Liteville - klub majitelu (vol.VI)

141 nepřečtených
  • deekay

    Tak opet nove vlakno, at to jde cist zase i na mobilu :D

    A hodim sem rovnou odkaz na peknej SRAM XX1 setup (vsimnete si, ze je tam i RS tlumic ;) jelikoz se jedna o testbike sramu )

    http://dirt.mpora.com/…ram-xx1.html

    • Bafoon  

      hustý ponožky :-)

    • mpIII  

      Pořád to XX1 nějak nechápu. Na běžné ježdění (mimo alpských setupů těch bláznů co vozí mikro-převodník kvůli tomu trialu co předvádí) bude vždy rozsah převodů menší i oproti 2×9 co vozím teď. Jediný argument tu bude asi fakt ta váha.

      Máš na to jiný názor?

      Jinak nové polepy RS nejsou opravdu nic moc.

      • Kubiczech  

        Navíc je to aktuálně jedna z nejhnusnějších sad vůbec, což za ty kačka zamrzí dvojnásob.

      • deekay  

        Mam na to stejny nazor. I na nove polepy RS.

        2×9 mi vyhovuje, casem prejdu maximalne na 2×10.

        Nicmene designove se mi libi jednoprevodnik vpredu bez presmyku. Kdyby udelali XT1 v cernem designu bez zbytecnych strakatych polepu bylo by to lepsi.

      • scret  

        1×9, 1×10 pripadne 11 je podle me nesmysl a do beznych podminek pro normalniho hobika nepouzitelny…

        Jezdim 3×9 a mozna jednou prejdu na 2×10… ale dve placky u mne jsou vepredu minimum, ktery hodlam jeste kousnout…

    • scret  

      tak jsem dneska videl bilyho Monarcha… ajajaj:)

      no uvidime jaka by byla cena…

      To by byla „zebra“ uplna…:)

      a ted kteryho vzit? RCT3?

      • kubad  

        ona by dost resila i bila nalepka na tlumaku :-)

        • scret  

          jj, to mas pravdu:) ale deekay me furt lanari do toho foxe:) tak si rikam, jestli fox nebo RS, uz je asi fuk… Na Monarcha docela pejou chvalu…

          • mr.antik  

            kdo pějě chválku? Já po něm koukám taky (chci na to založit vlákno ale není čas), rozhoduju se mezi Monarchem, obyč Foxem a nějakým novým Foxem.

            Tady zrovna monarcha nevychválili:

            http://all-mountain-next.blogspot.cz/…11–2012.html

            • deekay  

              Abych to uvedl na pravou miru.

              Na IBC je typek co ladi monarchy (driv 4.2HV a ted RT3) skrzeva shimstacky primo pro 301ku, takze tu chvalu si zaslouzi ten tunenej monarch. Nicmene to nic nemeni na faktu ze monarchy fest trpi na uniky vzduchu.

              • mr.antik  

                i ty současný? A co tam jako ladí? Tady vytýkali tu nekonzistentní HS expanzi, což jestli by mě to párkrát koplo, bych byl akorát naštvanej

                • deekay  

                  Udajne je vsechno v tom tlumici delany pres shimstacky (nevim, nikdy sem nemel v ruce, natoz rozebranej monarch), takze vicemene dokaze podlozkama doladit temer vse.

                  Jinac imho HS expanze bude u tlumice hodne zavisla i od ramu resp. prubehu,takze s necim to mozna bude chodit lip s necim hur.

                  • mr.antik  

                    sice nevim přesně co je to ten shimstack, ale myslel jsem že se tim šteluje komprese (u foxe compression tune) Jinak ten tlumič je celkem levnej, ale jsem docela zvýklý na spolehlivost foxe

                    • deekay  

                      shimstack je ta soustava planzetek/podlozek, jejiz zmenou se da ladit ta komprese,ale i odskok.

                      Plusko to ma, mozna i normal monarch.

                      viz tu treba tu http://www.nutsbike.com/…evinci-dixon

                      • mr.antik  

                        no teď ještě jak je to s tou spolehlivostí, dělat takový věci na tlumiči, který budeš 3× za sezónu opravovat je dost naprd

                        • deekay  

                          Ale v tom se s tebou vubec nepru. Ja se puvodne rozhodoval mezi tou 4.2kou a RP23 a po mnoha stiznostech na uniky vzduchu co jsem nasel vsemozne po netu jsem vzal radsi foxe.

                          • mr.antik  

                            as RT3 jsou taky negativní recenze?

                            • deekay  

                              Netusim, prestal jsem to pak sledovat, kdyz uz jsem mel foxe.

                              A osobne bych zase priste v tehle „malych“ tlumicich sel do foxe a kdyby prebyvali penize tak se strevama PUSH.

                              Ale to uz je jen takova zhyralost, tech mejch 140mm zdvihu zase nepotrebuje nakej ultratlumic a to prepakovani funguje slusne samo o sobe.

                              • mr.antik  

                                Tyhle foxy co máš ty se dají na ebay sehnat hrozně levně. Ty nový s kashimou stojí třeba dvojnásobek, CTD jsem neviděl, tam by mě zajímalo, jestli je nějaký pokrok…

                                • deekay  

                                  Ty s kashimou maj navic divnou barvu, co se nehodi k nicemu…

                                  Ale co se da delat.

                                  U CTD by se mi asi fakt nechtelo furt precvakavat packu podle toho, kde jedu…

                                  Ty furt koketujes s myslenkou dat tam tlumak bez expanzky?

                                  • mr.antik  

                                    jj… jsem rozhodnut, asi to vidím na jistotu, nějakou RP23 z ebay.de

                                  • MlokCZ  

                                    Proč bys měl u CTD pořád přecvakávat páčkou? Je to pořád stejná páčka jako u RP23 jen s tím, že máš polohy tři a každá má svůj kompresní okruh. Takže přecvakávat nemusíš vůbec, stejně jako nemusíš u RP23.

                                    Třípolohová páčka je právě jasnou výhodou oproti RP23, prostě máš tři různé chovající se polohy místo dvou. Ta třetí více omezená poloha by se mi u RP23 sem tam hodila.

                                    Aby to ale nebylo jen samé výhody a sociální jistoty, tak to zase výrazně ztrácí na možnosti interního doladění jako bylo u RP23. Otázkou zůstává jak moc to bude vadit nebo ne. Díky třem polohám může být poloha open obecně méně zatlumená, tak by to mohlo nějak rozumně chodit.

                                    Jak to v praxi ale chodím nevím, neměl jsem možnost zatím vyzkoušet a na svojich kolech určitě experimentovat s CTD nebudu. Cpát do toho prachy jen kvůli občasnému využití té třetí více omezené polohy s rizikem, že ty dvě méně omezené polohy budou chodit hůře nemá smysl (když mám RP23 s interním nastavením jaké mi přesně vyhovuje).

                                    • deekay  

                                      tak ja neprecvakavam ani u RP23 :)

                                      spis u toho CTD otazka, jestli jsou ty polohy nejak rozumne pouzitelny. U vidli je ta trail poloha jeste regulovatelna, u tlumice to asi nebude.

                                      Prave na CTD u vidle jsem vetsinou videl ohlasy ve smyslu:

                                      D – vicemene nepouzitelne, boreni do zdvihu, nedotlumene

                                      T – kdyz si to clovek dosteluje tak pro vetsinu lidi ok

                                      C – zbytecna poloha, snizi sag coz je do vyjezdu nezadouci, mozna tak na naky delsi asfaltovy/soto­linovy vyjezdy

                                      • MlokCZ  

                                        D – nepoužitelné. Tohle moc nechápu. Minimálně pro mě to nemůže platit v žádném případě.

                                        A to proto, že zastávám názor, že do cca 150mm zdvihu je nejlepší komprese žádná komprese a komprese (v jakémkoliv provedení) je pouze kurvítko.

                                        Tedy nic jako nedotlumené nemůže vůbec existovat.

                                        Komprese začíná být nutná až pro vyšší zdvihy.

                                        A naopak to znamená, že konečně by mohl mít Fox použitelné polohu nedokurvenou kompresí.

                                        Přílišné boření do zdvihu je věcí nevhodného průběhu pružiny/vzducho­vé části.

                                        Co se týká snížení sagu u vidlice, tak to bude dělat každé omezování a čím větší omezení kompresí, tím větší snížení sagu. U vidlice je to potřeba kombinovat se snižováním zdvihu, jinak je to nežádoucí jak píšeš.

                                        Pro tlumič ale tohle neplatí, pro tlumič je snížení sagu do výjezdu naopak žádoucí.

                                        Jinak já na vidlici mám RCT3, což je trochu CTD podobné. A používám to následovně:

                                        • po většinu času poloha open (tedy odpovídající D)
                                        • občas přepnu na střední polohu, kde mám nastaveno ještě téměřminimální omezení co pro tu střední polohu lze
                                        • nejvíce omezující polohu nepoužívám vůbec (ta je dobrá pouze produpání ze sedla ve výjezdu v případě, že to střední polohaneudrží)

                                        U tlumiče mám ale velmi málo omezující platformu (cíleně, jak kvůli větší citlivosti při vypnuté platformě, tak mi ve většině situací vyhovuje málo omezující platforma) a sem tam by se hodila třetí poloha s větším omezením (dupání ve výjezdu ze sedla mimo pořádný terén, které takhle raději omezuju).

                                        • deekay  

                                          Tak ja prepisuju to, co zminuje vetsina recenzentu novych CTD vidlic (konkretne ty 34ky foxky)

                                          Me na 120mm xccku absence komprese vyrazne nevadila.

                                          Na 150, potazmo 160ti co mam ted, jsem rad, ze tam ty tocitka mam. Co jsem zkousel kamosova pruzinovyho Domaina po uprave u milana, tak to bylo fajn pokavad jsem nechtel rychlejs strihnout zatacku apod. Pro me pocit nejistoty, jak pod rukama nic necejtim. Asi to bude technikou (jeji absenci u me) a tim, ze mozna moc tlacim v nakych zatackach rukama do riditek, ale proste mi nesedi mit pod rukama blato.

                                          Pravdou teda je, ze nejezdim zadne beskydy a asi bych po xkilometrovem sjezdu plnem kamenu mluvil jinak a tu kompresi si na nej odkroutil pryc.

                                          Co se tyka prubehu tak se chystam s tim u lyrika trochu experimentovat pres zimu, treba nebud pak treba tolik komprese.

                                          U tlumice je jasna vyhoda snizeni sagu, jen rikam, ze by se mi nechtelo prepinat mezi trema polohama.

                                          • scret  

                                            hosi ja vam to teda nezavidim, furt neco kroutit, stelovat a laborovat:))

                                            • deekay  

                                              u me je to jaksi nemoc z povolani :)

                                              proto jezdim na kole a nebeham :D (tam neni moc co ladit) :D

                                            • mr.antik  

                                              já bych bral maximálně dva módy – jeden mód dlouhé stoupání po asfaltu nebo cestě a jeden mód na ten zbytek

                                              • scret  

                                                myslim, ze zajimava bude jednou v budoucnu elektronika, ktera ti prenastavi tlumak na ruzny mody… Ikdyz samozrejme je vzdycky sance, ze se to po..ere…

                                              • Draw in soul  

                                                Total lock a total open.Není to tak těžky :D

                                              • deekay  

                                                souhlas

                                                i kdyz ja diky sve chabe kondici dlouhy stoupani jezdim vpredu na 22 pilu a to vubec nehoupe, takze i todle pro me netreba

                                        • deekay  

                                          tady treba vytak z pinkbike:

                                          „The reason for us staying in the Trail position the majority of the time was due to what we feel is too light of valving in the Descend position. It was light enough, in fact, that we actually spent nearly all of our time descending with the fork in the firmer Trail setting, defeating the purpose of offering three different damping levels. There was just too much fork dive when with the CTD damper set to full open, allowing the bike to pitch forward and compromise the geometry when braking hard for corners, as well as not giving us a firm enough suspension ‚platform‘ to push against when trying to work the rocks and undulations of the test track. “

                                • logoman  

                                  Zda se mi ze kdysi bylo nejaky review na pinkbiku a moc nadseni z toho nebyli … Radsi bych sel do tlumice bez ctd

              • scret  

                hmm:( mel jsem pocit, ze ty novy uz by tim trpet nemely:( chjo, je pravda, ze mam taky rad spolehlivost foxe… Pred tim jsem mel na reignu RP2ku a byla v pohode…

                • deekay  

                  Tak si kup z ebay, jako antik

                  • mr.antik  

                    zas kupovat RT3 z ebaye je dost risk – viz ta recenze co jsem dával výš (kdy jim na testování poslali 2× tlumič nefunkční)

                  • scret  

                    presne tak… Ted mam z koloshopu nabidku za 6,5tis. RP23 BV 2011… Tak uvidim, kdyz nesezenu neco z ebaye do ledna, koupim asi funglovku…

                  • scret  

                    presne tak… Ted mam z koloshopu nabidku za 6,5tis. RP23 BV 2011… Tak uvidim, kdyz nesezenu neco z ebaye do ledna, koupim asi funglovku…

                    • deekay  

                      Tak ja ti to teda pochvalim, kdyz se tu tak vnucujes :D Dobra cena za funglovku no :D

                    • RacerX  

                      Tohle už smrdí reklamou…a taktikou Polygonu…;o)))

                    • mr.antik  

                      Teď jsem koukal, že na německým ebay jich je fakt dost, akorát často mají jen Versand na: Deutschland.

                      Ještě je otázka, jestli pasuje komora 200/51 na 200/57, nevíte někdo takhle z hlavy?

                      • scret  

                        jj, koukal jsem, bohuzel jak pises, posilaj jen do nemec… ale to je spousta dobrejch veci…:(

                      • deekay  

                        casto se da domluvit, kdyz mu napises

                        • mr.antik  

                          ok, přiště to podchytím dřív, dneska zkusim jeden starší tlumič, ještě běz těch boostvalvů a podobných věcí

                          • kubad  

                            jeden má Lister a dokonce Pushnutý, nebo TF Tuned teď si to nepamatuju :D

                            • mr.antik  

                              200/57 potřebuju, doufám, že mi ho pushnou někde v servisu nebo v bikelivu.

                              • kubad  

                                aha tak to nic on má 190/50

                              • deekay  

                                to silne pochybuju ze ti pushnou…

                                Pushnutej ma jiny vnitrnosti, uz to vicemene neni fox :)

                                • scoty  

                                  ..a servisuje to tady někdo? V UK to stojí ranec…

                                  • deekay  

                                    nevim o nikom, i mlok to posilal do UK.

                                    A horsi nez cena servisu je ten cas…

                                    • scret  

                                      prave… Ale ted opravdu nevim jestli mi Lister psal, ze je to TF Tuned ladeny nebo Push…

                                      Kazdopadne to nikdo udajne nikdo v CR neoservisuje:( a jde hlavne o cas…

                                      • deekay  

                                        TFtuned je firma co servisuje vidle a tlumice a ladi je prave dilama od PUSH, pokud si za to priplatis.

                                        Nevim ze by meli naky vlastni ladici program.

                                        • scret  

                                          vim, ale myslel jsem, ze ladej podobne treba jako Bike live a plus si muzes koupit Push… Ale spis by to objasnil MLok…

                                          • deekay  

                                            Bikelive akorat prenastavuje uvnitr ty zakladni veci.

                                            Chybi mi v CR naka spolehliva specializovana firma na tlumeni :)

                                            • mr.antik  

                                              na těch pět zákazníků, co by to zaplatilo :-)

                                              • deekay  

                                                tak na TFtuned servis se celkem ceka, v nemecku nevim jestli necot akovydleho je, ale nemyslim, kdyz to posilaj vsichni do UK, tak by to treba stahlo lidi i odjinud :)

                                                Takovej milan by mel potencial, kdyby s nim byla rec a chtel delat i vetsi upravy u jinych vidli nez SR .)

                                      • MlokCZ  

                                        To bych asi měl vědět, když je to původně můj tlumič :-

                                        Je to Pushnutý tlumič, takže servis jedině u nich v TFtuned.

                                        Úprava u nich spočívá v tom, že kompletně vykuchají tlumící část a celé to nahradí svojím řešením, které ladí dle požadavků zákazníka.

                                        Jen přenastavit interní nastavení s ponecháním původního řešení by jistě uměly, běžně se to ale u nich asi nedělá. Když už u nich někdo ladí, tak rovnou jejich řešení.

                                        Od té doby co používám originál řešení s BV s interním nastavením, které mi sedí (VT L, RT L, BV 175psi), tak už nemám potřeba nechávat upravovat v TFtuned. Ono to přeci jen leze pěkně do peněz to nechat servisovat u nich. Nejde jen o samotný servis, ale poštovné to navíc také slušně zvedne.

                                        Časově to tak hrozné není. Pokud je volný termín hned (teď nejspíš bude), tak to vychází na lehce přes týden (většinou 3 dny pošta tam, 3 dny pošta zpět a 1–2 dny u nich když se nečeká na volný termín). Když mají plno, tak je lepší rezervovat si předem termín.

                                        • deekay  

                                          takze ti neprijde, ze by ten PUSHnutej tlumic chodil lip jak standard BV fox?

                                          A nemyslim tim jen citlivost.

                                          (VT:L, RT:L a BV:175 mam ted taky)

                                          • MlokCZ  

                                            Nedá se to posuzovat obecně. Jezdil jsem Pushnutý tlumič na více rámech a k tomu i s trošku jiným nastavením. Každý případ byl jiný. V některých případech to bylo srovnání ještě se starším RP23 bez Boost valve, někde už s BV.

                                            Někde byl Pushnutý tlumič lepší, někde ne.

                                            U Pushnutého se o něco lépe chová expanze, ale zase je to rám od rámu. Někde rozdíl větší, někde skoro žádný.

                                            Co se týká citlivosti, tak ta může být u všech variant maximální (tzn. v podstatě žádné omezení kompresí).

                                            Na mojem současném rámu je VT L + 175psi slušně citlivé, ale určitě by to mohlo být ještě o trošku lepší. Ale zase takhle to jde velmi dobře za pedálem, což by se také o něco zhoršilo. A platforma takhle je poměrně slabá, ale pořád ještě trochu znatelná. Ta by s citlivějším nastavením pak skoro zmizela (byla tak nevýrazná, že by neměla už smysl ani pro moje požadavky méně omezující platformy).

                                            Pro mě teď takový akorát kompromis.

                                            A k tomu se mi Boost valve teď vyloženě hodí k průběhu rámu a použité komoře, takže teď nemám co řešit.

                                            Úprava v TF tuned má i svoje úskalí. Hlavně když necháváš na daném rámu upravovat tlumič poprvé.

                                            Sice jim řekneš požadavky, ale ono se to těžko trefuje a na každém rámu chová jinak (a i když jim píšeš jaký to je rám, tak to zase tak moc dobře dle rámu neodhadnou o kolik je to potřeba nastavit jinak).

                                            Takže se nemusíš vůbec trefit a budeš přenastavovat, což je opruz (zase to tam posílat), i když jedno přenastavení je (nebo aspoň bylo) zdarma.

                                            A pak je tu ještě cvakání Pushnutého tlumiče. Při přechodu z komprese do expanze tlumič cvakne. Je to vlastnost řešení (raději na to výrazně upozorňují, aby to někdo nepovažoval za chybu).

                                            Na většině rámů za jízdy nevnímatelné (i pro moje citlivé vnímání), sem tam na některém to nepatrně v určitých situacích cítím.

                                            Z téhle vlastnosti nejsem zrovna nadšený, i když téměř nikomu vadit v reálu nebude.

                                            Ono tlumiče s BV to trošičku dělají taky, ale daleko méně výrazně než Pushnutý tlumič. U tlumiče s BV to nejde cítit za jízdy na žádné rámu a při testu na místě je třeba se na to sousředit, abys to zaregistroval.

                                            Ono tedy ani u originál řešení není jistota stejného chování. Mám doma 3 tlumiče 216/63mm s VT L + RT L + 175psi.

                                            A chová se každý jinak :-)

                                            Dva jsou originálně takto nastavené od výroby, ale každý jiný ročník (2011 a 2012) a k tomu jeden má Kashimu a druhý ne.

                                            Rozdíl v chování je ale velmi malý.

                                            Pak tu mám třetí (2011 bez Kashimy), který měl původně úplně jiné nastavení (VT F, BV 200psi) a upravený v Bikelive na VT L a 175psk. A ten je odlišný více. Asi se jim to předělání tak úplně nepovedlo. Je znát, že omezuje komprese u něj méně než při původním nastavení, k těm dvoum originálům má ale pořád daleko.

                                            • mr.antik  

                                              Ten Push tam dává něco jako HS expanzi?

                                              • MlokCZ  

                                                Přesně jak jsou udělané vnitřnosti jsem nikdy u Pushnutého tlumiče neviděl.

                                                Myslím, že tam je něco složitějšího než jedna expanze, ale co přesně netuším.

                                                Testem v praxi na HS expanzi je to na hranici (u vidlice bych při tomto chování řekl, že něco mezi řešením jedna expanze a HS expanze), projde to testem lépe než standardní řešení RP23.

                                                A za jízdy u některých rámů jsem to vnímal jako o něco lepší chování na větších rychlejdoucích překážkách (a problém s kompresí jsem neměl ani u porovnávaného originál Fox řešení, tedy měl by to být především rozdíl v řešení expanze).

                                                Tady máš jejich popis:

                                                Improved rebound – A new piston is fitted to increase flow during higher velocities allowing the shock to respond quicker in high-speed situations. The next aspect of the rebound tuning involves different shim configurations, and is based on spring rate/air pressure used and the specific bike, rider weight and style. Of course, the final tuning is put in the hands of you, the rider, with the red Rebound Adjuster.

                                                • deekay  

                                                  Jakou mas testovaci metodiku pro HS expanzi uza dni stavby fulla?

                                                  • MlokCZ  

                                                    Na místě mimo jízdu stejnou jako pro vidlice. Tedy zkoušení jak se to chová (pomalé uvolnění po stlačení zadní stavby a rychlé uvolnění) s úplně nebo skoro připřevnou LS expanzí.

                                                  • mr.antik  

                                                    A nemáš někde vyčtené, jak funguje/nefunguje Monarch RT3, který by měl mít HS expanzi z výroby a navíc je dost levný…

                                                  • MlokCZ  

                                                    RS netuším. Sám jezdím už hodně let jen Foxe a co jsem Monarch zkoušel na jiných kolech, tak to bylo vždy moc krátce na to, abych se dostal k nějakému posouzení HS expanze.

                                                  • deekay  

                                                    No tam je prave otazka asi i rozdilneho chovani zadni stavby ne? Vzhledem k tomu, ze u vidlice musi byt HS expanze taky optimalne naladena a jelikoz je napevno, tak jde o kompromis, tak u fulla top musi bejt jeste horsi.

                                                    Ja nekde videl i rozkres boostvalve RP23ky kde byla znazornena HS expanze. Ale nevim co to byloz a verzi a rocnik.

                                                  • deekay  

                                                    Tak uz jsem to nasel:

                                                    http://www.socaltrailriders.org/…tachment.php?…

                                                    u RP23 je High speed rebound shimstack, cimz by mel jit interne doladit ta HS expanze. Ale nevim pro jake tlumice RP23 tohle plati.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Zajímavé. Možná taky důvod proč jsem už spokojený u originál řešení RP23 s BV.

                                                    Na obrázku je to jasné a jasně tam HS expanze je. Otázkou pak už jen zůstává jak je to naladěné a jak moc dochází k otvírání HS okruhu.

                                                    U některých starších ročníků RP23 HS expanze chyběla (info od někoho kdo to rozdělával) a byla jen u Rkové verze (kde bylo více místa na to).

                                                    Ale zase k tomu nemám upřesnění jakého ročníku se to týkalo a zda to tak bylo u všech.

                                                    Tlumičů s BV jsem dlouhodobě na svojich kolech jezdil už větší množství (různé ročníky 2010–2012 a i různé délky a různě nastavené).

                                                    A nějaké větší rozdíly v expanzi jsem nepozoroval. Tak je možné, že to je u všech ročníků s BV.

                                                    Asi by to pro lehčí jezdce chtělo poladit, aby se HS okruh otevíral při menším rozdílu tlaků.

                                                    Mě to ale nijak v praxi nelimituje tak jak to mám, takže tohle už řešit nebudu.

                                                  • deekay  

                                                    Ja mam prave BVckovej RP23 od listera, nevim co to je za rok, mozna 2010, jeste bez kashimy a prave mam takovej pocit, ze tam HS expanze neni, zkusim jeste ten test s pritazenim reboundu, ale tusim ze to nevyjde (tim spis ze jsem svym nastavenim co jezdim blizko k maximalni hranici reboundu na mym L/L tlumici – vozim to na 2. az 3.ti klik od maxima, dle teploty.) a nebude to moc poznat.

                                                  • Lister  

                                                    Je to 2010.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Takže jsem šel teď otestovat RP23 2011 BV bez kashimy a 2012 s kashimou (oba dva VT L + RT L + 175psi) a oba jednoznačně HS expanzi mají.

                                                    Na těhle dvou jsem asi test na místě pořádně nedělal, teď to bylo jednoznačné.

                                                    I se zcela přitaženou expanzí se nejdříve vrací tlumič bleskově a pak až velmi pomalu ke konci zdvihu.

                                                  • deekay  

                                                    Bohuzel diky tomu ze jsem skoro na konci rozsahu tohle moc nezkusim. I pri reboundu na max se vraci celkem rychle. Ale skoro bych tipoval, ze ten muj 2010 to nema.

                                                    Nicmene tvuj test by vysvetloval, proc ti ty tlumice uz sedi bez tuningu .)

                                                  • MlokCZ  

                                                    Na starších RP23, kde HS expanze nebyla, tak i při interním nastavení RT na nejnižší hodnotě při úplném přitažení expanze, tak se tlumič vracel už hodně pomalinku v celém rozsahu.

                                                    Z toho co popisuješ mi přijde, že tam bude HS expanze taky. Jen budeš mít nafoukáno na vyšší tlak než já. Takže se HS okruh uzavře později. Takže při testu na místě a rychlém puštění se vrací rychle a ani moc nezaznamenáš to větší přitlumení na konci expanze (tedy když je tlumič u zase skoro roztažený).

                                                    Zkus přitáhnout zcela expanzy a srovnat následující:

                                                    • stlačit za sedlo více do zdvihu a co nejrychleji pustit
                                                    • stlačit ± stejně za do zdvihu a pouštět pomaleji (tedy jakoby lehouncebránit návratu ze zdvihu)

                                                    V druhém případě bys to mohl udržet aniž by se otevřel HS okruh.

                                                  • deekay  

                                                    Tlak mam 205psi, takze celkem vysoky. Jak uz jsem nekde psal, normalne jezdim druhy az treti klik od nejvice pritazeneho reboundu.

                                                    Zkousel jsem to s tim sedlem uz predtim, ale nejak bez uspechu. Jedine jeste nafoukat nizsi tlak, pak by to melo byt urcite patrnejsi ne?

                                                    Pri uplne pritazene kompresi se zda byt navrat pomalejsi nez pri o neco povolenejsi ale furt relativne rychly, z toho usuzuju ze HS-e nema. Jeste otazka, ve ktere casti zdvihu to pak s tou HS-e ma spomalit? Trebas se stihnu zamerit jen na ten konec zdvihu, ktery je uz pomalejsi.

                                                  • MlokCZ  

                                                    To se nedá říct, kdy se zavře HS okruh. To se bude lišit dle tlaku v tlumiči a také to může být různé pro různé délky a chody tlumičů.

                                                    Já mám nafoukáno 160–165psi při HV komoře a 216/63mm.

                                                    Když nafoukáš menší tlak a stlačíš do stejného zdvihu, tak se při návratu HS okruh uzavře dříve a LS expanze bude tak výraznější.

                                                  • deekay  

                                                    no, takze to vlastne u sebe nejsem moc schopen zjistit :)

                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak určitě to ovlivní i zadní stavba. Při objednávce Pushnutého tlumiče ale tohle všechno mají (tedy mají informaci na jaký to je rám, na jakou hmotnost jezdce, na jaký styl ježdění).

                                                  • deekay  

                                                    Jasne, pak asi pushnuty tlumic bude treba pro me idealnejsi, jelikoz jsem zvykly vozit vic pritazene reboundy.

                                • mr.antik  

                                  aha, to já zkusím a uvidím. Typuju že nechám změnit Compression na co nejméně a Rebound taky na minimum a pak si budu ladit jen velikost komory.

                                  Nějak si nedovedu představit, že někdo by dokázal spolnit všechny moje požadavky na ideální chod, navíc když se ty požadavky mění dle typu ježdění :-)

                                  • deekay  

                                    Bikelive udajne umi u foxe i mensi compression tune nez je Low u foxe.

                                    Pozadavky souhlas, potreboval bys CCDB :D

                                    • mr.antik  

                                      nemyslim, jedině mít tři programovatelný módy :-)

                                      • deekay  

                                        vsak si napises na ram, kolik si tam mas naklikat ne? :))

                                        Ale je fakt, ze tema piditocitkama tam neco stelovat pravidelne, to je slusnej vopruz.

                                    • MlokCZ  

                                      Umí, ale moc to nastavení nemá smysl. Pocitově je to v podstatě neroznatelné od standardního nastavení compression min a zcela to už vyřadí propedal (on už i při compression min je velmi nevýrazný).

                      • Papinak  

                        Pokud nechce poslat do ČR, tak si nechávám poslat přes http://www.triloxx.cz/

                        využíval jsem to několikrát i z polska a OK

                        • mr.antik  

                          Ale nebere se u Ebaye defaultně dodací adresa z Paypalu? Nebo to jde ještě v průběhu změnit? Už si to nepamatuju jak to funguje…

                          U tlumiče by dělala cena služby 150,– navíc, to je celkem v pohodě…

                          • logoman  

                            jde to zmenit.

                          • kubad  

                            muzes mit na pay palu vic adres, pdle toho jakou mas vychozi te to pousti i do aukci ktere jsou blokovane jen na jednu zemi

                            • mr.antik  

                              ok, chápu to tak, že ještě před přihlášením na ebay to tedy musím změnit…

                              • kubad  

                                meni se to samo az po prihlaseni :-)

                                z adres ktere tam ma ulozene si vyberes tu vhodnou jako vychozi

                                a po vyhrane aukci dostane druha strana tuhle vychozi adresu automaticky.

                                • mr.antik  

                                  Super. Ten rozdíl cen jsem spočítal blbě, protože do čech je to bývá vždycky cca o 4–5E dražší… Takže rozdíl v ceně bude pár korun.

    • scret  

      zdar bando, muze mi nekdo rict, jaky je rozdil mezi RL a RP2? Diky.

      • kubad  

        RL má tuším lock (natvrdo), RP2 má platformu otovřeno/zavřeno

        teoreticky by mohl RL otevřený fungovat líp, v zamčeném stavu nevím, ale DT taky zamyká natvrdo

        • scret  

          jj, prave, takze to by mi teoreticky nevadilo…

          Bal jsem se jenom toho, aby to nebylo jako Rko + LO..

          Zas jestli tenhle bez zaruky anebo mit za dvojnasobek RP23ku se zarukou, to uz je jina…

    • kubad  

      Testík za velkou louží

      pokud to tu už bylo tak omluva

      • deekay  

        Na tohle jsem docela cekal :) Rychle jsem to prolit a par veci mi tam moc smysl nedava, proctu poradne doma.

      • logoman  

        Podle tehle recenze bych ho nechtel.

        • ClAyD  

          A já zase jo :D

        • deekay  

          Tak schvalne jestli se trefim proc :)

          malo hravy/nervozni

          dlouhy, jde hur do vzduchu a na zadni

          • logoman  

            Z toho vyctu postrehl jen to posledni, to by mi na kole hodne vadilo. Jestli je to vsechno pravda tak tomu dost dobre nerozumim, protoze se mi zda ze tam jsou proti chudny veci :D to by pak bylo spis nejhorsi kolo na svete :D

            • deekay  

              Me to review prijde naky divny taky, ale prectu doma poradne :)

              Nicmene vyse uvedene je asi duvod proc jsi spokojen se speslem a me se na nem ta kratka zadni stavba nelibila (doufam teda ze ma i tvuj SX trail cca 420 jako enduro). A jeste vic me stvala na IQ6, ktery je kratky celkove. Ja nejsem freerider, mam rad stabilni kola a nastesti k tomu docla ten trend dnes smeruje, viz trebas nove banshee, z kterych jsem papirove docela unesenej :)

              • logoman  

                Ja taky nejsem freerider, nejezdim silenejma rychlostma po rozmlacenym terenu proto nepotrebuju hyper stabilni kolo vic ocenim hravost jako lama.

                • kandik psi zub  

                  …that it is possible for a small bike maker to triumph over megabuck manufacturers. We can guess that the 301's stark profile, unusual suspension design and vanguard features will not capture the imagination of the mass market…

                  a mimo jine taky proto ho mam:)

                • deekay  

                  No vidis a ja rikam hravosti nervozita :) Hrozne mi vadi, kdyz kolo reaguje na sebemensi tuknuti do ridtek.

                  Kdyz jsem mel XC HT, tak to byla jedna z veci co me ukrutne vadily.

                  Je to proste jen a ciste o preferencich.

                  Ale jak koukam na geo SX trailu, tak to vzhledem k hlavovymu uhlu taky nejak extra nervozni kolo nebude. Taky je nutny brat v uvahu, ze 301ka je vlastne furt trailbike a u tech se pohubujou uhly 68–67, takze jeste polozenejsi uhel dela jeste stabilnejsi a mene tocive kolo. Navic je to relativne dlouhe.

                  tech 430 miz ase neprijde jako extra dlouha zadni stavba, to ale takovej standard.

                  • logoman  

                    Ja myslim, ze na to ma jeste vic veci vliv. Treba hodne nizkej stred. Kdy musis vytahovat stred nahoru jeste jakoby pres osu prochzejici osou naboje. Cimz musi clovek na zacatku tahat jakoby dopredu. Coz bude hodne citi na DH kolech. Nevim kolik ma BB drop nebo jak se tomu rika LVL. Ale nevim jak moc to je na nem citit, ale kdyz to primo zminuji v recenzi. To jsem si tam u jinych kol nevsim. S nervozitou dost udela predstavec se mi zda. Ja mam ted 35mm a nevim jestli to uz neni prilis kratky.

                    • deekay  

                      Treba spesl enduro ma tusim skoro o centak jeste niz stred nez 301. Ale ten je znamej ze ma stred ultranizko.

                      Predstavec vs riditka vs hlavovej uhel, to je slusna alchymie :)

                      Cim rkatsi forbec tim ptorebuju sirsi rodla a polozenejsi hlavu, ted jsem se nejak zakotvil na tom co mam a vcelku v klidku.

                      • mr.antik  

                        On si člověk zvykne na všchno, já se na Xku taky učil znovu jezdit a skoro litoval nákupu :-) A teď už bych neměnil, jen si občas musim dávat bacha na kliky a rokring

                      • logoman  

                        Co jsme zkousel na obrazcich tak u LVL to primo prochazi. Ale o dost lepsi by to bylo merit v sagu.

                        • mr.antik  

                          ale to je pro 150mm 32mm vidlici, ne?

                        • deekay  

                          podle tabulky geo na Mk10:

                          verze 150/140 to temer prochazi, hodnota –1mm (vyska od zeme 343)

                          verze 160/160 hodnota +10mm (vyska od zeme 354)

                          verze 180/160 hodnota +16mm (vyska od zeme 360)

                          bohuzel spesl neuvadi bB drop, jen vejsku stredu od zeme:

                          pro letosni enduro COMP 160/165 uvadi 351mm

                          a treba Stump EVO, ma 338, carbon verze dokonce 335, zdvihy 150/145

                          jen otazka jak to kdo meri :)

                          • mr.antik  

                            Já mám např 345mm (se 170mm vidlí) a přijde mi to takový použitelný minimum, takže ta 160mm verze je na to určení ok.

          • scret  

            „dlouhy, jde hur do vzduchu a na zadni“

            Potvrzuju, ikdyz na zadni to jde plus minus stejne jako muj Reign… Ja jsem kazdopadne maxi spokojeny…

            Spis mam problem s tim, ze treba za 3 roky uz nesezenu LV s geo MK9:(

    • deekay  

      http://syntace.my1.cc/…iteville.pdf

      Pro majitele Stealth sedlovek vydal Liteville navod, jak si navrtat diru do ramu :)

      Pokud si diru navrtate, neplati bezplatna zaruka na upraveny dil (tedy hlavni ramovy trojuhelnik), nicmene plati na nej crash replacement program a na ostatni dily ramu by mela stale platit normalne plna zaruka, pokud jsem to z toho PDFka dobre prelouskal.

      • mr.antik  

        tak to je hrubý :-)

        • deekay  

          tak vzhledem k tomu, ze ty ramy temer nepraskaj bych do toho i sel :) Dat tam jeste gumovou lemovku, tak to i vypada pekne.

      • scoty  

        Ten zahnutej pilníček je teda famózní, to se musí nechat..:)

      • Kubiczech  

        Nedávno jsem někde viděl neoficiální návod, jak se pustit do Nomada v karbonu. Je sympatický, že tohle vyšlou přímo z továrny. (:

      • kubad  

        no a fabricky to mají takhle

        • deekay  

          i s navadenim koukam, tam se to bude strkat lepe :)

          Jeste zjistit dostupnspt KS LEV ve stealth verzi :D

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.