• mlevora

    Zdar,

    po letech na horskym kole jsem chtel zkusit neco rychlejsiho co by zvladlo pripadne obcasny teren, tak jsem si na den pujcil gravel a vysledek je, ze to jede super, ale nesedi mi berany, hlavne pri nerovnych sjezdech. Chtel bych tedy rovna riditka a tak nastava otazka co presne.

    Krosove ci trekove kolo? Dost casto mizerne osazene, tezke kramy se spatnyma prevodama. Nebo vas napada naky pekny model?

    Od kola bych chtel…

    • cena do 40 tis.
    • lehke rychlejsi kolo
    • zvladne lehci teren
    • sirsi rozsah prevodu (bavi me delsi kopce), idealne jednoprevodnik 1×12 napr. 36T- 10–51 nebo dvojprevodnik, aby umoznoval aspon podobny rozsah

    Nebo HT? Problem je, ze co jsem kouknal na nabidku plastu na 29", tak clovek nekoupi kvalitni plast pod 2", ja bych mel predstavu neco kolem 40–42mm.

    Fakt nevim jak zkombinovat horske prevody, uzsi plaste, sportovnejsi posed, rovna riditka a aby to bylo postave aspon na trochu kvalitnejsich komponentech.

    Naka inspirace/rada kam bych to mel smerovat?

    Diky

    0 0
    • novas752  

      Slušně osazené krosové kolo je Canyon PathLite.

      Na 29" hardtail můžeš strčit i gravelbikové pláště, takže to bude malinko pomalejší ale malinko schopnější v terénu než krosové kolo.

      0 0
    • MlokCZ  

      Proč chceš 40–42? Tím na rychlosti nijak výrazně nezískáš (beru situaci totožný model pláště, jen užší) a objem v terénu pomůže hodně. Pak i na hodně rychlých pláštích s minimem vzorku si můžeš dovolit občas opravdu terén.

      Jinak užší existují, koukej na CX pláště. Třeba G-one řada je v šířce 38mm.

      V každém případě doporuču stavbu, ať už u někoho nechat postavit nebo postavit sám. S pevnou vidlicí pěkných hotovek v téhle ceně moc není.

      0 0
      • mlevora  

        no hlavne kvuli rychlosti, myslis ze neni velky rozdil 40mm oproti 50mm?

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud nejezdíš asfaltové trasy průměrem 30km/h+, tak si myslím, že nebude reálně žádný. Mnohem více záleží co konkrétně tam dáš za pláště.

          0 0
          • mlevora  

            „G-one řada je v šířce 38mm“ nemel bys naky odkaz, zadne takove 29" plaste jsem nenasel

            0 0
            • Tomas_82  

              28" a 29" je stejný rozměr ráfku, takže pláště můžeš kombinovat.

              0 0
        • novas752  

          Rozdíl valivého opdoru 40 a 50mm pláště jinak stejné konstrukce bude dost malý, na rozbité cestě pojede ten 50mm plášť asi i líp.

          Při větších rychlostech tam bude rozdíl v aerodynamice, 50mm plášť bude pomalejší.

          0 0
          • MlokCZ  

            V aerodynamice rozdíl bude, ale aby se opravdu výrazně projevil, tak by musel jezdit už šíleně vysoké průměry nebo minimálně výhradně po rovině.

            Když se tohle hodně měří pro silniční pláště, tak i přes průměry 40km/h+ u profíků pro které se to měří se ty nejužší pláště stejně nakonec neprosadily a celkově vychází lépe o něco širší.

            Při průměrech do 25km/h bych šířku pláště vs aerodynamika vůbec neřešil.

            0 0
    • mlevora  

      v tom pripade by bylo asi nejlepsi reseni 29" HT s pevnou vidli a bud 2" rychlimi plasti nebo pouzit naky gravelovy

      0 0
    • MlokCZ  

      Jinak přesně taková kola jezdím mnoho let, aktuálně mám nakonec doma dokonce dva celopevňáky (staršího na Scott Scale rámu jsem ještě pořád nezrušil).

      Cenově něco přes 40tis. Kč i přesto, že jsou oba na hliníkovém a ne nijak drahém rámu, cenu zvedají především kola, která jsou ale právě důležitá, aby to byla opravdu raketa. A pak tam mám ne zrovna levnou karbonku (díky specifickým požadavkům na geo + odolnost vidlice), ta se dá vyřešit levnou z Číny.

      Velký rozsah převodů vyžaduju bezpodmínečně, zejména teď co mám problémy s patelární šlachou (tedy extra lehký převod nutností), takže tam mám 2×11 (o cca 1,5 převodu větší rozsah než 1×12). S 1×12 bych také nějak vyžil, když bych obětoval nejtěžší převod.

      Jen chybějící nejtěžší převod by taková tragédie nebyla, ale dostal bych se k daleko častějšímu řazení 10–12 na začátku kazety a víc by mi štval ten 20% skok.

      Pláště, tam je to celkem jednoduché:

      • G-one allround a to cíleně v objemné 2,25" verzi → nejrychlejší varianta, to opravdu letí i na asfaltu, při občasném opravdu terénu (sice u mě třeba jen 5%, ale opravdu terén, nemyslím teď polňačky) už jistota malá i za sucha, proto jsem je nakonec opustil, na trhu není nejspíš žádný rychlejší objemný plášť s výjimkou G-one speed (a ten bych nebral, málo univerzální, méně odolný)
      • Thunder Burty → trochu pomalejší ale pořád jedou parádně, větší jistota v opravdu terénu, ty jezdím teď
      • Race King protection → po přepracování protection ochrany aktuálně ještě o chlup rychlejší než TB, díky měkčí kostře už i rozumně drží, teď už minimálně srovnatelně s TB, odolnost o malinko větší než TB, mám chuť na ně přejít, dileme je jen jedna jediná zůstávající nevýhoda oproti TB; vzorek na pěkném asfaltu trochu vibruje a já jsem na to citlivka a nemám to rád (ale snesu to, na starší RK jsem najel skoro 10tis. km), TB nevibrují už ani náznakem (G-one pak samozřejmě také ne)

      V podstatě žádná jiná lepší alternativa není.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.