Lenost kola při zapnuté vidlici

19 nepřečtených
  • mamut02

    Ahoj bikeři :)

    Mám problém ale nejdřív popíšu kolo: MTB, rám HT s odpruženou vidlicí manitou r7 super absolute lo 100mm.

    Když vidlici zapnu tak mi přijde kolo strašně líné, podle servisáka ji mám nafoukanou dobře, ale zdá se mi strašně měkká a citlivá.

    Mám rád když je jízda svižná a proto vidlici nezapínám ani v lehčím terénu protože mi přijde že mě prostě brzdí, nemáte nějaký rady co s tím? Rád bych ale vidlici používal přeci jen nechci chytat všechny ty rany rukama.

    Předem moc díky za rady.

    0 0
    • Richi  

      Co znamená líné kolo?

      Tohle se spíše používá jako líné v zatáčení, tedy, že je kolo neobratné.

      Jestli myslíš líné jakože jede pomaleji s otevřeným tlumením a je to pocitově lepší se zamknutým tlumením, tak to bude spíše opravdu jen pocit, protože otevřený tlumič ve většině situací nemá jak kolo zpomalit, spíše naopak.

      Je ale otázka kde jezdíš a co považuješ za ten lehčí terén.

      Na asfaltové cyklostezce může tlumení působit skutečně otravně. :-)

      0 0
    • mastihuba  

      Kup si silnicu. Budeš spokojenější. :)

      0 0
      • mamut02  

        Nad silničkou jsem taky uvažoval ale:

        1. mám rád přírodu
        2. nesnáším když se furt musím ohlížet skrs auta, dávat pozor aby mě

        někdo nesejmul

        1. v lese je to prostě zábava!
        0 0
    • Lister  

      Sorry, ale problém je v tvé hlavě.

      0 0
    • kubad  

      1-víc nafoukat

      2-víc nafoukat

      3– víc nafoukat

      4-dát pevnou

      ale nejdřív se zamysli nad tou blbostí cos napsal, vem si stopky a změř si kolik tě opravdu odpružená vidlice zpomalí a jestli ty rány do rukou za to stojí

      0 0
      • KubaBajk  

        Pravdu sice máš, logicky bych na to ale nešel.

        I kdyby byl se zapnutou vidlicí třeba i rychlejší, stejně mu onen pocit nedovolí být spokojený :)

        Doporučoval bych koupi silnice.

        0 0
        • mamut02  

          Jak jsem již psal víš, silnice pro mě nebude to pravé ořechové..

          0 0
      • mamut02  

        Zkusím opravdu víc nafoukat :)

        Ještě se mi stává problém, že mi občas na vidlici nefunguje lock, čím to může být? Není to třeba nízkou hladinou oleje?

        Pozoroval jsme to většinou při delších trasách..

        0 0
        • scret  

          vzhledem k tomu, jak se ptas, tak ji dej do servisu, popis jim problem a cekej az ti ji vratej:)

          0 0
    • scalar  

      Jak může servisák vědět, že máš správně nafoukanou vidlici? To můžeš vědět jenom Ty, není to o nějakém tabulkovém tlaku, ale o stylu jízdy, posedu, způsobu šlapání, o pocitech…

      Takže zkus přifoukat, zrychlit odskok.

      Každopádně Tě správně nastavená vidlice nijak nebrzdí, v terénu Tě naopak zrychluje.

      Já mám R7 ve verzi bez locku a že by mne brzdila se mi nezdá.

      0 0
      • mamut02  

        Já právě nastavení vidlic vůbec nerozumím :/

        Jaký by měl být cca propad, když si na kolo sednu? cca 1,5 cm??

        0 0
        • Bafoon  

          max 30% celkového zdvihu a i to už je hodně – nastav si to podle sebe

          0 0
    • Vilém  

      V prvni rade by to asi chtelo naucit se slapat, pripadne nejezdit vsechno vestoje.

      0 0
      • mamut02  

        Máš nějaký návod na správné šlapání? :D

        Dokud to jenom trochu jde, tak jedu v sedě…

        0 0
        • Vilém  

          Nedupat do toho jak do zeli, proste slapat do kruhu.

          Kdyz to clovek umi, tak se mu i citliva vidle, coz ta tvoje zas tak neni, ani nehne.

          0 0
    • Rychlej turista  

      Je to o hlavě. Taky nemám mentálně na to, abych snášel bezdůvodné ztráty při zbytečných pohybech vidlice. Proto jezdím na pevné karbonce a mám klid :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.