Pomoc s navigací Garmin Dakota 20

5 nepřečtených
  • Nircard

    Dobrý večer.

    Potřeboval bych poradit s trochu sofistikovanějším problémem. Jde o to, že abych dokázal udržet navigaci co nejdéle nabitou, musím ji mít zapnutou na úsporný režim, ve kterém se po nějaké době vypne obrazovka (15 sekund). Nejde ji mít pořád zapnutou, jinak by se brzo vybila.

    Když dám navigovat podle v navigaci vytvořené trasy, tak se navigace vždy sepne několik metrů před zatáčkou a upozorní na ni, takže vím kudy jet. Sepne se i na konci v cíli a oznámí ho.

    Jenže, když si chci svou trasu naplánovat sám v Mapsource, navigace nereaguje na odbočky a ani když dojedu k waypointu, nic neudělá, ba ani když dorazím na konec trasy do cíle. Ideální by bylo, kdybych byl schopen v trasách si sám vyznačit bod ve kterém by se navigace sepla a četl bych třeba "odboč doprava)… Stačilo by jen, kdyby se rozsvítil monitor, nebo kdyby zapískala. Jen těžko si dokážu zapamatovat trasy kolem 200 km přes zahraničí a nechci sebou tahat dva páry baterek na den. Snad to nějak půjde. Děkuji za každou dobrou radu.

    0 0
    • TomasTT1  

      Moje nedávná (jarní) zkušenost s Dakotou 20 je dost podobná. Importovali jsme trasy a stopy z MS a bylo to v GPS prakticky nepoužitelný. Šlo o offroadové trasy (bod-bod-bod-bod) se vzdáleností via bodů od 5 do 15km (jízda v poušti na motorce). Stopa byla klasická, zjednodušená na 300 via bodů na segmentu. Dakota naprosto k ničemu.

      Vyřešili jsme to použitím náhradní GPSMAP60, což je stará hachle ale v tomhle ohledu funguje naprosto korektně.

      Neměl jsem náladu to dál testovat, kolega má tu navigaci strčenou ve stole, tak to příští týden můžu trošku víc vyzkoušet ale asi to není na tyhle účely vůbec dělané – podobně jako některé levné autonavigace, kde taky nefunguje importovaná trasa z MS nebo Basecampu.

      ještě bych teda zkusil zkontrolovat – nastavit v MapSource opravdu identickou mapu jako je v té navigaci a vypočítat tu trasu různým nastavením z preferencí routingu – jízda na kole, chůze, jízda autem a postupně je nahrávat a zkoušet, jestli se to nějak změní. Každá navigace má nějaký limit v počtu řádků navigačního itineráře a třeba je to trasa, kterou ta navigace už při importu nezvládne zpracovat.

      0 0
    • Nircard  

      Tak už se mi to podařilo vyřešit.

      Trasu, kterou jsi vytvořím na Google mapách a uložíte v kml následně převedete do gpx a potom převededu do img souboru pomocí GPX2IMG. Img soubor otevřu v Mapsource a zobrazí se jako prázdná mapa s cestou uprostřed a můžu ji exportovat jako mapu do navigace, takže může být více tras najednou. Následně si vytvořím libovolnou cestu bez přepočítávání na silnici (bod do bodu) a všude před jakoukoli zatáčkou, která je zaznačená v orig. trase vyznačím bod, čímž se v tom místě sepne navigace a pípne a dá vést k dalšímu bodu. Výhodou je, že ty body můžu umístit na reálném místě, kde ta cesta opravdu je, protože kdybych to dělal podle map na navigaci, které se občas seknou i o více než 50 metrů a cesty mají v sobě různé mezery a zajímavě končí, třeba tím, že jsou useknuté před vstupem na jinou cestu a navigace tě tahá oklikou, kde navíc některé cesty vedou tam, kde žádné opravdu nejsou. Menší nevýhodou je, že to vždy bude trvat dost dlouho, než si vyznačíte všechny zatáčky třeba na přes 1000 km dlouhé trase. Ale je to pořád lepší, než se ztratit :). Ahoj.

      0 0
    • kolombo  

      A co další sada baterek a prostě je vyměnit ?

      Já tedy na jedny baterky jezdím skoro celý den, podsvícení nepotřebuju.

      0 0
    • Jetson  

      Já teda i s cca polovičním podsvícením v pohodě 15 hodin a v batohu druhé aku pro případ nouze.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.