• Tydlii

    Zdravím, vím že je tu na to tisíc témat, ale…

    Uvažuji o upgradu brzd – momentálně vozím level TL a když kolu trochu naložím na trailu, tak už to prostě nedávaj. Z brždění si potom můžu vykloubit prsty. Na druhou stranu když nelítám po trailech, tak na klasický XC jsou ty brzdy dostačující, furt tedy hledám nějaký kompromis váha x účinek… 4-pístky by můj problém samozřejmě vyřešily, ovšem to se mi na XC kolo dávat nechce… Asi největší problém je najít skutečnou hmotnost jednolivých typů brzd, každý to uvádí jinak – s kotoučem, bez kotouče, jiank dlouhý hadice nebo bez hadic…

    • cenový strop bych si představoval okolo 5000 Kč za pár

    XT M8100 → jsou ošklivý, nevím jak je to s problémovostí? jsou obtíže 8000vek už 100% odstraněny? (pár 531g)

    https://www.kupkolo.cz/…mer_z107982/

    Formula Cura → četl jsem na ně spoustu chvály, cenově přes limit, hmotnost páru bez kotoučů snad 500–510g? Máte s nimi někdo zkušenost? dopručili byste je?

    https://www.kupkolo.cz/…rna_z105492/

    Sram Level TLM → úsporná varianta. četl jsem, že brzdí lépe než TL, výhodou by bylo zachování designu, nízká hmotnost. koupil bych je na bazaru → co je rozumná cena za použité?? opravdu brzdí výrazně lépe než TL??

    (https://www.bike-forum.cz/…lm-dark-grey)

    Pak taky nevím jak dlouhý potřebuju hadice, jsou vedený vnitřkem rámu… (na epica v XL)

    Sram level ULTIMATE → opět bazar → kolik za použitý byste řekli? opět nevím délku hadic. lightweight varianta

    https://www.bike-forum.cz/…adni-1450-mm

    Na nějaký zajímavý brzdy jsem zapoměl? Rozum mi tak nějak velí koupit ty XTčka, měl jsem M-675 SLXka a byl jsem s nima několik let spokojen… Formuly mě lákají jak referencemi tak designem, nevím ale jestli to za ty prachy stojí, nemám ani přímé váhové porovnání. TLM a ultimate v sobě kombinují zvýšení účinku a snížení hmotnosti, což je obecně cesta kterou bych šel nejradši → víte o nějaký lightweight brzdě, která by byla výkonnější/měla lepší pověst než ultimate?

    Asi je to trochu maglajz, ale bojuje ve mě víc cílů, kam chci svoje kolo posunout a rád si to takhle sepíšu a poslechnu si k tomu názory více lidí…

    0 0
    • embi  

      Čau,

      já bych šel do Sramu. Je dost neoblíbenej, takže se dá na bazarech koupit za fajn peníze a na funkčnost jejich brzd si nestěžuju.

      Jezdil jsem Guide T, Guide Ultimate, Guide RE, Code R a teď jezdím parádní G2 RSC.

      Na bikemarktu seženeš Level TLM na 2500…

      0 0
    • novas752  

      Si píchne do rámu teleskop a najednou to přestává stačit. :)

      TLM i Ultimate brzdí líp než TL, docela o dost líp. Otázkou je jestli by to stačilo, furt je to jen XC brzda. TLM se nový daj sehnat za 5400 takže bazar sundaný z novýho kola bych čekal pod 5000. A Ultimaty jsou nesmysl, set za 9000, to nový sundaný z kola seženeš možná tak za 7–8 000.

      Nový XT vypadají že jsou bez problémů, brzdí ještě o něco líp než Sram. Osobně bych šel do nich.

      Formuly asi nebudou vůbec špatné ale nemám zkušenost.

      Lightweight & powerfull… Trickstuff Maxima. :)

      0 0
      • biker jura  

        " Trickstuff Maxima " : máš s nimi nějakou zkušenost? :) dík

        0 0
        • snas89  

          Taky by mě to zajímalo, trochu mě to láká je na novýho mazla objednat (piccola) …

          jen ta cena a čekací doba z toho dělají docela paní Columbovou a nikde se mi to nepodařilo ošahat ještě:)

          0 0
          • Breakpain  

            V recenzich je chvali do nebe, kdyz zkousnes cenu, vracet je IMHO nebudes :)

            0 0
    • Nutribird  

      Mám na bazaru kompletní Sram Guide R nové, je třeba odvzdušnit a doplnit zadní brzdu, ale za 2500,– přední, zadní. Nikdy nejeté. Pokud by byl zájem, napiš zprávu.

      0 0
      • novas752  

        Nejsem si úplně jistej jestli těžkej a na 4p dost slabej Guide R je zrovna vhodná brzda na Epica FSR.

        0 0
        • Nutribird  

          Netvrdím, ale cena a brzdit budou.

          0 0
        • jonti  

          tak porad je guide r lehci nez xt. ale asi bych ho taky nebral jen zvetsil kotouce na 180 na obou kolech.

          0 0
          • JachymP  

            Souhlas, já bych dal větší (180) kotouče a sintr desky. Případně s chladičem jestli se to na ten sram dělá. Jestli chceš za každou cenu měnit brzdy, tak SLX jsou úplně v pohodě i na mých skoro 90 kg po té co jsem dal 180 icetech dozadu a ty chladiče. Před tím jsem je přehříval – já vím, špatná technika brždění ;(

            0 0
            • tomxxx  

              Dozadu 180 a vepredu mas 160? :D

              0 0
              • JachymP  

                ;) Ne, 180 vzadu i vpředu. 180 už vpředu byla, tak jsem to jen dorovnal a dobrý.

                0 0
            • Tydlii  

              tak SLX a XT jsou identické brzdy z hlediska techniky, liší se pouze hmotností/materiály na páce/adjust šroubkama. (platilo minimálně na M-675 SLX/M-785 XT → páka i třmen byly identický, pouze slx měly na uchycení destiček závlačku, XT šroubek (stačilo ho koupit za 000 nic a z slx třmenu byl XT třmen) a na páce tam pouze nebylo nasazený otáčecí kolečko na mechanismu toho štelovaní + krytka páky byla u slx ošklivější…) proto jsem se vždy smál těm který špekulovali jestli XT za tu 2× cenu brzdí líp…

              • desky mám sintr samozřejmě, nebaví mě ani mojí peněženku měnit je 4× za sezonu…
              • 180mm kotouč dozadu by šel dát, ale nevím jestli je to dobrej nápad, stejně většina síly jde na přední brzdu a 203mm kotouč na xc kolo fakt dávat nebudu…
              0 0
              • doubleingram  

                Ja prave na XC ve sjezdu brzdim spis zadni, aby se mi tolik nenorila vidle a kolo nemelo tendenci jit do smyku.

                0 0
          • novas752  

            XT m8100 uváděná hmotnost 301g, Guide R 375g za 1 brzdu

            0 0
            • jonti  

              guide tolik vazi i s kotoucem, b3z vazi asi 260g.

              0 0
            • Tydlii  

              pro XT je to tedy taky i s kotoučem?

              0 0
              • jonti  

                neni, xt vazi bez kotouce asi 300g, guide 260g. V absolutjich cislech jebtobmaly rozdil a neresil bych to prilis.

                0 0
    • tomxxx  

      Jeste mas moznost koupit XT nebo SLX trmeny a saint páky. Brzdi to lepe nez xt a vypada to lepe. Do 5000 by ses velit mel. Ty paky jsou levny, jedna 1200.

      Pak je moznost xtr trail nebo xtr trail trmeny a saint paky, ale tam uz jsi rozpoctem nad limit, leda vycihat bazar.

      Delku hadice si musis zmerit sam, jestli budes brat neco z bazaru.

      0 0
      • Nutribird  

        To jsi trochu přehodil ne ? Magura třmeny a shimano páky, říká se tomu shigura. Na magura páky se dost nadává.

        0 0
        • tomxxx  

          Myslim saint od shimana proboha. Už mame v týmu takhle dva páry, vsichni spokojeny. Kdybych nevozil xtr, tak do tyhle kombinace pujdu taky.

          0 0
      • doubleingram  

        Jak zvysit brzdny vykon u BR-M8000, 180/160, sintry? Saint paky nebo XT trail trmeny nebo jen dozadu taky 180?

        Zas aby to moc nestalo, co bude nejefektivnejsi z pohledu cena vykon, pri ± stejne hmotnosti?

        Dik

        0 0
    • jonti  

      Pokud extra nehoníš hmotnost ani nejsi úplně drobný, vůbec bych to nekomplikoval a vzal SLX.

      Level TLM bych vzal jen pokud by byl za extra dobrou cenu max 3000Kč.

      Pokud bych chtěl co nejlepší lehkou brzdu, vzal bych páky XTR Trail a třmeny XTR Race.

      Teď vozím na XC fullu SLX a na HT Level TLM, všechno na 160mm a stačí mi to všude bez problému. Jedna z nevýhod TLM jsou desky, které se mi nedaří sehnat žádné o moc levnější než originál.

      0 0
      • tomxxx  

        Goldfreny si nesehnal?

        0 0
      • novas752  

        Galfer třeba

        0 0
      • Tydlii  

        XTR Trail páky + XTR Race třmeny by se mi líbily hodně, jenže to vychází finančně nahouby – jen páky a třmeny vyjdou na 6 800 + 2× hadice + vopruz doma s instalací (jo vím že shimana jdou dobře odvzdušnit – koneckoncu to už by bylo asi to nejmenší… ((XX Jenže nějakých 8000 za brzdy, který se jako set prodávají za půlku mi přijde úchylný… XX))

        Edit: omlouvám se, špatně jsem se díval na kuipkole, 4190 u xtr je za kus, ne za pár :/

        0 0
        • Smazaný účet  

          XTR nové dvoupístky jsou určený pro XC chrty, dávají se tam zmenšené silniční destičky :/

          0 0
          • Tydlii  

            aha :/

            0 0
          • tomxxx  

            Ale ty brzdy brzděj lépe než předchozí XTR. Nicméně je pravda, že i tak je to pro chrty.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jo, s metalickýma deskama jsou v poho, jenže mi přední začala tak řvát, že jsem tam vrátil resin.

              0 0
    • Tydlii  

      https://www.cyklobazar.cz/…dy-level-tlm

      co tyhle? (samo se musím zeptat na dýlku hadic…)

      0 0
    • snas89  

      Ja myslim, ze nekdy neni od veci byt konzervativni a proste jit od overenych xt a usetrit si tak trable behem sezony..:)

      0 0
      • Tydlii  

        +1 → to je samozřejmě argument…

        když už jsem si dopředu ušetřil trable se sedlovkou, tak to nemusím mít s brzdama… přesto si ale nemyslím, že něco z diskutovaných je vyloženě vysírací, na druhou stranu u bazaru člověk nikdy neví…

        0 0
        • novas752  

          Oni ty sramy docela držej, poslední dobou to je na spoustě lepších sériových kol a fungujou. Sem tam nějaká zaseklá páka. Na Shimanu zase sem tam nějakej protíkající třmen nebo prasklej keramickej pístek…

          0 0
          • Willy.pv  

            Ano praskly pistek se mi ted taky povedl. Dá se to někde koupit?

            0 0
            • novas752  

              Leda aliexpress. Oficiálně se mění celej třmen. Aspoň jsou třmeny docela levný.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Tydlii  

      Zdravím, poptal jsem inzerát na TLM za 2390, – → prodávajícího jsem oslovil s délkou hadice, kterou má samozřejmě krátkou :/

      (143cm, já potřebuji 155cm)

      Nicméně psal že u třmenu je banjo (TL mají přímé napojení), tak mne napadlo, jestli by neslo ustipnout a použít hadici z Level TL co tam mám? Dalo by se to takhle premontovat?

      0 0
      • Tydlii  

        Pointa teda je jestli můžu ustipnout hadici od level TL s pevnou koncovkou u třmenu a „nainstalovat“ tam banjo z krátký hadice od level TLM…

        Snad je to takhle srozumitelný…

        0 0
        • tomxxx  

          Myslim, ze tezko. To banjo bude nalisovany na hadici. Leda koupit sroubovaci banjo, ktery namontujes podobne jako hadici do paky.

          Opravdu si ale myslis, ze tlm jsou o tolik lepsi nez tl? Abys za mesic neresil vymenu, protoze si ted chtel nutne usetrit 50g na brzdach.

          0 0
        • ELx  

          Jestli chceš, můžeme hadice vyměnit.

          Mam doma novou nepoužitou s banjem od avid juicy a potřeboval bych pevnou koncovku do trmenu tl.

          0 0
          • Tydlii  

            děkuju za nabídku, ale po troše rozjímání jsem se rozhodl dát tomu ještě čas…

            TLka přecijen brzdí – na zabití to není- , i když nijak zázračně. Takže aspoň sjedu desky co mám na kole + v zásobě a budu sledovat bazary co se objeví…

            0 0
    • KoprCZE  

      Bez do xt, sram tl jsem vymenil za xt m8000 je to hodne velkej posun k lepsimu.

      0 0
    • jonti  

      Co jsem četl ve vedlejším vlákně, tak jsi tu brzdu prostě uvařil. V tom ti rozhodně nepomůže TLM ani XT, nepotřebuješ brzdu co líp brzdí, když brzdí, ale takovou, co se líp chladí.

      Proto asi jen větší kotouče, desky s chladičem a když upgrade brzd, tak čtyřpísky jako Guide nebo XT Trail.

      V tom samém úseky za maturitou až po plot jsem taky měl problém na SLX M7000 na 180 a 160 kotoučích.

      0 0
      • Rubi  

        Z maturity po plot uvarit SLX se 180 vepredu? :-O to si mel za sebou croozer? A ze zrovna ty, to bych do tebe teda nerekl. Pokud ma nekdo problem s varenim v tehle usecich, tak by mel spis zauvazovat nad stylem brzdeni…

        0 0
        • jonti  

          Jel jsem to na XC fullu s teleskopem a Nobby Nic 2,25, nebylo to vylozene uvarene, ale uz jsem musel tlacit na paku celou silou, jako kdysi u v-brzd, abych to ubrzdil. Desky asi organiky, co davaji do novych brzd.

          Taky uz nejsem nejlehci, jestli neskonci brzo karantena, tak budu asi atakovat 80kg.

          0 0
          • Tydlii  

            Jj je to tak. Od ty doby jsem jel plot 3×, vždy jsem si před najezdem do nej zastavil, chvíli podloubal mobil aby brzdy vychladly a už se to dalo. Já se snažím při 190cm atakovat 75kg odzhora ale Karanténa mi to pěkne kazí… sice víc jezdím ale pohybu celkově míň + doma furt navařeno a pivo kam se podíváš :))

            0 0
            • Tydlii  

              Btw sjety cca 5000km fasttracky 2.3/2.1 a už trochu sypkej trail po ±14 dnech bez deště taky dělají svoje…

              0 0
              • doubleingram  

                Mam i s bikem a vecma tak 105 kg a SLX to tam davaj bez jakychkoli problemu, je pravda, ze mam 200/180 a sintry.

                0 0
      • novas752  

        Vždyť to je 50m výškových a neni to žádnej padák! :)

        0 0
        • Tydlii  

          Pokud plot není padák tak už nevím :D

          0 0
          • novas752  

            Jsem myslel to nahoře nad plotem. A Plot samotnej neni taky nic extra, jsou prudší. Ukážu. :)

            0 0
            • snas89  

              Plot je jeste teritorium pro nas xc lidi:)

              Napr. Obesenec uz je tezsi a spis enduro apod. Ne? Jsou nejaky hranice, kam uz neni pro urcity lidi (vcetne me) duvod chodit.

              0 0
              • novas752  

                Oběšenec je poslední dobou už docela brutalitka i na poměry endura. Hobby endura určitě. Takový místo by se třeba na enduroserii neobjevilo.

                A tam to prudký je no. A přitom jedeš po skále zapadaný sypkou ostrou vápencovou sutí a všude kolem ještě větší kameny… :)

                Třeba zatáčky nad minizoo na druhý straně údolí jsou místama taky dost prudký a tam je to s teleskopem celkem vklidu jetelný i na xc hardtailu. Ono obecně co se týče sklonu se na xc s dobrýma brzdama dá sjet opravdu hodně, trailbike/enduro v tomhle tozšiřuje možnosti až když je to tak prudký že se v tom nedá zastavit ani moc zpomalit. Akorát na těch terénějších kolech to všechno jedeš o dost rychleji a/nebo pohodlněji, bezpečněji.

                0 0
                • embi  

                  Obesenec je za me nic moc. Je to strasne vymlety, trail to pripomina snad jen vzdalene. A za me je ten risk faktor moc velkej na to, abych si tam tu jizdu uzil. Tam se fakt do mekkyho nepada a ja nemam takovej skill, abych to jel s prstem v nose s rizikem padu 0.1%

                  Na XC kole jsou vetsinou limitem plaste (pokud mas teleskop), kde vzadu chybi trakce na brzdeni a vepredu na zataceni.

                  0 0
            • Tydlii  

              dobře dobře :)

              0 0
          • tomxxx  

            Kdyby tam nebyla ta vyjeta kolej a pak vlevo ten schod vedle stromu, tak je plot úplně o ničem.

            0 0
            • Tydlii  

              však o technickou stránku věci se nehádám, jen že to prudký…

              0 0
              • tomxxx  

                Prudký, ale strasně krátký, kdo na tomhle uvaří brzdy, tak už fakt nevím.

                0 0
    • TheJD  

      Formule jsou super, jen na to asi v moc servisech nebudou mit sadu a kapalinu. Ja si ji koupil, abych si je mohl odvzdusnovat sam.

      Jinak jsem je dve sezony jezdil na enduru, 180 kotouc vpredu i vzadu, a rok na XC. Desky origo organiky. Spokojenost. Vazim 68 kg.

      PS: Oproti beznym xc brzdam by mely mit vic kapaliny v obehu. 4-pistkova verze se lisi jen trmenem.

      0 0
      • Tydlii  

        dík :) konečně nějakej feedback :) . Kapalinu? Cury mají olej… Doma odvzdušňujeme několikero různých kotoučovek – formula R1, SLX, moje TL-ka od sramu… takze bychom urcite zvladli i nový formule…

        68kg – tak to mas dobry – to by ti stacily i moje pribrzďovátka od sramu, ne? :D

        0 0
        • TheJD  

          Co jsem zkousel nejake tri roky zpatky Metu na Koprivne, tak tam byly Level brzdy a s vykonem jsem problem nemel. Naopak. Ale tam taky byly minimalne vyuzite avepredu byl 203 mm kotouc. Na cernou jsem to nebral.

          Cury maji mineralni olej, ano. Formula ma svou vlastni recepturu. Sadu bys asi potreboval primo od nich, nebo aspon ten napojovaci dil do paky. Mel jsem doma uni sadu a ta nebyla kompatibilni. Dira na pace je hodne hluboka a zavit je az dole.

          Jinak myslim, ze vykonove by Cury mely byt v pohode. Bruni na nich par let zpatky vyhral MS ve sjezdu v Australii. Tehdy to byly jeste prototypy a 4-pistky ani neexistovaly.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.