• Sheep-Master

    Zdravím, rozhodl jsem si postavit silničku a váhám jakou zvolit sadu. jelikož jsem student moje finanční možnožnosti jsou značně omezené.

    Varianta 1) Koupit za 6000,– Tiagru 2×9

    Varianta 2) připlatit 3000,– za 105 (5600) 2×10

    Varianta 3) Koupit bazarové věci Ultegra (6600, 6700) nebo 105 (5700) nové nebo málo jeté.

    Cenu za Sadu bych viděl maximálně na 10 tisíc. Ultegra (6600) nebo 105 (5700) za 12 tisíc už je na mě hodně.

    Pořád mi vrtá hlavou jaké jsou vůbec zásadní rozdíly mezi sadama Tiagra, 105 a Ultegra, kromě dizajnu, v součtu 100–200g hmotnosti ku prospchu dražším sadám a samozřejmě poloviční cena Tiagry i když má o kolečko méně.

    Rám jsem zvolil karbon od Meridy – Theorema

    0 0
    • Lister  

      Tiagra není vůbec špatná sada. Pokud řešíš každou korunu, tak bych ji vzal, vrazil bych tam řetěz C9 a nemusíš pár tisíc km nic řešit.

      0 0
    • Dumbíček  

      Za mě jít do 105. Je to desítková sada, funkčně asi prakticky stejná s Ultegrou. Jestli je tam nějaký výrazný rozdíl v použitých materiálech, ale netuším. Osobně mám na 105 nějakých 10 000km a nepozoruju, že by se už něco opotřebovalo. Jestli něco ošidili přechodem na verzi 105/5700. ti musí ale říct někdo kdo jí má.

      0 0
      • Deathwing  

        cenove bych sel asi do tiagry (devitky prej vydrzej vic jak desitky), jediny co se mi na ni nelibi ze ma kliky jen 52/39 a ne 53/39 jako 105 a ultegra

        a nebo vzit 105 castecne novou castecne z bazaru pokud najdes

        ultegra mi taky pride dost draha a prakticky stejna jak 105

        0 0
    • tomekusti  

      Ahoj, sám jezdím 105(5600) a naprostá spokojenost. Pokud máš karbonovej rám, usuzuji, že chceš asi jezdit kapku víc a vážněji. Tak bych šel do té 105. Funkčně paráda, cenově to není tak hrozný a později morálně zastará. Ale i Tiagra jistě funkci splní. Jen na karbonu nebude tak cool

      0 0
      • PjSky  

        +1

        co znamena ze moralne zastara? :)

        0 0
        • tomekusti  

          Zhruba něco v tom smyslu, že až o něco málo později bude pokukovat po lepší sadě. Na funkci to nemá vliv :-)

          0 0
    • Vilém  

      varianta 4) na silnicku patri Campa:)

      0 0
      • petryk  

        tak tak

        0 0
        • Martin  

          libo flame? :D

          0 0
          • kyl  

            Vždyť má pravdu.

            0 0
            • Peslezedirou  

              Dá se na campě odřazovat když se držíš za ten úplně nejvíc nejspodnější úchop?

              0 0
              • kyl  

                To nedá ale když se něco posere tak nemusím kupovat celou páku.Většinou se stejně držím za páky.:-)

                0 0
                • vsn  

                  nj … ale maj takovou jednotnou cenu :D za všechno 600 :D

                  0 0
              • blaf  

                to nejde ani na shimanu :)

                0 0
                • Vilém  

                  Taky bych to rad videl:)

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Tak zírej a teď si jděte dát kampaři sifona a kozí mlíko, he he!

                    0 0
                    • Martin  

                      na Lanceho nemáš :D

                      0 0
                      • Peslezedirou  

                        No jo no. Ale ty mi to potvrď, zatím co ty rubeš dolů zalehlej v beranech a v klidu si odřazuješ, cpamapista zběsile šlape bez možnosti řazení a ty mizíš v dáli.

                        0 0
                        • martinpav  

                          Tak neviem ci si vozil Campu ale s odradovanim nebyva problem, mozno niekto kto ma maly palec ale inak v pohode.

                          0 0
                        • nooski  

                          Nebo taky jiný scénář. Zatímco Shimanista svádí boj se svou kvedlající se vodovodní baterií po jednom, tak Campista bez problému seřadí najednou o celou kazetu a naprosto bez problému v dolním úchopu ;-)

                          0 0
                          • raceman  

                            a pak se vyvrati do boku, protoze to neutoci :D imho prakticky minimalne vyuzitelne :-P

                            postupne odrazeni je mnohem lepsi ;-)

                            0 0
                    • Vilém  

                      Jestli tomuto rikas nejspodnejsi uchop, tak to potom jo:) ja si jej predstavuju jinak.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Pokud ma silnicku postavenou rozumne, tak neni problem jet v dolnim uchopu klidne celou vyjizdku. Pak se moznost odrazovani dole hodi.

                        V te zabomysi valce nerikam tak ani tak, oboji ma sve plusy a minusy. Sam bych se rozhodoval dle pohodli uchopu paky a naditosti penezenky. Dnes mame v garazi vicero kol s Shimanem a jedno se Sramem, takze i kompatibilita orechu hraje roli. Dalsi vec je moznost pouzit v pripade potreby desitkovou kazetu z bika a pridat si potrebne prevody do Alp.

                        0 0
                        • Peslezedirou  

                          Tome, mě je to šumák, co jak funguje, kdybych si po letech koupil camou, tak jezdím kampu, zajímalo mě, jestl jde řadit ze zdola, ale camapři se chytli, tohle odřazování ze spoda je celkem příjemný, co jsem koupil rodla compact, tak ve spodní úchopu jezdím daleko častěji než před tím.

                          0 0
              • Lister  

                Dá se na Shimanu odřazovat, když se držíš nahoře (tedy vedle představce)?

                To právě na Campě miluju, stačí do té páky cvrnknout nataženým malíčkem a je to. Holt každé řešení má svoje.

                0 0
                • JSt  

                  na sore vpohode :-))

                  0 0
                  • fousac  

                    na ty de i zespoda s trochou cviku… ;)

                    takze je vlastne sora nejlepsi… :D

                    0 0
                    • nooski  

                      Páky 2300 (což je vlastně osmirychlostí Sora) jsem teď měl možnost jezdit více a to snad raději opravdu řazení na rámu. A řadit z oblouků se mi na tom v žádném případě nepodařilo :-)

                      0 0
                  • alinceb  

                    Ty musíš mít malíček jako jako ten zelený skřet z LotR..:)

                    0 0
                • nooski  

                  Na to musíš ale mít řidítka s malým předsazením nebo hodně dlouhé prsty a hlavně Escape řadící mechanismus původně z Xenonu nebo znova hodně silné prsty. Na Ergosumech na ten čudl nemám šanci dosáhnout a i kdyby, tak malíkem prostě nezmáčknu. Na Fastbarech a s Xenon pákama jsem taky cvakal vesele.

                  0 0
                • marios  

                  Ja taky

                  0 0
              • prvniodkonce  

                A dá se na shimanu vlastně brzdit, když se držíš za páky? Já to zkoušel a ta bambule, co zní jdou ty věšáky na ponožky, nešla zmáčknout, tak jsem musel natahovat prsty až někam dolů po páce, kde to silou vůle trochu šlo.

                0 0
    • jecnak  

      Vzal bych urcite desitkovou sadu. Pozor jeste na delku klik, casto cpou 172.5, coz pro vyssiho jezdce je do kopce akorat tak utrpeni.

      0 0
      • Sheep-Master  

        Rám mám velikost XL (asi 59cm) sám mám 190cm. Bika jezdím 21" a sedlovku mám vytaženou na max.

        takže kliky vemu 175mm nebo 177,5mm

        0 0
    • bluma  

      Nebo vem novou desítkovou Tiagru 4600. Ale i ta devítková je úplně v pohodě. Pokud šetříš není co řešit, peníze radši pošli do kvalitních kol a plášťů.

      0 0
    • Peslezedirou  

      Měl jsem řazení devítkovou ultegrou, tak se již odebrala do věčných lovišť, tak jsem koupil tiagru a musím říct, že špatně neřadí. Ale asi i tak bych si připlatil a koupil desítkovou 105, pěkně schovaný povdeny pod omotávku, je taková prostě fajnovější :-)

      0 0
    • prvniodkonce  

      shimano jako shimano, ne? Bral bych to nejlevnější :)

      0 0
    • Doyle  

      Za 9500Kč koupíš kompletní Campu Veloce včetně kazety. Nic proti Shimanu, ale i já se řadím k těm, co tvrdí, že na silničku patří Campa. Navíc má u nás mnohem lepší servis a dostupnost náhradních dílů.

      0 0
      • Sheep-Master  

        Nebude ten souboj Campa/Shimano spíše srdeční záležitost?

        0 0
        • vsn  

          je … ale jde to i zkombinovat .. dát si Harašíto sadu a řetěz od Campy :) tak to spokojeně vozím já :D (po tom co jsem po 2500 km zjistil, že mam vytahanej ultegrovej řetěz)

          0 0
          • Dumbíček  

            Tak to děláš něco špatně. Mě stejný řetěz vydrží tak 4k km a měním ho ještě před smrtí.

            0 0
            • Lister  

              Ve 4 tis mě nenapadlo řetěz změřit, natož měnit :-)

              0 0
            • vsn  

              spiš jsem opačnej extrém :) všechno mi vydrží dlouho (originál destičky mi vydrzeli 7500 km vzadu :D) a řetězy mi taky držej ze všech nejdýl … možná to bylo tím, že to všechno bylo nový a druhej řetěz by vydržel dýl … měnil jsem když měrka zapadla skoro na 0,75%

              0 0
            • prvniodkonce  

              He, moje c11 po 7,5tkm a měrka nemá ještě šanci :D

              0 0
          • jecnak  

            Tak to je snad jasny :-) Retezy jedine od Campy.

            0 0
    • rob133  

      nejlepší bude, když si přečteš 53×11 1/2011 srovnaní apexu, 105 a veloce- bral bych sram nebo campu, akorát sram je trochu dražší, takže se řádím k těm co tady preferujou campu…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.