• koňák

    Zdravim, resim stavbu MTB kola pro chlapa 140kg (vyska cca 185cm). Temata, ktery jsem nasel v historii jsou uz starsiho data, proto jsem zalozil nove. Resil tu nekdo neco podobneho prosim?

    0 0
    • scalar  

      Na tom nejlepším řešení se nic nemění:-)

      0 0
    • novas752  

      Stavet.

      Na vetsine seriovejch kol jsou vzdy horsi kola a brzdy, coz je v tvym pripade dulezity.

      0 0
      • koňák  

        Jo, pocitam s tim, ze to bude stavba. Resim v prve rade ram, komponenty uz budou o trosku snazsi (dobry brzdy, DH kola).

        0 0
    • jirkous3  

      Nevím jak odpružení, ale zbytek komponent tu váhu běžně snese. Najezdil jsem spoustu kilometrů na obyčejném horáku s jednoduchými ráfky a ocelovým rámem bez jakýchkoliv potíží a měl jsem 128 kg.

      0 0
      • Bruca  

        tak tak, já jezdil se 130 kg na obyčejném favoritu. jen jsem pak po pár měsících vyměnil ráfky za dvojité, protože mě nabavilo věčně centrovat (díry na silnici jsou sviňa).

        připadá mi, že se to někdy zbytečně hrotí. za chvíli tu budou kola pro 70–73 kg, pak 72–78, 75–80,… a na sezonu budeš potřebovat tak 4 kola, aby ti pokryly váhový rozstřel léto/zima :-))

        0 0
        • xtonda  

          Někteří výrobci mají limity dost přísné, Lapierre jezdec max 100 kg, CTM max 110 kg celková váha jezdec+náklad+kolo.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Řešilo se to tady ani ne pred pul rokem. Nic se nezměnilo.

      0 0
      • Martin  

        a nebylo to třeba kolo pro chlapa 135 kg a 186 cm nebo pro 141 kg a 184 cm? to jsou úplně jiná zadání…

        navíc, půl roku staré téma, to je totální archeologie a technologie jdou kupředu.

        0 0
    •  

      rám ht od RB s pevnou zadní osou, kola co něco vydrží, vzduchovku s pevnou osou, brzdy deore/slx a osazení dle financí

      0 0
      • michomin  

        Praskne i RB, ale je pravda, že na cestách a silnicích při občasném ježdění (soudím, že to je tento případ) vydrží hoóóódně dlouho. Ale to skoro každé.

        0 0
        • koňák  

          Ocel by asi byla lepsi, ze?

          0 0
          • michomin  

            RB bohatě postačí. Nejspíš nebudeš divočák v terénu, takže to bude OK. Ale připlatíš si.

            0 0
          • tigermoth  

            Ocel je super, hodně snese a je levná (jak která samože). Mám rám werk (dělá to myslím Čaprnka na Slovensku) a tohle by tě uneslo na furt:) Trubky jak na lešení, těžké, ale odolné. Mám 92 kilo při 191 cm a nešetřím to, žádný problém.

            0 0
          • Esi  

            moc to řešíš, měl jsem skoro 120kg jezdil jsem na krosovém kole od Authoru i v lehkém terénu, běžně polní lesní cesty sem tam nějaký drobný poskok, a nezničil jsem ani tu vidlici se slabejma nohama ale nic pohodlného to nebylo. Tak že jakékoliv standardní HT tě uveze pokud na tom nehodláš skákat. Osobně bych vzal RB v základu(pevné osy, komplet DEORE), vyměnil pláště za něco použitelného a jezdil.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Máš pravdu, otázkou je volba 27,5" nebo 29" a pak také cena.

              Se 140 kg bych ale osobně volil pro začátek Werk s pevnou vidlí s tím, že se časem třeba vymění za vzduchovou, osazení stačí bohatě Alivio, k tomu robustní záplety. Je totiž rozdíl, jestli člověk na kole už jezdil a umí to nebo nejezdil a o to víc to kolo (i sebe) trápí.

              0 0
              • Kelib  

                Já bych o pevný vidli vůbec neuvažoval… to kolo pak bude hrozně nepohodlné, a přestane ho bavit. Nevím jak Raidon, ale Recon či Reba v pohodě 130kg zvládnou (odzkoušeno), a těch 10kg navíc už nebude takový rozdíl.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak jestli bude jezdit po cyklostezce tak odpruženou vidlici nepotřebuje. Pohodlnost se mu s ní moc nezvýší.

                  0 0
                  • Kelib  

                    Já po cyklostezkách jezdím (polňačky, lesní cesty) a kvůli pohodlí jsem si pořídil fulla, a jsem maximálně spokojen :D

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak je to o prioritách.

                      0 0
                    • Deathwing  

                      nekdo bere cyklostezky jen ty rovny asfaltovy polosilnice kam se nasiraj bruslari, pejskari a podobne. Tam by odpruzena opravdu nebyla k nicemu

                      0 0
                      • jirkous3  

                        A nejsou právě jen to co popisuješ cyklostezky? Ty nezpevněné budou spíše cyklotrasy.

                        0 0
                • Esi  

                  140Kg zvládne každá vzduchová vidle stejně bude jezdit někde na stezce tak že bude bohatě stačit nafoukat to na nějakých 120Psi, jezdím běžně po lese různé šutry kořeny a podobně, mám 100kg a to že bych poškodil vidlici toho bych se nebál, rozhodně dostane víc zabrat než od 140kg chlapíka někde na rovině.prostě pokud chce začít jezdit nějaké cyklostezky a polňačky tak bych se hmotností vůbec nezabýval to zvládne každé horské kolo, pokud chceš při táhle váze jezdit enduro tak to už je na pováženou, ale to podle dotazu evidentně není na pořadu dne :-)

                  0 0
    • Pajaa4  

      Ramy MRX toho taky dost snesou ;-).

      0 0
      •  

        už mají pevnou zadní osu?

        0 0
      • Vilém  

        Tj, ale tak do 60kg jezdce.

        0 0
        • Evilcleaner  

          :-))) všechno praskne, to je pravda, ale mrx má poměrně dobrý a tuhý rám – nebál bych se na to posadit 140 kg chlapa. i když sám bych měl v této cenové kategorii jiného favorita a to je dartmoor primal, skutečně velmi odolný rám. jinak pokud jsou kačky na RB tak si myslím že s ním chybu určitě neudělá.

          0 0
    • koňák  

      Tak RB uz je na ceste. Mel by nekdo nejakou radu ohledne kol? Co takhle neco na DH ze SuperStar? Samozrejme pokud to pujde poresit tady v CR, bude to lepsi. Hnojovi jsme psali, ale neozval se.

      0 0
      • pocestny  

        Tip: náby DT350 + Sapim Strong + mosazné niple + a k tomu třeba ráfky Remerx Jumbo

        Tohle mi zní jako na jistotu. Jestli chceš ušetřit, tak ty náby, ať někdo poradí jinačí s ložiskama.

        Hnoj asi teď je někde mimo. Ale kola ti zaplete kde kdo.

        0 0
        • koňák  

          To zni dobre. Zapletes mi je? :)

          0 0
          • pocestny  

            :-) já nee

            ale je tu dost profíků, co by ti mohli v případě zájmu napsat soukromou zprávu

            0 0
            • koňák  

              Koho bys doporucil mimo Hnoje prosimte?

              0 0
              • pocestny  

                Dlouho jsem uvažoval, koho ti doporučit, ale já se s většinou z nich osobně neznám. Sobě dělám kola sám, je to jen moje hobby, ale na cizí kola si ten čas bohužel neudělám. Nahoře píšeš, že chceš stavět celé kolo, a pochopil jsem, že jsi začal objednávkou rámu od RB (což je si myslím super volba)… Výhodnější, než oslovit 1 borce na výplet a 2.borce na tohle a 3.borce na tamto, bych ti spíš doporučil se domluvit na kompletní stavbě se Scalarem . Věřím, že je schopen dodat kvalitní práci na kompletní bike, což ti ušetří starosti.

                Jinak k těm výpletům, co jsem ti dával jako tip: Předem zvaž jaké použiješ kotouče (6 děr vs. centerlock), jakou potřebuješ přední osu (zřejmě budeš kupovat vidlici s 15mm osou). A ohledně ráfků zvaž, jestli budeš chtít časem přejít na bezdušový systém (já tomu nefandím, ale jestli chceš někdy bezduše, tak místo Jumbo si asi vyber něco jiného).

                0 0
                • koňák  

                  Uz je rozhodnuto ze to budu skladat sam. Takze uz zbyva sehnat jen kola, zbytek je konfekce.

                  0 0
                  • nomecz  

                    zkus maajkeeho

                    http://www.bike-forum.cz/…il/u/maajkee

                    0 0
                  • iiki  

                    Zdar, pokud by jsi chtěl Jumbo 559×23 v černým, mám tu volný, 32 i 36 děr.

                    0 0
                    • pocestny  

                      pochybuju že si objednal to RBčko v 26", přitom mi došlo že možná žádný jumbo na 27,5" a 29" není. Takže ten můj tip na ráfek je špatně …

                      0 0
                      • nomecz  

                        .

                        0 0
                      • iiki  

                        Zmínka o Jumbu byla o kousek výš, tak jsem je nabídl. Pro 29 by šly použít Panthery, ovšem sehnat je. Já mám jeden v záloze pro svojich 110 kg. (jeho čas příjde)

                        0 0
                      • koňák  

                        Ten ram je 27.5

                        0 0
                        • pocestny  

                          OK, ten Jumbo je podle www výrobce jen 26", pardon.

                          Otázka je, kolik jsi do toho ochoten investovat. V zásadě u těch levných to bude těžší (a jediné, co jsem znal u těch levných byl Jumbo a ten není pro 27,5" kola), u dražších můžeš asi jít i do 500g ráfku. Kluci doporučují hodně ráfky ZTR a WTB (v tvém případě by připadaly v úvahu WTB Frequency i25, nebo ZTR Flow EX, jsou drahé).

                          Dále, jak jsi se sám ptal výše – Superstar taky nabízí nějaké lehčí i pevnější sety, ale neznám je, ale je tu přímo vlákno o Superstar components, tam ti řeknou víc.

                          0 0
                  • michomin  

                    Neblbnul bych se zesílenými dráty, ale 36 kvalitních drátů na výplet o průměru 2 mm (třeba už zmíněný Sapim) by to chtělo.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.