Sram level dlouhodobá zkusenost.

32 nepřečtených
  • Čipera

    Zdravím, chci se zeptat na reálné zkušenosti s brzdama sram level po delší době. Jaký měl kdo problém, jak brzdí atd… Dnes jsem narazil na rok starých level TL na šílený vrzání pák a brzdy hrozně ztvrdly a jestli měl někdo podobný problém, nebo i jiný. Tohle se mi nezdá u rok starých celkem slusnych brzd ok.

    Jde mi hlavně o to jestli se jich zbavit dokud jsou ještě ok a vrátit se k shimanu, nechci totiž aby se mi za rok stalo něco podobného.

    0 0
    • Jaarque  

      Level TL, dvě sezony, šlapou jako hodinky. Mám je i raději než toliko uctívané shimano, za mě lepší dávkování. Desky origo nebo galfer, kotouče smrt86

      0 0
      • Čipera  

        Já sem právě měl vždycky Shimano a jsem na ně tak nějak zvyklej. Teďka mám nový kolo a na nich právě tl tak sem si řekl , že je vyzkouším a nějak jim úplně neverim a právě z téhle zkušenosti sem dostal strach. Neskrtali ti kotouče o třmen? Mě na zadnim kole škrtal ten hliníkový unašeč.

        0 0
        • Jaarque  

          Kdepak, ani škrtnutí. Pokud jsem teda neohnul kotouč, což se mi stávalo docela často…

          0 0
    • jonti  

      Level TLM, 2 roky bez problemu.

      0 0
      • Čipera  

        Fajn, a nevíš náhodou jestli má TL a TLM stejnou páku? Co jsem cetl, tak rozdíl by měl bejt pouze ve třmenu.

        0 0
        • jonti  

          Nevim. Navic to bude podobne jako u Shimana, ze i kdyz je to stejny typ, muzou se detaily jako material tesneni rok od roku lisit a delat nebo nedelat problemy.

          0 0
    • parischr  

      Mam dvoje (na fullu a na fatu) dvoje Ultimate…na žiletce Sram eTap také s hydrama …max spokojenost…

      0 0
    • mrozu  

      Mám Level Ultimate, jestli myslíš šíleným vrzáním pák jakoby trhaný chod při stisku, tak je v hajzlu pístek v páce a je potřeba vyměnit, jinak se to brzy dostane do stavu, že se ti přestane vracet, teplé počasí to hodně urychlí. Ten rok cca odpovídá. Jsou to mrdky, ještě jsem nezažil, že bych na nějakých brzdách musel po roce měnit cokoliv jiného, než destičky.

      0 0
      • Čipera  

        Jo přesně to myslím. Tohle právě dělali prpmaxy, ale ty stály čtvrtinu ceny co ty levely. A čím to je, je to výrobní vadou, nebo špatnou údržbou?

        0 0
        • Mr.Duck  

          Jej zas sem se nechal unést. To je to vaše věčný „hledej v historii“, teď jsem do ní přidal co už všichni víme :P

          0 0
      • Ervin  

        Úplně přesně… Jsou to zpracováním dost špatné brzdy, co se děje za teploty nad 23° to nepochopím, nevrací se páka. Brzdy na fungl novém kole! Model 2019 :-( … A výrobce už musí vědět, že tam je něco špatně. Dávám na reklamaci, jsem zvědavý, jak dopadnu. Aloha

        0 0
    • DaD  

      To vrzání většinou dělá čep páky. Stačí ho vyndat, lehce potřít vazelínou a bude klid. Zadrhávající pístky byl problém ze začátku výroby. Teď už by to mělo být v pořádku. Jako test stačí páky nahřát fénem a nebo polít teplou vodou. Když se špatně a nebo vůbec páka nevrací, tak to dělá pístek. Projevovalo se to totiž nejvíc při odstavení kola na slunci, když byla třeba pauza na oběd nebo tak…

      0 0
      • Čipera  

        Aha dík, ale stejně po určitém čase to začne určitě dělat znovu. Nevím no, ale u brzd za tyhle peníze mi to stejně nepřijde úplně ok. Mám doma 4 roky starý slx na které jsem nemusel sahnout. Předpokládám, že u ultimate verze tento problém odpadá když páčka chodí na ložisku.

        0 0
        • novas752  

          Ono je to jednoduchý, sram si kryje zada tim že se ty brzdy podle manuálu musí jednou ročně komplet přetěsnit. Drtivá většina lidí na tom nejezdí zase tolik aby se to projevilo dříve a ten zbytek kterým se to stane pod rok prostě vyreklamujou.

          0 0
    • jakmarek  

      Ahoj, mam TL uz tretim rokom a to tvrdnutie potvrdzujem. Obe paky sa museli rozobrat a piesty vycistit (piesty su plastove a zrejme sa na nich nalepil bordel; myslim ze sa daju zohnat aj kovove). Odvtedy je klud, len som zvedavy dokedy. Servis 30 eur/paka, to sa uz skor oplati kupit nove. Brzdny vykon mi postacuje

      0 0
      • Čipera  

        Dík, ono problém s tvrdnutím byl hlavně u těch starších což bude asi i u tebe ten pak prý vyřešili.

        0 0
    • KoprCZE  

      Brzdy level TL jsem po sezoně vyměnil za shimano xt, na které jsem byl zvyklý. Problém u sramu byl s jejich seřízením. Po měsíci ježdění jsem vždy nechal seřizovat, měl jsem pocit, že vadnou. Vrzání pák bylo i u mě.

      Ježděno na Scott spark rc 900 pro.

      0 0
      • Čipera  

        No nejspíš to vypadá že budu po sezoně taky menit.

        0 0
        • KoprCZE  

          shimano xt bez problémů

          0 0
          • Čipera  

            Jo vím měl sem je taky a teď mě sere, že sem je prodal. Ještě mám slx ty mám 4 roky a nemusel sem na ně sáhnout. Sram už po roce a má problem.

            0 0
    • Velomiwookie  

      nejaky overeny tip na bleeding kit na odvzdusneni sram level TL? origo stoji dvojku… na shimano na kupkole stoji ten bazmek asi 130 korun… k posrani :) Klidne vemu alik, nejak na to nespecham, jeste to brzdi i kdyz je to podle me dost houbovy…

      Nebo se na to vypichat a jit do xt? Mam na tom jen 1300km tak by se to dalo jeste strelit…

      0 0
      • ptrmurlik  

        Vypichej se na to… píšeš ze mas 1300 a už to není ono,

        Teda kdyby jsi chtěl sadu tak zde – pro zákazníky jsem musel sehnat. Ale jinak nestoji za to. Minerál je oproti dotce radost s nim dělat. Shimano není o nervy no a hlavně není třeba tolika brzdy jsou stále dost tvrdy. Navíc je případně možnost si pohrat s ice tech který podle mě pro dlouhé brzdění stojí za to.

        Nemusíš jít přímo do xt, oproti slx tam mas rozdíl jen vroubky páčky.

        0 0
          • Velomiwookie  

            dik za info, zkusim to jeste nechat odvzdusnit ted v kolofixu a uvidim jestli to bude lepsi… zas nekdo mi tu v jinym vlakne komentoval, ze je to dost podobne XT vs level TL…

            Ale ted jsem jen vzal na kamosovo cannondalu za deore brzdu a prekvapilo me to jak to okamzite zabira oproti te me houbove pacce…

            0 0
            • ptrmurlik  

              Mám zkušenosti s LevelT a ten stal za hovno i oproti 15 let starym, zanedbávanym deorum. Ale rozhodni se. Poměr cena výkon nejlepší asi slx, ale výkone si troufám říct slx a xt není rozdíl. Oproti sramu je. I kdyby jsem měl ultimáta verzi tak minimálně v páce bude vždy deore lepší

              0 0
            • novas752  

              To měl ty XT v dost zoufalym stavu, brzdí to daleko lépe než TL, ty i když jsou v nejlepší formě tak brzdí dost bídně.

              0 0
    • Smazaný účet  

      Mel jsem TLM a jsem rad, ze jsem se toho klumpu zbavil. Zlaty SLX.

      0 0
    • Pan F.  

      Nechápu, kde se bere ta špína na Sram brzdy. Spoustu let je jezdím. První byly Elixir CR na Yeti 575, 4 roky bez problému, pouze výměna desek, pak prodáno s kolem. Poté jsem měl Elixir 7, 9, 5 a vše taky bez problému. Na 9ky jsem po 3 letech potřeboval servisní kit na páky za cca 500kč. Poslední byly Level TL (2 páry), opět bez problému.

      Vyzkoušel jsem Magury MT2–4 (2 pístky)-celkem slušné, pokud jsou v dobrém stavu, XTR trail(2 pístky) výkon velmi slušný, ale dávkování bída.

      Na XC/trail ježdění jsou Levely TL v pohodě, na enduro už možná nemusí stačit, dle váhy jezdce.

      Měl jsem i Level T, to je shit, ani ne tak výkonem, ale nemožností servisu, jakmile se vysere páka, je na vyhození.

      Mám teď všude Hope brzdy (X2-E4), jiná liga, konzistentní chování, super dávkování, super nastavení páky, ale že by byl absolutní výkon tak rozdílný proti Levelům? Není. Bavím se o XC/trail použití se 180/160 kotoučema.

      Shimano mi nesedí tvarem pák, výkon Level TL je srovnatelný s XT. Jen XT, XTR co jsem měl, tak se jim propadala páka při brždění (je tu toho na fóru dost). Kdo haní Sram brzdy, tak měl buď smůlu na vadný kus nebo první nedotažené kusy nebo je neuměl odvzdušnit nebo měl problém s rukama..

      0 0
      • Mr.Duck  

        To není o tom že by neexistovala dobrá sram brzda, ale o tom kolik se jich se*e. V létě jich vidím určitě přes 100 a kdykoliv si udělám „průzkum“ v shopu a osaham páky, víc než polovina sram brzd od level po code rsc trpí na ten stejný problém. Bez ohledu na stáří, měl jsem tu týden staré Ultimate co jim zatuhl píst.

        Jinak výkon Level srovnatelný s XT mi nepřijde úplně reálný, 2 pískové xt mi přijde o něco silnější než Guide. Takže k hanění těch brzd, ta smůla na vadný kus je víc než 50% šance a to už je dosť :) Rukama to nebude když to jsou i nové brzdy…

        0 0
      • boo-beek  

        Výkon Level TL a XT je fakt jinde. Chápu, že TL jsou pro dost lidí asi dostatečné na „XC/trail použití se 180/160 kotoučema“, ale to nevypovídá o jejich výkonu, že jo. A na enduro podle váhy jezdce… srsly, max pro děti nebo lehkou holku. Tedy, jako hmotnosti, ne morálkou :D Fakt to nejsou brzdy na enduro. I když vezmu v potaz všechny ty věci jako dávkovatelnost apod (btw, dávkovatelnost jedním prstem je pro mě u Shimana dostatečná, když si člověk aspoň trochu prohraje s nastavením bodu kontaktu), tak TL v top kondici jsou prostě výrazně méně výkonné brzdy než XT v top kondici. A ano, samozřejmě Sh brzdy taky mají svoje mouchy a výrobní vady, rok jsem jezdil m8000 s tou houbovou pákou a bylo to strašný :D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.