Výběr kola v rozpočtu 50 - 60.000,-

33 nepřečtených
  • Sanity

    Zdravím,

    vím že tady je spousta témat o výběru kol, nicméně nenašel jsem nic v mém rozpočtu nebo ta která jsem si vybral. Takže zakládám nové téma.

    Takže – Muž, 186 cm, 94 kg (a doufám že ještě půjdu trochu dolů). Pořádně jsem začal jezdit v březnu (váha 118 kg) a defacto podle ENDOMONDO najíždím od té doby měsíčně tak 700 km. Jezdím teď převážně na silnici/zpevněné a tady mi stačí moje cca 12 let staré krosové kolo, i když už celkem protestuje.

    Problém nastane když se vydám se známýma do hor. Už po polňačkách je to problém a nemluvě o lesních cestách nebo nedejbože o sjezdech.

    Takže si chci koupit nové kolo. Rozmluvili mi celoodpružené a tak jsem si našel:

    1. https://shop.kolovna.cz/…sova-cerna3/
    2. https://www.cyklonemcik.cz/…ition-9-7--1
    3. https://www.kola-online.cz/…-2018/d33030

    Prosím o zhodnocení, eventuálně navrhnutí alternativy v dané cenového rozpětí – menší cena nevadí :)

    Pro ty kteří by měli čas a chuť pak i napsat něco Full vs. HT

    Díky

    PS. Jsme cyklistický analfabet

    0 0
    • Mildee  

      Z těchto tří bych rozhodně vybral ten Bergamont. Jednak je za mně vzhledově nejhezčí, ale taky určitě nejlíp osazený. Nemčík je bastlíř a kecy v kleci, většinou nesedí fotky s popisem a popis napsaný přesně, jak kdyby chtěli lovit analfabety :-D u Cannonu je slabší poměr cena/osazení, drahá značka. Jinak velká výhoda HT je relativně nenáročná údržba, zvlášť pro laika.

      0 0
    • palo7  

      Bez do obchodu, půjč si tam HT za 60 a fulla za 60, ale se zdvihy 100, max. 120mm a za chvíli bude S vědět sám co hledáš. Za mně full, nejlépe sehnat něco v akci. Sleva okolo 20% by se dala někde pořešit a pak už to bude za 60 po slevě dobrý kolo.

      0 0
      • Sanity  

        Takže jsme se díval na ještě chvíli tady a zalíbil se mi i ten CANYON i full takže teď řeším:

        1. https://shop.kolovna.cz/…sova-cerna3/
        2. https://www.canyon.com/….0/2039.html?…

        nebo kvůli ceně:

        3. https://www.decathlon.cz/…8405440.html

        a nebo teda full:

        4. https://www.canyon.com/….0/2067.html?…

        Nebo opět kvůli ceně:

        5. https://www.decathlon.cz/…8518715.html

        Jel jsem na něm – není to špatný, ale jezdím i hodně po silnici, takže nevím jestli to ocením.

        0 0
        • dada  

          tak jako neuron 7.0 asi neni o čem…dokonce sou i na skladě…

          0 0
        • mirorek2  

          Za mě Neuron, Exceed je dost tvrdé závodní kolo…

          Projeď si fula a ht, uvidíš.

          0 0
          • Sanity  

            Takže jsem volal do CANYONu, bohužel se nedají tady nikdy vyzkoušet. Já se v geometrii nevyznám a nevím jestli mi bude ten HT sedět. Natožpak NEURON.

            Dnes mi do olympie přivezou toho HT Bregamonta ať si na něj sednu a mají tam i nějaké fully. Takže budu moci porovnat.

            Jo a u toho Canyonu si to musím sestavit pak sám? To se mi moc nechce.

            0 0
            • mirorek2  

              Myslíš nasadit kola? Tak to je fakt hustopřísný servis. Co budeš dělat, když píchneš?

              Canyon má i tabulky s velikostmi, stačí se poměřit…

              0 0
              • MlokCZ  

                A úplně v nejhorším kdyby velikost nesedla, tak ho může ještě vrátit/vyměnit.

                0 0
                • mirorek2  

                  No jo, ale nandat kolo…:-)

                  Vážně, mě se to líbí, i výbavy ujdou letos

                  0 0
                  • Pikaču  

                    Kolo nandat ok. Ale řídítka je problem nandat. To uz musis 3 šrouby utahovat. Predni kolo jen pevnou osu.

                    0 0
        • gregorus  

          Nechci ti to komplikovat, ale jestli jezdíš velkou část těch 700km měsíčně po silnici, tak stojí za úvahu, jestli nepotřebuješ dvě kola, silničku nebo gravela a k tomu ht/fulla podle financí a terénu do těch hor. I základní/bazarová silnička ti udělá na asfaltu lepší službu než karbon HT raketa za 60 tisíc. Do terénu pak můžeš vybírat kolo, které se ti tam nejvíc hodí, ne podle toho, co se ti hodí na silnici.

          0 0
          • aussy  

            Myslím si totéž, pokud hledáš kolo slušně vybavený za dobře, tak se zkus podívat třeba na www. bike-alm,de, sou slušný a pro tvojí potřebu by určitě stačila i Merida big nine XT je to kolo za půlku a zbyde i na silničku:)

            0 0
          • ppavon  

            Naprostý souhlas. Tohle už je na dvě kola. Na 700km po silnicích a zpevněných cestách je nesmyls si kupovat horské kolo. Budeš se trápit. Spousta lidí tady ti řekne, že horské kolo je univerzální a že za určitých okolností s tím pojedeš „téměř“ tak dobře jako na silničce. Na silnici a polní/lesní/zpev­něné cesty jsem si koupil gravel. A naprostá spokojenost. Když budu jezdit v lese v terénu či sjezdy, koupím si horské kolo.

            0 0
        • Mára XC 7  

          Ten full Neuron je pecka. Byl jsem o víkend na trailech a byl tam. Pěkný kousek.

          0 0
    • THORX  

      Neuron v al nebrat

      0 0
      • mirorek2  

        jdi ty brepto, jel jsi na něm? tu se týpek seriozně ptá na názor

        0 0
      • MlokCZ  

        Já bych naopak dal přednost Neuronu v al, pokud tedy není super vysoký rozpočet, kdy to vyjde na CF model + jeho poladění.

        Kdybych měl např. 70tis. Kč, tak vezmu raději AL 7.0 a za těch 20tis. doladím (vyměnil bych brzdy a kola, případně ještě co je NX). A takhle poladěný AL 7.0 by se mi líbil mnohem více než CF 8.0 v základu.

        0 0
        • puka  

          Prý karbon na fullu není až taková výhoda jako na HT. Raději lépe osazená hlína, která má smysl.

          0 0
          • MlokCZ  

            Karbon (celý rám včetně zadní stavby) na fullu má obrovskou výhodu v jediném případě. Když je to Spectral :-)

            Jinak je to jen o hmotnosti (která ale za stejné prachy ve výsledku vyjde většinou lépe u hliníku, až když máš více peněz a karbon osadiš srovnatelně, tak je pak samozřejmě karbon s hmotností jinde). U Neuronu je tu tedy jedna drobnost navíc. Jak je jinak uložený tlumič, tak u karbonu je o malinko lépe dostupná páčka ovládání tlumiče.

            0 0
            • mirorek2  

              :D

              0 0
            • dada  

              je tu jeden zasadni rozdíl: cf je prostě strašně krasnej. ale jinak neni o čem, za 50 AL 7.0 …ale to uz sem psal

              0 0
    • Sanity  

      Díky moc za všechny reakce,

      Největší problém mám, že nevím co chci a nevím co chci, protože nevím co můžu chtít.

      řeším to nejen tady, ale řeší to i moji známí. Takže jsem se dozvěděl, že mi jeden půjčí LAPIERRE Ultimate carbon full, tak na 2 – 3 týdny a mohu to otestovat a pak se rozhodnout co chci. Ev. mi ho odprodá (pokud mi to cena dovolí), protože sám už jezdí jen na HT.

      Pak se když tak ozvu.

      0 0
      • ppavon  

        Chtít můžeš cokoliv. Osobně při výběru kola doporučuji nejdřív si uvědomit kde nejčastěji budu jezdit. Z toho vycházet. Sám píšeš že jezdíš hodně po silnici a uvažuješ o fullu… Uvažuješ dát za kolo 60000,–, to je dost na to aby sis koupil případně něco co nevyužiješ.

        0 0
        • Sanity  

          To je pro mě právě to dilema: nechci vyhodit 60 T za něco co mi bude k hovnu a na druhou stranu chci si koupit něco co mi pomůže a jsem ochoten těch 50 – 60 t dát (jen to neříkejte manželce:)

          Typická dnešní vyjížďka se známým: já mám cca 12 let starý trecking kolo shimano deore a on celkem umí a má scott HT carbon fox vidla atd. Na silnici i do kopce/ na zpevněné i do kopce mu ukážu záda. Když jsme dojeli na lesní cestu/ rozbitou stezku a nedejbože sjezd tak já to mám jak VIBROSHAPER zdarma a ve sjezdech se bojím a brzdím. Tím ztrácím rychlost a v následném kopečku dřu jak debil. Jakékoliv kmeny/ kořeny atd mě zpomalují a pak to musím tahat na sílu. Kdežto on tím propluje a jede v tempu.

          Takže chci kolo, které mi v tomto pomůže a na silnici mě nezpomalí.

          Což, jak výše píšete asi nebude jednoduché.

          Uvidím – projedu si toho Bergamonta a známý mi půjčí full carbon a pak napíšu tady a uvidí se.

          0 0
          • ppavon  

            Každopádně jestli máš možnost si jakýkoliv kolo zkusit, zkousej.

            0 0
    • Sanity  

      Tak jsem se byl podívat na Bergamonta:

      https://shop.kolovna.cz/…sova-cerna3/

      nejenže mi nechtěli si ho nechat projet – se slovy, kola na prodej nee, ale ještě když jsem si ho prohlížel, tak sem našel dost poškrábanou sedlovku. Prodavač se na to podíval, telefonoval a pak, že to je jen kosmetika, tak mi dá 10 % slevu na nějaké doplňky. Výměna prý nejde. Nevím jsem z toho zmaten.

      Jinak bylo pěkný

      0 0
      • mirorek2  

        Přístup jak cyp… Kol za pade je hromada, šel bych jinam, nebo poskládal bych si.

        0 0
      • atty  

        Ono to je těžký – z hlediska malýho prodejce, co má nějaké kolo skladem jako nové, tak pokud ho nechá projet a pak nedejbože by s ním někdo lehnul a kolo nekoupil, už ho jako nové prodat nemůže. Poškrábaná sedlovka je jen bižu – ať je to karbon nebo hliník, stejně pokud jí párkrát vysuneš/zasuneš (minimálně při ladění posezu), tak bude poškrábaná v místě utažení rovněž.

        Celkem se divím, že nenabídl nějakou lepší slevu na celkovou cenu – prostor v řádu procent tam je a i tak budete oba spokojení (jak on jako prodejce, tak ty jako zákazník). Nicméně záleží na Tobě – předpokládám, že když projdeš vícero obchodů, najdeš někde jinde podobné kolo, s podobnou cenou a výbavou, kde Ti alespoň na oko udělají slevu, nechají Tě projet atp. Ten Bergamont je velmi slušné a dobře vybavené kolo a není to žádná „tuctovka“, což se celkem hodí v případě nějaké krádeže, či jen se trochu odlišit, od všech těch spešlů, kjubů, merid, ghostů atd.

        Možná bych to udělal trochu „agresivnějš“ – kolo se mi líbí, chci se na něm projet alespoň před krámem (zda vyhovuje velikost) a chci vyřešit sedlovku – buď novou nebo výraznou slevu z ceny (10% na doplňky není sleva skoro žádná). Chcete, nechcete, pokud ano, kolo beru, pokud ne, jdu o dům dál – konkurence je dost.

        Prodejce má na karbonovým HT z výprodejové řady celkem slušnej profit, nebo bude rád, že se kolo prodá (dnes chce každej 1×12sp, čímž o tohle kolo nemusí být úplně eminentní zájem). Případně pokud je tam „prodavač“ (kterýmu to může bejt většinou jedno), tak ať vytočí pana majitele, zda se dá s cenou/s poš­krábanou sedlovkou něco dělat. Pokud nebude ochota, jdu jinam – nabídek je v podobné cenovce dnes opravdu dost.

        0 0
        • tomas.nov8  

          Ono s tím zájmem o 2×11 by ses divil. Dneska je ten výběr sériovek na karbonovejch rámech s 2×11 celkem malej a většina rámu už přesmykač prostě nezná. Takže je to dost vyprodaný.

          0 0
          • atty  

            Tak ona kategorie sportovní/závodní HT XC karbon v ceně cca. 50k je dnes celkem specifická a většina lidí, co takovéhle kolo chce, tak ví proč a případně kde co sehnat nebo postavit. Taky je fakt, že novejch rámů v téhle kategorii alespoň s možností přesmykače je celkem jako šafránu, ale kdo ví, že 2× něco využije, tak furt ještě možnosti jsou.

            Prostě pokud prodejce nemíní trochu „spolupracovat“, tak bych to přes koleno nelámal – jeho smůla, že nechce prodat :)

            0 0
    • Gwaihir  

      Řešil jsem něco podobného, za trochu míň peněz. Vybral jsem canyon exceed a to jsem původně chtěl neurona. Na silnici a cyklostezky bude exceed asi rychlejší, neuron bude pohodlnější. Jestli si z Brna, můžu předvést na živo.

      0 0
      • Sanity  

        Jojo, četl jsem Tvoje vlákno – a řeším více méně totéž. Taky uvažuji o full – tj. Neuron a nebo HT – BERG/EXCEED. Upřímně ten Berg je mi blíž bo staré kolo je tak BERG.

        Jsem z okolí brna a celkem bych to využil. Mohl bych o víkendu dojet a podívat se.

        Ta sleva na doplňky je prd – co koupím? – košík, který ani nemaj v barvě a pedályy? celkem sleva 50,– ") a poškození to je – nebudu si kupovat auto s poškrábanou palubkou – ta tak nemá vliv na funkčnost.

        Domluvili jsme se že jim ještě dám vědět

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.