CANYON vs. CUBE aneb MTB 60-78 tis. Kč

14 nepřečtených
  • zirecek

    Mám vytipované nové MTB HT 29" pro dlouhána (202 cm, 100 kg, dříve 94 kg – pomalu se blížím zpět). Sportovně amatérská jízda, přes léto ideálně delší výlety do přírody s malým batohem na zádech – Beskydy, Jeseníky, Javorníky, občas i okolo 100 km, občas Rychlebské stezky. Závody už nejezdím. Na jaře a na podzim většinou osazena pevná vidlice, krosové pláště a jízda tak, jak se to teď moderně nazývá „gravel“. Silničku nemám, neplánuji.

    Nejvíce mne zaujal Canyon a Cube, viz čtyři modely v anketě.

    Canyon srovnání dvou modelů zde: http://www.zirecek.unas.cz/…srovnani.pdf

    Cube srovnání dvou modelů zde: http://www.zirecek.unas.cz/…srovnani.pdf

    Navíc mne ještě zaujal Radeon, na jejich největší rám se sice ještě vlezu, ale už tu myšlenku spíše opouštím, přestože oranžová kashima Foxka je žrací na modelu Radon Jealous 8.0.

    Plusy pro Canyon: delší geometrie – rozvor, žádná super krátká zadní stavba, záruka na rám 6 let, dobrý poměr cena výkon.

    Mínusy pro Canyon: Gripshift opravdu nechci – nutný dodatečný nákup páčkového řazení a gripů.

    Plusy pro Cube: Menší průměr sedlovky pro lepší pohlcení vibrací (někdo ale říká, že zase vrže), celkově se mi kola a rámy více líbí. Má páčkové řazení, netřeba dodatečná finanční zátěž. Mám prodejnu, servis poblíž.

    Mínusy pro Cube: I ve velikosti 23" je rozvor o cca 2 cm kratší než u Canyona. Super krátká zadní stavba. Standartní záruka na rám.

    Můj sumář je, že se mi zamlouvá Canyon 7.0 za cca 65 tis. Kč, který mi nepřipadá o tolik výbavově níže než Canyon 8.0. Delší geometrie je pro mne důležitý aspekt. Avšak stále je tam finanční zátěž výměny řazení a finanční zátěž cca 1,4 tis. Kč za dopravu/balení. Velkou neznámou jsou pro mne brzdy u všech čtyřech kol. Nyní mám XTR, kde nemám problém, a nemám představu o brzdách Sram TL, Sram TLM, Shimano XT, Magura MT8 Pro na uvedených kolech. Dále se dívám trochu s obavami na karbonové ráfky Reynolds na Canyon 8.0. Celkově mne výplety poněkud straší s 28 dráty. Sjezdy jezdím občas svižněji a zadní kolo trpí. Snažil jsem se dohledat váhové limity na jednotlivá zapletená kola, ale většinou jsem našel jen do 120 kg. Na zadním kole chci něco trvanlivějšího.

    Budu rád za jakékoliv připomínky k uvedeným čtyřem kolům, ideálně pak zkušenosti s některými koly či komponenty.

    Co vy na to?

    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.