• Kos_CZ

    Popravdě si nejsem jist, kam tohle dát, protože se to blíží cestování, ale je to jen delší trasa jízdy – pokud je zde tedy jiné existující, vhodnější téma, budu rád za odkaz.

    O co jde: Plánuji na červen/červenec cestu na silnici z Ostravy do Prahy nonstop (tedy pauzy na úlevu a občerstven í samozřejmě budou) = ca. 380km. Při své plánované fyzičce očekávám, že to pojedu kolem 22 hodin. Z toho plyne, že budu muset pořešit dobíjení Bolta (power banka), doplňování pití a jídla (obchody a benzínky po cestě).

    S sebou potáhnu dvě náhradní duše, pláštěnku, návleky na ruce, na nohy, jedno náhradní tričko s dlouhým rukávem, mini-nářadí na kolo, lepení + plastové montpáky, spojku na řatěz, přední světlo co vydrží svítit 12 hodin, blikačku dopředu a dozadu.

    Pojedu mimo hlavní tahy.

    Nějaká doporučení či rady? Neměla by to být nějaká extra věda, ale na druhou stranu já v životě ujel maximálně 190 km, takže před tím mám celkem respekt a od listopadu pomalu trénuji…

    • Rychlej turista  

      Chce to prát tam velkou a nikde se zbytečně nezdržovat. Pak se to dá stihnout za světla.

      Rady – těžko radit, musíš si to naplánovat podle sebe. Snad jen nejet v dešti. A když jsi dal 190 km, tak představu máš…

      • Kos_CZ  

        No Tvoje tempo by mne odrovnalo na prvních 100 kilometrech… :D Za světla to asi nedám, ale kdo ví – do té doby něco najedu a tak svou fyzičku trochu pozvednu.

    • milan.v  

      Na dlouhé brevet jízdy je tu pravým mistrem ječňák…

      A zrovna také Kat, o které tu je nyní diskuze…

      • Janes  

        A Mikikuba je vosk?

        • milan.v  

          Jo, pravda, já tedy úplně každý profil neprolézám, je to pro mě nepodstatné, tak ani nikoho nelustruji…

          Určitě je tu více takových…

          • Kalic  

            no o asi nejlepší české (bývalé) ultracyklomara­tonkyni bys mohl mít nějaké tušení.

          • Janes  

            Určitě, třeba Miťo, a pokud si pamatuju, tak kdysi i Medusa dělal něco přes 400 km, ale ten už sem moc nechodí.

    • Milwa  

      Moje tipy:

      Vědět dopředu, kde jsou otevřené obchody, kde koupíš aspoň trochu racionální jídlo, banány, datlovky, flapjack, nebo aspoň pečivo. Ať nejsi jenom #gasstationfo­odcyclist.

      Místo druhého trika vezmi vestu, ideálně reflexní, na noc.

      Světlo, jestli nemáš, kup si na lion články a vez s sebou druhý článek na výměnu.

      Jízdní řády máš v telefonu :D

      • Janes  

        A co do toho zapojit borce z BF, co bydlí po trase? Jako support.

        • mastihuba  

          Takova dobra pomoc te muze pro zbytek cesty utavit :) uz to tu jednou bylo :)

          • Janes  

            Asi jo, ale vědět, kde někdo spřátelený bydlí, a má třeba dílnu, to by se asi hodilo.

            • Kos_CZ  

              V Ústí nad Orlicí bydlí kolega z práce, u Nymburka kamarád. S tím bych si mohl tak nějak vystačit. :)

      • bodlak2  

        K obchodům bych přidal benzínky, alespoň já si navykl tam doplňovat.

        • USPS  

          +1

          Já v podstatě výhradně…

          • Janes  

            Pokud jsem jel sám, tak taky.

            • AE86  

              Já si oblíbil na doplňování vody ještě veřejně dostupné vodovodní sloupky, co se posledni léta docela šíři na náměstích a navsích.

              • JendaH  

                Pozor na potenciální problémy:

                – benzínky kde je napevno nastavená teplá

                – benzínky kde je hubička tak nízko nad umyvadlem, že aby člověk vozil kelímek a dolejval to s ním. Možná se dá poprosit obsluha jestli by ti nenatočila někde u nich

                – dementní pítka kde nejde nabrat do lahve a ještě ti ten nerezový náhubek určitě oslintal někdo s koronavirem (foto: Chotěboř – náměstí)

                • Jezevec70  

                  Místo kelímku na dolejvání můžeš použít víčka od bídonu. :-) Mockrát vyzkoušené. Tedy pokud máš odpovídající láhev.

                  • AE86  

                    To je ale pěkný zlepšovák, díky za tip.

                  • JendaH  

                    To bude tak na 50 cyklů, ne? (nebo mám lahev s nestandardně malým víčkem) Ale dík, v nouzi se to určitě hodí.

    • Tydlii  

      Moje nejdelší jízda byla 310km, jeli jsme to ve dvou na silnickach bez nějaký větší přípravy. Trvalo nám to 10h čistého času jízdy, cca 11h celkem.

      Co jsem vezl:

      • V camelbaku jídlo, oblečení (Větrovka, tričko s dlouhým), 2× 800ml láhev s vodou, cestou doplňováno – vodu jsme si kupovali v petkach v supermarketu. Duše v kapsicce, pumpicka jinak nic. Dalo by se i bez batohu, dnes už bych si ho znova asi nevzal.

      Jídlo: po cca 2h svacina – corny, po cca 5h oběd – rohlík a chleba se slaninou, pak zmrzka, croissant a od 2/3 pak pravidelne sladký v hodinovejch intervalech (corny, čokoláda, Coca-Cola )

      Vypito za jízdu dohromady 5l tekutin, z toho cca 3 a 3/4 litru vody, zbytek cola.

      Tempo: žádný kraviny ale od začátku jedes, my se snažili držet průměr 30kmh, cesta tam byla protivítr, cesta zpátky taky (v poledne se postupně otočil) . Ve výsledku se to da vydržet a na takovýhle trase usetris hodiny, než kdyby ses to snažil šolíchat v Z1.

      Poznatky: Na hraně běžně trénovaný vytrvalosti (u mě tehdy okolo 6h) se to zlomí a dal už to moc nejde – tepy vysoký ale nehejbou se ani jedním směrem, už je tam potřeba strašně sypat cukr (viz výše) což muže souviset asi s vyčerpáním glykogenovych zásob ale nejsem odborník.

      • Jezevec70  

        Pokud pojede sám a bude stavět v supermarketech, potřeboval by ještě zámek.

        • Tydlii  

          Pravda, v tom je výhoda dvojice. Ve větším městě do hypermarketu se da vlezt i s kolem ale je to nejistý, takže to pro takovouhle jízdu není použitelné.

          Když o tom tak přemýšlím tak moje nejsilnější doporučení je ať si najde parťáka na to.

          Ve dvou se to lépe táhne .

          • Milwa  

            Naopak, je jistý že nakoupíš. Nakupoval jsem s kolem ve velký sámošce třeba 20×, a nejhorší co se mi stalo bylo, že jsem securiťákovi vysvětloval, odkud kam jedu.

            Čím větší město, tím spíš problém, ale tím spíš tam budeš jiný obchod, kde případně nakoupíš. A benzina jako záloha je 100% ve větším městě.

            • Enron  

              Mě vyhazoval s kolem securitak z Lidlu v Týnci nad Sázavou. Ale jinak v pohodě.

              • oberleutnant Weiss  

                Na mě takhle hejkala nějaká modélka shodou okolností taky v Lidlu („no to snad nemyslíte vážně s tím kolem tady…“), tak jsem ji ve vší slušnosti odkázal do věčné tmy („osobo, i s kolem zaberu míň místa než vy, a to do toho nepočítám ten váš nákupní vozejk…“). Jinak taky pohoda…:-)

        • Kos_CZ  

          Pojedu na kole v ceně přes 100k Kč. Tam si ho buď ohlídám, nebo o něj přijdu. Nepředpokládm, že bych ho nechával někde před supermarketem protože nevěřím, že by tam vydrželo. Ale zámek mít budu.

          • Janes  

            Onuce chodil do supermarketů i se zabahněným horákem :-)

      • Kos_CZ  

        Díky za popis – tohle jsou informace, po kterých prahnu. Moje zkušenost z loňské cesty z Pardubic (130km) byla podobná – jel jsem většinou po silnici na svém 17kg horáku s trekovými plášti, zastávky dělal po 20km, kdy jsem vždycky něco zblajznul – jídlo jsem si vezl v batohu. U Nymburka udělal pauzu cca. 2 hodiny, kdy jsem se stavil u kámoše a zakecali jsme se.

        Teď mám v plánu jet a silnici, takže bez batohu, jen brašna za sedlem (6l), dva bidony. Na kolo budu muset nahodit 28mm pláště (teď jsou tam 25-ky) a nehustit je na max. Měl jsem totiž po jízdě problémy s brněním v dlaních.

        Držel jsem se rady tady z fóra: Nahodil jsem převod na který se mi pohodlně jelo a shodil jsem to na o stupeň lehčí. A fungovalo to.

        • andy97  

          Hlavně to nervat na sílu no jak píšeš. Lepší vyšší kadence.

          • Prazak0  

            Myslím, že u velmi dlouhých jízd kadence klesá. Optimální kadence u závodníků bývá mezi nějakými 85–105. U jezdců s nižší výkonností je naopak optimálních třeba 70. Jenže u vytrvalostních závodů, tam kadence bývá taky nižší, myslím 70. Ultramaraton je něco jiného než nějaká trasa 200 km, kde ovšem to jedou jezdci v balíku, takže odpor vzduchu je menší, jen ti první to táhnou a jezdci se střídají. Takže jízdy trvají 4, 5 hodin na jednu etapu. Znám to i u sebe, když jedu něco delšího, tak na konci mám kadenci trochu nižší.

            Takže já bych asi trénoval s vyšší kadencí a zčásti jezdil s kadencí o trochu nižší.

        • bodlak2  

          Brnění rukou nemusí být kvůli plášťům (sám jezdím 25mm) spíš posezem.

          • Kos_CZ  

            Může být – jel jsem ještě s letitými rukavicemi, co už prakticky neměly výstelky v dlaních. Pak jsme jel později objet Prahu (neuspěšně) a to jsem si vzal nové a už to bylo lepší. Já mám spíš strach o to, že mne zastaví sedřená třísla, brnící ruce, nebo bolavá záda z dlouhotrvajících otřesů…

            • bodlak2  

              Asi by to patřilo do jiného vlákna, když mě jednu dobu občas brněly ruce po pár hodinách, pomohlo velice drobně přizvednout špičku sedla oproti vodorovné poloze.

              • Kos_CZ  

                Jo jo – už jsem nad tím taky přemýšlel. To samé tvrdil Svaťa Božák když popisoval nastavení svého kola. Asi to zkusím + budu muset posilovat trup a svaly kolem bederní páteře – asi mám tendenci opírat se o řídítka více, než je nutné…

                • milan.v  

                  Pak máš dost pravděpodobně to sedlo špičkou dolů a je potřeba mírně přizvednout.

              • JendaH  

                Pak mě zase brní… to. Elevace sedla je takové balancování mezi rukama a rozkrokem.

    • Kysky  

      Mě by teda v první řadě odradilo jet takhle dlouhej švih tímhle tempem, resp. takovou dobu. Takže bych nejdřív potrénoval a pak teprv začal uvažovat o 300+.

      Ale jasný, je to individuální ;-)

      • Kos_CZ  

        Než to pojedu, tak si dám jako generálku objezd Prahy – cca. 140 km (prd oproti Ostrava – Praha).

        Jinak od listopadu mám k dispozici trenažer, takže na jaře nepolezu na kolo jako lemra, ale nějaká fyzička bude. Za loňský rok jsem našlapal trapných 2300km, do červan bych měl mít najeto s předpokládaným tréninkem cca. 3000km

        Jako nemohu si moc vyskakovat – mám rodinu a děti, takže v rámci možného. Už jsme kvůli tomu pohřbil závěsné létání, takže nesmím moc tlačit na pilu…

        • JendaH  

          Fandím ti a pak dej vědět jak to dopadlo. Já bych tohle nedal – nájezd mám 5000 km ročně, ale rekord na jeden zátah mám jenom 225 km (Praha-Brno přes Kolín, Žďár nad Sázavou). Taky pozor že tebou zmiňovaná cesta z Pardubic je dokonalá rovina, z Ostravy jsou to první polovinu přeci jen trochu kopečky. Kdybys hledal parťáka z Prahy na nějakou méně vražednou akci, tak se ozvi :)

        • Prazak0  

          Obávám se, že na to zatím nemáš. 2300 km za rok je opravdu málo, jestli na trenažeru šlapeš hodinu třikrát týdně, tak to je spíš jako příprava na ježdění šedesátky na jaře. Pokud tomu nechceš/ nemůžeš dávat moc času, tak bych to asi radši nechal být. Nebo takhle, připravuj se, ale ty generálky by chtělo dávat častěji. Jednou týdně od března delší trasu, v pracovní dny třeba 2× 25 km, ale o víkendu začít s 50, koncem měsíce zkusit 80–90. V dubnu prodloužit i jízdy v pracovní dny a o víkendu jet dvakrát, z toho jednou delší trasu, která by měla stále narůstat, řekněme dostat se postupně na 140–150. Takže asi by šlo zvýšit nájezd i v květnu, třeba v pracovní dny 30, 50 a závěr týdne 30, 150, 50. Pak bys to dal bez potíží, myslím.

          Asi by to šlo ujet i s menším nájezdem, ale chtělo by to jezdit pravidelně každý týden trasy nad 100 km (a k tomu kratší jízdy). Nesměl by ovšem být protivítr. Častěji bývá západní vítr, což by chtělo naopak jet z Prahy do Ostravy, ne opačně.

          • macomb  

            Asi bych nepaušalizoval, najezdím ročně jen cca 2500 až 3000 km, letos dvakrát přes 300 (332+315), poprvé sám s 4k up( 332km,17h celkově, 14 čistého času – nebylo kam spěchat) , podruhé ve dvou a i když to mělo být podruhé výrazně delší (a nedopadlo to podle plánu bohužel), tak nic není nemožné. Chce to hlavně ideální počasí ( pro mě tak 20–25 stupňů), rozumné tempo s rozložením sil a pravidelně doplňovat energii. Ve finále mě ani tělo ani ta prdel na konci nijak zvlášť nebolela. Předtím jsem měl „pouze“ 4× 180 km vyjížďky ( z toho dvakrát při triatlonu)

            • Melvin  

              Tomu se mi nechce nějak věřit. Píšeš, že máš 2500 km za rok, ale jen v těch šesti vyjížďkách co jsi tu uvedl máš skoro 1200 km. Otázka je pak, kolik toho k tomu naběháš a naplaveš.

              • macomb  

                Těch předchozích x 180km nebylo v té sezóně ;) Průměrnou délku vyjížděk bych viděl okolo 100 km cca.

                Naběhám max 1000 za rok, plavání jen lehce před případnými závody. Závody ale mám tak max dva tři za sezónu, s cílem dokončit a užít si je, nemám jiné ambice (i vzhledem k „tréninku“), což zatím vždy vyšlo

            • Prazak0  

              Asi takhle, kdo nesportuje vůbec, tak nejspíš bude schopen ujít za den 50 km, což je cca 10 h chůze. Každý to ovšem nedá, rozdíl bude, jestli někdo chodí každý den kousek do práce, fyzicky nějak pracuje, nebo dokonce dělá listonoše (a chodí pěšky).

              Taková Sáblíková taky neměla vysoké nájezdy na kole a přitom porážela cyklistky specialistky. Ona ovšem dřela v jiném sportu a pak šlo nejvíc asi o technickou stránku jízdy. Pokud někdo např. bude pravidelně běhat 30 km/týden, tak je to o něčem zcela jiném, než někdo, kdo najeden jen na kole těch 2300km.

              Čistě po rovině, nízkým tempem, tak nějakých 60 km ujede taky každý. Někdo lehce trénovaný dá stovku. Ovšem pokud nebudou příznivé podmínky, např. bezvětří nebo vítr v zádech, nebo tam budou kopce, tak to může být dosti jiné. Ale 380 km je tolik, že tady člověk nevystačí s tím, že pěšky denně chodí na tramvaj do práce a zpět, zkrátka takový minimální pohyb. A obávám se, že k tomu nebude stačit asi trénovat pár měsíců 3 nebo i 5 hodin týdně.

              • macomb  

                Tak jistě, kdo nesportuje vůbec by to velmi pravděpodobně nezvládl, ale i s 3 – 5 hodinami týdně to jde (já jsem toho příkladem), je to převážně o hlavě (výdrž a použití rozumu ;) )

    • KS2  

      Pokud si můžeš vybírat termín pár dní dopředu, počkej si až ti bude foukat do zad. Na takové štrece to oproti protivítru může udělat pár hodin rozdíl :-) A samozřejmě ať ti neprší, na druhou stranu celý den se smažit na sluníčku ti taky sebere spoustu sil..

      • USPS  

        +1

      • milan.v  

        Ono i ten velký protivítr může celou akci zmařit, protože jet třeba stovku s takovým energetickým výdejem jak za dvě, to už člověka načne…

        Pak se taky může po dvěstě seknout tak, že nebudeš moct pokračovat…

        • Prazak0  

          Ano, v protivětru je to daleko těžší. Za protivětru jde zvládnout trasu, kterou člověk pravidelně často jezdí. Naopak, po větru nebo za někým, to i slabší jezdec zvládne ujet daleko více kilometrů.

      • Kos_CZ  

        Jo, to je plán – budu rozhodovat podle počasí – nesnáším jezdit v dešti. Plánuji to na víkend a pojedu buď Ostrava – Praha, nebo naopak – podle směru větru. Výhoda je, že se do, nebo z Ostravy svezu autem, které pak v opačném směru bude fungovat jako „podpora“ – až mne budou míjet (nepojedou se mnou – jen mne dojedou, doplním co budu potřebovat a pojedeme každý dál svým tempem), tak doplním zásoby. Nepojedu přesně do Ostravy, ale Palkovic, kde žije moje sestra, takže pojedu z domácího prostředí do domácího prostředí… :)

      • DaD  

        Naprostý souhlas. Velké vedro je celkem vražedné a je lepší to jet pod mrakem. Ale v dešti je to ještě větší opruz. Počasí je opravdu důležité a bacha na to. Dva bidony jsou nutnost a něco na zub vezmeš do dresu. Na tuhle štreku je už potřeba mít něco natrénováno. Nejde jen ty o kilometry, hlava dělá hrozně moc.

    • Canyon325  

      v septembri som dal švih v okolí Banskej Štiavnice a Kremnice, so sebou len návleky na ruky, na rajdach brašňa na bidon, v kt. som mal niekoľko tyčiniek, nech mi neurve vrecká na drese, v kt. bol zvyšok jedla… viacero prestávok, väčšinou v krčme, t.j. kofola (a raz aj pivo) muselo byť, v cca polovici trasy zástavka v reštike na normálny obed… hlavne v kopcoch som si sledoval tepy, nech neprepálim tempo (čo bol v prípade Sitna s 20% úsekmi trochu problém)… na 260tom km ma skoro vyplo, tak som dal liter pepsi koly na ex a odtiaľ časovka domov :) coca cola je ešte lepšia, aj keď normálne takýto bordel nepijem… celkový čas jazdy cca 17h… tento rok mám v pláne 500km/8Kvm, príp. okruh Trenčín – Prešov (700+km), čo už bez poriadneho rozloženia tempa/stravy (a zopár „power naps“) nepôjde

      • KS2  

        Moc pěkný, hlavně ty výškový metry :-)

      • ratel  

        Na jakém kole jsi to jel? Některé úseky mam v plánech na příští rok. Odkaz na trasu? Diky

        • Canyon325  

          cestný Giant TCR s plášťami 25 vpredu, 28 vzadu… odkaz na Stravu je tu… sú tam 2 gravel sektory, Slaská – Kopernica a Trnava Hora – Močiar (ten je aj na foto)… na cesťák je to už dosť na hrane (s úzkymi race plášťami by som tadiaľ určite nešiel), také 30ky by boli ideálne, takže asi radšej zvoliť alternatívnu trasu cez okolité obce, druhý krát už tadiaľ nepôjdem… cesta na Sitno tiež nie je bohviečo, ale dá sa prežiť (podobná je napr. na Sliezky dom), rozbitý asfalt/štrk, zvyšok je v pohode zjazdný…

    • DejfSejf  

      Proč volíš Prahu jak potom zpět? Není lepší jet od Ostravy 150km a vrátit se zpět? Možná by nebyl na škodu autodoprovod…

      • Kos_CZ  

        Psal jsem v odpovědi výše – v Palkovicích u Ostravy žije sestra. Plán je nechat se tam odvézt autem a zpět domů dojet na kole. Auto mne při návratu dojede, já doplním co budu potřebovat a pofrčím dál. Pokud bude počasí takové, že bude foukat směrem na Ostravu, tak bych naopak jel z Prahy do Ostravy a autem jel zpět. Proti větru to rvát nechci.

    • Jáchym 1  

      Jseme ve dvojici dali,,Tour de Morava,,

      Počasí nam celkem přalo.

      Na radu parťáka,který má v oblibě štreky jsem 1.traťovku dával už po 1.hodině.Pokud možno v tomto tempu jsem pokračoval.Pití podobně,stále pocucávat.Na půl cesty velká zastávka na oběd(foto).Skoro v každé větší obci byl obchod.Doplnění vody,Cola nějaká

      sladkost nebyl problém.

      Krize po cca dvoustým km.Ve dvou se to líp zvládne.

      Ty to máš ještě + 100km

      Zvolit rozumný tempo.Nepřepálit to,ale taky se neloudat.

      Nechtěl jsem nic po kapsách,tak všechno do kapsiček.

      • Janes  

        Jeden čas jsem si dával vždycky po trase Energit pro řidiče.

        https://www.vitar.cz/…-pro-ridice/

      • Kalic  

        Trasa pro inspiraci by nebyla? Taky letos přemýšlím o 300km.

        • Jáchym 1  

          Bylo to na štěrkolet.S náv­štěvou soutoku Morava Dyje.Blátivý úseky+cca.500m vodou 5–20cm hluboké.Podle toho jak je retenční louka nasáklá.

          Může být?

          • Kalic  

            jako přes oboru Soutok? Tam je to pěkný, ale jen pokud to není v létě se spoustou komárů :-)

            No pochlub se, třeba přes odkaz na mapy.cz, jde tam naimportovat gpx…

            • Jáchym 1  

              https://mapy.cz/zakladni?…

              Byla tam jedna velká past.Cyklostezka po hrázi Moravy k obci Brodské byla v rekonstrukci,což nebylo v mapách zaznačeno.Tam jsme se celkem zdrželi.

              • Kalic  

                Dík. To by člověk neřekl, že taková celkem lokální trasa dá 300km :-)

                • Čuli  

                  Původní plán byl za hranice, ale při plánování byl mor a vojáci na hranicích tak se vymyslelo tohle „lokální kolečko“ což na konec byla super volba i s pár překážkám krásnej výlet. :)

                  Chvilku na to jsem jel sólo tohle

                  350km

                  Trasa 344,2 km • 23:41 hod

                  https://mapy.cz/s/resozupeke

                  tam jsem chytl na cca 250km hlaďák, zásoby sežraný a všude zavřený tak jsem zabalil v novým přerově na cca 290km…

        • Dejvidek  

          Tady máš něco pro inspiraci, náhodou jsem na to narazil na Stravě… A hned bylo jasno, co mě v tomto roce čeká jako Project One… :-)

    • jecnak  

      Záleží, jak to chceš pojmout. Pokud bych to dnes jel, tak

      1. materiálově s sebou:

      • vezmu si náhradní galusku a bombičku, nářadí
      • světlo, co spolehlivě svítí i když prší cca těch 8h (což na červen stačí)
      • totéž blikačka
      • navigace, která vydrží (powerbanka)
      • zámek na kolo, budeš muset doplňovat jídlo a hlavně pití
      • papírové kapesníky (jsou lepší než lopuch ;-)

      2. oblečení:

      • návleky na ruce a nohy (neprofuk nebo Rainmem dle teplot)
      • vestička
      • čepička nebo šátek pod přilbu
      • rukavice (ve dne bez nich)

      3. taktika jízdy

      • pokud máš tepák jeď s ním a řiď se jím
      • pokud máš wattmetr jeď s ním a řiď se jím
      • ať už máš nebo nemáš výše jmenované, řiď se vlastním rozumem a hlavně prvních několik hodit a v kopcích jeď velmi zadrženě

      4. co asi bude problém

      • zadek – chce to se namazat před tím, než vyrazíš, ideálně se před tím ještě osprchovat
      • pít dostatečně
      • nekombinuj moc věcí k jídlu na které nejsi zvyklý – používej jen to, na co zvyklý jsi
      • rozvrhnout síly na celou jízdu je složité, počítej s tím, že vyčerpané tělo se v noci hůř zahřívá, tak mu dej dost pomalé tempo, abys mohl v noci případně zrychlit
      • rozhozený žaludek mi spraví cola a nebo nealko pivo

      5. zkontroluj kolo a pokud máš jakékoli pochybnosti a stavu jakékoli části, prostě měň za nový vyzkoušený kus

      Celkově na tom nic moc není, ale dobré je neplánovat si nějaký pevný časový plán, který tě minimálně podvědomě stresuje a nutí jet rychleji, než je zdrávo. Stačí protivítr a máš plán o hodiny posunutý. Řiď se pocity a čísly na tepáku/wattmetru.

      Nevím, jestli jsem mistrem, jak je zmíňěno výše, obcas se i mistr někdy hodně utne, ale baví mě to a něco málo už jsem absolvoval. Z kiksů asi nejvtipnějsí je spánek u bankomatu zachumlaný v novinách někde v údolí Salzy ve sjezdu z Mariazellu. Případně pád do kopce na Sobothu. Lituji zpětně rukavice hozené do ringu na posledním PBP.

      • jecnak  

        Pokud by si někdo chtěl dálkové jízdy vyzkoušet, dobrou možností je účast na některém brevetu. Třeba https://brnobent.blogspot.com/

      • Fran-tic  

        Přidal bych trasa, nic mě nerozhodi více než zbytecne kufrovat po 250 km na nějaké rozbité cestě :) jsem vždycky v tomhle zbrklý, ale přípravu cesty bych nepodcenoval.

      • Kos_CZ  

        Díky moc za postřehy! Wattmetr už mám, tepák taky. Chybí ještě správně osezené pozadí (to snad do té doby zvládnu) a poladit stravu, Z trasy Pardubice Praha jsem zjistil, že čokoláda u mne až tak dobře nefungovala, zato čokoládové Disco sušenky ano. Při objezdu Prahy jsem si ověřil, že je nutné číst etikety – na benzínce jsem si koupil pití s Jágrem na obalu a až po pár kilometrech zjistil, že je to nějaká fit-srágora pro štíhlou linii, která má 0,1 kalorií… :D

      • 01carbon  

        :)

    • Fran-tic  

      Tuhle trasu jsem jel na jeden zátah – Frenstat pod Radhostem – Praha. Klidně mi napiš zprávu, co by té zajímalo.

    • HKou  

      Já to jezdím maximálně nalehko. V kapsách vezu jen větrovku, tenoučký návleky, náhradní baterku do předního světla, telefon a zbytek vyplní 2 banány a tyčinky (borůvkovej Clifbar). Stavuju se někde na oběd. Posledních 300km bylo na 2 banány, 4 Clify, oběd o dvou chodech, Sacherův dort a 2 kafe + voda.

      V podsedlový brašně mám duši, pumpičku, redukci na autoventilek, mini nářadí a 10ml oleje na řetěz (jednou jsem to řešil olejem k jídlu, jednou měli v menu v hospodě i Motorex :) a jednou jsem kupoval z nouze malý WD40 na benzínce, kvůli poslednímu kopci), tohle je třeba, v závislosti na předpovědi počasí, nepodceňovat.

      • Kos_CZ  

        Díky, dobrý tip ohledně toho oleje – nějakou ampuli si mohu vyrobit a přibalit. Mám dvě brašny pod sedlo – jednu šestilitrovou, druhou dvanáctilitrovou – zvolím podle situace. Chci jet „na lehko“ = žádný batoh, brašna pod sedlem a brašnička na rám za řidítka + něco po kapsách (pamlsky, banán…).

        Do toho července to doladím!

        • Polopol  

          Osobně bych v první řadě opravdu potrénoval. Nejde jen o fyzičku, ale i o to, abys na tom kole vůbec useděl a nezničil se. Když bys tak nějak normálně potrénoval, žádné drama, tak do toho léta se v pohodě dostaneš na úroveň, kdy to pojedeš průměrem kolem 27, takže dejme tomu 15 hodin. To už bys to jel skoro celé za světla, tím pádem i potáhneš s sebou míň věcí atd. Jet to 22 hodin, to bych se na to radši vykašlal a odložil to. Kdysi jsem šel takto bez tréninku Beskydskou sedmičku a bylo to peklo. Trvalo mi to snad 18 hodin, vlastně pořád ještě o 4 míň, než plánuješ ty a je to věc, kterou už nikdy nebudu opakovat. Zdravotně jsem se z toho dostával dobrých pár měsíců.

          • Kos_CZ  

            Trénuju od listopadu – třikrát týdně hodinu, hodinu a půl. To pro začátek na vyježdění. Teď přes Vánoce to samozřejmě trochu upadlo, ale od pondělí do toho šlápnu. Doteď to bylo o zvyknutí si na tréninky, nyní to budu natahovat délkově na dvouhodinové+ bloky. No a pak uvidíme. Duben/květen se rozhodne – to dám pár celodenních jízd a uvidím jak to půjde a jaká bude forma. Pokud to bude vypadat slibně, tak začátek červan pořádně přitlačím v tréninku, kolem poloviny udržovačka, poslední týden v červnu odpočinek s krátkými projížďkami na ladění komfortního tempa a první týden v červenci, pokud počasí dovolí bych do toho šel.

    • milan.v  

      Začíná to tu pomalu připomínat výrobu kanónu na vrabce…

      Nechci ti do toho kecat, ale bez slušného základu na ty tři stovky raději zapomeň a posuň to o další rok… Zvláště, co jsi zatím ani nedal ty kila dvě…

      Jídlo + pití je základ, odkazy už jsem sem dával…

      To ale předpokládá, že těch x hodin v sedle zvládneš odsedět…

      • Kos_CZ  

        Uvidíme. Tím, že to není závod, ale jen moje touha dokázat sám sobě že to dám, nemá to pro mne osudový význam a ani mne do toho nenutí něco jiného (jako kdyby to byl závod a já nechtěl přijít o startovné, kamarádi by přijeli mi fandit a podobné zástupné argumenty proč to nevzdat). Když bude nejhůř, tak se buď nechám nabrat někde kolem poloviny autem, nebo to zabalím cestou u kámoše, případně hned u kolegy z práce. Ty možnosti tam jsou. A taky už mi není 20 a u závěsného létání jsem se naučil, že pravá odvaha je ne vyrazit ale říci si, že „dnes ne“ a odložit to na jindy. V mém věku (45) už musím poslouchat, co mi tělo naznačuje.

        Takže: Je to plán ale jestli se to stane bude záležet na tom, jak natrénuju a jak se budu cítit.

        • grafik  

          Kudy jedeš? Pokud přes OL doplním ti bidony, nebo koupím něco na jídlo : )

          • Kos_CZ  

            Díky za ochotu!

            Zrovna jsem vypnul počítač kde mám stažený nástřel trasy. Kolega z práce mě před Olomoucí varoval, že prý je tam všude spousta úseků s dlažebními kostkami, tak nevím. :D

            Zítra během dne ten nástřel vyhrabu a hodin sem.

            • Meduza  

              Tak jestli te do paniky uvedou dlazebni kostky, tak radsi zustan doma. Mimochodem za me jsou po ceste nejvetsim peklem Pardubice, ktery se svyma cyklostezkama a zakazama cyklistu na silnici jsou dost velkej zasek pri tranzitu.

              • JendaH  

                Pardubice se dají objet jižně a ani to moc nebolí, viz přiložený obrázek a povídání na mém blogu https://www.abclinuxu.cz/…brno-na-kole . A možná by to šlo i trochu méně extrémně Černá za Bory – Drozdice – Nemošice – Nové Jesenčany a pak normálně pokračovat po I/2.

                • mikub  

                  Jenom bacha, teď se tady buduje R35 a některé místní silnice jsou uzavřené (opravdu projet nejdou, protože tam je třeba 10 metrů hluboká díra). Například tebou navrhovaná severní trasa aktuálně jet nejde (jeden zavřený úsek, žádná tragédie). Vzhledem k tomu, že stavba má pokračovat ještě příští rok, doporučuju mrknout na aktuální stav uzavírek.

              • Kos_CZ  

                Já jsem jen psal, že mne před tím varoval kolega, ne že se toho bojím. Pokud bych si ale měl vybrat kilometr po dlažbě, nebo 10km po hladkém asfaltu, beru těch 10 km – to jen pro vysvětlení. Kdybych jel na horáku s odpruženou vidlicí prosím, ale karbonová silnice s 25mm pneu se 100 psi (současný stav kola – na cestu budu mít 28-ky a možná odpruženou sedlovku) není na tohle úplně nejlepší. Taky záleží na tom, jaká je to dlažba – pokud je to souvislá dlažba v rovině, tak je to dobrý, ale dost často jde spíš dlažbu s „vyjetýma kolejema a výmoly“ a to je dost na nic.

                • Meduza  

                  Resis sra*ky. Proste si sbal lepeni, pumpicku a mcGyver klic. Par musli tycinek, litr vody a za slusnyho pocasi rano vyraz. Neni to vyprava na severni pol. Jo a jako trening pred tim si dej 2× Jestidek a prestan krouzit kolem Prahy. Pak zjistis, ze az ti cestou zpatky v Mlady Boleslavi dojde, tak to sice pujde pomalejc, ale do Prahy to stejne dopizlas. Celej tendlec podnik je o tom, jak presvedcit hlavu. Telo toho zvladne nasobne vic, nez si myslis.

                • grafik  

                  Kostky máme pouze v centru města, ale tudy asi nepojedes. Možná se ti podaří Olmiku vyhnout úplně … A jen pro info: pokud bys jel po cyklostezce Bečva, tak mas cca 100 km bez provozu a jen kochacku a každou chvíli hospudku, ale je to z Ovy trochu zajizdka …

                  • Kos_CZ  

                    Do akce času dost – pokud bys byl ochoten poradit, kudy jet, tak si to rád poslechnu a upravím trasu podle toho. Nikdy jsem v těch končinách nebyl a na streetview není vidět vše.

                    • grafik  

                      Zvážil bych alternativy:

                      1. Potštát – Velký Újezd – Olomouc – Šternberk. Z Velkého Ú. až do Šternberka se dostaneš po oddělené cyklostezce.
                      2. Olomouc – Lazce – kolem Moravy do Mohelnice – Zábřeh (Moravská stezka)

                      Ale i ta tvoje trasa se dá, jen bude v oblasti kolem Vítkova asi dost provoz, jsou tam cesty bez krajnic, viz odkaz, ale zase je to tam nádherná krajina a pokud vyjde počasí bude to zážitek, pokud ne, počítej kolem Vítkova až do Šternberka s teplotou o cca 5 stupňů míň než v nížinách. Sice to není nějak vysoko (cca 400–600mnm), ale je to poměrně chladná lokalita (tuším, že se ji říká Moravská sibiř.)

                      https://mapy.cz/turisticka?…

                      • ratel  

                        a jestli bude foukat, tak ty kopce okolo Vítkova jsou nepříjemné

                      • Zvanty  

                        Potštát – Újezd to je ta luxusní panelovka, ne?

                        • grafik  

                          Potštát – Kozlov

                          • Zvanty  

                            Já jel okruh z Rýmařova Opava-Ostrava-Olomouc a před benzínkou v Potštátu mě do kolene píchla včela a ta panelovka stála za to. :/

                            • grafik  

                              Panelovka je legendární, loni jsem tam cvakl duši na silničce. Jezdím přes Břidličnou dost často, stanoviště mám cca 5km jiho-západně nad Riem : )

                      • Kos_CZ  

                        Díky. O víkendu si všechny tipy odtud z fóra projdu a upravím trasu.

                      • foosi  

                        Jé, tam jsem před 24 lety poprvé překročil 100km/h na kole. Je ještě v provozu ten pramen vedle ondrášovky?

            • JendaH  
              • z Ústí nad Orlicí vede cyklostezka už přes Kerhartice. Povrch a tak je naprosto super (jel jsem před rokem), problém (na celé cestě z Ústí do Chocně) může být s nekonečným blokováním přejezdy (https://www.youtube.com/watch?…)
              • Z Chocně bych jel do Zámrsku a následně po cestě kterou popisuji ve výše odkazovaném blogu na AbcLinuxu. Je to kratší, menší převýšení a prostě lepší. Nevím jestli se jako bojíš provozu, ale I/12 z Kolína do Úval je fakt lepší než II/611 ze Sadské na Čerňák (např. má krajnici).
              • východní polovinu cesty neporadím, nikdy jsem tam nebyl
              • Kos_CZ  

                Díky za radu – ten nástřel je od Kolína do Prahy jen to, co vyplivly mapy. Raději se provozu vyhýbám. Osobáky mi tedy až tak nevadí (v rámci možností) ale kamiony, to je peklo. Zvlášť, pokud se Tě jeden předjíždí a v protisměru jedue druhý. Z Pardubic do Prahy jsem jel podél Labe a bylo to celkem fajn, Jenže některé úseky byly fakt na horský kolo a ne na silnici – v jednom místě cyklostezka třeba zasypaná několika fůrama hlíny a bordelu z bouraného baráku, protože se majitel pozemku nedohodl se samosprávou, takže se to objíždělo po rozbahněném poli. To bych na silnici opravdu nerad.

                • JendaH  

                  v jednom místě cyklostezka třeba zasypaná několika fůrama hlíny a bordelu z bouraného baráku, protože se majitel pozemku nedohodl se samosprávou, takže se to objíždělo po rozbahněném poli

                  No a to je (kromě toho že je to většinou kratší a s menším převýšením) ten důvod, proč je potřeba jezdit po silnicích 1.-3. třídy.

                  • Rychlej turista  

                    Ono už jen samotným výběrem trati přes nejrůznější Kotěhůlky si to zbytečně a hodně komplikuje a ztěžuje. Jednak horší cestou, druhak většími kopci a třeťak zbytečným blouděním. Přitom stačí to vzít to po hlavní, založit velkou a za Hradcem Králové nezapomenout odbočit vlevo :-)

                    • JendaH  

                      Doporučuju kouknout na http://brouter.de/brouter-web/#…

                    • mvd  

                      Už jsem pár let pořádnou štreku nejel, ale svého času mně vyhovovaly 1. třídy v noci. Minimální provoz, každý z daleka vidí blikačku – paráda. Takhle jsem si střihnul zimní pozdní oběd u příbuzných v Opavě. Manželka dopoledne sedla na na Pendolíno, já jsem na kolo sedal v 0:45, než začal provoz jsem byl v Mohelnici, sešli jsme se před barákem v 15:45. 300 km, ranní teplota –2°C, odpoledne krásných 5°C. Večer ještě do Svinova na vlak a zpátky do Prahy :o)

                • Jano86  

                  Ja som mal dojem práve opačný.. s prahy do pce úplne v poho na silnicke a to som jel na mtb.. Zas na druhej strane asi si jel inu trasu..ja som tiež išiel popri labe..

              • mikub  

                Ta Choceň – Zámrsk souhlas. Je to prakticky po rovině (narozdíl od stoupání do H. Jelení). Jenom, bych potom z tebou odkazované (jižní) varianty ve Valech odbočil směr Mělice – Lohenice – Břehy a pokračoval na Kladruby po postované trase. I/2 za Přeloučí a následně II/322 přes Chvaletice mě osobně moc pěkné pocity nepřináší.

              • raw 4  

                Souhlasím odjíždím do Prahy z Kolína a dolní cesta po Ceskobrodske po renovaci mi přijde bezpečnější.. Díky širokým krajnicim… Jen někdy se ztrácí když jedeš ke krizovatce

            • grafik  

              Z Morberu do Horní loděnice, ta hlavní cesta je peklo.

        • vt  

          Bud v klidu, to je zaklad.

          Kdyz to nepojimas zavodne a pojedes si jak chces, tak je to hlavne o hlave a pokud nepodlehnes nejake lokalni krizi, tak to bude paradni zazitek. A i kdyby se ti akce nepovedla dokoncit, budes mit zkusenosti na dalsi pokusy. Dej si na jare par delsich vyletu a vic to nema smysl studovat, s ruznyma merakama a super technologiema akorat skoncis v nekonecnejch BF debatach a zblbnes z toho :-) to si nech az pojedes RAAM nebo tak neco na jiny urovni. Zlom vaz.

      • JakeF  

        Proč by na to měl zapomínat? Já taky nikdy nejel přes 200 a pak jsem se pustil na Tour du Mont Blanc 330 km/ 8000 m nastoupáno a dal jsem to… A najeto jsem měl ten rok tak 4000, rok předtím podobně :)).

        Takhle dlouhá trasa už je především o hlavě. Hlavně ze začátku jet totální pohodu a krotit se i do krátkejch kopců, kde to láká nechat si těžší převod a těch pár metrů tam nechat vyšší watty. A prdel to samý, bolet bude určitě, musí to vydržet hlava…

        • Polopol  

          O hlavě to je určitě, když fakt chceš, dáš to i úplně bez tréninku. Druhá věc je, co to s tebou udělá. Párkrát jsem 300 plus jel. Ale protože jsem pravidelně trénoval, akorát mě pár dní bolely víc nohy. Nic víc. Když jsem jako nebezec běžel těch 100 km B7, do vánoc jsem se hrabal z různých nachlazení, unav, bolesti kloubů, že ani nešlo jezdit na kole a tak. A to mi v té době bylo 29. Ve věku autora 45 let to bude zase trochu jinak. Takže ja tady na ty hrdinství už moc nejsem. Radši jedu jen to, na co mám. Ale nikomu to nenutím, jen píšu svůj pohled na věc.

        • milan.v  

          Pokud někdo není zvyklý sedět ani osm hodin na kole (já třeba ano, takže mluvím z vlastní zkušenosti, kdy jsem se k tomu dopracovával, kdyby mě chtěl někdo nařknout z teoretizování), bude dávat i dvanáct hodin velmi, ale velmi těžko… Jak píšeš, bude to o hlavě, ale lidé jsou různí a i zde je velmi dobře vidět, že někomu ta hlava funguje jinak než jinému…

          Pokud se někdo neumí obléknout na běžnou několikahodinovou jízdu, bude velmi složitě hledat cestu jak na to, když se mu změní během patnácti, šestnácti hodin podmínky, byť uznávám, že v letních měsících to nebude tak výrazné, ale i k tomu dojde…

          To samé platí s jídlem a pitím, jsou lidé, co jezdí kilo na sójový suk a minibidon vody (pokud nekecají), jsou lidé, co se musí pořádně najíst a napít (třeba já), jakmile to přeroste únosnou mez, což je u mě cca 150km… Neříkám, že bych to třeba i nedal na tyčinky a gely, ale zkušenost mi velí to raději dělat standardní cestou s něčím odlišným…

          A to vůbec nemluvíme o sportovním, výkonovém hledisku té jízdy, ona se může nakonec stát velmi náročnou, protivítr, kopce, atd., to všechno bere síly a není jen o točení nohou a hlavě… O to důležitější pak bude energetický přísun, když je výdej.

          Navíc ne každému je dvacet, když něco podobného jede… Většina jsme zvládli v mládí kolikrát i šílené věci…

          Ano, on si může dovolit ten luxus se někde zastavit, vzít si „taxíka zpět domů“ v podobě kamarádů, známých, takže to je jen čisté teoretizování, protože to může klidně po 150km zabalit, ale když už to tu řešíme…

          • Janes  

            Navážu na Tvoje …Jak píšeš, bude to o hlavě…mám takový recept, který jsem v mládí převzal z nějaké staré knížky o Závodu míru. Když už jsem totálně prošitej a potřebuju to nějak dotáhnout, začnu si si dokola říkat vojenskou mantru, seno…sláma, seno..sláma, podaří se mi tím z mozku vyhnat jakékoliv myšlenky, zůstane v něm jenom to seno, sláma a nohy šlapou dál…a najednou jsi doma a pomalu nevíš, jak ses tam dostal.

          • JendaH  

            Pokud někdo není zvyklý sedět ani osm hodin na kole (já třeba ano, takže mluvím z vlastní zkušenosti, kdy jsem se k tomu dopracovával, kdyby mě chtěl někdo nařknout z teoretizování), bude dávat i dvanáct hodin velmi, ale velmi těžko…

            Tak třeba já s tímhle problém nemám, jako „trénink“ stačí 1–2 hodiny denně (tj. ~12 týdně), není potřeba těch 12 v kuse.

            Pokud se někdo neumí obléknout na běžnou několikahodinovou jízdu, bude velmi složitě hledat cestu jak na to, když se mu změní během patnácti, šestnácti hodin podmínky

            Naopak tohle je aktuálně jeden z mých největších problémů a důvod proč mám dost problém jezdit delší cesty v zimě a moc nevím jak to řešit (možná by pomohlo, až se zase sníží PES a budou otevřené obchody, někam jít a naházet na problém velké peníze).

            To samé platí s jídlem a pitím, jsou lidé, co jezdí kilo na sójový suk a minibidon vody (pokud nekecají)

            Tak do té stovky se tohle normálně dá, ale pokud člověk pak chce pokračovat, tak už to pak nedožene, takže když chce jet dál, tak musí jíst už od začátku.

          • JakeF  

            Ten poslední odstavec je přesně důvod, proč bych mu to nerozmlouval. Nebude nikde mimo civilizaci, když už ho bude zadek bolet moc, nebo uvidí, že to fyzicky nedá, tak těch 10 km na nejbližší nádraží se vždycky nějak docourá…

            • Kos_CZ  

              Než jsem loni ujel 130 km z Pardubic do Prahy, moje maximum bylo 90km – bylo to ještě předtím, než jsme si zašel na bikefitting, takže kufry moc vepředu – dojel jsem to přes bolest kolen a byl jsem úplně odrovnaný. Po bikefittingu bolest kolen zmizela. Pardubice-Praha jsem jel s přestávkami po cca. hodině/20km = na pohodu, něco jsem vždy pojedl popil, vyblejskl pár fotek z místa kde jsem zastavil a jel dál. V Praze jsem pak měl ještě sílu si „pozávodit“ s auty na světlech a vyšlápnout kopec ze Smíchova na Malvazinky.Druhý den jsem byl unavený, ale nic hrozného. A to to bylo bez nějaké extra přípravy – v tu dobu jsem neměl najeto moc přes 1000km.

              A jak jsme psal jinde – po cestě budu mít dva záchytné pevné body a jednou se potkám s doprovodným autem . Vyrážet mám v plánu mezi třetí/čtvrtou ráno, takže při vlažném plánovaném tempu bych měl být večer už v rovinách.

    • andy97  

      Já letos mám v plánu extreme 444 ( http://www.hoklclub.cz/php/eb444.php ), to se jede na MTB, délka 444km, nejlepší to dají pod 30 hodin a bez spaní. Já očekávám, že tak minimálně 2–3 hodiny asi budu spát.

    • R-A-D-I-U-S  

      Když nepomůže, tak třeba pobaví https://www.bike-forum.cz/…-anketa.html

    • JendaH  

      Z toho plyne, že budu muset pořešit dobíjení Bolta (power banka)

      To teda nevím proč, to chceš mít nonstop nějakou strašně žravou navigaci na smartphonu nebo co, každopádně překvapivě mnoho benzínek má „bufet“ a tam u sedaček zásuvky volně k použití. Jsou to teda hlavně větší benzínky na hlavních tazích což ty máš blbý.

      S sebou potáhnu dvě náhradní duše

      To mi přijde moc, já si koupil pláště s kevlarovou vložkou a už jsem snad dva roky (10000 km) nepíchnul. Vozím 0–1 duší a lepení.

      • Raf  

        Bolt je právě ta navigace :), vydrží tak 12 až 14 hodin…

        Čím menší výkon, tím víc je třeba řešit valivý odpor, neprůstřelný pláště za mě ne.

        Zvážil bych časovkářský nástavce, pro další polohu rukou.

        A vzal bych druhý kraťasy. Když bude vedro, tak výměna pomůže jako prevence proti odreninam a potu. A při chladnější noci vzít oboje kvůli komfortu.

        • Kos_CZ  

          Mám aero řidítka a pro ty Canyon nástavce nedělá – možná nějaká druhovýroba, ale zatím jsem na ně nenarazil. Ale bral bych je na tuhle akci, to ano. Člověk se může občas položit, při protivětru zmenšit atd. Měl jsem je před lety na Favoritu (dnes z něj mám společně s Kicker Core trenažér) a jezdilo se s tím dobře…

    • DaD  

      Pokud by někdo mohl jet alespoň část cesty s tebou, tak to velmi pomůže. Střídat špic a odpočinout si je k nezaplacení. Když to pojedeš sám tak je to fakt o morálu. U mě se to láme kolem 250km. Jak to rozumně přežiji, tak už v pohodě. Pozor na křeče, dokáží spolehlivě zabít jakýkoliv pokus. Možná magnesium nebo něco, co u tebe na ně funguje, sebou. Olej na řetěz je je velmi dobrá připomínka a určitě bych ho vzal.

      Základ je to ze začátku nepřepálit, zrychli během cesty můžeš vždy, ale jak ti sekne, tak už ti nic nepomůže.

      • USPS  

        Proč ten olej na řetěz…?!?

        • Rychlej turista  

          Expedice, ne?

        • DaD  

          Prdlajs expedice:)

          Až budeš mít Sram Force AXS tak za něj budeš kurva rád. A taková přeháňka v kombinaci s mazáním suchým mazivem je pro řetěz dost poprava. Ono tedy i pro uši! Tří-kil jsem pár pojezdil a na konci už to stojí za prd. Mokré mazivo to vydrží v pohodě, ale to mi na kolo nesmí. Ten bordel, co se z toho za pár kilometrů stane je pro mě nesnesitelný.

    • Jáchym 1  

      Ještě jedna moje osobní.

      Mívám při dlouhodobé zátěži problém se zažíváním.Žaludek přesane pracovat.Hlaďák-konec.

      Návrat do,,dětských let,,Kinedryl.Velká pomoc.

      Pak ještě prasárnička-rum+cola.To mě taky vytáhlo ze sr…k.

      Ještě jsem si dal heslo,,nic neřeš a šlap,,

      Když už vyrazíš,tak nepřemýšlej,jestli to dáš.Jeď kilák za kilákem a ono to dopadne.

      Užij si to.

      • Janes  

        Jojo, hlaďák je peklo, sekne Tě tak rychle, že se nestačíš divit, není to nic pozvolného.

        Na delší trasy se mi osvědčilo, jíst po přesně časově určených, relativně krátkých, intervalech a malý dávky. Většinou něco s cukrem, aby bylo co pálit. Furt to sledovat na hodinkách a nedat na nějaké osobní pocity, že to jako ještě nepotřebuju…

        • milan.v  

          Na to je dobré upozornění na Garminu… ;o)

          • Janes  

            Promiň, jsem fosil, v tý době, kdy jsem jezdil dálky, nebyly ani cyklo computery , a navigace pouze papírové. :-)

            • Kos_CZ  

              Když jsem před 23 lety jel těch 190, měl jsem složenou mapu strčenou v nohavici na vnější straně stehna. A taky jsem dojel. Jen jsem jí po dojezdu vyhodil, protože se ošoupala… :D

              • Janes  

                Jojo, to bývaly časy :-).

                • ratel  

                  Jojo, jezdival jsem z OV do OL okolo VP Libavá, bez map resp s 1:100 000 Oderske vrchy nebo tak nejak. Docela se divim, ze mne tenkrat nezastrelili. Ale melo to kouzlo v tom, ze clovek musel zastavit, oslovit babku na poli nebo traktoristu a dozvedel se kudy dal ( nebo taky ze dal to nejde). A to nemluvim o tom, ze nektere mistni cesty v mape nebyly ale zato tam byly ty, co v realu ne. Proste dobrodruzstvi, ktere s GPS a elektromapami nezazijes.

      • Kos_CZ  

        Díky – jo, rozhašeného žaludku se trochu bojím – pokud budu v pohodě a nižším tempu budu jíst normální stravu a mělo by to jít. Gely mi nějak extra nevadí, ale nemohu je jíst dlouho = budou takovou poslední záchranou = bude to hlavně o hlavě = držet se zpátky a hlídat si watty a tep – držet je dole. Budu mít s sebou k mobilu i sluchátka – proti trudomyslnosti, protože míč zabere moc místa. Zjistil jsem, že jízda neznámými místy mi taky pomáhá – člověk vidí furt něco nového.

        • Janes  

          Já osobně bych fakt do normální stravy nešel, v posledních letech jezdím a hraju pinec na tohle

          https://energeticke-tycinky.heureka.cz/…pjack-100-g/

          • Smazaný účet  

            To jíš vážně takové sračky

            • Janes  

              Čekal jsem to :-) já hlavně musím vybírat, kvůli dně, ty bez čokolády, tak kupuju, co je, hlavně v Lidlu v akci, a tohle tam mívají. V období, kdy mám větší spotřebu, ukecám manželku a ta mi vyrobí domácí Flapjacky. Receptů je plnej internet. A jinak nemám takovou spotřebu, aby mě to muselo nějak vzrušovat, že je to Nutrend. Chutnají mi, to mi stačí. Když mi dojdou cukry na mistráku, sežral by i to , co již jednou sežráno bylo :-).

          • nomecz  

            Jako bez urazky ale nutrend je ve sportovni vyzive neco jako vodnanske kure v masu …

            • JachymP  

              To nesrovnávej, tam je jinej vlastník…

            • vik  

              Je pravda, že mi před lety týpek z Nutrendu, v záchvatu upřímnosti, psal, že jsou to fakt sra*ky…

              Na druhou stranu, ve spoustě „energo“ výrobků není možný zas tak moc pokazit – vločky a pár blbostí například v téhle tyčince nemůžou bejt tak jedovatý. Ale u proteinu a doplňků, tam bych se Asie docela bál.

            • Janes  

              Nejsem zmlsanej…

              • milan.v  

                Zkus Penco tyčinky, viz vlákna ke stravě během dlouhých vyjížděk, už si nebudeš kupovat jiné a ta cena není daleko od Nutrendu… Já už nebudu kupovat jiné – tyčinky + želé.

                • Janes  

                  Díky, podívám se po nich.

                  • Esi  

                    A jako bonus si je můžeš vyzvednou v Imperia parku v Hovorčovicích :-)

                    • Janes  

                      Dík, to mám skoro při cestě.

                      • Esi  

                        proto ti to píšu :-), zbytečné platit poštovné když se tam můžeš zastavit cestou do práce nebo z práce :-)

                  • milan.v  

                    Ultra Energy Bar, ty jsou famózní, prakticky jako domácí, které si uděláš z toho nejlepšího… Už to tedy nemá smysl hrotit a trávit s tím čas doma… ;o)

                    Penco je kvalitní česká značka, o úroveň jinde než marketingový Nutrend, možná i o dvě úrovně… Po doporučení tady už jsem na ně přešel se vším, jen gely kupuji i jiné, mají zatím málo příchutí…

                    Podívej se ale do těch vláken ke stravě, co jsem vkládal, je tam toho opravdu dost a více různých tipů a doporučení…

                    • nomecz  

                      naprostej souhlas veci od Penco jsou supr

                    • Janes  

                      Díky.

                    • McBlacky  

                      trochu bych mírnil nadšení. Zrovna na Penco ultra energy bar a Sport energy bar jsem loni jel jedno MTB ultra a už do třetí tyčky jsem se musel dost nutit a nakonec jsem posledních 80km jel na jeden gel, protože to vůbec nešlo polknout a musel jsem to vyplivávat. Pití bylo dostatek.

                      Takže příště už si je nevezmu, nebo ne víc než dvě.

                      • Janes  

                        A tip na něco lepšího?

                        • GdH  

                          Já můžu doporučit Cvičinky, za mě zejména makové, jsou to taky datle, ale ládovat se tím můžu celý den bez problému, spíš mám problém to furt neužírat i doma, kilo není problém. Hlavně to ale zasytí, nohy roztočí a vystačím si poměrně s málem, i když víc jak 130 km na MTB jsem na to nejel. RAW tyčky z Lidlu jsou proti tomu hnus a daleko hůř fungují, FlapJack od nich mi taky moc nesedl, Penco jsem ale zatím nezkoušel.

                      • Mikikuba  

                        Přesně tak.

      • Peslezedirou  

        Když už vyrazíš,tak nepřemýšlej,jestli to dáš.Jeď kilák za kilákem a ono to dopadne. Užij si to.

        Amen, napsal jsi to krásně!

    • Troulitak  

      Jestli muzu svoji zkusenost s delsimi tratemi. Zaklad je mit samozrejme najety nejaky objem. Udelat si par delsich vyjizdek v pohodovem tempu 150–200km). Aby si zadek zvykl na celodenni sezeni a nohy poznaly vytrvalost.

      S sebou:

      nahradni dusi a lepeni

      montpaky a multiklic

      olej (ja vozim vosk)

      pro pripad tmy svetlo, predni a zadni blikacka je standard

      Na sebe urcite kratase urcene na nekolika hodinove vyjizdky (ja mam Craft s vlozkou C1). A zaklad je mazat, mazat a mazat zadek a trisla. Ja pri dlouhych tratich mazu primo i vlozku a domazavam nekolikrat behem jizd dle potreby. Vrsek dle pocasi, kratky dres, navleky na ruce, neprofuk vesta, rukavice dle libosti (ja jezdim pres den bez a na noc davam lehke celoprstaky). Na noc urcite navleky na kolena. Vozim s sebou jeste tenkou perovku, do ktere se oblekam, kdyz delam pauzy (nechces vychladnout a prochladnout), celenku pro pripad vetru. A dobre proslaple tretry (ja jezdim treba s temer povolenyma boa koleckama, protoze nohy otecou a tretry zacnou tlacit) a nahradni ponozky.

      Strava:

      hodne pit cistou vodu

      pravidelne jist normalni jidlo, ktere ti nerozhodi zazivani

      tycinky, ktere jim za jizdy (ja jim flapjacky a müsli tycinky)

      vozim s sebou i magnesium s vitaminy Q10 (2–4 tablety za den)

      sem tam plechovka Coly

      banany

      A pak uz je to jen o hlave. Krize prijde, ale musis se pres ni dostat. Zvolnit tempo, zastavit, dat treba neco sladkeho a plechovku coly (ale kazdemu to funguje jinak). Nepremyslet nad tim, ze uz nemuzes a jet v klidu dal. Mne treba hodne pomaha vypnout obrazovku Garmina, abych nevidel jak pribyvaji kilometry a tepovou frekvenci.

      To das! Je to jen cislo :-)

      • Kos_CZ  

        Díky. Doufám že ano. Ale ještě mne čeká dost práce… :)

    • enzzo69  

      Zdravím. Příhodné téma. Tak držím palce. Já jsem si letos naplánoval Brno-Vídeň-Brno. Tak uvidíme jak se s tím poperu. Hlavně nepřepálit začátek:-)

      • rob7  

        Dobrá volba :-) Nejel jsem přímo z Brna, ale s vybranou trasou max. spokojenost. Malý provoz a né moc do kopce. Letos bych to chtěl protáhnout ještě přes Bratislavu.

        https://www.strava.com/…s/3983243683

        • enzzo69  

          Jak se jelo v Rakousku. Možná se budu inspirovat tvou trasou. Hlavně když vyjde počasí. Počítám, že bych se měl i pripojistit, řešil jsi to nějak??

          • rob7  

            Ta trasa co jsem jel, byly pěkné silnice a opravdu minimální provoz, Ikdyž nejsou kopce, tak je pořád na co koukat :-).Jel jsem v sobotu. Počasí vyšlo parádně. Bylo zataženo a skoro nefoukalo. Podle mně je asi nejdůležitější nedivočit a jet na pohodu. Taky stojí za to dopředu mrknout jak má foukat. Každou hodinu a půl jsem něco snědl a pravidelně pil. V dresu jsem vezl 3 banány,nějaké tyčky + šustku. Ve Vídni jsem koupil na benzince bagetu a colu. U okýnka s pizzou jsem doplnil vodu a koupil redbull. Na cestě zpět jsem ještě v Rakousku koupil v obchodě nějakou buchtu a zase colu. V Hrušovanech jsem dal zelňačku, pivo a rozhodl se, že cestu ještě trochu natáhnu, abych to zaokrouhlil na 250. Pocitově byla pro mě trasa méně náročná než kdejaký výlet kolem stovky, když to člověk žene. Pojištění jsem neřešil. Nezapomeň na občanku :-)

      • Kos_CZ  

        JO, přesně. A ono stačí, abys trochu vadil v provozu, někdo Tě protroubí, ty se zapomeneš, přišlápneš a plány jsou v čudu. :D

      • Laras  

        Tak já jsem si to střihnul loni. Ale vzal jsem to ještě k Bratislavě… Letos mám plán něco podobného (ale už s jiným kolem) ale rozhodně se musím polepšit v jídle a pití. Na rovném úseku, podél Dunaje došla voda a nebylo to v tom počasí nic moc. Také jsem se již vracel večer a světlo určitě lepší.

        https://www.strava.com/…s/3890012657

        • Jano86  

          Na mtb.. To si teda borec!

        • rob7  

          Ahoj, známe se ze STRAVY :-) Ta tvoje jízda je pro mě inspirace pro tento rok, Jen nechápu ten průměr na MTB. Borec

          • Laras  

            Ahoj, joo, no vidiš. Musíme se někdy domluvit a někam vyrazit. Nikoho moc v okolí neznám. Jen se pozdravíme když se s někým minu ale kdo to je nevím… Chci právě pořídit druhé kolo (gravel) na delší jízdy.

            Mám ještě v hlavě někdy třeba příští rok to natáhnout k moři. Každý den něco okolo 230 km – za 3 dny tam. Něco tam pojezdit a pak třeba vlakem zpět.

        • Kos_CZ  

          Moc pěkný!

    • Martinson  

      Trochu to posunu. Nějaké tipy na ideální trasu 300 km? Jeli jsme před lety Praha Drážďany Děčín podél vody po cyklostezce na bikách a i když bylo malý převýšení, tak jsme se občas drbali dost pomalu. Objížďky, nejasný značení, velký provoz na cyklostezce. Start v létě v 5 dojezd půl 10, za světla. Šlo jen o sázku zdolat 300 km, takže s co nejmenší námahou. Nevěděli jsme jestli to ujedeme, málokdy jezdím nad 100km.

      • Prazak0  

        Tak podél řeky to je spíš po rovině, i když místy to od řeky trochu uhne, takže malá stoupání tam jsou. Pro dlouhé trasy jsou asi ideální cyklostezky podél nějakého toku. Jen nesmí být silný protivítr, pak to může být zcela jiné.

        • Jezevec70  

          Cyklostezky jak kdy. O víkendech na nich bývá dost provoz. Taže pořád brzdíš a zrychluješ a to zdržuje a stojí i dost sil.

          • Prazak0  

            Ano, to je docela problém. Pokud navíc jde o stezku pro chodce a cyklisty, tak nevím, jestli tam není limitovaná rychlost. Ale i ta,, chce-li jet člověk normálně, tak tam hodně času ztratí. Ale pokud někdo bude mít cestovní rychlost dvacítku, tak možná to bude vnímat jinak.

            • Kos_CZ  

              Někdy v rámci tréningu na cyklostezkách jezdím rád – člověk si tam procvičí rozjíždění a brždění = jedna změna tempa za druhou. Ovšem praktikovat tohle při dlouhé vzdálenosti je myslím nejlepší cesta jak nedojet..

              • Rychlej turista  

                Chtěl jsem ti to napsat už dávno, ale pořád jsem doufal, že na to přijdeš sám :-)

              • Prazak0  

                Ano, na podzim jsem zkusil jet po cyklostezkách podél Vltavy na jihu Prahy. Ač to byla rovina, tak průměrnou rychlost jsem měl menší než na silnici poblíž bydliště. Kde musím odjet asi 15 km, abych se dostal z kopcovitého profilu na rovinu, jen nepatrně občas zvlněnou. Jinak mám zkušenost opačnou, Jakmile jedá dále, tak mi na rovině průměrná rychlost stoupne. Navíc kraj Prahy a blízké okolí, zde je problém s hustou dopravou. Zkrátka cyklostezka byla horší než ty kopečky a hustý provoz a občas nějaká kolona dohromady.

                Ano, rozjíždět se a brzdit, to spotřebuje dosti energie. Náročné fyzicky, ale hlavně psychicky. Na té silnici sice dost řidíčů jezdí jako dobytek, ale celkově jsou ta kola a bruslaři a chodci a další na cyklostezce horší.

      • Milwa  

        Z Prahy na otočku třeba: Klínovec, Černá Hora, Zlaté Návrší, Domažlice-Volary.

        Případně má oblíbená vlakem do Děčína a pak trasa Winterman triatlonu a přes Ještěd do Prahy.

      • JendaH  

        Praha, Kolín, Přelouč, Pardubice/Chrudim, Vysoké Mýto a zpět. Případně do Žďáru nad Sázavou a zpět (Vysočina, ale kopce jsou z této strany tak mírné, že to málem nepoznáš) Je to celou cestu rovně a po rovině. Trasa viz můj blog co odkazuji výše.

        • Prazak0  

          Tak to je něco přes 300 km. Stále to není těch 380. Někdy to je o tom, že člověk už nemůže, ujede nějakou vzdálenost a pak najednou to nejde. Ono i kdo bude jezdit častěji 150 km, tak by měl těch 380 km asi dát.

          Mně prostě nesedne styl, kdy někdo jezdí velmi málo, hodina trenažéru třikrát v týdnu s najednou chce dávat takový vytrvalostní výkon. A vede řeči, že nemá moc času na přípravu, má jiné povinnosti. Tak ať si dá menší cíl.

          • milan.v  

            Tentokrát velmi rozumný pohled na věc…

            Dneska jsem seděl na trenažéru hodiny dvě…

          • jatichy1  

            Někde jsem četl že člověk ujede bez větších problémů cca 3× tolik co běžně jezdí. Tedy pokud jezdím každý týden o víkendu 100k, tak bych měl ujet 300k bez větších následků. Pro těch 380 by to chtělo pravidelně jezdí cca 130km, tedy nějakých 5h..

            • Jáchym 1  

              Je to určitě velmi individuální.

              Když jsem se rozhodl v r.1996 jet dlouhýho Krále Šumavy(250)tak jsem se dočetl,že by měl mít člověk najeto alespoň 10× tolik,co měří závod.Měl jsem výrazně víc,ale byl to boj o přežití.

              Pravda,počasí si s náma pohrálo.Start do deště,který se na Kvildě změnil ve sníh.3–5 stupňů.Celkem očistec.

              • Prazak0  

                Tam to asi mysleli spíš tak, že od jara by člověk měl mít naježděno těch 2500km. Což u 5 měsíce předtím by znamenalo 500 km za měsíc, což mi přijde jako minimum. Kolega ale uváděl, že když někdo pravidelně nějakou vzdálenost jezdí, tak bez výrazných potíží dá jednorázově trojnásobek. Což myslím zhruba platí. Individuálně můžou být spíš okolnosti, protivítr, zima, déšť. Ale principy, jak funguje trénink, to myslím platí velmi obecně. Ono vůbec jet terénem na MTB je něco dost jiného než jet po silnici a po rovině.

                • Jáchym 1  

                  Jasně,to byla jen taková vsuvka o různorodosti jak se nedá šablonovitě napsat- udělej tohle a tohle a dopadne to takhle.Každej si to musí osahat sám.

            • Prazak0  

              Ano, taky si to nějak pamatuji. Ale nejsem si jist, v jakém smyslu to platí. Pokud někdo jezdí třeba pravidelně dvacítku, třeba do práce a zpět, tak bez potíží dá 60. A jelikož to bude zpravidla jezdit 5× v týdnu, tak by měl dokázat stovku. Jiná věc je, pokud někdo bude jezdit 3× v týdnu třeba 30 – 30 – 70. Nejsem si jist, jestli by dal bez velkých potíží těch 210. Kdo by jezdil 3× 70 v týdnu, tak to dá. U vzdálenosti, co se jede jednou týdně, tak to je asi trochu jinak. Potom je taky jiné, když někdo pojede třeba prac. dny 25 – 30 (dvě jízdy), pak v sobotu třeba 80 a v neděli 25. Ten nedělní výkon bude ještě ve stavu, kdy nebyl zcela zregenerován, takže rychlost asi nic moc, ale bude si tím budovat vytrvalost.

              Další věc je, že z hlediska metabolismu první půlhodina je trochu jiná, zpravidla se nejedná o vytrvalostní výkon s převážným spalováním tuků. Pocvičí svaly, srdce, rozvíjí se další věci, ale z hlediska dlouhodobé vytrvalosti to začíná po půl hodině, výrazněji asi po hodině. Toto je poněkud zjednodušeně, ale nějak tak to asi je. Kdežto kdo jezdí pravidelně dvouhodinovky, tak bez potíží pojede šest hodin.

              Ale asi ano, kdo by chtěl jet 380 km, měl by pravidelně min. jednou týdně jezdit nějakých 130 km. U kratších jízd zbytek týdne by to asi chtělo, aby v tomto režimu jezdil delší dobu. Pokud by tak jezdil jen měsíc před jízdou a předchozí měsíc jezdil jen 90–100 a předtím měsíc ještě méně, tak nevím, jestli se dostatečně vytrénuje.

              Ty dlouhé trasy jdou jezdit různým způsobem, část třeba svižnějším tempem, nemyslím rychle, ale jako když by jel krátkou trasu. A pak odjet část pomaleji. Další týden si prodloužit ten rychlejší úsek, aby na konci měsíce to celé jel jednou rychlostí. Při prodloužení další měsíc postupovat obdobně. Samozřejmě to člověk musí přizpůsobit místním podmínkám, např. vrací-li se domů a posledních 10 km jsou dost kopce, tak s tím počítat.

          • JendaH  

            Tak to je něco přes 300 km. Stále to není těch 380.

            Reagoval jsem na příspěvek, kde se člověk ptal na 300, nikoli 380.

            • Prazak0  

              Ne, to je v pořádku. Chápu, že tu jsou i vedlejší dotazy. Ale někdy to tak je, když je někdo na hranici svých sil. Dokáže třeba ujet ještě těch 300, ale 320 by už nedal. Zvl. když ten závěr není zcela po rovině.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.