• spesl48

    Zdravím,

    Máte někdo zkušenosti s brzdami od sramu, sram guide (jednalo by se o verzi RSC) vyplatí se tato těžší brzda s poměrem k brzdnému vykonu ?

    Nebo stačí lehčí brzda sram level (TLM) ?

    U shimana (XTR) mám dlouhodobé problémy s obvzdušněním, proto už nechci shimana rád bych zkusil nové brzdy. Doporučte prosím jedna se o použití na XC a maratony.

    Dík

    • Vilém  

      U shimana mas problem s odvzdusnenim a proto chces sram? No hodne stesti.

      Sjezdovy 4pistky na XC a maratony?

    • jonti  

      Levely jsou ok, vozim verzi TLM na 160 mm, kdyz nevazis 100kg vykonem staci.

      • DaD  

        Souhlas Level TLM jsou v pohodě. Ze začátku jsem je dvakrát lehce odvzdušnil a už sekají dobrotu. S kotouči XTR Icetech brzdí ještě lépe než s originály Sram Centerline.

        • spesl48  

          Dík za rady

          • mrozu  

            Mam Level Ultimate, brzdi v pohode, ale prijde mi, ze organicky desky mizi pred ocima a krome originalnich desticek od Sramu neni moc z ceho vybirat.

            • Jezdim rad  

              zdravím všechny,

              mám sram level TLM a origo organiky destičky. Odešly nějak rychle, už jsou zralé na výměnu. Nedaly ani jednu sezonu.

              U předchozích brzd shimano XT M8000 vydržely destičky 2,5 sezony.

              Jezdím zhruba pořád stejně (idyž letos v tom byly poprvé Alpy), ale dolů žádný maso, to spíše nahoru :-)

              nemáte zkušenosti s:

              • SWISS STOP Sram HRD – zelený
              • SWISS STOP RS Sram HRD – žlutý (oboje na kolokrámu)

              Zajímal by mě rozdíl z hlediska výdrže oproti origosram destičkám + i rozdíl mezi žlutým a zeleným swissstopem.

              Nejezdil je někdo?

              (mam kotouče sram centerline 180+160mm)

              díky moc za odpovědi

              • mrozu  

                Kup organiky z Číny, stojí desetinu a vydrží celou sezónu.

                • Jezdim rad  

                  No diky za doporučení :-), ale to si nelajznu zrovna u brzd.

                  Tam bych si nějakej sjezdík neužil, protože bych měl hnědo v kalhotech.

                  Oni ty swissstopy stojej zhruba o kilo víc než origo sram, ale jestli déle vydrží, tak bych je bral.

                  (sintry nechci, piskající nebo jinak hlučné brzdy mě vadí.)

                  • novas752  

                    Mě zrovna origo sintry na centerline kotoučích nepískaj vůbec, tichý jak organický. Kromě mokra samozřejmě, ale v tom píská všechno.

                    • Jezdim rad  

                      můžu se jenom zeptat na délku výdrže origo sintrů oproti organikám (třeba cca 1× tolik) při podobném stylu jízdy?

                      • novas752  

                        Hele žádný jsem ještě nesjel. :) Na sintry jsem přecházel kvůli vadnutí v delších prudších sjezdech.

                        Organiky jsem sjel cca na polovinu během ± 1000km nebo okolo 25 000m naklesanejch, sintrovaný maj zatim asi 1600km, takže cca 40 000m naklesanejch a na půlce ještě rozhodně nejsou.

                        Každopádně žádný kvílení ty sintry nevydávaj, ani studený ani rozpálený.

                        A brzdy taky Guide R.

                  • PENE  

                    Mam brzdy guide r a kotouce centerline a original sintry mi nepiskaji ani za mokra ani v zime ve snehu.

                  • lidumil  

                    Taky záleží na kotoučích – některý jsou jen na sintry, některý na organiky.

                    • jonti  

                      O kotoucich jen na syntry jsem jeste neslysel.

                      • lidumil  

                        Kdysi je tuším dělal Hayes, dnes nevím. Ale na organiky dodnes dělá jak Shimano i další. Zrovna včera jsem jedny montoval.

                      • kejda  

                        O kotoučích „na syntry“ jsem vážně neslyšel nikdy. Nemyslel jsi sintry (sintrované)???

                  • Breakpain  

                    Jezdim desticky z Ali v BP a na DH tratich. Je znat, ze to neni to same co origo, ale funguji a maji stejny projev po celou dobu ;). Vracim se k origo sintrum, ale na trail a bezny jezdeni jsou v poho, kor pri jejich cene.

              • Sunshine 29  

                Sezonu je super výdrž :)

              • Doyle  

                Používám na Sram Ultimate nějaké keramické koupené na eBay koupené z Anglie za 200Kč a po 2tis. km mně téměř neubyly. Brzdí skvěle a to i párkrát vyzkoušené za deště. Originály už kupovat nebudu.

      • vojta2004  

        mám levly TL se 180mm kotoučema na trailbiku a s mojím skoro metrákem to brzdí luxusně. k tomu vozím swisstop kotouče i desky.

    • KoudakT  

      Jsi první člověk, který řeší problémy s odvzdušněním brzd Shimano nákupem Sramu. Ale proti gustu :-)

      • MlokCZ  

        Tak asi potřebuje nabrat zkušenosti, aby zjistil, co je to opravdový problém při odvzdušnění. Po Guidech pak ještě může koupit Formule :-)

        • DaD  

          Nové brzdy od Sramu (Guide, level) už nemají vůbec žádný problém s odvzdušněním. Je to stejně triviální jako u Shimana. První série Guidů sice měli problém s pístkem, který v teple nabyl a páčka se nevracela, ale jinak jsou naprosto OK.

          První nové XT se také moc nepovedly a byly s nimi velké problémy, takže je to prašť jako uhoď. Záleží jen na preferencích. Mě Sram brzdy nevadí vůbec, ale co mi vadí je brzdovka a to že se musí dávat pozor při manipulaci s ní.

          • kubad  

            řešil sem stejný problém s pístkem v páce u Level, reklamace v pohodě, ale očividně to vyřešeno není

            • DaD  

              Jj, mě se tady nedávno dostaly do ruky brzdy staršího data výroby. Nedělali to však všechny. Stačí na brzdy chvilku foukat teplý vzduch a nebo je polít teplou vodou a hned člověk ví na čem je.

          • MlokCZ  

            Netvrdím, že je vyloženě problém s odvzdušněním, ale už jen brzdovka vs minirál + k tomu u Shimana jen našroubovat nádobku přímo na páku je jasné plus pro Shimana. Já už bych brzdovky rozhodně nechtěl, jak je agresivní.

            Problém Shiman tu byl a otázka jestli pořád v omezené míře není, proto já mám na všech kolech ještě SLX 675.

            Sám jsem Guidy koupil s novým kolem 2 roky zpět a rovnou je prodal ještě neježděné, takže je ani nemohu pořádně hodnotit jak chodí.

            Jinak chodem se daly i Elixiry co jsem jezdil. Pokud fungovaly ok, tak se to dalo v pohodě.

    • Radus  

      Guide rs vlastním 3 roky jednou za rok dám novou dotku a víc neřeším . Mladej má na kole db 5 a je to to samé jo je pravda že se zadřel pístek v páce . Tak jsem to rozebral pístek dal do stojanový vrtačky obrousil dal zpět do páky doplnil dotku a zas to maká jak má . Ano shimano je na odvzdušnění jednoduší ale když dodržíš správný postup u sramu tak není problém .

    • kejda  

      RSC mám na novém kole, zatím 1000 km a dobrý. Brzdný výkon srovnatelný s Hope e4, ale Sramy se mi lépe dávkují. Desky origo dají tak cca 1100 km vzadu, víc asi ne. Mám s báglem tak 105 kilo :)

    • CannondaleF29carbon  

      Připojím se:

      • viz profil, mám na horaku brzdy Sram T level. Jejich účinnost je dostatečná, nicméně zabírají až cca v 70%. Lze u tohoto modelu nastavovat páčku brzy? Nebo je jediná možnost odvzdušnění?
      • novas752  

        Nastavit lze vzdálenost páky od řídítek, délku kroku ne, leda přeplněnim = odvzdušněnim s užšim bleed blokem.

        • LM  

          To přeplnění resp. zkrácení délky kroku se dá udělat i vyndáním kola, opatrným namačkáním destiček trochu blíž k sobě a poté roztažením zpět na šířku kotouče.

        • CannondaleF29carbon  

          Stejně asi místo nich půjdou brzy Shimana…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.