Jak jist behem dlouhych vyjizdek?

203 nepřečtených
  • kejv2

    Zdravim,

    chtel bych letos vyrazit na nejake delsi jednodenni vylety. Pro predstavu: 200–250km, 2000–4000m prevyseni (napr. prejezd Krusnych hor po magistrale 23). Teren bud na silnicku nebo gravel. Celkove pocitam tak 8–10 hodin v sedle, tj. zadne zavratne tempo – chci si to hlavne uzit :-)

    A ted moje otazka: Jak se pri takovych dlouhych vyjizdkach stravovat? Kdyz jsem jezdil delsi trasy (ale jen do 150km) driv, tak jsem normalne zastavil na obed + nejake tycinky v mezidobi + hodne prestavek. Jenze s tim bych jel uz 200km tak 10 hodin a to se mi moc nechce. Zkusil jsem teda ted o vikendu Brdy (160km, 2500m) dat bez prestavky na obed, tj. vydatna snidane, behem jizdy pak 2 tycinky, banan plus nejaka enrgie z piti. Celkove ze 7 hodin jsem mel celkem jen 30min prestavek. Energeticky prijem jsem trefil jen tak tak, tj. nestradal jsem, dojizdel jsem relativne v pohode (co se tyce energie – nohy samozrejme bolely), ale dalsi hodinu uz bych jet nechtel. Kazdopadne ke konci jsem mel pocit hladu (cca posledni 2h), a to i kdyz jsem mel subjektivne jeste energie dost. Tak si rikam, jestli nebude prece jen lepsi dat si plnohodnotny obed, a to i za cenu casove ztraty a mozna lehkeho vytuhnuti (tomu jde asi predchazet protazenim).

    Jake s timto mate zkusenosti? Dovedu si predstavit, ze stravovani na kole je dost subjektivni tema. Kazdemu asi sedne neco jineho. Ale nejaka obecna doporuceni ci rady by se snad nasly.

    • milan.v  

      Něco málo už řešíme tady…

      https://www.bike-forum.cz/…m/250-300-km

    • Pavlos_S1  

      Vnímej a poslouchej svoje tělo, jes a pij co ti chutná, nebo si myslíš, že ti to pomůže, odpočívej jak se cítíš a nepřeceňuj svoje síly. Nehlejdej v tom vědu.

    • Rychlej turista  

      Tak to jeď jako ty Brdy, když to máš vyzkoušené a funguje ti ti. Akorát po těch 150 km ještě zastavíš na oběd a tu stovku už pak v pohodě dorazíš :-)

    • Smazaný účet  

      Jenom bych tě chtěl upozornit, že 23tka rozhodně dlouhý fláky není na silničku a místy ani na gravel.

    • Fran-tic  

      Je to easy, pro mě nad 250 km je to závod ve cpani se jídlem a ani ne tak o jízdě :)

    • poki.z  

      Pri delsi jizde (100km+) se snazim kazdych 20 minut pit a kazdou hodinu jist. Zpocatku mam rad neco sladkyho, ale cim dyl jedu vyzaduje telo slany. Po treba 4 hodinach uz snim cokoli, treba bagety na benzine, kolu. K piti uz jen vodu. Iontaky pak uz nemuzu ani cejtit, stejne jako gely. Ke konci (treba po 10 hodinach) uz zeru vse i s obalem :) Rano snidane treba ovesna kase, banan, dost tekutin.

      Vcera 120 km, 2200m prevyseni, neco pres 4 hodiny. Odjel jsem to na jednu maxi Corny tycinku, jedna bageta na benzine, pepsi, dve lahve 0,75l a jeden gel na konci do flasky s vodou.

      • Smazaný účet  
      • Jezevec70  

        Jak čtu, dost lidí tady jezdí na „bagety z benzinky“. Tohle pozřu jen v nouzi nejvyšší. To už raději opečenou klobásu. :-)

        • Maka123  

          V pátek jsem zkusil prvních 200km 2400m, vzal jsem si tři gely a ovesné sušenky a vodu s ionťákem. Po asi pěti hodinách jsem si koupil pečivo a šunku, za deset minut jsem si za jízdy říhl a všechno letělo ven;). Musím si zkusit co snesu a co ne.

        • poki.z  

          No dal bych si i neco lepsiho, ale nic neni otevrene, tak ty benzinky.

          • Jezevec70  

            Nakonec más zachrání vietnamské večerky. :-)

            Osobně jsem spíš na sladké. Třeba nějakou buchtu, nebo Kofilu s rohlíkem. :-)

    • raw 4  

      Já jezdím menší štreky okolo 150 a pomáhá mi kola a polívka…

    • platypus  

      Dvoukilo bych viděl na průměrku 15–20 km/h, víc bych to nehrotil, jak tělo neumí převážnou část výkonu hradit tukama žádná zázračná myslü tyčinka neexistuje.

      • Tydlii  

        Tak záleží na čem … paradoxně na Horáka jsem po 4h jízdy s průměrem 21kmh musel hodit 2 donuty a 0,5 litru koly, to vše přestože jsem měl obří bagetu, která mi zaplnila celej zbytek camelbaku co zbyl po vodě, už v sobě a to na půl jezeno po 1:45h a 3:15h. Proste ten cukr tam chyběl i když jsem pravidelně jedl a jel v klidu.

        Proti tomu švih na silnicce, s vykonnejsim spolujezdcem (=tepy v každým kopci až v krku ) , 200km, průměr 29kmh, výrazně menší bageta a jedna musli tyčka jezena před obědem v prvním kilu.

        Neumím si vysvětlit proč …

        • platypus  

          Můžeš být klidnej :-) … svůj nejlepší čas (24/38:27) jsem zajel když předchozí den jsem usnul v šest hodin večer po alkoholovém opojení abych ráno ve čtyři vstával do práce a při cestě z práce dal svůj osobák, taky si to dodneška neumím vysvětlit:-)

        • Smazaný účet  
          • kalimero  

            Jsi mi sympatický. Konečně čísla jízd, kterým rozumím. :-)

          • vrazdit  

            to se mi taky líbí, to domácí večerní dojídání mám právě taky, páč během jízdy moc nejím, i když se začínám víc snažit si to hlídat, při delších štrekách… jak člověk musí doplňovat zpětně, tak je to solidní obžerství, padni komu padni, sladké, slané, pivo, limo, brmbůrky, oříšky, čokoláda… fuj :)

          • mirage  

            Co to je za aplikace. To je mobil nebo z garmina?

    • An1na1  
    • Tomi.B  

      Při výjezdu přes oběd to řeším tuňákem v konzervě s pečivem nebo rýžové plátky. Najím se dobře a není po tom těžko od žaludku. Ráno ovesná kaše s vejcem na to jogurt s proteinem ořechy ovoce,káva. Na to jedu cca 2h. Poté něco menšího banán,jablko. Pak oběd cca 20 minut pauza udělat fotky na památku a supem dále. Průběžně pak doplňuji energii sójové ořechové ovesné tyčinky +káva na cestu domů. Hlavně voda! bez vody se nejezdí!!

      • jIrI___  

        Ten tuňák v konzervě není vůbec špatný nápad. Strašně nerad zastavuju někde v restauracích na jídlo a tohle je takové elegantní řešení, jak si dát menší oběd kdekoliv v přírodě. Navíc u něj člověk nemusí mít strach o rozmačkání v batohu :-)

        • Fran-tic  

          v lidlu mají třeba tuňákový salát už s rýží/těstovi­nami/fazolemi …to jsem si moc oblíbil :)

    • Boby83  

      Při nějakém delším švihu si rozmixuji na prášek vločky, nějaký ořechy/semena, přidám syrovátkový koncentrát nebo mix vhodných druhů bílkovin a vezmu s sebou. Když na mě přijde krize, zaleju to pouze vodou, vypiju a můžu pokračovat dál. 1000× lepší než exkrementy z různých stánku, benzínek, rychláčů, atd..

      • Pán z Dubu  

        Situace donutí štrekaře osadit nosiče a vozit si s sebou celovyjížďkové vlastní mišelinské hvězdy. Bude-li výlet s přiblížením autem, na půli cesty se vrátit k autu (vybaveném obdobně jak Onuceho Dacia) – zagrilovat, na chvilku natáhnout, následně vyrazit na odpolední šichtu.

    • Smazaný účet  

      jak svého času pravil Vabroušek: „u dlouhejch se do cíle musíš prožrat…“

    • Aussig  

      To chce přidávat postupně, posune se tím hranice kdy ti dojde.

      Ke Kruškám, tohle sem jel minulej rok s ženuchou, takže od hodně brzkého rána až do večera v sedle. Pro někoho výlet, pro někoho životní výkon.

      Jedli jsme prakticky každou hodinu nějakou musli tyčku, kousek čokolády nebo ovoce. Doma malá snídaně, na kolem cca v 9h druhá snídaně. Pak zastávka na kafiko a pamlsek :))), oběd, zase kafiko a na konec i malou večeři. Vezl jsem trochu koncentrátu ionťáku na ředění, ten jsme pili prakticky celou dobu. Sám bych asi stavil jen na oběd + kafe, kolu.

      Já bych oběd dal vždy, nic těžkého, vynechal bych i flákoty. Víc mi vadí takové ty krátké zastávečky ala kafiko+zmrzka. Víc jako prioritu beru tekutiny, sedí mi ionťák aby se mi taky mělo jídlo na co vázat, žejo :)). Nakonec jsou tyhle dlouhé pojezdy stejně o hlavě.

    • Alojs01  

      Sám vidíš, že tu jsou zastoupeny všechny skupiny. Ti, co zvládnou ujet 200km za jeden bidon a banán až po ty, co jedí každých cca třičtvrtě hodiny až hodinu, což jsem třeba já. Teď v pátek jsem jel těch 200 a snědl jsem (ne v tomto pořadí) 4× půlka rohlíku s máslem, sýrem a šunkou, 2 banány, 2 raw tyčky, 2 gely, 2,5 litry slabého ionťáku a dvě espresa.

      Takže si to musíš vyzkoušet sám. Začni s tou variantou jíst víc. Ono když ti „dojde“, tak se z toho člověk dostává dlouho…

      • vik  

        Mam to stejne. Dlouhy svih v nejakem vetsim tempu bych bez pravidelnyho prisunu nedal ani nahodou. Mam rychly spalovani, coz je fajn na udrzeni vahy a taky je to fajn na hladak:-) Fakt se mi osvedcilo proflakle 1g sacharidu na kg vahy kazdou hodinu. A taky kombinace sladkyho (tycky, iontak, gely…) a slanyho (ryzak, rohlicky a housticky…). Fakt cumim, ze tu nekdo dava dlouhy svihy temer bez jidla.

        • Smazaný účet  
          • Smazaný účet  

            to jo…ale nemůžeš to tak jet, když tě čeká ještě dalších 6 hodin :-)

          • MajkyMajk  

            2 hoďky na silničce na 0,5 litru vody, to bych se asi vypařil =), zkus si vypočítat koeficient 0,035 x tvoje váha v kg, mě to vychází přes 2,5 litru denně jenom vody, nepočítám džus a kafe. Připočíst můžeš hodina sportovní aktivity = další 750 ml tekutin + dopíjení po skončení aktivity. Já nemám problém s tím vypít denně přes 5 litrů (voda,ionťák,džus,glu­tamin, někdy protein)

        • milan.v  

          Otázka je, co z toho je pravda… Jsme ve vlákně k dlouhým jízdám, jak jsem pochopil, tak sem píšou zkušenosti lidé s občerstvováním na švih klidně i jen na dvě, tři hodiny, a to je prostě velký rozdíl…

          Pokud někdo nedoplňuje dostatečně energii na výjezdu, třeba i 8h dlouhém, nerozumím tomu, jak to chce dojet… A také doplním, že neznám člověka, který by pak neměl hlaďák… Pár cyklistů kolem sebe mám…

          • Smazaný účet  
            • milan.v  

              Jasně, tak to je dle mého u každého, pokud tomu naložíš, tělo i více bere a právě se tu dost míchají různé způsoby ježdění, včetně těch na pohodu, kdy se člověk na hodinu uprostřed zastaví na oběd – kachnu se zelím a knedlíkem, dá si jedno a jede turistickým tempem dál…

              Neumím tak jezdit, neflákám se, nejsem ale žádný závodník, abych zvládl jet celých, třeba 8 hodin pod FTP/tempu, i když tomu průběžně také naložím a nešetřím se, navíc když člověk většinou jede sám…

              Energii z těla prostě jen tak při tak dlouhé jízdě nevydoluješ, jak nám někteří zde podsouvají, že jsou dobře založení, mají to v těle, atp… Tělo bude reagovat a jak jsem říkal, neznám nikoho kolem sebe, kdo by při špatném příjmu nezažil hlaďák…

              • vrazdit  

                takže jeden příklad z prosincové Festive 500 výzvy, zkopírováno ze Stravy:

                119.21km / 5:23:50 / 1,737m / 22.1 km/h / Elapsed Time 5:38:36

                Celkem spořádáno: 1 0,5 l bidon, vypil jsem sotva půlku… pak jsem měl jeden KitKat Chunky White a jednu ovocnou tyčku SMOOTHIE a asi 2× panáka rumu pro udržení teplých periferií :)

                pravda, bylo to celé pod 6 hodin a v chladu, takže určitě tekutiny jsou úplně jinde než v létě při 30 stupních…

              • raw 4  

                Mám problém flakat se na silničce… Tam je to o rychlosti a km… Bike mám na kochacku a zážitky…

          • orm  

            Moje zkusenost je takova, ze jedna delsi jizda neni problem a zvladnu to bez nejakeho vetsiho doplnovani energie pri jizde. Problem, a hladaky, prichazej, kdyz jedes delsi trasy, nebo intezivnejsi, proste neco co ti vycerpa cukr ze svalu, nekolik dni po sobe. Moje rada teda je se pred delsi jizdou moc nezhuntovat, bud par dni nejezdit vubec nebo jen hodne kratce.

            • milan.v  

              Jak dlouhá? 3h/5h/8h/10h?!?

              • orm  

                Tak do 5h to neresim to odjedu se svejma tukovejma zasobama na tycku a 0.5 coly :-). 8h+, spise pres 10h.

          • ms82  

            Problem asi je, ze znas malo trenovane cyklisty, pripadne ty, kteri vzdy dostavaji prisun cukru a jezdi jen na ne. Na 8 hodin moc casto nejezdim. Jak jsem uz ale psal vedle, jel jsem 6 hodin ted v nedeli – 2 banany, jedna countrylife tycka, 2 lzice maltodextrinu, celkem tedy asi behem jizdy zkonzumovano (2×120+200+160) 600 kalorii. Spaleno neco pres 4 tisice. Vydatna snidane, svacinka hned po prijezdu a za hodku a neco vecere.

            Hladak jsem nemel nikdy. Znam prazdne nohy, kdy to nejede, at delam, co delam (od zacatku jizdy, vetsinou po narocnem predchozim programu). Ale ze bych najednou nemohl slapat, tocila se mi hlava a predstavoval si jen tatranku, to se mi nestalo.

            • milan.v  

              Buď si jistý, že mluvím o lidech, kteří jsou minimálně lepší polovina v nějakém závodním porovnání, roční nájezdy v hodně tisících, žádní netrénovaní jedinci, naopak lidé, kteří ví, co je silniční, či cyklistika obecně… Tzn. ví, jak se mají občerstvovat, jak jezdit něco delšího, jak se u toho obléct, atd…

              A kdo nezažil hlaďák, ten snad ani není cyklista… Pokud se ti to skutečně podařilo, gratuluji, opravdu ve svém okolí zapálených cyklistů nikoho takového neznám…

              • ms82  

                Chtel jsem Ti naznacit, ze je celkem jedno, koho znas. Neznamena to, ze to dela dobre ;-) Hladak bude zalezet na preferovanem palivu svalu. Pokud je clovek vytrenovany jen na cukry, ty mu casem dojdou. A vytrenovany na cukry muze byt i hodne dobry cyklista. A ani to nemusi byt pro jeho zavodni zamery spatne. Ale tezko potom muze radit nekomu, koho zajima vyjizdka na delsi vzdalenosti.

                Ze jsem nezazil hladak, jsem celkem rad. Nepotrebuji to mit jako bobrika odvahy :-)

                • milan.v  

                  Samozřejmě to neznamená, že to někdo dělá dobře, ale když se tomu intenzivně věnuje, spousty let studoval všechno možné a nemožné, trénuje podle připravených plánů od trenérů, nechá si radit od různých poradců a firem, pravděpodobnost něčeho takového je velmi, velmi malá… Proto píšu, že „ví, o čem to je“…

                  Ostatně nemusíme chodit daleko, ten druhý extrém, kdy lidé „neví, o čem to je“, toho je tu plné B-F… Nejhorší je, že spousty lidí si to o sobě nemyslí…

                  No a i trénovaným jedincům může zkrátka na delší vzdálenosti seknout, dojít šťáva, přestože jedou na to nejlepší, co je k dispozici, mají tuny rad, rádců a hlídají je, viz. MVDP na MS v minulém roce…

                  Dost ale teorie, mám rád praktické věci, jsem pragmatik, takže se rád dozvím další informace od těch, kteří přes ty dvě, tři kila opravdu jeli a znají i jízdy 8/10 hodin dlouhé…

                  • ms82  

                    MVDP mel na MS asi trochu jinou vyjizdku, nez bude mit vetsina na ten vylet :D MVDP taky primarne zavodi na 1 hodinu s milionem nastupu, to bez cukru nejde. Snazi se dohnat vytrvalost, aby mohl porazet nejlepsi na silnici, coz se mu dari, ale Pedersen se na ten zavod na MS pripravoval lepe.

                    Pragmaticke rady jsem Ti dal. Bylo to jen na 170 km. Jestli chces na 210, 230, ci 240 km, pridej banan a zakusek s kafickem v kavarne (jel jsem to). Pripadne o bidon s cukrem navic. Nepojedes-li etapovy zavod a mas-li natrenovanou nejakou vytrvalost a tukovy metabolismus, skutecne nepotrebujes doplnit vsechny spalene kalorie behem vyjizdky. Nejsem ale zadnym zastancem na kole nejist, to by vyznelo spatne. Jen jsem odporoval, ze to bez toho nejde.

                    • milan.v  

                      Asi víš, co jsem tím MVDP myslel, nikdo to nesrovnává s běžnou vyjížďkou, ale s tím, že i trénovaný člověk, který ví, co dělat a má kolem sebe lidi, kteří ví, co a jak dělat, tak se mu to zkrátka stát může, viz. debata o pár příspěvků výše…

                      Já běžně přes 200km nejezdím, ale pár jízd už tu mám na letošek naplánovaných ve vazbě na destinace, kam se chci podívat…

                      Pokud pojedu na Kuks, už to bude asi atakovat možná i těch 300km, tak mě to téma prostě a jednoduše zajímá, protože jízdu začínající trojkou jsem dosud nikdy nejel…

                      Mé dlouhé jízdy jsou OK, nemám problém s občerstvováním, oblečením, zajímají mě primárně zkušenosti, informace o tom, jak to skutečně lidé jezdí, co jedí, pijí…

                      Rady o tom, jak nemusím nic jíst a pít po dobu 200km jízdy, jsou, nejen mně samotnému, k ničemu… A pár takových umělců už tu něco v podobném duchu psalo…

                      • ms82  

                        Vim, a MVDP s tim musel pocitat, ze to neni jeho vysneny zavod, kdezto pro Pedersena byl. To neznamena, ze pocital, ze se to muze stat, ale rozhodne u nej byla vyssi sance, nez u tech, co se na to pripravovali delsi dobu. Spise to ukazalo, ze nikdo neni dokonaly a konkretni zamereni v treninku ma smysl.

                        Nepsal jsem Ti, ze nemas jist ani pit. A pokud jsou Ti rady, ktere Ti nevyhovuji, k nicemu, tak je ignoruj ;-) Jestli chces slyset, ze se mas po kazde pul hodce stavit na pivo, takovi radci tu taky budou.

                        Jestli mas zkusenosti (alespon nejake) s 200 km, vem to stejne, akorat zacni jist driv, jeste nez mas hlad. Vice nez 90 g cukru, cili asi 360 kalorii za hodinu do sebe stejne nedostanes. Neni tedy sance pokryt celou spotrebu tim, co snis. To ale ani neni potreba. Jez tak, abys do sebe tech 90 g cukru za hodinu dostal, mensi porce, ve forme, kterou mas vyzkousenou. Az Ti to nebude chutnat, zastav u Vietnamce a kup si neco, na co mas chut.

                        • milan.v  

                          Ano, zkušenosti mám a zajímají mě také zkušenosti dalších… Bez těch zkušeností bych se také vůbec nepouštěl do úvah na 300km jízdu, zase takový blázen nejsem…

                          Z toho, co tu píšu, je snad zjevné, že si to nevycucávám z prstu…

                          V druhém odstavci to bereš moc vztahovačně, nikdo nepíše o tobě…

                          • poki.z  

                            Tak tedy moje poslední zkušenost s dlouhou trasou:

                            Salz A 2019, 210km, 7000m převýšení , déšť celou cestu, v údolí něco přes 10C, na kopcích kolem 5C. Čas přes 14 hodin.

                            Ráno před startem ovesná kaše, banán, čaj. Jídla a pití je po cestě na občerstvovačkách dost. Vozim dvě flašky, v jedné ionťák, ve druhý vodu. Půl trasy jsem měl ještě chuť na sladký pití i jídlo, pak už jen slaný. Průběžně od začátku banán s hodně solí. Ke konci nejradši chleb se sádlem, sýry, klidně i uzeninu. Ke konci cola nebo redbull. Gely moc nemusím, maximálně rozpustit do flašky s vodou.

                            Největší problém v tý zimě byly sjezdy a zmrzlé prsty. Pak ještě ztuhlá šíje. Nepřepálil jsem začátek a šlo to jet až do konce bez křečí a nějakých větších strastí. Důležité je nastavení v hlavě, že to prostě dojedu.

                            • Alojs01  

                              Jako klobouk dolu a palec nahoru (předpokládám, že to bylo na biku), ale k tématu jsi toho moc nenapsal. Kolik čeho jsi vlastně snědl, jak často jsi jedl, pil, kolik toho asi vypil. To je to, o čem se tu diskutuje… :-)

                              • platypus  

                                Tady hlavně chybí v jakém čase se ty dlouhý štreky jezdí.

                              • poki.z  

                                Vzhledem k tomu jaká byla zima, tak jsem toho moc nevypil. Snažil jsme se každých 20 minut pít a každou hodinu jíst. Pití jsem měl 2 flašky 0,75l a průběžně doplňoval. Asi tak kolem 5 litrů celkem, ale blbě se to odhaduje. Spíš jsem se musel do pití nutit.

                                Jídlo – vezl jsem si namazaný dva rohlíky se sýrem a šunkou, dva sojový suky. Zpočátku jsme jedl sladký, ovoce a banány se solí. Cca každou hodinu. Zhruba po půlce už jen slaný. Sýry, klobásky, chleba se sádlem a pořád banán se solí. Nikde ne moc najednou, ale příjem byl neustálý. Kolik toho bylo celkem těžko říct, ale do kapes v dresu se to nevejde.

                        • JFtryall  

                          90g cukru kazdou hodinu? To pak taky muzes mit neplanovane zastavky. :-)

                          • ms82  

                            Psal jsem maximum. Vstrebatelnost glukozy je 60g/hodinu, u fruktozy se predpokladalo 30g/hod, ale v posledni dobe existuji zvesti, ze to muze byt mnohem vic. Ja fruktozu toleruji (cistou, ne v ovoci) spatne, takze pouzivam cisty maltodextrin, kdyz uz cukr mam. Z glukozy jsem o problemech neslysel, ale asi proc ne, kdyz clovek neni zvykly.

                      • Rychlej turista  

                        Tak jsem si udělal násilí a zalistoval ve svém starém Deníku rychlého turisty – Červenec 2008:

                        Za Černým Mostem jsem na pumpě akorát doplnil vodu, protože až do HK jsem si vystačil s tím, co jsem si vezl – 4 jesenky a chleba se sýrem :-). První zastávka na festovní jídlo v podobě 4 velkých tvarohových šátečků a dvojích moravských halušek :-P byla na 285 km v Hradci Králové. To mi vydrželo až do Litovle na 410 km, kde jsem skousnul velikou buchtu tvarohovou a dvě místní specialitky – něco jako velké šátečky, ale jeden plněný uzeným a zelím a druhý sýrem :-).

                        Škoda, že EU Bikebasi zařízla – Skip musel odstranit všechny staré fotky a to rozhodilo formátování, takže se to teď bez fotek blbě čte. Takže je to teď už jen starý dokument, kterým se člověk těžkko prokousává.

                        • vik  

                          Ano, ty ses k tomuhle fakt projezdil. Ale my normální lidi :-) prostě jíst musíme o krapet víc… A jak píše platypus, fakt jde o to, jak se ten švih jede. Já teď v neděli třeba 116/1750/30.9 a byl bidon ionťáku, bidon vody, gel, půl rohlíku se šunkou a půl se sýrem a marmeládou, ovocná tyčka a müsli tyčka. Prostě jsem spalovač :-)

                  • Rychlej turista  

                    Dost ale teorie, mám rád praktické věci, jsem pragmatik, takže se rád dozvím další informace od těch, kteří přes ty dvě, tři kila opravdu jeli a znají i jízdy 8/10 hodin dlouhé…

                    K tomu, abys byl schopen svižně dávat dlouhé štreky bez batohu plného jídla, se musíš projezdit. K tomu ti žádné pragmatické teoretizování nepomůže :-)

                    Kdo dává dlouhé štreky, jídlo moc neřeší, protože je schopen jezdit prakticky na cokoliv. Já vždycky řešil především pití, protože to je opravdu důležité a jeho nedostatek může způsobit skutečné problémy. Jenomže toto teoretici (a to ani ti teoretici pragmatičtí) nevědí a proto to ani nějak neřeší.

                    • milan.v  

                      Zatím mi na vše vždy stačily kapsy od dresu, resp. bundy…

                      • Barak  

                        Taky mi není úplně jasný, v cem spočívá to kouzlo, behem cesty moc nejist a pak do sebe naprat najednou dvoje halusky a čtyři satecky.

                        • Rychlej turista  

                          Úspora času. Každá pauza na jídlo sežere spoustu času, takže když jsem měl včas přijet na oběd, musel jsem sebou hodit a zastavovat co nejméně. A i tak, pokud si to spočítáš, všechny pauzy z těch cekových 19:41 hod. tvořily dohromady 2:07 hod. Ono se to nezdá, ale na takové štrece při projíždění tolika městy hodně udělá i jen pitomé stání na semaforech. Zastávky pro vodu taky toho sežerou hodně. A pro ni se zastavit musí. A s sebou jsem toho moc táhnout nemohl, když jem měl 3,5 kg batoh na zádech a v kapsách spolu s elektrickým holícím strojkem další 2 kg :-)

                          • Smazaný účet  

                            holicí strojek? to jako vážně? to bych pochopil snad jen v případě, že by ses vydával jako misionář někam mezi divoké kmeny…

                            • Rychlej turista  

                              Jo, najdi si v Deníku 4. – 5.7. Vyjel jsem na dovolenou hned po šichtě. Měl jsem i blatníky a světla :-)

                            • Alojs01  

                              Je potreby byt fesak za vsech okolnosti…:-))

                              Ja si tedy neberu strojek a i kdyz jedu na tydenni dovolenou…

                              • Smazaný účet  

                                jsem nemyslel používat na svou hubu, ale kdyby sis potřeboval proklestit cestu…někam… :-D

            • vrazdit  

              souhlas, tak to vidím i já, podotýkám že běžně nejezdím žádné průměry 30 kmh a netrénuju nijak cíleně… jen jezdím a nezávodím… hlaďák to samé, neměl jsem

              • jIrI___  

                Já jsem úplně opačný případ – průměry spíše kolem 20 km/h a hlaďák mám pravidelně i po 50 km vyjížďce :D

              • strtom  

                Nejak se mi nechce věřit, že kdo jezdi nikdy nezažil hladak.

                • milan.v  

                  Jak už jsem psal, kolem mě není jediný člověk, co to někdy nezažil…

                • waltari  

                  +1

                • vrazdit  

                  asi jezdím úměrně své výkonnosti a nezávodím, to znamená nepotřebuju se vymáčknout do mínusu, abych předjel víc necyklistů na KPŽ :)

    • joseftrebova  

      Tebe mrzí zdraví,že

    • strtom  

      Máte někdo zkušenost jezdit dlouhé štreky na sušené maso(Yerky)? Díval jsem se, že domácí výroba je jednoduchá a poměr energie a hmotnosti je bezkonkurenční.

      • milan.v  

        Znám člověka, který to má jako doplněk k ostatnímu, nejí jen to… Já jako doplněk zkoušel ty malé salámky, po několika hodinách přišly k chuti…

        Ale rád se něco nového přiučím, také jsem zvědavý…

      • ms82  

        Asi by to bylo chutove dobre. Energie je mozna zajimava, ale muselo by to byt na hodne dlouhe vyjizdky, protoze stravit ji a dostat k pracujicim svalum zabere nekolik hodin (cukru tam asi moc nebude). Kazdopadne, ja se dusim i bananem, kdyz si ho dam ve spatny cas. Kousat jerky, to bych asi musel zastavit.

      • JFtryall  

        Na dlouhy svihy uplne v pohode, casto si lidi delaji i sendvice se susenou sunkou atd. Chce to ale idealne doplnit treba slanym bramborem nebo tak neco. Na hodne dlouhy veci se perfektne hodi i slany ryzovy kolacky nebo minipizzy- bezlepkovy i klasicky. Kdyz mas moznost zastavit, tak ryze ve vyvaru nebo neco podobneho funguje taky fajn. Tezky jidla nikdy.

    • Mohy  

      Za sebe můžu říct že při dlouhejch závodech od 2. dne většina lidí sežere všechno a ani jim nebejva těžko…hlavně že do sebe dostanou energii…při jednodenním švihu na gravelu 300+ se mě osvědčily těstoviny v polovině jízdy po nich to jede krasne ale chce to pořád něco zobat s hodně pít:)

    • kejv2  

      Diky vsem za reakce. Jak se asi dalo cekat, stravovani v cyklistice je opravdu subjektivni tema. On si pod cyklistikou totiz kazdy predstavuje dost neco jinyho :-) Vim to i z vlastni zkusenosti – kdyz jsem jeste jezdil vylety na biku, tak jsem si vubec nedovedl predstavit, co to znamena jezdit na silnici (vyrazne vyssi tempo, uplne jiny vykonnostni profil).

      Co me zaujalo, je ta jizda na tuky. Sam jsem se tomu snazil jit letos naproti. Vetsinu casu (tak 90%) jsem projezdil v zone 2 a vyjezdy tak do 3,5h uz zvladam temer bez prisunu energie (az na 0,5l iontak). Ma nekdo zkusenosti, kam se v tomto da posouvat, tj. jestli to jde treba natahnout na 5h (samozrejme v nizke intenzite)? Experimentoval nekdo s ketozou?

      • Alojs01  

        Když se naučíš konzumovat pránu, dá se to natáhnout na neomezeně dlouho… Zeptej se Henriho, ten s tím má zkušenosti.

        • vrazdit  

          v tomto byl nejlepší nějaký Prahlad z indie, už podle jména :)

      • MlokCZ  

        To je pouze o tom, že na silničce to prostě přepálíš a nedokážeš si pohlídat dostatečně nízké tempo adekvátní výkonnosti a délce trasy.

        S tím co psal RT o tom se k tomu projezdit, tak to je právě k tomu, abys mohl i těch mnoho hodin jet svižně. Čím menší výkonnost a dlouhodobý nájezd, tak tím kratší přepálení vede k hlaďáku (nebo musíš o to častěji doplňovat i cukry).

        I s daleko menší výkonností než má RT lze jet mnoho hodin bez neustálého se cpaní, jen to bude prostě o dost pomaleji a je potřeba se opravdu hlídat a nepřepálit to. Zvlášť právě na silničce, která svádí ke svižné jízdě. I když na biku zase jsou problém těžké výjezdy, kde při ne tak dobré výkonnosti jedeš svoje maximum nebo tlačíš (těm je potřeba se na opravdu dlouhé trase vyhýbat).

        • platypus  

          No to je přesně ono a žádný žrádlo nepomůže když na to člověk nemá.

          • milan.v  

            Teď jste to tu oba rozlouskli… :-D

            • Forester  

              Tak ona ta celá diskuse je tak trochu o ničem, že :-).

              Každý jezdí něco jiného. To, co je pro jednoho těžký trénink, pro druhého jen jízda na kochačku. Záleží, zda to jedeš několik dní po sobě nebo jednou za rok, jestli silnice nebo MTB, tvoje sportovní zkušenosti, atd. Prostě těch proměnných je tam tolik, že žádná obecná rada neexistuje. Proto je zde postovaných tolik reálných zkušeností a zaručených receptů, jak na to, jsou ale vlastně každý jiná, bo co člověk, to originál :-).

              Zkus se třeba podívat do deníků z Mílí, tam se taky občas najdou zajímavosti :-).

              • milan.v  

                Souhlasím s tím, že to je těžké, samozřejmě individuální, ale od nepaměti si lidé předávají zkušenosti, babičky svým dcerám a vnučkám, mámy dcerám, tátové synům, zkušenější méně zkušeným, atd… Pokud bych parafrázoval Mloka a tebe zároveň, nebylo by to nikomu nic platné, a to přece není pravda… :o)

                Pokud jsem zvyklý švihat pravidelně kila, jiný dvoukila, další si dává jednou za čtrnáct dnů tři kila, tak i ten má co říct těm lidem, co takové dálky nejezdí pravidelně, ale oba to bez problémů objedou, protože už mají něco za sebou, mají to v nohách, ZDV najeté… Tak proč se nenechat inspirovat/poradit si od toho člověka, co to jezdí pravidelně?!?

            • platypus  

              Hlaďák se může dostavit po hodině, po dvou atd. když se točí klikama 80ot/min a tělo na to není zvyklý, to znamená že se to tělo musí naučit, chceš li být konkurenceschopný s ostatními.

            • Delkim  

              Jj, je to tak.

              Na nízké intenzitě vyrazím v době oběda (abych se mu vyhnul) na 2–3 hodinky a cestou piju jen vodu, v tom není absolutně problém.

              Ale taky tahle intenzita znamená, že nejdu přes 135 tepů a tepový průměr mám kolem 115.

              Pokud bych to ale chtěl odjet někde v Z3, tak místo vody ionťáky a tak 4 gely.

              Je to o intenzitě, na co jste trénováni a o době té intenzity.

              • Smazaný účet  

                znáš ti trycky! onen nechvalně proslulý koronavirus totiž, na mou věru, napadá jen osobi tepoucí přes 135! A ovšem ty nízkotepé lemry taktéž!

      • Nachtlauf  

        Triatlet Sindballe s tím experimentoval, jak přes jídlo, tak přes postupné trénování jen s vodou s elektrolyty. Ta část pokusů s tréninkem „on water only“ byla mnohem efektivnější, prostě trénováním donutil tělo jet víceméně jen na tukové zásoby a tu trochu glykogenu, co je nezbytná. Opakovaně za sebou jel až do „bonku“ a postupně si tělo zvyklo na stále delší tréninky bez výživy, aniž by ho to složilo na trati.

        Tady je k tomu článek: https://www.triathlete.com/…ing-machine/

    • An1naa  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • osobne  

      Já se najím před jízdou normálně jako na oběd, ujedu tak 40–50 km, vypiji během jízdy tak litr pití a už se musím rychle rozhlížet, kde vykonám „velkou potřebu“. Asi dělám něco špatně? Pak dokoupím pití, ujedu dalších 40–50 km domů, vypiji při tom cca 2 litry pití, nic už nejím, až doma po jízdě.

    • Kacko  

      Já jezdím na otočku k rodičům, dohromady 220. Před jízdou si dám větší snídani. Na 60km doplním colu do bidonu. U rodičů si dám oběd a zpátky taky cola plus za tepla zmrzlina.

      Pak doma půl balíku těstovin a rege drink.

      Ale každý to má jinak, je třeba ozkoušet co komu jak sedne a hlavně jaké tempo nasadit.

      Když jezdím na jih, tak většinou jezdím kolem 100–150 denně a po pár dnech žeru vše co sežrat jde a jim neustále.

    • milan.v  

      Zrovna teď vyšlo… Něco si z toho člověk také může vzít, jdu koukat…

      MTBiker – Jedlo a cyklistika – čo, kedy a koľko

      https://www.youtube.com/watch?…

    • Davidakta  

      Já mám vyzkoušené, že co nesežeru večer a ráno, to už za jízdy nedoženu.

      • vrazdit  

        přesně, nebát se prostě normálně jíst, při pravidelném kole spíš přežírat :) během jízdy je to aby nekručelo v žaludku :)

    • rdx  

      Ondra Cink a strava na 350km:

      https://www.welovecycling.com/…inky-a-cola/?…

      • milan.v  

        Hmmm, jdu číst, díky!

        • rdx  

          zadny zlaty gral neobjeven, vetsina toho zde uz padla. Proste zrat co ti chutna aby nebyl hlad :))

          • Rychlej turista  

            Já se tímhle způsobem (jak milan.v řeší stravování na dlouhých štrekách) učím německy. Jsem stále tam, kde jsem byl před necelými 40 roky :-D

      • Delkim  

        Koukám, že ho pořád trénuje MUDr. Martínek, u něj jsem jako 105 kg exkulturista začínal :)))

      • jatichy1  

        Cesta pěkná, Cinka si určitě vážím, ale u profesionála, mi to příjde jako něco co by ani nestálo za řeč, prostě o něco delší ZDV.. Přitom je okolo toho plno marketingu …

        Myslím, že ani pro velkou část amatérů, to není nesplnitelné … Reálně se říká, že člověk ujede asi 3× tolik co běžně jezdí, tedy kdo jezdí běžně 100km, by se na těch 300km dostat měl ..

        Ale co se týče návodu, jak jíst, tak to je určitě inspirativní článek !!!

      • Smazaný účet  

        to je o ničem…nemá tam řízek!

    • osobne  

      Co ty výplachy sladkým nápojem, používáte to někdo?

      https://www.welovecycling.com/…vym-napojem/

      Mě napadá místo toho žvýkat žvýkačku, ty jsou také sladké.

    • wego1991  

      Když se tu řeší i pití tak mám dotaz:

      V camelu vozím jen čistou vodu (a chci vozit jen vodu), bidon nevedu (a nechci), ale rád bych se sem tam napil i něčeho co mi dodá energii. Napadá mě jenom užírat hroznový cukr nebo je nějaká spešl tableta co dám do huby a nahradí mi iontak kdyz budu mít potřebu na sladké pití?

      • Barak  

        Můžeš cucat třeba tohle https://www.nutrend.cz/…x-d12473.htm

      • Rychlej turista  

        Hroznový cukr je vyprošťovák v nouzi, jezdit se na to nedá.

      • Alojs01  

        Enervit GT

        • wego1991  

          To je ono! Děkuji.

        • vrazdit  

          jo, ten je docela OK a je to takove osvěžení, asi to bude něco jako to vyplachování jonťákem :)

          • wego1991  

            Osvěžit mě osvěží i čistá voda o tom to není. Vozil sem kdysi iontaky v camelu (plesnivěl – teď už sice dávám vak do mrazáku, ale i tak), ale už jezdím jen s vodou. Jedná se mi spíš o to doplnit vypocené minerály a trochu energie, což prostě z čisté vody není možné..

            • Rychlej turista  

              Na normální ježdění není třeba okolo jídla nic vědecky řešit. Tělo si řekne samo. Normálně jezdím na suchou vodu, ale jednou jsem si v ukrutném horku při dvoustovce dal na oběd dva pytle slaných brambůrek a valil dál. Prostě jsem je uviděl a musel je mít :-)

              • Smazaný účet  
              • wego1991  

                Jídlo mám vyřešené resp. můžu jíst na kole téměř vše, ale v rozumné míře – nepřežrat se. Ale bydlím v horách a výlety 100+ km / 2000 výškových jsou časté. Naposled se mi stalo, že sem cítil úbytek energie (hlad ne) a pomohlo mi až zastavit a sníst mandarinku. Jenže to je to – zastavit. Proto chci něco co vytáhnu za jízdy z kapsy, zapiju vodou a má to podobný efekt.

              • vrazdit  

                takové podobné pochody mívám po návratu z delších jízd doma, pak to lítá páté přes deváté :)

            • vrazdit  

              jasně, já to chápu :) to s tím vyplachováním byl vtip, a snažil jsem se říct, že je ta tableta Enervit GT docela příjemná, párkrát na delších přejezdech jsem to měl s sebou a když jsi v takové té fázi že už jenom jedeš a nevíš cobys, tak to dáš do pusy a necháš postupně rozpustit a je to i to doplnění energie/minerálů… má to citronovou příchuť a jako jedna z mála podobných věcí (i ionťáků) mi to nepřišlo hnusné…

    • A1nna1  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • milan.v  

      Tak už vím, odkud pochází ta mantra, že se dvě kila dají odjet na vodu a čerstvý vzduch… :-D


      https://www.velominati.com/

      Rule #91: // No Food On Training Rides Under Four Hours.This one also comes from the Apostle, Johan Museeuw, who said to @frank: “Yes, no food on rides under four hours. You need to lose some weight.” Or, as Fignon put it, sometimes, when we train, we simply have to go out to meet the Man with the Hammer. The exception is, of course, hard rides over two hours and races. Also, if you’re planning on being out for more than four hours, start eating before you get hungry. This also applies to energy drink supplements.

      • Melvin  

        Tak 4 hoďky se bez jídla dají, ale nevím jestli dáš těch 200 km za 4 hoďky.

        • Phantasma  

          Záleží i na tempu. Třeba na 70% tepového maxima jsou 4 hodiny bez jídla pro mě osobně v pohodě a často tak i jezdím. Někdo je zase bytostně závislý na cukrech a jak nedá něco 2 hodiny do huby, tak kolabuje. Ale to je všechno o stravě a životním stylu …

          • Melvin  

            Já si teď zvykl na to, že pokud jedu víc jak 2 hoďky, tak si beru jednu raw tyčinku. Dělám to spíš kvůli tomu, abych neměl pocit prázdného žaludku a taky kvůli lepší regeneraci. Záleží taky na tom jestli jsem těsně před vyjížďkou jedl nebo ne.

            • Phantasma  

              Momentálně to dělám takto – Když jedu na celý den, dejme tomu na těch 70% tepového maxima, tak upřednostňuju především pořádnou večeři den předtím. K nějakým 150g sacharidům a 50g bílkovinám přidávám ještě 100g tuků v podobně ořechových másel s banánem.

              Druhý den na kolo už beru jen dva banány a těstoviny s rajčaty. Banány udělám dopoledne a těstoviny jsou oběd. Pak jedu třeba 5 nebo 6 hodin bez jídla a doma až večeře. Vlastně mi vyhovuje toho sníst co nejméně při jízdě, nechci se zatěžovat trávením. Hlad necítím, ale aspoň ty těstoviny beru jako takové minimum. Je lepší si dát něco a hlavně když ještě člověk nemá deficit. Jednou jsem jel na 8 hodin jen s pitim a posledni hodina už bylo fakt peklo. Chybělo mi a psychicky sem byl v prdeli, takový podrážděný. Člověk jede a cítí se v pohodě, ale ten propad je pak velmi rychlý.

              Na tyčinkách sem taky jezdil, je to v pohodě řešení, ale má to i tuky a vlákninu. Teď experimentuju právě jen se sacharidy během jizdy.

              • Melvin  

                Jo vydatná večeře den před tím dost pomůže. A kde vozíš ty těstoviny? To jezdíš s batohem?

                • Phantasma  

                  jj, mám malý batoh s obsahem 6l, ale s batohem na zádech se víc potím. Nejsem nadšený z toho, že to vozím, ale nejde jen o jídlo. Vozím i náhradní dresy v něm, protože není nic hnusnějšího, než mít na sobě celý den jeden propocený dres :-D

                  • Melvin  

                    Aha tak já celodenní švihy skoro nejezdím. Minulou Neděli jsem jel přes 200 km a to mi zabralo necelých 7 hodin. Jinak jezdím spíš do 100 km a to se dá v klidu stihnout před obědem. Camelbak jsem měl letos jen jednou na biku v Jeseníkách, ale to jen kvůli dostatku vody, jinak jsem měl jen větrovku, kdyby se nějak zhoršilo počasí. Jsem zvyklý si toho brát co nejmíň a to třeba i na tůry či běhy po horách.

                    • Phantasma  

                      Jj. Já na kolo v týdnu nemám čas, tak jezdím aspoň 25km do práce a 25km z práce. Takže mi kolo chybí a o víkendu si dám celodenní jízdy. Většinou se nechám někam dovézt vlakem, pořádně si zajezdím a odněkud zase vlakem zpátky.

                      Na Jeseníky se taky chystám – jen na jeden den. Rychlík mi jede přímo až do Olomouce, potažmo můžu ještě přestoupit na další rychlík a svézt se až do Loučné nad Desnou .....

                      • Melvin  

                        To jeď určitě až do Loučné, toho aspoň víc pojezdíš v horách.

                        • Phantasma  

                          Jj. Tahle varianta se přímo sama nabízí :-)

                          Znáš to tam? Že bych ti pak poslal svoji GPX trasu a ty bys na to kouknul? Jestli je to průjezdný případně jak to tam teď po těch deštích (dneska tady zase chčije) může vypadat …

                          • Melvin  

                            Tak znám tam hlavně část kolem hlavního hřebene. Část směrem na Rychleby a Králičák tolik né. Je tady i vlákno, kde Ti poradí místní, kteří to tam mají zmáknuté. Byl jsem tam před dvěma týdny a bylo sucho. Ono většina tras jsou šotoliny a i turistické stezky byly v pohodě.

                  • BabbaJagga  

                    Já vozim baťoh vepredu, objem nevím, ale váží asi 7 kilo a náhradní dres do nej nenacpu ani omylem. A potim se s nim jak dveře od chlíva :)

                    • Phantasma  

                      Já vozím další dresy hlavně když jedu velká stoupání. Jet 40 minut 10% sklon když na tebe celou dobu praží slunko a neochladí tě ani malý vánek … nemusíš prodat žádný heroický výkon abys byl zpocený jako prase :-D

                      Ve sjezdu pak zase člověk mrzne :-D

                • Rychlej turista  

                  Taky snídám, než jdu spát :-)

    • pavel.lib  

      Dokázal by někdo problematiky znalý vysvětlit, co se děje, pokud člověk dostane „hlaďák“. Pokud vím, tak tělo jede na cukry (hlavně při vyšší intenzitě) a tuky. Na hlaďáky při déle trvající zátěži dost trpím, snížení intenzity zátěže v té chvíli nepomáhá. Je to stav kdy úplně dojdou baterky. V tu chvíli jsem schopen spořádat několik tatranek a pak to zase jde. Proč na to někdo trpí více a někdo méně ?

    • Fran-tic  

      Borci, určitě mi poradíte. Nikdy jsem neřešil moc skladbu jídla, spíše jen kvalitu. Loni jsem dával v klidu jízdy 350+ nebo spis kolem 300, ale to už je spis závod v jezeni. Letos se mi nějak seklo tělo a nebo spis žaludek. Od 100 km nahoru jakoby zaklopka a strašne nechutenství. Musím to jidlo do sebe cpát fakt na sílu. Tedka jedu bikepacking a 3 dny po sobě 200+, ale je to fakt boj s jídlem. Stává se vám to někomu?

      Třeba na highlands ultra 280 km závodu mi pomohly gely (tedka i presnidavky), ale na tom se nedá dlouhodobě jet zejo.

      • Kacko  

        Stává se mi to když přepálím začátek, typicky když přeženu první den a pomáhá mi odpočinek – třeba ve formě kratší a spíš rege jízdy druhý den.

      • JFtryall  

        Stava se to a pomaha mi na to nejaka forma ochlazeni. V nizsich teplotach s tim nemam problem.

        • Fran-tic  

          Loni jsem to jezdil po střední Itálii a v kopcích klidně při vedrech. Letošní 280 km závod byl zase totálně v chcanci a zimě. Vyzkousim ale :)

      • Phantasma  

        Takže špatné jídlo den před jizdou vylučuješ? Na začátku se cítíš úplně v pohodě?

        Co jsi běžně jedl při těch 300km?

        • Fran-tic  

          Na začátku jsem vždycky úplně fresh. Když jedu voc dnů, tak se to blbě určuje, ale snažím se pravidelně a od všeho něco. No a když jedu 300+, býval jsem zraci masina – padalo to 4 dny za sebou s brasnama, takže jim věci, dokud se neoji od sladkého přes rajčata a bagety, okurky…se nedá ani vypsat. Doma dam ale 100 km na jednu sušenky.

          • Rychlej turista  

            Okurka je to poslední, co bych na kole jedl. Nejpozději den před vyjetím, aby po ní v těle nezůstala ani stopa. Jak je to s rajčaty během švihu nevím, ale hned po švihu v teplých dnech vyndám z lednice pro tento účel připravenou velkou mísu rajčatového salátu a naperu se jím místo pití :-)

            Když žaludek nebere, tak aspoň suché rohlíky a banány nebo jablka. Není to žádná sláva, ale jet se na to dá. Když je všechno v pořádku, tak po 150 km do sebe bez omezení ve velkém peru, nač mám chuť – vepřoknedlozelo, smažená játra s tatarkou a hranolky, pečenou klobásu s chlebem, plněný bramborák, pečené koleno… A protože hospodské dávky jsou malé, tak u jednoho jídla nezůstávám a i tak si na závěr před další cestou dám ještě něco sladkého. A kávičku, samozřejmě :-)

            • Fran-tic  

              Já to měl presne jak popisuješ. Po 150 km do sebe cpu horem dolem úplně všechno, ale letos to proste nejde. Střídam to ovocem (ještě ze borůvky americne mají půl kila za 50 kacek v Polsku :) ), občas tlačim pečivo, ale jede se na to blbě a chybí zásadní jidlo. Navíc mi hladak nepřijde, ale další den bych byl vyndany.

              • Rychlej turista  

                Jak jsem psal, a i ostatní, tak jednorázově se občas tělo šprajcne. Ale nemělo by to být opakovaně nebo více dní po sobě. To bys, si myslím, měl problémy i mimo zátěž a to je na doktora. Strčí ti šlauch do žaludku a vidí :-)

              • Phantasma  

                Já jezdím na bajku a dávám denní nájezdy max 170km za den. Ale bajk v terénu je taky těžká, pomalá a dlouhá jízda, časově na dobu jízdy možná jedeme stejně dlouho jako ty na silničce. Ale nevím, jestli se s tebou mužů rovnat …

                Takže ráno dávám vločky s bílým jogurtem nebo ricottou, ovoce a nějaký ořech – většinou arašídové máslo. Tuky a vláknina nemusí sedět všem, já problém nemám. A s sebou už beru na celý den 2 banány, sušené fíky a těstoviny s rajčaty. Každé 2,5 hodiny jím.

                Ale já to mám prostě jinak – já sem nikdy nechutenství necítil a můžu prostě pořád cokoliv v mega porcích.

                Stravu jsi nijak neměnil a přesto jsi na tom hůř než vloni … zaměřil bych se na jiné věci. Buď si nakládáš tyhle objemy moc často, nejsi odpočatý nebo ti v jídle něco chybí … minerály nebo vitamíny …?

                Denně dávám ve formě doplňků výživy zinek, hořčík a selen a celé spektrum vitamínů od A do E. Tohle mě posunulo na vyšší level a lépe regeneruju. Piju Vincentku. Vyzkoušej ji. Dodá ti minerály a pomáhá na pajšl, třeba ti to zklidní a nastartuje žaludek …

              • milan.v  

                Co to máš za sedlo?

              • JFtryall  

                Rvat do sebe najednou velky mnozstvi kalorii fakt neni dobry. Recept na uspech je bejt dobre nachystanej fyzicky i psychicky a davat mensi pravidelne davky lehce stravitelneho ji­dla.

            • milan.v  

              Bohajeho, to všechno se dá během jízdy sníst? To jsi týden před tím nejedl, ne? :-o

              Já si dát jen dvě jídla z toho, tak si volám pro odvoz, jak by mi bylo špatně…

              Doteď jsem si myslel a četl, že syrová zelenina je těžko stravitelná a na mě to tak také působí…

              • Rychlej turista  

                Banány a jablka asi mezi zeleninu nepatří. Pokud už to teda nezměnili :-)

                • milan.v  

                  No, zrovna taková reakce na mě… Ale díky za odpověď, jsi opravdový gurmán… ;o)

                  • Rychlej turista  

                    Nějak to nechápu, psal jsem o banánech a jablkách a ty na to, že „Doteď jsem si myslel a četl, že syrová zelenina…“

      • Jáchym 1  

        Prubni Kinedryl,na zklidnění žaludku.Taky mívám problém,když přepálím začátek dlouhodobého výkonu.Žaludek se zblázní a kromě Rumu Coly nic nepřijímá.

        Jsou i žvýkačky s podobným účinkem.

        Do 100km voda + 2 tyčinky.

    • BikeClubKovacek  

      Ráno ovesne vločky banan, přes výkon : 2× Margotka , Haribo medvidci , slané arasidy 5–6l vody + v závěru 0,5energy drink , 2× bagetu , 2× tousty + dve zitne housky s Mozzarelou.

      Podobnou trasu už sem jel několikrát a stále se učím…na téhle jsem už nebyl tak „preslazeny“ , kdy se mi stalo, ze mam k tomu cukru vyloženě odpor byť hlad mam dost velký kulantne napsáno :D

      Jen bych rád něčím nahradil ty bagety.....jako ideální by byly neslazene vločky s mlékem a ovocem , ale to si po cestě těžko někde seženu .

      Jinak tahle cesta 100km bez větru a 200km silný boční či lehčí proti, takze ten výkon papírové nic moc. S dobrým větrem su presvdceny, ze se dá jet pod 9h a ani nebudu tak nadreny .

      • USPS  

        Pěkné – start/cíl byl v UH…?!?

        • BikeClubKovacek  

          Z Prahy do Hradiště…, ale jak říkám. Tento výkon není papírově dobrý.Jel sem už i rychleji, ale nikde ne , tak abych byl spokojený :)

          • milan.v  

            Tak tyto vzdálenosti se přece nejezdí na rychlost, pokud člověk nezávodí, ne? ;o)

            • Rychlej turista  

              Na rychlost možná ne, ale na čas jo. Když chceš stihnout oběd v Ostravě, tak z Františkových Lázní musíš vyjet už okolo třetí odpoledne :-)

              • Fran-tic  

                Mi třeba posledně přítelkyně objednala vlak v Praze, když jsem jel z frenstatu pod Radhostem. Mi to zavolala u Olomouce, at si pohnu :D

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.