Srovnani 4 hardtailu (nove vs bazar, hlinik vs carbon)

99 nepřečtených
  • anonym2011

    Po mansi odmlce pokracuji ve vyberu sveho noveho kola. Pouziti bude univerzalni, jak na jezdeni po Praze, tak na vylety a jezdeni po lesech a kopcich.Koukal jsem po bazarech i novych kolech a zatim mam nekolik favoritu:

    1. https://www.cyklobazar.cz/…-karbon-27-5
    • Podle majitele jete jednu sezonu a max 600 km
    • Osazeni odpovida http://www.kolo-bikes.cz/…b=201-2x11sp s tim, ze ma vymenenou sedlovku a riditka za karbon a lepsi plaste.
    • Mohu ho mit za 30 000
    • Jde asi o meho favorita, jen nevim, jestli se nemam bat no name ramu.
    1. https://www.bike-forum.cz/…sride-vel-18
    • Tady se mi dost libi vaha, ktera je pod 11kg
    1. https://www.cyklobazar.cz/…-l-2018-novy
    • Jsou tam 29" kola, coz me trochu laka
    1. Superior 939 a 949
    • 939 cca za 25 000 predvadeci model
    • 949 cca 30 000 predvadeci model

    Zdejsi experty bych chtel poprosit o radu, ktere z kol si vybrat a upozorneni na jejich pripadne nedostatky. Samozrejme se nebranim jinym navrhum. Cenovy strop je asi 30 000, ale kdyz bude bliz k 20 000 bez velkych komprommisu, budu jedine rad. Kolo take nemusi byt nove, naopak mi prijde, ze lehce jete z druhe ruky je nejvyhodnejsi, ale asi nechci nekolik let stare a jezdene stroje, do kterych bych pak jeste musel znacne investovat.

    Jeste mam take doplnujici otazku k ramu – precetl jsem toho o hlinik vs carbon docela dost, zle stejne z toho nejsem moc moudry. Jde mi hlavne o to, aby ram vydrzel i obcasny pad podobne dobre, jako muj 10 let stary hlinikovy Author. Pokud v tomhle ma hlinik znacnou vyhodu, sel bych asi do nej.

    0 0
    • Davidakta  

      Asi ti moc nepomůžu, ale můj názor je"radši drahej hliník než levnej karbon"

      0 0
    • anonym2011  

      Jeste bych se zeptal, jestli ma nekdo osobni zkusenost s Shimno XT a SLX a byl by je schopny srovnat. Z toho co jsem cetl mi XT o moc lepsi neprijde.

      0 0
      • puka  

        SLX stačí. Rozdíl bys poznal třeba u řazení, u zbytku komponent prý moc ne.

        0 0
        • anonym2011  

          Takze v podstate kdyz poridim slx a treba casem upgraduji na xt prehazovac, mel bych byt uplne vysmatej.

          0 0
          • puka  

            Dle mého názoru by to byla úplná zbytečnost.

            0 0
          • atty  

            Jedinej trochu smysluplnej upgrade jsou XT páčky (oproti SLXkovým), protože jsou „tvrdší“, maj trošičku jinou logiku řazení (instant release a multi release = okamžité zařazení, ne až po puštění páčky a odřazení i na těžší o 2 pastorky).

            Hazku měnit SLX za XT je nesmysl – vyhodíš cca. 1500,– a ušetříš tak maximálně několik gramů a jinak to na funkci nijak nepoznáš.

            0 0
    • Jaarque  

      Pokud nejsi achondroplastik nebo nechceš kolo na terénní prasení, tak bych o 27" vůbec neuvažoval…

      0 0
      • 1001100010001­11101  

        Když chce 27, ať si to koupí. Já bych to bral taky, ale bohužel nic pro mě zajímavýho jsem nesehnal, tak jsem vzal 29 a trochu toho už lituju.

        0 0
      • anonym2011  

        A muzu k tomu dostat nejake vysvetleni? Naopak mi prijdou 27,5 kola jako zajimavy kompromis. Nehlede na to, ze vetsina lidi jeste nedavno jezdila na 26".

        0 0
        • Jaarque  

          Prostě to jede pomaleji na rovinách, hůř to valí, komfort je horší… Vyhoda je fakt asi jenom lepší točivist a menší gyroskop.

          0 0
      • anonym2011  

        Jinak vysoky fakt nejsem, merim 175cm.

        0 0
      • puka  

        Pokud člověk není ocas, srandy si užije i na koloběžce. :)

        Nevíme kolik měří, předpokládám 182±. Na prasení 27, na výletování 29".

        EDIT: Připsal že měří 175 – 29" fakt je na zobání km.

        0 0
    • 1001100010001­11101  

      Já bych vzal 949 z těchto voleb.

      0 0
    • 1001100010001­11101  

      Na tu xc900 bych se vykašlal, je to super kolo, ale tenhle člověk mlži už tím, že tam nenapíše, že to je xc900 a že stalo 39k a ne to co posílá. Prostě nejednej s někým kdo kecá už v inzerátu. V decathlonu to jeho kolo stále je, tak nechápu proč posílá odkaz na jiný.

      0 0
    • embi  

      Vzal bych toho Decathlona, když ti ho nechá za 27000.

      0 0
    • anonym2011  

      Vlastne jsem se taky chtel zeptat na velikost ramu. Merim tech zminenych 175 a nohy mam spis kratsi. Podle vseho bych se mel pohybovat nekde mezi M(17") a L(19"), ale doma mam stary Author Solution asi z roku 2008, ktery je 19" a to kolo na me velke urcite neni, spis mi prijde, ze bych snesl i vetsi (mozna to ale muze byt dane i 26" koly). Tim padem spis tihnu k te 19", ale taky si to klidne necham vyvratit.

      0 0
      • puka  

        Záleží na celé geometrii rámu, která se za těch jedenáct let změnila. Pokud chceš do terénu, vem menší – horší stabilita, ale víc jistoty a hravosti. Na mých 185cm mám 19" rám na 27,5". Podle mě 17–18" by mělo být ideálních. 29" nebude tak obratná, navíc ve tvém podání.

        Sranda = 27,5

        Výsledky, túry = 29

        0 0
        • anonym2011  

          Jako obcas nejaky ten „trail“ i jedu, u baraku mame les. Jinak duvod, proc jsou mi sympaticke 27,5 je hlavne tohle srovnani:

          https://www.moolbike.cz/…-5--nebo-29/?…

          0 0
          • MlokCZ  

            Pořiď si co uznáš za vhodné, jen se neřiď tím odkazem. To je snůžka nesmyslů, co tam píšou. Dost z těch čísel je vycucaných z prstu v vůbec neodpovídá realitě. U toho, co odpovídá realitě jsou zase často vyzdvihovány nepodstatné vlastnosti, které pak v reálu ani nepoznáš.

            Reálně:

            27,5" není rozměrem přesně mezi, ale je blíže k 26". A žádné zázraky typu v tom článku uvedené se pro 27,5" nekonají. Prostě všechny vlastnosti jsou přesně tam, kde je rozměrově posazené.

            A z konkrétní vlastností. Hmotnost je nejméně důležitý faktor. Rozdíly jsou v reálu dost malé, dost jezdců by ani nepoznala dle rozdílu hmotností ve slepém testu na jaké velikosti kol jede.

            Tuhost, tam je pouze potřeba si to u 29" více pohlídat, ale žádný problém to není.

            A třeba co se týká zatáčení, tak v tom odkazu jsou to úplné nesmysly. V reálu nic jako přesně se zvětšující poloměr zatáčení dle velikosti kolo není.

            Zatáčení je dané z 95% geometrií konkrétního kola. A ta je dnes přizpůsobená velikosti kol. Není tak problém udělat přehnaně točivou 29".

            Takže limit nestojí na tom, že by to nešlo udělat u všech rozměrů točivější, ale na tom, že takové kolo bude nestabilní a bude na houby v jiných situacích. Takže u všech velikostí kol se hledá kompromis mezi točivostí a stabilitou a je posazený trochu někam jinam hlavně dle kategorie kola a k čemu je určené a ne dle velikostí kol.

            PS:

            A ještě stručněji. U HT je cokoliv mimo 29" už dnes mrtvá záležitost, stačí se podívat na čem jezdí profíci XC závody. A postupně se to posouvá i k fullům a do vyšších zdvihů.

            27,5" zůstává super pro extra malé postavy u kterých už je problematické se na 29" poskládat (ať už moc krátké nohy a problém vyšší standover, tak dostat řídítka dostatečně nízko pro toho, kdo chce chrtí posed). Nedá se ale obecně říct, kde je výškový limit. Vždy to záleží na konkrétních proporcích každého jedince + jeho požadavky na posed.

            A pak tu samozřejmě vždy zůstane pár nadšenců, kterým budou vyhovovat menší kola i když mají postavu na větší. To je ale podobné jako se vším typu pevná vidlice, single speed a další specifické věci.

            0 0
            • anonym2011  

              Diky, beru to a 27,5" tedy vyrazuji. Pokud teda neni tech 175 cm extra mala postava, ale to snad zase ne.

              0 0
              • MlokCZ  

                To není, problémy bývají u postav kolem 160cm a menších.

                0 0
            • puka  

              Ale dej pokoj, 27.5 je úžasný kompromis, pokud nejde o chrtění :)

              0 0
            • zbartos  

              A co my, co jezdíme na 26" ? Jsme ještě živí, nebo už reinkarnace ?

              BTW Nikdy jsem neviděl žádný test, který by na trase obsahující vyváženě všechny druhy povrchů a sklonů ukázal, že čas dosažený na ujetí X km je na některém z rozměrů pneu tak VÝRAZNĚ kratší, aby mělo smysl původní standardní rozměr 26" měnit za něco většího.

              Takže až zničím stávající 26", nebo na 26" nebudou náhradní díly, rozhodně koupím 27,5", protože za stejné peníze bude v této velikosti kolo lehčí než 29", což má při stoupání výrazný vliv. Zvláště, pokud je člověk méně fyzicky zdatný.

              0 0
              • Stavel  

                Srovnání 26 vs 27,5 vs 29

                Kolo dlouhé 3,5 km, nahoru dolů, doleva, doprava, … . Výsledek: 29 lepší o 12s proti 26 a o 19s proti 27,5.

                Pokud člověk nejede závod, tak je úplně jedno na čem jede.

                0 0
                • zbartos  

                  Výborné, díky !

                  P.S. V diskusi k videu je další zajímavý příspěvek – John Chase před 3 roky: „Like many of the commenters here, I have an issue with a lot of conclusions that this video makes. I work at as a data scientist, so I'm somewhat qualified (though probably not hugely) to comment on a couple of misunderstandings that the video and commenters seem to have. First, many people have noted that the video states "no statistical significance“ but „real world differences“, this is of course an incorrect conclusion and I would say that the reason we use statistical tests is to understand real world differences based on a (hopefully) representative subset of real word data. With that said it also doesn't mean that there aren't real world differences, all it means is that they have so little data, the differences they observed may be due to random chance (then again maybe not). Second, they are treating wheel size as categorical, but concluding that larger tires are faster, in which case wheel size should be considered continuous. If this is the case then they should have observed the 26" wheels being the slowest and 29" being the fastest. Their result reinforces the idea that what they observed was due to random chance. If 27" wheels are in fact the slowest than it is NOT wheel size that determines speed and there is another confounding variable that they failed to account for."

                  0 0
                  • Rowdy  

                    V tom videu je to vysvětlený. Se tam praví, že 26" bylo nejrychlejší ve sjezdech, ale 29" ve stoupáních a celkově. A že jejich závěr je, že 27.5" asi nebude „nejlepší z obou světů“, jak se to snaží tvrdit výrobci. Tohle vysvětlení je přímo odpověď na tenhle uvedený post a pravděpodobně to znamená, že to ten John Chase asi neviděl celé, nebo se nesoustředil.

                    No a ještě předtím se tam praví, že kola jsou stejně rychlá matematicky, ale nejsou stejně rychlá z pohledu praktického užití. To zas ukazuje na to, že krom valivých odporů a teorie pohonu do toho celého vstupují další věci a to je, že s 29" se lehce jede a s 26" se lehce manévruje a 27.5" zjevně není nic než kompromis, který neexceluje v ničem.

                    0 0
              • MlokCZ  

                Ten reálný rozdíl hmotností má právě naopak reálný vliv minimální, reálně u hobíka neměřitelný.

                Je to právě o tom, že reálně změřené rozdíly jsou minimální (vliv na rychlost) a pak zůstane výhoda prostupnosti terénem, lepší grip pro stejné pláště (v podstatě lze jezdit u 29" o jeden model jezdivější plášť při srovnatelném gripu) a pohodlí pro větší kola.

                Mnoho let jsem současně jezdil 26" a 29", tedy ideální srovnání a jsem rád, že už pár let mám všechna kola včetně 130mm fulla na 29" kolech. 26" nepřinášela reálně vůbec nic, jen samé nevýhody.

                A u pohodlí to šlo až do extrémů typu, že v některých situacích byl pohodlnější 29" celopevňák než 26" full s maximálně citlivým odpružením

                0 0
      • palo7  

        Pošli fotku jak máš nastaveny ten Author v 19. Na 175cm je 19 vysoká a u kratších nohou extra vysoká

        0 0
        • anonym2011  

          Author je takhle. Jezdi se mi na tom celkem dobre, ale proste uz do toho nechci investovat, musela by se vymenit cela prehazovacka, brzdy, koupit nove sedlo, asi i vymenit kola…No proste si radeji koupim nove a lepsi.

          0 0
          • palo7  

            Je to určitě 19? Mám taky cca 175cm a trochu kratší nohy a měl jsem Authora 19 a sedlo tak o 10cm míň vytažený

            0 0
            • anonym2011  

              19 to je urcite, ted jsem koukal na napis na ramu, jen uz nechci zase prochazet procesem foceni a uploadovani.

              0 0
              • anonym2011  

                Jinak bych to snesl treba o 3 cm niz na jezdeni po lese, tohle mi vyhovuje spis na delsi trasy.

                0 0
      • Nikovlas  

        Pokud kolo nebude příliš vysoké, bral bych spíš to větší. Jestli máš kratší nohy, patrně máš delší trup – takže tim spíš ti může líp sedět delší rám. Dnes se beztak rámy obecně prodlužují a zkracují představce – otázka je, jestli ten trend vydrží.

        0 0
    • anonym2011  

      Jinak chapu to spravne, ze 1) nikdo nedoporucuje kvuli ramu? Jinak SUP 949 je bohuzel pryc, na XC 900 jsem napsal vcera, zatim bez odpovedi.Mam tedy nejake nove kandidaty:

      https://www.cyklobazar.cz/…-29-2x11-slx

      https://www.cyklobazar.cz/…tor-eagle-nx

      • podle prodejce ram z lector 6 a vybava ± 3.9

      https://www.merida-bike.cz/…nine-limited

      https://www.cyklobazar.cz/…a-shimano-xt

      https://www.sbazar.cz/…rocaliber-96

      https://www.sbazar.cz/…-kolo-mrx-29

      https://www.sbazar.cz/…canyon-69-al

      0 0
        • palo7  

          L na 175cm nebrat

          0 0
          • anonym2011  

            Hele je to tak, ze ted to Lko mam a velikost pro me nikdy problem nebyl. Asi to zalezi na cloveky a preferenci, kazdopadne L ramy se udavaji nekdy od 170, nekdy od 175cm, takze by to jit melo. Na to kolo si samozrejme sednu, nez si ho koupim a kdyby to na me bylo moc velke, nevezmu si ho, jsem i ochotny vyzkouset nejake to Mko, myslim nakonec, ze neco z tech kol, co jsem linkoval M je, ale fakt to vidim tak, ze by pro me to L melo byt v pohode. Ve vsem ostatnim si celkem poradit necham, ale tady mi to proste vychazi z osobni zkusenosti, coz je pro me precijen vic, nez teorie.

            0 0
            • palo7  

              Hele, mám taky cca 175cm, tak zase taková teorie to není. Taky máš Authora asi 26 a teď třeba v odkazu 29 vel. 20. Což je velikostně úplně někde jinde. Nejjednodušší a nejlepší je se poměrit v calculatoru a pak vybírané kolo porovnat geometrii.

              Každý je jiný, ale píšeš na 175cm spíše kratší nohy, což je stejný jako já a proto bych hledal M (17,18) s horní trubkou cca 600mm. Podle fotky Authora bych ale řekl, že máš nohy buď delší, nebo více než 175cm a nebo to neni Lko 19 ?

              0 0
      • palo7  

        Jestli máš 175cm, tak zapomeň na větší rámy než 18 a taky rámy L. Tim se ti to dost protřídí a můžeš vložit jen co zbylo.

        0 0
    • nimha  

      Chce to vyzkouset. Mam 178cm a 19ka RB Crr 290 akorat. 26ku mam 20ku ram. Ale ja jsem spis na vetsi kola nez na mensi.

      0 0
    • anonym2011  

      Ja bych teda poprosil asi vic k puvodni otazce. Co se tyce velikosti ramu, myslim si, ze zvladnu 18" i 19". Kolo si proste kazdopadne pred koupi vyzkousim a pokud mi vyhovovat nebude, proste si ho nekoupim. V cem potrebuju poradit hlavne je, na jake se mam jit podivat. U osazeni brzd a prehazovacek mam relativne jasno, jakmile to bude SLX a lepsi/Sram GX a lepsi, neni to asi potreba moc resit. V cem jasno nemam jsou kola, ramy a vidlice. Zvlast treba proste nevim, jestli se bat tech levnejsich karbonovych, jedine, co vim o vidlicich je, ze chci vzduchovou a o kolech, ze chci pevne osy a naboj, do ktereho netece.

      0 0
    • anonym2011  

      Ok, tak nakonec jdu nejspis do tohohle. https://www.cyklobazar.cz/…sl-karbon-19

      Podle prodejce je to jete dost minimalne jen jeho zenou, plus je tam dost uplne novych komponent. Bez pedalu mi to da za 32000, coz se mi zda jako slusna cena.

      Navic jsou pry Cube ramy spis mensi.

      0 0
      • atty  

        Všechna kola na cyklobazarech jsou obvykle jetá ženou, nebo důchodci, s nájezdem "pár stovek kilometrů :)

        Je pak divný, že maj měněný gumy, řetězy, kazety atp. :)

        Tohle bude vlastní stavba na rámu a pokud se dá nový rám koupit kolem 12–15kkč (třeba bikediscount), můžeš si snadno dopočítat, zda za dalších cca. 15–20kkč nejde k tomu rámu pořídit slušnej zbytek (bazarově i celkem pod tuhle cenu).

        Za 32k na bazarech vídám rozhodně lepší (lépe vybavená) kola, samozřejmě nevidím do toho, jak jsou reálně jetá a zda tam není nějakej „drahej“ problém (vidlice, záplety…)

        0 0
        • anonym2011  

          Tak pokud bys byl ochoten poslat ty lepsi, ktere vidas, budu rad. Ale vybavu to teda ma docela slusnou, kola taky…

          0 0
          • atty  

            Hele, to bych nedělal nic jinýho :)

            Spíš pokud najdeš něco jiného, na první pohled zajímavého, tak to sem klidně postni na kritiku. Samozřejmě jde zhodnotit součástky jako takové – v jakém stavu a nájezdu to je, to nezjistíš a u něčeho se to dá špatně poznat i při osobní prohlídce (nikdo Ti neřekne, zda maj kola nebo jiné součástky najeto 1000km nebo 10000 km, pokud jsou vizuálně nepoškozená). I na kazetách a převodnících se to blbě poznává jen okem.

            Neříkám, že ten Cube musí bejt špatněj, ale osazení zas tak hyper ultra není – kola jsou na tom za 6k (bazarově za 3–4k), vidlice slušná (ale do ní nevidíš, jak je udržovaná), pohon 1×11 dnes na novém kole v téhle ceně a normálním použití málokdo chce, protože menší rozsah a buď to s větším převodníkem neutáhneš do kopce, nebo zase na rovinách a z trochu kopečka točíš křečka v kolotoči. I na nových kolech lehce nad 30k se daj už potkat 1×12 GX nebo NX SRAMy, či 2×11, což vykrejvá daleko větší rozsah a nehledáš pak převody.

            Třeba nejvyšší Decathlon je někde jinde za 39k (ano, je to o 7k více peněz) ale – karbon rám (asi podobné kvality jako Cube), SRAM GX 1×12, Reba, Mavic Crossmax – to vše se zárukou a vonící novotou, dva roky vcelku bez nutných investic.(samoz­řejmě nepočítám pláště, řetěz či další drobnosti, pokud budeš jezdit více a „sjedeš to“).

            https://www.decathlon.cz/…8405440.html

            Pokud „bazar“ s Tvým rozpočtem, tak zase hledám kolo s přidanou hodnotou ještě lepšího osazení, výbavy a hmotnosti a není problém tam celkem často taková kola potkat – HTčka s pořizovačkou třeba kolem 60–80k, prodávaná za sezónu, dvě za 30–40k.

            0 0
            • anonym2011  

              Takova kola jsou ale vetsinou stara alespon 3 roky(vetsinou spis vic)…A toho uz se bojim vic a moc neverim tomu, ze by se to obeslo bez dalsich ne uplne malych investic. Ale taky mozna hledam spatne.

              0 0
              • atty  

                Tak každého volba. Máš jistotu, že ten Cube je 2017, nebo to jen píše a říká prodejce? Máš jistotu, že ty díly, ze kterých to skládal nejsou ještě starší? Jediná jistota je to, že když jsou na tom „novější“ věci, tak se dá podle modelu nebo typu říct, že nemohou být starší, než třeba z roku 2017, protože před tím se prostě nevyráběly. Jenže 1×11 Shimano XT je tu od roku 2016, vidle nevím, kola Red 66 existují už asi od roku 2012 (pokud se nemýlím), tak vcelku není jistota žádná :)

                Pokud je kolo „hotovka“ se sériovým osazením a je od prodejce papír a datum nákupu, tak tam ještě nějaká jistota „doložitelného stáří“ je, ale u dva roky „starého“ kola to opět naprosto nic nevypoví, v jakém reálně stavu to kolo může být – za dva roky to někdo může doslova odepsat (je potřeba vyměnit skoro všechno mimo rámu, někdy i ten :)), nebo to může bejt skoro zánovní kolo, skutečně s nájezdem pár set kilometrů na cyklostezce. Jako laik poznáš houby, jako odborník a domácí mechanik poznáš více, ale taky né všechno.

                0 0
            • anonym2011  

              No potom, co jsem znovu mluvil s prodejcem toho Cube, uz se mi do nej zdaleka tolik nechce, tvrdi, ze doklady nemuze najit. Navic je fakt, ze se mi moc nedari najit nic, co by se mi zdalo vyrazne lepe osazene a vybavene, nez ten Rockrider kolem tech 30 000 v bazaru. V cem maji vyhodu ty tri a vice roky stare kola jsou rafky(nebo asi celkove kola) a obcas trochu vaha, ale ta mi tady taky prijde dost dobra. Jen je to proste uz hodne pres rozpocet. Asi jeste chvili budu hledat a sledovat bazary, ale obavam se, ze nakonec skoncim u tohohle.

              0 0
      • Yatza  

        Zeptej se prodejce, proc ma obracene riditka :)

        0 0
      • palo7  

        kdo chce kam …

        0 0
    • anonym2011  

      Tak z novych kol, co celkem moje pozadavky splnuje je tohle: https://www.tsbohemia.cz/…d304392.html

      Prijde mi, ze rozdil je hlavne v ramu (hlinik vs karbon) a v brzdach – te Acery se bojim. Ale jinak je to vlastne osazene docela podobne a stoji to o 11k mene.

      Je to teda taky o nejakych treba 700g tezsi no…coz je dane asi hlavne tim ramem, riditky a sedlovkou.

      Pak maji jeste tohle karbonove, ale moc v nevidim duvod si ho porizovat – misto gx je tam nx a celkove je tezsi, nez ten hlinik.

      0 0
      • palo7  

        Geometrie je velmi krátká

        0 0
      • MatS  

        Osazení má super. Ty brzdy BR-M315 je ten nejnižší základ. To hned sundej a prodej a za dvojku se daj koupit Deore. Stále jsi pod 30t Kč.

        0 0
      • luciash  

        Důvod pro https://www.tsbohemia.cz/…d304416.html bych viděl především ve vnitřním vedení bovdenů, lepším vzhledu a geometrii (subjektivně) a hlavně to má pevný osy vepředu i vzadu. NX bych se nebál a brzdy se dají snadno vyměnit za lepší. To Kendo nestojí o 11k míň, ale o jen o 2k. Rozdíl ve váze je asi hlavně kvůli GX vs NX a vidlici. Tu má opravdu lepší to Kendo (Reba RL – 1656g) vs (Recon RL – 2256g).

        0 0
        • anonym2011  

          Sorry, napsal jsem to trochu zmatecne. Ten rozdil 11k je od MMR Kendo oproti tomu Decathlonu Rockrider XC 900. A nejak se mi vytratil ten odkaz na to MMR Rakish 70, se kterym jsem pak srovnaval to Kendo a prislo mi lepsi poridit Kendo.

          0 0
    • anonym2011  

      Dalsi „ulovek“, je to spis takovy kviz, jestli nekdo nedokaze poznat, co by to mohlo byt zac. Sam prodejce pry nevi, jaky to je model:

      „Dobry den,o jaky model presne jde vam rict nemohu, kupoval jsem ho přes cyklisticky svaz jako testovaci kolo dva roky zpet.“

      Ale vypada velmi lakave osazenim a vahou.

      https://www.sbazar.cz/…-horske-kolo

      0 0
      • anonym2011  

        Moje teorie byla, ze by to mohl byt treba 2015, nebo 2016 Hacker 90, ale ram vypada trochu jinak a jsou tam jina kola.

        0 0
        • atty  

          Já jenom vidím, že tohle kolo stálo ranec a je na něm pověšený v podstatě to nejlepší, co se asi v té době dalo. Kola neidentifikuju (co je to přesně za Mavicy), nicméně zbytek je opravdu hodně dobrý (jen ty řídítka stojej trojku, pokud jsou to originály, jakože na tomhle kolu tomu věřím).

          Rozdíl třeba oproti tomu Cube je opravdu o dvě třídy, takže pokud sháníš HT kolo v téhle cenovce, hodně by mne to zaujalo a snažil bych se na to minimálně podívat. Pokud to není závodně „vylítaný“, tak je to hodně slušná „střela“ za dobrý peníze.Jjen pozor na velikost – Kellys je trochu posunutej – Mko je u nich v podstatě Lko u většiny ostatních a Lko tím pádem XLko – prostě kouknout i na velikost.:)

          Ale rozhodně bych nelitoval se na to podívat – pokud je vše funkční a „neojeté“, tak kolo vypadá z fotek jako „leštěnka“ a ty 2–3 kila rozdílu ve váze (oproti novým kolům za 30–35k) jsou setsakra znát, jak to s dobrými koly jede :)

          Nicméně takhle uvažuju já – někdo si raději koupí funglovku, protože záruka a „vše nové“ taky není k zahození.

          0 0
      • atty  

        Kupuje kolo přes cyklistický svaz, je to na jedenáctkovým XTRku a v podstatě neví, co to je za rám? Nezní to nějak podivně? :)

        Nicméně pokud to kolo je celkově v cajku, tak tohle je zase trošku jiná liga, oproti třeba tomu Cube – kola, vidle, osazení na komplet XTR…

        Celkem bych se s pánem rychle domluvil na prohlídku (ideálně s někým znalým), protože tohle kolo tam asi dlouho nevydrží :)

        Rámy Kellys neznám, ale myslím, že tenhle karbon špatnej taky nebude, zbytek osazení v 11sp je úměrný kolu v pořizovaččce 80+k

        0 0
        • anonym2011  

          Na muj dotaz na servisovani a najezd a tak:

          „Dobrý večer, vše kromě bovdenu a destiček na co se ptáte je po výměně k tomu je nová kazeta,plášť a přední ráfek(5000,–) po kolizi s chodcem. Rád mám když je vše v pořádku . Na kole jsem po servisu ujel cca 600km, už jsem neměl čas jezdit, můj volný čas a celý podzim jsem věnoval své umírající mamce . Na kole jsem najel cca 8000km a prodávám ho jen proto že, chci přejít na 27,5.“

          Napsal jsem mu tedy, ze bych zajem mel a rad bych se na kolo kouknul a odzkousel si ho, tak uvidime, co napise.

          0 0
          • atty  

            Tak to zní celkem férově (ne každej přizná 8k při prodeji kola) a tím méně bych se toho bál.

            Nicméně rozhodl bych se po obhlídce – je to podobné, jako s nákupem auta za nějakou cenu – někdo si koupí 3 roky „starého“ Mercedesa původně za 2 miliony, někdo novou Octávku (protože je nová). Obě rozhodnutí, mají své pro i proti.U kola je to jednodušší, že stav většiny součástek vcelku poznáš a pokud není někde nalomený rám, mrtvá vidlice, zničené záplety, tak ostatní je celkem „bižuterie“, v ceně pár stovek až tisíc a stejně se časem musí měnit – nevydrží to věčně. Jestli tohle nebo ten Cube by bylo pro mne jasné rozhodování, jestli tohle nebo třeba nové kolo za 35 – to už je těžší, ale po osobní prohlídce (pokud by vše bylo OK) bych šel do tohohle. Nicméně opakuji, že takhle bych se rozhodoval já – abys to nekoupil, něco se Ti na tom náhodou nevysypalo a pak si mne nechodil strašit… :)

            0 0
        • koko0925  

          Tipuju to na 20" rám.

          0 0
          • anonym2011  

            O velikost ramu jsem si taky napsal, pokud je to 20", tak to pro me asi nema cenu ani zkouset.

            0 0
            • anonym2011  

              Kazdopadne s tou velikosti dam vedet, kdyz to bude neco na me moc velkeho, rad prenecham.

              0 0
    • luciash  

      Může se zeptat, kde nabízejí ty Supy 939 a 949 předváděcí, jestli teda jste je už vyřadil z kandidátů?

      0 0
      • anonym2011  

        Byl to nejaky pan na bazaru, ktery likvidoval par kol ze zanikajici prodejny, bohuzel ty Supy jsem vyradil proto, ze uz je prodal…

        0 0
    • anonym2011  

      Tak tohle tema jeste jednou ozivim a opravud doufam, ze to je uz naposledy. Kolo mi v patek nekdo „vyfouknul“ (driv nez v sobotu jsem se tam vzhledem k bydlisti v Praze a kolu ve Frydku dostat nemohl a pan na nejake rezervace nehral). Nicmene po dalsim prostudovani inzeratu mi tak nejak vyslo, ze nejlepsi pomer cena/vykon/kvalita je v tech bazarech tak kolem 20k. Tohle byla docela vyjimka, za kterou bych si priplatil, ale u vetsiny ostatnich kol kolem 30k k tomu nevidim moc duvod. Kazdopadne mam dalsi a posledni varku kandidatu (uz chci zacit jezdit, je fakt hezky). Pokud mi k tomu nekdo neco chytreho jeste rekne, urcite to ocenim, pokud ne, proste vyberu sam,

      1. https://www.cyklobazar.cz/…-big-jose-29
      • blizsi info ke stavu a komponentum z mailu: kolo je komplet vyservisované v lednu 2019 a není momentálně potřeba nic servisovat. Kolo je připravené na sezónu. Při servisu se komplet čistilo, měnili a doplňovali se náplně (brzdy i mlíko v bezdušových gumách), prováděl se servis vidlice, centrovaly kola, provedlo se komplet seřízení řazení i brzd. Všechny svá kola nechávám pravidelně servisovat v Bikeranchi na Krejcárku v Praze a ani toto není vyjímka. Kolo váží cca 11,5 kg . Převody jsou 2×9 (38–24, 10–34) Na kole je najeto jen cca 1500km.

      Brzdy: Shimano Deore XT

      Řazení: Sram X7

      Přesmykač: Shimano Deore XT

      Šaltr: Sram X7

      Ráfky: WTB bezdušové 27,5+

      Pláště: WTB Trail Blazer 2.8 plněné mlíkem TUFO

      Vidlice: SR Suntour XCD 32

      Rám: Amulet Big José 29" carbon

      • Osobne se mi hlavne libi. ze je to 29" ram.
      • Mam to blizko.
      • 11,5kg
      • asi bych zkusil smlouvat bliz k 20k.

      2)https://www­.cyklobazar.cz/in­zerat/327928/b­emi

      • info z mailu: Servis ma jarni pravidelny, zadna investice neni treba. Menili jsme pokazde bowdeny, a takove to bezne. Loni se menila i kazeta s retezem.

      Stare je 3 roky a najeto ma cca 700 km

      • Tady mi prijde cena opravdu dobra, na druhou stranu je to 27,5.
      • 11,2kg
      • nevim, jestli tady je prostor ke smlouvani, asi to spis vynecham.

      3)https://www­.cyklobazar.cz/in­zerat/311954/s­uperior-xp-939

      • usmlouval jsem na 20, sice to je hlinik, ale kolo je porad docela lehke, dokonce jeste chvilku v zaruce.
      • Celkove se mi tyhle Supy docela libi, ale nekdo tu tvrdi, ze jim praskaji ramy…
      • 11,4kg

      4)https://www­.cyklobazar.cz/in­zerat/327515/p­rodam-rb-29

      • Stari asi 3,5 roku najezd kolem 3000km.
      • RB ramy se tu hodne chvali.
      • 29 kola.
      • pry nedavno servisovane a bez problemu.
      • 11,5kg
      • mozna bych zkusil smlouvat na 18k.

      5)https://www­.cyklobazar.cz/in­zerat/326998/h­orske-kolo-radon-race-29-vel-m

      • stáří 4 roky, najeto 3–4 tis. km.
      • asi docela fajn vidlice, ram moc nevim.
      • je z tech kol nejtezsi (12kg), ale zaroven nejlevnejsi.
      • servisy pry jen male, kazeta se nikdy nemenila, ale ma fungovat v pohode.
      • usmlouvano na 17k.

      Opet jsem rad za jakekoli nazory a rady, krome te velikosti, jsem docela presvedceny, ze kola zvladnu mezi 17"-19" a hlavne to poznam pri odzkouseni.

      0 0
      • anonym2011  

        Jeste dodatek, vlastne porad nevim, jestli pro me ma karbon nejakou pridanou hodnotu, pokud ty kola vazi stejne, vlastne mi spis prijde, ze to je docela jedno a hlinik mozna vic vydrzi.

        0 0
      • TeryPV  

        Za Ty peníze bych šel do nového https://qayron.com/…g/2019/ram-5 nebo vyšší model.

        0 0
        • anonym2011  

          To je pekne tezky, nebo vyrazne drazsi…Hlavne mi prijde, ze treba MMR kola z TSbohemia maji lepsi pomer cena/vaha/kom­ponenty a nove Supy XP 929,939,949 jsou na tom dost podobne, plus jsou lehci. Ale diky za tip.

          0 0
          • fyluta  

            jj vyber je tezky.. taky vybiram , uz asi měsíc a kousek.. a pokaždý něco zmizí atd..

            kupodivu se mně nelíbil Decathlon,ale teď časem si říkam, aspoň to nikdo neukradne a poměr cena výkon super… (já koukám po XC900) 10,5kg

            0 0
          • TeryPV  

            Co Ti přijde těžké ? Jako za ty peníze Ti přijde 13 KG moc ? Vážně ? Něco si o tom přečti, váha kola nehraje skoro žádnou roli, pokud nejezdíš svěťák. MMR z TS. Jo jsou to pěkné kousky, ale kdo Ti za ty peníze dá pevné boost osy? Navíc fakt nemají lepší osazení. Příklad Rakish 70 za 30k. má Recona a brzdy M315, což je nejnižší model SH. Hlavně, že NX, který bych taky nechtěl. raději vše na Deorku, než mít acera brzdy. Hele taky teď vybírám kolo, a osobně chci kolo, na které nebudu muset nějakou dobu sáhnout (mimo běžný spotřebák) . Takže vybírám tak, aby kolo mělo už moderní „komponenty“ . Tedy konickou hlavu, boost pevné osy, trochu moderní geo. Taky jsem se díval na kola MMX pro kamaráda, ale kolo za dvacku nemá ani konickou hlavu, to už dnes fakt ne, max na trekové/kroso­vé kolo.

            Asi si nejdřív ujasni co chceš. Jestli mít na Kole napsáno XT na přehazovačce, nebo celkově vyvážené kolo, na kterém nebudeš nic měnit.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.