Karbonový SUP vs. Hliníkový Trek

199 nepřečtených
  • DzariN

    Ahoj přátelé,

    měl bych takový dotaz, ostatně asi jako spousta lidí přede mnou, ale aktuální odpovědi, které by mně uspokojily jsem nenalezl. Uvažuji o nákupu MTB v cenové relaci cca okolo 50 tisíc. Po zralé úvaze jsem zúžil (prozatím) výběr na Superior XP 969 (979 možná loňský model nebo, když se zadaří sehnat dobrou cenu) a některý bajk z řady Superfly od Treku. Bohužel nemám zkušenosti s karbonem, tak věřím, že mi pomůžete s výhodami a nevýhodami levnějších carbonů od Superioru a špičkové hlíny v podání Treku. Vážím lehce nad 90 kilo, tak nevím jak je to s pevností ráfků a výpletů u těchto kol, jestli o tom mohu vážně uvažovat.

    Co se týče nájezdu, tak bych to viděl na cca 100–150 km týdně v průměru (podle času a pracovního vytížení). Jezdil bych z 30% po silnici ze 40% po „polňačkách“ a z 30% v terénu. Závodit nebudu – jen sem tam svižná kondiční jízda pro sebe sama :)

    Budu velmi rád, když mi napíšete své názory, zkušenosti nebo i klidně tipy na jiná kola (Canyon je super, ale rád bych si to zkusil – nejlépe v obchodě poblíž domova – tím mně napadá , že můžete přidat i tipy na prodejny na Olomoucku se kterými máte dobré zkušenosti nebo kterým se vyhnout).

    Tak snad jsem napsal vše co jsem chtěl a nikoho neurazil nebo nepobouřil případně špatně položeným dotazem.

    Budu se těšit na odpovědi a přeji krásné letní dny plné bajkování a především žádné úrazy a zdravotní komplikace Vám všem :)

    • DzariN  

      Cekal jsem plodnou diskusi a ono nic :( Kdyby aspon ti co hlasovali napsali proc tak hlasovali… to je ten carbon od SUPu tak spatnej? No uvidim, treba mi jeste nekdo poradi co a jak… jsem z toho trochu bezradnej, nechci jen tak vyhodit spoustu penez co rok setrim… :/

    • Spider_29  

      Oba bajky si projed (nebo i dalsi) a rozhodni se podle toho, kterej ti nejlip sedne. To nikdo z nas nevime a osobni preference lidi, kteri hlasujou pro nejakou variantu, jsou pro tebe bezcenne.

      • DzariN  

        Diky, konecne alespon nejaky nazor… spis mi slo jen o zkusenosti lidi co na tech kolech jeli co jim osobne vyhovuje nebo jestli ty ramy vydrzi atd. Pripadne nejaky tip na obchody na Olomoucku se kterymi maji dobrou zkusenost. JEste jednou diky za prvni odpoved :)

        • JakeF  

          Jestli je tvoje priorita, aby rám vydržel, tak Supu se vyhni obloukem…

          • okam_z_brna  

            zdroj, fakta?

            • JakeF  

              Ano, fakta. Zdroj množství prasklých rámů v mým okolí a co jsme to tu už jednou řešili, tak zdaleka nejen v mým okolí…

            • Breakpain  

              Jednu dobu údajně špatná „várka“.

              Co je na tom pravdy nevím. Ale kolega měl rok staréhu SUPa a také mu praskl kousek od zadní brzdové vzpěry … v místě, jak je vařená zadní stavba, kde se napojuje zpěvnující čep (uvnitř rámu).

              Dostal myslím nový rám …

        • TeryPV  

          Teď jsem měl půjčenou testovačku SUP 979 na víkend. Zavolej si do Cyklo Popelka v Lutíně, normálně půjčují testovací kola a SUPa si projeď. Já třeba z něj mám rozporuplné pocity. Na to jak se zde na BF všichni chvástají jak je karbonové 29er HáTé pohodlné skoro jako full, tak pro mě jako pro člověka, který má FULL je to hrozná drncačka. Mám ještě celopevného crosse a když na něj dám 1,7 pláště, tak ten rozdíl proti karbonovému HT není tak veliký. Ale jinak jo, na asfaltu to jede jako raketa, silniční výjezdy a lehký terén super. Nicméně já osobně nepoznám rozdíl mezi Hliníkem a karbonem, asi jsem divný. Mě osobně by se třeba líbil některý z hliníkových SUPů, ale to je asi tím, že se mi ty rámy líbí vzhledově :) Pokud by jsi chtěl bližší info tak napiš SZ

          • Plechovka  

            Hledat nějaké pohodlí u HT tím, že budu řešit materiál rámu, je dle mého názoru nesmysl. Vycházím z následující úvahy: pokud ten rám má vydržet třeba nájezd na 20cm schod v sedě ve 30km/h rychlosti, pak se při „běžné“ jízdě (kde bych to pohodlí řešil) nemůže „ani hnout“. Ty síly tam působící prostě budou někde jinde (mnohem menší). Na běžném rámu není nic, co by se nějak mohlo hýbat ve vertikálním směru při oněch „běžných“ silách na ten rám působících. Samozřejmě materiál bude hrát svoji roli, ale jestli se ten rám prohne o 1 či 1.3mm, když nerovnosti od terénu budou v řádu centimetrů, prostě nikdo subjektivně není schopen zaznamenat.

            Už jsem tu kdysi někam psal: „když bych postavil dvě zcela shodná kola (geometrie, osazení, stejný tlak v pláštích, napnutí výpletů atd.) lišících se jenom materiálem rámu (karbon vs. dural), tak si dovolím tvrdit, že při slepém testu (nevím na čem jedu), by nikdo nepoznal rozdíl“.

            PS: moje kola viz profil a dle očekávání karbonové HT je tvrdé jako šutr.

            • DzariN  

              Jen tak na okraj s tim svym Cubem jsi spokojen jak? Psal jsem dnes jednomu prodejci co prodava SUPy a dalsi znakcy co bym i doporucil za sebe a napsal mi Cube Reaction, ze jsou na tom hodne dobre… kdyz jsem se ptal na kvalitu a praskani ramu, napsal mi, ze za 8 let prodeje 1 reklamace a jeste neopravnena a presto uznana bez problemu :) Navic designy jsou celkem pekne, jen mi pripadaj pohledove hodne kratka ty kola :)

              • JakeF  

                Tuhle historku maj prodejci naučenou nazpaměť :). Hned potom je „s tímhle problémem jsme se ještě nesetkali, to jste první“ :).

                • DzariN  

                  Tak je mi jasny, ze kazdy prodejce nebude kidat spinu na sve zbozi, ale ja tomu tady celkem verim… jsou to úodle mne lidi co by to neprodavali, kdyby tomu sami neverili … navic na Cube jsem moc spatneho nikdy neslysel :)

                • Johnnyxjr  

                  A dotretice to mam taky funguje perfektne

              • Plechovka  

                už jsem to na BF někam psal, ale nemohu to najít. Tak jen telegraficky: vše bez problémů, dobře vyřešené vnitřní vedení bovdenů (nic nikde nezvoní), povrchová úprava kvalitní, kolo jako celek subjektně tvrdé, ale letadlo (tady jsem na tenkém ledě – viz moje kritika subjektivního hodnocení :-) ). Poměr cena/výkon super, pokud bych bral 27,5" HT, koupil bych znovu. U 29" bych ale asi šel do Ghost Lector (geometrie 29" cube reaction už mi nevyhovuje)

            • JakeF  

              Pravda je tak někde uprostřed… Hlavní výhoda karbonu je, že tlumí vibrace, což hodně šetří páteř a to je znát dost a pocitově si troufnu tvrdit, že karbon od hliníku bych i při slepým testu poznal. Ale čekat od toho, že to bude fungovat jako full je samozřejmě blbost. Tuším to byl možná Cannondale u Flashe, kdo tvrdil, že zadní stavba umí udělat 2 cm „zdvihu“, což i pokud by byla pravda, tak je to od fullu pořád velmi daleko.

              • Breakpain  

                To nevím, ale F29 jsem jezdil a kotník, kde mám potrhané vazy, to šetřilo hodně. Takže krapet to pomůže.

            • creater  

              já mám s kamarádem stejný typ kola, stejný rok výroby, stejnou velikost, já hliník, on karbon a je to teda znát fest, karbon tvrdej, z kola cítit tuhost, proti němu je hliník jako žvýkačka :-D nejvíc je to cítit když sednu hned z mojeho na jeho :-) kola jsou nejvyšší řada jedné nejmenované Speciální značky :-D

              • MI.KU  

                Tak speciálně speciální značky jako je Specialized? :D

              • Plechovka  
                1. jsou kola během testu skutečně stejná (stejný tlak ve vidlici, v pláštích, napnutí výpletů)? Pokud ne, pak vztahuješ vlastnosti celku (kolo) na jeho část (rám)
                2. hodnotíš to pouze subjektivně (sám píšeš „cítím tuhost“), což ale neznamená, že tomu tak skutečně musí být. Tvoje hlava, očekávání mysli, hrají v procesu strašně velkou roli. Zkus si v „běžném“ autě s benzínovým motorem zařadit dvojku, a naplno šlápni na plyn ve 2000/4000/6000 otáčkách a chvilku zrychluj. Kde bude mít auto největší zrychlení? Na základě subjektivních pocitů si dovolím tvrdit, že řekneš (stejně jako bych řekl já) v 6000. Správná odpověď je ale 4000 (viz momentová charakteristika atmosférického benzínového motoru). Proč si řekl 6000? Protože ty vnímáš tu jízdu všemi smysly, a mozek slyší řev motoru, roztočený motor také způsobí rychlejší nástup síly (vnímáš tlakem v sedačce), která ale objektivně vzato je menší, než v těch 4000 otáčkách. A tyhle věci prostě tvůj mozek není schopen od sebe oddělit. S hodnocením tuhosti kola je to myslím podobné. Něco málo jsem napsal i sem: http://www.bike-forum.cz/…rbonu-do-50t#…
                • MI.KU  

                  Já ti dám trochu za pravdu – neb nikdy sem nejel dvě totožná kola ale když sem jel karbon a hliník silnici s 25mm tak i přes rozdílné rámy materiál nevnímám – liší se geo nastavení komponenty, ale do prde…le mi jde cca to samé ;)

                  Proto mi to bylo při koupi fuk – materiál. Obojí má pro a proti a byť je karbon tolik v módě nejvíc z toho těží zájemci o hliník, kterej je levnější ;)

                  Nejvíc dělají pláště sedlo a nasrávačky ;)

                • creater  

                  jasně, nechci vyvolávat flame… jsme skoro stejné postavy, jen kamarád jezdí jiné pneu, tlaky podobné, mám na svém najeto dost km a ten nejvyšší karbon je prostě pocitové tužší, ale o 200 litrů dražší, tak ještě aby to nebylo cítit :-D a je mi přes 40, jsem fanda i do aut a živím se ježděním, poznám zátah motoru a vím zhruba kdy nejlépe zrychluje :-)

                  • Plechovka  

                    já myslel, že srovnáváš stumpjumper comp a comp carbon a on ten karbon je nejvyšší sworks :-). Tak tam bude samozřejmě rozdíl kosmický a minimálně lehkost v akceleraci by i ve slepém testu poznal každý :-).

                    • creater  

                      Epic comp a Epic S-works, ale je to fuk, poznat to je, ale jak říkám, ještě aby ne :-D

                • Plechovka  

                  A máme tu jedno nové video k tématu :-) : Carbon Vs Aluminium Bikes | What's The Difference On The Road? https://www.youtube.com/watch?…

    • zdenek007  

      Jakou potřebuješ velikost?

    • zdenek007  

      Pokud chceš treka, šel bych do tohoto:http://www.bradsky.cz/…p-10300.html

      • Johnnyxjr  

        Tak soráč ale starej karbonovej rám vzádu RU tak za ty peníze bych se poohlídnul po něčem s pevnou osou tady třeba 9,6 nebo 9,7 nesmíš se bát otevřít pusu daj ti klidně 10 a někdy i víc procent slevu

        http://www.trek-bikes.cz/superfly/k-276

        • DzariN  

          Diky za radu, ten karbon od Treku je lepsi nez ten od SUPu ? Je to taky nejaka ta nizsi trida nez v tech top modelech ne? A ten hlinik? Bude to tezsi trosku, ale urcite i s tuhosti to nebude tak hrozny ne? :) Skoda, ze jsem ted prosvihl 15 tisicovou slevu na Superfly 9 z lonskyho roku v shopu v Olomouci… no nevadi… zajdu mrknout a podivam se a poptam se… Jeste jednou diky… Ty Supy se mi hodne libi, ale necetl jsem na forech na ne moc dobryho, i kdyz recenze jsou v podstate kladne… jneze to si taky muze nekdo zaplatit… :/

          • JakeF  

            Těm starejm rámům se taky vyhni… Nebyly moc povedený ani kvalitou a především geometrií.

            • DzariN  

              Stare ramy jako i ty lonske od Treku? Ty letosni uz jsou ok? Ani mi nepripadlo, ze jsou tam takove rozdily :)

              • JakeF  

                Starý rámy jako ten v odkazu od Bradskýho. Loňský už by měly být ta nová generace všechny včetně hliníků.

              • Johnnyxjr  

                Tady máš trošku porovnání starej vs novej ten starej jsem jezdil sezonu a ted ho kámoš prodává cena takového kola je kolem 35 bazarovka a v současné době lítám na té černé 9,7 model 2015 u treku je perfektní doživotní záruka na rám sám jsem se o tom již 2× přesvědčil a vždy to dobře dopadlo

                • DzariN  

                  Prave…ta za ruka na ram je super vec a jeden z faktoru co mne laka k Treku… Jestli to funguje tak, jak rikas, tak to je super… v tydnu jedu do Olomouce zeptam se tam v kramu s Trekama co maji, co sezenou a vubec co a jak :)

                  • Johnnyxjr  

                    Tady to jsem u treku reklamoval ( cronus a boone cyklokrosový rámy ) a vždy novej rám každopádně jsem celkem vystřídal 3× karbon SF a 1× SF 100 hlína a u těch jsem s rámem nikdy nezaznamenal žádnej problém

    • Trollix  

      Asi takhle . pokud chceš dále upgradovat kolo tak bych šel asi do karbonu – má horší osazení ale to upgradneš celkem levně , rám ale prostě nevyměníš. Otázkou pak je jaká je kvalita SUPů , já jsem nikdy na žádném z nich nejel takže to soudit nemůžu ale dost se mluví o tom že praskaj , ale k tomu ti asi něco napíšou spíš lidi který mají nějakou zkušenost …

    • MI.KU  

      Ahoj píšeš kolem 50 ale neco se dá ukecat a neco přihodit ;) co F-SI 1 s leftynkou v hliníku za 65 ;) …?

      Moc fajn kolo – kdyby me to netáhlo na tu silnici uz je v garáži ;)

      • Johnnyxjr  

        V pátek jsem ho viděl v koloshopu v Teplicích je na karbonu komponenety časem můžeš přeházet a cenovka dost slušná ještě tam měli tady toho fulla

        http://www.koloshop.cz/…Replica.html

        • MI.KU  

          Jj já jel právě F29 – v podstatě předchůdce F-SI bude to cca stejné tedy F-SI bude zas trochu vymazlenejsi ale za tu cenu bych se ani staršímu modelu nebránil.

          Je to moc povedené HT se sexy Leftynou – tohle udělá proste radost uz jen jako kousek techniky a jede skvěle.

          Rozhodne bych upřednostnil před Trekem.

          • Johnnyxjr  

            Já jsem toho treka koupil za cenu která se jen tak nenaskytne a mám na nich už něco odjeto a jsem celkem spokojenej rám je super a to osazení za pár let vyměním slx funguje parádně kdyby ale nebyla ta 9,7 tak jim to v těch TP vezmu sice na krámě měli jenom M ale dá se objednat a s klukama je taky slušná řeč FSI jsem si testnul v Radotíně a taky dobrý svezení jediný co mě na těch HT od conanů štve že tam vzadu cpou RU

            • MI.KU  

              To zas u HT neva a hodíš tam DéTéčko a je klid. Ten předek je fest pevnej až sem tomu nevěřil – tohle by byla jasná volba.

              • MI.KU  

                Kurník jak o tom píšu já snad budu muset něco s tou Leftynou koupit ;) Tak příští rok ;)

              • Breakpain  

                No, zase tak neva … jak se to vezme ;) … I na tom HT poznám rozdíl v zatáčce, kdy mi cinkne/necinkne kotouč.

                Jezdil jsem Flashe, spokojenost, ale pravdou je, že ta LEfty je „specifická“ a vyžaduje hodně servisu – 2× ročně byla jen na preventivním a přesto začala trpět zanořováním atd (nepočítám reset ložisek, který samozřejmě probíhal).

                Pokud nemáš problém s tím, to servisovat častěji, tak to není špatná věc :-).

                Já jsem se nakonec rozhodl, že půjdu normální cestou a Lefty opustil.

                • MI.KU  

                  Předepsanej servis – realita je tuším taková že Lefty má interval jednou tak dlouhej co RS – akorát Lefty oproti RS stojí balík a na RS jejich majitelé ser…ou.

                  Ta vidle je pevnější jak běžná xc klasika.

                  Ta Lefty 2 je jiz uplne bez problému.

                  Servis je nutne delat u profíků – nářadí je spesl – no ale olej pokud jezdíš více km ti udělají na počkání za 500 a velkej servis stačí 1 ročně v zimne.

                  Pokud ma moznost sjet 2 v roce do Prahy nebo ma servis Cannondale v okolí tak neni jediny důvod se Leftyny bát – ostatně s RS by mel byt v servisu častěji, Fox taky vyžaduje častěji servis.

                  • Breakpain  

                    Ja vím co a jak se má, odborný servis mám 5 minut od sebe a přesto to nefungovalo jak mělo a nejsem jediný.

                    Kolik těch vidlic jsi jezdil a kolik z toho máš načtené?

                    Mám z Tebe pocit, že díky Caadu je z Tebe fanda a nedovolíš nikomu pošlapat Ti bábovičky. Teorie je pěkná, ale v praxi byla moje Lefty na servisu 2–3× častěji než FOXka například. Ceny mi přišly podobné…

                    Co se 2.0 lefty tyče, nejezdil jsem je už, ale z doslechu to taková hitparáda také není.

                    Vyzkoušel jsem, bylo to fajn, ale raději zpět ke klasice …

                    • MI.KU  

                      Ale ale a uz se to opět jede klasická písnička.

                      Četl jsem tvůj příspěvek ve vlákně o Lefty a také jsem četl tech X dalších co to zcela vyvraceli.

                      Je to proste o tom ze kazdy preferuje neco a a na něčem hledá jen mouchy a na tom co má rád vše prejde.

                      Vidis ja jel právě tu Lefty 2 a zrovna Fox bych si uz nekoupil.

                      Ale jak sem psal me ted berou hlavne ty silnicky nicméně kdybych šel pro MTB tak si vemu to f-si ta vidle je uplne v cajku a kdyz se podíváš po světe a na vlákna o RS o Foxu o DT a td všude sou lidi co se jim to sere a rekl bych ze zrovna Leftyna se kazí dost míň pokud se v ní nevrtá někdo kdo to neumí. A když funguje tak za mne osobne lepší nez Fox F32 Kashima.

                      • Breakpain  

                        **** písnička

                        Mám zkušenost 3 roky a z toho vycházím, tak mě zajímá, jestli je Tvůj post psaný na základě testovací jízdy nebo nějaké dlouhodobější zkušenosti. Protože sám proti Cdalu nic nemám a jezdil jsem ho ;) …

                        Určitě se v tom nevrtali břídilové, servisák v Bikeclinicu je šikovnej a byla radost si k němu chodit pro kolo. Nehodnotil jsem tolik průběh, jako prostě to, že tahle vidle vyžaduje častější servis a nepřijde mi to tak stoprocentní (jak marketing tvrdí), to je celé.

                        Nehaním vidli jako takovou, má plusy i mínusy, jako každá jiná … jen prostě po nějakém tom roce používání jsem se rozhodl, že už ne – financemi to nebylo, to je celé ;).

                        Když to srovnám například se SIDem, tak tam echt velký rozdíl necítím … třeba jsem na to „tupý“. Co se poruchovosti SIDa týče, to mě teprve čeká … To, že je Lefty tuhá samozřejmě nevyvracuju, tak to je a je to jednoznačně příjemné svezení ;-), o tom tohle není.

                        • MI.KU  

                          Tou písničkou sem reagoval na toho CAADa a bábovičkách a td. Testovačka to nebyla F29 si koupil manžel sestřenky takže sem mel moznost si to nekolikrat projet a co se týče servisu tak zatím ok.

                          Sak sem psal rozbít se může cokoliv a určite není nejak víc poruchová než jiné.

                          Já mám zas blbou zkušenost s Foxem no – Sid je pro mne uplne jiná písnička nevim jak ted ale kdyz sem před asi 4 lety zkoušel bylo to bláto ta vidle se podemnou kroutila. Treba na tom mákli – neposoudím novější model sem nejel.

                          To se mi na Lefty právě líbí.

                  • Vilém  

                    Zvlastni, ze tu par lidi, co tu lefty2 maji, melo uplne jiny zkusenosti, nez popisujes.

                    • roud  

                      Je to uplně stejný jak s ostatníma vidlicema buď chytneš kus kterej je ok a najezdíš na něm kotel s min. servisem nebo chytneš kus kterej se sere a jseš víc v servise než jezdíš bohužel servis lefty v čr je dost problematickej :(

      • JakeF  

        Abys pak zklamaně nekoukal na rozebraný kolo v garáži, když bude Lefty za sezónu už potřetí v servise :D.

        • MI.KU  

          Zdroj a čím to mas podložené? Naopak jde o spolehlivou vidlici.

          • JakeF  

            Zeptej se třeba Cryzyho :D. Nedávno tu na to bylo i vlákno a těch nespokojených majitelů byla celá řada a i co jí vozí kámoš, tak už se na reklamaci podívala… Bohužel ta nová verze bez harmoniky se moc nepovedla a spolehlivost je výrazně horší proti starším.

            • MI.KU  

              Jo četl jsem to vlákno i tech pár negativních příspěvků i ty pozitivní. Ta vidle se nekazí o nic víc než cokoliv jiného. Osobně bych si ji klidne vzal protože pokud funguje je za mne lepší nez F F32 Kashima což nebyla špatná vidle – jízdně (i kdyz byla problémová a stala se) dokud sem nejel Lefty 2 což bylo o dost pevnější a nekroutilo se to jako Fox – což dodnes s tou jednou nohou nechápu ;)

              • JakeF  

                Jak myslíš… Přijde mi, že o její kvalitě prostě chceš být přesvědčen, když už sis jí koupil :).

                A co se týče chodu mi teda osobně přijde Lefty jako celkem tragédie, jezdil jsem už mraky kousků, různých typů a vážně mě nepřesvědčila, abych jí chtěl. Tuhost je na XC poměry rozhodně super, ale když jsem jel na 120mm verzi, tak na dopadu skoku už se kroutila dost, ale je pravda, že 4m dvojáky asi nejsou úplně na co byla stavěná :). A chodem mi přijde taková typicky závodní, něco to potlumí, ale top RS a Foxy jsou o třídu jinde. Na závody bych s tím neměl problém, ale na pohodový ježdění to není ono.

      • snas89  

        Nevim jestli kdyz je takhle omezenej rozpocet je rozumny jit zrovna do leftyny:)

    • CzechJoker  

      Můj názor je: raději dobrý hliník, než průměrný karbon. V posledním roce jsem řešil podobné dilema dvakrát a vždy jsem raději sáhl po hlíně ;-)

      • Karma  

        jenže vtip je v tom, že se nikdy nedozvíš jestli si udělal dobře :)

    • biker90  

      Já jsem vyměnil Trek 8000 za SUP XP977 a nemyslím si, že by to byl krok zpět. Nemám sice srovnání s ničím jiným a v podstatě ani ta dvě kola porovnávat nejdou, už kvůli jinému rozměru, ale jsem spokojený a jezdí to zase o něco lépe. Na žádné problémy s rámem jsem za ten rok a půl nenarazil, takže nevím co říct na ty historky o práskání. Mám pocit, že tu někdo viděl prasklý nějaký starý model a od té doby se to objevuje u každé diskuze o SUPech. :)

      Vyzkoušej a uvidíš sám. I když si nejsem jistý, co za tu chvilku poznáš.

    • straky  

      Vyzkousej si je. Maji rozdilnou geo. Na SUPu budes vic natazeny. Levnejsi karbon ram od SUP vydrzi hodne. Od drazsi verze ma mid modulus vlakno a tak je pouzito vice materialu, tezsi je o cca 200g. Ze zacatku budes na nej opatrny, ale po case zjistis, ze je pevny jako hlinik a uz ho tak setrit nebudes. Pokud planujes upgrade, je lepsi sahnout po karbonu.

      • pierogross  

        Ahoj. No, nevím. Na Supu bude víc natažený než na Treku? Máš to porovnané? Já bral SF právě kvůli nataženému posadu, je to raketa jak blázen.

    • DzariN  

      Tak hosi gratuluju, udelali sjte mi v tom dobrej gulas :D Ted premyslet jestli ten SUP fakt praska nebo je to povidacka dob davno minulych a nebo jestli sahnout po tom treku… u nas na krame byl xp 979 asi pro nekoho, uz neni… jinak bych zkusil… a v utery jedu do Olomouce, tak tam mrknu do OtoSportu co se tam povaluje za Treky… snad budu moudrejsi a neudelam chybu :)

      • MI.KU  

        Na ten Cannondale ať uz F29 nebo nove F-SI se nakoukneš?

      • Zaire  

        Ten karbonový Cannondale s lefty se ti nezamlouvá ?

        • DzariN  

          Nerikam, ze je to spatny kolo, ale urcite pujdu spis do HT – jak vzhledem k terenu a stylu jizdy, tak i servisu… :) Co se tyce Lefty, tak mi padl do oka i Slate, ale to je zas opacnej extrem pro mne :)

          • pierogross  

            Ahoj, nechci tě strašit, ale tvá verze – určitě půjdu do HT…jak…tak i servisu… – a uvažuješ o Lefty, tak aby sis ještě nakonec nepohoršil…:) Lefty je nejhorší a nejdražší vidle na servis (Cannondale byla moje srdcovka 20 let, takže to neříkám z nějakého hecu, jak to tady pálí moc lidí.) Ale třeba budeš spokojený a bude ti šlapat spoustu let. Mimochodem kvalita úplně všeho úplně ve všem jde strašně dolů, tak abys ten servis měl taky blízko domova…Beze srandy. Jo a pozor na rady že je něco předražené a tak – podívej se na tuzemské značky a budeš se divit…

          • MI.KU  

            Však F29 a F-SI sou HT ;)

    • okam_z_brna  

      No abych to řekl takhle. Vybíral jsem taky bike kolem 50 tisíc. Věděl jsem, že už chci karbon a od toho jsem se odrazil. Po přezkoumání celýho trhu a zjištění poměru ceny a výkonu, respektive osazení, jsem šel do Supu 979, model 2016. Jsem maximálně spokojenej, ale na druhou stranu je to moje první 29 karbon kolo, takže srovnání nemám.

      A ke zbytku, hlídal jsem si osazení. Nejsem jako nějací střelci tady, kteří tvrdí, že alfou a omegou je rám a zbytek může být uplnej shit a za cenu přes 50 tisíc. Ano, mluvím o kolech Specialized. Jednak si nemyslím, že rám bude o x tříd jinde a ikdyž může být lepší (nevím v čem) tak když na tom budou dvoukilový kola Roval a naprosto základní osazení, tak ne díky. Kolo má být komplet, a ne jen mít dobrej rám a zbytek nic.

      Praskání. Taky jsem tady četl pořád o praskání Supů. Při prohledání jsem našel jen nějaký hliníky, karbon nic. Dál jsem se v jednom vlákně přímo ptal JakeF, ať se k tomu vyjádří a neodpověděl. Dokud mi tady někdo nepošle x prasklých rámů nynějšího modelu, tzn 2014, 2015 a 2016, tak sorry, ale neberu to. Dál taky jaká verze? Jestli rámy XP který jsou z mid karbonu nebo ty team issue a tak, který mají high karbon. A pak to že ten rám praskne nějakej střelec z XC týmu, kterej to kolo fasuje a dává mu neskutečně na prdel během sezóny? To taky neberu. Takhle tady nejezdí skoro nikdo.

      • Mahonny1979  

        Souhlasim, za me taky 979 parádní stroj, pěkně vybaveny a cena parádní ☺

      • JakeF  

        To je velmi pěknej příklad selektivního vnímání informací… Ale přeju ti, aby zrovna ten tvůj Sup vydržel. Statistika je sice jasně proti tobě, ale zase určitě neprasknou všechny a třeba budeš mít štěstí :).

        • okam_z_brna  

          Tak díky, že mi to přeješ, ale furt jsem z tebe, jakožto největšího vyhlašovače o praskání, nedostal fakta. Přijde mi to, jak kdyby to nějakou sezónu praskalo a nějak se z toho zažilo dogma a už se to tvrdí pořád.

          Jak říkám, k praskání je víc informací nutných, hlavne kdo, co a jak. To je jak kdybys tady vyhlašoval, že třeba Šoda (nebo jakákoli značka) je na hovno, protože tohle a tamto. Když chceš říct A, tak řekni aji B.

          Nechci, aby to vypadalo, že se tdy zastávám SUPu, ikdyž trochu férovosti by to chtělo. Kolo, konkretne moje 979 je super, ale není dokonalý. Jsou tam věci, který jsou nedomyšlený (vnitřní vedení lanek), ale v globálu jsem ochoten to přežít, protože jsem chtěl karbonovej rám, top osazení a cenu kolem 50 tisíc. A troufnu si říct, že jsem koupil to nejlepší, co mi nabídl trh. Použití: univerzální bike na ježdění všude + závody MTBO

          • JakeF  

            Asi takhle, pohybuju se v okolí, kde těm kolům dáváme zabrat opravdu hodně. Samotnej jsem si různejch problémů s rámy taky zažil dost a mám celkem představu, co dnešní top rámy vydrží a co už ne. Sup je v tomhle výrazně horší, ty rámy byly jak z papíru, praskaly na mnoha místech a poškození, co u dobrýho rámu skončí odřeným lakem (třeba spadlej řetěz z převodníků) u Supů nezřídka končilo dírou do rámu. Navíc k tomu celkem prasáckej přístup Supu, kdy hromadu poškození pouze opravovali a neměnili rám. Ale máš pravdu v tom, že mám info spíš o starších rámech, XC závody už nejezdím a všichni známí v okolí už se Supů po špatných zkušenostech zbavili. Osobně bych ale v tu značku neměl důvěru.

          • okapes  

            Je to přesně tak. Praskaly rámy modelového roku 2013 a starší a pan JakeF a Tromboonen na tom staví svojí demagogickou teorii. Sám mám Team Issue, jezdím ho dokonce s pevnou vidlí, najeto x závodů a stále super.

            • JakeF  

              S tou pevnou vidlí tomu asi naložíš dost… Podobně asi jako kolega silničář svojí Lefty :).

              • MI.KU  

                Možná proto si videl tolik tech rámu a rozbytych Lefty – ono kdyz to přeženu – když si vemu silniční Cipollini za 300 a protáhnu ho v lese tak ho taky na 100% oddelam – jen nevim nakolik je pak záhodné tvrdit že je to šrot a praská to.

                Možná se budes divit ale nejsi největší borec na světe, nejsi ani borec v ČR a naložit XC kolu neznamená jezdit dobre v Enduru a mít tam jakž takž časy – kolu kolikrát naloží víc 120kg cvalík co to rozjetej napere přes obruvník – nebo někde v terénu kde nemá techniku jízdy.

                • Nikovlas  

                  Už chápu, proč bys na opravovanej rám nesednul…

                  • MI.KU  

                    Já nemám 120kg jen sem videl borce co tu váhu má a zrušil tak kolo – chtel to hopsnout a nedal to ;) Z toho karbonu měl skládačku ;)

                • JakeF  

                  Je vtipný, jak v první půlce mě přesvědčuješ, jak s tím kolem jezdím věci, na který není určený a není divný, že se rozbije a hned potom druhej odstavec otočíš o 180 a přesvědčuješ mě, že vlastně tomu kolu vůbec zabrat nedám… Evidentně si kryješ všechny alternativy :).

                  • MI.KU  

                    Tomu se říká diplomatické jednání ;)

                    Nic vzdávám to sem přepracovanej a stejně když se vás tu sejde víc tak mě tu zdrbete. A zakladatel jsi jde stejně pro BMC – aspoň doufám ;)

        • vylizplech  

          Měl jsem supa 969 rok 2015 jezdil jsem s ním i na trailu a neprasknul, sice jsem ho měl jen necelý rok, pak jsem přešel na full. Teď už slouží někomu jinému a zatím se dotyčný taky neozval, že by mu prasknul rám. V okolí vím o dalším jednom co má 979 taky rok 2015, též s ním nebrouzdá zrovna cyklostezky a je s ním velmi spokojen.

          • JakeF  

            Dokonce i na trailu :). Tak to je opravdu šokující, že ten rám neprasknul :).

            • MI.KU  

              Šokující jsou některé příspěvky ;)

              Neexistuje rám který nepraskne, neexistuje vidlice co se nepokazí – vždy je to jen o tom jak často, kým v jakém terénu za jakých podmínek a pod jakou váhou to odejde.

              To že tys videl starší rámy prasklé a nemáš ke značce důvěru neznamená ze současné jsou špatné. Je to stejný jak s tou Leftynou.

              Já taky kdysi na takové to XC ježdění ničil jeden enduro ráfek za druhým (klasické xc ráfky bych tehdy měl na pár km) a neznamená to že byli špatné – znamená to že sem se s tím nesral.

              Zrovna tak lidi zničí rám za 100km co jinému poslouží celej život.

              • JakeF  

                To je právě ono… Já se s tím moc neseru a rámy mi držely takový zacházení, až jsem i přímo od Spešlu dostal varování, že na tohle ty rámy nejsou úplně myšlený :). Supy v mým okolí praskaly v daleko nevinnějších situacích a daleko šetrnějším jezdcům. Takže jo, praskne všechno, ale některejm rámům k tomu stačí výrazně míň a minimálně starší Supy v tomhle byly opravdu extrém a praskaly velmi snadno.

                • MI.KU  

                  A proč mu tedy haníš nového Supa když s tím nemáš zkušenost?

                  Taky bych si ho nevybral ale nebudu psát o kvalitě něčeho co sem nedržel v ruce.

                  • JakeF  

                    To tak bývá, značka si udělá nějaký renomé a podle toho jí pak lidi soudí… Na pořádný ozkoušení kvality rámu je potřeba aspoň pár let ježdění a to u nových modelů asi těžko někdo bude mít, tak nezbývá nic jinýho, než soudit podle těch starších. Klidně je možný, že teď už si u Supu vybrali slušnější čínskou fabriku, ale já bych to neriskoval a vzal Treka. Zrovna ten Superfly 8 je za ty peníze velmi zajímavý kolo, jen ty barvy jsou nuda…

                    • pierogross  

                      Opět +1. (na to jak seš mladej…jo jezdit a jezdit je rozdíl, co? :) )

                    • MI.KU  

                      Předpokládám, že tu Lefty 2 si taky pár let jezdil když o ní tak nepěkně píšeš ;)

                      Ten Trek nevypadá špatně a vždy bude sázka na velkou silnou značku větší jistota ale i tady bych si vybral jinak. A nemusel by to být zrovna Cannondale s Leftynou – dalo by se uvažovat o spoustě jiných kol. Proč? Protože mi ten Trek přijde nuda. Jinak nic proti němu nemám.

                      Co třeba Santa? Sehnat se dá a nuda to není ;)

                      • JakeF  

                        O koupi Lefty jsem vážně uvažoval protože se mi líbí, ale ježdění mnoho kusů testovaček mě přesvědčilo, že těch pár let ježdění s ní absolvovat nechci… Navíc ta úplně nejnovější verze dost přibrala na váze, po započtení krku je Alu verze někde na úrovni Reconu, což je za tu cenu vážně tragédie a problémy se spolehlivostí jsou jen třešnička na dortu… Fakt nechápu, jak se to Cannondalu povedlo takhle doprasit, ale počítám než se za pár let rozhodnu zase pořídit nějaký XC, tak to vyřeší :).

                        Santa je paráda, ale s tímhle rozpočtem by se vešel tak samotnej rám :).

                        • satch  

                          ono se stačí podívat, jak bastlili OPI představec těma výztuhama, až od něj nakonec upustili. Takže teď se ty leftyny budou sypat trochu víc a pak se vrátí ke starým vnitřnostem a harmonice… Cannony jsou pěkný, ale to bych musel být servisák… :-)

                          • Spider_29  

                            Já osobně leftynu vnímám čistě jako snahu se odlišit za každou cenu, přestože je to technicky horší řešení, který přináší řadu problémů.

                        • MI.KU  

                          Tak HT od Santy je rám za 700$ cca…? Za to si kolo kol 50 poskládá parádní a dá se koupit osazené.

                          Pro kolegu – ano Opi doprasili byla to nádhera ale vrzalo to. S Leftynou sem nemel problém chod paráda a příbuznej jí má 2 roky a pohoda a je to prasátko – jak jízdně tak postavou – cca 195cm 105kg. Nebo aspoň v zimě říkal že má pořád nad 100 a nemá s vidlí problém ;)

                          • roud  

                            měl jsem OPI jako jeden z prvních kusů v čr dodnes ho vozím bez výztuhy a nemám s ním žádnej problém :)

                          • JakeF  

                            Jenže připočti DPH a CLO a na moc velkou parádu už nezbyde, navíc problémy s případnou reklamací… Za mě bych o Santovi uvažoval až v případě fulla a rozpočtu tak o kilo větším.

                            • MI.KU  

                              Před rokem nebo dvěma jsem viděl Santu HT v Berlíně v nějakým obchůdku osazenej jako hotovku za cca 2200€ Dá se to sehnat když chceš.

                              • JakeF  

                                Tak jasně, Trek se dá taky sehnat ve výprodeji, když máš kliku. To není moc relevantní porovnání.

                                • MI.KU  

                                  No model 2016 o kterém zde pisu ve výprodeji není – zatím.

                                  • JakeF  

                                    A ten Santa v obchůdku v Berlíně před rokem nebo dvěma určitě 2016 byl :). Srovnávej srovnatelný…

                                    • MI.KU  

                                      Ne nebyl – ale dnes ho tam taky určite nemají ;)

                                      Níže jsem vypsal i nějaké odkazy – rám za 600 liber což je ted za babku a celá kola od 1500 liber a vejs dle provedení – je tam i xc FULL za 1800 tuším.

                          • pierogross  

                            Ahoj. Rám Santa Cruz 700USD ??? To jako origoš? Odkud čerpáš, smím-li se ptáti… Jestli to není stará m…a, moc tomu nevěřím, ale můžu se mýlit…

                            • MI.KU  

                              http://www.santacruzbicycles.com/…/highball-29

                              A v DE sem ho videl jako hotovku – mas ho i v konfiguraci osazenej za 1650$ a 2000$

                              • MI.KU  

                                A v UK se ten rám prodává za £600 což je teď hoooodně dobrá cena – tak co chlapi – komu ho mám dovést? ;)

                                • MI.KU  

                                  A hotovka z UK za 55 tyček ;)

                                  • MI.KU  

                                    http://www.rutlandcycling.com/…n-bikes.aspx#…

                                    Mlsejte a plačte potichu ;)

                                    • JakeF  

                                      Ti nevím, s hliníkovým Santou na Reconu, Deorku a lowend kolech jsi spíš za socku…

                                      • MI.KU  

                                        Tohle bych taky nemusel – vzal bych rám za 600 a složil si to nebo koupil vyšší model no.

                                        Za socku budes i na Treku a je fuk co na nem budes mit ;)

                                        • JakeF  

                                          Za 30 to stejně pořádně neosadíš… Jak jsem psal, Santa jo, ale fulla a tak 3× vyšší rozpočet, pak to má smysl… Zrovna proti Treku ta hlína skoro určitě ani nebude lepší a stavět to na Deorku a Epiconu jen kvůli nápisu Santa Cruz, na to ti stejně žádná kočka nepoletí :D.

                                          • MI.KU  

                                            Proč epicon? Do 60 to muze mit s Foxem a deore nebo RS s XT kdyz se trochu posnazi a nějaký základnější záplety.

                                            • JakeF  

                                              Skoro si myslím, že Fox s Deore, Remerx zápletama a Force kokpitem moje tvrzení nijak nevyvrací :).

                                              • MI.KU  

                                                Tyjo co že je to na tom Treku za skvosty…? ;)

                                                • JakeF  

                                                  SID, GXko, základní TLR kola a hlína Bontrager kokpit… Všechno tak o level výš, než by ses vešel v tý tvý úvaze…

                                                  • MI.KU  

                                                    Tak GX je dost levná sada – levnejsi jak XT takže klidně může osadit a Sid – to uz radsi toho Foxe než ,,žvejku,, a TLR tam nahodím klidně taky.

                                                    Tak co tam máš dál? ;)

                                                  • JakeF  

                                                    Je to dost otázka preferencí, to tu můžem diskutovat do pozítří, což neplánuju… Nicméně pokud chceš teda Foxe, tak jsi ještě před chvílí kalkuloval s Deorkem :). Najednou se vejdeš s Foxem, XT a TLR kolama… Kouzelník :). Za chvíli z tebe vyleze, že ty díly vlastně klidně můžeš koupit na cyklobazaru sundaný z novýho kola :D.

                                                  • DzariN  

                                                    Nevyznám se v tom moc, tak vam nebudeu kecat do te diskuse, ale GX 1×11 sada stoji na netu cca 13 500 … to je malo? Pro mne urcite ne :)

                                                  • MI.KU  

                                                    ,,Nevyznám se v tom moc, tak vam nebudeu kecat do te diskuse,,

                                                    Pochopil jsi – ty to chceš jen koupit, tak buď zticha a Nekecej nám tu do toho – na to F-SI nebo F29 či Santu stejně nemáš koule – takže si v klidu čti – stejně skončíš u nudnýho Treka :DDD

                                                    PS: nic ve zlým jen tu větu cos napsal bych asi ve vlastním vlákně, když si vybírám kolo nejak nenapsal ;) občas je nutný zatnout pěst a bouchnout do stolu ;)

                                                    PS2: ta sada je za 10 a mas ji na tom Treku.

                                                  • DzariN  

                                                    V necem se vyznam, ale s temahle lepsima sadama vazne nemam zkusenost… a na znacky jako Santa Cruz nema mpredevsim prachy :D … za 10 jsem videl GX s gripshiftem… vetsina stoji pres 13 ( teda jestli tohle https://www.cycology.cz/…1x11-p32671/?… je ono) … vim, ze je to na tom Treku SF 8 … zas vim po cem se divam :D … ale klidne pokracujte … zatim mam 3 poznatky z tehle diskuse 1. Vsechny ramy praskaji 2. Lefty je vic v servise nez na kole 3. Vsichni prodavaci lzou :D … Tak popoplujem :D

                                                  • MI.KU  

                                                    S tou Lefty to není pravda – jak sem psal je v rodině dva roky a byla třikrát v servise tuším. Na servis v zimě a dvě výměny oleje na počkání za par stovek.

                                                    Pokud budes dodržovat co mas u RS budes ji servisovat častěji.

                                                    Je škoda že na základě takto podaných informací odmítáš tak povedené kolo.

                                                    S tím Trekem – nic proti bude fajn určite – jen je nudnej to je celé ;)

                                                  • JakeF  

                                                    Jo a ty „žvejko“… Našel jsem si čísla a proti 32mm Foxu je SID předozadně nepatrně tužší, ale hlavně výrazně tužší v krutu a přitom je o kus lehčí… Takže tady sis dost naběh, protože ten Fox je „žvejka“ větší :).

                                                  • MI.KU  

                                                    A jak se SID žvejkal před pár lety? Byl měkej že by z nej šli bublinky ;) Sem ti psal někde vejš, že aktuálního Sida neznám ale kdysi to bylo fujky měkké.

                                                    Ty díly špatně čteš – prve sem psal Fox s Deore a základní záplety , nebo XT s RS – když si přišel se Sramem napsal sem že je levnější než XT a že by se tedy vesla Foxka se Sramem a základní bezduše sou za pár.

                                                    Ten Sram stojí 10 tisíc. Všechny díly jedině nové.

                                                  • Nikovlas  

                                                    Vidíš – a mě se skoro zdálo, že ses vyjadřoval k SIDu na novym kole… Na to, že ho neznáš, to znělo dost suverénně… Zajímalo by mě, jakou formou bys mluvil o něčem, o čem bys skutečně něco věděl…

                                                  • MI.KU  

                                                    Však sem mu psal že starej a použil jsem přesně jeho přístup – starej Sup praskal novej tedy nebrat

                                                    • starej Sid se kroutil novej tedy nebrat

                                                    Najednou se to nehodí?

                                                  • JakeF  

                                                    K novýmu Sidovi máme přesný data, k novýmu Superioru ne… Myslím, že rozdíl je evidentní :).

                                                  • JakeF  

                                                    Kde máš sadu GX za 10k? To bude zas nějaká OEM verze s horšíma klikama a kazetou, případně nějakej výprodej, ne? :)

                                                  • DzariN  

                                                    Za 10 jsem videl s gripshiftem :)

                                                  • MI.KU  

                                                    V ČR ne ;)

                                                  • JakeF  

                                                    Ale copak? Bojíš se dát sem ten odkaz na CRC, protože sis všimnul, že XTčko tam je hned vedle a levnějš? :D

    • roman II  

      Lectora

    • snas89  

      Vím, že řešíš trekk vs sup, ale co třeba tohle?

      http://meritbikes.com/cs/mtb/

      za cca 15 000 karbonovej rám a díly si poskládáš jak chceš.

      • straky  

        Cena ramu je velmi dobra, ale pokud nemas od prodejce lepsi cenu na komponenty, tak te kolo vyjde draz nez koupit celek.

        Vyhody staveneho kola: vlastni konfigurace

        Nevyhody: straveny cas nakupem a sestavenim, nakup naradi, 2 roky zaruka na ram

        Vyhody celeho kola: cena, delsi zaruka na ram

        Nevyhody: urcity kompromis komponentu, casto tezka kola

    • Son of a Beach  

      Určitě karbon. I když se ti s karbonem po záruce něco stane, nechá se opravit za pár korun a dělá to už dost firem. Opravené místo vydrží bez problému mnoho let. Když ti praskne hliník, jsi v řiti… Můžeš nechat svařit, ale to je loterie, jestli to vydrží.

      Z vlastní zkušenosti můžu říct, že ten levnější karbonový rám od SUPu je hodně pevný – výhoda při šlapání, nevýhoda v pohodlí. Ale i tak mi přijde pohodlnější než jejich hliník.

      Jo a Superioru praskají pokud vím hliníkové rámy a karbonové před rokem 2014.

      • JakeF  

        Když ti praskne hliník od Treku, tak dostaneš novej. Výhoda doživotní záruky :).

        • tromboonen  

          Lidi co kupuji SUPy to delaj tak, ze si zaplati navic za 5 let zaruku a pak ten ram po jejim skonceni vyhodi – alespon to tady tak psal jeden mistni uzivatel a horlivy zastance SUPu… mam sice dojem, ze to pak stoji stejne jako ten Trek a po peti letech Ti zbyde akorat osazeni, ale mas radost z toho, ze podporujes Cinskoceskou znacku a muzes pak urazet lidi na forech co si kupujou kapitalisticky vyrobky, a to s vyplati :)

      • MI.KU  

        Kdyby mi praskl karbon tak na ten rám už v životě nesednu ať tam prdne záplatu jakejkoliv jouda co z toho dělá košíčky.

        Pokud ti u dobrého výrobce praskne hlína je otázka bud dostanes novej nebo to zavaří.

        Osobne bych opravovanej rám nikdy nejezdil – nikdy je nikdy i kdyby byl za bambilion uz bych na to nesedl.

        U MTB to často položíš ani nemusíš jet rychle leckdy k prasknutí karbonu stačí když ti spadne opřeného kolo.

        Pokud to měníš po roce dvou je to asi fuk – pak je to pro tebe spotřebák.

        • JakeF  

          Zbytečný předsudky, karbon opravdu není problém opravit… Superior to dokonce dělal v rámci záruky, protože kdyby měli měnit všechny prasklý za novej, tak by zkrachovali :). Kvalitně udělaná oprava drží a vůbec bych se jí nebál narozdíl od svařenýho hliníku, kde to většinou po chvíli praskne hned vedle sváru.

          A pokud k prasknutí stačilo spadnutí opřenýho kola, tak to musela být šílená mrdka (Sup? :)), slušnej karbonovej rám vydrží hodně.

          • Kamilac  

            Já jsem měl dost ošklivej pád na karbonovým „Cubečku“ viz profil. kolo letělo dobrých 50m v kotrmelcích, já tak 3 kotouly a výsledek: já 2 šrouby v kotníku a kolu není absolutně nic, a to tam jsou karbonový řiditka a karbon sedlovka a všechno je pořád v poho (kolo bylo na prohlídce), jenom jsou trošku odřený kliky.

        • Son of a Beach  

          respektuju tvůj názor, ale DOBŘE opravené místo na karbonovém rámu ti ježděním už nepraskne, jedině, že bys to zase o něco trefil. Nic ti nenutím, jen píšu, jak to je.

          • MI.KU  

            Jde spis o to ze karbon praská tak ze kdyz ti praskne a vidis malou prasklinku neznamená že to neni zevnitř rozstipany cely a pak se ti to někde ve sjezdu vysere…

            Proste osobne praskne rám = koupím novej nebudu se ani zdržovat s opravou nebo ho tedy budu reklamovat dle situace a pokud mi ho opraví tak opět koupím novej a tohle prodám – mam se moc rad ;)

            • JakeF  

              Což se samozřejmě před opravou zjistí a následně se podle toho k opravě přistupuje…

              • MI.KU  

                Auto se taky dá svařit po totálce ze 2–3 kousků – a 90% lidí si toho ani nevšimne ;) Otázka zní – ty bys v tom chtel jezdit?

                • JakeF  

                  Narozdíl od tebe jsem na opravených karbon rámech i jezdil a můžu ti říct, že rozdíl je neznatelnej. Scotta jsem měl udělanýho tak dobře, že kdybych ti neřek co máš hledat, tak pravděpodobně tu opravu ani nenajdeš. Když jsi u těch aut, ty po každý menší bouračce taky vyhazuješ? Chápu totálku, když by byl rám na 2 kusy (byť i to se opravit nechá, ale taky už bych tomu nevěřil), ale klasika proražená horní trubka řazením nebo naprasklá jedna zadní vzpěra, to je bez nejmenšího problému…

                • Nikovlas  

                  Souhlas – v autě svařenym ze 3 kusů bych fakt nejezdil… ale když mi někdo ťukne plechy, asi si nebudu hned kupovat nový. Podobně bych si netroufnul opravovat rám rozlomenej na kusy…

                • pierogross  

                  Bratřesnadcyklisto, čtu tady docela dost nesmyslů a snažím se být v klidu, ale tohleto už je dost maso.

                  • MI.KU  

                    Nesmyslů je tu dost – proražená horní rámovka, prasklá zadní vzpěra a je to v pohodě? Hm… To si borec.

                    Ale možná je to tím, že se neploužím 20 km/h průměrem a tak si na opravovaném rámu jezdit netroufnu. Když jedeš 70 a rupne ti to si na šrot.

                    • JakeF  

                      Ty jsi komik :). Když o něčem víš kulový, je lepší mlčet…

                      Nicméně jestli jezdíš na bajku průměry přes 20 km/h a přes 70 km/h max, tak už chápu, proč ti vyhovuje Lefty… Na takový trase toho terénu moc nebude. Otázka je, jestli pevná by neposloužila ještě líp :).

                      • MI.KU  

                        No kulové tu víš ty hlavně že si musíš vymejšlet pohádky kde a na čem to jezdím.

                        Psal sem tu několikrát že MTB me uz na ježdění nebere.

                        Přeber si to jak chceš.

                        • MI.KU  

                          Tady je takové uz asi pravidlo – pokud nekdo napíše neco s čímž nesouhlasím jeho příspěvky se prekrouti uživateli se prirknou věty které nikde nikdy nenapsal a začne se psat co a jak kde pouziva – i kdyz ho ten dotyčný nikdy nevidel.

                          Tak je to tu se vším a proto koukam ze si půjdu o kolech pokecat na cyklodiskuzi kde o tom neco trochu ví – krom pár výjimek zde – ale bez urážky – ty k nim nepatříš ;)

                          • Vilém  

                            pá pá.

                          • Spider_29  

                            …anebo je to taky tak, že když se tady někdo snaží argumentovat demagogickými nesmysly typu prasklina v zadní stavbě vs totálka u auta, tak na to ostatní reagujou adekvátním způsobem.

                            Na jiné cyklodiskusi pozdravuj ;-).

                        • Nikovlas  

                          Tak nakonec se tu dozvíme, že ohledně výběru MTB rámu se tu bude do krve hádat někdo, kdo na MTB vůbec nejezdí… Ale kulové vědí všichni ostatní… Doufám, že to tu nikdo nezamkne – je to skvost.

                          • Spider_29  

                            +1

                          • MI.KU  

                            Vidis a to je přesně ono.

                            Já psal že už mne MTB nebere – co z toho plyne? Ze tech 70km/h mám na silničce kde bych si díky tomu na opravovaném rámu netroufal jezdit – zvlášť proražená horní rámovka nebo prasklá zadní vzpěra – ono totiž zvláště na karbonu při takové rychlosti kdyz se to sejde můžeš chytnout hada. Dále že dříve sem jezdil MTB – občas i teď výmečně – jen je to nuda. A on mi tu přisuzuje na čem a v jakém terénu jezdím a že je to blbost.

                            Prostě totálně překrucujete fakta.

                            Že jak vyplynulo narozdíl od něj sem Lefty jezdil, ale on o ní ,,uvažoval,, a zamítnul jí – ahaaa tak to joooo ;)

                            A td a td.....

                            A nikde sem nenapsal že Trek nebo Sup je špatnej protože sem psal že sem nejel ani jeden z tech dvou modelů – ale on odsoudí Supa protože kdysi videl nějaké prasklé (přitom s konkrétním modelem nemá zkušenosti) – ostatně co že to psal o Treku, že mu je vždy vyměnili…?

                            Já pouze psal že ten Trek je nuda a ze se daji najit zajímavější kola a vavrhl jsem varianty – něco od Cannondale co sem jezdil a vím že to funguje a něco od Santy co je zde neokoukaný a cenově by vyšlo skoro jak ten Trek.

                            Ale už je tu z toho zase prekrouceny příspěvek ze sem asi nikdy neseděl na MTB.

                            • JakeF  

                              Prosimtě, těch kousků Lefty jsem zkoušel tak cca 10 na různých typech kol a podle toho, co tu píšeš, jsem na ní dost možná najezdil dohromady víc než ty :). A určitě jsem jí dal víc zabrat… A že funguje tobě, jako silničářovi, ještě vážně neznamená, že bude fungovat někomu, kdo jí dává trochu zabrat. Co takový lidi znám, tak s ní maj problémy všichni.

                              S tím cenově Santou jsi taky dobrej komik… Ten rám v hlíně nebude nic extra (jel jsem ho v karbonu, je fajn, ale zase nic výjimečnýho), ale musel bys ho osadit v totálním základu, takže bys měl ve výsledku průměrnej rám na lowend osazení, jen abys měl nápis Santa Cruz… Komedie :).

                              • MI.KU  

                                WAU a jak víš žes jí dal víc zabrat? Ty jsi telepat?

                                Silničář jak píšeš sem tak 2 roky…? Já se za silničáře nepovažuji – jezdím co mě baví – kdysi terén na připravených tratích pak vše co šlo projet po xc a ted me baví silnice.

                                A co znám majitele tak s ní nemel jediný problém.

                                Ten rám v hliníku nebude nic extra – fakt si ho jel? Osadit by se dal cca jak ten Trek.

                                Nic vždy mi říkali s blb…em se nehádej – tak jo máš pravdu ;)

                                • JakeF  

                                  Hele, klidně se vsadím :). Určitě je pár lidí, co dávaj kolu zabrat víc, ale statistika je výrazně proti tobě :).

                                  Měl jsem půjčenou testovačku Highball 29 v karbonu a nic extra na tom rámu není. Brát ho v socka verzi hlíně a osazovat ho lowend komponentama jen kvůli nápisu, to je fakt nesmysl… Zvlášť proti Treku, kterej má hliníkový rámy opravdu špičkový, těch jsem taky jezdil mraky, dokonce i 3 jsem vlastnil, jeden karbon a 2 hlíny :).

                                  A osadit jako toho Treka tvoje „cca“ znamená o řadu níž, to už jsme si tu jednou ujasnili :D. Anebo hoď komplet seznam komponentů, vážně jsem na to zvědavej :).

                                  • MI.KU  

                                    Jaká statistika je proti mne? ;)

                                    Jo určite je pár – pár stovek, pár tisíc pár desetitisíc třeba lidí co dávají kolu zabrat víc – ale jak jsi přišel na to že to jsi zrovna ty by mne zajímalo ;)

                                    • JakeF  

                                      Takový tušení mám…

                                    • Nikovlas  

                                      :-D

                                      70 na silničce – to je brutál…

                                    • Breakpain  

                                      Né, že by byl bůh ;-) … ale přeci jen závodí (jednu dobu snad i elita?), není na tom technicky nijak zle a naježděno má poměrně dost. Takže v tomhle myslím nekecá. Druhá věc samozřejmě je, že Tebe neznáme :-) … ale v tomhle případě bych asi sázel na JakeFa, kdybych si měl vybírat.

                                      • MI.KU  

                                        Ze zvědavosti – vsadil bys na nej své kolo? ;)

                                        • Spider_29  

                                          Vzhledem k tomu, že se na kolo pořádně dostaneš jen jeden měsíc v roce, tak klidně všechny kola…

                                          Mimochodem, jakpak to že jsi pořád tady, když jsi nám tak významně oznámil svůj odchod na jinou cyklodiskusi :-)?

                                          • MI.KU  

                                            Sem napsal, že si jdu pokecat jinam – né že ruším účet ;)

                                        • Breakpain  

                                          Z toho co o něm vím, asi ano ;) …

                                          Znám ho i z reálu …

                                          • JakeF  

                                            Důvěra mě těší, ale kolo snad radši ne, ta elite licence byla spíš omylem a jenom rok :). Jakejkoliv opravdovej eliťák by mě vyškolil ani by nemrk. Je fakt, že v technice už bych si na ně dneska věřil na většinu, ale výkonností to je jinej svět.

                                • Spider_29  

                                  Krom překrucovače textů jsi tedy i tlučhuba?

                                  koukam ze si půjdu o kolech pokecat na cyklodiskuzi kde o tom neco trochu ví

                            • Nikovlas  

                              Pořád se tu oháníš překrucováním tvých slov – přitom jsi to akorát ty, kdo tu dokola plácá o proražených trubkách a prasklých vzpěrách. Nejběžnější jsou různé drobné praskliny, které právě u karbonu jdou takřka dokonale opravit. A ty to přirovnáš k autovraku svařenému ze 3? Jasně – my překrucujeme tvá fakta…

                              Je mi totálně jedno, jak rychle na čem jezdíš – já mám jen horáka a mimo asfalt jsem měl nejvíc asi 65 km/h a na asfaltu přes 82 km/h. Je to hliník a 2× svařovanej. V těchhle rychlostech se fakt nebojím, že to praskne, protože těchhle rychlostí dosahuji jedině, když je pro to vhodný terén – žádné kameny, kořeny, skoky. Čekám, že se časem objeví 3. prasklina, protože hliník neje opravit tak jako karbon- pouze doufám, že to bude jen prasklina – že se to nerozpadne úplně. Pokud se to však stane, tak zcela jistě v mnohem nižší rychlosti – třeba těch 20–30 – ale v terénu při nějkém prudším nárazu.

                              • Spider_29  

                                Zbytečný. MI.KU odešel na jinou cyklodiskusi, kde tomu, stejně jako on, rozumí…

                        • JakeF  

                          Počkej a na silničce ti přijde něco zajímavýho na průměru přes 20 km/h? Tak to by mě opravdu nenapadlo, že to je něco, čím se budeš chlubit :).

                          • MI.KU  

                            Se nauč číst já psal že se neploužím 20km/h ;)

                            • JakeF  

                              Se nauč číst, já psal „přes 20 km/h“ :).

                              Na co jsem narážel je to, že se tady „chlubíš“, že jezdíš přes 20 na silničce, to je asi jak kdyby ses chlubil, že už nechodíš na nočník :). Ale je samozřejmě možný, že jsi po amputaci obou nohou, pak samozřejmě gratuluju, to je super výkon…

                            • Spider_29  

                              No ty jsi ten pravej, kdo si může stěžovat na to, že ostatní překrucujou tvoje texty, když na slova o PRŮMĚRU PŘES 20 km/h reaguješ slovama o PLOUŽENÍ SE 20 km/h, což je něco úplně jinýho…

                    • pierogross  

                      Nic z toho netvrdím. Dělej si co chceš, jezdi si jak chceš, voz si z ciziny Santu za kolik chceš, z totálky udělej ze 2 – 3 kousků nové auto, na kterém to nikdo nepozná nebo jaks to tam psal… Do borců mi nenadávej, nevíš o mě nic, já jen říkám, že je to maso. Jestli je to na tebe moc, soráček cíťo.

        • Spider_29  

          Ta takovej druh pádu je karbon odolnější než hliník.

    • antikor  

      Je krásné sledovat, jak místní rádci během dvou příspěvků totálně zapomenou, že vlákno bylo založeno kvůli rozhodování o výběru kola, tedy by asi mělo obsahovat příspěvky týkající se plusů a mínusů autorem zmíněných kol, nikoliv však hádáním se dvou borců, kteří jsou oba natolik zaslepení touhou „přeargumentovat“ toho druhého…

      K tématu. Měl jsem na dva dny půjčenej SUP 979. Byla to moje první zkušenost s 29" a neumím říct, jestli kladná nebo ne. Ale to by bylo spíš na diskuzi ohledně 26/27,5/29. Co se kola jako celku týče, geometrie mi vyhovovala (ale to je subjektivní). Měl jsem Lko 19" a byl jsem na tom docela nataženej (179cm, asi normální poměr trup/nohy), ale ten nataženější posed mi vyhovoval.

      Stejně jako ty jsem nyní ve fázi, kdy přemýšlím o novém kole. Zatím si jen ještě nejsem jistý, zda bych chtěl další HT, nebo bych už šel do nějakého fulla.

      Ty zřejmě už víš, že bys rád HT. Tak co třeba:

      http://www.cube.eu/…ngreen-2016/

      http://www.ghost-bikes.com/…detail/5334/

      http://www.bike-life.cz/…b-2015/d3831

      • JakeF  

        Je krásné sledovat, jak přijde přemoudřelej rádoby rádce, kterej v jedný větě vysvětlí, že o tom ví hovno a ve druhý nabídne další kola, mezi kterými se ale tazatel vůbec nerozhoduje :). Neměl by ses věnovat „plusům a mínusům autorem zmíněných kol“? :)

    • DzariN  

      Dobre odpoledne panove, doufam, ze uz jste si roztrhali obcanky a muzeme pokracovat v diskusi :) Zatimco jste tu vedli diskusni souboj, tak ja jsem oblital par obchodu… sice skladem nic moc zajimavy nebylo (krom Treku 9.6 a Treku 9 z lonska, ale prodavac stal za nic moc, tak jsem se ani moc neptal) , ale celkem mne zaujal v jedne nejmenovane prodejne tenhle BMC bike ( http://www.bmcbike.cz/…melite-TE02/ ) … na prodejne meli jen o tridu vyssi radu, ale ram je stejny a nevypada to vubec zle… Vybava by mohla byt lepsi, ale prostor pro upgrade vzdy… takze pokud mate nejake zkusenosti, tak sem s nimi :)

      • pierogross  

        No hurá. Si děláš p…l? Ber ho a dělej dokud je. Aspoň ti nebudou říkat, že je tuctový a nudný. A jestli ti to někdo řekne, tak pak už nevím…

      • MI.KU  

        Jo BMC už není nuda ;) Že by…?

        • Nikovlas  

          Karbon.

        • raw 4  

          No urcite je nekde jinde nez Sup..:-) kvalitou, vyvojem, zpracovanim atd. …

          • MI.KU  

            Jo souhlas jen proč to píšeš mne? Já mu doporučoval jiný kolo. ;) Ale BMC určitě lepsi nez co mel vybrané.

      • straky  

        Tak kdybych si měl vybrat SUP vs Trek vs BMC, šel bych určitě do BMC i když vlastním SUPa. Můžeš dostat ještě slevu pro závodníky. Stačí doložit pár dokladů startovného a měl bys dostat 15% slevu – http://www.bmcbike.cz/racing-program/

        Počítej s upgrade kol. Ty původní jsou těžítka.

        • mm-sup  

          Se SUPem si můžeš také zazávodit – http://www.kola-online.cz/…-podpora/p11

          Jinak když srovnám SUPa 26" 2009 a 29" 2015, tak vzhledové zpracování je u staršího jasně lepší, povrch UD carbon je takový „čistější“ a vše ostatní je lakované, kdežto nový řeší vše polepy. Jasný tlak na co nejnižší výrobní náklady. Naštěstí „to“ nemá na funkci vliv. Nový je citelně tužší. Pro mě další faktor byla cena. Jenže modely 2016 docela podražily (uvidíme jak zareagují nyní po představení 2017, která je komplet nová) a tím se dostaly na úroveň „věhlasnějších“ značek… třeba na BF x-krát zmíněný Ghost Lector…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.