• klasik

     Tak jsem zainvestoval do miláčka abych ho zbavil nepříjemného vrzání při šlapání a nic. Konkrétně jsem namontoval kliky deore LX Holowtech2 místo původního čtyřhranu, samozřejmě současně i kazetu a řetěz.Zvuky, které mne přinutily k této investici, se jednoznačně nesly od šlapacího středu a postupně se zhoršovaly, že nebylo pochyb. Po výměně se nezměnilo nic, jen to kolo s novýmy klikama líp vypadá.

     Jediné na co mám ještě podezření jsou ložiska zadní kyvky, která se může šlapáním torzně namáhat  a pokud nejsou ložiska OK, můžou snad způsobovat to vrzání.

     Kolo je Scott G-zero (jednočep) a problém je v tom, že nevím jak to uložení ložiska rozebrat tak abych mu neublížil. Proto bych chtěl požádat o zkušenosti jak se zjištěním původce pazvuků, tak s demontáží toho ložiska kyvky.Dík

    0 0
    • roud  

      co pedály ? jinak umejt kolo a projdi svary jestli nemáš někde něco s rámem…

      0 0
    • StuntJ  

      Muže to být aji sedlovka, zámek sedlovky, prostě cokoli co vypadá ka šroubový spoj.

      0 0
      • roud  

        Tak jestli to je sedlovkou lze zjistit snadno jízdou ze sedla pak bude vědět zda mu to dělá dál nebo ne…

        0 0
    • Vilém  

      Ono to muze byt hodne veci, nejen lozisko zadni stavby. Namatkou treba pouzdra tlumice, upinak, hak… V krajnim pripade i prasklej ram, coz se u tohoto modelu stavalo.

      0 0
    • blesk888  

      Využiju toto téma. Po 70 km, na klikách Truvativ Stylo 2010, se mi začalo ozývat od pravé kliky vrzání. Ale jen když zaberu, při lehkém šlapání ani ne. Vrzání se ozývá jen tehdy, když mám řetěz na prostředním převodníku… Pak to na 2 projížďky přestalo. Teď mám najeto asi 190 km a dneska už mě to dost štvalo. Vůle žádná není. Šrouby převodníku jsem zkoušel dotahovat, ale ani se nehnou. Kliky chodí dobře, ale mám strach, aby se něco nepoškodilo. Je na to nějaká rada? Díky

      0 0
      • StuntJ  

        TO je nějaké divné, sám mám tyhle kliky, sice model 2009, ale to je to samé a po cca 300km kliky jsou stále v klidu a nic necvaká, nepraská, prostě paráda. Pokud se aplikovala vazelínka všude kam měla a dodrželi se utahovací momenty, tak by neměl být problém. Hlavní a podstatné je pořádně očisti závity a dosedací plochy na rámu.

        0 0
        • blesk888  

          Všechno popsané jsem provedl s největší pečlivostí, půjčil jsem si momentový klíč… nechápu. A hlavně to dělá jen při prostředním převodníku :-(

          0 0
          • Rychlej turista  

            A kliku jsi dotáhl pořádně?

            0 0
            • JSt  

              spravna otazka ;-). diky momentovemu klicu to opravdu treba nebude mit dostatecne dotazene.

              0 0
            • blesk888  

              Jo jo, na horní hranici momentu v návodu… podezřívám ty šrouby převodníku, když to dělá jen prostřední… ale ani s nima nehnu

              0 0
              • StuntJ  

                tak sundat všechny převodníky, pořádně vyčistit a dotáhnout a pokud to nepomůže, tak pátrat dál …

                0 0
                • blesk888  

                  Sundal jsem převodníky, zítra se dám do toho čištění, protože tu nemám žádný přípravek. Ale chci se zeptat na jednu věc. Na závitech šroubů do převodníků je taková ta barevná hmota (tuším, že slouží proti povolení…nevím technický název). Je potřeba se při montáži vyhnout mazání závitů opatřených touto hmotou? Díky

                  0 0
                  • StuntJ  

                    No já jsem nikdy šrouby na převodníky nemazal, vždy jsem je jen vyčistil a dotáhl.

                    0 0
                    • blesk888  

                      Měl jsem to dotažené nadoraz a podezření na vrzání mám, že jde z tohoto místa, protože to dělá jen při prostředním… tak jsem myslel, že bych lehce máznul plochy mezi šrouby a převodníky, ale vyhnul se závitům, jinak nevím

                      0 0
                    • blesk888  

                      Tak jsem ty převodníky a šroubky vyčistil a pak jsem lehce pomáznul plochy mezi tím křížem a každým převodníkem a mezi maticí a převodníkem, dotáhnul, jel na testovací jízdu a… nevrže! Díky

                      0 0
              • blesk888  

                Díky za radu. Pokusím se o to.

                0 0
    • skibob  

      nehezké zvuky vytváří spojení sedlo+sedlovka – doporučuji dotáhnout a prostříknout silikonovým spr.

      taky mi mi to dělaly povolené převodníky.

      přeju hodně štěstí při hledání.

      0 0
    • JayDee  

      Na kamosove Colnagu pri vetsim zaberu lupalo ochozeny hlavovy slozeni, coz mu rekli po komplet laboratornim „vysetreni“ celyho biku, vcetne RTG ramu. A kdyz se jede na kole, taky to je slyset jakoby od stredu, rozhodne ne od hlavy.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.