) a nedá se složit. Výhodou jsou širší lyžiny. Mě teda neoslovil.

                    • jIrI___  

                      Zrovna u toho Wjenzku bych si tím tak jist nebyl. Mám Alfa 2 Plus a ty výše zmíněné nevýhody jsou i na něm. Jako bonus je utahování na kouli šroubem a klíčem, což by při častějším použití byla strašná pakárna (při svém použití 1–2× ročně to neřeším). Ale aspoň má plastové pásky na uchycení kol, které se sice při odepínaní zasekávají a odepnutí je tím pádem složitější než zapnutí, ale aspoň nepoškrábou ráfky obouchané od kamení… :-D. Osobně bych při častějším použití o ničem jiném než Thule neuvažoval, naopak na občasné použití nemusí být tel Lidl vůbec špatný. Otázkou zůstává, jak je tuhý za jízdy (v tomto nemám s Wjenzkem sebemenší problém).

        • mr.garisson  

          Souhlas, Velocompact 926 už 3. rokem a bez výhrad bych nic jiného nechtěl a to jsem už jich pár vyzkoušel. Každý týden vozím kola na závody, občas přes týden, když potřebuju, sklopím ho dám do kufru. Ty ostatní mi přijdou takové vachrlaté, jak na to dáš víc jak jedno kolo, tak se to kroutí. Ale každý ať si vozí, co mu vyhovuje, já bych neměnil.

      • Karlos009  

        Taky o něm uvažuju, mám 10 let takový Italský plecháč a už dosluhuje. TADY je 330 hodnocení od uživatelů v drtivé většině pozitivních, pokud má někdo výhrady tak protože mu tam nepasuje rakouská SPZ, dlouho to poprvé nastavoval, nebo mu nedodali popruhy. Jinak kvalitní, bytelný, stabilní. Osobně vidím 2 „problémy“, do těch plechových žlabů se nevejde širší pneu horského kola (stejné to mám na současném nosiči) a ty držáky na rám se mi nelíbí. Asi bych je nahradil tímto Já ho asi objednám, používám nosič tak 5–6× do roka a za ty prachy.

    • Sidonius  

      Má někdo zkušenost s hollanskou značkou HAPRO?

      https://www.vdlhapro.com/…carriers.htm

    • DonCarlos  

      Tento týden bude v Lídlu tento v akci. Zkušenosti s tím ale nemám

      Lidl Shop

    • Sidonius  

      Ahoj, má někdo zkušenosti s touto značkou?

      https://www.pro-user.eu/

    • Mosquito USMC  

      Zdravím,

      mám nosič Atera Strada Sport M pro 3 kola + lištu na 4.

      Mám celkem problém tam kola naskládat, aby se o sebe netřela a nebo abych vůbec je uchytil horním držákem.

      Teď vozím kola 29", 26", 20" a bude 16".

      Trochu si nedovedu představit skládání 4 dospělých kol. Nemá nějaký nosič širší mezeru mezi koly než je zde?

      • duk  

        Mám ten samý nosič a jo, je to nejkompaktnější model od Atery, takže kola jsou celkem blízko u sebe a lišty nejsou příliš dlouhé, se třema 29" kolama už to bývá trochu tetris, ale vždy se podařilo naložit. Výhoda tohohle nosiče je, že je kompaktní a vejde se do kufru i u pidiauta.

        EDIT: Když koukám na ty tvoje fotky, osvědčilo se mi dávat největší kolo na první figuru ;-)

      • xpj  

        Takhle vypadá Atera Strada EVO s mtb 26", kross, dětské 24" a 20"…

        U mtb a krosu musím snížit sedlo, aby se mi tam vešly řídítka, ale to je tak všechno. Možná bych mohl mezi ně dát tu 24", to někdy zkusím.

    • Sigina  

      Mám buzzrack easy 4 a na 4 dospělá kola úplně v pohodě. Nejprve vložím 2 prostřední a pak 2 krajní. Musím akorát dát pozor na šlapky aby byli u kol na střídačku na opačné straně.

    • vili  

      někdo prosím aktuální tip na nosič na kouli za mulťáka na 3 moderní kola = tlusté pláště, dlouhý rozvor, macaté karbonové rámové trubky, široká řidítka? Cena není rozhodující faktor, spíš aby se snadno nandával a sundával a kola aby o sebe příliš nemlátila. Díky

      • Breakpain  

        Hledej drzak na e-kola

      • Emil666  

        Hm, asi bych zvažoval u Thule, zda stačí 926 nebo raději širší XT…na obě jde dát nástavec na čtvrté, kdyby náhodou do budoucna

      • motacek  

        Vozim na Atera strada Evo 3 nasledujici:

        1. HT v XL velikosti (rozvor 1260mm, gumy 27.5×2.8, rodla 785)
        2. Full v M, gumy 27.5×2.35, rodla 720
        3. Full v XL, gumy 29×2.35, rodla 780

        A na pohodu, vsechno teda v hlinci

      • JMT  

        Thule Easyfold XT3 jesli cena není rozhodující faktor. Kdo ho viděl tak uznal, že to je momentálně asi top.

        • vili  

          Vypada dobre. Stejnak se mi zda uzky. Budu asi muset vzit kola na prodejnu a zkusit to 

          • milan.v  

            Tak to jsem zvědavý, jestli ti umožní si tam hrát s třemi koly na prodejně…

            • vili  

              Tak pokud ne, tak to u nich urcite nekoupim. To je jednoduche :-)

              • milan.v  

                OK, tak nám sem pak nezapomeň napsat, jak to dopadlo…

                • lumyr  

                  Nevidím důvod,proč by mu to nedovolili.. Nakonec, může si to objednat přes eshop a pak jim to vrátit, byli by sami proti sobě. Oblečení si taky většinou zkusíš, než si ho koupíš.

                  • milan.v  

                    Jako že přijdeš do prodejny se třemi koly a začneš je štelovat na výstavní kus, nebo jak si to představuješ? ;o)

                    • lumyr  

                      Normálně tam zajdu/zavolám a položím dotaz. Slušnej prodejce s tím nemá problém. Mimochodem, už jsem to jednou viděl, když jsem kupoval nosiče. Pán si půjčil 4 591 a šel si je zkusit na auto před prodejnou. Nechápu, co v tom hledáš za problém.

                      • milan.v  

                        OK, vili nám sem pak napíše…

                        • kofejn  

                          Já teda s kolama nepřijel (holt mi chyběl ten nosič), ale problém s vyzkoušením na kouli vůbec neměli. Dveře jsem po sklopení nosiče otevřel, tak jsem si toho wjenczeka vzal. Je to už pár let a bylo to v centrumnosicu.cz v Čáslavi.

                        • milan.v  

                          Tak jak? ;o)

                      • oddie  

                        No tipuju, že třeba v Patočkově mu to klidně vyzkoušet nechaj, pokud ho budou mít. Dtto ti, co maj půjčovnu, tam bych problém neviděl už vůbec.

                        • milan.v  

                          To pak jo, tomu bych rozuměl.

                          • lumyr  

                            Najednou :D

                            • milan.v  

                              Opotřebovaný nosič na vyzkoušení je snad něco jiného…

                              • lumyr  

                                Já mluvím o reálné zkušenosti a o půjčovnu nešlo. Ale tohle je klasika na BF, teoretik od klávesnice píše moudra

                                • milan.v  

                                  Já už mám za sebou také nákup nosiče, konkrétně Thule, takže si invektivy nech pro svou starou, té to možná vyhovuje…

                                  • lumyr  

                                    No tak to ses velkej kluk. Ale moc to nesouvisí s dotazem

            • jIrI___  

              Existují přímo prodejny autopříslušenství, kde mají výstavní kusy a člověk si s nimi může libovolně pohrát. Zkoušel jsem tak plnit rakev :). Samozřejmě když přijdeš do normální prodejny, řekneš „Šéfe vybal mi tenhle držák, já si do něj jen zkusím dát kola.“, tak tě pošlou k šípku.

              • milan.v  

                Děkuji, konečně někdo, kdo mě pochopil…

                • vili  

                  Kolik těch prodejen jsi obešel s touto zkušeností, že děláš hned tak jisté závěry? :-D

                  Já mám představu, že zajdu do kamenného šopu, kde si to vyzkouším hodit na auto a upnout do toho kola a pak si to u nich koupím, i když to bude třeba o litr nebo dva dražší než na eshopu. Pokud toto nikdo nenabídne, tak pak nechápu existenci kamenných obchodů a prostě objednám na netu a případně vrátím, dokud nenajdu ten správnej.

                  Uvidíme…nedělal bych z toho vědu :-)

                  edit: nějak jsem se uklikl, to bylo na Jiříka

                  • jIrI___  

                    Kolik jsem těch prodejen obešel vím naprosto přesně – šest. Až v té poslední měli právě ty zkušební kousky (dle škrábanců a otlučení hojně zkoušené :) ), které mi nechali namontovat na auto a naplnit dle libosti. Jak jsem psal, sháněl jsem teda rakev, ne nosič. Většinou mě odmítli s tím, že rozbalené a vyzkoušené zboží by už nemohli prodávat jako nové a za plnou cenu, což je pochopitelné.

                    • milan.v  

                      A o tom to je…

                    • vili  

                      OK, tak uvidíme jak to bude s nosičema

                    • mm  

                      Prosím kde tě nechali box nainstalovat?

                      • jIrI___  

                        Je to už nějaký pátek a nevzpomenu si na přesné jméno obchodu, ale byl na okraji Hradce Králové naproti nějakému většímu autobazaru.

    • raadjek  

      Jak velký je rozdíl ve velikosti mezi nosičem na 3 a na 4 kola?

      Potřebuju cca 1× týdně vozit 2 kola. A jednou (max 2× ročně) 4 kola na rodinnou dovolenou. Stávající nosiče na střechu nejdou nasadit na nové příčníky, tak uvažuji o nosiči na kouli.

      Říkal jsem si, jestli není lepší vzít variantu 3+1 než 4. Jezdit s variantou pro 3 a ten 4. držák namontovat jen když je třeba.

      Jelikož cena hraje roli, tak Thule za 16t je mimo hru. Doteď jsem jezdil se 4 koly na střeše v Peruzzo Pordoi a poměr cena/výkon mi přišel fajn. Tak bych klidně zůstal u stejné značky.

      Jelikož budu nandávat/sudnávat 1× týdně, musí mít jednoduchou montáž – takže připadá v úvahu jen Peruzzo Parma 3 +1 nebo Pure Instinct 4 (ten vypadá že nemá možnost 3+1). Nechce se mi vozit 2 kola na držáku na 4 kola, což může být zbytečně o 20–30cm delší? Zase Pure Instinct je skladnější a můžu ho schovat do kufru auta. Neporovnával jste to někdo?

      Vozím trail bike 27.5 vel. L, dětskou 26", cyklokrosku vel. S a druhou dětskou 24" (brzy bude 26").

      • Mr.Dawe  

        Atera Strada EVO

        • raadjek  

          Ten je ještě dražší než Thule :-D (možná zhruba stejně drahý). Rozhlížím se v cenové hladině zhruba poloviční.

          • Breakpain  

            jenže to je zásadní chyba … ten držák pak dáš na jakoukoliv kouli … nevyplatí se šetřit ;)

      • strongpajda  

        kouknul bych na Wjenzek – https://www.stresninosice.cz/…zek-alfa-3-1

        sám mám menabo winny 3 a spokojenost. vozím často 1–2 kola, občas 3, je to sice tetris, ale vždy jsme se vešli

        • Lance  

          Ano. Ale nepocitej s jednoduchou montazi. Mam ho teda taky

        • kofejn  

          ALFA 3+1

        • raadjek  

          Ok, mrknu ještě na Wjenzek a Menabo.

          Ten Wjenzek Alfa se chytá na kouli šroubem, což mě bude asi 2× do týdně (nandat + sundat) štvát. Ale mrknu jestli nemají něco s pákou.

      • Japhy  

        Mrkni ještě na Peruzzo Siena 3+1, když jsem ho kupoval, Parma neměla tak vychytaný upevňování na kouli, teď už má, takže vlastně ani nevím v čem je rozdíl. Ale ta variablilita na 3 případně 4 kola je fajn.

        • raadjek  

          Ještě se podívám. Myslel jsem že Parma a Siena jsou vlastně stejné, jen Siena má šroub na kouli, kdežto Parma má páku. Ale detailněji jsem to nestudoval. Díky.

          • Japhy  

            Aj, já žiju v tom že mám Sienu a ona to je Parma, teď jsem exhumusoval objednávkový mail. Soráč. Parmu můžu jen doporučit, není to hogofogo jako Thule ani takový somálsko jako Wjenzek. Něco mezi.

            • zdenal8  

              Akorát nakládat tam 4 kola je dobrej tetris. Ale jestli bude vozit jenom 2 a výjimečně 4, tak ok. Mám ten nosič taky tak. Většinou 1–2 kola.

              • Japhy  

                Tetris to je snad na každém nosiči co jsem viděl. Když je aspoň jedno z kol dětské, dá sa.

      • raadjek  

        Tak nakonec jsem objednal Hakr Trip Top, mimo jiné i na základě zkušeností souseda. Zatím verzi na 3 kola, časem dokoupím adaptér na 4. kolo. Vystavený kus se slevou, za cenu 7000, takže mírně dražší než Parma, ale je lépe zpracovaný (aspoň podle fotek a videa).

    • standa.nera  

      Víte o nějaké prodejně v Praze a okolí, kde nechají vyzkoušet manipulaci s nosičem a montáž kol? Jedná se především o aktuální modely značek Thule a Atera.

    • vili  

      tak zpět na začátek, s novým autem jsem možná trochu unáhleně objednal nový nosič na kouli (doteď jsem měl pro dvě kola nějakou odnož menabo). Objednal jsem:

      https://www.thule.com/…t-3-_-934100

      a z nosiče jsem naprosto nadšený. Perfektní zpracování, dokonalý upínací systém, skladnost atd…bohužel nejdou mi otevřít páté dveře, což je zásadní problém. Takže hledám, jestli existuje nějaký podobný nosič, jen s kterým otevřu páté dveře.

      Striktní požadavky jsou:

      • pro 2 nebo lépe 3 kola
      • zcela minimální rozteč mezi koly musí být 20 cm
      • sklopný abych otevřel páté dveře u VW caravelly 6.1
      • perfektní zpracování a upínací systém
      • kompatibilní s 2,6 plášti
      • dostatečně široký pro kola s rozvorem 1260 mm

      Máte někdo návrh? Díky moc.

      ps – předpokládám, že s tímto bych si nepomohl když ten sklopný systém je stejný

      https://www.thule.com/…t-3-_-934100

      • FooBar  

        Ja mam toto (verzi 939):

        https://www.thule.com/…t-3-_-939000

        jsou tam dve polohy pro to zajistovaci lanko, ktere drzi sklopeny nosic (tzn. 2 mozny uhly sklopeni). Mam peugeot partner a na tu prvni polohu tesne dvere neotevru o slapku kola, na druhou (tzn vetsi vyklop) v pohode otevru. Problem na druhe poloze je zas ten, ze kdyz tam mam 3 kola, tak uz si zadek sedne asi diky vaze a tahu drzaku o trochu niz a svetla (plastik) drzaku se opiraji o zem, coz je nesikovny. Kolem celeho drzaku je zelezna ochrana obruc, ale svetla couhaji pres ni…nevim, proc to inzenyri v thule nevymysleli lip, aby se v tehle meznich situacich drzak oprel o zem kusem zeleza a ne plastovym svetlem. Premyslim, ze nejak zkratim ta lanka, abych docilil nejakeho kompromisu mezi tema dvema polohama vyklopeni. Nebo budu vozit polinko, o ktery ten drzak pri vyklopeni opru :)

        • vili  

          Tam je taky malá rozteč, ale teoreticky by šlo toto:

          https://www.thule.com/…t-2-_-938000

          a přidat tu rampičku pro třetí kolo když bude potřeba, ale tam není uvedeno jaká tam je rozteč mezi 2. a 3. kolem

          • kesu  

            Tenhle máme. Mezi kolama je tuším 25cm. Rampička je pak výš. Neexistuje bohužel držák, kde by byla mezera 22cm a víc mezi třema kolama. Bohužel i ten výše uvedený skládací má větší mezeru jenom mezi dvěma. Další jsou pak klasických 19cm. A ten neskládací na tři má mezery kolem 19cm, jenom je třetí výš.

            • tonik666  

              Ahoj,

              před týdnem mi dobráci čórli z auta Euroclassic 929, na který jsem se vešel s odřenýma ušima.

              Teď mám v merku Velospace 929, který má 25cm mezeru, a uvažuji o přídavné rampě na dětské kolo. Rampa je také dbá proto, že nemusím upínat třetí kolo dlouhým úchytem srkz rámy zbylých dvou kol, což je v kombu Banshee/Canyon skoro nemožné.

              Jak ti to s rampičkou funguje?

              • ra.ma1  

                Jak ti ho corli?nasilim rozebrali, odemkli?

                • tonik666  

                  Nevim, nebyl jsem u toho. Proste jsme po 4 hodinach prijeli k autu a nosic fuc. A urvana krytka zasuvky tazneho, kkti neopatrni. Jinak zadne stopy na aute.

        • kesu  

          Hele ale tam je pořád lanko ne? Takže by šlo to lanko udělat na míru tak, aby se to tiptop otevřelo a přitom nesedlo na zem.. Lanka včetně spojek mají mimo jiné v obyčejném hobbymarketu.

          • JMT  

            Mam ten samej vo Vili a take jsem nadsen. Nic jinyho uz nechci. Tak sem se na to byl podivat, jak je to reseny a lanko tam neni. Jsou tam takovy plastovy tvarovky pres ktery to nepusti vic poklopit. Jsou demontovatelny. Pak to pujde asi poklopit az na zem. Nebo poladit tyhle/udelat novy podle pozadovaneho uhlu. Ten nosic je tak bozi ze bych zkoumal jak si ho nechat-zprovoznit na to Tecko…

            • vili  

              Mluvis o 934? Kua ja to snad zitra znovu vytahnu z krabice a zkusim pokoumat jestli by neslo zbastlit vetsi naklopeni

              • JMT  

                Mluvim o easy foldu. Tom skladacim…jak jses z nej nadsenej. Mam ho ve verzi 2 kola

                • JMT  

                  Kdyz poladis tuhle vec tak to musi jit sklopit do alejuja. Timhle se to zarazi

                • vili  

                  Ok. Jen reagovals na kluky kteri resi 938, kterej je reseny pres lanka. Zitra mrknu na ten easyfold podrobneji jestli by sel vic naklopit

                  • JMT  

                    Ja reagoval na Kesua kterej radil ze to mas zbastlit at se to da vic vyklopit. Paklize chtel bastlit jinej nez ten easyfold tak jsem to blbe pochopil, ale ty to chapes, tak snad ok :-)))

                    • kesu  

                      Já teda původně reagoval na FooBara, kterej psal, že mu ten neskládací lehne s naloženým autem na zem. Ale ono to máš fuk, jestli chceš skládací tak skládací, jestli širší tak ten 938. Ikdyž s tím skládacím se výborně manipulovalo. Já bych to sklápění každopádně dobastlil, protože tohle jsou nejlepší nosiče.

      • oddie  

        Atera Strada Evo, půjč si a vyzkoušej. Nejen se sklápí, ale i odjíždí dozadu. Někde výš jsem tu dával fotku.

        • vili  

          Na to sem koukal, že to je asi jediný možný adept díky tomu systému odjíždění. Ale tam zas mám problém s roztečí mezi koly 19 cm…to zas budu muset pokaždé mezi kola ládovat miralon abych si neodřel osama rám a vidlici :-(

      • kesu  

        938 pro dvě kola má mezi kolama 25cm a je extra dlouhej, i L DH kolo s rozvorem přes 125cm je tam úplně v pohodě a s rezervou. Mezi kolama je mezera až moc, těch 25cm je fakt komfortních a není problém ani s DH nábojema s 157mm. Není možný, že by se kola za jízdy dotkla. Navíc se ani s těžkejma elektrokolama nijak nikde neprohejbá. Sklápí se pokud vím na lanka, který si s troškou šikovnosti nastavíš jak budeš chtít. Třetí rampa je do 15kg a je oproti druhýmu kolu výš. Ale vzdálenost už je pak standartních.

        939 bohužel i přes chybu v popisu má kola od sebe pouze 19cm. Tedy pro moje použití je bohužel k ničemu. Varianta, jak vozím 3 kola je koupit náhradní tyč k tomu easy foldu pro 3 kola (ten co máš), protože ten má dvě kola klasicky od sebe a třetí pak cca 23cm. Poslední tyč je tedy delší a když ji dáš na jiný držáky pro 3 kola (929 třeba), tak je poslední kolo vyosený ven, takže se tam líp vejde. Ale je to už bastl.

        • vili  

          Ten easy fold co mám je uplně ideální, protože mezi prvníma dvěma kolama má 22 cm, což je uplně akorát…i ostatní věci sou boží, jen nejdou ty dveře :-(. Budu asi muset vzít ten 938 + ten adaptér na třetí kolo. Ta atera strada vypadá taky moc dobře včetně toho vyklápění, jenže mezi kolama jen 19 cm, což je prostě na moderní bajky málo. Chce to aspoň těch 20 cm aby o sebe nemlátily. No a všechny ostatní nosiče co jsem zatím procházel proti těm dvěma výše zmíněným vypadají už od pohledu docela fórově.

          • tonik666  

            Já jsem měl Euroclassic 929 a kola jsem prokládal a fungovalo to.

            Mnohem obtíženěí bylo provléct tyče skrz rámy aby šla kola vůbec uchytit.

            Jak je na tom Easy fold s délkou lyžin? Poslední lyžina u 929 byla nanic protože úchyty kol byly moc blízko u sebe, ta na dětské kolo.

            • vili  

              Prokládat nikdy více. Poladil jsem to otevírání (stačilo obrousit ty dorazy) a teď jsem zcela spokojen. Co se týká délky, tak moje XL kolo je hodně dlouhé, ale tím, že tam jsou ty delší zajišťovací pásky i pro fata, tak je to OK a vše drží bezpečně na místě.

              • tonik666  

                S prokládáním jsem jezdil 6 let, a celkem to fungovalo. Používal jsem sešlápnuté PET lahve, které jsem nařízl a navlékal na upínáky. Opruz, ale drželo to dobře. Zadní stavby mám obě 142, takže to šlo. S boost/super boost si to moc neumím představit

      • motacek  

        Jak už jsem tady asi 10× doporučoval .. Atera Strada Evo.

        O rozteč bych si nedělal starost, stačí jedno kolo posunout max vlevo, druhe zase max vpravo atd …

        Já tam upínám kolo s 2.8" plášti a 1260mm rozvorem v pohodě.

        Otevřít dveře karavanu by neměl být problém, bo ten nosič odjíždí do zadu a zároveň dolů po kolejnicích

        • kesu  

          Bohužel Atera je strašně uzounká, kolem 110cm. Takže když tam chceš dát tři kola s větším rozvorem nezbejvá prakticky žádná rezerva je vůči sobě posouvat. A i tak pak kolo jakoby nedrží v kolejnici v rozvoru, ale jakoby padá na stranu. Komfort, který mají ty neskládací široký thule jsou v tomhle někde úplně jinde.

          • vili  

            Přesně…to posouvání vůči sobě imho moc nehrozí, takže s 19 cm o sebe mlátí…

          • motacek  

            Ja tam vozim standardne kola s rozvory 2× 1260 a 1× 1180 … nevidím v tom problém, kola drží dobře i velikých rychlostech na dálnici…

            Kolikrát tam někdo poveze opravdu 3 fully s rozvorem okolo 1300mm?

            Ta vyhody Atery dle mě právě spočivájí v tom, že vzhledem k velikosti dokáže pojmout opravdu velká kola.

            Ono už ani není bezpečné, když ti nosič dovolí dát kola do strany až tak, že je máš širší než zrcátka

            • vili  

              ty 2×1260 mají boostové osy? Asi jo, že? Opravdu se při 19 cm roztečích nikde nemají šanci dotknout?

              • motacek  

                Jj, jsou obe boost. Davam na kriticka mista mirelon.

                • vili  

                  No to je přesně to, čemu se chci vyhnout, protože mi to stačilo na starém nosiči. Takže díky za potvrzení, že 19 cm rozteč je prostě fakt málo :-). Škoda, ideál by byl 934 se sklápěním strady.

                  • kesu  

                    Jo a vzdálenostma 22cm bez druhým a třetím a 25cm mezi prvním a druhým :-)

                    19cm je strašně málo. Když dáš vedle sebe dvě kola se 157mm nábojema (respektive jedno takový a druhý s masivní dvoukorunkou), je minimum kolem těch 22cm.

                  • lukas aka mitro  

                    Jestli ono neni nekdy lepsi dat na kriticke miata mirelon a treba to i stahnout nejaky popruhem, nez pres centak mista doufat, ze se to o sebe neomlati…

                    • kesu  

                      proto jsem vzal ten 938. Tam nemusíš řešit nic.

                      • motacek  

                        Tož já řešil i to, abych ten stojan dal do kufru sedanu, což Ateru dám, ten Thule bych tam nedal

                        • kesu  

                          Tyhle neskládací Thule jsou fakt velký a nikam se to moc nevejde

                    • mirorek2  

                      přesně tak to dělám já, mám mirelon na trubky nachystaný v autě a pohoda a taky na ateře pro 3 vozím 90% času kola dvě

      • krabica  

        Mrkni na Westfalia BC80.

        https://youtu.be/L4tgymuBGKI

    • aristo  

      Mate nekdo zkusenosti s nosicem Hakr Trip 3+1 Top??

      https://m.heureka.cz/…-plus-1-top/

    • Emil666  

      Stejně tak nemá někdo další zázrak z Lidlu…jak se vejdou 29 a jak je na ovládání…

      https://www.lidl-shop.cz/…V/p100211970

    • ra.ma1  

      Tak jsem zvedav, nakonec jsem po premysleni a rozhodovani mezi Aterou evo 3 a Thule 939, objednal tu 939..Rozhodoval rozvor, stabilita (stara strada nebyla na kouli zdaleka tak stabilni, jak kolegova 929– a pokud 939 jde ve stejnem duchu, tak pecka, akorat ta „kufr neskladnost“)…a i cena…na koloshopu maji zrovna nejakou slevu, tak jsem vzal za kliku a hecnul to.

      • mirorek2  

        strada neni na kouli stabilni se projevuje prosim te jak? prvni ateru jsem prodal s autem, ted mam dalsi, mam je celkem asi 4 roky, pouzivam porad zima leto a nikdy jsem si jakehokoli naznaku nestability na koupi nevsiml, drzi to jak prikovane!

        • ra.ma1  

          Doma ma tchan Ateru Strada 3+1, se kterou jezdim (myslim ze je to nejaky stary typ DL-celkem lehka,vysuvna,skla­peci), ma tak kolem 10 let(mozna vic?), +jeste stara paka k uchyceni ke kouli. Stve me uz to, ze je treba nosic jeste pro zichr kurtovat k patym dverim, jinak je behem jizdy v zrcatkach videt tu ne 100% stabilitu, a pokyvovani, coz nejen me dava urcity „pocit“ nejistoty(narozdil od kolegovic 929, nebo od jineho ktery ma Wjenzka). Ale pozor, mam osobni zkusenost pouze tady s timto typem. Jiny kolega ma novou Evo 3+1 a je taky hodne spokojen. Vsechno se nejak vyviji a dnes uz ty nove dlka mohou byt vychytane, nevim…Rozhodnuti bylo pouze dle subjektivniho nazoru. Nejsem vuci Atere nijak zaujaty, ba naopak je mi velmi sympaticka.

          • mirorek2  

            mám a měl jsem jen tu novou, když se to kýve, tak se kýve jen celé tažné (na některých autech), nosič je vůči kouli 100% spojen bez nejakeho dalsiho kurtovani

            ok sak jo, ja rikam taky sve zkusenosti

            • ra.ma1  

              Pokud vse drzi, jak ma aabez bez jakychkoliv dalsich nesmyslu a kurtu, tak plni 100% svou funkci a je to supr-parada. Ono, tehdy to uchyceni ke kuli nejspis jeste nemeli soudruzi, tak vychytane, jak dnes. :)

          • oddie  

            Evo 3+1 se 4 koly se taky kývá, a co, na kouli to drží pevně, tak ať to klidně pruží a kývá se. Jezdím v noci, abych to neviděl, stejně na něj skoro vidět není… :)

        • Martinson  

          Mám starší Stradu Sport a když vezu 4 kola na roletě D1 tak se mi vzádu cosi mrská. Ale nemám zkušenost s jinými nosiči a nevím jestli na mým mini C-Maxu trochu nepruží úchyt koule.

          • ra.ma1  

            Co to znamena, „ze se cosi mrska“? Nejaky zvukovy projev?nebo se to hybe?,…

            • Martinson  

              kývá

            • Martinson  

              Ale dali jsme s tím se 4 kolama dopravu na kololoď k Jadranu a zpět , jeli jsme do 140. Nic se nepovolilo, neotočilo.

              • ra.ma1  

                Nemas nahodou taky stare pak.zachycení ke kouli viz. obr? Me se taky zatim diky Bohu nic neotocilo ani nepovolilo, projev podobny, jak rikas a proto prave kurt, coz je omezeni..

      • ra.ma1  

        tak „kufr neskladnost“ odvolavam, po sklopeni +1 zadniho sedadla se da v ramci moznosti dat uhlopricne, coz mi naprosto postacuje :) jinak, na kouli je to uplne jina pisen…zatim jsem s nim jeste nejel a pri testu na necisto, pecka…a jelikoz nemam supermegaboostove osy, dvoukorunky vidle,… tak myslim na to rodinne žvýkání prozatim ve 3 osobach asi ideal

        edit: thule 939 & legacy combi

        • motacek  

          Tvl tak to je opravdu kompaktni drzak :-D.

          • ra.ma1  

            co na to rict,..jen ze timto necekanym zjistenim jsem byl velmi potesen :)

            aneb jak rikas „kompaktni drzak“ yeaaah maan! :D

    • Mopp  

      Dobrý den, prosím o radu na nosič kol na TZ, pro tři kola ( popř. rozšíření na 4 kola). Líbí se mě od výrobce MULTIPA na 3 kola. Má někdo zkušenost tímto nosičem? Děkuji za info

    • homy  

      Ahoj, vzorně jsem pročetl forum a bohužel stále nevím, jaký nosič vybrat.

      Potřebuji nosič verze 3+1.

      Ty tři kola jsou většinou dvě XXL Endura a k tomu fulla v Lku, takže rozestupy mezi třemi koly potřebuji maximální

      Aktuálně mám easyfold brandované od VW a nejde to, stále vyskládávám molitanem.

      je verze Thule VeloSpace XT 939 + adaptér 938–1 pro 4 kola dobrá volba či jakou verzi Atery?

      Jsem z toho už docela zoufalý, díky za rady..

      • vili  

        celkem neřešitelné pro 4 kola…teda alespoň u thule, ale atera na tom myslím není lépe.

        Moje poznatky: pokud se chceš vyhnout molitanům pro XXL endura s boost osama potřebuješ mezi těmato kolama těch 22 cm (19 cm je málo). Jako třetí kolo k tomu občas šoupnu M/L neurona taky na boost osách a když si dám záležet, obejdu se bez molitanu (mezi 2. a 3. kolem je už jen 19 cm), ale stejně ho tam většinou dávám, protože to třetí kolo vozím většinou pokaždé jinačí, tak to nemám vychytaný nastavení.

        Řekl bych, že 3 kola bez molitanu je problém, ale řešitelnej vhodným výběrem nosiče a taky následnou kombinací už konkrétních kol. Čtyři sou neřešitelný.

        Na ta dvě endura buď:

        https://www.thule.com/…t-2-_-938000

        • adaptér na třetí, ale nevím jaký je mezi 2. a 3. rozestup (bude vědět Kesu a možná to tu výše psal)

        nebo to co mám já:

        https://www.thule.com/…t-3-_-934100

        každovodopádně u thule 4 kola bez molitanu dle mě nelze, pokud je to vůbec řešitelný pro tvoje konkrétní kola. Ateru nemám projitou.

        btw. schválně si zkontroluj rozteč kol u toho tvýho VW easyfoldu. Origo easyfold má mít 22 cm

        • tonik666  

          Origo easyfold je vychytany, mel by mit 22cm mezi pizici 1 a 2, a 19cm mezi 2 a 3, jestli to chapu spravne.

          • vili  

            Presne tak. Pri 22 by to o sebe mlatit nemelo. Takze proto mu pisu at si zkontroluje jestli ten VW easyfold co ma tech 22 cm ma nebo ne.

        • kesu  

          Velo Space pro dvě kola má místa habaděj a je to fakt radost. Nástavec na třetí to pak posune vejš, takže si myslím, že jsou tři velký kola reálný. Navíc ten nosič je neuvěřitelně širokej a stabilní. XT3 má rozestupy klasické (tuším 19cm), ale třetí pozice je vejš a nástavec pak taky, ale cpát tam 4 dnešní EN/DH kola bych nechtěl.

          Atera má podle mého vždy 18–19cm mezi..

          • BB  

            Velo Space pro dvě kola s adapterem na 3. kolo jsem loni měl s 3 boost koly. Jedna cesta úplně bez problému, ale nezapamatovali jsem si pořadí a postavení kol. Na zpáteční cestě jsme nějak nemohli dát bezdotykově třetí kolo. Protože jsme nechtěli bádat, tak jsme tam vrazili kus hadru mezi 2. a 3. kolo.

      • tonik666  

        Jestli vyskladavas molitanem, tak to znamena ze se ti to na nosic vejde! dekuj bohu ze tam ty kola vubec das a nic neres.

      • mirorek2  

        velké auto, u sebe jiné řešení nevidím

        už 3 plnohodnotná velká celopera jsou problém, to věčné skládání mě naprosto nebaví a to mám celkem fajn ateru

    • ros.omak  

      Jakým způsobem drží nosiče Wjenzek na tažném?

      Co jsem si prohlížel dostupné obrázky, tak vidím jenom střední obdélníkovou trubku s výřezem pro kouli, horní šroub a šroub vespod, zvenku proti dříku tažného. Ale jak je to zabezpečené proti sesunutí z koule směrem dozadu? Představoval bych si něco, co obepne dřík tažného kolem dokola, ale to tedy nevidím.

      A když už se ptám. Sklápění. Ta paní na videu za něco zatáhne, pak to sklopí a nazpátek to zaklopí a jen lehce něco zacvakne a má hotovo. V návodu o tom taktně mlčí, mají tam nějaké šipky. Tam je nějaká západka, která to opravdu drží?

      • jIrI___  

        Wjenzek drží klasickým způsobem, kdy utahováním horního šroubu obepneš kouli ze spodní strany (princip jde pochopit třeba z obrázků tady). Bočním (resp. spodním) šroubem ladíš odklonění držáku od roviny.

        Na sklápění tam je normální mechanická západka, kterou uvolníš zatáhnutím za madlo pod držákem RZ. Při sklápění zpět už sama zaskočí, nemusíš za nic tahat. Ještě je tam pak i pojistka proti samovolnému vytažení madla (ale nedovedu si představit, jak by k něčemu takovému vůbec mohlo dojít).

        • ros.omak  

          Díky. První odkaz je skvělý a zcela vysvětlující.

          Mohu se ještě zeptat jak je Wjenzek široký v místech, kde jsou upevněná kola? Dočetl jsem se, že šířka nosiče je 113 cm. To by nejspíš mělo platit na té světelné rampě na konci. Ale pokud tato šířka platí po celé délce nosiče, tak se mi nevejde do kufru. Kufr má šířku 100 cm, ale na konci u dveří se trochu rozšiřuje, tam by se těch 113 cm našlo.

          • Lance  

            Zdar. Ano svetelna rampa ma 113. Drzaky „normalni“ 105. Pokud mas ten 3+1 tak je sirka toho ctvrteho 120 viz foto

            • ros.omak  

              Díky. To jsem přesně potřeboval vědět. 105 je moc. Asi koupím Thule, které by se mělo do kufru vejít (a mám kde si ho vyzkoušet).

              Mimochodem, nechápu, proč výrobce není schopen tyto základní informace dodat v návodu. Všude jenom šikmé pohledy, axonometrické nákresy, ale pohled shora není nikde. A to platí nejenom pro Wjenzeka. Ani to Thule, etalon dokonalosti, to nikde nemá.

              • Lance  

                NZ. Proc to.chces davat do kufru?? At to nekdo necorne??? Mi se s tim teda nechce jebat to sundavat. Wjencek nema paku. Ale zkusim to teda dat do kufru

                • jIrI___  

                  Wjenzka jsem dával do kufru vždycky. Nejsem si jist, jak dlouho by přežil být na sídlišti přidělaný na tažném :).

                  • ros.omak  

                    A můžu se zeptat, do jakého auta? Patrně mám tedy blbou značku.

                    • Kouba_2005  

                      Jak by řekl vietnamský prodejce : Snáčka tobrý, auto malí.

                    • jIrI___  

                      Volvo V50 a S-Max. Ale mám menšího Alfa 2+1, nicméně tipuju že v tom Fordu by nebyl problém ani s 3+1.

                      • Edwin  

                        Taky mám s-max a wjenzka 3+1. Narvat se to tam dá, ale našikmo. Je to spíš nouzová, než že by to takhle chtěl někdo skladovat.

              • ros.omak  

                Tak jsem nakonec koupil Thule 926. A to se mi do kufru Karoqa vejde.

    • kemo  

      Zvažuji výměnu současné Atery Strada za něco se sundávacími rameny. Už mě fakt nebaví to prostrkávání rámem, když vozím často různé složení kol.

      Potřebuji občas vozit 4 kola (2×29, jednou boost, 27,5 a 24'', občas silnička).

      Po konzultaci v obchodě mi doporučili buď Thule nebo Yakimu.

      Thule tak nějak tuším (osvědčené a hlavně že se kradou), ale o značce Yakima jsem ještě neslyšel. Nosič ale působil dobře.

      Také mě napadla varianta pořízení pouze těch sundávacích ramen pro druhé a třetí kolo (tloušťka trubky na nosiči vypadá hodně podobná).

      Nějaké tipy nebo návrhy? :)

      • oddie  

        A kterou Stradu máš? Jestli je to Evo 3+1, tak bych se jí klidně ujal, pokud ji budeš dávat pryč :)

        • kemo  

          Mám Atera Sport M3.

          Celý nosič je pěkně udělaný, drží a to ho nahazuju skoro každý týden, ale to třetí kolo je bez sundavacího ramene pakárna.

          Čtvrté už je zase v pohodě, to se chytá je třetímu.

          Ale skoro myslím, že nejdřív zkusím jít cestou pořízení ramene od thule.

          • oddie  

            Já potřebuju to hodně odjížděcí dozadu – vysoká kolmá zadní vrata… No nic, holt asi půjdu pro novou.

      • kesu  

        Asi se shodneme na tom, že potřeba je tohle:

        https://www.youtube.com/watch?…

        Ale asi bych si dal bacha na svislé zatížení tažnýho:D

      • kemo  

        Nakonec vyřešeno pořízením třetího ramene od Thule (cca 1000Kč) – na Ateru padne bez problémů a šikovnému prodejci se povedlo sjednodit klíčky.

        Takže mám na chvíli vystaráno a o něco méně vrásek při nandavání posledního kola.

    • strongpajda  

      Ahoj, vyměnil jsem povoz – Dacia Lodgy. Jenže s mým Menabo Winny 3 neotevřu kufr. Zkoušel jsem i Thule 929 a výsledek stejný. Tudíž hledám uživatele s osobní zkušeností kombinace Lodgy a nosič na tažný, kde se dá otevřít kufr.

      Hodně sázím na Ateru Strada – vysouvací mechanizmus, ale nikde v okolí Trutnova(Hradce Králového) není kde vyzkoušet.

      Díky za pomoc

      • oddie  

        S tou to otevreš natuty, i u větších aut…

      • Forester  

        Jen se chci ujistit, ze jsi fakt myslel Thule 929. Mám ho, včetně držáku na 4 kolo a pátý dveře u Berlinga otevřu. Je tam cca 5cm mezera mezi hranou dveří a držákem.

        • kesu  

          otázkou zůstává, jestli majitel zkusil přehodit ocelové lanko do ruhé pozice, mám za to, že se to tam dá přehazovat…

        • strongpajda  

          Mel jsem na mysli Thule 929. Po nasazeni a odlopeni nosice mi na otevreni kufru chybi cca 2,5cm.

          • Forester  

            Tak to je blby. Mozna zkusit ten posun lanka. Ale o tom nevim.

            Je ale fakt, ze pri vyklopeni nevisi na lanku, ale na riditkach 4. kola.

          • lupus  

            Mělo by stačit přehodit lanko . Tady je to pěkně vidět v jaké části nosiče a co hledat.

            Manuál Thule 929 strana 7

    • Sidonius  

      Ahoj , mám dotaz na nosiče. Mám Octavii Combi III, kde mám tažné a byl jsem rozhodnut nosič na 3 kola (sice bych potřeboval pro rodinu na 4kola, ale je to už na hraně váhy a moc velké.Zas tak často nejezdím ve 4lidech, zda je lepší nosič na 2–3kola (sklopný, aby se vešel do kufru) a na střechu 1či 2kola.Byla i varianta koupit na střechu 4× ale pokud bych šel do držáku typu Yakima Frontloader apod, ale to je tak max na 3kola (je širší), nebo jiný typ např. Thule ProRide 591 , ale ten se dá údajně lehce odcizit (jinak 2 kola mají silnější spodní trubku)

      Jak to vozíte 4 naráz či kombinujete?

      Na tažné mám tip pro user/eufab/oris (vše stejné) > musí se vejít do kufru a sklopný (malé rozměry)

      Na střechu tam si nechám poradit