• spesl48

    Zdravím,

    Máte někdo zkušenosti s brzdami od sramu, sram guide (jednalo by se o verzi RSC) vyplatí se tato těžší brzda s poměrem k brzdnému vykonu ?

    Nebo stačí lehčí brzda sram level (TLM) ?

    U shimana (XTR) mám dlouhodobé problémy s obvzdušněním, proto už nechci shimana rád bych zkusil nové brzdy. Doporučte prosím jedna se o použití na XC a maratony.

    Dík

    0 0
    • Vilém  

      U shimana mas problem s odvzdusnenim a proto chces sram? No hodne stesti.

      Sjezdovy 4pistky na XC a maratony?

      1 0
    • jonti  

      Levely jsou ok, vozim verzi TLM na 160 mm, kdyz nevazis 100kg vykonem staci.

      0 0
      • DaD  

        Souhlas Level TLM jsou v pohodě. Ze začátku jsem je dvakrát lehce odvzdušnil a už sekají dobrotu. S kotouči XTR Icetech brzdí ještě lépe než s originály Sram Centerline.

        0 0
        • spesl48  

          Dík za rady

          0 0
          • mrozu  

            Mam Level Ultimate, brzdi v pohode, ale prijde mi, ze organicky desky mizi pred ocima a krome originalnich desticek od Sramu neni moc z ceho vybirat.

            0 0
            • Jezdim rad  

              zdravím všechny,

              mám sram level TLM a origo organiky destičky. Odešly nějak rychle, už jsou zralé na výměnu. Nedaly ani jednu sezonu.

              U předchozích brzd shimano XT M8000 vydržely destičky 2,5 sezony.

              Jezdím zhruba pořád stejně (idyž letos v tom byly poprvé Alpy), ale dolů žádný maso, to spíše nahoru :-)

              nemáte zkušenosti s:

              • SWISS STOP Sram HRD – zelený
              • SWISS STOP RS Sram HRD – žlutý (oboje na kolokrámu)

              Zajímal by mě rozdíl z hlediska výdrže oproti origosram destičkám + i rozdíl mezi žlutým a zeleným swissstopem.

              Nejezdil je někdo?

              (mam kotouče sram centerline 180+160mm)

              díky moc za odpovědi

              0 0
              • mrozu  

                Kup organiky z Číny, stojí desetinu a vydrží celou sezónu.

                0 0
                • Jezdim rad  

                  No diky za doporučení :-), ale to si nelajznu zrovna u brzd.

                  Tam bych si nějakej sjezdík neužil, protože bych měl hnědo v kalhotech.

                  Oni ty swissstopy stojej zhruba o kilo víc než origo sram, ale jestli déle vydrží, tak bych je bral.

                  (sintry nechci, piskající nebo jinak hlučné brzdy mě vadí.)

                  0 0
                  • novas752  

                    Mě zrovna origo sintry na centerline kotoučích nepískaj vůbec, tichý jak organický. Kromě mokra samozřejmě, ale v tom píská všechno.

                    0 0
                    • Jezdim rad  

                      můžu se jenom zeptat na délku výdrže origo sintrů oproti organikám (třeba cca 1× tolik) při podobném stylu jízdy?

                      0 0
                      • novas752  

                        Hele žádný jsem ještě nesjel. :) Na sintry jsem přecházel kvůli vadnutí v delších prudších sjezdech.

                        Organiky jsem sjel cca na polovinu během ± 1000km nebo okolo 25 000m naklesanejch, sintrovaný maj zatim asi 1600km, takže cca 40 000m naklesanejch a na půlce ještě rozhodně nejsou.

                        Každopádně žádný kvílení ty sintry nevydávaj, ani studený ani rozpálený.

                        A brzdy taky Guide R.

                        0 0
                  • PENE  

                    Mam brzdy guide r a kotouce centerline a original sintry mi nepiskaji ani za mokra ani v zime ve snehu.

                    0 0
                  • lidumil  

                    Taky záleží na kotoučích – některý jsou jen na sintry, některý na organiky.

                    0 0
                    • jonti  

                      O kotoucich jen na syntry jsem jeste neslysel.

                      0 0
                      • lidumil  

                        Kdysi je tuším dělal Hayes, dnes nevím. Ale na organiky dodnes dělá jak Shimano i další. Zrovna včera jsem jedny montoval.

                        0 0
                      • kejda  

                        O kotoučích „na syntry“ jsem vážně neslyšel nikdy. Nemyslel jsi sintry (sintrované)???

                        0 0
                  • Breakpain  

                    Jezdim desticky z Ali v BP a na DH tratich. Je znat, ze to neni to same co origo, ale funguji a maji stejny projev po celou dobu ;). Vracim se k origo sintrum, ale na trail a bezny jezdeni jsou v poho, kor pri jejich cene.

                    0 0
              • Sunshine 29  

                Sezonu je super výdrž :)

                0 0
              • Doyle  

                Používám na Sram Ultimate nějaké keramické koupené na eBay koupené z Anglie za 200Kč a po 2tis. km mně téměř neubyly. Brzdí skvěle a to i párkrát vyzkoušené za deště. Originály už kupovat nebudu.

                0 0
      • vojta2004  

        mám levly TL se 180mm kotoučema na trailbiku a s mojím skoro metrákem to brzdí luxusně. k tomu vozím swisstop kotouče i desky.

        0 0
    • KoudakT  

      Jsi první člověk, který řeší problémy s odvzdušněním brzd Shimano nákupem Sramu. Ale proti gustu :-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak asi potřebuje nabrat zkušenosti, aby zjistil, co je to opravdový problém při odvzdušnění. Po Guidech pak ještě může koupit Formule :-)

        0 0
        • DaD  

          Nové brzdy od Sramu (Guide, level) už nemají vůbec žádný problém s odvzdušněním. Je to stejně triviální jako u Shimana. První série Guidů sice měli problém s pístkem, který v teple nabyl a páčka se nevracela, ale jinak jsou naprosto OK.

          První nové XT se také moc nepovedly a byly s nimi velké problémy, takže je to prašť jako uhoď. Záleží jen na preferencích. Mě Sram brzdy nevadí vůbec, ale co mi vadí je brzdovka a to že se musí dávat pozor při manipulaci s ní.

          0 0
          • kubad  

            řešil sem stejný problém s pístkem v páce u Level, reklamace v pohodě, ale očividně to vyřešeno není

            0 0
            • DaD  

              Jj, mě se tady nedávno dostaly do ruky brzdy staršího data výroby. Nedělali to však všechny. Stačí na brzdy chvilku foukat teplý vzduch a nebo je polít teplou vodou a hned člověk ví na čem je.

              0 0
          • MlokCZ  

            Netvrdím, že je vyloženě problém s odvzdušněním, ale už jen brzdovka vs minirál + k tomu u Shimana jen našroubovat nádobku přímo na páku je jasné plus pro Shimana. Já už bych brzdovky rozhodně nechtěl, jak je agresivní.

            Problém Shiman tu byl a otázka jestli pořád v omezené míře není, proto já mám na všech kolech ještě SLX 675.

            Sám jsem Guidy koupil s novým kolem 2 roky zpět a rovnou je prodal ještě neježděné, takže je ani nemohu pořádně hodnotit jak chodí.

            Jinak chodem se daly i Elixiry co jsem jezdil. Pokud fungovaly ok, tak se to dalo v pohodě.

            0 0
          • McBlacky  

            Bobtnani rozhodne neni jen problem guidu. Me se takhle vysrala level tlm ;)

            0 0
    • Radus  

      Guide rs vlastním 3 roky jednou za rok dám novou dotku a víc neřeším . Mladej má na kole db 5 a je to to samé jo je pravda že se zadřel pístek v páce . Tak jsem to rozebral pístek dal do stojanový vrtačky obrousil dal zpět do páky doplnil dotku a zas to maká jak má . Ano shimano je na odvzdušnění jednoduší ale když dodržíš správný postup u sramu tak není problém .

      0 0
    • kejda  

      RSC mám na novém kole, zatím 1000 km a dobrý. Brzdný výkon srovnatelný s Hope e4, ale Sramy se mi lépe dávkují. Desky origo dají tak cca 1100 km vzadu, víc asi ne. Mám s báglem tak 105 kilo :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Připojím se:

      • viz profil, mám na horaku brzdy Sram T level. Jejich účinnost je dostatečná, nicméně zabírají až cca v 70%. Lze u tohoto modelu nastavovat páčku brzy? Nebo je jediná možnost odvzdušnění?
      0 0
      • novas752  

        Nastavit lze vzdálenost páky od řídítek, délku kroku ne, leda přeplněnim = odvzdušněnim s užšim bleed blokem.

        0 0
        • LM  

          To přeplnění resp. zkrácení délky kroku se dá udělat i vyndáním kola, opatrným namačkáním destiček trochu blíž k sobě a poté roztažením zpět na šířku kotouče.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Dobrý nápad, zkusím

            0 0
            • tomxxx  

              Mne to teda jako dobrej napad neprijde, protoze sramy maj tak malou mezeru mezi kotoucem a deskama, ze kdyz to namackas, tak zesedivis, nez to seridis.

              0 0
              • kubad  

                Se to zase usadí jak má po par zmacknutuch

                Ale je to nesmysl Sram ma při správném naplnění poměrně krátký chod

                0 0
        • Smazaný účet  

          Stejně asi místo nich půjdou brzy Shimana…

          0 0
    • desperado600  

      Potreboval bych zkusenou radu.

      Poprve mam kolo na Sram vcetne brzd Level T

      Predni brzda po intenzivnejsim zabrzdeni cca 20s

      napr. z 50km/h, okamzite zacne predni kotouc hazet.

      Ale tak, ze to cuka s riditkama. Po 2 min. je zase klid.

      Zadek to nedela.

      Toz co s tim??

      Dikuju

      0 0
      • novas752  

        Brzdy vyhodit a koupit něco co brzdí a nebudeš s tim brzdit 20s z 50km/h.

        0 0
        • Cavendish  

          To je to s tím Sramem tak špatný?

          0 0
          • b84  

            Nemyslím si, já 20 vteřin z 50 do zastavení nikdy nebrzdil a to jsem měl základní SRAM level… Chyba bude někde jinde řekl bych… Možná mezi kolem a helmou… Možná…

            0 0
            • desperado600  

              Hele, neber to uplne doslova.

              Bylo nestastne vyjadreno.

              Zas takove tele nejsu, ale nechtel sem psat, ze na tom kole jezdim 80km/h a musim to pak nejak zastavit.

              Napr .. nedavno reseny Gross Glockner ..

              Nicmene neni to enduro, kde vysis na brzdach jinak ..

              0 0
            • Breakpain  

              Přijde mi, že Shimana zvládají lépe takové to pomalé přibrzďování, dlouhodobější zatížení.

              Naopak SRAMy lépe brzdí, když jde o nárazové, razantní brzdění, ale to dlouhodobější je utaví.

              Takže záleží na váze a já moc dokážeš nesahat na brzdu :-)… Podložené to nemám ničím, krom své zkušenosti ⇒ vozím Sainty, bo občas nezvládám povolit ukazováček ;-)… I u Shimana se mi stalo, že přestaly brzdit, propadla se páka, ale obvykle stačí brzdu pustit, znovu zmáčknout a zase brzdíš.

              No a pak samozřejmě odvzdušnění…

              0 0
        • desperado600  

          Co bys tam dal na predek?

          Je to na XC, zadna extremni narocnost na brzdy.

          Spis dobrzdeni ze sjezdu.

          BR 6000?

          MT 520?

          0 0
          • Goob  

            Hele, Novas (a další) občas papouškuje takové ty obecné kydy. Na XC jsou Levely úplně v pohodě. Zkus je znova pořádně zajet. Tzn. velmi jemným brusným papírem přejeď kotouč i desky, poctivě odmasti, a potom poctivě zajeď.

            0 0
      • Chlebovnik  

        Házet kotouč jakože cinká? Nebo házet jakože vibruje do řidítek při brzdění?

        Pokud je to ta druhá varianta, stačí srazit spodní hranu destiček tak, jako to dělá třeba Shimano pod úhlem 45°.

        0 0
    • Radus  

      Přehřátý kotouč po schladnutí se srovná . Jakou máš velikost kotouče .

      0 0
    • desperado600  

      takze, naistaloval sem kotouc Sram Centerline 200mm.

      toz suchani po zahrati prestalo, nicmene brzdny ucinek docela nic moc, nic.

      ma smysl zkusit jeste desky Metal sintered?

      Nebo dude lepsi zacit zvazovat Shimano servo wave napr. BR 520?

      dik za zkusenost ..

      0 0
      • Breakpain  

        Kotouce nove? Pokud ano, pockej az se zajedou ;)

        0 0
      • novas752  

        Kotouče je potřeba zajet (centerline jsou hodně tvrdý, trvá to), metalický desky jsou dobrý na delší sjezdy – silněji to s nima nebrzdí, ale brzdí to pořád stejně po celou dobou dlouhého sjezdu.

        0 0
      • desperado600  

        toz temu dam este cas, dik.

        0 0
        • Macik  

          Nazdar mám na xc Level TLM, 100 kg a nemám pocit, že by ty brzdy nebrzdily. Takže to zkus pořádně zajet.

          0 0
          • novas752  

            Jenže TLM brzděj úplně ale úplně jinak než T, to je stejnej rozdíl jako Shimana s a bez Servowave pák.

            0 0
            • Tydlii  

              Zdravím, platí tenhle rozdíl i u TL vs. TLM? Do budoucna uvazuju o upgradu. Projevem a účinkem mi zcela vyhovovaly SLX BR-M675 na starém kole, ale na nový už by to chtělo něco lehčího. Líbí se mi

              Br-m9100 (vím že je to cenový nesmysl, ale furt jsou za půlku proti ultimate), ale pochopil jsem, že nemají servowawe… tak jestli TLM brzdí lépe než TL, popř se dá účinkem přirovnat k shimanu?

              0 0
              • kejda  

                Kde prodávají XTR 9100 za polovinu ceny Ultimate?

                0 0
                • Tydlii  

                  https://www.tsbohemia.cz/…d311219.html?…

                  Bavíme li se o setu, tak 3790,– x2=7580,– (XTR)

                  https://www.mojekolo.cz/…erna-predni/

                  Opět set, tedy 6390,– x2=12780,– (ULT)

                  Není to tedy za půlku, ale cenový rozdíl v neprospěch ULT je více než +68% z ceny XTR

                  0 0
                  • novas752  

                    Level ULT 2020 jdou sehnat za 10500…

                    0 0
                    • kejda  

                      Přesně tak, ani to nemusím hledat…na cycology dokonce za desítku set. Rozdíl 2,5 litru

                      0 0
                  • nick183  

                    Pokud řešíš brzdy na XC závodění v poměru cena / hmotnost / výkon, tak se určitě neboj jít do SRAMU TLM. Ač ti zdejší zapřísáhlí shimánisti budou tvrdit, že brzdí pouze Shimano, není tomu tak. Oproti verzi T a TL jsou účinkem jinde, podobně jako ULTIMATE verze. Pokud máš do 100Kg, tak v kombinaci třeba i s XTR kotouči odvedou skvělou službu. Pokud nehodláš investovat rovnou do XTR, bral bych je. Brzdí jako XT a jsou jen o trochu těžší než XTR. Hodně lidí je prodává sundané z nového kola, kam cpou Shimano, takže já je třeba koupil nové za 3200. Lepší poměr cena / výkon moc nenajdeš.

                    0 0
                    • Tydlii  

                      Wow! Díky. Něco takovyho jsem chtěl slyšet. Za 3200 bych je bral nahned. S TL to není tak hrozný (mám 80kg), ale chybí mi taková ta jistota, že mě že mě brzdy vytáhnou z kazdyho průseru, kterou jsem u SLX měl.

                      0 0
                      • danielh  

                        Proc nekoupis Deorka 6000 za 2500–2600kc k tomu kotouce sm-rt70–86 180mm a musis ubrzdit cokoli, kor s 80kily. A Servowave maji.

                        0 0
                      • danielh  

                        kua zas stare datum :-)

                        0 0
                        • Tydlii  

                          Nádherně jsi se trefil když jsem to začal znova řešit :D anabaze byla taková že jsem si na TL zvykl a stačily mi, teď jsem dal teleskop a už mi zase nestačí :D

                          0 0
                          • kejda  

                            Souvislost brzd s teleskopem? Jezdíš větší bomby?

                            0 0
                            • Tydlii  

                              Souvislost s teleskopem určitě, jsem rychlejší na trailech a povedlo se mi při dlouhým sjezdu po technictejsich trailech najet rovnou do závěrečnýho padáku (idk jestli znáš tocnou – jde o trail „Plot“ ), kde se musí pekelně brzdit a těm rozžhavenejm TLkum už se vuuubec nechtělo dal brzdit (sintr desky tam mám). Nějak jsem to dojel s vykloubenymi prsty a smrtí v očích… No a řekl si že brzdy musej pryč.

                              Furt jsem ale technický neumětel, takže když si vybuduju trochu skill tak nebudu muset tolik brzdit :D.

                              TL ka půjdou určitě – ta jistota kterou jsem měl v SLX tam prostě není. Akorát jsem si řekl že bych to s nima mohl ještě chvilku vydržet než dodělám desky, mezitím si doplnit konto vysátý teleskopem a pak vybírat s menším ohledem na cenu :)

                              0 0
                              • novas752  

                                Být v takové situaci, dám tam SLX M7100 nebo XT M8100.

                                Ty TLMka nejsou špatné, ale Shimano je za mě lepší.

                                Zeshora od Maturity neni potřeba brzdit skoro vůbec, sem tam kousek ale žádný soustavný delší brzdění. Počínaje hřebínkem nad Oběšencem se to láme, 50m výškových k Plotu, dalších 50m Plot. Těch prvních 50m je taky spíš o přibržďování, plot už se s těma slabšíma brzdama soustavně skoro celej musí…

                                0 0
                              • kejda  

                                Já jsem přinutil kouřit brzdy jen jednou na Gardě, sjezd z Tremalzza, skoro až dole, betonová cesta s příčnými záseky, aby to mohl vyjet aspoň traktor. Moje Hope E4 kouřily, smrděly, XT na kámošovým kole se rovnou zapekly. Ale je teda pravdou, že jsme docenti, žádná musí váha…Od dob Guide RSC – 2018, se mi nic podobné ještě nepovedlo…

                                0 0
              • novas752  

                TL jsou něco mezi T a TLM, ale mají blíž k T.

                Na XC brzdy od SRAMu bych se vybodl celkově a vzal Shimano se SW pákama, takže třeba nový m8100 nebo m9120 páky + m9100 třmeny.

                0 0
                • desperado600  

                  mas recht predsedo ..

                  asi bych se nebal tvrdit: sram radi, shimano brzdi ..

                  0 0
                  • novas752  

                    No ono to nové Shimano 12spd taky neřadí vůbec špatně, a naopak s levnejma Eaglama má spousta lidí problémy.

                    0 0
                    • Tydlii  

                      Trochu jsem se v tom pošťoural a našel si:

                      SLX 7100 – 552g – 2× 1790,– = 3580,–

                      XT 8100 – 532g – 2× 2590,– = 5180,–

                      XTR BL-M9120 + BR-M9100 – váha?????

                      (2290,– + 1590,– + hadice)*2= 7760,– + hadice

                      Nevěděl bys váhu ty kombinace xtr? (P+Z)

                      Pokud XTR nevychází okolo 400g, o čemž pochybuji, tak bych tedy řekl, že maximálně XT pro efekt…

                      Nebo jiná značka?

                      – teoretizuji nejlepší poměr hmotnost X funkce

                      Edit: neberu v potaz čistě poměr cena/výkon, tam by jasně vyhrály SLX, precijen tímhle stylem bych to mohl vzít u každý komponenty a budu v součtu na 100k rozdílu ceny mezi 10 a 12 kg celoperem..

                      0 0
                    • desperado600  

                      nepochybuju, ale popisovane shimano 12spd je top, pokud se nepletu.

                      levny Sram .. no, je to levnejsi verze, kazdopadne mela by fungovat.

                      moje zkusenost:

                      XC/ Sram GX 1×12 super, su nadseny, Level T, no tak nejak funguji ..

                      Trail/ Shimano XT 1×11 funguje dobre, Zee super ..

                      toz tak nejak ..

                      0 0
          • desperado600  

            musim uznat, ze po cca 100km nahoru dolu se brzdy zajely.

            toz fcil uz to aj celkem brzdi …

            0 0
    • deh  

      Ahojte. Poridil jsem si tohohle krasavce. Zajimaly by me zkusenosti s brzdy sram level ultimate karbon. Doted jsem jezdil shimano xt a brzdilo to paradne. Tyhle sramy mi prijdou nic moc teda , nemam je sice zajete (1 vyjizdka) ale pri sjezdu jsem se docela bal jestli to vubec ubrzdim :))

      Zajede se to a bude to brzdit alespon jak xt nebo lepsi rovnou vymenit za treba xtrka 9100?

      0 0
      • novas752  

        Dej tomu cas nez se zajedou, na Sramu je to velky rozdil. A kdyz uz tak bych nebral m9100 ale m8100, xtrka nemaji servowave paky a pouzivaji silnicni desticky.

        0 0
      • theedge  

        Odmastil jsi ty nove kotouce ? Nedelej si iluze ze se k tomu pri montazi kol chovaji jako v laboratori. Odmasti kotouce i desky. Brzdy taky musis nechat zajet. Pak uvidis.

        Kolik vazis?

        0 0
      • kubad  

        Sram level ultimate nejsou žádné megakotvy, ale brzdí slušně, máš je nezajeté nebo zamaštěné

        0 0
      • deh  

        Odmastil jsem kotouce, desticky ne.

        Dam tomu teda jeste sanci, treba se zajedou.

        Jinak vazim s hadrama okolo 80kg, takovej prumer.

        0 0
        • jaykay  

          Asi máš něco špatně, měl jsem Sram Level TL, tedy nižší verze a brzdily parádně.

          0 0
        • duk  

          Dej tomu sanci, u guidu jsem byl taky prekvapen, jak dlouho se zajizdi, ani ted ve srovnani s mymi starymi XT na pevnaku moc nekousou, ale brzdi hezky.

          0 0
          • novas752  

            Podle me to je centerline kotoucema, jsou fakt tvrde. Ja mam na svych naklesano pres 100 000 vyskovych metru se sintrovanejma destickama ani na nich neni citit hranka mezi brzdnou plochou a paprskama.

            0 0
      • deh  

        Dneska uz to bylo o dost lepsi po poradnym odmasteni silnym pripravkem. A jestli se to jeste zlepsi dalsim zajetim bude to v pohode. :)

        Diky za rady

        0 0
        • jonti  

          By me zajimalo co s tim delaji, ze to je zamastene uz od vyrobce :(

          0 0
          • kejda  

            Nic takového jsem na Guidech nezaznamenal, jenom jestli si to kluci opálení nezamastili sami :)))

            0 0
          • theedge  

            Tak to je jasny ze to zamasti ve fabrice pri montazi kola. Cely kolo je mastny od vazeliny a oni se s tim vubec neserou.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Na to jsem teda jeste nenarazil. Videl jsem nove kola na kterych prisly Tektra co leakovaly v trmenu jak jsou dve pulky sesroubovany k sobe, ale jinak sem snad zamasteny desky este nevidel z fabriky. Nerikam ze se nemuze stat, ale nemyslim ze to bude pricina.

              0 0
              • theedge  

                Rizikovy jsou spis kotouce

                0 0
              • deh  

                Kotouce nebyly od pohledu zamasteny proto jsem to piprve jen objel hadrou..ale kdyz jsem se na to zameril malicko to bylo. Precejen je to nerez ocel a ta se pri vyrobe ve fabrice konzervuje, tak myslim ze kotouce urcite taky, zalezi pak co s tim udelaji ti co to skladaji, jestli to jen utrou nebo vemou poradnym odmastovakem. Ja to vzal agresivnim odmastovadlem z prace na strojni soucastky a brzdilo to pak o 100% lepe :)

                0 0
                • Breakpain  

                  Tedy nechci se přít, ale i když jsou mastný kotouče, tak to „okometricky“ moc nepoznám ;) …

                  0 0
    • Misko00  

      Ahojte, skusal niekto rozobrat a zoservisovat prasa na sram guide brzdach? Jednemu piestiku sa nejako nechce a skusal som aj odvzdusnit a vycistit piestiky co sa dalo. Premyslam ho rozobrat a vycistit piestiky. Maju asi 2000 nabehane. Su to sram guide re brzdy. Diky

      0 0
    • Misko00  

      Viem ze to je stare code prasa, ale ci to neni problem rozobrat. O tej sade rozmyslam ze vymenim piestiky a budem mat pokoj. S brzdovkou som to skusal, este to skusim dnes ale stale sa mi nedari ich nastavit aby pekne chodili rovnako. Uz som to raz nastavoval a bolo to peklo na par hodin. Teraz sa tomu nejako nechce

      0 0
    • ELx  

      Mám prosím dotaz :

      dá se na hadici ke třmenu level tl vyměnit nalisovaná koncovka za nějakou koncovku + oliva + trn, abych nemusel kupovat celou novou hadici?

      0 0
      • Tydlii  

        Řešil jsem to, z neznalosti ustipnuta hadice u třmenu, co vím tak s tím nejde nic.

        0 0
      • novas752  

        Šlo by. Dělají se banja které na hadici připojíš stejně jako je připojená páka.

        0 0
      • kubad  

        cykloprofi Aligator, Goodridge, Hope

        dělají koncovky co pujdou použít

        0 0
        • ELx  

          Jo to je ono. Díky za nasměrování.

          0 0
        • ELx  

          A ještě technická – půjde do páky Level TL použít starší typ olivy, nebo musí být už ta nová https://www.kupkolo.cz/…ram_z103598/

          0 0
          • novas752  

            Páky vybavené touhle olivou mají napsané pod gumovou krytkou okolo připojení hadice „Stealthamajig only“ nebo něco takovýho. Páky které tam nic napsané nemají jsou pro starší typ.

            0 0
            • ELx  

              Aha, díky za info. už rozumím.

              0 0
              • Ježek40  

                Ahoj

                Po 850km jsem poprvé měnil brzdové destičky na brzdách SRAM Level TL. brzdy fungovaly celkem dobře, Nic nevrzalo , kotouče se netřely o destičky, prostě pohoda. Po výměně jsou brzdové destičky úplně natěsno u kotoučů a obě brzdové páky mají malý, spíše žádný chod. Navíc se po pokusu zmáčknout páku zadní brzdy ozývá vrzavý zvuk.

                Nikde jsem na NETU nenašel návod jak se tyto brzdy seřizují a servisy v mém okolí mají v současnosti zavřeno. Mohl bych poprosit o radu , kde co povolit , utáhnout, nebo odkaz na nějakou stránku v češtině ? Faktem je, že jsem to ještě nezkoušel projet a dát brzdám trochu záhul.

                Děkuji za radu

                0 0
                • kyl  

                  Nemá páka taky něco jako servisní polohu?Odtlačit ji proti směru mačkání až to trošku lupne a pak teprv roztáhnout pístky.Stejný projev jsem měl na starých Sram R.Až po tom co jsem dal páku do servisní polohy a roztáhl pístky,se to srovnalo.

                  0 0
                • kubad  

                  musíš pístky v brzdiči zatlačit co nejvíc do těla pak se to znovu samo mačkáním páky vystředí a nastaví vzdálenost od kotouče

                  0 0
                  • Ježek40  

                    Ano přesně tak jsem to dělal u Shiman, Akorát jsem pístky zatlačil jen tak, abych tam dal destičky. U Sramu byly páčky hned tvrdé a kola brzdí. Myslíš, že mám pístky zatlačit ještě víc do těla? Zkusím jestli páčky mají tu servisní polohu

                    Díky

                    0 0
                    • kubad  

                      vždy zatlačit co to de, oni se pak nastaví

                      0 0
                    • kejda  

                      Přesně jak říká kubad, dělám to tak už po xté. Kdybys měnil brzdovku, tak je dobré poštelovat i páčku, návod je na YT. Včera jsem to dělal a sedlo si to okamžitě

                      0 0
                      • Ježek40  

                        Borci díky za přínosný návod. Už to fachčí jak má. Super Ahoj

                        0 0
    •  
      0 0
    • vysmátej bajker  

      zdravím

      nevíte jestli se daj zkrátit hadice od strany třmenu,neboli je to banjo rozdělatelné? ty nové trn a olivka jsou trochu dražší.

      dík

      0 0
      • kubad  

        nedají jen od pák,

        trn jde vyšroubovat, potřebuješ jen olivku

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.