B'TWIN Triban 540 vs. Ultra 900 AF

130 nepřečtených
  • dusanmt

    Ahojte,

    vyberam moj prvy cestak (silnicku). Mal by sluzit ako doplnok k MTB, na „objem“, na jazdenie pocas jesene a jari, ked je v hore vacsinou mokro. Chcel by som na nom ist aj jeden-dva hobby cyklomaratony roc­ne.

    Moj vyber sa zuzil na B'TWIN Triban 540 alebo Ultra 900 AF.

    Triban 540 – hlinikovy ram, karbonova vidlica, Shimano 105 (okrem prevodnikov – Shimano RS500 a brzd B'Twin – podla mna su to Tektro R539), kolesa Mavic Aksium, 19 999 Kc

    Ultra 900 AF – hlinikovy ram, karbonova vidlica, kompletna Shimano 105, kolesa Mavic Aksium, 24 999 Kc

    Myslite, ze ma zmysel ist do Ultra 900 AF za 5k navyse? Oproti Tribanu ma lepsi a lahsi ram (1400 g vs 1900 g), ram ma vnutorne vedenie laniek, tapered hlavu, UCI certifikaciu, myslim, ze ma aj press-fit stredove zlozenie. Brzdy ma Shimano 105 direct-mount (vs asi Tektro R539). Akurat bude asi problem s umiestnenim zadnej brzdy – dole pod stredovym zlozenim. Prevodnik ma tiez Shimano 105 (vs Shimano RS500). Pneumatiky ma tiez podla mna trochu lepsie (Mavic Yksion vs Hutchinson Equinox 2). Pocet zubov na prevodniku 52/36 a na kazete 11/28 maju obidva bicykle rovnaky – dufam, ze mi to bude ako zaciatocnikovi stacit.

    Naproti tomu ma Triban 540 celkom dobre hodnotenia: road.cc – Best Bike under £1000 2016/17, cyclingweekly.com – Editor's Choice Road Bike for 2017. Ale zase Ultra 900 AF ma ram ako starsi Ultra 720 AF, ktory tiez ziskal niekolko oceneni.

    Ktory z tychto dvoch bicyklov by ste mi prosim doporucili? Pripadne iny bicykel v cenovej relacii 20 – 25k.

    Dakujem.

    • milan.v  

      Jako začátečníkovi ti bude 52×36 + 11–28 připadat těžké, to už jsou spíše převody do budoucna, až budeš mít něco za sebou… Ber to Ultra.

    • tromboonen  

      Ber co se Ti líbí, mě se třeba víc líbí Triban, ta Ultra má takovou tu pozici „seroucího psa,“ jinde mi sloping ani prohnuta horni ramovka nevadi, sam ji mam, ale tady to prostě vypadá divně… ne že by to na to jezdilo, ale… pokud je to na tréning a takové použití, tak těch pár gramů/půlkilčo navíc zas není taková trága, ale na druhou stranu jestli Ti ty prohnutý záda nevadí, tak kompletní sada je fajn… 52/36 bych se tak nebál, záleží jak velký kopce, ale i kdyby to byl problém, tak za pár stovek vyměníš jemon převodníky.

      • dusanmt  

        Zvazoval som aj tento Rose. Okrem neho a tych dvoch B'Twin-ov som uvazoval o CTM Blade 3.0, Radon R1 105, Focus Izalco Race AL 105 a Canyon Endurace AL 7.0. Tento Rose je z nich podla mna najlepsi – lahky ram 1280 g, krasne opracovane zvary, plne karbonova vidlica, plna 105, Mavic Aksium Elite WTS kolesa, Ritchey komponenty, Fi'zi:k sedlo, hmotnost 7.95 kg. Len ta cena… Navyse ta hmotnost bude v realite o 5% vacsia (tak to pisu aj na stranke). Na jednom Youtube videu chlapik uvadzal 8,2 kg pri velkosti 55 a na bikeradar.com uvadzali dokonca 8.51 kg pri velkosti 55 cm. Vylucil som ho najma kvoli cene.

        • lac1  

          Ja by som priplatil a isiel do Rose, celkovo jak to popisujes a koli prevodom. Ked neplanujes jazdit vylozene po rovine a pojdes aj do kopcov, tak 50/34 a 11/32 je za mna plus. Tie Btwiny si videl nazivo ? Ten ram, jeho profily a zvary mi neprijdu za tu cenu nic extra, ale je tam dozivona zaruka nie ?

          Inac okolo 30k zozenies aj modely v carbone, tak ci radsej nedosetrit.

          Giant TCR na novej Tiagre

          https://www.rutlandcycling.com/…black_381991

          • dusanmt  

            Nie, tie B'Twiny som nevidel nazivo. Triban by museli objednat z Francuzska a trvalo by to jeden az tri mesiace. Aj Ultra by museli objednat, len ten by mohol byt vo velkosti L za 3 dni. Ale zase ani Rose som nevidel nazivo. Vsetky tieto bicykle som videl iba na fotkach a videach v roznych recenziach, kde boli aj detaily na zvary. Je pravda, ze B'Twin nema tieto zvary nejako opracovane, no osobne mi to moc nevadi. Ano, B'Twin ma dozivotnu zaruku na ram, predstavec a riadidla. Rose by ma vysiel s postovnym 1131 EUR a to by mozno stalo za to doplatit za karbon. Napr. Canyon Endurace CF 7.0 stoji 1432 EUR s postovnym bez zlavy. Neviem ake zlavy davaju napr. pocas TdF, ale keby to bolo len 100 EUR, tak uz je drahsi o 200 EUR a je to karbon. Preto do prveho cestaku nechcem vrazit vela penazi, lebo keby ma to zacalo bavit, tak casom by som asi isiel do karbonu.

            Inac kvoli kopcom by som mohol teoreticky kupit kazetu 11–32, co nie je az take drahe…

            • adam1  

              Koukni se na canyon outlet je tam endurace wmn cf 7.0 2017 v L carbon na 105 a krysiich pod 1ke.Píšou sice "babské"ale geo by mohla být ok?

              Včera jsem objednával pro sebe tu 8.0 tak uvidím

              • dusanmt  

                Na Canyon karbon dobra cena – 1099 EUR. Tolko, co hlinikovy Rose. Pozeral som geometriu a ta je rovnaka s „panskym“ modelom. Na tomto by som sedlo vymenil, ale ta farba…

                • adam1  

                  To je samo věc každého soudruha jaka barviča je ok.

                  Mi se třeba líbí :)a holkám ?teprv:)).Tak se na to musíš dívat

                  „politicky“:)Ale zas oproti decači to je krasavice:)

                  • dusanmt  

                    Vcera si mi dal chrobaka do hlavy s tym WMN Canyonom. Uz som sa skoro sam seba presvedcil, ze ta farba je aj pre chlapov :-) Tak som znova porovnaval geometriu unisex modelu a women modelu. Ram je uplne rovnaky, len pri velkosti L je namiesto 110 mm predstavca iba 100 mm – to by nebola taka nakladna polozka vymenit. Len problem je s klukami – tie su 172.5 mm, namiesto 175 mm. A to by uz bolo nakladne vymenit. Takze pre mna zensky model bohuzial nie :-(

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Pokud nemáš nohy delší, než 90 cm, tak je 172,5 mm úplně bez problému, jen otázka zvyku. A možná dokonce dobře, trochu Tě to přinutí šlapat víc do frekvence.

                      • dusanmt  

                        Mam 186 cm a vnutornu dlzku noh 90 cm. Vacsinou ramy velkosti L a viac maju dlzku kluk 175 mm. I ked netvrdim, ze kluky o 2.5 mm kratsie mi nebudu pasovat…

                        • ˘Ö˘ Krab  

                          185/90,5 a mám na jedné silničce 50/34×11–28 kliky 175 mm a na druhé 50/34×11–25 kliky 172,5 mm a nedělá mi nejmenší problém je obden střídat. Jen pro informaci: sedlo 815 vysoko a 68–70 mm setback.

                    • jerrymouse  

                      Mam cerny 105kovy 175mm a chci 172.5mm (5800), kdyztak ti to vymenim (jen kliky) – a mozna i doplatim (moje nejsou uplne novy, maj tak 3000).

                    • adam1  

                      Mi právě vyšly v calkulátoru kliky 172,5 mm ,představec doladím pokud bude nutno a sedlo mám taky nové (bílý ergon SR3)bude to ladit:) Jak velký rozdíl klik 172,5 oproti 175 netuším?Krab napoví na co to má vliv?Ukázal jsem ho manželce „to je pěkné kolo“ a nebylo co řešit.Prvně jsem uvažoval o bazaru ,ale tam nikdy nevíš? ,Canyon v carbonu na 105,kola taky ok, za ty peníze nic lepšího není?Navíc do 30 dnů to můžeš „nepoužité“ vrátit.

                      a

                      • dusanmt  

                        Aky kalkulator si prosim Ta pouzil, ze vyhodnotil aj dlzku kluk? Ja som skusal napr. Competitive Cyclist a tam bola iba dlzka predstavca (okrem ineho).

                          • dusanmt  

                            To je haluz… Podla toho kalkulatoru mi vysla velkost 170.0 – 172.5 mm (ak som dobre zadal vsetky hodnoty), a napr. podla tejto stranky: http://bikedynamics.co.uk/…decranks.htm velkost 175 mm. Skor by som sa asi drzal toho, co tam montuju vyrobcovia pre ram na moju vysku.

                            • adam1  

                              Omlouvám se , na silničce začínám .Řešil jsem to s Krabem tak zkus oslovit jeho ,rozumí tomu.

                              a

                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Nerozumí. Kliky jsou velmi individuální, čím jezdíš frekvenčněji a čím víc umíš šlapat, tím víc je Ti to asi jedno. Na trekovém kole jsem měl dokonce několik let jen kliky 170 mm a na jízdu s bagáží jsou kratší asi i lepší.

                                Výrobci na kola montují kliky podle svého úsudku a cca jejich délku řeší podle nějaké průměrné výšky a proporcí jezdců, kterým je daná velikost určena. Což neznamená, že je to dogma. O délce klik se tady psalo hodně, mně kalkulátory vysypou cokoliv mezi 172,5 – 185 mm, přičemž mám pocit, že 175 je bohatě a kratší mi nevadí.

                                • adam1  

                                  Ale jo :) ,osobně se těch klik nebojím a jestli je to lepší na kadenci tak o to líp,ale samo „je to v nohách“ .Na mtb mám 175.

                                  Berany tam jsou 400mm což jsem chtěl 420 .Volal jsem jim ,ale bohužel na kola z outletu to nejde měnit ,normálně ano.

                                  Prachy už jim došly tak se těším na „milenku“ jednu.

                    • adam1  

                      https://www.youtube.com/watch?…

                      V reálu to kolo bude „krasavice“.

          • ˘Ö˘ Krab  

            Co z té silniční cyklistiky děláte? Fascinuje mě, kolik mužů předdůchodového věku tady bydlí ve vysokých horách (a nejvyšší jsou kolem Prahe), že považuje za nezbytnost mít na silničce převod 34×32.

            Když plánuje dusanmt jezdit víc do kopců, tak 34×28 je v pohodě, jestli méně do kopců, a má najeto, tak 36×28 stačí. Myslím, že na kopce a terény má MTB.

            • dusanmt  

              V okoli, kde byvam, nie je uplna rovinka. Ale tych par kopcov (kopcekov) by som vyslapal v najhorsom aj ked vysadnem zo sedla. Je tu blizko jedno slusne stupanie – dlzka 13,7 km a prevysenie 1047 m, ale tam sa nechystam :-) Navyse tam zevraj nie je dobry asfalt. Takze si budem musiet vystacit s 52/36 a 11/28. V najhorsom kupim kazetu 11/32.

            • Petr L2  

              Tak Praha je přece hornatá, to ví každý, proto jsou Pražáci zdatní lyžaři, tak kde je potíž :-)

              • ˘Ö˘ Krab  

                Tak v Praze samotné i kolem města je spousta moc pěkných strků nahoru i na silnici, ale není nutné po nich jezdit, když se člověku nechce nebo na to nemá (výkonnost nebo náladu).

                • gregorus  

                  Pokud ovšem na jednom z nich nebydlí…

                  • dusanmt  

                    Nie, som z Martina zo Slovenska. Sme sice obklopeni horami, ale asfaltova (rozbita) cesta vedie iba na Martinske Hole – to je to slusne stupanie, co som spominal vyssie.

        • Stanislav  

          A co ten Radon? Za ty peníze a komplet na 105 se mi zdá dobrej výběr..Ale naživo jsem neviděl…

          RADON R1 105

          • embi  

            Hlavne nekupovat z tohohle obchodu.

            • Stanislav  

              Špatný zkušenosti? Díval jsem a v ČR snad nikdo jiný značku RADON nenabízí…

            • dusanmt  

              Na tej stranke maju asi minulorocny model, lebo model 2018 ma prevodniky Shimano FC-RS510. Na bike-discount.de uz maju iba velkosti 56 a 58. Ta 58 by mi bola asi trosicku mala, ale dalo by sa to prezit. Podla ich kalkulatora (aj podla vysledkov z Competitive Cyclist) by bola pre mna asi velkost 60.

    • ˘Ö˘ Krab  

      Popořadě:

      1) hmotnost rámu: rám je základ, pokud nevážíš metrák, tak lehčí je lepší – při správně vybrané velikosti

      2) převodníky: jsem asi jediný, komu se krajkový R500 kroutil pod záběrem, to se u 105 nestalo

      3) brzdy: 105 brzdí nad očekávání už základní, natož DM (Tektro R539 neznám)

      4) vnitřní vedení lanek: pokud nechrastí, tak v pohodě × vnější vedení trochu chytá špínu, ale lehčí servis

      5) press fit střed: nemusí být nutně výhra, zvlášť, když se jezdí i v dešti

      6) složení převodů: i s kombinací 36×28 se dá velmi uspokojivě jezdit, pokud nevyhledáváš zrovna Alpská stoupání a máš nějakou základní kondici. Musíš prostě řadit dřív, než Ti dojde. Subjektivní vnímání rozdílu rychlostí u silničky je větší, než u MTB, tak to trochu klame.

      7) pneu: neřeš, sjedeš

      Pokud to má být sváteční kolo do pěkného počasí, tak bych bral Ultra. Pokud dělník i do nepohody, tak Triban.

      • blue.sun  

        Myslíš, že Ultra bude v zimních a podzimních podmínkách moc choulostivé? Mám v podstatě podobnou představu o silničce, jako původní tazatel. Triban je vzhledově takový… humpolácký, tak jsem spíš uvažoval o Ultra. A nebo, i když je „jen“ na Tiagře, o Tribanu 560 CF.

    • boo-beek  

      Je to informace z druhé ruky, ale třeba pomůže…

      Ultra 900 měl švagr a docela ho štvalo, že je nečitelné v zatáčkách. Těžko říct, jestli to bylo zadní stavbou nebo kolama, ale spíš asi tou stavbou, říkal že ty kola na jiným rámu fungujou slušně. Problém měl ve zkratce s tím, že v podstatě pokaždé, když jel z kopce, tak se bál, že mu ustřelí zadek, prostě dost nejistý pocit. Nutno dodat, že to bylo jedno z více kol a možná ho rozmazlily ty další (X-night SL, CA 88, …), ale nakonec se ho poměrně rychle zbavil. Myslím ale, že ta dlouhá vidlice, nebo jak se tomu říká, bez nějaký vzpěry až těsně pod konec sedlový trubky, může fakt dělat trochu trable.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Otázka, jak měl identicky naladěný posed a nastavený kokpit. Stačí být těžištěm kousek víc vepředu a na delší hlavovce a je to o strach, když jinak jezdíš na hajtrách s nízkým řízením. A také záleží na velikosti rámu.

        Author CA88 je celkem nekompromisní, relativně dlouhý rám s dost nízkou hlavou, druhdy nejdražší, který značka prodávala pro závodní účely. Zase přiznejme si, je to trochu kostitřas zaměřený na výkon, což Ultra ani Triban nejsou. (Manželka má silničku na CA8800 a jel jsem na ní).

        Srovnávat s rámem CA88 kolo, které je celé tak asi na jeho ceně, jestli vůbec je, není úplně fér.

        • boo-beek  

          Jasně, to chápu, ale u dalších „zimáků,“ které točí cca 2 za rok, si nikdy na nic takovýho nestěžoval ;) Já nejsem silničář, takže to posoudit nedokážu, na druhou stranu najezdí toho fakt dost, kola (kromě těch dvou zmiňovaných) střídá často, staví si, servisuje si, ladí si sám, takže předpokládám, že s laděním posedu si rozumně poradil. Fér to asi není, ale vím, že když si před časem koupil nějaký starý RB, tak z toho byl nadšenej, navzdory nízký ceně (ve srovnání třeba s tím Authorem), z tohodle nadšenej fakt nebyl.

          • ˘Ö˘ Krab  

            I silniční RB mám ve stáji, bohužel zrovna verzi sloping s vysokou hlavou, jezdit do zatáčky jsem se na tom naučil, ale úplně ono to, ve srovnání se závodněji střiženou Sculturou 905 (která je ještě navíc o číslo menší), není.

      • dusanmt  

        Myslis, ze by mohol byt problem, ze tie zadne trubky nie su spevnene malou trubkou na montaz zadnej brzdy? V recenziach spominali, ze to asi spravili kvoli vacsiemu pohodliu, kedze je ram dost tuhy.

        Co sa tyka jazdnych vlastnosti Ultra 900, tak som necital ziadnu kritiku. Geometria je medzi race a endurance, tak ze sa da jazdit aj pomaly a pohodlne, ale aj rychlo. Triban 540 tiez vacsinou chvalili az na jednu recenziu. Tam spominali, ze Triban sa najlepsie citi pri pomalej a pohodlnej jazde. Ze ked sa ide na nom rychlo, tak tam uz ma limity. Ale Triban ani nie je urceny na nejake zavodne jazdenie. Ale som dost prekvapeny, ze Ultra ma take problemy s uskakujucim zadkom…

        • boo-beek  

          Jj, přesně to myslím. Ale jak jsem psal, nejsem silničář (a nehodlám s tím zatím ani začínat :) ) a je to info z druhé ruky. Ale jestli Ti ho můžou nezávazně dodat do tří dnů, tak si ho prostě vyzkoušej a zkus si toho při tom všimnout, nic tím nezkazíš. Jinak za ty prachy je osazený asi velmi slušně, nakolik znám u silniček aspoň ceny komponent :D

    • sparrow_cz  

      TRIBAN 560 CF není ve výběru? Nebo je problém s dostupností? Mám dojem, že tenhle model se prodává vyloženě jako „druhé kolo“.

      • dusanmt  

        Chcel by som nieco na 105-ke. Toto je na Tiagre a kolesa tiez asi nie su bohvieco.

        • tromboonen  

          Tahle nová Tiagra je úplně v poho, rám dělá kolo, ne sada… kolesa bohviečo nebudou, ale tak nějak se počítá, že si časem dokoupíš další a tyhle budou na najíždění, zimu/sračky atd. Ta 560 není vůbec špatná, Brzda pod středem u Ultry by mě vyloženě srala.

          • dusanmt  

            Neviem, ten ram na 560-ke mi pride trocha low-end – mozno zo starych modelov. Hmotnost ma 1080 g v M, pricom ine karbonove ramy B'Twin maju hmotnost 850 g v M. Vidlica na 560-ke vazi 580 g, pricom vidlica na ULTRA 900 AF vazi 550 g a na ULTRA 900 CF vazi 320 g. Takze podla mna 560-ka ma podpriemerny karbonovy ram. Tiagra je 10-rychlostna, nikdy to neupgradnem na 11 rychlostnu. Kolesa by som tiez musel upgradnut. Radsej by som asi mal priemerny hlinikovy ram (ULTRA 900 AF) s plnou 105-kou a dobrymi kolesami. To by som upgradoval, az ked sa komponenty opotrebuju. S tou zadnou brzdou mas pravdu, to stve aj mna.

            • tromboonen  

              Nojo, když ty to chceš za málo peněz a řešíš takový věci… Jasně, že ten karbon rám je řekněme „obyč.“ Nějaká katalogovka… stejně jako ty hliníkové nejsou na špici, ale dobře to vypadá a sloužit to taky bude… Mám SWorks Roubaix rám, co stál novej 70k a váží taky těsně přes kilo, pravda vidlice jen asi 300g.

              Mezi 10 a 11 speed je rozdíl akorát v tom, že máš teoreticky jemnější odstupňování, ale kazetu 11–28 vozím na 10 sp a problém tam není, jen v kompatibilitě pokud máš víc kol a že to neupgradneš, ale podle mě to není vůbec třeba.

              Jak říkám, ber co se Ti líbí a přihlídni i k praktičnosti (ta zadní brzda třeba)… kliky nebo čelisti vyměníš za pár stovek. BTW když se o to rozumně staráš a měníš spotřebák (řetěz a případně kazety a převodníky, ale to až za hodně dlouho), tak odrovnat silniční sadu tak, abys ji musel zahodit a „upgradovat,“ teda pokud bys to nedělal jen kvůli vzhledu, je záležitost na docela hodně let, není to jako u MTB kde to jde do kytek rychle jak fyzicky, tak morálně.

              • tromboonen  

                Pokud řešíš i vzhled, i kvalitu a váhu rámu, tak to bych si teda těch pár tisíc připlatil a šel do toho Rose nebo Canyonu nebo něčeho podobného, nebudeš pak muset nic upgradovat.

          • blue.sun  

            Na zimní bordel by Tiagra teoreticky mohla být i odolnější, nebo ne?

            • tromboonen  

              Řek bych, že v rámci stejné generace (4700 vs. 5800) plus mínus stejný, samo levnější řady mívaj některé komponenty těžší a tím teoreticky s větší výdrží, ale zas nějaká maličkost může být plastová… myslím, že rozdíl ve výdrži nebude, to spíš záleží, jak se o to kdo stará, když neměníš lanka, nemažeš a nečistíš a jezdíš ve sračkách, tak se časem zhorší všechno, ale dokud to nezadřeš/něco nezlomíš, stačí pročistit a namazat, dát nový lamka a bowdeny a jede se dál, jsou to docela držáky.

              • blue.sun  

                OK, díky. Uvidím, co nakonec na podzim skončí „v garáži“.

                • tromboonen  

                  Já bych teda nad rozhodnutím 5800 vs. 4700 vůbec spánek neztrácel, spíš se díval na zbytek kola a jestli je sada komplet. 10 vs 11 je IMHO taky celkem jedno, teda pokud člověk nejezdí víc kol a nechce to držet kompatibilní (proto mám všude 10 a klid v duši).

                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Jestli deset nebo jedenáct, když si kolo chceš nechat, je pro většinu lidí rozhodnutí na mnoho let. Na kompatibilitu jsem se osobně vykašlal, mám to tak, že doma MTB 2×10, treková kola 3×9 a silničky 10sp – s výjimkou RX, to mám 11sp a je to dobře. Načaté řetězy na silničky nevracím, propadávají k trekovým kolům. Až dojedu sadu na silničce, padne tam místo desítkové určitě jedenáctková Ultegra.

                    Takže jestli 10 nebo 11 sp na silnici je jednoznačná odpověď, když začínat od nuly, tak rovnou 11 sp. Už teď se na 10 sp nedají koupit DA řetězy, které byly naprosto top, proti nim je Ultegra takový odvárek. A bude hůř.

                    • tromboonen  

                      Zas většina populace nemá takový nájezdy jako Ty a Tvoje rodina (a pak že krabi choděj bokem)… jo, kdybych začínal od nuly dneska, tak jdu do 11 a dost možná i do kotoučů, proč ne, ale před těma třema plus rokama jsem nechtěl všechno zahodit, jednice by si jedenáctku klidně zasloužila, jenže co pak s dvojkou a co hůř co s těma starejma zápletama co trápím na válcích, ty jsou rády, že daly těch 10 sp, že jo, původně jsem tam měl snad 7?…

                      Ale když chce biker jednu jedinou silničku na najíždění, nemá doma další tři, tak si myslím, že taková 4700 není vůbec marná. DA 10 sp řetězy nejsou? Jeden ještě mám, ale Ultegry byly ždycky dobrej kompromis, řetězy i kazety, ne?

                  • blue.sun  

                    Jasně. Tam spíš šlo o tu myšlenku, zda Tiagra není vyloženě podřadná nebo nějak zásadně tragická. Ale jak jsem pochopil, není. Zbytek se mi na první pohled jeví… no jako slušný základ k budoucím úpravám. Na druhou stranu, i tohle bude lepší, než jezdit silniční triatlony na bejku.

                    • tromboonen  

                      Vyloženě podřadný jsou takový tu Clarisy a spol, Tiagra byla už pár let cajk, jenom třeba měla jen 2×9, nebo tykadla, ale tahle má všechno podobný těm vyšším řadám, včetně novejch smyků, jen holt o kolečko míň, ale to u jednotlivýho kola fakt není problém.

    • dusanmt  

      Dakujem vam vsetkym za rady a postrehy. Zatial som rozhodnuty pre ULTRA 900 AF. Poprosil by som vas, keby ste mi mohli poradit ohladom spravnej velkosti. Meriam 186 cm a vnutornu dlzku noh mam 90 cm. Podla tabuliek Decathlonu som medzi velkostami L a XL – https://www.decathlon.at/…7a3eaddc.jpg

      Do predajne sa daju objednat obidve velkosti a vyskusat. Lenze oni sa mi dovolia povozit iba po predajni. A to spravnu velkost nezistim. Mozem tu aj skopirovat udaje, ktore mi vysli z kalkulatoru Competitive Cyclist… Ale to su take divne cisla, ze podla toho by som tazko nasiel nejaky ram.

      • tromboonen  

        Záleží, jak jsi na tom od pasu nahoru, délka trupu a paží… Já mám taky cca 185 a nohy tuším 92, ale vrch krátkej a potřebuju rámy s délkou 54 nebo 53 a laborovat s dropem, Lko, což je obvykle 56 už je mi dlouhé. Takže se na tom CC změř pořádně abys vyloučil chyby a pak to sem dej, díváš se jen na délku horní trouby, výška sedlový trouby je jen teoretický údaj, když ten rám má sloping.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Dej údaje, vybereš v podstatě podle délky rámu TTh. Tipuji, že to bude z CC vycházet tak na 565 mm, takže osobně bych volil asi L a případně delší představec. Posed se už dá celkem doladit, podle CC Ti ho můžu namodelovat přesně.

      • dusanmt  

        Vecer sa teda skusim este raz poriadne pomerat a potom sem hodim vysledky. Lebo ked som tam zadal udaje, ked som sa meral pred par mesiacmi, tak pre Eddy Fit mi Top Tube Length vyslo az 60.3 – 60.7 cm. Takze urcite som spravil nieco zle, lebo to je velkost ramu asi XXXL :-)

        • ˘Ö˘ Krab  

          Jestli jsi bezhlavý rytíř nebo bezkrká zrůdička, tak to bude v pořádku. V opačném případě netuším, jak to interpretovat.

        • dusanmt  

          Tak som sa znova premeral a tu su vysledky:

          Your Measurements

          Inseam: 90.5

          Trunk: 67

          Forearm: 37

          Arm: 70

          Thigh: 61.5

          Lower Leg: 58

          Sternal Notch: 152.5

          Total Body Height: 187

          The Eddy Fit (cm)

          Seat Tube Range c–c: 59.8 – 60.3 cm

          Seat Tube Range c–t: 61.6 – 62.1 cm

          Top Tube Length: 57.2 – 57.6 cm

          Stem Length: 11.1 – 11.7 cm

          BB–Saddle Position: 82.8 – 84.8 cm

          Saddle Handlebar: 57.8 – 58.4 cm

          Saddle Setback: 7.4 – 7.8 cm

      • adam1  

        Toho ultra 900 máš na bazaru za 16k.

        • dusanmt  

          Ano, vsimol som si, len je bohuzial daleko odo mna…

          • adam1  

            Manželku pozveš na „výlet“:).V Par­dubicích bude pardubická?

          • adam1  

            Jinak „milenku“ mi dnes odeslali :)V pondělí ti ji nafotím.

            Od kud jsi?

            a

            • dusanmt  

              To je super. Ten Canyon bude urcite krasny a verim, ze s nim budes spokojny.

              Ja som z Martina, Slovensko :-)

              • adam1  

                Tak to zas není konec světa ,horší kdyby to byly Košice:)

                Jinak jsme skoro sousedi ,jsem kousek od Opavy.

              • ˘Ö˘ Krab  

                Vlakem na jeden přestup, dřív to určitě šlo i bez přestupu. :-) Rezervovat místo pro vzácné kolo na zpáteční cestu!

              • adam1  

                Krabe,Dušane je to doma!Jedním slovem paráaaadaaa!

                Jdu se projed ,večer bližší info.

                Silnici zdar.

                a

                • ˘Ö˘ Krab  

                  Užij si to, s rozmyslem a předvídavostí sobě vlastní. :-)

                  • adam1  

                    Tak pár fotek ,"milenka "naživo vypadá ještě líp, fakt jsem nečekal takovou parádu:).

                    Dal jsem cca 47km(dnes byl větřík) a myslím, že to bude ok ?Jen to ševelí ,jo ale musí se šlapat/makat:),ne­měl jsem čas se ani napít a to jsem jel sám.Trošku jsem měl sedlo výše o cca 1cm a ke konci mě tahaly lýtka-fest ,ale nevím jestli to bylo tím ?

                    Záda v poho .

                    Představec nechám 100mm a berany 400mm taky v poho ,kliky 172,5 jsem nepoznal nic .

                    Zatím velká spokojenost s canyonem včetně doručení.

                    Jinak to vypuklo :)

                    • košíky
                    • bidony
                    • tachec
                    • pedály (105)
                    • tretry

                    psssst neříkejte to manželce jo:)))

                    ps:budu jí muset koupit nějaký „hadřík/ky“

                    ahoj a ještě jednou dík Krabe(vždy ve střehu)

                    a

                    • Stanislav  

                      Vypadá super.....závist :)

                    • dusanmt  

                      Vypada perfektne. Ticho zavidim :-)

                      Ja chcem ist zajtra do Decathlonu objednat ULTRA 920 AF. Len sa musim dovtedy rozhodnut, aku velkost, ci L alebo XL :-)

                      • tomo_111  

                        z toho co tu pozorujem tak to asi do zajtra nedas, si este horsi ako ja :D

                        nemozes objednat obe online a potom jedno vratit?:)

                        • dusanmt  

                          Tak ano, bohuzial som dost nerozhodny a dlho sa rozhodujem.

                          Online to nejde objednat, iba v predajni. Keby som aj objednal obidve velkosti, tak v predajni mi dovolia povozit sa iba dnu. A to nezistim, ktora mi pasuje. Predpokladam, ze by mi plus minus sedeli obidve a nevedel by som sa rozhodnut, ktoru velkost zobrat. Tak chcem zistit velkost dopredu na zaklade nejakych noriem, odporucani, bike fittingu/sizin­gu atd.

                          • tomo_111  

                            aj v predajni budes z toho mat nejaky pocit, zober so sebou niekoho, kto ta zboku odfoti ked na tom budes sediet v roznych poziciach (prip natoci ako tocis na volnobeh), daj si cas obe nastavit aspon trosku (vyska sedla, predo-zadna pozicia pripadne) a nieco z toho budes citit (hlavne ked prides pripraveny co by ti asi sediet malo).

                            Ja som sa nevedel rozhodnut medzi ghost nivolet XL a XXL (mam 106cm), podla ich tabulky na hrane, podla kraba XXL a XL mi bolo citelne dost male, skoro som si kopal do kolesa pri pomalom ostrom otacani apod., sedlovka bola hodne vysunuta atd..zboku som na tom vyzeral ze mam kolo od mladsieho brata..+ ked si na pomedzi vraj vacsie je pohodlnejsie co ak nebudes zavodit je asi fajn.

                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Ještě to bývá tak, že prostě lidé s dlouhými končetinami mívají menší rámy a jezdí na nich, přestože pak vypadají trochu jako „vosa na bonbónu“. Jak kdo vypadá je jedna věc, ale na silničce je primární dlouhodobá 100% ergonomická funkčnost. Hodně vysunutá sedlovka zpravidla ničemu nevadí, podstatný je dosah na řídítka při správné pozici sedla a dosažení potřebné výšky řídítek.

                              • dusanmt  

                                Dnes som bol vyskusat kamosov Focus Cayo vo velkosti L. Ma trochu podobnu geometriu ako ULTRA 920 AF:

                                Top tube: Cayo 565 mm, Ultra 564 mm

                                Seat tube: Cayo 570 mm, Ultra 570 mm

                                Stack: Cayo 574 mm, Ultra 585 mm

                                Reach: Cayo 395 mm, Ultra 394 mm

                                Pripajam aj fotky, ci nevyzeram ako „vosa na bonbonu“ :-) Sedlo som vsak nemal na moju vysku – dali sme ho narychlo myslim na 790 mm a predstavec mal 100 mm.

                                Najprv som mal sedlo na jeho vysku (asi 770 mm) a ked som sa previezol, povedal mi, ze mi je maly. Potom sme sedlo trocha zvysili na cca. 790 mm a potom tvrdil, ze uz sa mu nezda, ze mi je maly :-) Teoreticky by som na tom bicykli inak vyzeral, keby som mal spravnu vysku sedla a predstavec napr. 130 mm. Pocitovo sa mi islo na nom dobre – ale to som si dal iba par koliecok pri jeho dome.

                                • tromboonen  

                                  Připadá mi, že máš dost natažený ruce, takže úchop je dost nízko, jasně, není to úplně stejné… ale pokud je to podobné a nechystáš se mít o dost víc prohnutý záda, bral bych tu velikost, o které Krab píše, že má menší drop.

                                  „Správně“ bys při úchopu za páky měl mít pokrčený paže, ideálně i do pravého úhlu a přitom nemít zlomený záda, resp. být schopen to držet dlouho.

                                  Tam co se držíš dole mi zas připadá jako by to bylo krátký, ale zase máš paže natažené, takže by to chtělo rodla o něco výše.. podotýkám, že přesná čísla nemám v hlavě tak jako Krab, hodnotím jen obrázky, každopádně to nevypadá, že bys potřeboval obrovský drop.

                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                    Přesně tak, ve Tvém případě bych se přikláněl k trochu většímu rámu s menším dropem – budeš se cítit přirozeněji a jistěji.

                                  • dusanmt  

                                    Laicky si myslim, ze mam natiahnute ruky mozno kvoli tomu, ze ten Focus ma viac „race“ geometriu stack/reach = 1.45 oproti stack/reach = 1.5 pri ULTRA 920 AF velkost L. ULTRA vo velkosti XL ma az 1.56. Neviem, ako budem vyzerat na tom XL – bojim sa, aby som nevyzeral vzpriamene ako dochodca :-)

                                    • kupi  

                                      Hlavně ať jsou kola ještě skladem. Taky objednávám a bude to XL, tak snad nevezmu to poslední :D

                                      • dusanmt  

                                        Dnes som bol v Decathlone objednat ULTRA 920 AF velkost L. Obidve velkosti L aj XL mali na centralnom sklade – doba dodania 10–14 dni. L-iek mali viac.

                                        Vyskusam na L-ku, ako vysoko pojde dat sedlo a ak to pojde na tych 83–84 cm, tak asi do neho pojdem. Na L-ko budem potrebovat asi 130 mm predstavec. XL-ko ma 120 mm predstavec, ktory by mohol teoreticky ostat. Ak by som musel kupovat dlhsiu sedlovku na L, tak takmer urcite do neho nepojdem. Stale rozmyslam nad Krabovym doporucenim ist do XL. Kedze je to nezavazna objednavka, tak to tak este mozem spravit…

                                        • tromboonen  

                                          Já bejt Tebou, tak bych to spravil.. Krab se nemýlí a na těch fotkách jsi vypadal dost nahrbeně a stejně jsi se tam dolů natahoval co to šlo…

                                        • milan.v  

                                          A proč jsi tu tedy chtěl poradit? Krab patří mezi zdejší fittingové matadory, být tebou, rozhodně bych si jeho rady vzal k srdci…

                                          • dusanmt  

                                            Chcel som poradit, lebo sa do toho nevyznam. Bicykel chcem mat na vela rokov, tak chcem, aby mi pasoval.

                                            Ja Krabove rady nespochybnujem. Len sam mam mozno psychicky problem s tym, ze mam mat najvacsi ram z radu Ultra. Ono nic nie je cierne ani biele, hlavne ked som medzi dvomi velkostami. Krab sa najprv vyjadril podla mojej vysky a vnutornej dlzky noh, ze na 95% mi bude L-ko dobre. Potom som sa znova premeral (prve merania boli zle) a na zaklade mojich merani a vysledkov z CC kalkulatoru mi doporucil XL s presnym doporucenim nastavenia sedla a vysky riadidiel a dlzky predstavca. Ale ani L-ko nevylucil. Verim tomu, ze Krab sa nemyli, ze to vypocital na milimeter presne. Ale na zaklade mojich merani. A ked som sa prvy krat odmeral nepresne, mohol som tak spravit aj druhykrat. Takze sa asi skusim premerat tretikrat (do tretice vsetko dobre :-) ) a uvidim, ake vysledky vyhodi CC. Myslim, ze nie som prvy ani posledny, co sa zle pomeral a preto CC vyhodil skreslujuce vysledky.

                                        • tomo_111  

                                          priklanam sa k nazorom tuto panov, ja do toho zas tak moc nevidim ale tiez sa mi zda, ze to L co si skusal ti je male od pohladu a geometria je fakt to iste z cisel co si dal.

                                          Objednaj XL, pozicaj si od kamosa ten jeho bike a porovnaj na mieste :)

                                          • dusanmt  

                                            Asi ano, aj mne pride na tych fotkach, ze ten ram mi je maly. Len ked aj pisali, ze som na nom natiahnuty, tak sa bojim, aby som nebol este viac natiahnuty na XL rame, ktory bude o 35 mm dlhsi (o 15 mm dlhsi ram a o 20 mm dlhsi predstavec) ako ten Focus. Je sice pravda, ze bude mat vyssie riadidla o 39 mm, tak nebudem asi taky zhrbeny…

                                            Ono by bolo asi najlepsie zajst do nejakeho profi bike fitting studia, kde by ma pomeral profik a urcil spravnu velkost. Bolo by to urcite ovela presnejsie, ako ked sa sam (pripadne s pomocou manzelky) pomeriam a dosiahnem pravdepodobne nepresnosti. Na druhej strane, pri bicykli za 1120 EUR sa asi neoplati platit za take meranie. A mozem byt viac ako rad, ked mi ludia tu na fore poradia ohladom spravnej velkosti pripadne fittingu ako nastavit sedlo, riadidla, predstavec. A to je uz moja chyba, ak som sa nepresne zmeral a na zaklade tychto nepresnych merani mi bolo nieco doporucene.

                                            • tromboonen  

                                              Psali jsme, že máš natažený paže = dolů, protože je tam velký drop… co se týče délky, je ti to krátké, kolenama do těch paží narážíš… takže nemudruj a jdi do XL, představec můžeš dát kratší kdyby to bylo potřeba, ale budeš mít výš rodla.

                                            • ˘Ö˘ Krab  

                                              TTh je orientační a dobré vodítko pro prvotní výběr, teď jsi dál. Ujasni si, že z geometrie rámu Tě nyní zajímá hodnota REACH. Ta určuje pro Tebe efektivní délku rámu (od středu po hlavové složení). Sedlo dostaneš tam, kde má být, při délce svých nohou vždycky – i kdyby to znamenalo jinou sedlovku.

                                              Jestli se kola liší v TTh o nějakou hodnotu je Ti jedno, stačí půl stupně rozdílu v úhlu sedlové trubky a je to tam. Z celého TTh Tě zajímá právě a jen ten Reach.

                                              Představec je pomíjivá věc a v podstatě a) závisí na libovůli výrobce a b) naznačuje, kolem jaké délky by se definitivní představec uživatele měl pohybovat. Jestli má teď kolo takový nebo makový neznamená, že si na něj nedáš jiný ± 20 mm od původního.

                                              Už se mi to nechce hledat zpátky, 900AF měl rozdíl L/XL v reach 3 mm a ve stack 28 mm, tuším. Tedy pro Tebe dva totožné rámy, jen ten větší umožní mít řídítka výše i bez podložek, resp. ten menší je pustí o kousek níže. Sedlo budeš mít vždycky vůči středu takřka ve stejné pozici, takže TTh opravdu nemusíš řešit.

                                              Jen si prověř, jakou mají rámy skutečně geometrii, protože jsi na začátku odkázal AF, teď se dívám, že CF jsou jiné (GEO ULTRA CF)

                                              A tím končím, Tvá Máňa, začíná to být kolem dokola a totální ztráta času.

                                              • dusanmt  

                                                Dakujem Ti za dalsie ozrejmenie, co sa tyka TTh a Reach, ktorym si ma zase blizsie posunul k vyberu velkosti.

                                                Ospravedlnujem sa Ti, ze to tak velmi riesim, ale pre rozhodnutie som chcel mat co najviac informacii. Kazdopadne Ti znova dakujem za Tvoje rady a doporucenia a tiez nervy, ktore si mal pri mojich prispevkoch.

                                                • tomo_111  

                                                  absolutne nechapem logiku ‚nechcem mat najvacsi ram‘ – tak si kup kolobezku.. XL ti bude zrejme znacne pohodlnejsie, s tym ze pri vyske 190+ apod nemas bicykel ako z obrazka ktory ma krasny tojuholnikovy ram a v predu sa spaja v jednom bode sa musis zmierit, aj s tym ze vacsie bicykle su tazsie :)

                                                  Krab ti to cele spocital a veril by som tomu viac ako ked ti nejaky typek v dekaci povie ‚joo jako dobry v poho‘…

                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Jak jsem psal dříve, zjisti si někde pokusem, jak hluboko pod sedlem potřebuješ nebo chceš mít řídítka. Jestli pod 10 cm, tak musíš koupit L a delší představec a asi i 400 mm sedlovku, jestli 10 a méně, tak XL tak, jak je. Rozdíl v reach je jen 3 mm, kola jsou na dosah v podstatě stejně dlouhá, jen XL je výrazně vyšší.

                            Libovolně dlouhým přemýšlením se geometrie rámů nezmění, vyzkoušeno, ověřeno.

                    • gollum  

                      Celkem nad tím Canyonem taky uvažuju, původně jsem chtěl diskové brzdy, ale cenový rozdíl je dost značný… Byla by to taky moje první slnička, tak taky nevím co mi bude přesně vyhovovat… Zajímalo by mě jaké nejširší pláště tam jdou? Diskové brzdy jsem chtěl, abych tam mohl dát na české silnice případně širší pláště…

                      • tromboonen  

                        Do většiny nových běžných/ne aero silniček (s ráfkovejma) jde hladký plášť nejméně 28–30 mm, což je na silnice a občas i mimo ně (za sucha) dostatečné… omezující je sice většinou můstek zadní brzdy (a někdy i předni vidla), ale celkově u silničního (ne gravel modelu) kotoučová brzda u stejného rámu umožní max 3 mm navíc? (rám má taky svoje omezení, za středem atd. bez ohledu na kotouč nebo ráfková a silničky, i když jsou endurance, se většinou na víc než těch cca 30 nenavrhují, pokud to nejsou nějaké divokosti).

                      • adam1  

                        Origo tam jsou 25 ,ale 28 tam dáš taky ,30 nevím .Zatím mi ty 25 vyhovují a jede to fajn, nerovnosti to žehlí pěkně zřéjmě díky carbon rámu (čekal jsem to horší).Mám na tom cca 250km a jsem nadšený jak to jede .Co se týče brzd tak i ty ráfkové brzdí ,ale problém „spíš specifikum“ vidím v tom že ta plocha je hodně malá (oproti mtb) a jak na to „dupneš“ tak to jde hned do smyku,což bude u kotoučů tím tuplem,za vlhka /deště to bude mazec:) ?Musíš dávat pozor a spíš „nebrzdit“:) a prát tam tu „velkou“.Ok mi příjde i ta carbon/listová sedlovka ,která funguje,projeví se teda mi hlavně v kopci a mám pocit jako by mi „pomáhala“.

                        Jestli by ti bylo velikostně (je pouze v L) tak chybu neuděláš – je to skvělé kolo o ceně ani nemluvě .

                        "silnici "zdar.

                • dusanmt  

                  To som velmi rad, ze si taky spokojny a nadseny z noveho bicykla. Prajem vela stastnych kilometrov.

    • dusanmt  

      Este ma napadla jedna sialenost… Pre rok 2018 spravil Decathlon B'Twin ULTRA 920 AF . Je to nastupca modelu ULTRA 720 AF. Ma ten isty ram ako 900 AF, ale zadna brzda nie je direct mount a je umiestnena na klasickom mieste. To by mal byt jediny rozdiel v rame. Je osadeny kompletnou sadou Shimano Ultegra R8000, kolesa Mavic Cosmic Elite, vaha 8,45 kg (velkost M). Dalsie (pre mna) drobne plus: trocha decentnejsia farba a cisto cierne omotavky (ziadna kriklava zelena). Cena 30k Kc/ 1120 EUR. Podla mna to navysenie 5k je urcite mensie ako rozdiel v cene 105/Ultegra a Aksium/Cosmic E­lite.

      Ale sa mi zda, ze to uz moc vymyslam :-) To by bola asi moc nadupana masina pre mna na zaciatok. To uz by som si musel nechat asi na cely zivot, lebo keby som to chcel upgradnut, tak to by muselo byt asi nejaky super karbonovy ram na Ultegre so super kolesami, co by bolo dost drahe a pre amatera asi nevyuzitelne…

      Povodne som zacinal s bicyklami za plus minus 25k Kc/ 950 EUR. Toto je viac ako povodny rozpocet. Na druhej strane napr. Canyon Endurace AL 8.0 na Ultegre s Mavic Aksium stoji teraz v zlave 33.7k Kc/1300 EUR alebo Rose PRO SL ULTEGRA na Ultegre s Mavic Aksium Elite WTS stoji az 1450 EUR.

      Podla mna ma ULTRA 920 AF lepsi pomer cena/vykon ako ULTRA 900 AF. Otazka vsak je, ci to nie je zbytocne moc dobry cestak na zaciatok…

      • tromboonen  

        Indecision might or might not be your problem? :)

      • ˘Ö˘ Krab  

        Když vybereš správnou velikost, tak Tě bude bavit, najedeš spousty kilometrů a co čtrnáct dní, tedy zhruba po každé tisícovce, si znovu a znovu připomeneš, že to byla dobrá koupě.

      • blue.sun  

        Lepší hned pro začátek koupit dobré kolo, než po roce měnit jen proto, že tě to chytlo a to horší ti nevyhovuje.

    • dusanmt  

      Kopirujem sem moje nove vysledky z CC kalkulatoru z vyssieho threadu, kde to bolo lahko prehliadnutelne.

      Your Measurements

      Inseam: 90.5

      Trunk: 67

      Forearm: 37

      Arm: 70

      Thigh: 61.5

      Lower Leg: 58

      Sternal Notch: 152.5

      Total Body Height: 187

      The Eddy Fit (cm)

      Seat Tube Range c–c: 59.8 – 60.3 cm

      Seat Tube Range c–t: 61.6 – 62.1 cm

      Top Tube Length: 57.2 – 57.6 cm

      Stem Length: 11.1 – 11.7 cm

      BB–Saddle Position: 82.8 – 84.8 cm

      Saddle Handlebar: 57.8 – 58.4 cm

      Saddle Setback: 7.4 – 7.8 cm

      Velmi pekne by som poprosil o doporucenie velkosti ramu pre ULTRA 900 AF . Predpokladam, ze tato velkost bude rovnaka aj pre TRIBAN 540 a aj pre ULTRA 920 AF , kedze vsetky tieto bicykle maju rovnaku Top Tube Length. Lisia sa akurat vyskou sedlovej trubky, 900 a 920 maju ostatne rozmery rovnake, 540 ma samozrejme ostatne rozmery ine.

      Vopred dakujem.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Měl bys možná, vzhledem k proporcím, vycházet spíš z CompFitu, to jen na okraj.

        Ultra920 AF bude stroj pro Tebe ve velikosti XL. Když nastavíš sedlo 835 mm vysoko a 76 mm setback, tak s představcem osou ve výšce 45 mm nad hlavovou trubkou (nutné podložky) Ti při představci 130 mm/-6°vyjde dosah na řídítka 580 mm a drop adekvátních 102 mm, což při Tvé délce paží bude pohodové. Ale přece jen bych doporučil nastavit CompFit s kratším představcem a kratším dosahem, asi i při větším dropu.

        • dusanmt  

          Dakujem za odpoved. Pre istotu sem davam aj vysledky pre Competitive Fit, ci sa nahodou Tvoje doporucenie velkosti nezmeni…

          The Competitive Fit (cm)

          Seat Tube Range c–c: 58.6 – 59.1 cm

          Seat Tube Range c–t: 60.4 – 60.9 cm

          Top Tube Length: 57.2 – 57.6 cm

          Stem Length: 12.2 – 12.8 cm

          BB–Saddle Position: 83.6 – 85.6 cm

          Saddle Handlebar: 57 – 57.6 cm

          Saddle Setback: 6.2 – 6.6 cm

          Taka laicka otazka: nebude lepsi mensi ram (L)? Co som niekde cital, ze ked je clovek medzi dvoma velkostami ramov, tak mensi ram je taky obratnejsi (sportovejsi) a vacsi ram je taky pohodlnejsi. A ze mensi ram sa da „natiahnut“ (napr. dlhsim predstavcom), ale vacsi sa uz nezmensi… Ale zase ked zoberiem priemer z Top Tube Length 574 mm, tak je to blizsie k 580 mm (XL) ako k 564 mm (L). Toto ber prosim Ta iba ako laicku otazku, pretoze vobec sa do toho nevyznam…

          • ˘Ö˘ Krab  

            Obrázek mám v počítači v zaměstnání, ale je to tak, jak jsem psal minule – XL a 120 mm představec. I tak je to rám na dolní hranici doporučeného rozsahu, tedy správný. Pokud budeš chtít sportovnější posed, tak půjdeš řídítky níž, paže na to máš dlouhé dost. Počítal jsem představec osou 45 mm vysoko – podle obrázku je tam 3 mm horní podložka hlavového složení a 15 mm kónická krytka, takže osa nejníže půjde na 3+15+20=38 mm, tedy drop se zvětší o 7 mm na cca 109 mm. Na pohodovou jízdu.

            Ony ty jejich rámy mají takovou dost kompromisní geometrii. Když si vezmeš, že mají L a XL reach jen o 3 mm od sebe (rozdíl v TTh naberou na 0,5°rozdílu v úhlu sedlové trubky), ale ve stacku se liší o 28 mm, tak by L byl sice správně dlouhý, vyšel by ještě sehnatelný představec (na CompFit), ale hlava by byla o 28 mm níže. K tomu bys asi potřeboval 400 mm sedlovku (takřka jistě).

            A to je na Tvém zvážení, jak hluboko chceš řídítka mít, k čemu to kolo máš. Pokud jsi zvyklý vozit řídítka níže, s klidným svědomím kup i jen L, ono Ti nic jiného nezbývá (pominu hodně negativní sklony představců). Ale to je pak spíš záležitost volby konceptu rámu, jestli bys neměl hledat nějaký závodnější.

            XL je rám na první dobrou a na pohodu, L by umožnil i sportovnější nastavení, ale jen v CompFit a s dlouhým představcem a jinou sedlovkou (400 mm + větší offset zámku), na ostatní fity už je krátký.

            • dusanmt  

              Dakujem Ti velmi pekne za rady pre vyber velkosti ramu.

              O velkosti L som uvazoval aj preto, ze by som ho mozno za par rokov dal synovi. Viem, ze je to divne uvazovanie, pretoze za prve, neviem, ci ten bicykel budem chciet niekedy upgradnut, za druhe neviem, ci syna bude bavit cestna cyklistika a za tretie neviem, aky v tom case bude vysoky (teraz ma 13 rokov a 170 cm) :-)

              Inac je aj zaujimave, ako sa meni pomer Stack/Reach pri roznych velkostiach toho isteho ramu – od endurance pri XL (1.56), cez nieco medzi pri L (1.50) az po skoro zavodnu pri M (1.45). Ale zrejme to tak budu mat vsetci vyrobcovia.

              • ˘Ö˘ Krab  

                Ten klesající poměr má celkem jednoduché vysvětlení. Odráží fyziognomii většinové populace. Vyšší člověk nemá delší všechny části těla stejnoměrně, naprosto logicky. Nejvíce se prodlužují zpravidla distální segmenty, tj. holeně a předloktí. Pak v závěsu proximální, tj. stehna a paže. A na páteř pak připadá prodloužení nejmenší. Je dáno rozdílným způsobem osifikace u dlouhých kostí.

                Tedy u vyšších jezdců je pravděpodobnější, že mají dlouhé končetiny a relativně krátká stehna, tedy nepotřebují o tolik delší rám, než jezdci nižší, vlastně jen více vysunuté sedlo.

                • dusanmt  

                  Krabe, este ak sa mozem opytat ohladom velkosti. Doporucoval si XL s predstavcom 120 mm. To je „celkovy reach“ 580+120=700 mm. Urobil by som velku chybu ist do velkosti L s predstavcom 130 mm? Tam by bol „celkovy reach“ 564+130=694 mm. Spominal si, ze pri L treba 400 mm sedlovku. Chcem sa preto aj opytat ohladom vysky sedla. Ty si doporucoval sedlo vysoko 835 mm. Comp Fit ma rozsah 836–856 mm, Eddy Fit 828–848 mm. Niekde som cital, ze vyska sedla ma byt vnutorna dlzka noh – 10 cm (u mna 805 mm) alebo vnutorna dlzka noh * 0.883 (u mna 799 mm). Je teda lepsie, ked pojde sedlo vyssie ako tych napr. 805 mm? Skoda, ze pri B'Twin neuvadzaju maximalnu moznu vysku sedla.

    • adam1  

      Dokonáno jest:)

    • dusanmt  

      Nasiel som zaujimavu webovu utilitku, ktora sa moze niekomu hodit. Jedna sa o Bike Geometry Calculator , kde si mozete namodelovat geometriu svojho bicykla a porovnat s geometriou ineho bicykla. Ukaze vam to vsetky mozne rozmery. Ja som si namodeloval B'Twin ULTRA 920 AF v Comp Fite velkost L vs XL.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Šikovný chalan! A? Co kupuješ?

        • dusanmt  

          To by si chcel vediet :-) Este som sa nerozhodol :-P

          • ˘Ö˘ Krab  

            Šťastnou peněženku při výběru.

            • dusanmt  

              Dakujem.

              Krab, prosim Ta, moja posledna otazka na Teba. Doporucoval si pre mna skor nastavenie CompFit. Keby som isiel do velkosti XL, myslis, ze by bolo v pohode nastavit setback na cca. 64 mm, ako som to namodeloval tu ? Pytam sa preto, lebo laicky mi pripada to sedlo moc vpredu pri XL-ku (teda aspon v tom Bike Geometry Calculator-e).

              Dakujem za odpoved.

          • tomo_111  

            kym sa rozhodnes tak vypredaju velkost pre ktoru si sa rozhodol :D

            • tromboonen  

              No tak pak se bude další rok až dva rozhodovat, jestli počká, než ta velikost zas bude, nebo možná, ale jen možná, bude uvažovat i o jiným modelu :)

            • ˘Ö˘ Krab  

              A právě z takových je B-F živo.

            • kupi  

              Nečekat a objednávat. Kolo už stojí doma a je parádní, obzvlášť ta Ultegra

              • dusanmt  

                Tak to je super. Tak Ti prajem vela stastnych kilometrov a aby si bol s bicyklom spokojny.

    • dusanmt  

      Konecne som sa dockal – B'TWIN ULTRA 920 AF vo velkosti XL je uz doma.

      Dakujem vsetkym za rady.

      • tomo_111  

        to moze byt len daka fotka z internetu…

        pekny, nebude ti XL velke? ;)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse